Moje mišljenje je da je prosječnim korisnicima dovoljna integrirana zvučna, gamerima neka osrednja diskretna dok audiofilima i sličnima uvijek najbolja.
Koje je vaše mišljenje i kakva su iskustva?
Moje mišljenje je da je prosječnim korisnicima dovoljna integrirana zvučna, gamerima neka osrednja diskretna dok audiofilima i sličnima uvijek najbolja.
Koje je vaše mišljenje i kakva su iskustva?
Ako se sluša na pristojnim zvučnicima, diskretna zvučna kartica će uvijek izvući više dobrog zvuka. Nekakva formula za relativno dobar zvuk bi bila zvučna za cca 500kn i zvučnici za oko 800 kn pa na više.
Na svim konfiguracijama (6) do sada, osim prve dok nije bilo onboard zvučnih nego sam uzeo ISA Yamahu sam uvijek imao i diskretnu i onboard, za usporedbu. Diskretna, u svako doba dana i noći, pogotovo za analogno (3.5mm) spajanje. SPDIF može poslužiti na onboardu za spajanje na receiver itd., ne bi smjelo biti razlike u odnosu na isti izlaz neke mnogo skuplje zasebne zvučne.
Nebitno radi li se o reprodukciji glazbe, igranju igara ili gledanju DVD/DivX filmova, ili nekih drugih audio-video formata, diskretna. Što dalji slot od napajanja,procesora i grafičke, najbolje najdonji raspoloživi. I zvučnike uštekati u zasebnu utičnicu, ne u onu gdje su sve komponente - tj. na taj produžni. Pomaže kod krckanja - pucketanja, i šumova, isprobano.
Danas su onboard zvučne neosporno dostigle određenu razinu kvalitete i postale vrlo slušljive, pogotovo uz softverski boost, putem kakvih so called HD zvučnih utility-a tipa SRS Audiolab i slično. However, još uvijek im nedostaje čistoće u reprodukciji, detaljnosti, ali i same glasnoće.
Mislim da cijena od 150,200,250kn nije pretjerana, a polovan oglasnik (op.a. njuškalo) trenutno u ponudi drži i ASUS Xonar DG, DS modele, Creative X-Fi Gamer i Music, te starije (Audigy) koje su još uvijek kvalitetom tri koplja ispred onboarda, a predstavljaju trajnu investiciju za razliku od grafičke kartice, procesora, memorije itd., zvučna može nadživjeti i nekoliko konfiguracija.
Moje mišljenje je sasvim drugačije - moderni HD codeci su visoke kvalitete te vrlo usporedivi sa diskretnim audio rješenjima. Kad se napravi level matching, čujne razlike nema - no to ne znači da razlika nije mjerljiva. Potraži po netu kvalitetno napravljene RMAA testove ili ih napravi sam pa vidi koja je kvaliteta zvučne kartice.
Prednosti diskretnih kartica su najčešće veći izbor sampling rateova i bit deptha, što je prilično bitno za snimanje, više ulaza/izlaza. U doba AC97 codeca razlika je bila vrlo očita, no obzirom kako su DACevi jeftini u proizvodnji, napraviti dobar DAC nije više tako komplicirano. Ono što jest komplicirano je kvalitetna implementacija - i tu se situacija razlikuje od ploče do ploče. Srećom, većinom je implementacija korektna, tako da se dobije barem 92 dB odnos signal/šum, bez čujnih izobličenja.
Ako imaš problema sa onboard zvučnom (šumi kad nema nikakvog zvuka i slično), trebat će ti diskretna. Ako ne - čemu trošiti novce?
Mišljenje je ko šupak, svatko ga ima.
Nekome je dost integrirana, nekom nije, svatko ima pravo na odabir
Mišljenje je ko šupak, svatko ga ima.
Nekome je dost integrirana, nekom nije, svatko ima pravo na odabir
Tvoj doprinos diskusiji je neprocjenjiv.
Moje mišljenje je sasvim drugačije - moderni HD codeci su visoke kvalitete te vrlo usporedivi sa diskretnim audio rješenjima. Kad se napravi level matching, čujne razlike nema - no to ne znači da razlika nije mjerljiva. Potraži po netu kvalitetno napravljene RMAA testove ili ih napravi sam pa vidi koja je kvaliteta zvučne kartice.
Prednosti diskretnih kartica su najčešće veći izbor sampling rateova i bit deptha, što je prilično bitno za snimanje, više ulaza/izlaza. U doba AC97 codeca razlika je bila vrlo očita, no obzirom kako su DACevi jeftini u proizvodnji, napraviti dobar DAC nije više tako komplicirano. Ono što jest komplicirano je kvalitetna implementacija - i tu se situacija razlikuje od ploče do ploče. Srećom, većinom je implementacija korektna, tako da se dobije barem 92 dB odnos signal/šum, bez čujnih izobličenja.
Ako imaš problema sa onboard zvučnom (šumi kad nema nikakvog zvuka i slično), trebat će ti diskretna. Ako ne - čemu trošiti novce?
Nekada sam to aktivnije pratio i kako sam došao do poražavajućih zaključaka o (lažnom) reklamiranju SNR-a onboard zvučnih, čak i HD modela, odustao sam od vjere u njih. A ono što čujem, odnosno - ne čujem, me nijedan online postan test neće uvjeriti. Bilo tako po njima, ili ne. Ipak je u jednu ruku subjektivan dojam svakog slušatelja ono što u nekoj konačnici donese prevagu.
I ti si, koliko sam krajem oka pratio, godinama imao veoma skupe zasebne zvučne. Realtek HD prosvjetljenje koje si doživio je u redu. No to i dalje po meni ne znači da su jednake performansama jedna Audigy 2 Platinum ili što si već imao, i HD Realtek sa jedva jednim 90db SNR-om.
Isto tako, kako postoji razlika u kvaliteti svega i svačega, postoji razlika i u kvaliteti DAC-eva. Ne vjeruješ zaista da Realtek odštampa, da se tako izrazim, DAC ravan onome na jačim X-Fi modelima (DAC sa X-Fi Extreme Musica imaš u dosta receivera entry/srednje klase), ili Burr-Brownovim DAC-evima na Auzentechu, jačim Xonarima itd?
Izbor sample-ratea u reprodukciji ima ograničenu korist, tu se slažem s tobom, jer sam kvalitet u konačnici ipak najviše ovisi o samom materijalu kojeg reproduciramo, odnosno u kojem sampleu je on snimljen. Hardverski upmix/downmix je zgodan fičr, ali ograničen. Ipak bolje da je tu, nego da nije. Zar ne?
Ono što me osobno smeta kod onboarda je što konstanstno jede neke zvukove, doživio sam to u brojnim igrama, ali i filmovima. Glazba je sad postrani. Za ovu misao nije relevantna, no najobičniji Audigy2 koji je valjda 2003. doživio svjetlo dana je drastično detaljniji, glasniji i čišći u reprodukciji, kako u igrama, čak i bez EAX-a, tako i filmovima. Meni je to iritantno i smeta mi u nekom potpunijem zvučnom užitku. Ista stvar je sa tom vražjom glasnoćom, ono što na 30% Audigy reproducira, Realteku (HD) je potrebno bar 50-60%. Vrlo iritantno.
Hardverska ASIO podrška također postrani sada, makar je i to prednost zasebnih zvučnih. Reći ćeš - ASiO4All, sretno s tim, ja sam probao i nisam oduševljen.
Naravno, ne moramo se složiti i dobro je da imamo oprečna mišljenja. I sam google je u svim takvim raspravama koje povučeš, takvog stajališta. Oprečnog.
Nekada sam to aktivnije pratio i kako sam došao do poražavajućih zaključaka o (lažnom) reklamiranju SNR-a onboard zvučnih, čak i HD modela, odustao sam od vjere u njih. A ono što čujem, odnosno - ne čujem, me nijedan online postan test neće uvjeriti. Bilo tako po njima, ili ne. Ipak je u jednu ruku subjektivan dojam svakog slušatelja ono što u nekoj konačnici donese prevagu.
I ti si, koliko sam krajem oka pratio, godinama imao veoma skupe zasebne zvučne. Realtek HD prosvjetljenje koje si doživio je u redu. No to i dalje po meni ne znači da su jednake performansama jedna Audigy 2 Platinum ili što si već imao, i HD Realtek sa jedva jednim 90db SNR-om.
Isto tako, kako postoji razlika u kvaliteti svega i svačega, postoji razlika i u kvaliteti DAC-eva. Ne vjeruješ zaista da Realtek odštampa, da se tako izrazim, DAC ravan onome na jačim X-Fi modelima (DAC sa X-Fi Extreme Musica imaš u dosta receivera entry/srednje klase), ili Burr-Brownovim DAC-evima na Auzentechu, jačim Xonarima itd?
Izbor sample-ratea u reprodukciji ima ograničenu korist, tu se slažem s tobom, jer sam kvalitet u konačnici ipak najviše ovisi o samom materijalu kojeg reproduciramo, odnosno u kojem sampleu je on snimljen. Hardverski upmix/downmix je zgodan fičr, ali ograničen. Ipak bolje da je tu, nego da nije. Zar ne?
Ono što me osobno smeta kod onboarda je što konstanstno jede neke zvukove, doživio sam to u brojnim igrama, ali i filmovima. Glazba je sad postrani. Za ovu misao nije relevantna, no najobičniji Audigy2 koji je valjda 2003. doživio svjetlo dana je drastično detaljniji, glasniji i čišći u reprodukciji, kako u igrama, čak i bez EAX-a, tako i filmovima. Meni je to iritantno i smeta mi u nekom potpunijem zvučnom užitku. Ista stvar je sa tom vražjom glasnoćom, ono što na 30% Audigy reproducira, Realteku (HD) je potrebno bar 50-60%. Vrlo iritantno.
Hardverska ASIO podrška također postrani sada, makar je i to prednost zasebnih zvučnih. Reći ćeš - ASiO4All, sretno s tim, ja sam probao i nisam oduševljen.
Naravno, ne moramo se složiti i dobro je da imamo oprečna mišljenja. I sam google je u svim takvim raspravama koje povučeš, takvog stajališta. Oprečnog.
Nisi poboldao ono najbitnije - a to je implementacija, koja je puno bitnija od izrade samog DACa. A subjektivan dojam je vrag, možeš se uvjeriti u svašta na taj način - no ono kaj se traži su objektivni rezultati, koji vrijede za veliku, veliku većinu ljudi.
Da, vjerujem da Realtek odštampa kvalitetan DAC; zašto ne bi? Problem u cijeloj toj priči jest da ljudi ne kuže problem sa DACevima, i da, osim DACa postoji još par stvari koje se mora uzeti u obzir. Na primjer, malo je znana činjenica da se ne može postići 24 bitni snimak sa bilo kojeg DACa kad se snima sa line in ulaza - maksimum je nekakvih 20 bita, a znaš li zašto? Zbog šuma elektroničkih krugova, koji je toliko nizak da nije više čujan (ipak smo u 21. stoljeću, a ne više u sedamdesetima/osamdesetima), no mjerljiv je. Dakle, maksimum je nekakvih 120 dB, a ne 144, no za praktičnu primjenu to je dovoljno dobro. A ako loše implementiraš DAC, čak će i BurrBrown loše zvučati. Inače, njihovi DACevi nisu čujno različiti od svih drugih proizvođača DACeva... :) samo što su testovi loše i nekritički izvedeni. Hifisti su tu vrlo pristrani i glasni - no to ne znači da je to istina.
Što se performansi tiče, 90 dB je prokleto nizak odnos signal-šum, i prije ćeš čuti šum pojačala nego šum DACa u tom slučaju. Znaš li što je 90 dB razlike? Da u srednje glasno ozvučenom klubu čuješ kako pada igla na pod. Razlika između toga i Audigy kartice koju sam imao, a koja je uvrh glave postizala nekakvih 97 dB S/N je mizerna, i nečujna. Šum će doći od gomile drugih izvora, DAC je tu stvarno minimalan izvor.
Ono po čemu se razlikuju jest glasniji line out - čim je glasniji, manji je izvor šuma, pa je i zvuk "bolji". I Audigy i 2496 imaju glasnije linijske izlaze od onboard zvučne na kompu na poslu - što znači da ne moram jače pojačavati zvučnike, koji dodaju šum s svojeg pojačala, koje nije spitzenklasse... i tako dolaziš do toga da ti bolje zvuči Audigy i 2496 nego onboard. A ako napraviš RMAA test, primjetit ćeš da su sva tri DACa po karakteristikama tu negdje. Ono u čemu se razlikuju je dizajn analognog izlaza - i tu dolazi do drastičnih razlika u implementaciji.
Zato diskretne zvučne imaju bolje karakteristike nego onboard. ESS, Wolfson, Analog Devices... svejedno je. No ako kak spada implementiraš analogni dio i napajanje, dobit ćeš bolji zvuk, u margini od 90 dB S/N pa na više.
ASIO, nedostatak zvukova - to su sve problemi sa driverima, a ne sa DACom. DAC bu dekodiral ono kaj mu driver da.
A što se reprodukcije tiče, glazbu na kompu većinom slušam potiho na zvučnicima i glasnije na slušalicama, tako je i sa igrama. Za te potrebe je onboard DAC i više nego dovoljan - i tako je i sa većinom ljudi. No ako se želiš pozabaviti snimanjem i editiranjem, dobro dođe podrška za ASIO, 24 bita, viši sampling rate - i tu ipak briljiraju diskretne kartice. A posebno ako trebaš više kanala za ulaz, i slične stvari. A time sam se bavio godinama, digitalizacijom vinila, magnetofonskih traka, kazeta - zato sam imao kvalitetnije zvučne kartice.
Još jedna potvrda mojih tvrdnji o "glasnoći" HD Realteka vs. diskretna zvučna. S tim da se radi o vrlo solidno 892 codecu.
Čovjek kupi zvučnike od 1 000kn, studijske monitore M-Audio AV40, spoji na onboard zvučnu, i čudi se kako su tihi. A ja sam onda lud..sa prethistorijskim prosjek dvosistemcima TEAC PowerMax 260/2 sa 2x5W RMS i iole poštenom zvučnom X-Fi Extreme Music ispunim sobu od 20m2 glazbom.
Osobno koristim onboard već duuugo vremena i za moje potrebe je sasvim dostatna... uparena je sa Altec Lancingovim 5.1 sustavom koji daje iznenađujuće dobar zvuk.
Naravno, postoje sustavi koji daju ohoho bolji zvuk (bratić se bavi produkcijom pa ima neku brutalnu zvučnu i isto takve monitore - strahota koji zvuk), ali meni jednostavno više od ovoga za sada nije potrebno.
Svaki dan slušam muziku, kvaliteta je na jako visokoj razini... čak su neki "audiofili" ostali iznenađeni koliko dobar zvuk ti zvučnici daju i ja sretan... Jednog dana kad to sve krepa, otići ću stepenicu više... za sada nemam potrebe za time.