ok, bit će tiše i svašta, ali da će taj bus išta mjerljivo postići u smanjenju onečišćenja - neće. zelene nebuloze...
Zagreb dobiva prve električne autobuse za Sljeme i
- poruka: 20
- |
- čitano: 3.254
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
bus po bus... negdje treba početi
Busskaoset: Kritiserer elektrisk oppvarming – Stor-Oslo
U Oslu su se elektricni autobusi pokazali katastrofalni jer su otkrili jako kasno da grijanje smanjuje domet elektricnih autobusa plus ako temperatura padne ispod 0C domet jos dodatno padne i punjenje traje mnogo duze. Sretno. Izlika politicara je bila da u specifikacijama nije pisalo da domet elektricnih autobusa pada ako radi grijanje i ako je hladnije :)
Meanwhile in China.
Iako još nije na toj razini javni prijevoz busevima je svojim profilom jako podložan elektrifikaciji. Imaš svako malo neko stajanje. I svakih nekoliko kilometara povratak na matičnu stanicu. Savršeno za dopunjavanje u hodu i/ili duže punjenje na matičnoj stanici. S druge strane nemaš ispušnih plinova i nemaš buke. Tako da je super da se kreće s ovim.
Iako još nije na toj razini javni prijevoz busevima je svojim profilom jako podložan elektrifikaciji. Imaš svako malo neko stajanje. I svakih nekoliko kilometara povratak na matičnu stanicu. Savršeno za dopunjavanje u hodu i/ili duže punjenje na matičnoj stanici. S druge strane nemaš ispušnih plinova i nemaš buke. Tako da je super da se kreće s ovim.
Svi oni koji su se ikada vozili nekom dužom relacijom na kraju gradskog autobusa (tamo gdje je dizlo traktor) mogu potvrditi da su buka i vibracije stvarno iritantne.
Nečujni autobus, zvuči odlično za putnike.
Da će nešto osjetno pomoći ekologiji vjerojatno neće, ali barem će se biti ugodnije voziti npr. 109-kom od Črnomerca do Dugava.
Zagrebu podhitno treba kvalitetan javni prijevoz koji neće ovisiti o prometnim gužvama i semaforima... Nagužvavanje u autobusima i čekanje u kolonama skupa s autima nema nikakvog smisla...
Tramvajska polu podzemno/nadzemna mreža bi bila idealna i vjerujem puno jeftinija od metroa.
Ispod centra bi morala ići više podzemna i to bi bio najskuplji dio... A ova raskrižja na aveniji Dubrovnik i slična bi tramvajski podvožnjak/nadvožnjak riješio.
U principu, uopće ne vidim smisao ovakve kupovine autobusa, osim da se nešto klafra o zelenim politikama... Niti će se javni prijevoz poboljšati, niti ubrzati... Podržavam zeleno, al ovo je poluglupost...
Meanwhile in China.
Ah da, još malo China bashinga, kako osvježavajuće..
Proizvodnja traži energiju. A Kina proizvodi (osim za njih milijardu) za koga ono..?
Kada si zadnji put u ruci imao proizvod u kojem nema elemenata ili materijala proizvedenih u Kini?
Kako bi bilo da npr. smanjimo potrošnju prije nego prstom uperimo (iz udobnosti 'zapadne' fotelje, koja je vjerojatno također proizvedena negdje na istoku) u onoga koji proizvodi, a koji ujedno uništava svoj okoliš i truje svoje ljude, sve to za udobnost (i) naše guzice?
Zapadne firme zapošljavaju horde marketinških i inih stručnjaka kako bi potaknule potrošnju i iz godine u godinu povećavale svoje profite. Nakon malo prigodničarskog korporativnog greenwashinga, jebe im se živo za posljedice. Primjer tekstilne industrije: proizvodnja (i trovanje okoliša) na dalekom istoku, potrošnja na zapadu, a onda izvoz sveg tog smeća, koje biva odbačeno nakon izlaska 'nove kolekcije', u Afriku (još jednom trovanje okoliša). Meanwhile what..?
Zagrebu podhitno treba kvalitetan javni prijevoz koji neće ovisiti o prometnim gužvama i semaforima... Nagužvavanje u autobusima i čekanje u kolonama skupa s autima nema nikakvog smisla...
Tramvajska polu podzemno/nadzemna mreža bi bila idealna i vjerujem puno jeftinija od metroa.
Ispod centra bi morala ići više podzemna i to bi bio najskuplji dio... A ova raskrižja na aveniji Dubrovnik i slična bi tramvajski podvožnjak/nadvožnjak riješio.
U principu, uopće ne vidim smisao ovakve kupovine autobusa, osim da se nešto klafra o zelenim politikama... Niti će se javni prijevoz poboljšati, niti ubrzati... Podržavam zeleno, al ovo je poluglupost...
Nemaš takvog prijevoza koji neće ovisiti o prometnim gužvama. Metro je neisplativ, da se napravio u 20. stoljeću kad je bilo puno manje prostornih zapreka i puno jeftinija radna snaga/manje regulacije onda super. Ali, sad to ići raditi je bačen novac. Trebalo bi ti nekoliko milijardi eura da bi povezao par ključnih točaka u gradu. Čak i da zaživi u punom obujmu nikad ne bi vratio ni promil uloženih novaca, a za isto vrijeme bi s tim novcem mogao napraviti brdo drugih stvari po gradu - vrtići, bolnice, stadioni, poboljšanje postojeće mreže tramvaja itd. Uzmi i da bi za planiranje i gradnju trebalo 10+ godina, a vjerojatno i 15-20 godina.
Podizanje/ spuštanje trasa željeznica i tramvaja postoji kao ideja već dobrih 80tak godina. Tehnički je zahtjevna jer rampe zauzimaju dosta prostora odnosno treba im duga rampa da se popne/spusti za određenu visinu. Dodaj na sve to cijenu gradnje i održavanja tog sustava pa bi opet došao u sferu kapitalnih investicija, no ukoliko se radi u pojedinim zonama vjerujem da bi mogla biti isplativa i dio rješenja.
Ovo što radi trenutna gradska vlast je korak u pravom smjeru. Koliko god se to ljudima ne sviđalo, forsiranje javnog prijevoza, kupovanje tramvaja i buseva, uz istovremeno sređivanje parkinga i tendencija da se automobilski promet smanji u centru je ono što je trenutno najisplativije, a daje rezultate. To što se nitko tko danas putuje u centar autom i s kartom prve zone parkira svugdje ne želi prebaciti na tramvaj je očekivano, no to se mora dogoditi.
Uz to, izašla je vijest da Grad Zagreb nabavlja (probnu) verziju za jedno križanje za signalizaciju u kojoj se daje prednost javnom prijevozu; npr kad prilazi tramvaj/bus automatski mu pali zeleno i pali crvenom ostatku križanja.
ok, bit će tiše i svašta, ali da će taj bus išta mjerljivo postići u smanjenju onečišćenja - neće. zelene nebuloze...
Iako još nije na toj razini javni prijevoz busevima je svojim profilom jako podložan elektrifikaciji. Imaš svako malo neko stajanje. I svakih nekoliko kilometara povratak na matičnu stanicu. Savršeno za dopunjavanje u hodu i/ili duže punjenje na matičnoj stanici. S druge strane nemaš ispušnih plinova i nemaš buke. Tako da je super da se kreće s ovim.
Svi oni koji su se ikada vozili nekom dužom relacijom na kraju gradskog autobusa (tamo gdje je dizlo traktor) mogu potvrditi da su buka i vibracije stvarno iritantne.
Nečujni autobus, zvuči odlično za putnike.
Da će nešto osjetno pomoći ekologiji vjerojatno neće, ali barem će se biti ugodnije voziti npr. 109-kom od Črnomerca do Dugava.
4 električna autobusa manje onečišćuju od 4 dizela. Električna prijevozna sredstva su u gradskim uvjetima značajno efikasnija od dizelskih. Od nekud se mora početi. Niti je financijski niti tehnički izvedivo odjednom "ajmo sve na struju".
Busskaoset: Kritiserer elektrisk oppvarming – Stor-Oslo
U Oslu su se elektricni autobusi pokazali katastrofalni jer su otkrili jako kasno da grijanje smanjuje domet elektricnih autobusa plus ako temperatura padne ispod 0C domet jos dodatno padne i punjenje traje mnogo duze. Sretno. Izlika politicara je bila da u specifikacijama nije pisalo da domet elektricnih autobusa pada ako radi grijanje i ako je hladnije :)
Zagreb je poznat po oštrim zimama i Skandinavskoj klimi.
Busskaoset: Kritiserer elektrisk oppvarming – Stor-Oslo
U Oslu su se elektricni autobusi pokazali katastrofalni jer su otkrili jako kasno da grijanje smanjuje domet elektricnih autobusa plus ako temperatura padne ispod 0C domet jos dodatno padne i punjenje traje mnogo duze. Sretno. Izlika politicara je bila da u specifikacijama nije pisalo da domet elektricnih autobusa pada ako radi grijanje i ako je hladnije :)
Ovo ti je debunkano sto puta.
Novinarski clickbait.
Imaš kod Bjorna Nylanda temeljitu analizu kroz više videa.
Jedini problem im je bio da su uzeli preslabe buseve za dijelove gdje imaju uzbrdice (posljedično su i baterije throttlale i imale puno manji kapacitet, a ni za jednu trasu nisu uzeli baterije premalog kapaciteta, samo kaj su privremeno busevi prometovali na krivim trasama), i da su im punjači (proizvedeni u Australiji) otkazivali suradnju na niskim temperatura, kaj su poslije ispravili.
Meanwhile in China.
Isto debunkano sto puta.
https://www.carbonbrief.org/analysis-chinas-clean-energy-pushes-coal-to-record-low-53-share-of-power-in-may-2024/#:~:text=Coal%20lost%20seven%20percentage%20points,limited%20for%20wind%20and%20solar.
Malo bedasta logika da zato kaj rade hrpu novih elektrana na ugljen automatski više struje proizvode na ugljen...
Ah da, još malo China bashinga, kako osvježavajuće..
Proizvodnja traži energiju. A Kina proizvodi (osim za njih milijardu) za koga ono..?
Kada si zadnji put u ruci imao proizvod u kojem nema elemenata ili materijala proizvedenih u Kini?
Implicitno sam se referirao upravo na to da nam Kinezi proizvode praktički sve od igle pa do lokomotive (što si ti i napisao) te da su ove pizdarije koje mi na Zapadu (ajde ne nužno Hrvatska nego "pravi" Zapad) izvodimo tragikomične odnosno totalno beznačajne po pitanju smanjenja negativnog utjecaja na planet. Ono što baš ne shvaćam je zašto se Kinezi toliko fokusiraju na izgradnju termoelektrana na ugljen? Imaju podosta nuklearnih elektrana, ali očito su prebacili fokus na ugljen iz nekog razloga. Valjda im je to jednostavnije i brže za izvesti.
Imao Zagreb 100 (karikiram, ne znam točan broj takvih vozila u floti) dizlo autobusa ili 100 strujić-busa je doslovno zrno pijeska u Sahari, in the grand scheme of things.
Međutim, eto, pohvalno je da se netko trudi oko toga i da može služiti kao (valjda uspješan) primjer drugima. Ako išta, možda zrak u Zagrebu bude mrvicu čišći iako, uzevši u obzir koliko se ekipe i dalje grije s drvima u 2024. (!?) godini, skeptičan sam i oko toga.
Isto debunkano sto puta.
https://www.carbonbrief.org/analysis-chinas-clean-energy-pushes-coal-to-record-low-53-share-of-power-in-may-2024/#:~:text=Coal%20lost%20seven%20percentage%20points,limited%20for%20wind%20and%20solar.
Malo bedasta logika da zato kaj rade hrpu novih elektrana na ugljen automatski više struje proizvode na ugljen...
Ne znam jesi li svjestan da si linkao članak s iste stranice koju sam i ja linkao (CarbonBrief). Uskaču li oni to sami sebi u usta?
Isto debunkano sto puta.
https://www.carbonbrief.org/analysis-chinas-clean-energy-pushes-coal-to-record-low-53-share-of-power-in-may-2024/#:~:text=Coal%20lost%20seven%20percentage%20points,limited%20for%20wind%20and%20solar.
Malo bedasta logika da zato kaj rade hrpu novih elektrana na ugljen automatski više struje proizvode na ugljen...
Ne znam jesi li svjestan da si linkao članak s iste stranice koju sam i ja linkao (CarbonBrief). Uskaču li oni to sami sebi u usta?
Gle fakat, ista stranica
I ne skaču si u usta, u tvom članku samo piše da masovno rade nove ugljen elektrane, a u mom da masovno smanjuju proizvodnju iz ugljen elektrana.
A logično je zašto je tako.
Ovo što radi trenutna gradska vlast je korak u pravom smjeru. Koliko god se to ljudima ne sviđalo, forsiranje javnog prijevoza, kupovanje tramvaja i buseva, uz istovremeno sređivanje parkinga i tendencija da se automobilski promet smanji u centru je ono što je trenutno najisplativije, a daje rezultate. To što se nitko tko danas putuje u centar autom i s kartom prve zone parkira svugdje ne želi prebaciti na tramvaj je očekivano, no to se mora dogoditi.
još kad se masa ljudi ne bi vozila po tramvajskim prugama, stajali ispred tramvaja na par minuta (vidi FB kanal "treskom po Zagrebu"), parkirali po bic stazama u centru grada (zdušno pozdravljam nove stupiće u Gundulićevoj i slične na za to pravim mjestima po gradu, a ne kao prije - zbrda zdola bilogdje samo da se troše pare)
ps: nisam vozač, nemam čak ni vozačku sa svojih skoro 50 - nikad mi nije bio ama baš nikakav problem voziti se po gradu tramvajem/busom/biciklom, a s druge strane znam ljude koji si i po pljuge 200m idu autom do dućana/kioska (nikad to neću razumjeti)
ono što je možda još trebalo napraviti, kad se već obnavljala/obnavlja pruga - dodati još jedan kolosjek koji bi služio isključivo i samo za prigradski vlak (istok-zapad) i eventualno rijetko preusmjeravanje ostalih u slučaju nužde, a ne da isti danas vozi skoro 10 minuta duže na relaciji Zg-Dugo Selo nego što je vozio prije 20 godina (još su nedavno i dodatnu stanicu napravili između Čulinca i Sesveta koja još usporava vlak, a nisam siguran da je baš bila od neke potrebe - isprika ljudima koji žive tamo pa možda situaciju znaju bolje)
ljudi stalno spominju gužve u prometu, pljuju po gradskom prijevozu itd., a ne gledaju malo širu sliku (uz sve što si već naveo u svojim postovima, da ne pričamo i o nedostatku radne snage)
Busskaoset: Kritiserer elektrisk oppvarming – Stor-Oslo
U Oslu su se elektricni autobusi pokazali katastrofalni jer su otkrili jako kasno da grijanje smanjuje domet elektricnih autobusa plus ako temperatura padne ispod 0C domet jos dodatno padne i punjenje traje mnogo duze. Sretno. Izlika politicara je bila da u specifikacijama nije pisalo da domet elektricnih autobusa pada ako radi grijanje i ako je hladnije :)
Zagreb je poznat po oštrim zimama i Skandinavskoj klimi.
-šveđani su poznati kao glupansoni, koji ako im u specifikaciji ne piše da npr grijanje troši ograničenu količinu struje tad to utječe na domet?
-struja je čista, dolazi iz .. utičnice?
-tišina-buka.. imamo tako žičaru koja cvili, koja je više puta morala na atest jer nije prolazila, pa se dozvola izdavala po drugoj osnovi, tj građevina-vozilo..
-nasuprot tome, električna vozila.. i pješaci, pa postoji potreba ugradnje zvuka-zvučnika, čisto zbog ljudi, sluha, upozorenja.. jer kad čuju nije isto kao kad ne čuju vozilo recimo iza leđa..
-elktrifikacija.. bilo čega, kuće, .. je primarno u gradovima, ne u selu-pojedinačnoj kući-objektu, pa tako ni za vozila.
-zatim, gdje imamo npr električni tramvaj? .. u gradovima, dok poneki grad ima i npr trolejbuse, buseve na struju tj razlika je samo u tome ima li kotače-gume ili prugu.. a tad, čemu priča o električnom busu ako po gradu voze električni tramvaji, ZET-a.. što je novo? izmišljanje tople vode?
-iskoristivost, pogona, goriva, motora.. pretvorbe-konverzije.. u pravilu, iskoristivost el. motora je recimo 90-95%, benzin 30%, dizel 40%.. to je kad se mjeri iskoristivost goriva u korist struje tj el.energije, ali..
.. naravno, postoji ali, gorivo kao dizel je lako skladištiti, rezervoar automobila i autonomija-domet.. vs baterije koje su glavni problem, odnosno vozilo kao tramvaj upravo to eliminira, dok bus ostaje s problemom baterije, pri čemu je zapravo nevažna razlika iskoristivosti dizela-struje jer je i struja proizvedena iz goriva kao dizel-mazut, ugljen, .. vjetar, solar, hidro, nuke.. tj struju je lako proizvesti, problem je gubitci u prijenosu što je tesla riješio visokonaponskim transformatorima i izmjeničnom strujom, dok ostaje problem kapaciteta baterije kao i materijala litij i sl.
-tako ispadne ako struja 'ne dolazi iz utičnice' (pa se pravimo blesavi da to radi čarobni štapić) nije prednost u iskoristivosti kao 95% dok je mana baterija-kapacitet, vrijeme punjenja, trajnost.. i sirovine, potrebe, priključna mjesta dok za sve to treba i odgovarajuća količina struje-izvor, 'utičnica'.. tj potrošnja kućanstva-osobe je već duže stalna-stabilna, ljeto-zima (klimauređaji), troši se .. na sve, noćna rasvjeta, dok je u doba 'krize' čak i ajfelov toranj pao pod eu odluke o štednji pa su gasili svjetla.. par dana, jer biz-novac je važniji, tj još jedna glupa eu birokratska odluka koja je prirodno odumrla.. besmislena.
- jer struje ima, može se proizvesti, no treba je i potrošiti, kao što svaki biz želi rast-povećanje.. a to je za struju u eu već godinama stalo, plafon-potrebe.. i e-vozila su samo novi potrošač kojeg proizvođači-distributeri struje žele, dok istovremeno većina eu država nema npr naftu pa žele taj resurs-potrebu-ovisnost zamijeniti za struju koju možemo proizvesti bilo čime, bilo gdje.. banalno lupanjem čekićem po čavlu sa zavojnicom, izradom rudimentarnog generatora ili sofisticiran bicik-pedale, pri čemu pedale može pokretati vjetar-vjetrenjača ili plima-oseka, vodopad, pa i solarke, .. spaljivanje smeća, bio, .. sve se može, iz bilo čega stvoriti struja tj el.energija... i to eu želi, dok je logično za povećanje proizvodnje bez skladišta-baterije mora za toliko rasti i potrošnja-konzumacija, koja je za domaćinstvo već godinama na plafonu-limitu.. i tad u priču ulaze vozila, čak u ovom primjeru, bus, umjesto tramvaj.. tramvaj koji već desetljećima posotji po gradovima i nije ništa novo, no oni već postoje i troše koliko troše.. neće se tramvajske linije umnožiti, pa ostaju osobna vozila kao ciljana grupa kojom se to želi postići. .. dok su busevi kao ovaj primjer dobri samo ako gledamo 'do utičnice' tj ako ne čitamo specifikacije i pravimo se glupastima.. dok se zbog fodova eu za eko-zeleno-elektro to ne radi zbog gluposti nego zbog novca, tj nitko pa ni švedi nije toliko glup, nego je to način kako uzeti novac dok su eko-zeleno, buka, praktičnost i sl. samo pokriće-floskule-magla koja to gura.
-struja je ne samo budućnost nego i sadašnjost.. nije ništa novo, tj trebalo bi biti normalno, ali problem je skladištenje-baterija, time autonomija vozila, dok frižider-tv nemaju taj problem jer nemaju takvu potrebu kretanja. Problem struje nije ekšli baterija nego kad se nešto gura tamo gdje nije mjesto, pogrešno, način-sredstvo.. iz pogrešnog razloga, novca-interesa, .. pa i globalne politike ili ovisnosti, energenti.
-struju je lako-moguće proizvesti bilo gdje iz raznih izvora, pogona, lakše od svega ostalog i jednog futurističkog dana će npr to raditi fuzijske elektrane u neograničenim količinama besplatno, čisto.. i mada je fuzija još možda daleka budućnost, zamislimo-maštajmo šbb-kbb.. da je imamo sad! ?? eto, umjesto krškog imamo fuziju, napravimo po državama-eu dovoljan broj, čistih-sigurnih, izvora bez zagađenja, lalaland i jednorozi.. nećemo u detalje, i imamo struju .. no i dalje imamo problem, distribucija i skladištenje, tj tramvaj nema bateriju ali time ograničenu autonomiju kretanja ovisnu o pruzi-struji.. ostala vozila, brod-avion.. ne mogu kao tramvaj, ostaje kao glavni cilj cestovni promet.. no za primijetiti, većinom su to osobna vozila, ne šleperi-autobusi-radno.. što u priči o iskoristivosti nešto ne štima, tj masa-volumen šlepera nije problem za bateriju, veći problem je u malo osobno vozilo smjestiti, zatim problem požara, pri čemu je bolje imati jedno veće vozilo kao jedan rizik nasuprot više malih osobnih s jednakim rizikom i problemom nemogućnosti gašenja.. no za sad se guraju osobna vozila, ne komercijala, čak ne buseve koje vidimo u ovom primjeru.. kako to? logika? ekonomičnost, kontrola-sigurnost? pa i sam kapacitet u odnosu na masu vozila ili recimo ograničenje na 8h rada-vožnje po vozaču tahografom pa se tad u pauzi može šleper puniti na putu, kao što na većim benzinskim stanicama upravo za šlepere postoje odgovarajući veći parkinzi i moteli-restorani za hranu-odmor.. terminali. ... logičnije bi bilo prvo u tom dijelu vozila obaviti tranziciju s benzina na struju, + ljetne gužve turista koje tad zakrče promet i za sad nema načina da ih se i 10% od potrebnog broja priključi na punjač na putu.. dok istovremeno hep-elektra zadržava pravo distribucije pa oni koji su u doba zelene propagande napravili neki priključak kao šopingcentri sad prodaju skuplje-preskupo ili i dalje dijele đabe, jer im hep jednostavno udari takav namet na komercijalu, dok ina nema hep koncesiju.. interes-cijena-vlasništvo i kontrola kao i porezi-zarada, koji tad eliminiraju i onaj dio koji bi fizički bio moguće napraviti jer je neisplativo vlasniku npr benzinske ili šoping centra..
.. no ok, i to će se postupno riješiti, jednog dana.. a što do tad? letjeti kao dambo s percem u nosu? :)
-problem su priključci za punjenje-distribucija i-ili baterije odgovarajućeg kapaciteta-autonomije, uz sporedno vrijeme punjenja.. kao i sirovine za baterije.
-a zašto se tad i dalje gura samo u tom smjeru-riješenju.. tj desetljećima već riješavamo problem baterija.. svaki dan neki članak, superbaterija.. no i dalje ništa..
-.. dok bi odgovor mogao biti u onoj fantastičnoj fuziji, tj ako smo već maštom došli do tog da imamo fuziju-struju, zašto ne da je mini-portabilan pogon, da može u osobno vozilo, ili barem šleper-brod.. tj tako već odavno rade elektro-dizel vlakovi, imaju dizel agregat za struju.. desetljećima, pri čemu bi samo dizel motor i gorivo zamijenili s fuzijom ili čarobnim prahom, percem damboa.. izvorom energije, dok bi time eliminirali distribuciju, problem priljučnog mjesta i brzine punjenja, kao i domet-kapacitet uz eliminaciju problema baterije kao sirovine litij i sl. tj takvom maštovitom minifuzijom bi riješili sve probleme.. osim interesa biznisa, naftnog-strujnog, politike-poreza, velesila koji i kontrolom resursa-energenata konrtoliraju i ucjenjuju.. tj ako energiju imaju svi, đabe, neograničeno.. tad oni gube, moć, kontrolu, novac, interes.. vlast.
-tad hep i ina stavljaju ključ u bravu, tad tisuće zaposlenih ostaju na cesti.. bit će konobari, nogometaši, pjevači.. nekolicina, ostali?
-ako je i moguće razviti fuziju, to je već dovoljan razlog da 'vlast' tj oni koji kontroliraju energente, to ne žele, opstruiraju.. dok su oni formalno upravo pokrovitelji takvog eko razvoja, što je smiješno-paradox, kao i trenutni skup u aziberđanu-bakuu koji ovisi o nafti a govori o smanjenju-zagađenju i kao nešto će riješiti, mada je interes suprotan.. -neće, samo dodatno potroše na avione učesnika skupa i dodaju co2 ako je to uzrok klimatskih problema..
-uz futuristički moguću maštovitu fuziju.. postoji li još nešto, možda-moguće?
-npr što je nafta? kako nastaje? .. što je njemačka prije stoljeća radila s ugljenom? što je gradski plin? .. ništa novo, no neisplativo dok nafta šprica po arabiji.. no ispada da je naftu-gorivo relativno lako proizvesti, kem.proces manje-više poznat.. npr propustiti vodu kroz ugljen.. =nafta ili plin, naravno niske zasićenosti-iskoristivosti.. no može se i relativno je lako, dok bi takvim riješenjem, proizvodnjom goriva kao nafta-plin, eliminirali probleme koje ima struja-baterija i potrebu za proširenje elektromreže-distribucije priključaka na kojima bi se teoretski masa vozila punila pogotovo kad je turistička sezona na autocesti.. proivodnjom 'nafte' ne stvaramo novi problem, vozila-rezervoari ostaju isti, sve je već tu, uhodano, radi.. treba 'samo' optimizirati iskoristivost i kvalitetu takve nafte, kao što se proizvode i umjetni dijamanti za bušilice-brusilice i sl...
.. eko-zeleni? ekšli to nije problem co2, nafte, tj sve što postoji na planeti Zemlji, jednostavno već postoji, pri čemu možemo mijenjati agregatno stanje plina-nafte, tj sve je već tu, pa se sad recimo otapa polarna sibirska tundra i ispušta metan u atmosferu, koji je bio zarobljen i zamrznut.. biljke koriste co2, krave prde co2, sve je već tu, postoji, dok bi isti co2 koij na auspuhu izađe iz motora iz atmosfere mogli pretvoriti u gorivo-naftu-plin, što je jedan od experimentata i opisao.. pa ako je co2 problem, možemo ga tako i riješavati, dok će ekšli i dalje sve ostati u kružnom toku ciklusa agregatnih stanja svega što posotji na planeti uključujući i prdac krave koja jede travu a trava jede co2 i daje kisik dok mi jedemo oboje i sve je na kraju pokopano u zemlji kao trulež koja postane nafta-ugljen..
-npr par desetljeća je politička agenda da su za klimatske promjene krivi staklenički plinovi, kao co2.. rezultat? porez na co2.. i to je to? plaćaš porez, država je sretna, plaća se porez na zrak?
-što s problemom sunca? solarne oluje, koje su unazad desetljeće sad na vrhuncu (kažu 11-godišnji ciklusi).. pa su solarni vjetrovi npr ove godine stvorili spektakl nad zadrom, eu, južnije nego se polarna svjetlost inače vidi u polarnom krugu.. posljedica solarnih oluja, .. a te oluje su na vrhuncu, uz podsjetnik ako je netko previdio, toplina nam dolazi upravo od sunca + kretanjem +trenjem bilo koje čestice, život-kretanje=toplina.. pa i to da bez topline nema ni života.
-što ako je.. za porast prosječne temperature odgovor solarna aktivnost? ne gorivo-co2? što ako je tako? kako nam tad promjena faktora koji tad nema utjecaj može pomoći? .. odnosno, ako je sad vrhunac ciklusa, možemo očekivati da će narednih godina doći do pada prosječne temperature, kao i to da će birokracija-eu-vlast proglasiti upravo sebe i svoje mjere zaslužnima za takav 'uspjeh'.. mada tad s time nemaju nikakve veze dok se u međuvremenu pojavio porez, skočile cijene i ratovi.. biz-interes, dok je možda uzrok pa tako i fix problema negdje drugdje..?
-što-ako.. znanost mora uvjek postavljati pitanja, pa tad možda i odgovore, mora se sve relevantno provjeriti, ne pod utjecajem interesa pojedine strane nego neutralno-objektivno pa i globalno, a sunce ima svoje cikluse, pri čemu kažu da će za cca 4 milijarde spržiti sve i narasti do susjedne planete pri čemu već odavno život na Zemlji neće postojati.. sunce kao najveći-glavni faktor u našem sustavu, kojeg se 'previdi' iz formule ili mogućeg uzroka porasta temperature? .. polarna svjetlost iznad zadra i nitko se ne pita, ne primjeti? .. mada se sve zna, pa i solarni ciklusi od 11 godina (koliko novija mjerenja-praćenja prate, primarno utjecaj na telekomunikacije-satelite i sl.).
-što ako je sunce odgovorno za +1c? što nam tad promjena energenta kao nafte i co2 pomaže? osim što su uveli porez, ratove, oružane ili trgovačke.. dok švedi eto imaju bus na struju i tek sad čitaju specifikacije potrošnje u zimskim uvjetima.. onak, kao da nitko ne vidi šumu od drveta, iz raznih razloga, pa i naivnosti ili interesa.
-zašto se struja ne proizvodi svugdje, jeftino.. npr stari kaubojski filmovi kao prototip farme-ranča ima onu vjetrenjača-pumpu za vodu.. holandija ima vjetrenjače, na rijekama imamo mlinove.. tisuće načina kako se vjetar-voda mogu pretvoriti u rad, mehaniku, pa tako i struju, kao i solarke.. dok bicikl-dinamo može kao i kurblanje biti izvor bilo gdje, dovoljan za npr napuniti mobitel.. no to se koristi samo za npr afriku jer nema distribucijske mreže-dalekovoda.. nije biz, što će reć, obrnuto, ne želi se po eu osobe-kućanstva odvojiti od ovisnosti izvora struje, mreže, otežava se, dozvole za solarke na krovovima i uvjeti otkupa-porezi, slično kao što se brani nametima prodaja struje na ini ili šopingcentru sukupoćom-neisplativošću.. tj ili želimo struju i to sponzoriramo, kao kupnju el.auta ili ne želimo pa opstruiramo proizvodnju i distribuciju struje uredbama i nametima.. što želimo? i znamo li sve faktore ili previđamo sitnicu kao sunce (najveći objekt u bližoj okolini..)..
-kaubojska vjetrenjača (pumpa za vodu) može besplatno, ekološki neutralno, beskonačno proizvoditi struju, jer se struja naprosto može lako proizvesti.. no biz ne želi proizvesti nego naplatiti-zaraditi, dok vlast želi kontrolu, kao što super sile žele kontrolu resursa.. i tad idila s jednorozima čak i ako je već danas moguća nije realno ostvariva, jer će biti x-puta više protiv, jačih.. interesa.
- i to bi teoretski riješili nekom un-poveljom, proglasom, npr da svi moraju biti dobri, pošteni, altruistički, kao i zabraniti ratove, kriminal i sva zla svijeta.. teorija bi to i mogla, praksa? provedba? usrani gutereš koji malo pleše oko palestine, malo oko nerazvijenih, dok balansira između velesila a glavnu pipu novcu drži usa-ujko pa kad ga naljute on zatvori pipu.. no eto i njega u bakuu, trkelja o klimi, .. pomogao je točno kako da se problem riješi? trumpek pri tome najavljuje izlazak iz sporazuma, kina ne želi co2 ograničenja, rusi.. onak, švedski bus i polarno svjetlo iznad zadra, razmisliti globalnije pa sve do sunca,
.. i da, ne vidim riješenje, jer nije problem matematika-fizika nego ljudi-interesi.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer quis orci elit. In convallis viverra suscipit. Suspendisse lacinia risus ut commodo malesuada. Nulla non blandit nibh. Praesent vel accumsan lectus. Duis posuere sapien dictum, pulvinar risus sed, mattis tellus. Etiam vitae sagittis eros. Fusce mattis condimentum risus sollicitudin euismod. Ut placerat pharetra ullamcorper. Phasellus eu leo et dui porttitor porta. Suspendisse lobortis consequat quam. Ut ante nunc, semper vitae diam a, aliquet auctor ante. Suspendisse cursus nisi nisl, quis sagittis dui egestas ullamcorper.
Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae; Aenean sollicitudin sapien sed purus iaculis, nec commodo justo vehicula. Vestibulum eget odio in felis molestie tempor. Nullam pharetra, sem id sagittis gravida, dui metus pulvinar est, sit amet tempus libero metus non mi. In tristique aliquam ante et vehicula. Duis vel placerat tortor, eu sodales orci. Donec arcu orci, blandit auctor pulvinar molestie, feugiat vitae leo. Suspendisse in purus vitae nisl eleifend pellentesque ut iaculis sem. Etiam eu nibh sem. Pellentesque iaculis iaculis velit, et tempus odio luctus imperdiet.
Mauris suscipit, risus sit amet fringilla tincidunt, velit risus aliquam justo, vitae ultricies dui sem in purus. Donec tempus varius dolor a fermentum. Vivamus faucibus metus nisl, sit amet mattis nunc rhoncus vitae. Sed odio nunc, ultrices in nisl ut, porttitor dictum dui. Curabitur magna nunc, consectetur a neque sed, vehicula porttitor leo. Maecenas in eleifend metus. Morbi a dignissim velit. Donec feugiat neque faucibus rhoncus vulputate. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut quis bibendum mi, ut ultricies risus. Aenean at lorem eu nunc molestie consequat at id nisl. Phasellus purus augue, mollis id rutrum a, vulputate eget libero. Integer arcu tortor, interdum nec quam in, pulvinar eleifend justo. Aenean id porta dolor. Cras tincidunt sem magna, non varius erat cursus vitae. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas.
Suspendisse fringilla venenatis dignissim. Morbi at rutrum purus. Etiam mollis justo in elit dapibus, eu mattis felis lacinia. Nullam vel sapien quis ante facilisis imperdiet. Aliquam erat volutpat. Duis turpis arcu, lacinia eget efficitur sed, accumsan quis tellus. Quisque eget lacus ut metus bibendum auctor. Quisque faucibus lacus neque, ac pretium purus cursus vel. Duis sapien lorem, finibus eget consectetur vehicula, sodales sed tortor. Mauris lacus quam, convallis tincidunt pretium non, dapibus quis est. Ut at ex erat. Praesent a condimentum augue. Etiam ornare ligula sit amet neque tempor, vel pretium ante lacinia. Sed sed mi semper, condimentum quam eu, placerat sapien. Cras sit amet euismod tellus, id malesuada dui. Nulla facilisi.
Nunc luctus enim eu arcu cursus vulputate. Curabitur mattis ligula molestie efficitur molestie. Nullam nibh metus, dapibus eu rhoncus sit amet, auctor non arcu. Suspendisse potenti. Nunc vitae lorem congue, efficitur quam pulvinar, varius purus. Integer at turpis dapibus metus cursus aliquet ut ut elit. Nulla facilisi. In finibus, eros at elementum vehicula, lorem est hendrerit turpis, in facilisis dolor est ac elit.
Praesent metus diam, pellentesque a fringilla vitae, luctus non nibh. Praesent mollis massa commodo tempus imperdiet. In at urna nec massa facilisis faucibus. Aenean non nibh sed nibh dignissim faucibus. Pellentesque tellus ipsum, lacinia nec feugiat sit amet, interdum consectetur libero. Sed quis ex arcu. Donec mattis, magna ac congue suscipit, dolor magna iaculis tellus, ac viverra erat felis eget neque. Nunc vehicula elit vel ipsum malesuada, a fermentum est condimentum. Duis felis ex, cursus eget orci eget, ullamcorper hendrerit turpis. Proin finibus et purus at auctor. Maecenas molestie sapien non sem porttitor, eu pharetra enim dictum. Aenean in efficitur libero. Nam aliquet ipsum sed felis suscipit, tincidunt dignissim leo consequat. Aenean molestie id augue sed tristique. Vivamus ullamcorper mollis aliquam. Proin nulla eros, posuere ac mauris sit amet, pulvinar ullamcorper orci.
In hendrerit pulvinar tortor et tempus. Nulla sit amet arcu aliquet, posuere sem id, egestas augue. In feugiat fringilla enim fringilla aliquam. Vestibulum et luctus quam, sit amet sollicitudin nibh. In posuere id nulla vitae laoreet. Suspendisse sed leo massa. Phasellus in massa sodales tellus porttitor tristique at nec arcu.
Integer nec enim pellentesque, sodales magna sodales, pellentesque sapien. Suspendisse consequat pharetra ante sed luctus. Donec imperdiet pretium pellentesque. Cras a pretium ligula. Fusce non arcu id est viverra elementum. Donec vel egestas sapien, in ullamcorper ante. Cras odio metus, placerat id hendrerit et, maximus quis libero. Mauris pretium rutrum odio vitae fermentum. Fusce quis nulla id tortor consectetur lacinia ut vitae leo. Proin rutrum sit amet mi at hendrerit.
Pellentesque lacinia semper lacus, vitae laoreet nisi efficitur vitae. Fusce volutpat aliquam aliquam. Cras vulputate risus vel feugiat venenatis. Nullam quis risus sapien. Integer turpis arcu, tristique ut eros ac, rutrum auctor tellus. Nullam at ultrices nisl. Pellentesque eu nisl congue, luctus dui sit amet, rhoncus mi. Etiam ut felis ut turpis ultrices vestibulum ut quis odio. Nullam nec lectus ut orci congue faucibus.
Fusce ac ornare sem. Pellentesque vehicula vestibulum dolor ut mattis. Phasellus ullamcorper arcu nec purus tincidunt, a vulputate orci porttitor. Quisque pellentesque iaculis nunc, sit amet pellentesque purus viverra in. Ut vehicula dolor et est ornare vestibulum. Mauris blandit sem leo, nec imperdiet ligula semper vel. Curabitur tempor eros ut dolor venenatis bibendum. Sed ac erat sit amet leo lacinia imperdiet. Ut augue erat, pellentesque vel lorem quis, volutpat sodales urna. Vivamus erat libero, gravida vitae dui eu, tempus vehicula odio. Vivamus sed porta ligula, at iaculis tellus. Cras euismod, nisl eu commodo interdum, lorem quam sagittis eros, id dictum lectus risus vel nulla. Cras eleifend consectetur leo ac suscipit.
Doktor objasnio. Dakako, doktorski.
ono što je možda još trebalo napraviti, kad se već obnavljala/obnavlja pruga - dodati još jedan kolosjek koji bi služio isključivo i samo za prigradski vlak (istok-zapad) i eventualno rijetko preusmjeravanje ostalih u slučaju nužde, a ne da isti danas vozi skoro 10 minuta duže na relaciji Zg-Dugo Selo nego što je vozio prije 20 godina (još su nedavno i dodatnu stanicu napravili između Čulinca i Sesveta koja još usporava vlak, a nisam siguran da je baš bila od neke potrebe - isprika ljudima koji žive tamo pa možda situaciju znaju bolje)
Sad su počeli s radovima na ranžirnom kolodvoru, i gradi se pruga za tramvaj do istoga.
Kad bude gotovo, NAVODNO bude sav promet vlakova preusmjeren i samo prigradski budu koristili ovu prugu.
Navodno...
A onda bi NAVODNO i vozili konstantno s po par minuta razmaka.
A ovo sad na pruzi (već par godina) je totalno rasulo, i čudi me da uopće itko više želi ući u HŽ vlak, to je kaos neviđenih razmjera (zbog loše organizacije prvenstveno).
A ovo sad na pruzi (već par godina) je totalno rasulo, i čudi me da uopće itko više želi ući u HŽ vlak, to je kaos neviđenih razmjera (zbog loše organizacije prvenstveno).
je, kaos je kad se radi na pruzi pa lokalni vlakovi kasne i onda zbog jednog kasni 3 vlaka itd...
nadam se da će biti bar nešto bolje kad svi radovi budu gotovi na ovoj lokalnoj (S. Marof - Dugo Selo)
nek voze svakih pol sata redovno - to je već pomak (mogu i nešto češće u špicama kad ljudi idu na posao, klinci u školu)