ima li nekih podataka o specifikacijama dizelskog vlaka pa da se uspredi. Takoder me zanima usporedba €/km...cistog goriva i sveukupnog odrzavanja(nabave)
p.s. nije bas da su se ovi prvi vlakovi na vodik nesto previše navozali, inace je zivotni vijek vlaka 15+ godina.
Umjesto dizela, berlinske vlakove pogonit će lokom
- poruka: 16
- |
- čitano: 7.399
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
ima li nekih podataka o specifikacijama dizelskog vlaka pa da se uspredi. Takoder me zanima usporedba €/km...cistog goriva i sveukupnog odrzavanja(nabave)
p.s. nije bas da su se ovi prvi vlakovi na vodik nesto previše navozali, inace je zivotni vijek vlaka 15+ godina.
Laughs in HŽ.
Laughs in HŽ.
pa i mogu se smijati, (nismo najgluplji) jer velika pametna Njemačka je pozatvarala najjeftinije i najkvalitetnije pogone za el. energiju zvane; Nuklearne centrale, a otvara centrale na ugalj da bi proizvela struju ?!
*sad oni pričaju o onečišćenju zraka, o tome kako će vodikom zamijeniti dizel, i tako pripomoći okolišu, a razlog ukidanja dizel lokomotiva se zna.. Rusija i nedostatak plina i nafte..
osim toga, uložila je milijarde dolara za sjeverni tok plinovoda i što sad .. ide polovica plina, a vjerojatno će nakon redovitog održavanja kada plin bude zatvoren, potpuno prestati dobivati ruski plin. (tak se piše po novinama)
ruske podmornice rdovito tim krajem ševrljaju, i nije problem onesposobiti plinovodne cijevi na desetak godina..
ima nekoliko poslovica kada se radi o poslovanju s autokratskim režimima; "čuvaj se Danajaca i kada ti darove donose" pa; "tko s vragom tikve sadi, o glavu mu se razbiju itd..."
nismo ni mi među glupljim državama, ima tu u EU svega.
tko će u Njemačkoj odgovarati za taj enormni nacionalni financijski gubitak, a ni ne pišu o svojim gospodarskim promašajima ?
Laughs in HŽ.
pa i mogu se smijati, (nismo najgluplji) jer velika pametna Njemačka je pozatvarala najjeftinije i najkvalitetnije pogone za el. energiju zvane; Nuklearne centrale, a otvara centrale na ugalj da bi proizvela struju ?!
*sad oni pričaju o onečišćenju zraka, o tome kako će vodikom zamijeniti dizel, i tako pripomoći okolišu, a razlog ukidanja dizel lokomotiva se zna.. Rusija i nedostatak plina i nafte..
osim toga, uložila je milijarde dolara za sjeverni tok plinovoda i što sad .. ide polovica plina, a vjerojatno će nakon redovitog održavanja kada plin bude zatvoren, potpuno prestati dobivati ruski plin. (tak se piše po novinama)
ruske podmornice rdovito tim krajem ševrljaju, i nije problem onesposobiti plinovodne cijevi na desetak godina..
ima nekoliko poslovica kada se radi o poslovanju s autokratskim režimima; "čuvaj se Danajaca i kada ti darove donose" pa; "tko s vragom tikve sadi, o glavu mu se razbiju itd..."
nismo ni mi među glupljim državama, ima tu u EU svega.
tko će u Njemačkoj odgovarati za taj enormni nacionalni financijski gubitak, a ni ne pišu o svojim gospodarskim promašajima ?
I jos bih dodao na to katastrofu od novog berlinskog aerodroma. Trebalo im je 30 godina da ga izgrade, odgadjali su otvaranje 7 puta, i prije zadnjeg otvaranja nasli su 120,000 defekata.
Ma više sam se orjentirao na ovo da vlakovi voze barem 15 godina, dok kod nas pojedini voze preko 40.
Ali da, slažem se da je energetska "strategija" Njemačke potpuno promašena.
Ma više sam se orjentirao na ovo da vlakovi voze barem 15 godina, dok kod nas pojedini voze preko 40.
Ali da, slažem se da je energetska "strategija" Njemačke potpuno promašena.
kad se prica o zeljeznicama HŽ se opce ne spominje ka primjer za nista normalno....osim mozda u komparaciji sa indijom
Ma više sam se orjentirao na ovo da vlakovi voze barem 15 godina, dok kod nas pojedini voze preko 40.
Ali da, slažem se da je energetska "strategija" Njemačke potpuno promašena.
kad se prica o zeljeznicama HŽ se opce ne spominje ka primjer za nista normalno....osim mozda u komparaciji sa indijom
Iskreno, ja ne znam odakle Siemensu da je prosječni vijek lokomotive 15 godina.
Prema Rail Magazineu, koji prate oni koji se pale na vlakove, prosječan životni vijek lokomotive je 30-35 godina u razvijenim zemljama (Rolling stock panel dismisses idea of shorter-lifespan trains (railmagazine.com)), s time da je osnovni postroj zapravo vječan i nema granicu trajanja.
Lokomotive mogu otići u rezalište (i idu), ali se često repariraju i ti imaš kompletno renovirane lokomotive (novi motori, akumulatori, instalacije, elektronika itd.) na starom postroju koje su daleko starije od toga.
HŽ-u nije problem s lokomotivama, nego s održavanjem pruga i organizacijski problemi koji su, pak, političke prirode i nemaju veze sa željeznicom.
S obzirom na energetsku politiku bolje da vrate parnjače na ugljen.
ma ja sad cekam onog pkdzg...... da napise da HŽ i sve hrvatsko rula jebcki, i bug također
Mene su u školi učili da je najefikasniji pogon koji se koristi električni, a ovi smišljaju vlakove (lokomotive) na vodik. Drago, zanima me da li te lokomotive imaju gorivne ćelije i elektromotore ili imaju motor na unutrašnje izgaranje na pogon vodikom? Jer ako je ovo drugo, to je što se tiče iskorištenja goriva dvostruki promašaj i totalno neisplativo.
Ps. - pročitao ponovo članak i našao odgovore. Svejedno mislim da je to promašaj.
Mene su u školi učili da je najefikasniji pogon koji se koristi električni, a ovi smišljaju vlakove (lokomotive) na vodik. Drago, zanima me da li te lokomotive imaju gorivne ćelije i elektromotore ili imaju motor na unutrašnje izgaranje na pogon vodikom? Jer ako je ovo drugo, to je što se tiče iskorištenja goriva dvostruki promašaj i totalno neisplativo.
Ps. - pročitao ponovo članak i našao odgovore. Svejedno mislim da je to promašaj.
Ja sam inače pobornik vodika i gorivnih ćelija jer mislim da je to jedini način da se ova famozna "zelena tranzicija" nekako uobliči (s odgovarajućim katalizatorima za proizvodnju vodika - ono kako nas uče u školi da se dobiva vodik - gurneš elektrode u vodu i etotiga - to je komercijalno totalno neisplativo i nitko tako ne radi) pa da se pretičak energije dobivene iz fotonaponskih ćelija i vjetroelektrana koristi za proizvodnju vodika jer je to jedini stvarno moguć način pohrane te energije za onda kada je nemaš.
Rekavši to - vodik je strašno hlapljiv, strašno zapaljiv, eksplozivan.
Li-ionske baterije kao sredstvo pohrane velike količine energije nemaju nikakvu stvarnu mogućnost masovnog korištenja tako da ja stvarno jesam za vodik, ali ne razumijem ove spike s vodikovim vlakovima i vodikovim gradskim autobusima kad je elektrifikacija željeznica počela prije 100 godina, a isto tako 100+ godina imamo i električne autobuse - zovu se trolejbusi i funkcioniraju bez greške.
Ova ideja da ti tu struju iz nekog razloga moraš nositi sa sobom i time povećati troškove (100%) i masu vozila za 30, 40, 50% mi je totalno neshvatljiva.
Ovo sa električnim vlakovima, tramvajima i slično sam i ja pomislio. Puno je jednostavnije imati samo pogonski sklop bez velikih, skupih i kompliciranih spremnika vodika ili baterija ili oboje. Kada je stari Siemens napravio prvu električnu lokomotivu, to je već onda bilo super rješenje, a super je i sada. Jednom kada se napravi električna mreža za vlakove prestale su sve potrebe za baterijama i gorivim ćelijama (govorim o vlakovima, kamioni i autobusi bi možda i mogli profitirati od vodika, ali uz koju cijenu). Što se tiče vodika kao goriva, sam si rekao - hlapljiv, zapaljiv, eksplozivan. I benzin i dizel su isto, ali ne toliko jako, a infrastruktura je jako razvijena, za razliku od vodika.
Mene su u školi učili da je najefikasniji pogon koji se koristi električni, a ovi smišljaju vlakove (lokomotive) na vodik. Drago, zanima me da li te lokomotive imaju gorivne ćelije i elektromotore ili imaju motor na unutrašnje izgaranje na pogon vodikom? Jer ako je ovo drugo, to je što se tiče iskorištenja goriva dvostruki promašaj i totalno neisplativo.
Ps. - pročitao ponovo članak i našao odgovore. Svejedno mislim da je to promašaj.
Ja sam inače pobornik vodika i gorivnih ćelija jer mislim da je to jedini način da se ova famozna "zelena tranzicija" nekako uobliči (s odgovarajućim katalizatorima za proizvodnju vodika - ono kako nas uče u školi da se dobiva vodik - gurneš elektrode u vodu i etotiga - to je komercijalno totalno neisplativo i nitko tako ne radi) pa da se pretičak energije dobivene iz fotonaponskih ćelija i vjetroelektrana koristi za proizvodnju vodika jer je to jedini stvarno moguć način pohrane te energije za onda kada je nemaš.
Rekavši to - vodik je strašno hlapljiv, strašno zapaljiv, eksplozivan.
Li-ionske baterije kao sredstvo pohrane velike količine energije nemaju nikakvu stvarnu mogućnost masovnog korištenja tako da ja stvarno jesam za vodik, ali ne razumijem ove spike s vodikovim vlakovima i vodikovim gradskim autobusima kad je elektrifikacija željeznica počela prije 100 godina, a isto tako 100+ godina imamo i električne autobuse - zovu se trolejbusi i funkcioniraju bez greške.
Ova ideja da ti tu struju iz nekog razloga moraš nositi sa sobom i time povećati troškove (100%) i masu vozila za 30, 40, 50% mi je totalno neshvatljiva.
https://www.marketsgermany.com/electric-autobahn/
zgodno, ali možda malo prekasno...
okle švabi struja ako misle to širiti ?