Prvo da napomenem, ne radi se o trollanju, niti o potenciranju svađe, jednostavno raspravi.
Drugo, nisam znao odabrati podforum pa se nadam da je ovaj odgovarajući.
Pa da krenem...
U prošlosti sam bio strogi protivnik teze da PC gaming lagano umire. Ali kako vrijeme prolazi nalazim se u situaciji da sam i sam kupio konzolu i sve više vidim činjenice koje govore u prilog baš toj tezi. Ne želim da se takvo nešto desi, jer na kraju krajeva PC gamer sam veliki dio svog života i sve moje najdraže igre igrao sam na PC i dobar dio njih bile su ekskluzive, k vragu pa i prve "gaming korake" napravio sam na PC-u.
Da, PC gaming polako pada u drugi plan (ma da smatram da je već u drugom planu) i da, lagano umire. PC eventualno vidim kao platformu za MMO igre ako se stvari drastično ne promijene. Postoci su nešto šta ne možemo zanemarivati. Zadnji primjer je samo 3% PC igrača u franšizi koja je potekla sa PC platforme, govorim o COD-u, BF serijalu i sl... Ali ne dajte se zavarati, slična je situacija sa svim igrama.
Nego da krenem na bit teme, hoće li eventualna "smrt" gaminga značiti i "smrt" Windows OS-a?
Pogledajmo neke činjenice:
Nadogradnje
Postaje sve teže i teže posjedovati najnoviji i najjači hardver. Uzmite za primjer situaciju da kupite računalo, "creme of the crop" kako ameri kažu, skupo računalo namijenjeno gamingu. Nekoliko mjeseci kasnije kupite zahtjevnu igru i ostanete u čudu kako vaše računalo jedva pokreće tu igru na medium postavkama. Ovo je tužna stvarnost koja je u svijetu no. 1 razlog prelaska na konzole. U krajnjem slučaju i meni je bio jedan od bitnih razloga za kupovinu konzole.
DX 10/DX 11
Uz nadogradnju hardvera, dolazi i nadogradnja OS-a, jer stari dobri XP iako je već prošlost nalazi se na mnogim računalima a isti taj OS ne podržava ništa više od DX9.i
Ujednačeno okruženje za deopere
Zašto se developeri često okreću razvoju za konzole i zašto kada rade multiplatform naslove PRVO naprave verziju za konzole? Jednostavno! Zato što im je lakše. Svaka konzola jednog proizvođača je ista (svaki xbox je isti, svaki PS3 je isti, svaki WII je isti) hardversko se okruženje ne mijenja i developerima je lako optimizirati kod, ispolirati engine do savrššenstva i izvuči najbolje od hardvera. Kada razvijaju za PC, moraju se koncentrirati na bilijune mogućih kombinacija što je težak i trajan posao. Konzole su jednostavno prijateljsko okruženje za developera, tu mogu znati točno što će krajnji korisnik dobiti jer će svaki korisnik imati isto kao i oni.
Cijena
Za cca 2500 kuna kupite kompletni sistem, sav softver potreban je u njemu, kontrolere, headset, sve. Kada odem kupiti PC toliko potrošim na grafičku, procesor i kučište. A di su ostale stvari...
DRM
Veliki dio igara dolazi sa dragonskim DRM-om, onlajn aktivacijom, limitom na instalaciju i svačim nečim. Konzole ovo nemaju, instalirate igru gdje, kako i kada hoćete. Prodajete ju lako i svima sve radi.
Sve manje PC ekskluziva
U ovom trenutku sve je manje igara koje dolaze samo na PC, zapravo osim MMO žanra rijetke igre ne postoje na konzolama. Gotovo sve igre dolaze simultano ili ranije na konzolama. Spomenuti ću samo primjerice BF koji je nekoć označavao PC gaming. (BF BC - ekskluziva za konzole, BF 1943 - izašao na konzolama godinu dana ranije) A zanimljivo za ovu temu je da mnogi MMO naslovi rade i primjerice na OS-X sistemu.
Sve više ekskluziva za konzole
Sve obrnuto od napisanog gore.
Portovi za PC napravljeni poslje izlaska igre
Ovakve igre često završe neslavno jer se desi da je port očajan i da je igra jednostavno pojednostavljena i da ju je lakše igrati na konzoli. Često je takvu igru bolje igrati na konzoli nego na PC. Posljednji primjer COD:MW2.
"Demografski" pomak ka konzolama
Većina ljudi mojih godina i oni mlađi usvijetu okreće se konzolama, sve češće imaju konzolu i neki stariji PC koji im služi za posao/školu/surfanje itd. Većina čak okreće svoju pažnju laptopima jer su praktičniji. Konzole su jednostavno mainstream, i mnogo je više igrača na konzolama, zbog toga je i veći izbor onlajn prijatelja.
I sad u samu srž teme...
Ovi me trendovi, iako sam ih prihvatio i djelomično sam dio konzolaške zajednice, plaše. Ne želim da PC gaming nestane, ali činjenice gore govore da mu budućnost i nije med i mlijeko. Ukoliko ne dođe do drastičnih promjena, konzole jednostavno preuzimaju gaming.
Tu dolazimo do biti moje teme. Znači li to i nestajanje Windowsa iz računala kućnih korisnika?
Činjenica je da su gameri u pravilu jedini kućni korisnici koji su "vezani" za Windowse. Naravno, najveći profit MS ostvaruje u poslovnom sektoru i to se neće mijenjati. Ali dali nestanak gaminga sa PC-a otvara vrata ostalim OS-ovima.
Da napravimo nekakvu podjelu tipova kućnih korisnika na PC
- Ljudi koji ne znaju za druge OS-ove
- Igrači jer nemaju izbora
- Ljudi koji jednostavno preferiraju Win
Skupina 1 je najfleksibilnija. Jer za drugo ne znaju jer nije zastupljeno, ali porastom popularnosti ostali OS-ovi bi zasigurno bili bolji izbor, jer ova skupina koristi računalo za osnovne zadatke, a to mogu na svakom OS-u. Njima je apsolutno svejedno koji OS koriste.
Dok god mogu na fejs, majspejs ili pročitati mail i napisati dokument njima je dobro.
Pa zašto onda ne koristiti onaj jeftiniji OS, odnosno besplatni.
Skupina 2 ima jasnu budućnost ako pc gaming zbilja nestane. Preći će u skupinu 1 ili 3.
Skupina 3 su MS fanboyi, VB developeri ili jednostavno odani korisnici koji su probali drugo ali Win im je draži. Ova skupina će vjerojatno koristiti Win dok god mogu.
Kao zaključak se izvodi da u slučaju "smrti" pc gaminga ostali operativni sustavi dobijaju svoju šansu za uzeti veliki dio tržišnog kolača.
Vaša mišljenja?
Napomena - Ovo su sve kada/ako pretpostavke u cilju komentiranja...