Koja je svrha mobilnih jedinica?
Novi sustav naplate cestarine stiže za najviše dvi
- poruka: 40
- |
- čitano: 7.330
- |
- moderatori:
vincimus
Koja je svrha mobilnih jedinica?
Meni je to totalno nejasna stvar.
Jel nemoguce napraviti sustav gdje ako zelis mozes:
- platiti dionicu unaprijed ili
- provozati dionicu bez placanja unaprije i imat do kraja dana + 24h za placanje preko neta ili
- bilo kakva druga opcija koja ne zahtjeva postavljanje 208 naplatnih portala te 140 staza za brzu registraciju
?
Bilo kakvo neplacanje cestarine znaci kazna postom doma.
Na stranu to sto vinjeta nama korisnicima znaci puno bolju opciju..
Koja je svrha mobilnih jedinica?
Hvata neplatiše i kao ima ih pravo zaustaviti.
Ovo je super sustav. Mislio sam da će uvesti neko web sučelje "aplikaciju" preko kojeg se naručuješ za termin kada ćeš doći pred naplatnu kućicu, a ako nemaš termin ideš u drugu kolonu gdje su svi koji nisu naručeni.
pa to je i s vinjetama tako, tu ju kupiš, ali što ako ju ne zalijepiš (nije vezana ako ju fizički kupuješ na benzinskoj za regu) ?
zato postoje "mobilne" enote - radi provjera na AC....
ako te nitko ne ulovi, prebaciš ju na drugi auto ako ideš za vrijeme valjanosti opet autocestom...
Umjesto da uvedu vinjete i eventualno dodatna naplata tunela kao austrijanci oni rade ovo... bezveze...
S druge strane, mogu uvesti digitalne vinjete. Postojeći i provjereni softver i minimalni dodatni hardver. Dovoljna je poneka kamera i klasična kontrola policijskim vozilima koja već patroliraju autocestom. Kazne u visini godišnje vinjete će obeshrabriti svakog pametnjakovića koji misli da to za njega ne vrijedi.
Zašto jednostavno kad može komplicirano?
Zato što će se ovako raspisivati natječaji, zapošljavati još više ljudi, 1000 puta preplatiti softver, za to kupovati (i preplatiti) hardver, instalirati milijunska oprema, angažirati stričevi, ujaci, kumovi, nečaci, članovi, rođaci, naši, njihovi, podobni itd.
Kao i uvijek, hrvatska (čitaj: lopovska) posla.
Pa evo primjer kak je kod mene :)
Ja platim vinjetu 40chf i vozim se cijelu godinu kolko gooooood zelim po autocesti bez ikvog stresa. Fora je u tome da je cijena 40chf 15.3 ili 15.9 identicna jer postoji samo jedna jedina od 40chf a vrijedi ako se ne varam od 1.12 tekuce godine do 31.1 iduce godine.
S tim da lazem, ispricavam se. Dakle, odem u 12mj u Lidl, kupim robe u vrijednosti +70chf i kupim vinjetu za 27chf
E sad, kolko bi vinjeta trebala kostat u hrv da se nahrani sva ekipa to je vec drugi par cipela.
Velim, samo primjer.
Kupujem i godisnju AT i godisnju SLO vinjetu s tim da AT vinjeta ima slicnu shemu ko i CH vinjeta kad je valjanost u pitanju dok su slovenci malo napredniji pa kod njih vrijedi god dana od datuma kupnje ako se dobro sjecam.
Hrvatska, 1341km (2022.), gdje je samo trosak oko vrgorca prema peljescu, skoro kao i ostatak autoceste. Ako hocemo imati cijenu kao susjedi Slovenci, cijena za najjeftiniju opciju bi trebala biti barem 16 x (1325 x1.5) / 612 = 50e. 1.5 je pretpostavka da je nasa autocesta bila 50% skuplja za izradu.
Ne znam tko bi bio voljan platiti 50e za vinjetu ako putuje npr. zagreba do karlovca jednom tjedno, ili makar jednom u par mjeseci Zg-Split. Znaci mi koji rjetko putujemo bi placali za kamione i ljude koji stalno putuju. To je samo jedan od tih problema sa vinjetama koje ja kao totalni laik vidim.
I zato da vinjetama u hrvatskoj jer nismo amerika da sve placas po potrosnji.
PS na vinjete ne mogu staviti 10% veću cijenu za vrijeme sezone 😉
Nije poanta koliko će se vinjeta nekome u Hrvatskim autocestama isplatiti, već koliko će ona doprinjeti ukupnom bdp-u cijele države. Jer ako uvedeđ vinjetu, možda HAC neće zaraditi 600 nego 150 milijuna eura, ali će zato Hrvatska biti daleko konkurentnija što se tiče prometne infrastrukture, bit će decentraliziranija, povećat će se vrijednost zemljišta u gradovima i selima blizu autocesta, smanjit će se opterećenost lokalnih cesta, ... uglavnom, država bi osim financijskih imala i puno drugih koristi. Na kraju bi sigurno bila u plusu, i to debljem od razlike 600-150. Ali takav koncept zahtijeva neko dugoročno planiranje, strategiju razvoja dražave, definiranje nekih temeljnih stvari, a koliko ja vidim, upravo je to problem koji nas muči od osamostaljenja. Uključi u to i korupciju, nepotizam, i imaš divan spoj svega. Lijepa li si.
Jer ako uvedeđ vinjetu, možda HAC neće zaraditi 600 nego 150 milijuna eura,
Kakva je ovo logika? Ako je drzavi za cestarine dovoljno 150M moze i sad smanjit postojece cestarine za 4x. Ali ne moze jer im treba lova.
Uvodjenjem vinjeta cijene bi bile takve da je i dalje ukupno prikupljeni iznos isti, samo bi se drugacije rasporedio. Oni koji se voze vise bi placali manje, oni koji se voze manje bi placali vise.
Jer ako uvedeđ vinjetu, možda HAC neće zaraditi 600 nego 150 milijuna eura,
Kakva je ovo logika? Ako je drzavi za cestarine dovoljno 150M moze i sad smanjit postojece cestarine za 4x. Ali ne moze jer im treba lova.
Uvodjenjem vinjeta cijene bi bile takve da je i dalje ukupno prikupljeni iznos isti, samo bi se drugacije rasporedio. Oni koji se voze vise bi placali manje, oni koji se voze manje bi placali vise.
Naravno da treba lova, još treba isplatiti oko 4 milijarde eura kredita za postojeće i dionicu do Dubrovnika, koliko se sjećam.
Pitanje je koliko bi vinjete koštale i koliko bi ljudi promijenili način vožnje.
I zato da vinjetama u hrvatskoj jer nismo amerika da sve placas po potrosnji.
A zašto vinjeta ne može biti dnevna, tjedna, mjesečna i godišnja? Svako neka uzme onu koja mu najviše odgovara.
I naravno da cijena mora odgovarati kategoriji vozila.
Jer ako uvedeđ vinjetu, možda HAC neće zaraditi 600 nego 150 milijuna eura,
Kakva je ovo logika? Ako je drzavi za cestarine dovoljno 150M moze i sad smanjit postojece cestarine za 4x. Ali ne moze jer im treba lova.
Uvodjenjem vinjeta cijene bi bile takve da je i dalje ukupno prikupljeni iznos isti, samo bi se drugacije rasporedio. Oni koji se voze vise bi placali manje, oni koji se voze manje bi placali vise.
Zašto bih ja koji se vozim manje morao plaćati više? Ponekad iz gušta odem starom cestom, ako imam vinjetu platio sam AC vozio se ili ne po njoj.
Dodatno, zar mislite da zagrebačka i riječka obilaznica ne bi ušla u sustav naplate da se uvede vinjeta? Koliko je to vozila koja svaki dan putuju na posao obilaznicom, a nemaju potrebu za neka druga putovanja autocestom (jer je npr. drugi auto u obitelji)?
Kakva je ovo logika? Ako je drzavi za cestarine dovoljno 150M moze i sad smanjit postojece cestarine za 4x. Ali ne moze jer im treba lova.
Uvodjenjem vinjeta cijene bi bile takve da je i dalje ukupno prikupljeni iznos isti, samo bi se drugacije rasporedio. Oni koji se voze vise bi placali manje, oni koji se voze manje bi placali vise.
Zašto bih ja koji se vozim manje morao plaćati više? Ponekad iz gušta odem starom cestom, ako imam vinjetu platio sam AC vozio se ili ne po njoj.
Dodatno, zar mislite da zagrebačka i riječka obilaznica ne bi ušla u sustav naplate da se uvede vinjeta? Koliko je to vozila koja svaki dan putuju na posao obilaznicom, a nemaju potrebu za neka druga putovanja autocestom (jer je npr. drugi auto u obitelji)?
Niz roba usluga ima cijene koje ovise o količini ili učestalosti upotrebe.
Obilaznice ne bi smjele ići u naplatu jer bi moglo dovesti do kaosa na gradskim cestama jer niz ljudi ne bi to želio plaćati.
Kakva je ovo logika? Ako je drzavi za cestarine dovoljno 150M moze i sad smanjit postojece cestarine za 4x. Ali ne moze jer im treba lova.
Uvodjenjem vinjeta cijene bi bile takve da je i dalje ukupno prikupljeni iznos isti, samo bi se drugacije rasporedio. Oni koji se voze vise bi placali manje, oni koji se voze manje bi placali vise.
Zašto bih ja koji se vozim manje morao plaćati više? Ponekad iz gušta odem starom cestom, ako imam vinjetu platio sam AC vozio se ili ne po njoj.
Dodatno, zar mislite da zagrebačka i riječka obilaznica ne bi ušla u sustav naplate da se uvede vinjeta? Koliko je to vozila koja svaki dan putuju na posao obilaznicom, a nemaju potrebu za neka druga putovanja autocestom (jer je npr. drugi auto u obitelji)?
Niz roba usluga ima cijene koje ovise o količini ili učestalosti upotrebe.
Obilaznice ne bi smjele ići u naplatu jer bi moglo dovesti do kaosa na gradskim cestama jer niz ljudi ne bi to želio plaćati.
aha, pogledaj Sloveniju (Ljubljana, Maribor...) ili Austriju...
Niz roba usluga ima cijene koje ovise o količini ili učestalosti upotrebe.
Obilaznice ne bi smjele ići u naplatu jer bi moglo dovesti do kaosa na gradskim cestama jer niz ljudi ne bi to želio plaćati.
aha, pogledaj Sloveniju (Ljubljana, Maribor...) ili Austriju...
A smisao gledanja je? Ona je postala gradska prometnica, ne AC.
Trošak obilaznice lako prebaciš na A1/3/4/6/11.
A ako ju počneš naplaćivati nastaje kaos u gradu.
Pa evo primjer kak je kod mene :)
Ja platim vinjetu 40chf i vozim se cijelu godinu kolko gooooood zelim po autocesti bez ikvog stresa. Fora je u tome da je cijena 40chf 15.3 ili 15.9 identicna jer postoji samo jedna jedina od 40chf a vrijedi ako se ne varam od 1.12 tekuce godine do 31.1 iduce godine.
S tim da lazem, ispricavam se. Dakle, odem u 12mj u Lidl, kupim robe u vrijednosti +70chf i kupim vinjetu za 27chf
E sad, kolko bi vinjeta trebala kostat u hrv da se nahrani sva ekipa to je vec drugi par cipela.
Velim, samo primjer.
Kupujem i godisnju AT i godisnju SLO vinjetu s tim da AT vinjeta ima slicnu shemu ko i CH vinjeta kad je valjanost u pitanju dok su slovenci malo napredniji pa kod njih vrijedi god dana od datuma kupnje ako se dobro sjecam.
Ti sad uspoređuješŠvicarsku sa samo 1900km autocesta i Hrvatsku koja ima čak 1340km autocesta. Poznato je da je Švicarska ravna i da nema niti jednog tunela ili vijadukta. Uostalom tamo kod vas vinjeta nije skuplja samo zato jer ju Švicarci ne bi mogli kupiti jer su sirotinja, a ne kao mi...
Dam se kladit da su jadni i škrti Švicarci sami financirali i gradili ceste, a nisu kao mi bili široke ruke i dali strancima da i oni nešto zarade. Dođe Austrijanac kojem smo prije toga poklonili banku nakon što smo ju spasili sa X milijardi proračunskog novca i kaže: "kamata 7,85%" a naš ministar nije cicija pa reće: "ma zaokruži na 10 pa idemo na janjet'nu, samo mi daj da koji put tunele ofarbam".
pa ako nabrijavas 1900 km autoceste svicarske onda nabrij i da rvacka ima 2000 km...500 km gore dolje sta ima veze bitno je bubat
Niz roba usluga ima cijene koje ovise o količini ili učestalosti upotrebe.
Obilaznice ne bi smjele ići u naplatu jer bi moglo dovesti do kaosa na gradskim cestama jer niz ljudi ne bi to želio plaćati.
aha, pogledaj Sloveniju (Ljubljana, Maribor...) ili Austriju...
A smisao gledanja je? Ona je postala gradska prometnica, ne AC.
Trošak obilaznice lako prebaciš na A1/3/4/6/11.
A ako ju počneš naplaćivati nastaje kaos u gradu.
ok, ti si uvjeren da obilaznica ne bi bila obuhvaćena vinjetama, samo ti živi u tom uvjerenju, ili te nije briga jer ne koristiš obilaznicu svakodnevno
bili su uvjereni i stanovnici Ljubljane...
a državu, tj. HAC je jako briga za kaos u gradu koji bi nastao naplatom obilaznice, pogotovo kad različite stranke upravljalju gradom i državom
isto kao što državu nije bilo briga što se istarski ipsilon koji je do nedavno bila brza dvosmjerna cesta naplaćuje isto po kilometru kao i autocesta
A smisao gledanja je? Ona je postala gradska prometnica, ne AC.
Trošak obilaznice lako prebaciš na A1/3/4/6/11.
A ako ju počneš naplaćivati nastaje kaos u gradu.
ok, ti si uvjeren da obilaznica ne bi bila obuhvaćena vinjetama, samo ti živi u tom uvjerenju, ili te nije briga jer ne koristiš obilaznicu svakodnevno
bili su uvjereni i stanovnici Ljubljane...
a državu, tj. HAC je jako briga za kaos u gradu koji bi nastao naplatom obilaznice, pogotovo kad različite stranke upravljalju gradom i državom
isto kao što državu nije bilo briga što se istarski ipsilon koji je do nedavno bila brza dvosmjerna cesta naplaćuje isto po kilometru kao i autocesta
Ja sam svakodnevno na obilaznici, baš radi posla. I da ima uzeo bih godišnu vinjetu u roku odmah, no najmanje radi posla.
Zato ni ne govorim iz vlastite perspektive već iz problema koje bi dovelo. Kao što npr. dobar dio domaćih ljudi ne želi plaćati autoceste već ide na D1, podravsku magistralu umjesto A3, i slično.
A političke odluke nemaju nikakve veze s realnošću, kao što ni politika nema direktnu kontrolu nad cijelom infrastrukturom.