Ja bih dotičnog isto izbacio iz aviona. Bez padobrana.
Kabinsko osoblje nazvao "konobarima", pilot vratio
- poruka: 63
- |
- čitano: 17.071
- |
- moderatori:
vincimus
A što je stjuardesa nego glorificirana konobarica?
Konobari su poštovana i dobro plaćena zanimanja, ne znam što bi tu bilo uvreda. Osim uvrede prema konobarima kao da je to nešto loše (a nije).
Ako je uvreda nekoga nazvati konobarom, onda oni trebaju doći na dospecijalizaciju na balkan, pa da tu čuju hvalospjeve od više kitica nakon kojih bi se ispovraćali i pali u nesvijest.
To je kao jedan češki turist koji me htio opsovati i osmislio je psovku: "Ti si jedan plavi papagaj!"
A ja njemu "Al si me uvrijedio. Jel' to najjače što imaš?"
Ako je ovo cela priča onda... Okreneš međunarodni let i trocifreni broj ljudi zato što ti se neko nije obratio na pravilan način? Šta je sledeće? Neko ih je iskosa pogledao?
BTW, jednom sam bio na letu na kome je nekom od putnika pozlilo. Koliko god da su putnici dozivali "letačko osoblje, obučeno za najraznovrsnije krizne situacije" (za koje je danas uvredljivo nazvati ih stjuardima i stjuardesama), blagoizvoleli su prići tek par minuta kasnije, nakon što je jedan od putnika (koji je bio lekar) već ukazao prvu pomoć i povratio onog koji je kolabirao. Dakle, "leteći konobari".
P.S. Nikada nisam imao sukob sa letačkim osobljem. Verujem da su "glavni junaci" ovakvih priča najčešće "primadone", da ne kažem nešto drugo, no ako je cela priča to da su se jedan putnik i jedan "član letačkog osoblja" posvađali, i da nije bilo nikakve fizičke pretnje po let ili bilo koga na njemu, onda bi ovo što je kapetan uradio trebalo da bude kažnjivo.
A što je stjuardesa nego glorificirana konobarica?
Otprilike 90% svih na ovom forumu ne bi prošlo zdravstveni pregled potreban da bi se postalo "glorificirana konobarica", a kasniju obuku i psihološke testove još polovica od tih preostalih 10%, ali na kraju i dalje ostaju nepremostive prepreke za "muževne" balkanoide:
Excellent communication and interpersonal skills
A sense of humour
Punctuality and problem-solving skills
Pleasant voice
Pleasant, Dynamic, and smart personality
A systematic approach to duty
Language proficiency
Positive attitude
Ability to work with culturally diverse groups
... a to su samo neke.
Sve ovo navedeno traže u opisu radnog mesta konobara na moru. Ne kažem ovo zato što hoću da izjednačim ta dva zanimanja, znam da su (barem na papiru) vrlo različita, no ovo navedeno su takva opšta mesta da mogu biti napisana i za radnika u marketu i za programera i, eto, za kabinsko osoblje.
Zašto se ovakve tematike objavljuju na portalu koji bi se trebao baviti informatikom?
Sve ovo navedeno traže u opisu radnog mesta konobara na moru. Ne kažem ovo zato što hoću da izjednačim ta dva zanimanja, znam da su (barem na papiru) vrlo različita, no ovo navedeno su takva opšta mesta da mogu biti napisana i za radnika u marketu i za programera i, eto, za kabinsko osoblje.
LOL.
Ta dva zanimanja "na papiru različita" doslovce nemaju nikakve veze jedno s drugim, već s tvojom percepcijom tuđeg posla o kojem ne znaš ništa.
Stjuardi i stjuardese su prekvalificirani ljudi koji ti serviraju piće i grickalice ako je sve normalno, a ako nije onda će tvoju uplakanu guzicu s još 100-200 drugih guzica iz dimom napunjene kabine evakuirati u roku od 90 sekundi dok ti za to vrijeme mašeš rukicama po zraku, zazivaš mamu, tatu, svetog Antu i Isusa i u suzama pitaš: "Zašto se ovakve stvari događaju meni, Bože?! ZAŠTO?!" jer su taj dio obuke više puta prošli u simuliranim uvjetima tolike realnosti da ih niti simulirane većina ljudi ne može savladati.
Ako nekome pozli na letu, te "konobarice" će ga oživjeti jednako vješto kao bolničari u hitnoj pomoći, ako treba savladati ili smiriti nekog i to će uraditi, tako da je nejasno o kojem "papiru" pričaš ili imaš iskustva s konobarima i konobaricama iz SF filmova.
Kao što sam gore napisao, (srećom samo) jednom mi se desilo da nekome pozli na letu i, iako su ih direktno dozivali, kabinsko osoblje se nije pomaklo s mesta dok jedan od putnika nije ustao i ukazao pomoć čoveku i tek su tad, dobrih par minuta kasnije, kad je sve bilo gotovo, prišli da vide o čemu se radi. Zato je, što se mene tiče, ta razlika "na papiru", tj u teoriji, dok za praksu nisam uveren da je uvek slučaj.
A i ovde su pokazali kako su obučeni za smiriti nekog.
Istina je da je kabinsko osoblje kao vatrogasci koji u očekivanju požara moraju konobariti. I to ih vjerojatno frustrira. Ali ako na svakog nadrkanog putnika reagiraš esklairanjem situacije u toj mjeri da pilot mora okrenuti avion, onda sine nisi za taj posao. Niti za policajca, posao iza bilo kojeg šaltera i još valjda pola svih postojećih zanimanja. Očito je i pilot neki milenijalac ili iz generacije Z, inače bi svog uplakanog stewarda poslao u ćošak dok se ne prestane duriti.
Kao što sam gore napisao, (srećom samo) jednom mi se desilo da nekome pozli na letu i, iako su ih direktno dozivali, kabinsko osoblje se nije pomaklo s mesta dok jedan od putnika nije ustao i ukazao pomoć čoveku i tek su tad, dobrih par minuta kasnije, kad je sve bilo gotovo, prišli da vide o čemu se radi. Zato je, što se mene tiče, ta razlika "na papiru", tj u teoriji, dok za praksu nisam uveren da je uvek slučaj.
A i ovde su pokazali kako su obučeni za smiriti nekog.
Samo bi dodao da je uvrijedljivo zvati stujardese i slicne konobarima, jer konobari vise rade, imaju bolje znanje i sluze pravu hranu i pice. Ne znam ima li kategorija ispod konobara, onda bi tu mogli da upadnu. Sto se tice kvalifikacija, tu je obicno srednja skola jako vazna, ali nije obavezna. Ljudi koji imaju fetis na zracne sofere i osoblje pricaju drugu pricu.
Samo bi dodao da je uvrijedljivo zvati stujardese i slicne konobarima, jer konobari vise rade, imaju bolje znanje i sluze pravu hranu i pice. Ne znam ima li kategorija ispod konobara, onda bi tu mogli da upadnu. Sto se tice kvalifikacija, tu je obicno srednja skola jako vazna, ali nije obavezna. Ljudi koji imaju fetis na zracne sofere i osoblje pricaju drugu pricu.
Apsolutno.
Savjetujem svim konobarima s forima da se jave za stjuarda/stjuardesu jer je taj posao očito posao neusporedivo lakši i manje zahtjevan, a iz nekoga nepoznatoga razloga daleko bolje plaćen i donosi neusporedivo veći društveni status, a s konobarskim skillsetom bi rasturao u svijetu stjuarda i stjuardesa.
Ne časite časa i ne gubite vrijeme na forumu, Etihad, Emirates, Lufthansa i ostali stalno imaju otvorene natječaje, pokažite što znate!
Piloti danasnjih putnickih aviona su "glorificirani" vozaci autobusa. Eto pa sada nek ne lete
p.s. nisam mislio tako dok mi se pokojni djed nije zivcirao gledajuci dokumentarce o zracnim nesrecama putnickih aviona. Covjeku nije bilo jasno kako to da se avioni ruse pri tako banalnim kvarovima instrumenata i sl. Morao sam mu poduze objasnjavati da to sto je on bio, vojni pilot pa zapovjednik eskadrile, i pilot danasnjeg putnickog aviona nije ni blizu slicno po obuci, spremi, karakteru itd. Eto, nije mu bilo jasno da takvima daju u ruke avione iako sam mu objasnio da zracnog prometa danas ima neusporedivo mnogo vise nego sto je bilo u njegovo vrijeme stoga je potreba za osobljem veca a time uvjeti uskladeni tome da se zadovolje potrebe. Kapitalizam kaze da se to ne radi povecanjem placa i poboljsanjem radnih uvjeta
Ozbiljno??
Ozbiljno??
Dobro, možda sam malo pretjerao - konobari su po društvenom statusu negdje kraj neurokirurga. Maj bed.
Ozbiljno??
Dobro, možda sam malo pretjerao - konobari su po društvenom statusu negdje kraj neurokirurga. Maj bed.
A stjuardi su negdje kraj teoretskog fizicara ali dodam jos ramba
p.s. stvarno se spustas na tu razinu rasprave?
-ha.. specifičnost posla? :)
at drago..
.. tako da je nejasno o kojem "papiru" pričaš ili imaš iskustva s konobarima i konobaricama iz SF filmova. ..
-papir-popis koji si ti naveo, koji odgovara generičkom opisu tisuća radnih mjesta + pogotovo za konobare-konobarice i sl. djelatnosti, uslužne, do blagajnice konzuma :)
-svakoj osobi, svugdje na svijetu, se treba-mora odnositi-obraćati s dužnim poštovanjem, obostrano, ne jednosmjerno, pri čemu ipak veću obvezu ima djelatnik na radnom mjestu, profesionalac, dok putnik-konzument-korisnik ipak nema takvu recimo obvezu stučnosti..
-može li se tumačiti da je naziv konobar uvredljiv za stjuardesu? .. da i ne, tj jasno-vjerojatno je to putnik želio kao uvredu, to vjerojatno tad i je uvreda, no kao riječ, pravno-činjenično nije.. odnosno, ameri su malo čudni, tj kao crnca nazoveš crncem nisi politički korektan, nego je tad uputno koristiti kranje blentav-američanski izum, afroamerikan, .. no ameri imaju svoju državu, svoja pravila, dok mi sa strane možemo samo podići obrvu i to je to..
-može li se u neku usporedbu staviti problem rasizma i termini-riječi crnac vs afroamerikanac .. tj ako je to razlika za rasizam, tad bi i distinkcija riječi konobar-stjuart bila u tom rangu, rasizam? diskriminizam? izam? ... malo previše, zar ne? :)
Zeznuto je gurat kolica gori dole dok avion vozi 800-900 km/h,serviranje stare kolekcije parfema i filetiranje sendvica !
Zeznuto je gurat kolica gori dole dok avion vozi 800-900 km/h,serviranje stare kolekcije parfema i filetiranje sendvica !
-zašto se pitanje-fokus preusmjerava na npr složenost posla? .. nije važno što osoba radi (kao ni boja, vjera, spol..) tj sve diskriminacije-izmi su negativni, loši, kažnjivi itd..
-djelatnik mora biti zaštićen od takvog vrijeđanja, naravno ni on ne smije vrijeđati .. besmisleno što ih 'drago uzdiže u nebesa'.. no ako govorimo o pravilima tad je svejedno jel osoba (pa nabrajanje) crna-bijela, niska-visoka, vjernik-ateist, muško-žensko.. kao i kojim poslom se bavi, smetlar ili neurokirurg.. pravila vrijede za sve? bez tog imamo ''izme''.
-da, stjuart-stjuardesa su ekšli konobari, pomoćno osoblje, posluga.. pri tome je skoro sporedno rade li u hotelu, brodu, avionu.. tj ovisno o tome imat će i dodatne kvalifikacije, kao što će ovisno o kvartovskom šanku imati sise, kosu, dupe.. tj ono što je za tu djelatnost bitno, pa će tako recimo kriterij za konobara na brodu biti da zna plivati, dok to u hotelu ili avionu nije kriterij, ako radi sa stranim turistima tad da zna jezike, ako radi kao kustos muzeja tad da zna nešto o povijesti ili umjetnosti.. ili u vinariji gdje će ga nazvati sommilier.. kralj tako ima paževe, na vratima imamo vratare kao i golmane itd.. :) .. tj to što za manje-više isti posao ili sličan imamo iste ili različite nazive je samo stvar jezičnog bogatstva-jezika, nijansi, preciznosti.. ne stvar uvreda, izama, tj ako portira-vratara nazovemo vratarem, možemo ga jednako nazvati poslužiteljem-uslužiteljem ili liftboyem.. pomoćnim osobljem i to ne može biti uvreda, dok ako direktora tog hotela nazovete portirom tad je to misaona uvreda, degradacija, koja bi za cilj imala derangiranje, kao da generala nazovemo kaplarom.. tj tad to može biti tumačeno kao uvreda opet kao što je vjerojatno i putnik želio vrijeđati kabinsko osoblje.. no opet, to je samo riječ, podignuta obrva i wtf.. kamo to sve ide, u jezičnu policiju?
edit: ili razlika u tome kako to vidi drago (naravno pogešno) i ja.. :)
-on, brani stjuarte-stjuardese onim što oni 'jesu', specijalizacije-znanja-stručnost-kvalifikacije.. tj fokusira se na ''tko'' umjesto na ''što'' i pravila-zakone, koji su neovisni o 'tko' vs 'što' tj nije važno tko nešto kaže-napravi, nego što je rekao-napravio.. jel to npr kažnjivo djelo ili nešto nedozvoljeno, ne prema kome, nego što je napravljeno.. tj uvreda i vrijeđanje je jednako nedozvoljena, konobarici i stjuradesi, dok drago čini grešku upravo u tome, 'uzdiže' ih iznad.. i time ekšli mizoginski diskriminira mada misli da je etički čist braneći 'djevu od zmajeva kao vitez' :)
-ha.. specifičnost posla? :)
at drago..
.. tako da je nejasno o kojem "papiru" pričaš ili imaš iskustva s konobarima i konobaricama iz SF filmova. ..
-papir-popis koji si ti naveo, koji odgovara generičkom opisu tisuća radnih mjesta + pogotovo za konobare-konobarice i sl. djelatnosti, uslužne, do blagajnice konzuma :)
-svakoj osobi, svugdje na svijetu, se treba-mora odnositi-obraćati s dužnim poštovanjem, obostrano, ne jednosmjerno, pri čemu ipak veću obvezu ima djelatnik na radnom mjestu, profesionalac, dok putnik-konzument-korisnik ipak nema takvu recimo obvezu stučnosti..
-može li se tumačiti da je naziv konobar uvredljiv za stjuardesu? .. da i ne, tj jasno-vjerojatno je to putnik želio kao uvredu, to vjerojatno tad i je uvreda, no kao riječ, pravno-činjenično nije.. odnosno, ameri su malo čudni, tj kao crnca nazoveš crncem nisi politički korektan, nego je tad uputno koristiti kranje blentav-američanski izum, afroamerikan, .. no ameri imaju svoju državu, svoja pravila, dok mi sa strane možemo samo podići obrvu i to je to..
-može li se u neku usporedbu staviti problem rasizma i termini-riječi crnac vs afroamerikanac .. tj ako je to razlika za rasizam, tad bi i distinkcija riječi konobar-stjuart bila u tom rangu, rasizam? diskriminizam? izam? ... malo previše, zar ne? :)
Isuse, koje filozofiranje i to u tvom interpunkcijski pretjeranom, a pravopisno zakinutom stilu.
Svaki posao koji se pošteno radi je pošten posao. Pošteno je biti konobar, grobar, smetlar, kirurg, stjuardesa, policajac, zemljoradnik, astronaut i bilo što drugo. Je li od kirurga koji traži mito vrijedan većeg poštovanja smetlar koji pošteno radi svoj posao? Jest, naravno.
Međutim, ako kirurga nazoveš smetlarom, vjerojatno mu to nećeš reći iz poštovanja, niti će to itko shvatiti kao izraz poštovanja.
Ne samo to, ako unutar istog statusnog razreda nekoga nazoveš drugom statusnom titulom (pravnika nazoveš agronomom, fizičara etnologom, filozofa strojarom ili bilo što slično) također će te ispraviti.
Je li sramota biti muškarac ili žena (ili neodređeni spol za one koji se furaju na to)? Nije. Ali ako je tvoj identitet formiran kao identitet muškarca, a ja te nazovem "djevojko", također to nije iz poštovanja što je jasno meni i tebi i svima oko nas.
Tip je bio bezobrazan i uporno bezobrazan i posadi digao tlak, pa možete raspravljati o tome je li posada pretjerala. Međutim, konobarska rasprava je krenula u pravcu kako bi stjuardesa trebala biti zahvalna tipu što je zove konobaricom jer je to "isto".
Samo u mašti aspirirajućih konobara.
Samo u mašti aspirirajućih konobara.
Nije istina. Konobarska rasprava je krenula u pravcu kako se stjuardesa nebi trebala osjetiti uvrijedenom sto je netko zove konobaricom. Vec vjerojatno konobar je taj koji bi se trebao naci uvrijeden jer se koristi njegova struka kao uvreda. Sada jasnije?
Da nadopunim ovaj Dragin post - neke stvari nisu baš tako lako razlučive da imamo situaciju crno-bijelo u nekom poslu ili zanimanju. iI da sad puno ne duljim, stavit ću ovdje citat koji najbolje opisuje razlike:
It's like the joke about the plumber who just whacks a pipe with a hammer to fix a clog and charges $200. The client protests, saying he should only charge $5 for such a simple fix. The plumber itemizes the bill - $5 for hitting the pipe, $195 for knowing where to hit it.
Ovo vrijedi čak i za ista zanimanja i to je razlog zašto netko slovi kao stručnjak u određenom području. Zato čak i dva slična posla nose iza sebe ogromne razlike, htjeli to prihvatit ili ne. Može konobar gurat ona kolica u avionu, ali neće znati kamo s njima u slučaju požara. A da bi znao, mora proči kompletno školovanje i obuku. A nakon toga više nije konobar.
smijesno je govoriti o kompleksnosti ijednog od ta dva posla
imaju svoje trenutke i teski su, al kompleksnost je mala.
stjuardese su najobicnije zracne konobarice sa polozenim tecajem ponasanja u kriznim situacijama u avijaciji, isto kao i sto svaki konobar bilo kojeg hotela u dalmaciji mora poloziti tecaj (zastita na redu, evakuacija hotela i gluposti).
uostalo placa im i nije nesto puno bolja (ako uopce) nego konobaru.
u CA stjuardese imaju cca 2000 eura. (velikodusan sam)
konobar u sezoni ima jednako + manću (bakšiš)
takoder konobaru je posao fizicki zahtjevni.
Tip je bio bezobrazan i uporno bezobrazan i posadi digao tlak, pa možete raspravljati o tome je li posada pretjerala..
-u tome se slažemo.. tj vjerojatno je putnik upravo želio takvim nazivanjem konobarima vrijeđati.. no oni jesu konobari, dok je vrijeđanje svih zabranjeno a pošto ne možemo imati sinopsis svih riječi, osjećaja na putu-letu nego skraćeni opis, tad to nije dovoljno za zaključak da su opravdano okrenuli avion.. tj i dalje putnik nije trebao, nema pravo vrijeđati, no ima li osoblje pravo oštetiti putnike povratom što im aviokompanija kompenzira naknadom ... čije pravo je veće? jednog putnika ili ostalih na putu koji su time oštećeni, zbog opravdanog (manje-više mada ne znamo sve..) revolta posade?
-što kad bi zaključili da su pretjerali? ili što bi bilo da su prešutjeli, otrpjeli.. ili po sletanju prijavili osobu nadležnima koji bi tad u idealnom pravnom svijetu osobu odgovarajuće kaznili, bez posljedica za ostale putnike, štete itd..
-može li se problem riješiti na jedan ili više načina? rat-mir? .. jel svaka reakcija i sila opravdana u bilo kojoj skali-omjeru ili treba biti 'primjereno', kao u recimo korištenju sile policije u postupanju?
-nikad nije crno-bijelo, tisuće sivih nijansi, tad imaš bolje društvo, ne binarno lijevo-desno, tad možda imamo i pravdu a kao nuzproizvod i društvo u kojem ljudi ne vrijeđaju ostale, no to je utopija itd..
-spuštanje u gvajani.. vjerojatno su mislili da kad bi i postojala takva prijava, od tog ne bi bilo ništa, sudstvo.. pa su uzeli pravdu u svoje ruke? linč? tj mogli su ga i recimo baciti iz aviona, čak uz odobravanje ostalih putnika i zadovoljavanje demokratskih standarda kao referendum-jednoglasno? ili ipak nisu to mogli? pa zato i nisu bacili putnika iz aviona.. no u čemu je razlika osim u gradaciji reakcije tj povratom u polaznu luku su oštećeni ostali putnici uz potencjialni rizik duplog puta i tko zna koje probleme koje ne dolazak ostalim putnicima ta promjena rute stvara.. no to ih nije briga? kompanija daje milje-leta? zato jer je kompanija za to odgovorna i zato što ponašanje jednog putnika ne može biti opravdanje za oštećivanje prava ostalih putnika koji su tad matematički-demokratski ono što je posada primarno morala imati u prosudbi što napraviti, tj ne svoje emotivne ocjene o svom dupetu i uvredi nego o dobrobiti-interesu putnika koje prevoze i za koje su odgovorni. .. no to ne vidiš, nego vidiš vrijeđanje riječju konobar vs stjuart, što je ekšli mlaka vodica klasa za reakciju.. odnosno, pilot-kapetan koji tako donese odluku je upitne stabilnosti i moguće da nakon takve odluke dobije nogu u dupe, ne zbog troška nego zbog krterija u donošenju odluke, tj što je važnije, zašititi osoblje od mogućeg vrijeđanja (što nije baš jasno, mada i ja vjerujem da je putnik želio vrijeđati) što je u disproporciji po kršenju obveza-prava prema ostalim putnicima, pravilima kompanije itd.. tj nećeš naći nigdje takav primjer gdje bi takva odluka bila opravdana važući težinu i ostala prava putnika tj nije nešto što se nije moglo riješiti normalnim nastavkom puta pa tad prijava nadležnima (od čeg vjerojanto ne bi bilo ništa..) .... tj tad imaš problem da je pilot-kapetan donio odluku kao car, tj nije želio da putnik koji vrjeđa osoblje ne bude kažnjen, mada ekšli nije nikako kaznio tog putnika kao izbacivanjem u letu, nego je napravio štetu kompaniji i ostalim putnicima, .. i to zbog riječi konobar? za djelatnost koja ima 99% sličnosti? tj veća razlika je general-kaplar i sl. pa ni to ne bi bilo opravdanje za donošenje takve odluke pilota o povratku.. tj malo odvagnuti, pravo i pravdu, odmjerenost-primjerenost kao i ne zaboraviti da kad ja-mi imamo neko pravo, imaju ga i dalje i ostalih 8 milijardi.. pa čije je veće-jače? linč?
-jel posada pretjerala? .. složit ćeš se da je. .. a tad, posljedice? i to zbog riječi konobar vs stjuart? ima li pilot takvo pravo odluke? kriterij?
-trebao je, morao je.. nastaviti put, prijaviti nadležnima, kompanija bi tad morala stati iza pilota, država, tražiti međunarodno do vjeća un-a, sankcije.. (ok, karikirano pretjerujem) .. no ako je kompaniji to važno, zaštititi osoblje, tad bi kompanija u recimo slučaju da sudsvo gvajane ne poduzme ništa, mogla ukinuti liniju-let.. ne surađivati s državama-sustavima koji se ne pridržavaju pravila, kao terorizam, droga itd.. tj ideal koji se gura kad je to u interesu, npr tržišnih ratova usa-kina-eu.. ili zaštite kineskih seljaka-demokracije.. može se, kad se hoće, a ponekad čak za jednu osobu, za pojedinca, za onu jednu odlutalu biblijsku ovcu zbog koje pastir ostavi stado i ode tražeći tu ovcu (mada pri tome ostavi stado..). Prije pola godine dinamovci u grčkoj, huligani, no država se brine-trudi.. pri čemu nas sve boli kiki za te huligane, no tako se to etički-pravno radi u uređenom pravnom sustavu, ne tako da se okrene avion..
ili i dalje misliš da je pilot opravdano odlučio, pri čemu se slažem, ne smije putnik vrijeđati osoblje.. no to ti ne daje carska prava odluke, može i drugačije, primjereno, čak i kad znamo da njihov sudski sustav ne bi vjerojanto odradio svoj dio posla, tj tad je to linč..
-suprotan primjer, austrijanac u švici prije par godina, ograničenje koje je prešao 'za mrvicu' +5kmh, i kazna 5.000€.. nije želio platiti, tužio se.. izgubio. No u igri su švica i austrija, uređena pravna drštva koja će tad pravno stati iza svojh djelatnika i tako se to tad mora raditi, ne tako da u alternativnoj priči policajac ispendreči vozača i sl. .. zar ne? U tom kontekstu i dalje misliš da je pilot donio primjerenu udluku? :)
smijesno je govoriti o kompleksnosti ijednog od ta dva posla
imaju svoje trenutke i teski su, al kompleksnost je mala.
stjuardese su najobicnije zracne konobarice sa polozenim tecajem ponasanja u kriznim situacijama u avijaciji, isto kao i sto svaki konobar bilo kojeg hotela u dalmaciji mora poloziti tecaj (zastita na redu, evakuacija hotela i gluposti).
uostalo placa im i nije nesto puno bolja (ako uopce) nego konobaru.
u CA stjuardese imaju cca 2000 eura. (velikodusan sam)
konobar u sezoni ima jednako + manću (bakšiš)
takoder konobaru je posao fizicki zahtjevni.
Pa eto, ponovo - neka svi konobari prijeđu u stjuardese - em stalan posao koji ne ovisi o sezoni, em lakši.
Damn, ja sam bio uvjeren da su stjuardese u avionu isključivo kako pilotima nebi bilo dosadno za vrijeme layovera
Ako je netko bio ugrožen, onda je to bila taština kabinskoga osoblja. Neki krkan smatrao je da nije konobar, pa se uvrijedio, iako se 90% njegova rada u avionu odnosi upravo na konobarenje. Zar bismo svi odmah trebali raditi incidente ako nam se nešto pogrešno kaže – gdje bismo tako došli? Nisam pročitao izvorni tekst, ali mi nije jasno kako domaćini u zrakoplovu nisu jednostavno mogli poslužiti piće, ispričati se gostu jer, kao, gost je uvijek u pravu i prijeći preko svega.
Već informacija da mu nisu htjeli unijeti ručnu prtljagu uz one stepenice mi govori nešto.
Ovo me podsjeća na likove koji imaju magisterij ili doktorat znanosti a koji dižu nos ako mu se netko obrati samo s “gospodine”, a ne kao “gospodine magistre” ili “gospodine doktore”.
Ako nije bilo stvarne opasnosti za sigurnost putnika, tom bih pilotu naplatio kaznu, a “uvređenog i povređenog” člana kabinskog osoblja prizemljio na neko vrijeme bez mogućnosti rada s ljudima.