Ne znam jel autor jednostavno nije shvatio studiju koju citira ili je namjerno krivo preveo, ali izjava "Sheppard je izračunao kad bi sva privatna vozila u SAD-u bila električna, to smanjilo emisiju stakleničkih plinova za 46%" je kriva, odnosno krivo citirana kao i sve ostale izjave u tekstu. Tih 46% se odnosi samo na emisije koje uzrokuju osobna vozila, a ne na ukupne emisije.
Koliko je to zapravo?
U citiranoj studiji se pozivaju na članak pod https://www.epa.gov/greenvehicles/fast-facts-transportation-greenhouse-gas-emissions prema kojem je udio svih vrsta transporta u ukupnim emisijama CO2 u USA 28%, s time da to ne uključuje poljoprivredna vozila, radne strojeve nego samo ono čime se voze ljudi i roba (transport). Od tih 28% osobni automobili čine 58%. To se u grubo podudara sa https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport na svjetskoj razini, gdje je udio prijevoza u ukupnom anteopogenom CO2 24%, od čega su osobni automobili nekih 45%.
Elem.
Znači teoretski ukupni potencijal uštede antropogenog CO2 u USA kada bi apsolutno svi osobni automobili tamo nekim čudom bili električni (što neće biti nikada) je 46% od 58% od 28%, znači tek nekih 7,4%. S time da od toga treba oduzeti sav outsourceani CO2 koji bi se negdje drugdje u svijetu ispustio u proizvodnji betona i čelika (60% svjetske proizvodnje čelika i još veći udio cementa je iz Kine i Indije s praktički 100% energije u proizvodnji iz ugljena) da bi se izgradile tisuće kilometara novih dalekovoda, milijuni tona baterija i svega ostalog potrebnog da bi se napravila i pogonila sva ta električna vozila.
Zaključak: i izvorna "studija" i ovaj članak su tendenciozno lijevozeleno smeće, ali čak i da nisu i čak kad bi svi i prešli na EVove, maksimalno nekih 7% uštede CO2 u USA nije vrijedno truda i novaca koliko bi to sve koštalo. O ostalim fantazijama u toj "studiji" o dodatnim utjecaju ne znam kolikog udjela "centralno koordiniranih, dijeljenih samovozećih EVova" bolje niti ne govoriti.