Isto je tako istina da svi moraju proći safety car, sve dok vodeći u trci ne bude iza SC. Zašto se Lewis dvoumio i zašto Alonso nije prošao, to samo oni znaju.
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
U Mercedesu su skroz fulali s taktikom jucer, da je MS osto ispred Kobayashia na kraju bi zavrsio u bodovima, a ne ovako jedva 15.
Isto je tako istina da svi moraju proći safety car, sve dok vodeći u trci ne bude iza SC. Zašto se Lewis dvoumio i zašto Alonso nije prošao, to samo oni znaju.
Safety car te mora pustit da prodješ, ima svjetlosn isignal kada ga možeš proć a kada ne, i to naravno određuje race control. I tu su kao isve ostalu jučer ukakili stvar
Ukakili su ne samo stvar već i moj omiljeni Ferrari. Gamad jedna.
Očekujem kada idući put bude bio Safety Car da Ferrari zaobiđe SC i da svima sucima spomenu majku na mikrofon.
imam drugi prijedlog:
-ukidanje seftikara
-kad se nesto dogodi, automatika na svim bolidima uključi limit kretanja na 50kmh... malo manje nego kad idu kroz box
zbilja upropaste utrka jucer, nebitno ciji ste fan.
imam drugi prijedlog:
-ukidanje seftikara
-kad se nesto dogodi, automatika na svim bolidima uključi limit kretanja na 50kmh... malo manje nego kad idu kroz box
zbilja upropaste utrka jucer, nebitno ciji ste fan.
S ovim se slažem, ali isto tako dosta je bitno da se stvari konzistentno kažnjavaju, pa pretjecanje SC-a, a i kasnije sam negdje čuo da je pretekao i ambulantno vozilo, se kažnjavalo crnom zastavom, kako sad odjednom prolaz kroz boxove? Kako? Pa tako jer su skužili da su sami zaje.ali situaciju kad nisu pustili da svi ostali obidju SC-a dok ne dodje Vettel opet iza njega. Pa kad su napravili tu prvu grešku odmah su je začinili i sa tom drugom, kojom su u stvari priznali prvu i pokušali je ispravit, ali potpuno bezuspješno, jer su s druge strane odugovlačili sa odlukom i dali mu priliku da se izvuče "nekažnjeno" Ista je stvar i sa famoznih 5 sec.
Stvarno ne navijam ni za Ferrari, ni za McLaren, nego mi nekako najdraži Renault kao momčad, možda ponajviše zbog Petrova i Kubice koj isu mi tak nekako subjektivno dragi, isto tako ne navijam za Hamiltona, ni Vettela, već mi je najdraži vozač Fernando, definitivno više od Renaultovog dvojca, isto tako više ne mrzim nikoga, i kad netko sje.e nešto onda imam puno za reć kontra njega, bez obzira bio to Fernando ili Hamilton, ili čak i MSC, kojeg moram priznat jednom davno i jesam želio mučiti metodom "1000 rezova", ali davno je to bilo i ja sam još bio dijete. Sad se to sve više gleda objektivnije, bez obzira što preferiram Fernanda iznad svih.
Ali sve ova priča u stvari samo da bi rekao da se pogotovo slažem sa torrente-om kada kaže: "zbilja upropaste utrka jucer, nebitno ciji ste fan", samo bi dodao da je utrka kao utrka bila sadržajna i zanimljiva i s te strane stvarno super, ali mislim da svaki pravi ljubitelj tog sporta, koji je na F1 odrastao, uz Ayrtona, Alaina, Gerharda, Jeana, Nigela i ostale, previše ih ima da ih sve nabrajam, a i nebi želio nikoga izostaviti, mora nakon ovakve utrke imati gorak okus u ustima, jer uzalud nam sva uzbudjenja ako ćemo imati šerife na stazama koji će sami korjiti pravila ovisno o inspiraciji u datom trenutku. To je grozno, moj zaključak je da u ovoj utrci nije kriv za ništa nitko od vozača, jedini i odgovorni su u race controlu. OK, hamilton nije smio proc sc-a onako i to zaslužuje crnu zastavu, ali nije ju dobio, dobio je provizornu kaznu, dakle on nije ništa kriv, on je situaciju iskoristio najbolje kako je mogao, meni iskreno žao da je tako, jer mi nije ni najmanje drag, ali to je istina, oni što su usporili da bi stigli u box nakon što SC izadje na stazu...strašno opasno i nedozvoljeno, medjutim dobili su 5 sekundi, nisu krivi...kriv je Race control. I dok god nakon utrka ostaje takav dojam uzalud nam sva uzbudjenja na stazi...kad je osjećaj da race control kroji poredak. Barem je meni tako, jer ipak taj sport volim više od bilo kojeg drugog, i to je jedini sport koji me zanima stalno i jako.
Zašto svi pričaju da je saftey car uništio utrku pa ovakve situacije ko jučer su se u f1 desile milju puta i uvijek je utrka uništena onome čija momčad nije profitirala od toga sada je to ponajviše pogodilo fanove ferrarija i oni se najviše javljaju, a Alonso je bio i ostao papak koji dok ga nejde samo zna cmoljit, a da su mu javili iz boksa da pređe SC on bi to učinio no ovako nije pa je ljubomoran na Lewisa što je to učinio i profitirao baš takav Alonso je bio 2007 kada je na sve načine pokušao dokazati da ga u Mclarenu ne vole baš kao što sada želi dokazati da su se suci urotili protiv njih.
Alonso je reagirao primjereno svakom normalnom čovjeku. Jako je teško gledati konkurenta koji krši elementarno pravilo u Formuli 1 i za to biva nagrađen (Hamiltonova kazna prolaska kroz box više je nalikovala nagradi s obzirom da se za pretjecanje Safety Cara MORA dobiti crna zastava) dok on slijedi pravila i ostaje gdje ostaje.
Ajde molim te linkaj mi pravila gdje stoji da se za pretjecanje SC-a dobiva black flag.
Black flag dolazi jedino onda ako vozac (tim) odbijaju odraditi dodijeljenu im kaznu ili ne odrade kaznu u danom vremenskom intervalu. I zbog drugih stvari, koji nemaju veze s SC-om ili kaznama...
Jucer je sve bilo regularno sto se tice Hamiltona, SC-a i kazne.
Kazna nije bila regularna... Trebao je dobiti kaznu da mora 20 sekundi STATI u boksu...
Kazna nije bila regularna... Trebao je dobiti kaznu da mora 20 sekundi STATI u boksu...
Ne izmisljajte...ne postoji takva kazna...stop and go je od 10 sekundi...
bome ima na malo drukciji nacin
16.3 The stewards may impose any one of three penalties on any driver involved in an Incident :
a) A drive-through penalty. The driver must enter the pit lane and re-join the race without stopping ;
b) A ten second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop at his pit for at least ten seconds
and then re-join the race.
c) a drop of any number of grid positions at the driver’s next Event.
However, should either of the penalties under a) and b) above be imposed during the last five laps, or after
the end of a race, Article 16.4b) below will not apply and 20 seconds will be added to the elapsed race time
of the driver concerned in the case of a) above and 30 seconds in the case of b).
Kazna nije bila regularna... Trebao je dobiti kaznu da mora 20 sekundi STATI u boksu...
Teško je sad raspravljati o vrsti kazne koja je prikladnja za Hamiltona. Jedino što mogu sa sigurnošću utvrditi je to da je kazna prolaska kroz boks neprikladna.
U pravilima o sigurnosnom automobilu (članak 40. pravilnika FIA-e) zaista ne stoji sankcija u slučaju nedozvoljenog pretjecanja Safety Cara, ali, s obzirom na njegovu ulogu očuvanja sigurnosti na stazi i Hamiltonov nepromišljeni potez, jasno je da Lewis svjesno i nedvosmisleno pokušao steći prednost pretjecanjem sigursnog automobila pritom ignorirajući njegovu ulogu na stazi.
Po meni, pošto je ovo jedinstven slučaj u svijetu motorsporta da se netko sjetio pretjecanja sigurnosnog automobila, Hamiltonovo kažnjavanje je trebalo poslužiti kao primjer ostalim vozačima kojima bi eventualno slična glupost mogla pasti na pamet. Da je jučer Hamilton dobio crnu zastavu, sigurno nikom drugom ne bi palo na pamet taktizirati s pretjecanjem Safety Cara.
Ovako se (hipotetski govoreći) može dogoditi situacija (baš poput one jučer) gdje će pojedinci svjesno preteći Safety Car i prihvatiti Drive Through samo da bi stekli neuhvatljivu prednost nad konkurentima. Presedan koji do sada nije postojao, od jučer postoji.
Istini za volju, u cijeloj ovoj priči, osim navedenog u mom postu, još 2 stvari ne podržavam nikako, to što se McLaren prave englezi oko svega (iako i jesu hehe), a pogotov mi nije sjela Fernandova izjava da su se svi urotili protiv njih, iako preferiram njega ispred svih vozača, ovu izjavu nikako ne podržavam. Iako razumijem i McLaren zašto to priča, a i Fernanda zašto je to izjavio (ja bi se vjerojatno 3 put gore ponio) ali nikako ne podržavam to.
bome ima na malo drukciji nacin
16.3 The stewards may impose any one of three penalties on any driver involved in an Incident :
a) A drive-through penalty. The driver must enter the pit lane and re-join the race without stopping ;
b) A ten second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop at his pit for at least ten seconds
and then re-join the race.
c) a drop of any number of grid positions at the driver’s next Event.
However, should either of the penalties under a) and b) above be imposed during the last five laps, or after
the end of a race, Article 16.4b) below will not apply and 20 seconds will be added to the elapsed race time
of the driver concerned in the case of a) above and 30 seconds in the case of b).
Sad i ti izmisljas...to su kazne koje se dodaju na race time poslije utrke ako se radi o prekrsaju koji je napravljen u zadnjih pet krugova, kao npr. Hamiltonu u SPA 2008...
Najdebilnije od svega je sto je Hamilton dobio drive trough, a ostali 5 s, a isti su prekrsaj ucinili. Pa tko je ovdje lud??
Ne postoji licitacija na temu "Koliko ćemo ga kazniti i kad". Kazne su definirine, kazna je odrađena, a to što je nije ništa izgubio je po meni malo krivo postavljeno.
Možda je mogao pobijediti da nije bilo kazne.
U F1 je zbilja previše (šupljih) pravila.
Ne izmisljajte...ne postoji takva kazna...stop and go je od 10 sekundi...
Nismo znali da postoji i 5 s, pa evo ima
Najveci problem je sto su pravila nejasna ili ih uopce nema sto se tice SC!Na svakoj stazi postoji najmanje 3 SC vozila rasporedjena na priblizno jednakoj medjusobnoj udaljenosti i trebalo je SC vozilo koje je ispred vodeceg u poretku uci ali se nesto zgovnjalo sa vozacima SC/race controlom!Kako bi ste vi reagirali u tih 5 sec da ste na poziciji hamiltona i gledate SC kako ulazi ispred vas sto je teski prekrsaj i velika prednost za bolide ispred SC koji imaju cistu stazu i slobodan gas da vas stignu za cijeli krug jer ste vi iza SC duzni pratit i smanjit brzinu.Jos je sranje vece sto je SC u tom trenutku bio na izlazu iz pit linea a ne na stazi tocno ispred lewisa.
Ja bih rekao da vozaci SC najprofesionalnije obavljaju svoj posao, onih 20 guzonja na celu s Charlijem su skupina nesposobnih majmuna.
Baš sam čitao stranicu Ferrarija... Nema čelnika koji nije izjavio da nije ogorčen situacijom u Valenciji.
Dajem ruku u vatru da ako Alonso bude bio prvi iza Safety Cara iduće trke prolazi odmah pored :-))
Vjerovatnost da ce se takva situacija dogoditi je 1:1000.
Trebalo bi pročešljati pravila i vidjeti od koje se točke računa da je SC na stazi.
Moje mišljenje da je to (u ovom slučaju) linija koja označava kraj pit lane-a, a čini mi se da je LH prije te crte prešao SC, ne mora biti i točno.
OK, iako ne volim Alonsa, smatram da su jučer iz race control-a ukenjali, ali nije ni prvi ni zadnji put. Jedino je problem što je ovaj put, napokon, naj**** Ferrari.
A ovi ostali, počevši od Buttona su, koliko sam shvatio, dobili kaznu jer su usporili prije ulaska u boks? Kakva glupost...
I kaj sad? Tražiti za , kak se veli, "zelenim stolom" neku pravdu? Donest će se dodatna pravila, pojašnjenja pravila, naputci itd i "idemo dalje".
A Ferrari i ostali nezadovoljnici imaju već za desetak dana priliku za pokazati koliko su dobri i koju poziciju na gridu zaslužuju.
sve te kazne su umjetne tvorevine. Ad hoc smišljene da mogu reći svijetu i Ferrariju: "Nemojte dramiti i plakati, pa dali smo im kazne"
sve te kazne su umjetne tvorevine. Ad hoc smišljene da mogu reći svijetu i Ferrariju: "Nemojte dramiti i plakati, pa dali smo im kazne"
DiCaprio, skuliraj covjece...sve je regularno u vezi Hamiltona. Jedina greska na race controlu je ta sto su prije trebali donijeti odluku i prije ga kazniti, a ne nakon 25 minuta... Tada bi pao na 5-6-7 mjesto, ili cak iza Alonsa i svi bi bili zadovoljni i
nebi kenjali...
Spominjali smo prije vikenda 107% i samo da naglasim svi bolidi su ovaj vikend na kvaliju bili u 107%.
Podsjetimo da je Schumacher u Valenciji držao treće mjesto kada je sigurnosni automobil bio na stazi. Pad u poretku uslijedio je uz crveno svjetlo na semaforu prilikom izlaska iz boksa. Dok je konkurencija prolazila uz njega proslavljeni je Nijemac u svom bolidu bio prisiljen nepomično stajati.
- Željeli bismo da se razjasni situacija na stazi u tom trenutku. Tražimo očitovanje. Crveno svjetlo uništilo je utrku u kojoj sam imao lijepe izglede - rekao je vozač Mercedes GP-a.
Google oglasi
- Sigurnosni automobil je pored boksa prošao bez bolida iza sebe. Zbog toga na semaforu nije trebalo stajati crveno, već zeleno svjetlo koje se na trenutak i pojavilo, a potom su ga iznenadno vratili na crveno. Nije to bilo korektno, mogli smo do pobjedničkog postolja - dodao je Schumacher.
* * *
Iako je ovo naoko bio dobar plan - ipak je bilo glupo izvuči vozača sa staze, dok je na trećem mjestu, vozi na tvrđim (izdržljivijim) gumama i još ima priliku iza SC-a prištedjeti kočnice, a leđa mu čuva Kobayashi...
U svakom slučaju začudno loš potez Brown&Co. (rijetko on pokazuje javno svoje nezadovoljstvo, kao što je bilo ono klimanje glavom dok ga snimaju)...
A uz sve to malo me čudi panika oko kočnica (s kojima su imali problema cijeli vikend), a onda na kraju utrke Schumi pet puta postavi najbrže vrijeme u krugu?
U Mercedesu imaju puno posla pred sobom, ali ne samo na bolidu, već i u sređivanju stanja u vodstvu tima...
Iako je ovo naoko bio dobar plan - ipak je bilo glupo izvuči vozača sa staze, dok je na trećem mjestu, vozi na tvrđim (izdržljivijim) gumama i još ima priliku iza SC-a prištedjeti kočnice, a leđa mu čuva Kobayashi...
U svakom slučaju začudno loš potez Brown&Co. (rijetko on pokazuje javno svoje nezadovoljstvo, kao što je bilo ono klimanje glavom dok ga snimaju)...
A uz sve to malo me čudi panika oko kočnica (s kojima su imali problema cijeli vikend), a onda na kraju utrke Schumi pet puta postavi najbrže vrijeme u krugu?
U Mercedesu imaju puno posla pred sobom, ali ne samo na bolidu, već i u sređivanju stanja u vodstvu tima...
Brawn, ne Brown...
MS je postigao najbrza vremena na kraju jer je opet pozvan u box po optionice i cilj i je bilo testirati malo kako se ponasa bolid i iskoristiti vrijeme sto bolje buduci da nema testiranja vise u F1...ako Sauber u takvim uvjetima ima pace, onda valjda ima i Mercedes GP... U gadnoj su gabuli, tri tima su bolja od njih, Renualt ih je prestigao na nekim stazama, Williams se opasno priblizava...ovaj blown diffusor im je donio vise problema nego prednosti, imali su problema sa zagrijavanjem drive shafta i straznjeg ovjesa...aero paket koji su predstavili pokazao se u zracnom tunelu i na simulatoru kao pogodak, ali na stazi zakazuje...a sad jos dolazi Silverstone, Macca donosi brdo update-a, RBR isto...a i leze im te staze,. pogotovo RBR-u...bit ce tesko naci se medju prvih 7-8...
A ovo sto Ross nekad zezne strategiju, pa nije ni on uvijek savrsen i svemoguc...
A ovo sto Ross nekad zezne strategiju, pa nije ni on uvijek savrsen i svemoguc...
istina da je ovaj put vladao veliki kaos oko SC-a (već je dosta toga rečeno, nećemo ponavljati), pa tako i ima opravdanja za loše odluke, no ipak teško mi je shvatljiv potez tako ranog prelaska na mekše gume - već to je značilo da se automatski računa na još jedan ulazak u boks (jer nije bilo teorije da bi se s njima izdržalo do kraja) - a zašto? Brawn, kakvog svi znamo, ne čini tako površne previde...
Meka komponenta guma se slabo trosi pod SC, iako opet ne bi mogao na njima do kraja. Nadalje, mozda je planirano 2 ulaska i zadnji stint na tvrdim, a mozda je i Michael htio ove gume... Sjetite se "cudnih" Rossovih odluka kada je Michael pobijeđivao sa 4 pita.
Meka komponenta guma se slabo trosi pod SC, iako opet ne bi mogao na njima do kraja. Nadalje, mozda je planirano 2 ulaska i zadnji stint na tvrdim, a mozda je i Michael htio ove gume... Sjetite se "cudnih" Rossovih odluka kada je Michael pobijeđivao sa 4 pita.
Ono su bila druga vremena, radi se o Magny Coursu 2004. Bio je to Ferrari F2004 koji je bez beda vrtio kvali krugove ako treba u stintovima od 15 krugova...i Bridgestone podredjen Ferrariju...
Trebao je ostati do kraja na prime-u i onda kao Kobayashi par krugova prije kraja uzeti optionice i to je to....plasman u prvih 7-8 sto posto. E sad, znam ja sta je tu. Cim SC izadje na stazu u vremenskom prozoru koji se mozebitno smatra kao donekle optimalan za izjmenu guma, svi pohitaju u box i svi stratezi zovu svoje vozace da iskoriste situaciju...tako je bilo i s Brawnom...stoga, cestitke Sauberu na odlicnoj taktici i Kamuiju na odlicnoj voznji, man of the race definitivno!!!
Da, Ferrari V10! Dobra vremena kad se vozila jedna kvalifikacijska runda od sat vremena i pravilo 107%. E sad kad spomenu gume, sjetih se Indyja kad su Bridgestoni samo vozili, koji apsurd