TOSHIBA laptop se pregrijava i gasi
- poruka: 39
- |
- čitano: 7.908
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
Kad si ga otvorio i očistio, jel si i termalnu pastu promijenio?
Ak jesi jel si koristio kvalitetnu termalnu pastu (jako bitno, pogotovo ako je AMD ispod "haube")?
Evo bas sad gledam video na YT i 72° u 5 minuta.
Moraš promjenit i termalnu pastu (kvalitetnu - na tome nemoj šparat, ne moraš najskuplju kupit), a i svejedno moraš skinut cijeli hladnjak da očistiš između ventilatora i otvora hladnjaka. Evo ti link na
sa cijelim postupkom čišćenja Toshibe, nije točno tvoj model al trebal bi bit sličan postupak.Ako misliš da ne budeš mogel sam odfuraj u servis (mislim da je oko 200-tinjak kn u servisu) ili ako znaš nekog da ima iskustva sa time.
Ocisti od prasine pa proveri temp, ako je ok nemoj menjati pastu... ako i dalje dize temp onda menjaj pastu
Pozdrav ljudi i oprostite na zakasnjenju nikako se nisam mogao sifre sjetit.
Naime, na laptopu sam onaj dan promijenio termalnu pastu i opet je bilo isto.
Nakon para dana sam tek skontao da ne radi ventilator.
Narucio sam novi ventilator racunajuci odlicno samo je do njega
i laptop bi trebao raditi uredno sad. Kad ono ne radi. A stari ventilator
sam onda pokusao spojiti na beteriju da bih vidio je li radi, kad ono RADI.
Skinuo sam i program speedfan za kontrolu ventilatora, ali uopce ga ne prepoznaje u njemu.
I sad sam napravio improvizirani ventilator od stalka za olovke, ps2 ventilatora i ventilatora
od starog amd cpu-a dok ovo ne rijesim ako ima tko kakav prijedlog slusam sve.
P.S. Laptop se moze koristiti uz ovaj improvizirani vent i ne prelati preko 50 stupnjeva.
Zna li tko sta?
Danas sam pokusao updateti bios misleci da bi moglo biti do toga, medutim 0 bodova.
Ako imaš lemilicu zalemi originalni ventilator na + i - pinove od USB porta,pa će ti raditi cijelo vrijeme dok je laptop upaljen.
I ima li koji nacin za kontrolu vent u takvom stanju?
A neznam bas za to, nemam bas toliko iskustva.
Ali mogu pokusati, pa ako znas ti neki koji bi bio dobar
mozes li staviti sliku ili jos bolje link sa cijenom.
Nekaj tipa ovoga: http://www.tevetron.hr/hr/proizvod/potenciometri-lin-mono-plastika/6pmi-100r-picher-china/3204
Lijepo ga ugradiš u kučište i prerežeš valjak za namještavanje na duljinu koja ti odgovara i onda lijepo reguliraš brzinu vrtnje.
Ali svejedno će ti trebati lemilica za to,tak da bih ti preporučio da si nabaviš neku jeftinu lemilicu i polako učiš lemiti na ovak jednostavnim stvarima.
Pa bas razmisljam o tome da kupim lemilicu ali neznam koliko bi mi bilo sigurno kao pocetniku lemiti ventilator direktno na maticnu.
To ti zapravo nije uopće neki problem,jer su ti kontakti od USB-a poprilično razmaknuti pa ih nije problem zalemiti,pogotovo ako imaš tanki vrh na lemilici.
Ali naravno,prvo uvježbaj na nekom elektroničkom otpadu.
Ako bi zalemio samo pozitivnu i negativnu zicu na usb ulaz, bi li taj usb prikljucak bio iskoristiv?
u ovom slučaju je vjerojatnije da se pregrijava VGA (pogotovo kad gledaš video i sl..) jer danas sve koristi GPU.
postoje postolja za notebook cca 10tak stupnjeva, može i neki usb-ventilator ili.. možeš kupiti običan usb kabel i prerezati žice (to je vjerojatno jeftinije nego kupnja konektora i lemljenje) ali to sve ne mora pomoći. Jednostavno starenjem dolazi do pada vodljivosti-otpor ->viša temp time i još veći otpor.
Ponekad popuste (puknu) šarafi za hladnjak. Original dijelovi su skupi (neisplativo), svako ulaganje iznad 500kn je bačen novac. Možeš (ako se sam ne usudiš) odnjeti u ovlašteni servis i oni to za cca 70-150kn obave ili barem naprave pravu diagnozu-preporuku. (uobičajno naplate pola sata ako ništa ne naručiš..) npr MR servis.
edit: post iznad pitanje.. -ne, takav USB ne bi bio iskoristiv istovremeno za drugi uređaj, jer mu je potrebna struja 5V za rad, tj ovisi koliko je potrošnja (ali generalno, ne + da radi neko vrijeme opterečivalo bi chipset-usb kontroler i pregorio bi uskoro).
Da,bio bi potpuno iskoristiv,samo što ne bi mogao više napajati uređaje koji trebaju puno struje ako je USB 1.1. ili 2.0., a na USB 3.0. ne bi bilo primjetne razlike.
Uglavnom skoro svi uređaji bi dobivali dovoljno struje,osim prijenosnih hard diskova i takvih većih potrošača.
Edit: ihush-ne bi se ništa dogodilo zato jer USB kontroler ima limit maksimalne struje i na toj vrijednosti je dizajniran da neprekidno radi,iznad toga ograničava struju trošilu.
ovisno o kvaliteti chipseta imaš obrnut problem upravo zbog pada napona, pogotovo vidljivo na diskovima, pogotovo na 3.0.. od deklariranog 5V, često je 10tak posto tolerancija, 4,5v .. a starenjem pada. Tad još problem notebooka + pregrijavanje koje takvo trošilo dodatno uzrokuje.. gašenje vatre benzinom :) (moguće, no praksa je suprotna).
klasično ako napon nije ok umejsto na 3.0 disk se prebaci na 2.0 .. trokira, problemi. Kao i usporedba kad se govori o desktop kućištu pa se savjetuje korištenje stražnjeg onboard konektora umjesto front.. 'a to su samo žice od 30cm'.. da, može raditi, može ne raditi ili izazvati crkavanje, kao i koliko trošila možeš na neki razvodnik-šteker.
npr. mala trošila kao npr wlan, često se koristi produžni kabel.. i crkava nakon nekog vremena, upravo zato. Sve može neko vrijeme, koliko + različiti HW, = loša ideja, ali ok može. Loše je samo imati fixno mišljenje o 'šarenim' stvarima ili 'meni radi'. ;-)
u ovom slučaju, možda sve proradi, par dana .. i crkne. (nagađati dal bi crko i bez tog ili je to ta kap?) rizik. Ja ne želim ljudima davati rizične savijete i da izgube i ovo malo što imaju (zato oprez).
i čisti btw, nisu ni kontroleri jednaki, chipovi (kao što se sve ostale komponente razlikuju, klasa-kategorija), tak je i tolerancija, robustnost, trajnost. Neke stvari su jednostavno 'krhke' i tek kad se na konkretnom kontroleru nešto napravi i uvjeri da radi (stabilno-duže), tad se može nešto takvog tvrditi. U ovom slučaju je dovoljna razlika stari-novi notebook + trenutno pregrijavanje.
neki od trikova, koje se u ovom slučaju mogu iskoristiti, npr izvaditi optical drive, može ostati rupa pa malo pomogne protoku zraka i-ili iskoristiti sata port za napajanje. .. grumfove metode.
istovremeno, pošto je optčki izvađen za toliko manje struje troši, pa ostatak MBO-napajanja ima malo više lufta i manje se pregrijava. Svašta se može.. :)
Slažem se,ali zato i kažem da treba onda na taj port stavljati samo mala trošila,a budući da mu ventilator maksimalno vuče vjerovatno 160 mA,a port daje do 400mA,ostaje mu poprilično puno struje za manja trošila,a USB kontroler je vjerovatno namješten da na 400 mA na izlazu daje oko 4,75V,koliko je standardna donja granica.
Uglavnom, rizik je isključivo kao što si rekao u slučaju lošeg(tu spada i predugog ožičenja periferije) ožičenja,a to je rizik i bez dodavanja ventilatora na port.
Ali,ukoliko ima volje,nek pronađe datasheet matične ploče tog laptopa pa spoji direktno na 5V izlaz naponskog kontrolera ili na sami ulaz drivera ventilatora.
u ovom slučaju je vjerojatnije da se pregrijava VGA (pogotovo kad gledaš video i sl..) jer danas sve koristi GPU.
postoje postolja za notebook cca 10tak stupnjeva, može i neki usb-ventilator ili.. možeš kupiti običan usb kabel i prerezati žice (to je vjerojatno jeftinije nego kupnja konektora i lemljenje) ali to sve ne mora pomoći. Jednostavno starenjem dolazi do pada vodljivosti-otpor ->viša temp time i još veći otpor.
Ponekad popuste (puknu) šarafi za hladnjak. Original dijelovi su skupi (neisplativo), svako ulaganje iznad 500kn je bačen novac. Možeš (ako se sam ne usudiš) odnjeti u ovlašteni servis i oni to za cca 70-150kn obave ili barem naprave pravu diagnozu-preporuku. (uobičajno naplate pola sata ako ništa ne naručiš..) npr MR servis.
edit: post iznad pitanje.. -ne, takav USB ne bi bio iskoristiv istovremeno za drugi uređaj, jer mu je potrebna struja 5V za rad, tj ovisi koliko je potrošnja (ali generalno, ne + da radi neko vrijeme opterečivalo bi chipset-usb kontroler i pregorio bi uskoro).
Imam program TThrottle s kojim nagledam temperature CPU i GPU i CPU je taj koji se grije.
A imam improvizirani ventilator koji pomaze dosta u hladenju sam ga se zelim rijesiti tj. popraviti ovaj serijski.
Sto se tice lemljenja na postojici USB prikljucak kada bih to napravio onda bih na njega prikljucio samo receiver za mis.
I laptop ima samo usb 2.0.
Ima i eSATA prikljucak ako to sta znaci.
EDIT: laptop ima i citac memorijskih kartica koji bas nikad nisam koristio niti cu, pa bi se mozda mogao i na njega zalemiti vent
Dobra ideja,pogotovo ako uopće ne koristiš esata port.
A što se tiče čitaća mem. kartica,mislim da on uopće nema 5V napajanje,nego 3,3V ili tak nekaj,ali i da ima,nije dizajniran za tak veliku struju.
esata port koristim jer je on ujedno i USB 2.0 port.
A sto se tice datasheeta za maticnu na cpu-z kaze da mi je maticna Toshiba NALAA 1.0 ali po internetu ih ima vise verzija tako da neznam koja je moja.
..da na 400 mA na izlazu daje oko 4,75V,koliko je standardna donja granica.
..
-nisam elektrikman.. nemam pojma o struji :)
-pojedini kontroleri i kad su novi daju 4.5v (notorni VIA i sl) hrpa starih računala ima problema kad se spoji HDD.
-starenjem.. vidio sam hrpu tog na malo iznad 4.0xV .. i tad skoro ništa osim miša ne radi na tom portu.
tak da računati na nazivne brojke bolje ne.. a koliko troši neki ventilator, pa onda ako ne troši nit ne hladi, fizika-snaga.. treba ipak nešto što će izbaciti topli zrak van, jer to je kod notebooka dodatni problem, toplina ostaje unutra, akumulira se, starenjem veći problem nego na desktopu. Više topline=veći otpor.. manja efikasnost, veća potrošnja koja opet fizikom generira toplinu.
-ne znam, takve stvari prepuštam 'lemilicamanu' .. i kad on složi, radi. :)
idući post, ako možeš probaj iskoristiti konektor za spoj umjesto lemljenja. Po potrebi tad možeš priključiti ventilator ili ako vidiš da nije pomogao u radu odustati od dodavanja venta.
ventilator zapravo ne hladi konkretan chip, hladi ga hladnjak (precizniji termin, odvodi toplinu), vent samo to disparira u zrak. Najvažniji je sam hladnjak (materijal) i njegova površina, dok kod venta to je protok zraka ali taj zrak treba izbaciti van. U suprotnom imaš fen u notebooku i ništa nisi riješio (ili još gore, VGA je navikla na malo više temp, ali sad ta temp možda ide po sata kontroleru i ostalom, ti dijelovi nisu tako otporni već na 50 počinju problemi. Tako da nije samo stvar toplinu maknuti s VGA nego ne smije na ostatak. Možda ti više pomogne vađenje opticala-rupa..
esata port koristim jer je on ujedno i USB 2.0 port.
A sto se tice datasheeta za maticnu na cpu-z kaze da mi je maticna Toshiba NALAA 1.0 ali po internetu ih ima vise verzija tako da neznam koja je moja.
To je onda vjerovatno ova ploča:
Stvarno nisam siguran, mozda ces je ti znati bolje prepoznati ako ti recem da je procesor Intel Pentium p6000, a socket je 989 rPGA
Da,piše da je ova za Intel procesore.
Uglavnom,koliko vidim,ona ima posebnu pločicu sa USB portovima koja se spaja kabelom na matičnu i to ti je super,jer onda lako nađeš koji je koji pin i imaš odmah na njoj stabilizaciju napona i zaštitu od preopterećenja.
samo sta je vent na jednom kraju laptopa a plocica da drugom, i to dijagonalno udaljeni su otprilike 35-40cm