Evo malo da podjelim rezultate testiranja ovako iz zabave i znatiželje. Da vidimo koliko smisla ima clockat već brze quad core procesore u svrhu igranja. Uzmite u obzir da su ovo rezultati, odnosno utjecaj takta procesora na maximalnim grafičkim postavkama i full hd rezi. Dakle ovo nije test gdje se traži točno koliko teoretski utječe veći takt procesora na gaming, nego test u realnim uvjetima. Naravno da kad bih testirao na 1280 x 1024 rezi ( tu je znatno veći utjecaj na FPS CPU-a nego grafe dok je an 1080p rezi obratno ), da bi rezultati bili znatno drugačiji, ali cilj je vidjeti korist od clockanja u "realnom" gamingu. Sve igre su testirane više puta i ovaj rezultat je srednja vrijednost. Još ću kasnije možda dopuniti s kojim naslovom kad mi se bude dalo.
System spec - pogledaj pod Moj PC. Heaven 2.5 Basic Edition postavke: dx11, Stereo3D disabled, shaders high, tessellation normal, anisotrophy x16, anti-aliasing x4. Testna rezolucija 1920 x 1080.
CPU@3,2Ghz i HD6950 @stock:
F1 2011 maxed out: avg-54 min-46
DIRT 3 maxed out: avg-57 min-48
Heaven Benchmark: avg-34,2 min-16,8 max-71,7
BF3 maxed out ( AA je na nuli jel on ubija u pojam FPS ): avg- 57 min- 43 max-70
Hard Reset: avg-49.6 min-39 max-70
CPU@4.0Ghz i HD6950 @stock-1.0v:
F1 2011 maxed out: avg-57 min-50
DIRT 3 maxed out: avg-57 min-48
Heaven Benchmark: avg-34 min-17 max-71
BF3 ( AA je na nuli jel on ubija u pojam FPS ): avg- 57 min- 43 max-70
Hard Reset maxed out: avg-50 min-40 max-70
Mislim da je zaključak sam po sebi jasan. U velikoj većini igara kao što je vidljivo nema smisla niti potrebe overclockat CPU radi "boljeg" gaminga. Dobivate veću potrošnju sustava i više temperature, a stvarna korist je potpuno zanemariva u većini igara. Ima još pokoji nasov koji je izrazito CPU zahtjevan gdje bi bilo pomaka sa dizanjem takta procesora, ali uglavnom, ako već imate quad core sa taktom 3.0Ghz i više, clcokat takav CPU nema baš smisla previše. Dok sam imao Athlona X4, slično je bilo. Dakako, sa dual core procesorom je potpuno drugačija slika i njih definitivno treba clockat jel se osjeti boost iz čistog razloga što dual core CPU NIJE dovoljan za današnje grafe i današnji gaming. Sa moćnim dual gpu sustavima bi razlika bila izraženija, ali vjeruj te mi da bi se izenadili koliko bi to bilo značajno više.
CPU@3,6Ghz i Gigabyte GTX 560Ti OC (900Mhz core, memorija stock takt):
F1 2011 maxed out: avg-57 min-48
DIRT 3 maxed out: avg-61 min-52
Heaven Benchmark: avg-33.5 min-19 max-75
BF3: avg- 54 min- 43 max-65
Hard Reset: avg-58.5 min-48 max-84
Evo došlo je do promjene u setup-u pa imamo priliku kroz ovih par testova vidjet 100 puta prožvakanu temu, razliku između HD 6950 2GB i GTX 560 Ti OC. Dakle GTX 560Ti na 900 Mhz core, što znači clockana gotovo 10%, daje u prosjeku manje više isti framerate kao HD 6950 stock. Negdje je brža, negdje sporija, ali što je bitno naglasiti, igrivost i dojam u igrama je POPTPUNO ISTI. Mislim da je to puno bitnije nego kad oni po pregledima napišu tipa da je HD 6950 brža 10%, jel je to u praksi poptpuno nebitno. Da je GTX 560Ti na stock taktu, razlika u igrama gdje je brža bi se malo smanjila, a u onim igrama gdje je sporija malo povećala, ali to ništa nemjenja na općem dojmu.
Moj zaključak je sljedeći: u teoriji i po hardverskim specifikacijama HD 6950 je jača, ali u praksi su to dvije grafe koje daju isti dojam u igrama. Kao što znamo, Nvidija bolje skalira clockom tako da što se tiče performasni odabir između ove dvije grafe je samo na kupcu i njegovim simpatijama prema jednom ili drugom "taboru". Jedino gdje HD 6950 2GB ima veliku prednost radi 2 GB rama su visoke rezolucije. Ali pošto samo jako, jaako mali broj ljudi koristi monitore rezolucije veće od 1080p, ta prednost gubi na težini. Dakle, moj savjet je da onaj tko kupuje o ovom cjenovnom rangu, i nema setup od 3 monitora ili jedan sa 2560 x 1600 rezolucijom, da odabere onu koja je najjeftinija, ili onu koja ima najbolji ( čitaj tih ) hladnjak za pare koje ima na raspolaganju.