Pozdrav!
Jučer sam naručio nešto online i cijena je bila jedna. Onda su mi u ponudi rekli da se cijena promijenila i da je veća.
Jel oni zakonski to smiju? Na njihovoj web stranici je stajala jedna cijena i ja sam kreirao narudžbu. Nisu li oni obvezani prodati po toj cijeni, makar išli u minus?
Pravno pitanje oko cijene
- poruka: 42
- |
- čitano: 9.231
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
Kako?
Zar nije ona cijena na artiklu važeća?
Oni su mi ponudili za x cijenu i ja sam po toj cijeni naručio. Kako kasnije mogu dići na x+300? Zar to nije prevara?
Kako?
Zar nije ona cijena na artiklu važeća?
Oni su mi ponudili za x cijenu i ja sam po toj cijeni naručio. Kako kasnije mogu dići na x+300? Zar to nije prevara?
Kažeš da si "kreirao narudžbu". Što to točno znači? U košarici ti je cijena za 300 kuna bila veća ili što? Ili su ti poslali ponudu za plaćanje pa je na ponudi cijena bila viša?
Online cijena je još uvijek ona stara, niža, ili su je korigirali?
ovisi o državi (zakonodavcu), neovisno što se svi ograđuju (točnost navedenih podataka..) oni su odgovorni i MORALI bi isporučiti po bilo kojoj navedenoj cijeni, no to ih mora netko (zakon) pritisnuti.. a to možeš jedino tužbom (neisplativo i ne znaš ishod).
ukratko, ako je netko stavio online pogrešan podatak, trgovac, web-usluga.. (netko treći), tad se na njegov teret svali takav trošak, tj onaj tko radi je i odgovoran.
+ za netočne cijene u trgovini je automatski kazna (na polici i u kasi, mora biti ista cijena).
+ pošto su to sve soft-baze, povezane, tad nema opravdanja (ručnog) pisanja cijena (kao na policama..).
po svijetu je bilo takvih primjera, presude su bile protiv trgovca, sve. Kod nas ni jedan slučaj.. (čak za EU se ne mogu sjetiti)..
-trgovac mora dokazati da nije on napravio grešku, viša sila i sl. ali ni tad nije oslobođen isporuke robe po ugovorenoj cijeni (račun=ugovor), jedanko kao dionice na burzi i sl.
-online kupac ima pravo vratiti robu bez objašnjenja, 7-14 dana.. to pravo (na raskid ugovora) nema trgovac, tj trgovac ne može (ne smije) odbiti prodati robu bilo kojem kupcu u bilo kom trnutku dok trgovina radi.
+zakoni i provođenje, kasne digitalije u odnosu na postojeće fizičke.. ali u svemu se ide na izjednačavanje. Tad nema baš nikakvog razloga da trgovac ne bi bio odgovoran i da bilo koja greška ne bi bila na njegov trošak + moguća kazna.
Kažeš da si "kreirao narudžbu". Što to točno znači? U košarici ti je cijena za 300 kuna bila veća ili što? Ili su ti poslali ponudu za plaćanje pa je na ponudi cijena bila viša?
Online cijena je još uvijek ona stara, niža, ili su je korigirali?
Artikl je bio taj i taj, 700 kuna, piše dostupan. Naručio, dao podatke firme, sve prošlo i pisalo je da će ponuda doći u mailu.
Nije došla ponuda nego mail prodavača koji govori da je cijena 1000 kuna i da na artikl treba čekati dva tjedna. Nakon toga su updateali informacije artikla online(cijenu i dostupnost).
ovisi o državi (zakonodavcu), neovisno što se svi ograđuju (točnost navedenih podataka..) oni su odgovorni i MORALI bi isporučiti po bilo kojoj navedenoj cijeni, no to ih mora netko (zakon) pritisnuti.. a to možeš jedino tužbom (neisplativo i ne znaš ishod).
ukratko, ako je netko stavio online pogrešan podatak, trgovac, web-usluga.. (netko treći), tad se na njegov teret svali takav trošak, tj onaj tko radi je i odgovoran.
+ za netočne cijene u trgovini je automatski kazna (na polici i u kasi, mora biti ista cijena).
+ pošto su to sve soft-baze, povezane, tad nema opravdanja (ručnog) pisanja cijena (kao na policama..).
po svijetu je bilo takvih primjera, presude su bile protiv trgovca, sve. Kod nas ni jedan slučaj.. (čak za EU se ne mogu sjetiti)..
-trgovac mora dokazati da nije on napravio grešku, viša sila i sl. ali ni tad nije oslobođen isporuke robe po ugovorenoj cijeni (račun=ugovor), jedanko kao dionice na burzi i sl.
-online kupac ima pravo vratiti robu bez objašnjenja, 7-14 dana.. to pravo (na raskid ugovora) nema trgovac, tj trgovac ne može (ne smije) odbiti prodati robu bilo kojem kupcu u bilo kom trnutku dok trgovina radi.
+zakoni i provođenje, kasne digitalije u odnosu na postojeće fizičke.. ali u svemu se ide na izjednačavanje. Tad nema baš nikakvog razloga da trgovac ne bi bio odgovoran i da bilo koja greška ne bi bila na njegov trošak + moguća kazna.
Dakle, ja sam u pravu? Oni su bili aljkavi što nisu updateali stanje i sad njih treba udariti po džepu, a ne mene, ako sam dobro shvatio.
Ali jer se ne isplati i jer tu trgovinu očito vode šup-i, nema svrhe natezati se. Hvala :)
Ne postoji takva isključiva obaveza.
Nije došla ponuda nego mail prodavača koji govori da je cijena 1000 kuna i da na artikl treba čekati dva tjedna. Nakon toga su updateali informacije artikla online(cijenu i dostupnost).
E vidiš, to je uvelike drugačije nego da su ti oni poslali ponudu sa 700 kuna - da si je ti uplatio, onda bi oni možda bili u problemima. Ovako se uvijek mogu vaditi na "štamparsku" grešku (neažurirane podatke o proizvodu) - provjeri web-stranice na disclaimer - lako je moguće da negdje piše da ne odgovaraju za moguće pogreške.
ti imaš uplaćen račun, narudžbu, to je tvoj ugovor.
svaki ugovor se može razvrći (+štetne posljedice).
svaki ugovor se može osporiti.. sudska tužba i ishod su upitni (što misliš tko je 'jači'?) ... ili smo tako uredna-pravna država da imaš želudac za to?.. odustani od natezanja ili guraj. Zanimljivo će biti pratiti :)
btw, navijam za tebe, ali ako pitaš na što bi se kladio.. pogodi, gubiš. Kvaka22.
(ignoriraj drugačije ogovore, oni čitaju pasuse koje piše trgovac, ne zakon, tj odricanje od odgovornosti je floskula, beznačajna, nije pravni dokument-temelj, ali moraš to osporiti na sudu, moraš se pozvati na svoje pravo, na ugovor-račun itd..)
svaki ugovor je (samo) ugovor, sud je samo sud.. presuda? Loto..
svaki ugovor je (samo) ugovor, sud je samo sud.. presuda? Loto..
Ovdje nije bilo ugovora, tj. mogao je jedino biti ugovor s onom višom cijenom. Tako da...
Ne postoji takva isključiva obaveza.
-netočno, trgovac ne mora isporučiti robu koju nema (npr nedobavljivo), ali može snositi sve štetne posljedice sklapanja ugovora.. izvlaćiš floskule trgovaca, ne zakona ili intencije zakona. Odricanje od odgovornosti je skoro na svakoj str.. ipak, odgovornost je tu, ugovor je tu.. pravo/sud će reći ostalo, ne trgovac.
Ok, hvala :)
Znači ništa od toga.
Mogli su bar biti pošteni i reći "Ajde, usrali smo, tko nam je kriv."
A i zakon nam je krasan, krivo informiranje kupca(koji je navodno uvijek u pravu) i nakon toga samo nonšalantno "Jebiga stari, daj ti meni 300 kuna više, heh." i na kraju sve normalno. Svašta.
EDIT: ihush, nema ponude. Umjesto ponude mi je poslao mail u kojem navodi višu cijenu. Kaže kako taj artikl slabo ide i nabije višu cijenu. Da se čovjek zapita da ju je možda dignuo samo zato jer slabo ide, pa kad već ide da zaradi za dodatni ručak na moru.
svaki ugovor je (samo) ugovor, sud je samo sud.. presuda? Loto..
Ovdje nije bilo ugovora, tj. mogao je jedino biti ugovor s onom višom cijenom. Tako da...
-račun je ugovor. Ugovor o kupoprodaji..
svaki ugovor je (samo) ugovor, sud je samo sud.. presuda? Loto..
Ovdje nije bilo ugovora, tj. mogao je jedino biti ugovor s onom višom cijenom. Tako da...
-račun je ugovor. Ugovor o kupoprodaji..
O kakvom nepostojećem računu pričaš? Kolega je dobio ponudu s višom cijenom (EDIT: izgleda da ni do formalne ponude nije došlo). Nije to stoga ni došlo do računa. Čini mi se da ti je nešto promaklo.
Ok, hvala :)
Znači ništa od toga.
Mogli su bar biti pošteni i reći "Ajde, usrali smo, tko nam je kriv."
A i zakon nam je krasan, krivo informiranje kupca(koji je navodno uvijek u pravu) i nakon toga samo nonšalantno "Jebiga stari, daj ti meni 300 kuna više, heh." i na kraju sve normalno. Svašta.
-da, ''ali'' .. biznis to ne smije, tad priznaje krivnju-odgovornost.. i tad bi svaki put snosili posljedice.
-+ ne miješati dobru trgovačku praksu, dobrog-poštenog trgovca kojem se sve to može desiti, kao slučajnost.. i neku praksu, namjernu, (hint, ugovori s državom, namjerno dumpanje cijjena u ugovorima koje se kasnije korigiraju..), pogotovo s webshopovima i pogotovo kad je 'kriza'.. svi su lopovi kad se to mora.. i svi su kao robinhuood 'nevini'.. ali ipak lopovi :)
O kakvom nepostojećem računu pričaš? Kolega je dobio ponudu s višom cijenom (EDIT: izgleda da ni do formalne ponude nije došlo). Nije to stoga ni došlo do računa. Čini mi se da ti je nešto promaklo.
-da, imaš pravo ... moja isprika :)
-površno čitanje (online naručio..) .. tek po ponudi se nešto može.
-može tražiti sankcioniranje zavaravajuće informacije-cijena.. ali nema ugovor-račun (po kojem bi tu robu morao dobiti, tj još nije ništa platio).
Znam da ne smije, ali to je pošteno :)
Ovako ja ne znam jel on mene pokušava "opljačkati". Zašto nije umjesto 700 kuna stavio 7000 kuna? A zašto nije stavio 800?
Koliko sam skužio, pisao mi je vlasnik trgovine, privatnog biznisa, valjda je njemu u interesu prodati i imati zadovoljnog kupca.
Mislim da mu je gore da ima jednoga koji će, kad spomenu tu trgovinu, reći da varaju kupce, nego da je bio POŠTEN i dao mi ponudu koju mi je indirektno nudio preko svog web-shopa. :)
Znači ništa od toga.
Mogli su bar biti pošteni i reći "Ajde, usrali smo, tko nam je kriv."
A i zakon nam je krasan, krivo informiranje kupca(koji je navodno uvijek u pravu) i nakon toga samo nonšalantno "Jebiga stari, daj ti meni 300 kuna više, heh." i na kraju sve normalno. Svašta.
Zakon je smijurija i služi samo tome da kupcima stvori privid prava i nekakve zaštićenosti. A onda tu još imaš i udruge i pojedince koji praktički uvjeravaju potrošače da imaju prava koja nemaju, time dodatno uvodeći konfuziju u čitavu priču. Potrošač ima ona i samo ona prava koja pišu u zakonu. A toga nema puno. Sve ostalo je samo dobra volja prodavača. Pa ti onda tu glasaš novcem - možda ćeš drugi put radije platiti koju kunu više kod prodavača koji će se bolje odnositi prema tebi.
.. i dao mi ponudu koju mi je indirektno nudio preko svog web-shopa. :)
- ne postoji poštenje, postoji pravo-zakon i trgovina..
- opet, web-shop... pa jel po ponudi ili je webshop? ako je webshop, tad je to ponuda.. ubaciš u košaricu i to je to.. :)
ako nije webshop, tad nema ponude-računa- tvoje uplate iznosa za robu, tad nemaš ugovor na koji bi se pozivao.. osim tužbe za navođenje netočnih podataka, cijene.. i za to trgovac može/mora biti kažnjen ili barem odgovoran..
-da. + može snositi penale, štetne posljedice takvog razvrtanja ugovora, kapara i sl.. + kazna npr trgovačke komore i države, gubljenje licencije.. itd. :)
a to da trgovac tad može vratiti lovu.. razmisli, može ili MORA? :))
Hvala svima na pojašnjenju :)
Ti si još dobro prošao. Ja naručivao u Polleu robu za nekih 750kn (3 artikla), uredno platio karticom, sve prošlo. Da bi mi drugi dan došao mail da 1 od tih artikala nemaju, a da narudžbu ne mogu stornirati pošto je riječ o plaćanju karticom i da odaberem neki drugi artikl u toj vrijednosti...
Možemo znati o kojem se webshopu radi? Pošto sumnjam da bi neki od većih išli tako narušavati reputaciju zbog 300kn...
-mali, trpaj ga s vezom :)
-što sad pišeš, kao postoje posebni razlozi?.. Poplava webshopa? Opravdanje može samo služiti tome da se ugovor može razvrći bez štetnih posljedica, bez kazni-penala, koje su u svim ostalim slučajevima uobičajene. Pri tome, druga (oštećena) strana mora nekako dokazati nastalu štetu, tek tad sud taj iznos presuđuje (u ovom slučaju toga nema). Kazna države je pak po sasvim drugoj osnovi, netočna cijena koja nema veze s kupoprodajom ili kupcem, tj inspektor bi jednako kaznio trgovca da to pronađe, neovisno kupuje li netko tu robu u tom trenu ili ne.
OK, ja sam zaletio, previd. Što je tvoj izgovor?
btw, pravni oblici, običjano pravo, kapara, akontacija ili penali su klasične klauzule ugovora ovisno o tipu posla-robe koja se ugovara.
edit: jedan CP
(trgovci su u tim primjerima prodavali po istaknutoj cijeni ili vraćali razliku, time su izbjegli tužbe-kazne.. u slučaju webshopa, nekog reklamog letka i sl. može se odgovornost-greška prebacivati na druge, ali zakon kaže, to je i dalje odgovornost vlasnika-naručitelja takve usluge .. koji se svojom tužbom može namiriti itd itd.)
Ministarstvo tvrdi kako je Odredbom članka 9. stavka 1. Zakona o zaštiti potrošača propisana obveza svakog trgovca da jasno, vidljivo i čitljivo istakne iznos utvrđene maloprodajne cijene te označiti da je cijena u kunama. Uz isticanje cijene u kunama, trgovac može cijenu istaknuti i u drugim valutama.
Također, sukladno članku 12. Zakona, obveza je trgovca da se pridržava istaknute maloprodajne cijene i uvjeta prodaje te da omogući provjeru ispravnosti zaračunatog iznosa u odnosu na kupljene proizvode. Prema tome, trgovac je dužan naplatiti onu cijenu koja je istaknuta na proizvodu ili prodajnom mjestu.
Novčane kazne
Ako uočite da se trgovac ne pridržava istaknutih cijena, preporuka Ministarstva je obratiti se trgovcu kako bi provjerio zaračunati iznos, odnosno kako bi naplatio onu cijenu koja je istaknuta na proizvodu ili prodajnom mjestu.
Ako trgovac ima praksu isticanja cijena koje nisu sukladne navedenim zakonskim odredbama, Ministarstvo savjetuje da se o tome obavijesti Državni inspektorat. Napominju i kako je za takvo postupanje predviđena novčana kazna u iznosu od deset do sto tisuća kuna.
I da, niti jedan ugovor nije obavezno izvršiti.
Ne znam baš da želim napisati, ako je vlasnik dovoljan čmar, optužit će me za klevetu. Pogotovo na forumu ima pisani dokaz...
Ovo sam htio uzeti "Cullmann REVOMAX 535 RW32".
Ne ni u Canosi, ni u ekupi, a bome niti u Ronisu.
Covjek vodi tu trgovinu sam i zato ima takav sistem da ne mozes odma kupit robu. Rekao ti je fino da se povecala cijena i to je to. Ak hoces kupi, ako ne ne.
Na isti nacin ti funkcionira prizma recimo koja ima vise zaposlenika. Bas sam nedavno htio kupit jedan objektiv u Mcomputers i veli da nema, treba cekat najmanje 2 tjedna dok centralno EU skladiste ga ne posalje.
Zovem prizmu i istu stvar su mi rekli. Jednostavno je ogranicena kolicina tog objektiva kojeg sam trazio.
To su takve trgovine koje nemaju vecinu stvari kod sebe i zamisli da sad idu svaki dan provjeravat kod uvoznika za svaki artikl dal je dostupan ili dal mu se digla cijena.
Canosa ti dopusta da odma platis kolko sam skuzio, no onda ces cekat kolko je god potrebno. Tak sam ja ceko za jedan samyang objektiv dost dugo, a canosa im je ovlasteno prodajno mjesto.
Ili recimo vidim tam D3300 za nekih 3600kn i dođem u poslovnicu tamo je 4500kn i pitam kak to... vele mi da je online cijena samo za webshop, u trgovini su cijene drugacije... Ma mrš
Covjek vodi tu trgovinu sam i zato ima takav sistem da ne mozes odma kupit robu. Rekao ti je fino da se povecala cijena i to je to. Ak hoces kupi, ako ne ne.
Na isti nacin ti funkcionira prizma recimo koja ima vise zaposlenika. Bas sam nedavno htio kupit jedan objektiv u Mcomputers i veli da nema, treba cekat najmanje 2 tjedna dok centralno EU skladiste ga ne posalje.
To nije nikakvo opravdanje.
Ako ne zna, neka stavi "Stanje: Na upit", a ne "Dostupno za isporuku". Također, ako namjerava imati cijenu y, zašto onda na web stranici stoji x cijena?
Tko mu je kriv što sam radi. Ako sam ne može sve cijene i informacije održavati, neka prilagodi što će prikazivati na webu, a ne da potpuno mijenja priču kada netko naruči. To je nepoštivanje kupca i meni je dovoljno pokazalo.
Covjek vodi tu trgovinu sam i zato ima takav sistem da ne mozes odma kupit robu. Rekao ti je fino da se povecala cijena i to je to. Ak hoces kupi, ako ne ne.
Na isti nacin ti funkcionira prizma recimo koja ima vise zaposlenika. Bas sam nedavno htio kupit jedan objektiv u Mcomputers i veli da nema, treba cekat najmanje 2 tjedna dok centralno EU skladiste ga ne posalje.
To nije nikakvo opravdanje.
Ako ne zna, neka stavi "Stanje: Na upit", a ne "Dostupno za isporuku". Također, ako namjerava imati cijenu y, zašto onda na web stranici stoji x cijena?
Tko mu je kriv što sam radi. Ako sam ne može sve cijene i informacije održavati, neka prilagodi što će prikazivati na webu, a ne da potpuno mijenja priču kada netko naruči. To je nepoštivanje kupca i meni je dovoljno pokazalo.
Zar mislis da je to namjerno napravio ?
Ja narucim objektiv, on to vidi i zove Bratulica(uvoznik za fuji) da vidi dal ga imaju, ovaj veli imamo no fuji je digao cijenu za 10% i on ti posalje mail da je fuji digao cijenu 10%.
Inace meni je on znao dosta spuštat cijenu i sve se da dogovorit sa covjekom.
Da trebo bi imat na upit isto kao i prizma.
No nisi nista platio, nitko te nije prevario, ali razocaran jesi... i to je to