SWIGZ baterijama do 250 km/h

poruka: 73
|
čitano: 10.642
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "SWIGZ baterijama do 250 km/h".
16 godina
moderator
offline
RE: SWIGZ baterijama do 250 km/h

Ma krivo govoriš. Ako se Amerima gdje je benzin jeftiniji isplati prelaziti na baterije, po kojoj logici je ovdje to neisplativo? Puno toga pretpostavljaš i na osnovu pretpostavki/zajeba (u skladu s onom "pretpostavka je majka svih zajeba" {#}) daješ nekakve posve krive izračune  i daljnje pretpostavke. 

 

Da je električni auto ISPLATIVIJI na dulji rok je apsolutno točno, a da je električni auto jeftiniji (posebno ne sada) od benzinca uopće nisam ni rekao ista klasa automobila je za otprilike 2,5 puta skuplja u elektro izvedbi u odnosu na benzinsku što je sasvim normalno kod nove tehnologije. Cijene će s vremenom pasti i to u korist električnog automobila koji je jednostavniji za izradu.

 

Da će cijena benzina rasti nemamo što "nagađati", već možeš proguglati na Internetu procjene zaliha nafte i cijene benzina pa ćeš vidjeti da tu nema puno prostora za tobožnje nagađanje. 

 

Obnovljivi izvori energije NISU svi skuplji od "klasičnih", odnosno, neki trenutno jesu (solarna energija, primjerice), a neki su daleko jeftiniji (hidroenergija, primjerice). Problem kod obnovljivh izvora energije s današnjom cijenom nafte uopće više nije skupoća, već kontinuirana opskrba energijom, odnosno, solarne elektrane daju energiju samo dok je sunca (iako i za to ima rješenja - skladištenjena visokim temperaturama rataljene kuhinjske soli, primjerice), a vjetroelektrane samo dok je vjetra (i za to ima rješenja) itd., dok terrmoeletrane ili nuklearne eletkrane nemaju taj problem. 

 

Međutim, u obnovljive izvore energije spada i geotermalna energija ili hidroenergija koje nemaju problema s diskontinuitetom opskrbe energijom.

 

Ukratko - ono s početka - krivo govoriš. {#}

 

 

This space for rent!
Poruka je uređivana zadnji put sri 9.2.2011 14:52 (Drago).
15 godina
neaktivan
offline
SWIGZ baterijama do 250 km/h

Ljudi moji, pa energetski najefikasnije vozilo je bicikla {#}. Em koristite snagu vlastitih mišića, em ne zagađuje {#}

 

Što se tiće elektro motora, ja sam za takav oblika motora, pogotovo zbog ekološke strane, ali istina je da u benzinskim/dieselskim motorima ima taj faktor X. Tako recimo u gliseru imam 5.7L V8 (275ks) i svaki put kada upalim tu mrcinu i dam joj gasa izvuče osmjeh na moje lice. {#}

Q9650 @ 3.0GHz | ASUS P5Q-E | 8GB @ 800MHz | Gainward GTX480 + XFX 9800GT | 2x WD Caviar Black 640GB RAID 0 | Corsair HX850W | CM-690 |
Poruka je uređivana zadnji put sri 9.2.2011 19:12 (Oly_E3).
Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
offline
RE: SWIGZ baterijama do 250 km/h
Oly_E3 kaže...

Ljudi moji, pa energetski najefikasnije i vozilo je bicikla {#}. Em koristite snagu vlastitih mišića, em ne zagađuje {#}

 Efikasnost misica je oko 20%... {#} A covjek i izlucuje CO2 dok radi... Dakle, nije bas ni efikasno, a ni ekoloski... {#}

Think locally, act globally...
15 godina
neaktivan
offline
RE: SWIGZ baterijama do 250 km/h

Ovo je nešto najgluplje što sam ikada čuo, čak niti Mato nije laprdao ovakve gluposti i bio toliko neupućen {#}

 

Da citiramo wikipediju:

 

A human being traveling on a bicycle at low to medium speeds of around 10–15 mph (16–24 km/h), using only the power required to walk, is the most energy-efficient means of transport generally available.

 

The bicycle is extraordinarily efficient in both biological and mechanical terms. The bicycle is the most efficient self-powered means of transportation in terms of energy a person must expend to travel a given distance.[14] From a mechanical viewpoint, up to 99% of the energy delivered by the rider into the pedals is transmitted to the wheels, although the use of gearing mechanisms may reduce this by 10–15%.[15][16] In terms of the ratio of cargo weight a bicycle can carry to total weight, it is also an efficient means of cargo transportation.

 

te još malo linkova

 

A što se tiće CO2, znaš da je to visoko potreban plin kako bi se fotosinteza uopće mogla izvršiti i ona količina CO2 koju proizvede čovjek nije niti približno usporediva s onom koju proizvede normalan motor

Q9650 @ 3.0GHz | ASUS P5Q-E | 8GB @ 800MHz | Gainward GTX480 + XFX 9800GT | 2x WD Caviar Black 640GB RAID 0 | Corsair HX850W | CM-690 |
14 godina
neaktivan
offline
SWIGZ baterijama do 250 km/h

Samo jedna digresija onima koji tvrde da elektro motor nije potrebno održavati. Svaki el- motor ima svoje pomične dijelove koje je potrebno nakon određenog vremenskog perioda mijenjati, tj. ima minimalno 2 ležaja (za svaki kraj osovine) a u mnogo slučajeva i 3-4 ili više ležaja. Uglavnom se radi o višeosnim kompliciranim, preciznim i skupim ležajevima, ležajeve je potrebno redovito podmazivati (to može raditi i automatika) a postoje i brtveni elementi i semerinzi koji također imaju određeni vijek trajanja. Možda neki ne znaju što se desi kada neki od ležajeva "zariba" ili se desi prodor vode/vlage ili bilo koje tekućine ali tada su posljedice po motor najčešće jako kobne - oštećenje rotora, statora ili i jednog i drugog, a u puno slučajeva to je nemoguće popraviti. Električni motori itekako trebaju održavanje jer postoje mnogi potencijalni kvarovi, nije on imun toga. Koliko stoji takvo održavanje znati ćemo nadam se uskoro. U svakom slučaju moj + ide za elektromotorni pogon u automobilima.

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
RE: SWIGZ baterijama do 250 km/h
Oly_E3 kaže...

 

A human being traveling on a bicycle at low to medium speeds of around 10–15 mph (16–24 km/h), using only the power required to walk, is the most energy-efficient means of transport generally available.

  

A što se tiće CO2, znaš da je to visoko potreban plin kako bi se fotosinteza uopće mogla izvršiti i ona količina CO2 koju proizvede čovjek nije niti približno usporediva s onom koju proizvede normalan motor

 Moras uracunati i efikasnost covjeka koji okrece pedale, a ne samo efikasnost bicikla. Bicikl kojeg pokrece elektromotor bi mozda bio najjefikasnije prijevozno sredstvo, ali kad ubacis i covjeka, tesko...

A ovo za CO2, da, da,  visokopotreban plin... ajmo ga jos vise proizvodit... reci to onim zelenima sto se pale na globalno zatopljenje i smanjenje emisije CO2... {#} 

A koliko to jedan elektromotor proizvodi CO2?

 

Think locally, act globally...
15 godina
neaktivan
offline
RE: SWIGZ baterijama do 250 km/h

A da li ti shvačaš problem sa CO2 ili samo čuješ kako je CO2 uzrokovao sva ova shranja koja slušamo sa svih strana??

 

Problem je njegova prevelika količina zahvaljujući tvornicama i ostalim čudima čiji je on nus-produkat (čovjek i životinje drže taj balans s biljkama). Zahvaljujući tome poremetio se taj "prirodni omjer" tog plina i stvorio se omotač koji čini efekt staklenika.

 

I da bez CO2 nema O2 i nema života. Znaš valjda proces fotosinteze {#} I svejedno je glupa ona izjava iz prethodnog posta...

 

No ne mjenja se činjenica da je bicikl najzdraviji načim prometovanja (uz to što je najefikasniji), pogotovo u gradovima. Smanjile bi se gužve, više ljudi bi se bavilo svakodnevno fizičkom aktivnošću (manje pretilih i zdravije tijelo), te bi se drastično smanjio smog + elektro motor u autima bi tome doprinjeo (a smog nije sam CO2, nego i opasni nemetali kao sumpor, te i teški metali prisutni u gorivima)

 

Elektro motor ne proizvodi CO2, on će doprinjeti smanjenju CO2, ali i dalje tvornice koje proizvode CO2 (dobivanje željeza ima kao nus-produkat CO2, a željezo čini 90% u svoj metalnoj industriji) su najveći problem...

 

Kod nas hrvata kultura bicikliranja je vrlo jadna doduše (a i što kod nas nije jadno)

Q9650 @ 3.0GHz | ASUS P5Q-E | 8GB @ 800MHz | Gainward GTX480 + XFX 9800GT | 2x WD Caviar Black 640GB RAID 0 | Corsair HX850W | CM-690 |
16 godina
neaktivan
offline
SWIGZ baterijama do 250 km/h

Svi gledate samo na baterije, no iako bi stvarno zgodno bilo imati bateriju velike autonomije, mislim da to nije budućnost. E sad, ovo će zvučati jako futuristički, ali ono na kaj ciljam je fuzijski reaktor. Mislim, tehnologija je tek u povojima, ali vjerujem da bi za 50-ak godina mogli imati neke mini-fuzijske reaktore koje bi imali u automobilima. Pod uvjetom da se ne uništimo do toga... Postoje i razni drugi izvori energije, ne samo fuzija.

 

Zapravo cijeli smisao ovoga kaj mlatim je ideja da u automobilima bude sam izvor energije, a ne pohranjena energija (u obliku baterija, npr.).

 

Velim, futuristički zvuči, al eto, znate onu: "Scientists look at the things and ask themselves: "Why?". Engineers look at the things and ask themselves: "Why not?"."

Q: a kako se to linux ponasa kad crkne hdd? A: zastekava svakih 60 sec,ali prezivi se
Poruka je uređivana zadnji put sri 9.2.2011 20:56 (1domagoj1).
 
1 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
RE: SWIGZ baterijama do 250 km/h
toncro kaže...

Samo jedna digresija onima koji tvrde da elektro motor nije potrebno održavati. Svaki el- motor ima svoje pomične dijelove koje je potrebno nakon određenog vremenskog perioda mijenjati, tj. ima minimalno 2 ležaja (za svaki kraj osovine) a u mnogo slučajeva i 3-4 ili više ležaja. Uglavnom se radi o višeosnim kompliciranim, preciznim i skupim ležajevima, ležajeve je potrebno redovito podmazivati (to može raditi i automatika) a postoje i brtveni elementi i semerinzi koji također imaju određeni vijek trajanja. Možda neki ne znaju što se desi kada neki od ležajeva "zariba" ili se desi prodor vode/vlage ili bilo koje tekućine ali tada su posljedice po motor najčešće jako kobne - oštećenje rotora, statora ili i jednog i drugog, a u puno slučajeva to je nemoguće popraviti. Električni motori itekako trebaju održavanje jer postoje mnogi potencijalni kvarovi, nije on imun toga. Koliko stoji takvo održavanje znati ćemo nadam se uskoro. U svakom slučaju moj + ide za elektromotorni pogon u automobilima.

 

Nitko ne kaže da elektromotor nije potrebno održavati, već da je održavanje elektromotora u električnom automobilu u odnosu na benzinski motor neusporedivo manje, jeftinije i jednostavnije. Već na prvoj stranici komentara sam spomenuo ležajeve koji se troše kao i ležajevi na svim motorima ili bilo kojem pokretnom dijelu bilo kojeg mehanizma. 

 

 

Oštećenja motora u radu su moguća za svaki motor i svaki pokretni mehanizam tako da ni oko toga nema spora. Radi se jednostavno o tome da je održavanje elektromotora u električnom automobilu neusporedivo jednostavnije i jeftinije od održavanja motora s unutarnjim izgaranjem.

 

BTW, imam osjećaj da ti govoriš iz perspektive nekoga tko radi na željeznici ili s tramvajima - da li sam u pravu?

 

EDIT: Da ne bi bilo da ja sada izvrdavam nešto - na Teslinom Roadsteru ne postoji pojam "generalke" na motoru. Redoviti tehnički servisi bave se izmjenom kočionog ulja, dopunjavanjem plina u klima uređaj, čišćenje i pranje automobila, punjenje baterija, nadogradnja firmwarea. Nema nikakvih mijenjanja ležajeva ni semeringa ni bilo što slično na motoru. Tko ne vjeruje, neka pogleda na Teslinim službenim stranicama. 

This space for rent!
Poruka je uređivana zadnji put sri 9.2.2011 21:33 (Drago).
15 godina
odjavljen
offline
SWIGZ baterijama do 250 km/h

Pa na klasičnom autu je mjenjač mehanički puno složeniji i skloniji trošenju od ležaja na električnom motoru, pa su opet intervencije na samom mjenjaču (getribi) rijetkost koju 90% auta u svom životnom vijeku ne doživi.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
 
1 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
RE: SWIGZ baterijama do 250 km/h

Drago - govorim iz iskustva i poznavanja cijena servisiranja motora alatnih strojeva. Iznenadio bi se koliko košta servis 30-50 kW motora, izvlačenje ležajeva pod pritiskom, grijanje ležajeva i hlađenje osovine radi ponovnog montiranja, balansiranje rotora i slično. No ajde, ovdje se radi o autu, režimi korištenja su sigurno drugačiji pa je teško to izjednačiti ali samo želim reći da troškovi servisa električnog motora u automobilu mogu postojati i sigurno postoje, koliki su ne znam.

16 godina
moderator
offline
RE: SWIGZ baterijama do 250 km/h

Čuj, iz ovoga što kažu ovi iz Tesle (spominjem njih jer oni imaju najveći profil na Internetu i par godina iskustva u tom polju - napiši "tesla roadster maintenance" u Google) svi ti godišnji servisi ni ne diraju motor. 

 

Iz mog iskustva s elektromotorima u aviomodelima mogu samo reći da u odnosu na u. i. motore ovdje doslovce nema nikakvog održavanja, osim, naravno, u slučaju udesa.

 

Dolje je Teslin letak.

This space for rent!
16 godina
moderator
offline
RE: SWIGZ baterijama do 250 km/h
MrBlc kaže...

Pa na klasičnom autu je mjenjač mehanički puno složeniji i skloniji trošenju od ležaja na električnom motoru, pa su opet intervencije na samom mjenjaču (getribi) rijetkost koju 90% auta u svom životnom vijeku ne doživi.

 

Također, iako Teslin Roadster ima getribu (samo jedna brzina), električnim automobilima za razliku od benzinskih ona nije potrebna baš zbog okretnog momenta koji je praktički jednak od najnižeg do maksimalnog broja okretaja. 

This space for rent!
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice