Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

poruka: 102
|
čitano: 14.847
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats".
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
rampart kaže...

Ovakva polovicna rjesenja su uzas.

Eto mi sad kao pametniji od svicaraca, nijemaca, slovenaca, austrijanaca itd... jer smo kao nasli bolji nacin nacin naplate cestarina. Mos´mislit.

Vinjete su jedino smisleno rjesenje i sve ostalo je mazanje ociju i pljacka kako bi uhljebi imali posao zbog kojeg duguju svoj glas HDZ-u. Sramota i jadno do bola.

 
Vječna je dilema vinjeta ili naplata po kilometru. Oboje ima svoje prednosti i nedostatke, sve ovisi koliko se voziš, gdje živiš i gdje ti je posao i sl. Svatko će reći drugačije, a naravno oni koji se najviše voze su za vinjetu. Nijedno od to dvoje nije najbolje za sve, nego bi najbolji bio neki hibridni način. A ovakav sustav bi mogao u tome pomoći. Ovakvo rješenje će softverski podržavati bilo kakav način naplate u budućnosti. I po kilometru i po regijama i po vremenskom periodu i po tipu korisnika i državi iz koje dolazi, a i popuste za one koji više voze i sl. To rješenje je baš dobra priprema za svašta kasnije.

 

A i kontrolu koja je kod nas obavezna jer smo takvi.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
17 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Bitanga kaže...
rampart kaže...

Ovakva polovicna rjesenja su uzas.

Eto mi sad kao pametniji od svicaraca, nijemaca, slovenaca, austrijanaca itd... jer smo kao nasli bolji nacin nacin naplate cestarina. Mos´mislit.

Vinjete su jedino smisleno rjesenje i sve ostalo je mazanje ociju i pljacka kako bi uhljebi imali posao zbog kojeg duguju svoj glas HDZ-u. Sramota i jadno do bola.

 
Vječna je dilema vinjeta ili naplata po kilometru. Oboje ima svoje prednosti i nedostatke, sve ovisi koliko se voziš, gdje živiš i gdje ti je posao i sl. Svatko će reći drugačije, a naravno oni koji se najviše voze su za vinjetu. Nijedno od to dvoje nije najbolje za sve, nego bi najbolji bio neki hibridni način. A ovakav sustav bi mogao u tome pomoći. Ovakvo rješenje će softverski podržavati bilo kakav način naplate u budućnosti. I po kilometru i po regijama i po vremenskom periodu i po tipu korisnika i državi iz koje dolazi, a i popuste za one koji više voze i sl. To rješenje je baš dobra priprema za svašta kasnije.

 

A i kontrolu koja je kod nas obavezna jer smo takvi.

 Zato u Austriji postoje dnevne, deset dana, dva mjeseca i godisnje vinjete.

Slovenci imaju tjednu, mjesecnu, polugodisnju i godisnju vinjetu.

Poanta price je da svi imaju godisnje ali svi jer ispada 100€ na godinu! Znaci oko 8€ mjesecno i vise nikad se ne vozis po bullshit cestama te se lokalne ceste prakticki ne koriste!

 

 

17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
NEW_MAN kaže...

 Zato u Austriji postoje dnevne, deset dana, dva mjeseca i godisnje vinjete.

Slovenci imaju tjednu, mjesecnu, polugodisnju i godisnju vinjetu.

Poanta price je da svi imaju godisnje ali svi jer ispada 100€ na godinu! Znaci oko 8€ mjesecno i vise nikad se ne vozis po bullshit cestama te se lokalne ceste prakticki ne koriste!

 

 

 

Koliko košta dnevna vinjeta u Austriji?

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
17 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr

9,3 € a godisnja ako podjelis na 12 mjeseci je 8,3 €.

Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 7:52 (NEW_MAN).
7 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

Ma, hrvatske AC su trenutno mozda i najskulje u europi. Mislim da je italija dosta skupa ali ne znam je li skuplja od HR. Ugl, u top 2 ili 3 smo po skupoci autocesta koje su na mnogim djelovima tako lose da se uopce ne mogu zvati autocestama.

Vinjete su PUUUNOOOO isplativije koliko god da vozite autocestom, a kada ju imate, onda vozite i puno vise autocestom ukoliko bi cijene bile slicne slo/aut... ako nabiju godisnju na 350 eura onda ga jebi...


 
0 0 hvala 0
5 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
nikonja kaže...

Prednost vinjete:

1. Skoro svi je kupe čak i oni koji se prije nisu toliko vozili na AC jer se jednostavno isplati.

2. Večina prometa se prebaci na AC i rasterete se lokalne ceste, što znači manje popravljanja lokalnih cesta

3. Jednostavno do boli

4. Tranzitni vozači kupe sedmičnu čak ako su tu samo par sati

5. Ne trebaš 2500 uhljeba u HAC-u

6. Ne trebaš nikakve kontrolore jer kamere pročitaju tablicu i šalju kaznu ako nemaš vinjetu.

7. Moš je sa gotovinom kupit bilo gdje (za ove opsjednute sa gotovinom iz nekog razloga)

 

Prednost ove ideje:

1. Punjenje đepa debila koji je ovo izabra

 

 

 Ajde mi reci koliko bi kostala vinjeta za 1 dan ili za 7 dana? 

Recimo kupim dnevnu vinjetu i mogu sjest iz Dubrovnika i jahat autocestu sve do Slavonskog broda. A isto tako mogu uzet dnevnu i vozikat se iz Rijeke do Delnica. Koja je normalna cijena dnevne vinjete? Ili 7 dana kako god zelis? 

17 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
slitinabakra kaže...
nikonja kaže...

Prednost vinjete:

1. Skoro svi je kupe čak i oni koji se prije nisu toliko vozili na AC jer se jednostavno isplati.

2. Večina prometa se prebaci na AC i rasterete se lokalne ceste, što znači manje popravljanja lokalnih cesta

3. Jednostavno do boli

4. Tranzitni vozači kupe sedmičnu čak ako su tu samo par sati

5. Ne trebaš 2500 uhljeba u HAC-u

6. Ne trebaš nikakve kontrolore jer kamere pročitaju tablicu i šalju kaznu ako nemaš vinjetu.

7. Moš je sa gotovinom kupit bilo gdje (za ove opsjednute sa gotovinom iz nekog razloga)

 

Prednost ove ideje:

1. Punjenje đepa debila koji je ovo izabra

 

 

 Ajde mi reci koliko bi kostala vinjeta za 1 dan ili za 7 dana? 

Recimo kupim dnevnu vinjetu i mogu sjest iz Dubrovnika i jahat autocestu sve do Slavonskog broda. A isto tako mogu uzet dnevnu i vozikat se iz Rijeke do Delnica. Koja je normalna cijena dnevne vinjete? Ili 7 dana kako god zelis? 

 Austrijske vinjete su ovak.

Dnevna 9,3€

10 dnevna 12,4€

Dvomjesecna 31,19 €

Godisnja 103,8€

 

Slo vinjete

Tjedna 16€

Mjesecna 32€

Godisnja 117,5€

 

Slovenci su "cigani" ali pametni "cigani". Znaju da svi sa zapada koji idu u HR na more idu na tjedan dana ili vise pa im tjedna vinjeta ne igra ili bude knap pa moras kupiti dvije.

Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 8:29 (NEW_MAN).
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
NEW_MAN kaže...

 Austrijske vinjete su ovak.

Dnevna 9,3€

10 dnevna 12,4€

Dvomjesecna 31,19 €

Godisnja 103,8€

 

Slo vinjete

Tjedna 16€

Mjesecna 32€

Godisnja 117,5€

 

Slovenci su "cigani" ali pametni "cigani". Znaju da svi sa zapada koji idu u HR na more idu na tjedan dana ili vise pa im tjedna vinjeta ne igra ili bude knap pa moras kupiti dvije.

 

Upravo je u tome stvar, dnevna karta nije rješenje jer mora biti preskupa inače bi svi nju kupovali. 

 

Znači svi koji se voze u špici sezone kad su najveće gužvetine i zastoji (nisu samo na naplatnim postajama gužve) bi se vozili s dnevnom kartom dva do tri puta jeftinije i stvarali još veće gužve. A netko tko ide jednom u mjesec-dva od VŽ do ČK iz bilo kojeg razloga bi plaćao 10 i više puta skuplje.

 

Zar ne može postojati neki pravedniji način koji bi svima odgovarao? I onima koji se puno i često voze i onima koji se povremeno voze kraće relacije. Samo o tome pričam.

A sa ovakvim sustavom bi se to bez problema izvelo softverski ako bi postojala volja. Sa vinjetama nikako, penaliziraju se samo oni koji povremeno idu autocestom kraće relacije (znači domaći), a oni najmanje "troše" ceste.

 

Svakako se možemo složiti da su nam autoceste po kilometru preskupe za česta i duga putovanja.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 8:44 (Bitanga).
5 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
NEW_MAN kaže...
slitinabakra kaže...
nikonja kaže...

Prednost vinjete:

1. Skoro svi je kupe čak i oni koji se prije nisu toliko vozili na AC jer se jednostavno isplati.

2. Večina prometa se prebaci na AC i rasterete se lokalne ceste, što znači manje popravljanja lokalnih cesta

3. Jednostavno do boli

4. Tranzitni vozači kupe sedmičnu čak ako su tu samo par sati

5. Ne trebaš 2500 uhljeba u HAC-u

6. Ne trebaš nikakve kontrolore jer kamere pročitaju tablicu i šalju kaznu ako nemaš vinjetu.

7. Moš je sa gotovinom kupit bilo gdje (za ove opsjednute sa gotovinom iz nekog razloga)

 

Prednost ove ideje:

1. Punjenje đepa debila koji je ovo izabra

 

 

 Ajde mi reci koliko bi kostala vinjeta za 1 dan ili za 7 dana? 

Recimo kupim dnevnu vinjetu i mogu sjest iz Dubrovnika i jahat autocestu sve do Slavonskog broda. A isto tako mogu uzet dnevnu i vozikat se iz Rijeke do Delnica. Koja je normalna cijena dnevne vinjete? Ili 7 dana kako god zelis? 

 Austrijske vinjete su ovak.

Dnevna 9,3€

10 dnevna 12,4€

Dvomjesecna 31,19 €

Godisnja 103,8€

 

Slo vinjete

Tjedna 16€

Mjesecna 32€

Godisnja 117,5€

 

Slovenci su "cigani" ali pametni "cigani". Znaju da svi sa zapada koji idu u HR na more idu na tjedan dana ili vise pa im tjedna vinjeta ne igra ili bude knap pa moras kupiti dvije.

 

Ok znaci umjesto trenutnih 2,80 € recimo da je dnevna 9.3 € meni na relaciji Rijeka -> Delnice poskupljenje od 232,14%
Isto tako od trenuthnih 33,70 € Zagreb -> Karamatići (Prema dubrovniku) -> pojeftinjenje od 72,4 %

Ako dignemo na vinjetu na 16-20 eur, donja racunica se malo korigira, ali gornja skace visestruko vise. 

A ja prvi evo kada je zima i snijeg cesto znam se zaletit Delnice, Fuzine, Ravna Gora itd, znaci meni se guli koza, a ovome sto ce jahat 900km njemu daj popust. 

Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 8:43 (slitinabakra).
17 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
slitinabakra kaže...
NEW_MAN kaže...
slitinabakra kaže...
nikonja kaže...

Prednost vinjete:

1. Skoro svi je kupe čak i oni koji se prije nisu toliko vozili na AC jer se jednostavno isplati.

2. Večina prometa se prebaci na AC i rasterete se lokalne ceste, što znači manje popravljanja lokalnih cesta

3. Jednostavno do boli

4. Tranzitni vozači kupe sedmičnu čak ako su tu samo par sati

5. Ne trebaš 2500 uhljeba u HAC-u

6. Ne trebaš nikakve kontrolore jer kamere pročitaju tablicu i šalju kaznu ako nemaš vinjetu.

7. Moš je sa gotovinom kupit bilo gdje (za ove opsjednute sa gotovinom iz nekog razloga)

 

Prednost ove ideje:

1. Punjenje đepa debila koji je ovo izabra

 

 

 Ajde mi reci koliko bi kostala vinjeta za 1 dan ili za 7 dana? 

Recimo kupim dnevnu vinjetu i mogu sjest iz Dubrovnika i jahat autocestu sve do Slavonskog broda. A isto tako mogu uzet dnevnu i vozikat se iz Rijeke do Delnica. Koja je normalna cijena dnevne vinjete? Ili 7 dana kako god zelis? 

 Austrijske vinjete su ovak.

Dnevna 9,3€

10 dnevna 12,4€

Dvomjesecna 31,19 €

Godisnja 103,8€

 

Slo vinjete

Tjedna 16€

Mjesecna 32€

Godisnja 117,5€

 

Slovenci su "cigani" ali pametni "cigani". Znaju da svi sa zapada koji idu u HR na more idu na tjedan dana ili vise pa im tjedna vinjeta ne igra ili bude knap pa moras kupiti dvije.

 

Ok znaci umjesto trenutnih 2,80 € recimo da je dnevna 9.3 € meni na relaciji Rijeka -> Delnice poskupljenje od 232,14%
Isto tako od trenuthnih 33,70 € Zagreb -> Karamatići (Prema dubrovniku) -> pojeftinjenje od 72,4 %

Ako dignemo na vinjetu na 16-20 eur, donja racunica se malo korigira, ali gornja skace visestruko vise. 

A ja prvi evo kada je zima i snijeg cesto znam se zaletit Delnice, Fuzine, Ravna Gora itd, znaci meni se guli koza, a ovome sto ce jahat 900km njemu daj popust. 

 2,8 € u jednom smjeru, ako se doma ne teleportiras onda je to 5,6 €, a za 8,3 € mjesecno imas godisnju. 

Kad imas vinjetu opce ne razmisljas o cijeni puta i puno vise putujes te ides na izlete jer znas da te HAC ne bude svaki put ozenil na cestarini.

Lokalne ceste se rasterete i guzve onih koji su u tranzitu se smanje ili ih vise nema. Znaci ekipa iz Vz koja ide u Zg na posao mora kroz Novi Marof. Takvih ima sigurno puno previse te se sigurno radi njih u neko doba dana rade guzve po mjestima na relaciji Vz Zg. To vrijedi za cijelu RH.

Na kraju dana ako imas problem od 8,3 € mjesecno onda je cijena autoputa tvoja najmanja briga i opce ne znam s kojim novcima si mozes priustiti auto.

5 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

Cisto sumnjam da bi godisnja kod nas mogla bit 100 eur.

 

Relacija ZG - Karamatici su 60 eur tamo vamo, a ako gledamo da je najduza ruta Dubrovnik -> Osijeka onda od ZG do Osijeka imamo jos 17,70 € ilitiga 36 eur cca tamo vamo. 

 

96 eur put tamo vamo od Karamatici -> Osijeka (773 km prevaljenih). Ili ja koji par puta odem do Delnica i prevalim 100km tamo vamo. 

Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 9:01 (slitinabakra).
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
slitinabakra kaže...

Cisto sumnjam da bi godisnja kod nas mogla bit 100 eur.

 

Relacija ZG - Karamatici su 60 eur tamo vamo, a ako gledamo da je najduza ruta Dubrovnik -> Osijeka onda od ZG do Osijeka imamo jos 17,70 € ilitiga 36 eur cca tamo vamo. 

 

96 eur put tamo vamo od Karamatici -> Osijeka (773 km prevaljenih). Ili ja koji par puta odem do Delnica i prevalim 100km tamo vamo. 

 Ofkors da to ne bude nikada jer u HAC radi par tisuca uhljeba koji broje novce na naplatnim i koje treba zbrinuti! Imas stotine naplatnih koje treba, grijat, hladit, servisirat, cistit, sef smjene, tri smjene i tak u krug. To sve kaj su izgradili su izgradili na kredit i 100000x preplatili te placaju i budu placali.

Vinjeta u HR sigurno nebi bila 100€ jer da to uspiju morali bi otpustiti 90% radnika a to ne budu nikad pa ni onda. Jednostavno budu umirovili i preraspodjelili na druga radna mjesta gdi budu kopali nos do penzije i sisali krv poreznih obveznika. 

Google pise 2600 ljudi u HAC, to je ono kaj se zna, a externe firme od kumova se ne racunaju. Tih 2600 ljudi treba servisirat i place nisu jedina stavka. Struja, voda, grijanje, hladenje, ciscenje.........

 

U HR masu stvari nikad pa ni onda ne bude kao na zapadu jer je drzava po defoltu u .urcu. Nikad pa ni onda.

Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 9:29 (NEW_MAN).
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
NEW_MAN kaže...

Na kraju dana ako imas problem od 8,3 € mjesecno onda je cijena autoputa tvoja najmanja briga i opce ne znam s kojim novcima si mozes priustiti auto.

 

To stoji, samo kod nas sigurno ne bi bila ta cijena vinjete. I tako možeš za sve reći, i za cijenu goriva, i cijenu bankarskih usluga npr. i sl. Skupi se mjesečno sa svim tim "subscriptionima".

I dalje ne znači da ne postoji nešto još poštenije od toga. Samo da, znamo gdje živimo pa su naravno svi skeptični tko je sve i kome su sve podmazane ruke ovdje.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
12 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

Interesantno bi bilo da postoje vinjete s kilometražom. Recimo, kod kupnje osim vremenske duljine trajanja mogao bi odabrati i broj kilometara koji želiš kupiti. Što bi više kilometara kupio to bi cijena kilometra bila niža. 

 
0 0 hvala 0
17 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
CVET2 kaže...

Interesantno bi bilo da postoje vinjete s kilometražom. Recimo, kod kupnje osim vremenske duljine trajanja mogao bi odabrati i broj kilometara koji želiš kupiti. Što bi više kilometara kupio to bi cijena kilometra bila niža. 

 Interesantno bi bilo da nema uhljeba i da ne stavljaju ove kamere koje kostaju milijune i milijune, te kamere treba isto tak napajat strujom, servisirat, trebas storage koji kosta milijune, trebas licence koje kostaju milijune, trebas IT koji kosta milijune, trebas milijune i milijune = cijena autoputa je prenapuhana.

To sve bi bilo najjeftinije sa vinjetama ali je neizvedivo. 

14 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr

Vinjeta nema samo i isključivo jer smo kriminalna država i to e to. Nema apsolutno nikakvog drugog normalnog razloga. Država s 3 i nešto milijuna ljudi ima, ne znam koliko, 250 000 - 300 000 ljudi u "državnom" aparatu zaposleno?? Apsolutno katastrofalno, a teško se borit jer na izborima dosta mlađih ljudi ne glasa a HDZ je defakto potkupio prošle izbore na dirketnu štetu svih nas, pa i tih koje je potkupio. I onda još masa ovih koji žive u nekim fantazijama i prošlim vremenima, iako im lažu redovito, opet glasa za te iste. 

 

Nemate se što pitati zašto nije ovako ili onako, odnosno normalno kad ovo nije baš normalna država. Nije sad da smo teška zabit, ali toliko toga može biti vrlo lako bolje i toliko toga je jadno da je to jako loše.

itomic009
Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 10:13 (itomic009).
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
CVET2 kaže...

Interesantno bi bilo da postoje vinjete s kilometražom. Recimo, kod kupnje osim vremenske duljine trajanja mogao bi odabrati i broj kilometara koji želiš kupiti. Što bi više kilometara kupio to bi cijena kilometra bila niža. 

 

Pa to bi se zvalo recimo ENC :-) samo treba u softveru ugraditi mogućnost za takav topup i naravno opet moraš imati kamere/ENC detektore da ti mjere kilometražu.

I onda bi se bogati vozili jeftinije od sirotinje jer bi kupili odjednom 100k km :-). Ne, trebaju neke drugačije kombinacije.

 

Softverski se može složiti da je cijena po noći manja od cijene po danu (ili vikend vs radni dan) i sl. Da onaj tko putuje svakodnevno između dva grada plaća manje po vožnji od onoga tko putuje jednom mjesečno tu istu relaciju i sl. Da ovisno gdje živiš imaš neke relacije besplatno i sl. 

Može se, ali vjerojatno nikad neće :-)

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 9:48 (Bitanga).
15 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

Naravno da HAC želi zaraditi. U ovim okolnostima godišnja vinjeta ne može nikako bit manje od 250€. Ono što bi bilo najbolje i za nas i za HAC jest uvođenje hibridnih modela naplate. Može se reći da takav model imaju i Austrijanci, makar posredno. Da, tamo je Vinjeta jeftina ali ako idete preko Villacha za De platit ćete 22€ tunela u jednom smjeru. Ako idete preko Passaua pa prema Grazu platit ćete 18€ tunela. Ako idete prema Italiji preko Brennera platit ćete 12€ a ako idete iz smjera Kutzbuhela platit ćete još i dodatnih 13,50 za tunel. Za lokalce postoje pretplatne godišnje karte koje su opet povoljne, obično bude oko 80€ godišnje po setu tunela. Zato se povremeni putnici tu oderu. Tako bi i mi mogli uvesti fixed rate s dodatcima za pojedine dionice, pogotovo u sezoni. To ovaj sustav koji se uvodi omogućuje i nadam se da će se netko s IQ većim od 80 (ako takvih u HACu ima) domisliti toga. Na taj način bi se istovremeno omogućilo sigurno i efikasno putovanje domaćima, a izvuklo maksimalno od stranaca.
Ono što mene posebno ljuti jest niska cijena za teretna vozila na A3. Ta cesta je uništena najviše zbog jako opterećenih kamiona, a taj kamion plati samo 3 puta više nego ja s osobnim vozilom koje gotovo uopće ne troši cestu. Ispada da domaći putnici subvencioniraju Turke, Srbe i Bugare koji kamionima svoju robu voze prema srednjoj i zapadnoj Europi. To samo pokazuje kakvi nesposobnjakovići rade u HACu i kroje politiku. Od hrpe rodijaka zaposlenih tamo veći problem je ekipa koju su vladajući instalirali u upravu. Nema te cestarine koja je dovoljno visoka nakon što ljudi sumnjive stručnosti i morala ugovore gradnju jednostavne sekcije autoceste za 40M€/km

Moj PC  
10 0 hvala 1
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
NEW_MAN kaže...

To sve bi bilo najjeftinije sa vinjetama ali je neizvedivo. 

Nije poanta da bude najjeftinije već da pokrije troškove. Nije cilj omogućiti jeftine autoceste već osigurati samoodrživost, uz dodatne potrebne investicije.

 

Mi se ne možemo nositi s Austrijom, Slovenijom itd. po pitanju ravnomjernosti opterećenja autocesta (iznimna je sezonalnost), zato radimo kao Talijani ili Francuzi. Ideja vinjete je odavno tu, ali nitko nikad nije došao do realne kalkulacije jer su zahtjevi jako različiti (posebno kad se još uvijek otplaćuje još par milijardi eura kredita koje drugi baš i nemaju).

16 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

-miješa se način-sustav-tehnologija kako izvesti sustav naplate i cijena.. i to loše, s lošim primjerima, jer države nisu usporedive, po veličini-obliku (kifla) kao i lokaciji-cilju-tranzitu... pa slo koristi svoju poziciju za tjedne vinjete dok su aus u tome pošteniji no daleko veća država, tranzitna-turistička visokog standarda.. kao da u usporedbu stavimo irelandiju, dok italija ima +60mil st a sve to daje drugačije cijene-iznose održivog-skupog-jeftinog..

 

-cijena? što ako je npr duplo skuplje od slo-aus? što ako je struja-gorivo jeftinije? što da promjenimo bilo koje cijene ili podignemo plaće 2-3x .. a to je samo cijena, način-sustav je nešto drugo.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
1 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Nismo mi 5 srpnja 2025 bili na braniku domovine da bi imali cijenu autoceste prilagođene našim primanjima...za autocestu spremni
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
1 0 hvala 0
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
HCMAA kaže...
Nismo mi 5 srpnja 2025 bili na braniku domovine da bi imali cijenu autoceste prilagođene našim primanjima...za autocestu spremni

 

"Ćaća mi je ratova za ovu državu"

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
17 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Old Iggy kaže...
NEW_MAN kaže...

To sve bi bilo najjeftinije sa vinjetama ali je neizvedivo. 

Nije poanta da bude najjeftinije već da pokrije troškove. Nije cilj omogućiti jeftine autoceste već osigurati samoodrživost, uz dodatne potrebne investicije.

 

Mi se ne možemo nositi s Austrijom, Slovenijom itd. po pitanju ravnomjernosti opterećenja autocesta (iznimna je sezonalnost), zato radimo kao Talijani ili Francuzi. Ideja vinjete je odavno tu, ali nitko nikad nije došao do realne kalkulacije jer su zahtjevi jako različiti (posebno kad se još uvijek otplaćuje još par milijardi eura kredita koje drugi baš i nemaju).

 Ne budu nikad pokrili troskove kad radi tolika masa ljudi a ekipa farba tunele i servisira autoput kak se kome digne. Ovaj nacin bude samo poskupio autoput jer ljudi budu ostali a kamere i svi ti sustavi pracenja kostaju extra! Skup autoput bude poskupio i stvarno me zanima kak bude situacija na Luckom kad puste projekt u produkciju.

Sljedece godine idem jos jednom u HR na more i ako se neke stvari ne promijene onda sam gotov s turizmom u HR. Ove godine smo se doma vozili 9,5 sati i kolona je bila od pocetka pa do kraja. Poslije Luckog sam se vozio ko covijek bez zastoja u prometu. Znaci sedam sati od Zadra do Luckog i onda dva i pola sata do Graza! Na more 4,5 sati a s mora 9,5 sati. Must have exprience! Nigdi nesrece, nigdi nicega, tocno nicega, osim glupih ljudi koji ne drze razmak i vrhunske naplate autoputa.

Iskreno bas se veselim video naplati i rezultatima iste.

9 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

nisu austrijanci niti slovenci odabrali vinjete jer su skužili da njima manje zarađuju, već obratno. između ostalog to su gorske zemlje po kojima su ikakve dulje relacije van mreže autocesta i brzih cesta "skoro nemoguće" za vožnju jer oduzimaju puno previše vremena, pa se naravno svima isplati uzet godišnju vinjetu i vozit.

 

pitao, pa nisam dobio odgovor, koliko treba koštati hr vinjeta?

 

pa ajmo jedan drugi pogled na priču, kroz slovensku vinjetu.

 

slovenija ima 600km, hrvatska 1200km autoceste, ljubljanska obilaznica je pod "naplatom", brze ceste su pod "naplatom", zapravo bez vinjete nemreš nikamo ili ćeš na dužoj relaciji prelazit nekoliko prijevoja i potrošit duplo vremena, auto, uz potrošnju koja je nezanemarivo veća zbog uspona. nama je takav brdski teren jedino prema rijeci, do zadra je stara ceste jedva 25% sporija od ac.

tuneli, sv rok, učka i kapela bi išli pod posebnu naplatu jer se takvi dugački tuneli zasebno naplaćuju. slovenije ima jedino karavake kao duži tunel s austrijom. plaća se posebno, to se ovdje prešućuje.

takođe, najduža relacija u slo je oko 300km, kod nas oko 800km.

 

znači, vinjeta minimum minimuma slo*2= 250e+tuneli. 

 

uvođenjem vinjeta, zg obilaznica bi išla pod naplatu, riječka obilaznica, brze ceste, efektivno bi se zapravo ogroman broj vozača, ako ne i svi, natjerao na kupovinu godišnje vinjete, uključivo i one koji autocestu koriste 10 puta godišnje. stvarno mislite da se većini hrvata isplati davat minimalno 250e za vinjetu+zasebno plaćat tunele? plus što je to i političko pitanje.

 

osobno potrošim oko 200e na autocestu godišnje. ovako bi se približio trošku od 300e. mnogi troše manje.

subjektivno, da i ja bi da ac plaćam malo do ništa i vozim koliko hoću. objektivno, hac (uključivo korupcija+uhljebi koji ne ovise o vrsti naplate) traži x novaca godišnje. ako mu vinjete daju manje o toga, a ovdje svi to zagovaraju jer je to jeftinije, tko će dat razliku?

 

ili će me netko uvjeravat da hac ne želi vinjete jer su skužili da će tako zaradit više nego po prijeđenom kilometru?!

 

edit, obzirom da autocesta prema rijeci ima skoro 10km tunela, komotno možemo uzet da ispod 300e godišnja vinjeta nema šanse.

Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 16:30 (bruno1026).
 
10 0 hvala 2
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
NEW_MAN kaže...
Old Iggy kaže...

Nije poanta da bude najjeftinije već da pokrije troškove. Nije cilj omogućiti jeftine autoceste već osigurati samoodrživost, uz dodatne potrebne investicije.

 

Mi se ne možemo nositi s Austrijom, Slovenijom itd. po pitanju ravnomjernosti opterećenja autocesta (iznimna je sezonalnost), zato radimo kao Talijani ili Francuzi. Ideja vinjete je odavno tu, ali nitko nikad nije došao do realne kalkulacije jer su zahtjevi jako različiti (posebno kad se još uvijek otplaćuje još par milijardi eura kredita koje drugi baš i nemaju).

 Ne budu nikad pokrili troskove kad radi tolika masa ljudi a ekipa farba tunele i servisira autoput kak se kome digne. Ovaj nacin bude samo poskupio autoput jer ljudi budu ostali a kamere i svi ti sustavi pracenja kostaju extra! Skup autoput bude poskupio i stvarno me zanima kak bude situacija na Luckom kad puste projekt u produkciju.

Sljedece godine idem jos jednom u HR na more i ako se neke stvari ne promijene onda sam gotov s turizmom u HR. Ove godine smo se doma vozili 9,5 sati i kolona je bila od pocetka pa do kraja. Poslije Luckog sam se vozio ko covijek bez zastoja u prometu. Znaci sedam sati od Zadra do Luckog i onda dva i pola sata do Graza! Na more 4,5 sati a s mora 9,5 sati. Must have exprience! Nigdi nesrece, nigdi nicega, tocno nicega, osim glupih ljudi koji ne drze razmak i vrhunske naplate autoputa.

Iskreno bas se veselim video naplati i rezultatima iste.

Sva sreća što u Austriji nema i gorih gužvi na dnevnoj bazi, kao što ni održavanje i otpuštanja ne idu ruku pod ruku.

Svi mi čekamo što će biti, ali reći "vinjeta bi spasila stvar" -pitanje je kalkulacije. Ja godišnje trošim cca 400 - 500 eura na autoceste, koliko bi ti stavio godišnju cijenu? 100 kao u Austriji? 200? 500?

Sa sva tri iznosa ja sam OK, 95% ljudi u Hrvatskoj nije. Možemo li se usporediti s Austrijom? Ne možemo, količina prometa i dugotrajnost autocesta je na njihovoj strani. Slovenijom? Njima je primarno EU gradila autoceste. 

Imaš "jeftiniju" varijantu održavanja? Slobodno podijeli. Zasebno plaćanje tunela? Zaboravi. 

Po meni, plaćanje po km je najbolje, s tim da njie ista cijena po km na svim autocestama. Na stranu što nam se još milijarde eura investicija valjaju u budućnosti.

7 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Ćaća je to dobro naplatia..i neka je..po trupcu sto maraka

Od Rijeke do Šibenika jadranskom magistralom i da hoćeš ne ide priko 60km/h....zavoja ko u priči...plus lito puno turista...motoristi...kamperi
.
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 15:49 (HCMAA).
16 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr

-al nema balvana.. osim u izvozu, perjanici hr izvozne industrije, .. pa sve pokvari njihov dečko, no izdići će se iz pepela-piljevine nakon rehabilitacijskog spa-remetinca i nastaviti obiteljski posao javnim resursima, odnosno političkim sredstvima ..

 

-čude se ljudi npr pituranju tunela, druga-treća ruka? .. čude se oni koji ne znaju kako se pune džepovi, čude se i sudci, onih par koji još nemaju neku mamićevu sličicu s ili bez sata u dubaiju.. dok očekujemo i rimčevu razglednicu iz tih krajeva izvan jurisdikcije, jednog dana kad se ministar ili eu sjete da im fali nešto... robotaxiji ili parsto milja.. no ljetna fjaka, zaborave se sitnice itd.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
10 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Bitanga kaže...

 

Da, ako će bilo tko moći upisati bilo koju registraciju i ako ona u sustavu ne bude jedinstvena onda će biti problema jer kako će sustav znati kome da skine lovu.

A ako neće, kako će se raditi promjena (deaktivacija registracije na accountu starog vlasnika i aktivacija na accountu novog vlasnika). Ili ako neka šuša krivo upiše pa blokira nekog drugog. Vidjet ćemo.

 

Frend je jednom kupovao vinjetu za Mađarsku pa je upisao krivi broj registracije svog auta :-) Morao je kupiti još jednu jer mu je trebala drugi dan, a bila je nedjelja. Ne znam jel su mu vratili pare za onu prvu.

Sad sam pogledao van, nisam 100% siguran ali čini mi se da su reg oznake poprilično jedinstvene.

 

Sustav će skinuti lovu sa one kartice (ili salda) koja je povezana sa tom reg oznakom. Ako pročita ZG-1234-A, potražit će koja je kartica vezana za tu tablicu i skinut će lovu. Ne vidim nikakav problem. Ako ti kod uplate/povezivanja daš krivu reg oznaku, to je isključivo tvoj problem ili u ovom primjeru gore, problem tvog frenda koji je upisao krivu reg oznaku. Što se tiče prodaje vozila i sličnih radnji, valjda je onda na tebi (prodavaču) da se pobrineš da odeš na neki portal nakon prodaje i deaktiviraš tu tablicu? Zašto uopće prodaješ vozilo skupa sa tablicom, možeš si samo problem napraviti.

 

Nego, mene osobno daleko više muči jedna druga stvar - kako se ANPRom bavim već skoro 10 godina, sa sigurnošću mogu reći da je to sve skupa smeće, koliko god dao novaca za kamere, nema šanse da svaka tablica, svaki dan, na cijeloj mreži AC bude 100% ispravno pročitana. To je jednostavno nemoguće. Jedino (smisleno) rješenje je imati minimalno 3 kamere koje gledaju jednu traku - dvije kamere se moraju složiti "da, to je tablica ZG-1234-A" i onda može. U protivnom, ako nema toga, mora biti bačen alert operateru koji će sam pročitati tablicu i odraditi proces naplate. 

16 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

-problem prepoznavanja po tablici za vozila kojima baza raspolaže (ovisi o eu-državnim odnosima, policija-gdpr..) nije problem, tj uz sam broj postoji i prepoznavanje vozila+boja.. problem je što bi to trebalo biti na nivou 'države' tj da je samo hr tad bi sva vozila bila dostupna, ovako tražiš samo unutar podataka koje imaš, dok neke nemaš.. ono što nema ne može ni prepoznati, tj za eu regulativu-riješenje je potreban zajednički eu sustav-baza u kojem bi bila sva vozila...

 

-ali, to ovisi o načinu naplate, tablice, vinjeta, enc.. moguće je na razne načine povezati podatke, npr eliminiraš kameru kao način prepoznavanja očitavanjem id-a-čipa.. dok kamera može ostati za sam nadzor prometa, npr prekršaje i nesreće.. tj kamere su tu i radit će svoj posao neovisno o načinu naplate cestarine.. pa može biti spojeno, zajednički, odvojeno.. može svašta, može biti dobar sustav..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
0 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr

Jasno, traži u bazi "korisnika" AC, ali i dalje te muči činjenica da mogu postojati 2 jako slične tablice u bazi (neovisno jel "državna" ili samo korisnici AC) - najčešće ANPR promaši O-0, I-1, S-5, D-O, D-U, F-P i slične kombinacije jer ovaj font koji je na HR tablicama je neviđeno smeće - njemačke su recimo odlične za ANPR, ima još takvih EU tablica koje su dizajnirane za strojno čitanje. Kad se mijenjao dizajn tablica prije x godina, moglo se to riješiti ali neee... Kombinacija tablica + kategorija + broja diže pouzdanost ali i tu i dalje ima mogućnosti pogreške - pogotovo danas kad su svi auti crni, bijeli, sivi ili crveni. Iskustvo je pokazalo da ako želiš 100% očitanje, trebaju ti 3 kamere.

 

Osim toga, ako očitanje kompletno promaši, tad ti je sigurno potrebna intervencija operatera da pogleda što se točno desilo - moguće da je tablica oštećena, izgubila je reflektivni sloj pa je u mraku "nevidljiva", možda je prljava ili x drugih razloga - u svakom slučaju, jedna kamera ne može dati 100%, pogotovo ne u freeflow prometu. Mogao bi dobiti 99.5-7% u stop/go prometu (rampe), sa kontroliranim uvjetima osvjetljenja ali to i dalje nije 100% i daleko je to od čitanja pri 20-40-60 km/h, po kiši, mraku i ostalim nedaćama...

 

Novi sustav naplate će koristiti kamere ili ENC, tako je projektirano i prodano. U članku ne piše ali radi se o SkyToll i TollNet tvrtkama.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice