Negdje sam pročitao da je plan VW-a do 2035. eliminirati ICE vozila. Možda to bude i ranije.
https://www.autonet.hr/aktualno/vijesti/volkswagen-gasi-benzince-i-dizelase-u-europi-najkasnije-do-2035/
Negdje sam pročitao da je plan VW-a do 2035. eliminirati ICE vozila. Možda to bude i ranije.
https://www.autonet.hr/aktualno/vijesti/volkswagen-gasi-benzince-i-dizelase-u-europi-najkasnije-do-2035/
Prije svega zasluge Rimcu i to iskrene, njemu iskrene zasluge a heterima jedan veliki šipak. Kao što je jednom rekao dok je vozio onu BMW E30 zelenu kockicu, svako može auto ovakvo napraviti od 100k (koji pomete BMW-a M6) ali ljudi neće, bole Panamere, ML-ove, X6- i sl.
Tko je kako došao do nečega nije ovdje tema, hoćemo li krneuti od Rokfelerova ili sličnih sada? I Bill Gates nije zavšio faks pa kupio MS-DOS od IBM-a a IBM se zavrkao što mu nije dao licencu a ne čitav kod.. manje više i Gates kuka što nije mogao kupiti Android. Pohlepa je čudna stvar i to ovdje nije tema.
Dakle Rimcu svaka čast.
Ali malo u Bugattiju i super automobilima: Bio sam srednja škola kada samo na www.supercars.net kao najbolja stranica u automobilima (tada je internet drugačiji izgeldao na Dial-Up) najavio auto od 1000 KS.
Ali to je je bilo u srednjoj školi da to kup VW, i napravi svoju ikonu. 10 ili 15 godina su problemi oko tog auta, kada sve i bude gotovo 1000 KS svaki zupčanik u mjenjaču kao čips zdrobi.
S druge strane hoćeš 1000 KS, i sklapaš dva V8 motora u jedan W16, motor koji je imao 3000 KS - 2000 topline = 1000 KS na radilici - 10% na zadnjoj osovini. (ili ovo zadnje da ne računam).
Dakle VW kao tadašnji vlasnik pokojne ikone hoće da napravi nešto što je već najavljeno kao Enzo Ferrari ili čuve ni McLaren F1 sa BMW-ovim motorom.
Dakle Bugattija u ovom slučaju mi ni malo nije žao. Auto je ružno od-za-boga, auto za 22 minute potroši set guma (a isti košta tada je koštao 16.000 USD) i za 16 ili možda isto toliko minuta potroši rezervoar goriva... To meni nije nikakav napredak.
I neka ga je Rimac kupio a ne neki bogataš kao Tesla primjerice.
Sa druge strane Lamborghini (kao italijanski ponos) prodaje svoj dio Audiu, pa ako se to tako nastavi... auuuu.
Misliš Bugatti kao precjenjeni talijanski brend,s kojim Švabe ne znaju kaj bi pa eto nek se Rimac s njime nateže.
Fučka se meni za sva ta precjenjena vozila, jer realno to kupuju samo bogataši dakle njihov udio na tržištu je potpuno nebitan.
Rimca slabo cjenim, a za Bugatti kao što rekoh eto ga Rimcu nek se on s time nateže.
Nadam se da me nitko ne bu pital, pa zakaj ti ne cjeniš Rimca a eto ljubiš samo Koenigsegg proizvode.
Negdje sam pročitao da je plan VW-a do 2035. eliminirati ICE vozila. Možda to bude i ranije.
Malo morgen, a realno taj plan je unapred osuđen na propast.Meni se čini da ljudi nisu svjesni, kaj to znači kad bi večina ljudi sad ili ubuduče navalili punit vozila na postoječu naponski mrežu.Tko če nadogradit nedovoljno jaku naponski mrežu, a da ne spominjemo kolko rudarenje Litija(ako u međuvremenu ne izmisle druge baterije) uništava okoliš itd.
Električna vozila su zelena, pa eto otprilike tolko kolko je čist i uredan kamion za prevozi gradskog otpada.
Misliš Bugatti kao precjenjeni talijanski brend
Misliš Bugatti kao precjenjeni talijanski brend
Mislim da mu ionako još nije jasno što je sporno u njegovoj tvrdnji
Kad čujem precijenjeni talijanski brand odmah mi na pamet pada Maserati
Koji ti dio nije jasan?
ID.3, ID.4, ID.6?
Da nema više Passata?
Da dolazi ID1, ID.2 i ID.5?
Svi ostali najavljeni modeli?
Imaš neku referencu kad su pregrizli svoj jezik?
Glavno da ti biser govoriš "malo morgen"...
Hoće li zadržati neki brand s ICE za tržišta kao što smo mi ili Brazil? Vjerojatno, ali VW će doći do toga sigurno. U Europi i US sigurno će biti i prije 2035.
* * *
Misliš Bugatti kao precjenjeni talijanski brend,s kojim Švabe ne znaju kaj bi pa eto nek se Rimac s njime nateže.
Fučka se meni za sva ta precjenjena vozila, jer realno to kupuju samo bogataši dakle njihov udio na tržištu je potpuno nebitan.
Rimca slabo cjenim, a za Bugatti kao što rekoh eto ga Rimcu nek se on s time nateže.
Nadam se da me nitko ne bu pital, pa zakaj ti ne cjeniš Rimca a eto ljubiš samo Koenigsegg proizvode.
https://forum.bug.hr/forum/topic/komentari-clanaka-bughr/bugatti-protiv-rafalea-utrka-francuskih-legendi/282771.aspx?page=0&jumpto=6364876&sort=asc&view=flat
Mislim da je Bugatti francuski brand (prije oko 10 godina smo to istraživali pa nek ti kaže Wikipeda:
"Automobiles Ettore Bugatti was a French car manufacturer of high-performance automobiles, founded in 1909 in the then-German city of Molsheim, Alsace by the Italian-born industrial designer Ettore Bugatti."
Malo mi je nejasno ovo "francuski proizvođač automobil", osnovan u "Njemačkom gradu", "Talijanskog dizjna".
A ispod piše "Headquarters Molsheim, Alsace, France"
Ima tu nejasnoća ali i mene baš kao tebe to auto ne zanima. VW je tada pravio onog Pheatona da konkuriše top-kerovima od BMW-a, Baudia i Mercedesa. Pa nije dobro prošao iako su na testu svi novinari rekli "samo da na volanu nema ovaj VW zna". Imao je čak i šiber od solarnih panela.
McLaren je jedina prava ikona (ima ih naravno još i boljih) sa BMW-wim motorom koji je prekriven zlatom radi boljeg prenmošenja topline.
Opklade su padale jer je tada sinonim sa McLaren bio McLaren Mercede jer je isti sudjelovao u Formuli 1.
Cijelu emisiju imaš:
. Odlična je!
Da nema više Passata?
Samo ispravka za ovo gore. Biti će Passata i dalje, 9. 10. ili koji već po redu. Valjda nostalgija njemaca je je potakla VW da zadrži ime. Vjerojatno i Golfa, isto sam negdje pročitao kao i Miro ali ubij me ne mogu se sjetiti. ;-) ID3 sam juče u garaži jednoj vidio jednom tržnom centru BiH table ali ne da mi se prebacivati slike sa tableta na desktop i onda brisati par brojeva tablica.
Da, Ford je skroz presao na EV.
Drugi proizvodaci mozda nisu tako odvazni ali ce pratiti taj trend.
Nafte je sve manje i sve je skuplja, ovo nije samo faza vec je buducnost.
Zapad se mora razviti u el. smislu, prebaciti sav promet i transport na elektricni pogon.
Ako paralelno napokon razvijemo tehnologiju fuzije, prakticki neogranicene el. energije...u buducnosti bi mogli imati totalno drugaciju infrastrukturu.
I u sredini svega toga, barem u Europi...je faking Mate Rimac.
Covjek osim velikog uspjeha kojem sada svjedocimo, posjeduje tehnologije baterija i el. motora koje su najbolje sto nase covjecanstvo moze ponuditi.
On jest hrvatski, europski Musk, a mogao bi biti i puno vise.
To sto on razvija danas za nedostizne superautomobile, sutra ce ici u el. vozila za "raju".
Zato ulazu u njega i zato sigurno nece propasti. Ulaganje u njega je ulaganje u buducnost Europe, buducnost svih tih autoprijevoznika, a pogotovo najveceg u Europi - VW.
Tog je svijesna i EU. Rimac je potreban, ne samo Hrvatskoj vec i Europi, a i svijetu.
Nafte ce nestati, Europa ce se snaci...sta ce biti s ostalim drzavama koje si nece mocu priustiti do tad EV revoluciju...bolje misliti na pozitivne stvari.
Da, Ford je skroz presao na EV.
Drugi proizvodaci mozda nisu tako odvazni ali ce pratiti taj trend.
Nafte je sve manje i sve je skuplja, ovo nije samo faza vec je buducnost.
* * *
Nafte ce nestati, Europa ce se snaci...sta ce biti s ostalim drzavama koje si nece mocu priustiti do tad EV revoluciju...bolje misliti na pozitivne stvari.
Ma nema nafta veze sa tim, rekli su da će nafte nestati do kraja 80-tih, pa do kraja 90-tih pa onda sredinom prošlog desetljeća.
Jednostavno tehnologija je ta koju kao što Chuck D rekao (djeco istražite čuvenu grupu Public Enemy) ne možeš spriječiti kišu da pada.
Ljudi su jednostavno napravili Električni auto, XY puta akši za održavanje, manje troši i.. krenulo je i druga tehnologija kompletna Elektronika je jedan vrlo možan računar.
Imaš gro primjera gdje je nešto bolje od drugoga.. kao Primjerice Googlova G+ mreža (u svakom smislu te riječi je bolj) ali - nije išlo.
Imaš Reals, FB-ov pandam Tik-Toku, ali - ne ide.
Imaš raspored na tastaturi tkzv. Dvorak zamjenjen s najgorim mogućim rasporedom tj QWERY (jer su one žice udarale jedne od drugih), i Dvorak (mada ih imaš) nikada više nije u igri a najgori raspored postao je de facto standard.
Mogu do sutra navoditi primjere ali kada nešto krene... onda i krene i postane popularno i onda što ćeš ti protiv te čudne sile koja se zove "inercija".
Ukratko.
Zašto Saudi Aramco (kompanija koja nije na berzi a vrijedi vjerojatno više od Applea, MS, Intela i Nvidije zajedno) pravi grad za koje kaže da će Dubai biti selo (ja karikiram). Ne, on ne prodaje sada naftu da izgradi taj Neon. Nego već ima para toliko da napravi dva takva.
Što se tiče Rimca i tog precjenjenog branda Bugattija tko zna što se krije. Vjerojatno tehnologija. Uzmi za primjer Tik-Tok, nastao ili je barem kod nas postao popularan prije par godina a gle ga sada - sponzor na Euru 2020.
Da, a kad klime rade sve u šesnaest, onda mreža nije problem? Uglavnom, dva su bitna elementa koja koče masovniju upotrebu električnih: ITER još nije zgotovljen (nestabilna fuzija) i životni vijek (kapacitet) baterija. A materijal kao Litij je važan danas, sljedeće desetljeće bit će nešto drugo.
Svaka čast čovjeku, za ovako kratko vrijeme ostaviti ovakav trag. Dosta me podsjeća na početke Stevice sa Jabukom: lemilica, kalaj i nebo je granica. Sretan sam zbog vas, kao da se desilo mojoj državi. Svaku novost oko svega ovoga čitam sa optimizmom. Puno sreće Mate i dokaži se!
Kaj nije Bugatti več promjenil 2-3 vlasnika,i svi su bili u minusu sa njime?
Plus, minus to su matematicki simboli. Isprave se jednim potezom olovke.
Nafte ce nestati, Europa ce se snaci...sta ce biti s ostalim drzavama koje si nece mocu priustiti do tad EV revoluciju...bolje misliti na pozitivne stvari.
Nafta je obnovljiv izvor. Samo što joj treba puno vremena da se obnovi.
Svi mi ovdje ćemo jednog dana završit u jednom klipu raspršeni i zapaljeni ili svječicom ili tlakom. Ako EV-ovi ne zavladaju.
VW se već godinama pokušava riješit Bugattija, nadam se da je ovo pametan potez.
Dečki jednostavno je; umjesto seruckanja po internetu počnite se baviti poljoprivredom. Vidite kako je lagano i dobiti poticaje i kupiti mercedes i lagodno živjeti.
Dobiti poticaj i kupiti Mercedes ne znači lagodno živjeti. Lagodno živjeti znači ništa ne kupovati "na rate", kredite, leasinge...
Dok trošiš više nego imaš to je privid lagodnog života koji se u konačnici obije o glavu.
VW se već godinama pokušava riješit Bugattija, nadam se da je ovo pametan potez.
Pametan za koga? VW ili Rimca?
VW se već godinama pokušava riješit Bugattija, nadam se da je ovo pametan potez.
Pametan za koga? VW ili Rimca?
I jedne i druge. Rimac praktički besplatno dobiva naj-brand u industriji hiperautomobila a VW se rješava kategorije u kojoj i onako nikad nije sudjelovao sa svojim imenom. VW će isfinancirati i (ako već nije) proizvodnju ostalih primjeraka Chirona nakon čega Rimac na nos (nekih) svojih hiperautomobila stavlja oznaku EB što mu poduplava cijenu i lakše pronalazi put do kupaca.
Hiperautomobili nikad nisu imali previše smisla no put do bogatih kupaca pronalazili su zato jer su bili najjači, najbrži... Svima je jasno da su po tom pitanju ICE motori bez budućnosti. Stranica se mora okrenuti a VW koncern već surađuje s proizvođačem najbržeg automobila na svijetu pa zašto to ne bi prepustili njemu? win-win situacija. Ako brand (i tehnologija) Bugatti pomogne Rimcu - svi zarađuju. Ako ne, i onako je gašenje logičan slijed.
Nit je Rimac kupio Bugattija nit je vecinski vlasnik. Porsche im dao mali udio Bugattija, a oni zauzvrat dobili 24% Rimca.
.. a dao im je da se smanji flotni CO2 prosjek Bugattia na kojem te EU dere ko sansku kozu...
A Porsche u Rimac Automobili ima 24% vlasnistva. 45%+(55*24%)=58.3%. I dobro je rekao kolega iznad gore kad Rimac ude pod Bugatti, on vise ne proizvodi samo aute na gorivo i spustaju im se nameti oko emisije ispusnih plinova. Nije ovo spajanje lose za Rimca, ali nije ni onak kako se pise u novinama. Sigurno ce Porsche i VW dat Bugatti ljudima koji su 2 auta napravili, ne treba se zavaravati i sigurno nece pisati nigdje Made in Croatia
VW se već godinama pokušava riješit Bugattija, nadam se da je ovo pametan potez.
Pametan za koga? VW ili Rimca?
To je čisti marketing, iz Švapskog VW kuta eto dobar način kako preko Strujič Rimca malo pogurat ocvali Bugatti brend.Fučkaj ga sad, ljudi se ponašaju kao da je Rimac preko Bugattija primil nekakvog boga za bradu.
Kao što ranije napisah, Koenigsegg je debelo našamaral Bugatti teškaše tu je onaj glavni problem.Ludi Šved nema milosti, a ovaj dolnji šest godina star autič je i danas totalna brutala=bilo koji Bugatti(ili neki drugi sličan auto) može se samo sakrit ispod kamena.
A Porsche u Rimac Automobili ima 24% vlasnistva. 45%+(55*24%)=58.3%.
kad bi to tako funkcioniralo, ali ne funkcionira
Jesi li ti ikada sudjelovao u osnivanju firme ili da li vodiš nekakav svoj posao?
Bez obzira na odgovor evo ti malog objašnjenja. Znači ovdje pričamo o tri tvrtke. Porsche, Rimac Grupa i Bugatti Rimac. Nadam se da se slažemo oko toga. Sad kad smo riješili ovo idemo dalje.
Imaš problem s razlučivanjem dvije stvari a to su upravljanje tvrtkom i vlasništvo (nisi jedini ima ih puno u HR takvih). Vlasničk prava su jasna i čista. Koliki imaš udio toliko ti pripada od dobiti (ako se dijeli) ili u slučaju diobe tvrtke.
Vlasnička prava se ostvaruju kroz skupštinu tvrtke gdje se donose odluke koje se kasnije provode. Kad u svijetlu ovoga pogledamo situaciju na gore spomenute tri tvrtke ona je ovakva:
Iz prethodnog je jasno vidljivo da Porsche treba drugu stranu (ili druge da bi nešto nametao) ali mislim da njihov pristup cijeloj priči nije bio neka vrsta neprijateljskog pruzimanja već kreirati sinergijski učinak koji će pomoći svima. Treba voditi računa i o slijedećoj činjenici vlasnička prava znače i ostvarivanje nekakve dobiti, kada ide dobro ali isto tako ako stvari odu u krivo onda svi ovi postotci mogu generirati i minus.
Ajmo sad na upravu. To je onaj dio koji defakto upravlja tvrtkom. Njen posao je svakodnevno donositi odluke i provoditi ciljeve koje je zacrtala skupština. Uprava u stvari upravlja i vodi tvrtku. Uprava može biti jedan čovjek ili više njih, sam sastav uprave često puta reprezentia i vlasničke odnose s time da vlasnika zastupaju stručnjaci koje oni predlažu. Uprava Porschea nam nije bitna već ajmo pogledati Rimac Grupu i Bugatti Rimac. U Rimac Grupi CEO je Mate Rimac. Ako pogledaš vertikalu opet je jasno da će upravu Bugatti Rimca vjerojatno voditi netko iz Rimac Grupe (što je i logično kad se pogledaju odnosi). Sjedište uprave je u Hrvatskoj.
Baci sad pogled na pročitani tekst, zastani i razmisli tko je tu što i kako napravio. Obzirom da nisam ekonomista moj pregled situacije je vrlo pojednostavljen ima tu još dosta začkoljica i sitnica na koje treba obratiti pažnju ali globalno je to cijela situacija. Ako je Rimac išta dobio onda je to izazov. Ako ga uspješno apsolvira samo nebo će mu biti granica.
Eh, kad bi se argumenti iznosili na temelju činjenica..
Ako je činjenica da je Rimac dao državi 7 puta više nego što je uzeo od nje, onda je više usporediv sa prosječnim poreznim obveznikom nego sa uhljebima i privilegiranom mafijom.
A ako znate da to nije činjenica, pa dajte onda priložite te svoje "nenadjebive" dokaze ako ih već ne želite proslijediti USKOK-u ili medijima pa da svi budemo "pametniji" i znamo istinu umjesto da u nju vjerujemo.
Nevjerojatno je koliko su ljudi navikli vezati uspjeh uz mito i korupciju da ti isti zapravo ne daju da pošteno uspiješ.
Da nema ovakvih firmi - koji državi daju puno više nego uzimaju onda bi porezi bili još veći i veći teret bi bio na vama koji pljujete po takvima.
Uz tolike poreze i davanja možete biti sretni što Rimac nije, poput Google-a i svih normalnih firmi prebacivao profit na nekakve offshore lokacije.
S druge strane, "pišate krv" za sportaše kojima je rezidencija u Monaku i tko zna gdje sve po svijetu žive i plaćaju poreze.
Isto tako, pišete hvalospjeve o socijalno osjetljivim gradonačelnicima i političarima koji u isto vrijeme koče i ubijaju poduzetništvo, pa koliko god ta politika bila neodrživa - JER NETKO TREBA JEBENE NOVCE ZA SOCIJALU I ZARADITI.
A to su, opet, isti oni po kojima, po redovitom programu, pljujete.
Toliko ste slijepi da ne vidite koliko, zapravo, pljujete po sebi i svojoj budućnosti.
I jedne i druge. Rimac praktički besplatno dobiva naj-brand u industriji hiperautomobila a VW se rješava kategorije u kojoj i onako nikad nije sudjelovao sa svojim imenom. VW će isfinancirati i (ako već nije) proizvodnju ostalih primjeraka Chirona nakon čega Rimac na nos (nekih) svojih hiperautomobila stavlja oznaku EB što mu poduplava cijenu i lakše pronalazi put do kupaca.
Hiperautomobili nikad nisu imali previše smisla no put do bogatih kupaca pronalazili su zato jer su bili najjači, najbrži... Svima je jasno da su po tom pitanju ICE motori bez budućnosti. Stranica se mora okrenuti a VW koncern već surađuje s proizvođačem najbržeg automobila na svijetu pa zašto to ne bi prepustili njemu? win-win situacija. Ako brand (i tehnologija) Bugatti pomogne Rimcu - svi zarađuju. Ako ne, i onako je gašenje logičan slijed.
Slažem se, ovo je najbolje za oboje. VW ima fokus na masovnu proizvodnju i uvijek je za exclusivne brandove problem kad dođu pod kapu takve firme. Plus, njemačka zajebanost (ne znam kako se drugačije izraziti) ubije dušu u takvim firmama, na poziciju se dovode fiskalni manageri i vrlo često se desi da firma jednostavno nestane. Bugattiju (i VW-u) se desilo to da ima sreću i da je došao u gotovo idealnu situaciju - dobio je pristup el. tehnologiji jer njihovi ICE motori NISU najsretnije rješenje (unatoč silnoj snazi i razbacivanju), ali i Matu koji je prošao crash course managementa na svojem primjeru i ima idealno iskustvo kako organizirati poslovanje takve tvrtke. Misim da Bugatti kao brand ne gubi baš ništa već da će ga spoj sa Rimcem podići, a što to znači za Rimac ne trebamo ni govoriti. Rizici uvijek postoje, u ovom slučaju Rimac je stavio proizvodnju automobila kao ulog dok je Rimac Technology siguran, no ne bojim se ni za Bugatti Rimac, mislim da će kroz par godina postati profitabilan. Zanimljivo da se za Rimca i to da li su mu iz VW-a "uvalili kukavičje jaje" ovdje najviše "brinu" oni koji tvrde da je cijeli Rimčev business mjehur od sapunice
A Porsche u Rimac Automobili ima 24% vlasnistva. 45%+(55*24%)=58.3%.
kad bi to tako funkcioniralo, ali ne funkcionira
Majstor je maknuo svoj post sa matematikom, dobro da si ga citirao
Eto, živi dokaz da forum educira ljude, možda čak počne i simpatizirati Rimca
Bugatti je luksuzan superautomobil čiji je svaki dio praktički unikatno umjetničko djelo. Sastavni dio imidža je nenormalan motor koji je sam po sebi kako čudo tehnike. Sama zamjena ulja na aktualnim modelima košta čini mi se preko 20000 eura. Bit će jako teško ispuniti očekivanja glede postizanja WOW efekta jer onaj tko kupuje Bugatti želi onu vrstu beskompromisnosti koju RA u cilju prelaska na hibridni pogon zbog neiskustva neće biti u stanju ostvariti. Kupci Bugattija i dalje žele, dakle, nešto nenormalno i neracionalno što si drugi ne mogu priuštiti ni servisirati. Inače mi je teško razumjeti što će nekome automobil sa 1000, pa i sa 500 KS na cestama sa dvije prometne trake i ograničenjem na 130/90/50 za što je realno sve preko 100 KS overkill, ali razumijem da neki bolji ovjes/oprema/udobnost dolazi sa jačim motorima i skupljom (nepotrebnom) opremom. Osobno bih više volio da je RA svoju genijalnost usmjerio na razvoj nečeg normalnog (pogledajte samo na što liči i zvuči interijer ''novih'' tramvaja i vlakova), možda kakvu automatiziranu željeznicu do V. Gorice ili da svoju genijalnost pokaže na utišavanju Sljemenske žičare. Ili da jedan šleper Smartova iz Revozove tvornice elektrificira i podijeli. Sa takvim projektima bi stekao neki ugled, ovako su sve neki poslovi nevidljivi i ''u oblaku''. Ne bih se vraćao u 90-e i je li početni kapital maznut ili nije. Ako je maznut onda je kriv onaj koji je maznuo a ne M. Rimac koliko god bio nekome simpatičan ili ne.
Ako je vjerovati dijagramu:
Nije.
Ako pod subvencije ne racunamo u najmanju ruku upitni i sumnjivi pocetni kapital, subvencije koje se dobiju od EU i HR (svi EU fondovi se pune iz proracuna drzava clanica EU pa ne stoji teza da je to neki novac koji sa proracunom RH nema veze) i direktno iz HR, evo ono sto na brzinu mogu pronaci, vjerojatno ima jos i odmah da napomenem, ovisno o potporama, neke potpore mogu pokrivati do 100% ukupnih prihvatljivih troskova:
Potpora Zagrebačke županije poduzetnicima za nastup na manifestacijama u vezi s poduzetništvom u 2016. godini
Rimac Automobili d.o.o., Ljubljanska 7, 10431 Sveta Nedelja, 53943536946, Pebble Beach Concours d'Elegance Pebble Beach, 21.08.2016., Zakup, uređenje i opremanje izložbenog prostora, 30.000,00kn
https://www.zagrebacka-zupanija.hr/media/filer_public/a8/11/a811583e-f244-4397-8c3b-07d8e4270bd1/6potpore_poduzetnicima_nastup_na_sajmovima.docx
Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja;
Razvoj i homologacija supersportskog električnog automobila C2-Rimac automobili;
Bespovratna sredstva (HRK)
52.226.456,66
Ukupni prihvatljivi troškovi (HRK)
116.058.792,57
Ukupna vrijednost projekta (HRK)
128.642.021,95
https://www.docdroid.net/9fgFLJq/povecanje-razvoja-novih-proizvoda-i-usluga-koji-proizlaze-iz-aktivnosti-istrazivanja-i-razvoja-2016.pdf
Povećanje konkurentnosti kroz optimalizaciju razvojno-proizvodnih i poslovnih procesa - RIMAC AUTOMOBILI
Ukupni prihvatljivi troškovi (HRK)
512.600,00
Bespovratna sredstva (HRK)
358.820,00
https://www.docdroid.net/6CSTZnS/primjena-informacijske-i-komunikacijske-tehnologije-za-poboljsanje-poslovnih-procesa-2014.pdf
Jačanje konkurentnosti povećanjem kapaciteta proizvodnje baterijskih paketa, električnih vozila i prototipova –Rimac Automobili d.o.o.
Ukupni prihvatljivi troškovi (HRK)
10.837.649,56
Bespovratna sredstva (HRK)
5.034.741,97
https://www.docdroid.net/ldrY3zW/kompetentnost-i-razvoj-msp-2016.pdf
Jačanje konkurentnosti povećanjem kapaciteta procesa strojne obrade– Rimac Automobili d.o.o.
Ukupni prihvatljivi troškovi (HRK)
1.057.723,00
Bespovratna sredstva (HRK)
300.000,00
https://www.docdroid.net/7Q4WMko/e-impuls-2016.pdf
OPERATIVNI PROGRAM REGIONALNIH POTPORA KAPITALNIH ULAGANJA RADI ZADRŽAVANJA I POVEĆANJA BROJA RADNIKA
1.796.408 milijuna kuna
]https://www.docdroid.net/z9kR4X1/rimac-potpora-kapitalnih-ulaganja-radi-zadrzavanja-i-povecanja-broja-radnika.pdf
Jačanje tržišne pozicije inovativnih visoko tehnoloških proizvoda tvrtke Rimac Automobili d.o.o. ulaganjem u ljudske potencijale
Bespovratna sredstva (HRK)
282.202,25
https://www.docdroid.net/3IpaFPF/jacanje-trzisne-pozicije-inovativnih-visoko-tehnoloskih-proizvoda-tvrtke-rimac-automobili-doo-ulaganjem-u-ljudske-potencijale-2015.pdf
Kroz HAMAG-BICRO programe korisnik Rimac Automobili ostvario je više od 5 milijuna kuna potpore.
Bespovratna sredstva HAMAG-BICRO-a dobio je za različite projekte kroz programe: PoC5 – 350 000 kuna, PoC6 – 350 000 kuna, IRCRO – 900 000 kuna, SME Instrument – 375 000 kuna te Poduzetnički Impuls (MINPO) – 400 000 kuna. Osim bespovratnih potpora, Rimcu je osigurano jamstvo HAMAG-BICRO-a u iznosu 2,6 milijuna kuna za kredit od 3,7 milijuna kuna.
https://www.docdroid.net/rE7nWNE/rimac-hamag-bicro.pdf
2013. MINISTARSTVO PODUZETNIŠTVA I OBRTA - RIMAC AUTOMOBILI D.O.O.
400.000,00 kn
http://www.drzavna-riznica.hr/upit_po_dobavljacima/index.html
2014. MINISTARSTVO PODUZETNIŠTVA I OBRTA - RIMAC AUTOMOBILI D.O.O.
180.379,31 kn
http://www.drzavna-riznica.hr/upit_po_dobavljacima/index.html
2015. MINISTARSTVO RADA I MIROVINSKOGA SUSTAVA - RIMAC AUTOMOBILI D.O.O.
84.660,67 kn
http://www.drzavna-riznica.hr/upit_po_dobavljacima/index.html
2016. MINISTARSTVO RADA I MIROVINSKOGA SUSTAVA, MINISTARSTVO PODUZETNIŠTVA I OBRTA - RIMAC AUTOMOBILI D.O.O.
2.143.206,11 kn
http://www.drzavna-riznica.hr/upit_po_dobavljacima/index.html
2017. MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA - RIMAC AUTOMOBILI D.O.O.
903.863,45 kn
http://www.drzavna-riznica.hr/upit_po_dobavljacima/index.html
2018. MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA - RIMAC AUTOMOBILI D.O.O.
4.153.838,51 kn
http://www.drzavna-riznica.hr/upit_po_dobavljacima/index.html
2019. MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA - RIMAC AUTOMOBILI D.O.O.
14.454.121,62 kn
http://www.drzavna-riznica.hr/upit_po_dobavljacima/index.html
2019. MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA - Greyp Bikes d.o.o.
1.746.929,11 kn
http://www.drzavna-riznica.hr/upit_po_dobavljacima/index.html
Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja - Greyp Bikes d.o.o.
Ukupni prihvatljivi troškovi (HRK)
7.752.825,49 kn
Bespovratna sredstva (HRK)
2.713.488,81 kn
https://www.docdroid.net/bFMtsii/povecanje-razvoja-novih-proizvoda-i-usluga-koji-greyp.pdf
Popis korisnika potpore za očuvanje radnih mjesta za mjesec Ožujak 2020.
Rimac Automobili d.o.o. za proizvodnju automobila - broj radnika za koje se koristi potpora 539 - 1.763.125,00 kn
https://mjera-orm.hzz.hr/korisnici-potpore/ozujak-2020/
Popis korisnika potpore za očuvanje radnih mjesta za mjesec Travanj 2020.
Rimac Automobili d.o.o. za proizvodnju automobila - broj radnika za koje se koristi potpora 540 - 2.156.600,00 kn
https://mjera-orm.hzz.hr/korisnici-potpore/travanj-2020/
Popis korisnika potpore za očuvanje radnih mjesta za mjesec Svibanj 2020.
Rimac Automobili d.o.o. za proizvodnju automobila - broj radnika za koje se koristi potpora 538 - 2.145.400,00 kn
https://mjera-orm.hzz.hr/korisnici-potpore/svibanj-2020/
Popis korisnika potpore za očuvanje radnih mjesta za mjesec Ožujak 2020.
Greyp Bikes d.o.o. za proizvodnju električnih dvokotača - broj radnika za koje se koristi potpora - 47 - 152.750,00 kn
https://mjera-orm.hzz.hr/korisnici-potpore/ozujak-2020/
Popis korisnika potpore za očuvanje radnih mjesta za mjesec Travanj 2020.
Greyp Bikes d.o.o. za proizvodnju električnih dvokotača - broj radnika za koje se koristi potpora 44 - 176.000,00 kn
https://mjera-orm.hzz.hr/korisnici-potpore/travanj-2020/
Popis korisnika potpore za očuvanje radnih mjesta za mjesec Svibanj 2020.
Greyp Bikes d.o.o. za proizvodnju električnih dvokotača - broj radnika za koje se koristi potpora - 44 - 176.000,00 kn
Na temelju pravila Europske Unije o državnim potporama, Europska komisija je 26. siječnja 2021. godine odobrila tzv. „jesenski“ set prijava u okviru mehanizma Važnog projekta od zajedničkog europskog interesa (VPZEI) za potporu istraživanjima, razvoju i inovacijama u vrijednosnom lancu baterija. 8trenutno nepoznat iznos)
https://razvoj.gov.hr/vijesti/hrvatska-dio-europskog-konzorcija-za-stvaranje-europskog-lanca-vrijednosti-baterija-rimac-automobili-bit-ce-hrvatski-partner-u-projektu-12-zemalja-eu-sufinanciranom-sa-2-9-milijardi-eura/4463
Dio koji mi nije jasan je ovih 62 milijuna kuna:
https://www.telegram.hr/biznis-tech/rimac-automobili-su-dobili-novih-62-milijuna-kuna-poticaja-s-kojima-planiraju-razvijati-nove-baterijske-sustave/
Jedan od dobitnika HAMAG-BICRO priznanja je svakako i tvrtka Rimac Automobili koji su bez sumnje hrvatsko tehnološko čudo koje proizvodi vlastite električne automobile visokih performansi te razvija i proizvodi pogonske i baterijske sustave za druge proizvođače. U ovaj tehnološki pothvat kroz različite programe ugrađena je i HAMAG-BICRO financijska potpora u visini od 62 milijuna kuna.
I pored toga strucno osposobljavanje, potpore za zaposljavanje nezaposlenih, mjere za stjecanje prvog radnog iskustva/pripravnistva, itd., to sve isto placa drzava:
Dvorac Kerestinec i zemljiste:
RIMAC AUTOMOBILI - TAJKUNI, POGODOVANJE I KORUPCIJA
https://www.radnickafronta.hr/1512-rimac-automobili-tajkuni,-pogodovanje-i-korupcija
NPOO:
Project 3 Mobility jedina je firma koja se spominje u vise od 1500 stranica plana za oporavak od korona krize je novoosnovana firma Rimca, pod imenom Project 3 Mobility:
https://sudreg.pravosudje.hr/registar/f?p=150:28:0::NO:28:P28_SBT_MBS:081269415
Imaju podruznicu u UK (koja vise nije u EU):
https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/company/12480085/filing-history
Posebno obecava pocetni kapital od 100 EUR, a zanimljivo je da jos ne postoji niti web stranica:
Toj firmi bi islo atraktivno zemljiste kod zagrebackog studentskog doma Stjepan Radic, te bi od plana za oporavak od korona krize dobili milijarde da kupe dijelove za samovozece taksije i sustav autonomne voznje, a grad ili drzava bi kupili 700 vozila.
https://planoporavka.gov.hr/UserDocsImages/dokumenti/55 - 1 NPOO.pdf
Da jos jednom ponovimo, radi se o samovozecim taksijima bez volana, pete (5) razine autonomije koji bi po Zagrebu vozili vec 2023.
Inace dokument uopce nisu htjeli iznositi u javnost:
''Cijeli plan uopće nije potrebno iznositi javnosti jer je to dokument koji izrađuje Vlada'', rekao je i kaže da se Plan ne izglasava u Saboru.
https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/ministar-gospodarstva-tomislav-coric-u-dnevniku-nove-tv-o-nacionalnom-planu-oporavka---647845.html
I slag na tortu:
Hrvatska se nije obavezala na transparentnost u trošenju europskih milijardi
https://www.index.hr/vijesti/clanak/udruge-prozivaju-hrvatsku-za-netransparentnost-u-trosenju-eu-pomoci/2283989.aspx
U medjuvremenu se u medijima sve do nedavno tvrdilo da se nikad nista nije dobilo od drzave i da nisu na drzavnoj sisi.
Pored toga, Rimac i Greyp porez na dobit placaju rijetko i/ili nikada, jer fiskalne godine redovito zavrsavaju u minusu, a lova koju spominje dolazi od isplate placa zaposlenicima, to je novac koji je zaradio zaposlenik, gdje je drzava odredila da poslodavac u ime radnika mora uplatiti dio place kao porez u proracun.
Nakon deset godina sutnje, netko (Lucijan Carić) se napokon odvažio progovoriti na televiziji:
Uz to, kritiku vezano za NPOO izrazio je i Darinko Bago, predsjednik uprave Končar Elektroindustrije, te uz to predsjednik Udruge hrvatskih izvoznika, u Studiju 4 HRT-a:
https://www.paraf.hr/bago-rimac-automobili-su-tvrtka-u-vlasnistvu-stranih-auto-kompanija-a-vlada-ce-njima-dati-eu-novac/
Bugatti dobiva elektrifikaciju besplatno, bez da trenutni vlasnici (Porsche) ulažu veliki novac i to od kompanije koja provjereno radi u električnoj sferi ono što Bugatti radi sa klasičnim motorima.
Rimac provjereno kupuje elektricne motore. Linkove sam stavljao vec vise puta.
Šta nije ovaj Bugatti teški gubitaš?
Rimac takodjer, dakle tvrtka koja u vecini svog postojanja generira gubitke i koja jos uvijek nije proizvela niti jedan homologirani automobil preuzima tvrtku koja u vecini svog postojanja generira gubitke.
Inace rok za homologaciju za koju su dobili novce od EU/HR produzen je sa 30. rujna 2020.:
https://www.mingo.hr/public/documents/MGPO_Brosura_150_projekata.pdf
Na 30.06.2021.:
https://www.rimac-automobili.com/online-iri/
Sad zamisli ostalu djecu recimo svih Kutli, Guciča, Rajiča i sličnih da su rekli, ma znaš što ajd neću na kladionicu, na drogu i cajke potrošiti sve. Stari mi je bio smeče idem vratiti ovoj zemlji stostruko kao što je napravio Rimac. Koliko ih je to napravilo? Daj mi jedan primjer nekog od djece a da nije crna kronika.
Bruna Sanader je doktorica na University College London Hospitals.
Gucicevi sinovi i stric imaju cijeli niz tvrtki, neke su uspjesne, neke nisu. Rimcevim apologetima je bitno da Rimac zaposljava, pa eto tako zaposljavaju i oni.
Rajicevi sinovi su mladji i rade ono sto je Rimac radio sa 18 godina, razmetao se sa skupim autima, jedan od tih je BMW M6, te se naslikavao u izlascima gdje je zene oslovljavao sa sad vec antologijskom"pice čobanice".
Mogao je 100 puta reći, jebo sve idem u Srbiju ili Kinu prebaciti sve. Jel to napravio. Noup.
Ne, u bilo kojoj normalnoj zemlji ne bi imao milijune pocetnog kapitala da kupuje dijelove i placa drugima da to slazu, a otac Ivan Rimac ne bi bio predsjednik nadzornog odbora Rimac automobili, nego bi bio u zatvoru. Ovako svako malo zaprijeti odlaskom, ali to nece napraviti, jer gdje bi drugdje dobivao dvorac, besplatna zemljista i milijarde. Jedini moguci bijeg je ako nesto "zasteka" pri politickim vezama, a buduci da je Rimac rodjen u BiH i da ima dvojno drzavljanstvo, pa cemo gledati pricu koju smo gledali u slucaju Kutle, Gucica, Mamica i drugih.
Smeća i hejteri mogu mrziti ono što je Rimac napravio.
Jedino smeca i oligofrenicari mogu podrzavati muljanje i kradju.
Ne znam kako će Bugatti kao stara poznata firma izdržati to da joj na čelu bude Mate Rimac.
Obzirom da su 2020. isporučili 77 vozila, a 2019. 82, pravo je pitanje kako su izdržali do sada. Odnosno nije, opće je poznato da je Bugatti oduvijek bio loss leader i stvar prestiža, a ne profita. Tada to nije bio problem jer je VW rastao iz godine u godinu i mogli su si bez problema u koncernu priuštiti Bugatti kao financijski štetnu, ali u smislu simbolike i image-a korisnu investiciju. Danas su stvari drukčije, VWu je zbog korone drastično pala prodaja i dobit (-15% YoY), sustigle su ih milijarde dolara kazni zbog dieselgate-a, superautomobili s benzinskim motorima više ne pašu u novi "green" image nego mu štete, i sve to u trenutku kada moraju investirati silne milijarde ne bi li se navrat nanos prebacili na struju i flotu učinili "CO2 neutralnom". Tako da se VW već neko vrijeme pokušava otarasiti balasta u koncernu u koji spada Bugatti, ali i Lamborghini, Bentley i Seat, koji svi više koštaju nego što zarađuju, nisu "ekološki" i valja ih se otarasiti. Ova tetris kombinacija s prebacivanjem Bugattija Mati u zamjenu za udjele u novoj grupi je bila poznata još prošle godine (Bugatti is set to be sold by VW - and it isn't hard to see why | Business News | Sky News), ovo je samo formalna objava. Mate će sada ostaviti ime i razbucati sve ostalo i vjerojatno nastaviti prodavati par desetaka rebrandiranih Nevera s Bugattijevim badge-om godišnje odabranim Arapima i Kinezima, pa ako ide, ide, ako ne, pronaći će se neki "investicijski fond" sa sjedištem na Djevičanskom otočju koji će ga za par godina preuzeti i tako to.
U svakom slučaju ovo je tigar od papira, da je Bugatti nešto vrijedio, ne bi ga VW prodao (zapravo predao), pogotovo ne jednom Rimcu za udjele u njegovoj firmi. Niti jednom od vas koji ovdje urlate od sreće i ponosa život zbog ovoga neće biti niti malo bolji, a tek ćemo vidjeti da li se uopće i Mate prezime mu znate ovim dugoročno usrećio.
Kao i inace, odlican post, jedan od rijetkih vrijedan citanja.
Upravo o tome sam jučer diskutirao s frendom, ulazak u Bugatti nije samo financijski aspekt nego pristup tehnologiji. Uzevši u obzir kratak rok u kojem je došao do impresivnog produkta ne vjerujem da je sve baš posloženo optimalno tako da bi taj know how mogao biti od velike koristi.
Dopustam mogucnost da se u hrvatskoj kupovanje dijelova naziva pristupom tehnologiji, impresinim produktom i know howom.
Kao što je jednom rekao dok je vozio onu BMW E30 zelenu kockicu, svako može auto ovakvo napraviti od 100k (koji pomete BMW-a M6) ali ljudi neće, bole Panamere, ML-ove, X6- i sl.
Svatko kome "For me, money is no problem." Omogucili Ivan Rimac & HDZ putem novca od gradjana Republike Hrvatske.
https://community.electricforum.com/t/possibility-of-an-race-ev/1107
A Porsche u Rimac Automobili ima 24% vlasnistva. 45%+(55*24%)=58.3%.
kad bi to tako funkcioniralo, ali ne funkcionira
Funkcionira.
Vlasnička prava...
Racunica ti je kriva, a ovisno o potpisanome, netko moze imati manji udio s vecim glasackim pravima.
Majstor je maknuo svoj post sa matematikom, dobro da si ga citirao
Eto, živi dokaz da forum educira ljude, možda čak počne i simpatizirati Rimca
Nije nista trebao micati, ali mogu i ja ponoviti, racunica je 0.45 + 0.24*0.55 = 0.582, Porsche je u kontroli 58,2%.
Vidi cuda, ista cifra navedena je i u Financial Timesu:
https://www.ft.com/content/56be5f08-fe6e-481f-ba6d-71ef49d2cfc4
Pored toga, izgleda da to nije kraj price, jer mediji pisu da ce Porsche prvotni udio sa 24% povisiti na 49%, sto bi znacilo da ce Rimcu od sadasnjih 37% ostati 12% udjela u firmi i to bi se trebalo dogoditi do kraja ove godine:
https://www.dw.com/hr/vw-i-rimac-brak-iz-snova/a-54976785
Sastavni dio imidža je nenormalan motor koji je sam po sebi kako čudo tehnike.
Motor nije nikakvo cudo tehnike, odavno postoje jaci motori, a taj W16 motor nastao je na bazi VR6 motora. Uz to, VAG grupa je uz taj W16 motor imala i W8 i W12 motore.
Sama zamjena ulja na aktualnim modelima košta čini mi se preko 20000 eura.
Promjenu ulja naplacuju toliko jer mogu, a milijarderima nije problem poslati auto zrakoplovom do Francuske da u tvornici naprave izmjenu ulja.
Ako izmjenu zelis raditi sam, to nije neki problem:
Bit će jako teško ispuniti očekivanja glede postizanja WOW efekta jer onaj tko kupuje Bugatti želi onu vrstu beskompromisnosti koju RA u cilju prelaska na hibridni pogon zbog neiskustva neće biti u stanju ostvariti.
Kao sto je napisano, iskoristiti ce se C2/Nevera platforma i nastaviti prodavati par desetaka rebrandiranih Nevera s Bugattijevom znackom, pa ako ide, ide, ako ne, pronaci ce se neki "investicijski fond" sa sjedistem na Djevicanskom otocju koji ce ga za par godina preuzeti i tako to. MHEV vec sad Bugatti napravi sam bez problema, a spominjao se i nekakav SUV.
Kupci Bugattija i dalje žele, dakle, nešto nenormalno i neracionalno što si drugi ne mogu priuštiti ni servisirati.
Takvi kupci zele ekskluzivu za pokazivanje automobila u garazi, a dobiti ce je tako da ce biti vrlo malo prodanih primjeraka, s cijenom od par milijuna EUR. Vecini ljudi potpuno nezanimljivo i nadasve beskorisno.
Osobno bih više volio da je RA svoju genijalnost usmjerio na razvoj nečeg normalnog (pogledajte samo na što liči i zvuči interijer ''novih'' tramvaja i vlakova), možda kakvu automatiziranu željeznicu do V. Gorice ili da svoju genijalnost pokaže na utišavanju Sljemenske žičare.
Rimac je svoju genijalnost usmjerio na sve i svasta, a to uljucuje najavljene projekte koji se sastoje od vec poznatih konceptnih automobila, neupotrebljivih i ilegalnih elektricnih bicikala (Greyp G12), pa sve do svemirskih dizala, Maglev vlakova, elektricnih jahti, hovercraftova i letecih automobila.
Sa takvim projektima bi stekao neki ugled, ovako su sve neki poslovi nevidljivi i ''u oblaku''.
S razlogom su takvi.
Ne bih se vraćao u 90-e i je li početni kapital maznut ili nije. Ako je maznut onda je kriv onaj koji je maznuo a ne M. Rimac koliko god bio nekome simpatičan ili ne.
Zanimljivo. Tom logikom je i 12 godisnja Aleksandra Zec sama kriva za svoje ubojstvo. Stovise, zahvaljujuci pravosudnom sustavu, mozemo reci da niti ubojice obitelji Zec zapravo nisu ubojice, jer ih je pravosudni sustav oslobodio i to je sada samo jedna lijepa prica o obiteljskom izletu na Sljeme.