Ja ne vjerujem svojoj guzici kad se usro a ovde ima naivaca ko salate u prolječe.
Rimac Technology proizvodit će električne pogonske
- poruka: 73
- |
- čitano: 9.746
- |
- moderatori:
vincimus
Mogla je to sve biti jedna firma, ali eto, zongliranje iz razloga u koje ne smijemo.
nitko u svijetu ne radi takav bosanski lonac, zna se točno i zašto, a razlog, zamisli, nije u 'žongliranju'
Dajte ljudi, prosvijetlite mene neukog - cijelo vrijeme Rimac priča o nekakvim poslovnim uspjesima, a osim hrpe potpisa na ugovorima ja i dalje ne vidim nekakav realan proizvod koji će Europskoj uniji ili Hrvatskoj donijeti neki napredak. Ono, napredak mislim na neki realan prozvod koji će opravdati sva silna ulaganja europskog i domaćeg novca i koji će se odraziti na sve, a ne samo na Rimčev bankovni račun.
Robotaksiji pete razine autonomije koji će od kraja 2024. voziti diljem Zagreba su realan proizvod.
Rimac Automobili inzistiraju da će robotaksiji biti spremni do kraja 2024.: 'Proizvodit će se u RH, izvozit ćemo velike količine'
Kad bi novinari išli nabrajati sve najavljene stvari, bili bi zgroženi, evo samo dvije, baterije za MAGLEV vlakove iz USA i baterije za svemirsko dizalo. Nema veze što MAGLEV vlakovi u USA i svemirska dizala ne postoje, glavno da novinari oduševljeno pišu o takvim najavama i da ništa ne propitkuju.
Nedavno je izašao podatak da Tesla kao kompanija trenutno vrijedi kao i cijeli ostatak autoindustrije bez kineza. U kojoj realnosti je ovo normalan omjer ičega na tržištu nisam siguran.
To što VW/Porsche ulaže nije potvrda da će to i uspjeti - evo akcije (6/24) "spašavanja" Riviana od strane VW (uložili 1 milijardu dolara + 4 milijarde u planu do 2026. u "gubitaša"), a istovremeno želi zatvoriti 4 tvornice u EU (!?).
Dobro da si spomenuo Rivian, budući da bi ga i sam spomenuo.
Ne toliko stara vijest:
Rivian has $0 in revenue and is now the third most valuable carmaker on the planet
I malo novija vijest:
Electric car startups want to avoid same fate as Britain's 1890s bike bubble
Rivian's stock has fallen 75% since its initial public offering last year.
Glede burzovnih valuacija, prijevara zvana Nikola valuirana je na nekih 35 milijardi USD, a GM je upravo u to uložio 2 milijarde USD. Da nastavim s burzovnim valuacijama, valuacija Tesle ima veze sa stvarnošću otprilike kao npr. Dogecoin ili Shiba Inu coin. Ljudi vjeruju u to i ulažu svoje novce u to. U međuvremenu, u stvarnosti, Ford je sve do nedavno samo F-seriju proizodio i prodavao u gotovo duplo više primjeraka nego što Tesla proizvede i proda sveukupno svih svojih modela. Tesli je do nedavno primarna zarada bila prodaja CO2 kredita drugim proizvođačima. Volatilnost dionice je takva da je nakon izbora dionica narasla za 100+ USD, Musk je sam govorio da će završiti u zatvoru ako Trump izgubi izbore.
U svakom slučaju bolje imati svog konja u toj utrci nego nemati.
Čiji konj? To je privatna tvrtka (doduše ta privatna tvrtka na namještenim natječajima dobiva zemljišta za lipu po kvadratu i bez natječaja dobiva stotine milijuna eura za kupnju nepostojećih tehnologija).
Sve politicko kriminalno politicke price oko covjeka na stranu, mislim da jedan VW/Porsche ne bi ulagao u nesto mutno?
Nije da ga branim ili sl, samo previse je tu velikih riba da se sad izvodi Balkanski dribling u toj prici
Ne bi Švabe nikad varali, recimo Dieselgate je teorija zavjera.
Otvoriš financijske izvještaje pa ćeš vidjeti da je primarni izvor zarade prodaja usluga. Te usluge su R&D i programiranje, gdje su jeftiniji od ostalih.
Nema nikakve propasti, jedino može doći do promjene imena i vlasnika (već viđeno s Greypom i djelomično s Project 3 Mobility). Zato se išlo na brzo širenje i zapošljavanje jer je za hrvatske pojmove već sat "too big to fail" i ako zatreba sve će spašavati država, odnosno porezni obveznici. Uostalom genijalci iz Vlade RH su najavili da bi obvezni mirovinski fondovi trebali ulagati u Rimčeve dionice kad napravi IPO.
Zaista misliš da 26 zaposlenih uspjeva raditi na Neveri, hendlati Bugatti, Porsche i BMW, razvijati robotaxije, dizajnirati čudesa i prepakiravati kineske baterije?
Ovako nastaju komentari da auto ne postoji. Nije 26, ali je blizu 2000 (kad se zboje zaposleni u svim tvrtkama, uključujući Greyp).
https://www.rimac-technology.com/en/product-categories/battery-technology/
https://www.rimac-technology.com/en/product-categories/e-axles/
Proizvodi iz ovih kategorija dizajneri su ili se prilagođavaju (ako je riječ o postojećem rješenju) prema zahtjevima kupca. Baterijski sustavi za BMW, a pogonski za Ceer (što se da pročitati u članku).
Definiraj proizvodnju. Sklapanje kupljenih baterijskih ćelija, električnih motora, itd., nije in-house, potpuno iz nule proizvodnja u Hrvatskoj, kako Rimac tvrdi.
Nevera je super skupi auto kojeg kupuju bogataši...
Koliko ih je prodano?
Concept One je auto koji je odmah nakon predstavljanja u Frankfurtu 2011. rasprodan u svih 88 (osamdeset i osam) primjeraka, što se promijenilo u 10, da bi se kasnije brojka promijenila u 8 primjeraka. To je auto koji za koji je najavljivana globalna homologacija i serijska proizvodnja, gdje je u serijsku proizvodnju kretao više puta. Mediji su desetljeće bez ikakvih pitanja objavljivali PR članke i obilazili tvornicu gdje se godinama proizvodilo "punom parom". To je auto koji od 2017. obara rekord na Nurburgringu. To je auto koji ima 24 patenta, ali, iako su svi patenti javno dostupni, može se vidjeti da tih patenata nema. To je auto koji je imao manji toplinski incident na snimanju za The Grand Tour. Rimac je nakon tog manjeg toplinskog incidenta
To je auto za kojeg smo desetljeće slusali panegirike sa svih strana, da bi Rimac izjavio, od 4:41:07 na videu: .
Nakon toga je došao Concept Two, koji je preimenovan u Nevera, tu je 2018. izjavljeno da je prodano 150 primjeraka, da bi negdje 2022. izjavili da su novinari to krivo shvatili i da je prodano 50. Ove godine su tu brojku smanjili na 33. Mate Rimac ima problema s matematikom kada govori o broju prodanih Nevera: Sada je priznao da ih je prodao samo 33. A i to je veliko pitanje
U financijskim izvještajima se sve te brojke ne vide. Dolje na slici je samo jedan od primjera:
Ako se baterijski moduli i e-axle sustavi proizvode u HR i izvoze u Njemačku i Saudijsku Arabiju, bit će da Hrvatska nešto ima od toga? Ako hrvatski radnici, bilo da je riječ o inženjerima ili lakirerima, rade u Rimac Grupi i za to dobivaju plaću, bit će da Hrvatska nešto ima od toga?
Citirat ću kolegu koji je to davno izvrsno sumirao:
"Pogriješili smo što smo se smijali Andriji Hebrangu Jr. kad je provalio: "Ja nikad ne lažem. Samo povremeno govorim neistinu. To je puno pristojnije.". Da smo se malo zamislili i shvatili kakav je mentalni sklop proizveo takvu izjavu, užasnuli bi se. Harry Frankfurt tako nešto zove "bulšitiranje" i smatra ga gorim od laganja. Po njemu lažac barem zna što je istina i tvrdi suprotno od nje, dok bulšitera uopće ne zanima što je istinito, a što nije, samo prodaje narativ koji ide njemu u korist.
Da ne bi bilo sve tako crno, kad se uračuna ukupna šteta koja je tek planirana preko Rimac Group i P3M, taj konglomerat jedva da ulazi u red srednje velikih štetočina u hrvatskih Hrvata. Glede ugovora koji bi u civiliziranoj zemlji bili štetni, ali su u kolonijama uobičajeni, čak je i preko novog terminala zagrebačkog aerodroma izvučeno više love, a o Croatii Airlines, Hrvatskim Željeznicama, Šumama, autocestama (Zagreb-Lekenik je tu prvak po kilometru), Agrokoru, zdravstvu i bankama da ne pričamo. Čak je i zloglasno-jugokomunistička Radnička Fronta tu došla na volej vladajućoj kliki, stali su u "obranu" radnika umjesto da netko iz partije jasno kaže da se lovom spaljenom preko brodogradilišta mogla osigurati škveranima plaća kakvu sad imaju, a da ništa ne rade sljedećih nekoliko stoljeća.
Svaka sličnost između "gubi ali zapošljava" sendvičarenja kad se komentiraju Debeljak i Rimac nije ni najmanje slučajna, radi se tek o neinteligentnom ponavljanju uzorka za kojeg se vjeruje da pali.
Postalo je ubičajeno u zadnje vrijeme da ortodoksni apologeti hrvatskog političko-ekonomskog sistema u hiperprodukciji odjeka & reagiranja ispale nešto točno. Primjenom kremljologije na ono što u zadnje vrijeme izvode hrvatski političari i njihovi obožavatelji, dolazi se do zaključka da je hrvatski gospodarstveni sistem došao u stanje vrlo marginalne stabilnosti, pa se povremena nenamjerna iskrenost promidžbenika može lako opravdati zamorom materijala.
Doista Croatia Airlines, HŽ, Petrokemija i familija Rimac imaju dosta zajedničkog. Dotičnima se (loše po nizozemskim, odlično po hrvatskim kriterijima) pokriva pljačka i razlog zašto se o Rimcu mora nadugo i naširoko bulšitirati po medijima je to što on nema nikakav provjerljiv uspjeh. Mehanizam pljačke proračuna je tek nešto drugačiji; kod brodogradilišta se radi o tome da se za kickback ugovori brod u nerealnom roku, tako da je nominalno glavni proizvod brod, a realno su penali koje pokriva državni budžet, a kod Rimca... tjah, vidjeli smo hrpu puta na temi.
Uostalom, kako si uopće uspio posumnjati u stručnost stručnjaka kojem je jedan od glavnih argumenata: "Ma ne budi smiješan, ti ne znaš ništa o tome, ne znam zašto se javljaš uopće."
Mate Rimac je toliko intelektualno, moralno i imaginativno ograničena osoba da on stvarno vjeruje da se inženjerski problemi mogu riješiti bacanjem džeparca koji mu Ivan Rimac daje od svojih nekretninskih malv... pardon, sasvim hrvatsko-legalnih nekretninskih poslova, svojim ulizicama-inženjerima. Također nije u stanju shvatiti da netko kome je dao ugovor o djelu na četiri tjedna nije fizička osoba koju na kraju godine može mrtav-ladan proglasiti svojim zaposlenikom.
Familija Rimac je dio konglomerata čija je politička grana HDZ i kao takva uživa legalnu (engleski: illegal) zaštitu sudstva, za kojeg je Vlado Primorac još prije četvrt stoljeća ustvrdio da je postiglo ovisnost o vladajućoj kliki u mjeri nezabilježenoj u: Austro-Ugarskoj, Kraljevini SHS, Kraljevini Jugoslaviji, DFJ, FNRJ i SFRJ. Neki su tu na forumu dobro shvatili primitivnu formulu "might makes right" pa su zdušno branili ideju da se plaća vlastitog zaposlenika može knjižiti kao investicija, a ne trošak, podjednako glupu i opasnu kao što je bila i ona "Novac nije imovina" Smiljka Sokola.
Novci nisu sprženi. Oni se de facto vraćaju kompanijama u Europi pri čemu su i Rimac i VRH tek porednici koji rade za proviziju, a de iure su potrošeni nenamjenski i to je razlog zbog čega će se morati vratiti (ako neka viša katastrofa to ne spriječi), a ne "to nisu izmišljeni novci". RH će dvostruko nastradati, platiti će sve natrag, a neće imati ništa korisno.
Doista, kad se vide svi silni uspjesi, čovjek mora zaključiti da su priče jalnuša i diletanata koji za Rimca kažu da je snake oil salesman, koji je na tragu Münchhausena i Potemkina, po ideologiji Superhik ekonomije i programu Ostapa Bendera - Ideje naše, benzin vaš, totalno neosnovane."
postoji li nekakav limit ovakvih tema koji bi napokon doveo do zasićenja i prestanak drobljenja uvijek istih priča
Nije postojao limit tema kad je u pitanju bio Todorić, a nije falilo ni branitelja lika i djela. Domet argumentacije je identičan, "nek' krade, nas je", "nek' krade, bar nesto radi i zaposljava", "nek' krade, al' bar i nama dade".
Pojava takvog razmisljanja nije strana ni u drugim zemljama, ovo je vezano za nedavni pad nadstrešnice u Novom Sadu gdje je poginulo 14 ljudi:
Beogradski arhitekt kao da je predvidio tragediju u Novom Sadu: To ‘pa šta‘ će nas uništiti
Kako to da investitori ne ulažu u AD-Plastik?
AD Plastik je nastao na kriminalnoj privatizaciji. Na sličan način se obogatio Ivan Rimac, HDZ-ov privatizacijski tajkun, jedan od osnivača Rimac automobila, bivši predsjednik nadzornog odbora Rimac automobili, koji je sinu dao ukradene novce koje je zatim sam sebi vraćao s kamatama. Zbog tih ukradenih novaca je pravomoćno osuđen, ali je kao što je to uobičajeno u Hrvatskoj, prije presude pobjegao u BiH. Da se vratim na AD Plastik, AD Plastik nastao je iz Jugoplastike i ti možeš uložiti u tu tvrtku, budući da je to dioničko društvo koje je izlistano na Zagrebačkoj burzi.
Nabrijana ekipo, pogotovo član ihush,
Već skoro 8 godina radim kod Rimca, prvo u Rimac Automobilima, sada u Rimac Technology. Nisam dijete HDZovaca, došao sam nakon faksa kao normalni inženjer i tada nisam poznavao Matu ni nikoga od njegove rodbine i svojte.
Tu sad tražite dlake u jajetu, ali ste samo jalni i nikakvi.
Dobio sam iskustvo koje nigdje u hrvatskoj ne bih dobio kao hardveraš, radim s fantastičnim ljudima iz cijelog svijeta, fer sam plaćen, imamo super benefite, imamo zanimljive projekte i trudimo se napraviti brutalne proizvode. Možda nije sve savršeno, sam Bog zna da smo napravili hrpu pogrešaka, i tehničkih i organizacijskih i svakakvih drugih. Ali radimo skupa da napravimo nešto veliko što će omogućiti budućim generacijama da imaju više izbora, da rade na kul stvarima i da ne odu iz hrvatske ako ih zanima automotive i šire. Možda ne uspije i sve ode u vražju mater, ali bar smo probali napraviti nešto wow u hrvatskoj dok vi tu kakite po forumima i nemate pojma o čemu pričate. Naravno, držim fige da se to ne dogodi jer je Rimac odlična firma za raditi i učiti i stvarno je puno emocija, živaca i svega uključeno u cijelu priču.
Da, proizvodi se prodaju. Ne, detalji o projektu se vjeorjatno neće objaviti jer zašto bi? Sad bi vi analizirali koliko će komada izlaziti s trake i uspoređivali s kime točno? I šta sad, ako zakasnimo koji mjesec odmah drama? A drugi ne kasne, je li? Svi su ostali savršeni, samo Rimac kasni i ima opozive. Bravo!
Rimac Grupa vs Rimac Technology vs Bugatti-Rimac vs Verne... ajmo gledati koliko ima ljudi i brinuti o brojkama a pojma nemate o ustroju, o razlozima, kompleksnosti, planovima i bilo čemu drugome. Jadni ste.
Umjesto da budete ponosni vi tako. Sram vas bilo.
Nabrijana ekipo, pogotovo član ihush,
Umjesto da budete ponosni vi tako. Sram vas bilo.
Firma u kojoj radiš počiva na temelju familijarnih malverzacija i našeg novca stoga miruj budi tiho ne grizi ruku koja te hrani.
Nabrijana ekipo, pogotovo član ihush,
Umjesto da budete ponosni vi tako. Sram vas bilo.
Firma u kojoj radiš počiva na temelju familijarnih malverzacija i našeg novca stoga miruj budi tiho ne grizi ruku koja te hrani.
Nemas ni jedan jedini dokaz za to, samo pusto ''mlaćenje slame'' zadnjih godina, bez ičega konkretnog, pogotovo kad se od radi o Mati Rimcu.
Firme nebi bilo da nije bilo konkretnih investicija izvana.....
Nabrijana ekipo, pogotovo član ihush,
Umjesto da budete ponosni vi tako. Sram vas bilo.
Firma u kojoj radiš počiva na temelju familijarnih malverzacija i našeg novca stoga miruj budi tiho ne grizi ruku koja te hrani.
kao i vjerojatno preko 90% velikih poduzeća i korporacija u RH, a i šire. po čemu je to toliko Rimac drugačiji? Tu kod mene su sad svi odjednom ugledni poduzetnici, ugostitelji i građevinari, a ekipa je do jučer obavljala mafijaške poslove od dilanja do reketarenja. nitko ih ne spominje nigdje.
krajnja poruka je užasna, ali to je nažalost današnji moderni kapitalizam, tko misli drugačije je obična naivčina.
naivčino
Kako to da investitori ne ulažu u AD-Plastik?
AD Plastik je nastao na kriminalnoj privatizaciji. .... Da se vratim na AD Plastik, AD Plastik nastao je iz Jugoplastike i ti možeš uložiti u tu tvrtku, budući da je to dioničko društvo koje je izlistano na Zagrebačkoj burzi.
Mogu se složiti skoro s cijelim postom osim vezano za "kriminalne" privatizacije nekih tvrtki. Gdje je ostatak Jugoplastike- nema ga, propao. Ostao samo dio tvrtke - Auto dijelovi ( jedino su oni tada trebali propasti jer su većinom radili za Zastavu)-pretvoreni u AD plastik . Iz stare firme imaju samo jednu (od 8 lokacija), a oprema je davno otpisana i uništena. U međuvremenu su uložili dramatično više od početne vrijednosti i proširili se na još 5 država s proizvodnjom. Loše se trguje jer cijela aautoindustrija loše stoji (niz: korona, poluvodiči, Ukrajina, elektrifikacija koju EU kupac neće)- dobro još i rade (ne mješati sa proizvođačima automobila jer se na dobavljače ne preljeva povećanje cijena, nego obrnuto - manje automobila, više slobodnih kapaciteta, veća konkurencija na tržištu)
Isto vrijedi za Dukat, Ledo, PIK Vrbovec i Belje, Franck i druge kompanije, koje su imale sumnjivu privatizaciju, no preživjele su, modernizirale proizvodnju, imaju proizvod i tržište, isplaćuju plaće i pune proračun, a vjerojatno ne bi postojale bez ove faze (tada nisu bile intersantne strancima). Znamo puno tvrtki koje nisu kriminalno privatizirane jer radnici/mediji/država/interesne grupe "nisu dali" pa ključ u bravu. Dakle nije crno-bijelo, tj. slijepo provođenje pravde ne vodi uvijek u opći boljitak društva/države.
Što se brodogradnje tiče, meni kao inženjeru je teško je gledati rastakanje struke i gubitak višedecenijskog znanja zbog pohlepe pojedinih grupa i nemoćne države. Imali smo specifične prednosti (iskustvo, znanje, jeftina radna snaga, na relativnom toplom i zatvorenom moru, 4 velika brodogradilišta, speciijalizirana brodogradilišta, brodarski institut, fakulteti) a to nismo znali iskoristiti. Malu brodogradnju ne spominjem jer to ima svaka država koja izlazi na more (i šire).
Nabrijana ekipo, pogotovo član ihush,
Umjesto da budete ponosni vi tako. Sram vas bilo.
Firma u kojoj radiš počiva na temelju familijarnih malverzacija i našeg novca stoga miruj budi tiho ne grizi ruku koja te hrani.
Nemas ni jedan jedini dokaz za to, samo pusto ''mlaćenje slame'' zadnjih godina, bez ičega konkretnog, pogotovo kad se od radi o Mati Rimcu.
Firme nebi bilo da nije bilo konkretnih investicija izvana.....
Izađi nekad, Oslušni ptice na grani kako pjevaju.Ako si gluh nhf.
..
Rimac Grupa vs Rimac Technology vs Bugatti-Rimac vs Verne... ajmo gledati koliko ima ljudi i brinuti o brojkama a pojma nemate o ustroju, o razlozima, kompleksnosti, planovima i bilo čemu drugome. Jadni ste.
Umjesto da budete ponosni vi tako. Sram vas bilo.
-jal i sram? tužno-patetično.. uz postojeći motiv i razumljivo, no pošto je u pitanju tvoje dupe-interes, tad ga moraš braniti.. očekivati barem intelelktualnu pristojnost je tad nerealno.
-malo iznad imaš post koji navodi konkretne stvari, stotine takvih već postoji.. odgovori? -jal? -smiješan-tužan si.
-sram me.. imaš li ti ili rimac srama?
-znaš li u kojoj firmi radiš? koja adresa, .. možda centar mobilnosti na jarunu za kojeg već godinama imamo rendere?
-možda oko prvog roka, isteka, kad je sv.nedelja trebala preuzeti zemljište po ugovoru koji nije ispoštovan no zgurovec i ekipa sve uz osmjeh srede.. sram?
-2024te će po zg voztiti flota robotaxija.. gdje su?
-ugovoreni poslovi, koliko robotaxija je rimac proteklih godina po medijima ugovorio-prodao, stotine, london-beč-hamburg.. i isporuku, pri čemu će tek pogon biti završen 2026te, ako .. sram? jal?
-radiš, nešto konkretno? .. što s 4 identična auta-nevere na slici koja se pojavljuje u ovim člancima? postoje li 4 ista auta osim na toj slici? Desetak komada koji se nalaze po izložbenim salonima i u vlasništvu rimca na bilo koji način, nema duplića, svaki jedinstvenog izgleda-boje i jesu li radovi na njima (4 komada) odmakli za korak? čemu služe slike proizvodnog pogona u kojem nitko ništa ne radi na autima, dok se na drugim slikama vidi rad na komponentama kao retrovizor, spojler.. radiš li ti na montaži bilo kojeg dijela automobila ili neke komponente i koliko si automobila ili dijelova napravio, sklopio, .. 88 ili 8 ili 33 ili manje u desetak godina rada?
-što s 9 komada prošli tjedan povučenih iz prodaje u usa? Jesu li to prodani komadi?
... i btw, što u toj priči radi greyp, ugašena firma-brand-biz (bicikli..).. možda je požar ugašen, ne brand? :)
Nemas ni jedan jedini dokaz za to, samo pusto ''mlaćenje slame'' zadnjih godina, bez ičega konkretnog, pogotovo kad se od radi o Mati Rimcu.
Firme nebi bilo da nije bilo konkretnih investicija izvana.....
-dokaz? mlaćenje prazne slame? .. tko malti praznu slamu? tko ima (ne)uspješnu prezentaciju (ne)vozila robotaxija? .. što je ono uzrok-kvar, kotač? pri čemu možemo zaboraviti osobu iza kulisa s daljinskim, zvanje mobitelom autića (na daljinski) .. igrokaz-predstavu koja je trebala biti što? .. i to po rokovima kad je već zg-om trebala veselo vozikati floata robotaxija.. ne jedan, koji ne vozi...
-prodaja, 88 komada, 8 komada, tipfeler? .. prije tjedan, 9 komada u usa povučeno iz prodaje, kvar nekog spoja.. od posljednje cifre prodanih 33, uračunato i tih 9 koji ipak nisu prodani? .. na kraju ćemo doći do manje prodanih komada automobila nego što ih imamo u izložbenim prostorima, uz onaj jedan koji se par puta prodaje članu nadzornog odbora (usa-doc.. prvo za conceptone, pa za neveru, drugi spojler?) ..
-dokazi? .. kad dođu dokazi, tad kreće remetinec... a pravna država je za sad ćorava, gluha, nitko ništa ne pita, ne traži, čak ni eu, jer naravno nije to igra male hr nego velikih.. možda prođe bez remetinca, .. a možda su u šumici.
-koliko firmi posjeduje rimac, npr rimc-firma služi čemu? tipfeler? zna li gornji djelatnik u kojoj firmi radi? naravno da poneki čak nešto mora i raditi, izuzetak (koji potvrđuje pravilo) .. dok je greyp zatvoren-ugašen itd.
-što je prezentacija ako ne dokaz? .. što je prezentacija prije pola godine za robotaxi dokazala-pokazala? osim osobe iza kulise i hypea? .. možda to da nakon tog datuma plenky&tomy više nisu u istom kadru s rimcem, mada bi im to inače bilo rutinsko naslikavanje npr za izbore, pa plenky svaki tjedan obiđe neki pogon, slika se.. ne s rimcem? .. znaš kad se političari distanciraju od hypea? kad su počeli izbjegavati maminja, todorića, .. pred remetinac.
edit: nastavak na 9 komada povučenih u usa.. proizvedeni 23-24.. što će reć, u dvije godine dio proizvodnje od po zadnjim izjavama 33 prodanih, stoje neprodani u usa i sad su povučeni.. koliko je prodano-prodano, za istač.. koliko rimac kaže da je prodano a koliko je proizvedeno vozila u protekle 2 godine? .. proizvedeno možda 30-40? .. i 4 komada istog designa-boje na traci, na prikladnoj slici radnog pogona.. 4 ista-identična komada, pri čemu teško možemo pronaći dva slična automobila nevere.. osim ta 4 komada na slici. .. pa postoje li ta 4 komada ili je i to render-rendera? ili su prodani, polu-prodani, najavljeni za prodaju... ili su polu-proizvedeni, najavljeni za proizvodnju, jednog dana kad se kampus-pogon napravi sukladno renderima..
-može i se rimac sad slikati s ta 4 komada istih-identičnih nevera koji su od proljeća s nama na tim sličkama pogona-proizvodne 'trake' rimac automobila ili su već prodani pa ih više nema..? podatci pak kažu da ove godine nije prodan ni jedan komad.. pa nema razloga da se ta 4 komada mrdnu s trake-proizvodnje, poslovna logika ..
-nasuprot tog, postoje info da rimac kupuje apartman po sadu.arabiji.. postoji i vrlo pragmatičan razlog, mjesto boravka, remetinec, bih, dubai, razno.. kao i to da je po potvrdi pravomoćnosti presude ocu došlo do razvoda, pri čemu je to možda samo formalno-pravno ili za istač, ljubav.. pa će možda neka inozemna imovina biti na prezime razvedene žene-supruge.. ili je to samo slučajnost i neminovnost današnjih brakova-razvoda milijunaša. Uz podsjetnik da obiteljske firme imaju veze s građevinom-uređenjem i sl. poslovima, pa tko zna, možda se poslovanje širi na saud.arabiju.. ugodno-s-korisnim? pri čemu je nevera-auto sporedan? :)
..
Rimac Grupa vs Rimac Technology vs Bugatti-Rimac vs Verne... ajmo gledati koliko ima ljudi i brinuti o brojkama a pojma nemate o ustroju, o razlozima, kompleksnosti, planovima i bilo čemu drugome. Jadni ste.
Umjesto da budete ponosni vi tako. Sram vas bilo.
-jal i sram? tužno-patetično.. uz postojeći motiv i razumljivo, no pošto je u pitanju tvoje dupe-interes, tad ga moraš braniti.. očekivati barem intelelktualnu pristojnost je tad nerealno.
-malo iznad imaš post koji navodi konkretne stvari, stotine takvih već postoji.. odgovori? -jal? -smiješan-tužan si.
-sram me.. imaš li ti ili rimac srama?
-znaš li u kojoj firmi radiš? koja adresa, .. možda centar mobilnosti na jarunu za kojeg već godinama imamo rendere?
-možda oko prvog roka, isteka, kad je sv.nedelja trebala preuzeti zemljište po ugovoru koji nije ispoštovan no zgurovec i ekipa sve uz osmjeh srede.. sram?
-2024te će po zg voztiti flota robotaxija.. gdje su?
-ugovoreni poslovi, koliko robotaxija je rimac proteklih godina po medijima ugovorio-prodao, stotine, london-beč-hamburg.. i isporuku, pri čemu će tek pogon biti završen 2026te, ako .. sram? jal?
-radiš, nešto konkretno? .. što s 4 identična auta-nevere na slici koja se pojavljuje u ovim člancima? postoje li 4 ista auta osim na toj slici? Desetak komada koji se nalaze po izložbenim salonima i u vlasništvu rimca na bilo koji način, nema duplića, svaki jedinstvenog izgleda-boje i jesu li radovi na njima (4 komada) odmakli za korak? čemu služe slike proizvodnog pogona u kojem nitko ništa ne radi na autima, dok se na drugim slikama vidi rad na komponentama kao retrovizor, spojler.. radiš li ti na montaži bilo kojeg dijela automobila ili neke komponente i koliko si automobila ili dijelova napravio, sklopio, .. 88 ili 8 ili 33 ili manje u desetak godina rada?
-što s 9 komada prošli tjedan povučenih iz prodaje u usa? Jesu li to prodani komadi?
... i btw, što u toj priči radi greyp, ugašena firma-brand-biz (bicikli..).. možda je požar ugašen, ne brand? :)
Nemas ni jedan jedini dokaz za to, samo pusto ''mlaćenje slame'' zadnjih godina, bez ičega konkretnog, pogotovo kad se od radi o Mati Rimcu.
Firme nebi bilo da nije bilo konkretnih investicija izvana.....
-dokaz? mlaćenje prazne slame? .. tko malti praznu slamu? tko ima (ne)uspješnu prezentaciju (ne)vozila robotaxija? .. što je ono uzrok-kvar, kotač? pri čemu možemo zaboraviti osobu iza kulisa s daljinskim, zvanje mobitelom autića (na daljinski) .. igrokaz-predstavu koja je trebala biti što? .. i to po rokovima kad je već zg-om trebala veselo vozikati floata robotaxija.. ne jedan, koji ne vozi...
-prodaja, 88 komada, 8 komada, tipfeler? .. prije tjedan, 9 komada u usa povučeno iz prodaje, kvar nekog spoja.. od posljednje cifre prodanih 33, uračunato i tih 9 koji ipak nisu prodani? .. na kraju ćemo doći do manje prodanih komada automobila nego što ih imamo u izložbenim prostorima, uz onaj jedan koji se par puta prodaje članu nadzornog odbora (usa-doc.. prvo za conceptone, pa za neveru, drugi spojler?) ..
-dokazi? .. kad dođu dokazi, tad kreće remetinec... a pravna država je za sad ćorava, gluha, nitko ništa ne pita, ne traži, čak ni eu, jer naravno nije to igra male hr nego velikih.. možda prođe bez remetinca, .. a možda su u šumici.
-koliko firmi posjeduje rimac, npr rimc-firma služi čemu? tipfeler? zna li gornji djelatnik u kojoj firmi radi? naravno da poneki čak nešto mora i raditi, izuzetak (koji potvrđuje pravilo) .. dok je greyp zatvoren-ugašen itd.
-što je prezentacija ako ne dokaz? .. što je prezentacija prije pola godine za robotaxi dokazala-pokazala? osim osobe iza kulise i hypea? .. možda to da nakon tog datuma plenky&tomy više nisu u istom kadru s rimcem, mada bi im to inače bilo rutinsko naslikavanje npr za izbore, pa plenky svaki tjedan obiđe neki pogon, slika se.. ne s rimcem? .. znaš kad se političari distanciraju od hypea? kad su počeli izbjegavati maminja, todorića, .. pred remetinac.
edit: nastavak na 9 komada povučenih u usa.. proizvedeni 23-24.. što će reć, u dvije godine dio proizvodnje od po zadnjim izjavama 33 prodanih, stoje neprodani u usa i sad su povučeni.. koliko je prodano-prodano, za istač.. koliko rimac kaže da je prodano a koliko je proizvedeno vozila u protekle 2 godine? .. proizvedeno možda 30-40? .. i 4 komada istog designa-boje na traci, na prikladnoj slici radnog pogona.. 4 ista-identična komada, pri čemu teško možemo pronaći dva slična automobila nevere.. osim ta 4 komada na slici. .. pa postoje li ta 4 komada ili je i to render-rendera? ili su prodani, polu-prodani, najavljeni za prodaju... ili su polu-proizvedeni, najavljeni za proizvodnju, jednog dana kad se kampus-pogon napravi sukladno renderima..
-može i se rimac sad slikati s ta 4 komada istih-identičnih nevera koji su od proljeća s nama na tim sličkama pogona-proizvodne 'trake' rimac automobila ili su već prodani pa ih više nema..? podatci pak kažu da ove godine nije prodan ni jedan komad.. pa nema razloga da se ta 4 komada mrdnu s trake-proizvodnje, poslovna logika ..
-nasuprot tog, postoje info da rimac kupuje apartman po sadu.arabiji.. postoji i vrlo pragmatičan razlog, mjesto boravka, remetinec, bih, dubai, razno.. kao i to da je po potvrdi pravomoćnosti presude ocu došlo do razvoda, pri čemu je to možda samo formalno-pravno ili za istač, ljubav.. pa će možda neka inozemna imovina biti na prezime razvedene žene-supruge.. ili je to samo slučajnost i neminovnost današnjih brakova-razvoda milijunaša. Uz podsjetnik da obiteljske firme imaju veze s građevinom-uređenjem i sl. poslovima, pa tko zna, možda se poslovanje širi na saud.arabiju.. ugodno-s-korisnim? pri čemu je nevera-auto sporedan? :)
Stari moj sad si izvaljao toliko gluposti...
Nije me sram što radim za Rimca, ponosan sam.
Da, znam jako dobro u kojoj firmi radim i na koju adresu dolazim svaki dan na posao, kao i nas ostalih cca 800 koji smo na toj istoj adresi (a većina ostalih na drugih 5 lokacija unutar HR)
Robotaksi (Verne) nije projekt samo Rimca, baci malo oko tko su veći suvlasnici. Također za projekt je objavljeno da kasni i jbg, kasni, kao i svaki visokotehnološki projekt. Koliko je Tesla kasnila s Cybertruckom? To ne vidiš jelda?
Da, radim nešto konkretno. Inženjer sam, ne radim na sastavljanju auta, ali sam često prolazio pored linije i gle čuda, auti i ostale komponente se sastavljaju. Slike koje spominješ su promo materijali. Pogledaj malo dublje na YouTube i u razne magazine pa ćeš vidjeti i više (isporučenih) Neveri. Zašto bi točno slikali baš svaku Neveru i prezentirali u javnost?
Greyp je preuzeo Porsche i sad se zove Porsche eBike Performance. Posluju sasvim dobro, hvala na pitanju.
Jesi li isto tako popljuvao i Teslinu prezentaciju humanoidnih robota? U smilu kontrole daljinskim u pozadini. Je li tebi jasno da je to gotovo uvijek tako kad se predstavljaju novi proizvodi i da Verne tu nije nikakva iznimka?
Nevere u USA su povučene iz predstrožnosti, isto najnormalnija stvar koja se događa svima koji nešto rade. Sve je u redu btw.
Ali očito ti koji veze nemaš s firmom, proizvodima, ljudima u firmi, industrijom itd. znaš bolje od 2000+ ljudi koji rade i stvaraju nešto korisno.
Ako se baterijski moduli i e-axle sustavi proizvode u HR i izvoze u Njemačku i Saudijsku Arabiju, bit će da Hrvatska nešto ima od toga? Ako hrvatski radnici, bilo da je riječ o inženjerima ili lakirerima, rade u Rimac Grupi i za to dobivaju plaću, bit će da Hrvatska nešto ima od toga?
To se onda zove potpora za zapošljavanje, ide preko HZZ-a i ne financira se novcem Europske unije. I sigurno se ne ulupa 180 milijuna eura u tako nešto.
Sve investicije su ulaganje u obećanje.
I kad si ti digao kredit u banci za nekretninu, obećao si da ćeš redovito plaćati rate. Hoćeš ti to uspjeti sljedećih 30 godina? Ne plače banka nakon 5 godina "oh, kakva je to bila bezvrijedna investicija, on već 5 godina ima lijepi stan, a meni nije pokrio ni glavnicu."
Je, istina, ulaganje u obećanje, ali neispunjenje košta, mene bi izbacili iz stana da kažem da ne mogu otplaćivati kredit idućih par mjeseci, a kamoli par godina. Zašto Rimcu prolaze sve kerefeke i slavi ga se kao junaka, a zapravo osim papira i ugovora ne vidim ništa što donosi korist općoj zajednici, već samo Mati Rimcu.
Već skoro 8 godina radim kod Rimca, prvo u Rimac Automobilima, sada u Rimac Technology. Nisam dijete HDZovaca, došao sam nakon faksa kao normalni inženjer i tada nisam poznavao Matu ni nikoga od njegove rodbine i svojte.
Tu sad tražite dlake u jajetu, ali ste samo jalni i nikakvi.
Ta dlaka u jajetu već sada puno košta. Ako, kako kažeš i sam - sve propadne - koštat će još i više. I preko čijih leđa to ide? Plenkovićevih? Rimčevih? Ili možda onih koji rade da zarade i pune državni proračun - čitaj radnika? Što se konkretno proizvodi u bilo kojem Rimčevom pogonu, a da se to u bilo kojoj društvenoj sferi osjeti u Hrvatskoj i EU?
Nabrijana ekipo, pogotovo član ihush,
Već skoro 8 godina radim kod Rimca, prvo u Rimac Automobilima, sada u Rimac Technology. Nisam dijete HDZovaca, došao sam nakon faksa kao normalni inženjer i tada nisam poznavao Matu ni nikoga od njegove rodbine i svojte.
Tu sad tražite dlake u jajetu, ali ste samo jalni i nikakvi.
Dobio sam iskustvo koje nigdje u hrvatskoj ne bih dobio kao hardveraš, radim s fantastičnim ljudima iz cijelog svijeta, fer sam plaćen, imamo super benefite, imamo zanimljive projekte i trudimo se napraviti brutalne proizvode. Možda nije sve savršeno, sam Bog zna da smo napravili hrpu pogrešaka, i tehničkih i organizacijskih i svakakvih drugih. Ali radimo skupa da napravimo nešto veliko što će omogućiti budućim generacijama da imaju više izbora, da rade na kul stvarima i da ne odu iz hrvatske ako ih zanima automotive i šire. Možda ne uspije i sve ode u vražju mater, ali bar smo probali napraviti nešto wow u hrvatskoj dok vi tu kakite po forumima i nemate pojma o čemu pričate. Naravno, držim fige da se to ne dogodi jer je Rimac odlična firma za raditi i učiti i stvarno je puno emocija, živaca i svega uključeno u cijelu priču.
Da, proizvodi se prodaju. Ne, detalji o projektu se vjeorjatno neće objaviti jer zašto bi? Sad bi vi analizirali koliko će komada izlaziti s trake i uspoređivali s kime točno? I šta sad, ako zakasnimo koji mjesec odmah drama? A drugi ne kasne, je li? Svi su ostali savršeni, samo Rimac kasni i ima opozive. Bravo!
Rimac Grupa vs Rimac Technology vs Bugatti-Rimac vs Verne... ajmo gledati koliko ima ljudi i brinuti o brojkama a pojma nemate o ustroju, o razlozima, kompleksnosti, planovima i bilo čemu drugome. Jadni ste.
Umjesto da budete ponosni vi tako. Sram vas bilo.
..
Rimac Grupa vs Rimac Technology vs Bugatti-Rimac vs Verne... ajmo gledati koliko ima ljudi i brinuti o brojkama a pojma nemate o ustroju, o razlozima, kompleksnosti, planovima i bilo čemu drugome. Jadni ste.
Umjesto da budete ponosni vi tako. Sram vas bilo.
-jal i sram? tužno-patetično.. uz postojeći motiv i razumljivo, no pošto je u pitanju tvoje dupe-interes, tad ga moraš braniti.. očekivati barem intelelktualnu pristojnost je tad nerealno.
-malo iznad imaš post koji navodi konkretne stvari, stotine takvih već postoji.. odgovori? -jal? -smiješan-tužan si.
-sram me.. imaš li ti ili rimac srama?
-znaš li u kojoj firmi radiš? koja adresa, .. možda centar mobilnosti na jarunu za kojeg već godinama imamo rendere?
-možda oko prvog roka, isteka, kad je sv.nedelja trebala preuzeti zemljište po ugovoru koji nije ispoštovan no zgurovec i ekipa sve uz osmjeh srede.. sram?
-2024te će po zg voztiti flota robotaxija.. gdje su?
-ugovoreni poslovi, koliko robotaxija je rimac proteklih godina po medijima ugovorio-prodao, stotine, london-beč-hamburg.. i isporuku, pri čemu će tek pogon biti završen 2026te, ako .. sram? jal?
-radiš, nešto konkretno? .. što s 4 identična auta-nevere na slici koja se pojavljuje u ovim člancima? postoje li 4 ista auta osim na toj slici? Desetak komada koji se nalaze po izložbenim salonima i u vlasništvu rimca na bilo koji način, nema duplića, svaki jedinstvenog izgleda-boje i jesu li radovi na njima (4 komada) odmakli za korak? čemu služe slike proizvodnog pogona u kojem nitko ništa ne radi na autima, dok se na drugim slikama vidi rad na komponentama kao retrovizor, spojler.. radiš li ti na montaži bilo kojeg dijela automobila ili neke komponente i koliko si automobila ili dijelova napravio, sklopio, .. 88 ili 8 ili 33 ili manje u desetak godina rada?
-što s 9 komada prošli tjedan povučenih iz prodaje u usa? Jesu li to prodani komadi?
... i btw, što u toj priči radi greyp, ugašena firma-brand-biz (bicikli..).. možda je požar ugašen, ne brand? :)
Nemas ni jedan jedini dokaz za to, samo pusto ''mlaćenje slame'' zadnjih godina, bez ičega konkretnog, pogotovo kad se od radi o Mati Rimcu.
Firme nebi bilo da nije bilo konkretnih investicija izvana.....
-dokaz? mlaćenje prazne slame? .. tko malti praznu slamu? tko ima (ne)uspješnu prezentaciju (ne)vozila robotaxija? .. što je ono uzrok-kvar, kotač? pri čemu možemo zaboraviti osobu iza kulisa s daljinskim, zvanje mobitelom autića (na daljinski) .. igrokaz-predstavu koja je trebala biti što? .. i to po rokovima kad je već zg-om trebala veselo vozikati floata robotaxija.. ne jedan, koji ne vozi...
-prodaja, 88 komada, 8 komada, tipfeler? .. prije tjedan, 9 komada u usa povučeno iz prodaje, kvar nekog spoja.. od posljednje cifre prodanih 33, uračunato i tih 9 koji ipak nisu prodani? .. na kraju ćemo doći do manje prodanih komada automobila nego što ih imamo u izložbenim prostorima, uz onaj jedan koji se par puta prodaje članu nadzornog odbora (usa-doc.. prvo za conceptone, pa za neveru, drugi spojler?) ..
-dokazi? .. kad dođu dokazi, tad kreće remetinec... a pravna država je za sad ćorava, gluha, nitko ništa ne pita, ne traži, čak ni eu, jer naravno nije to igra male hr nego velikih.. možda prođe bez remetinca, .. a možda su u šumici.
-koliko firmi posjeduje rimac, npr rimc-firma služi čemu? tipfeler? zna li gornji djelatnik u kojoj firmi radi? naravno da poneki čak nešto mora i raditi, izuzetak (koji potvrđuje pravilo) .. dok je greyp zatvoren-ugašen itd.
-što je prezentacija ako ne dokaz? .. što je prezentacija prije pola godine za robotaxi dokazala-pokazala? osim osobe iza kulise i hypea? .. možda to da nakon tog datuma plenky&tomy više nisu u istom kadru s rimcem, mada bi im to inače bilo rutinsko naslikavanje npr za izbore, pa plenky svaki tjedan obiđe neki pogon, slika se.. ne s rimcem? .. znaš kad se političari distanciraju od hypea? kad su počeli izbjegavati maminja, todorića, .. pred remetinac.
edit: nastavak na 9 komada povučenih u usa.. proizvedeni 23-24.. što će reć, u dvije godine dio proizvodnje od po zadnjim izjavama 33 prodanih, stoje neprodani u usa i sad su povučeni.. koliko je prodano-prodano, za istač.. koliko rimac kaže da je prodano a koliko je proizvedeno vozila u protekle 2 godine? .. proizvedeno možda 30-40? .. i 4 komada istog designa-boje na traci, na prikladnoj slici radnog pogona.. 4 ista-identična komada, pri čemu teško možemo pronaći dva slična automobila nevere.. osim ta 4 komada na slici. .. pa postoje li ta 4 komada ili je i to render-rendera? ili su prodani, polu-prodani, najavljeni za prodaju... ili su polu-proizvedeni, najavljeni za proizvodnju, jednog dana kad se kampus-pogon napravi sukladno renderima..
-može i se rimac sad slikati s ta 4 komada istih-identičnih nevera koji su od proljeća s nama na tim sličkama pogona-proizvodne 'trake' rimac automobila ili su već prodani pa ih više nema..? podatci pak kažu da ove godine nije prodan ni jedan komad.. pa nema razloga da se ta 4 komada mrdnu s trake-proizvodnje, poslovna logika ..
-nasuprot tog, postoje info da rimac kupuje apartman po sadu.arabiji.. postoji i vrlo pragmatičan razlog, mjesto boravka, remetinec, bih, dubai, razno.. kao i to da je po potvrdi pravomoćnosti presude ocu došlo do razvoda, pri čemu je to možda samo formalno-pravno ili za istač, ljubav.. pa će možda neka inozemna imovina biti na prezime razvedene žene-supruge.. ili je to samo slučajnost i neminovnost današnjih brakova-razvoda milijunaša. Uz podsjetnik da obiteljske firme imaju veze s građevinom-uređenjem i sl. poslovima, pa tko zna, možda se poslovanje širi na saud.arabiju.. ugodno-s-korisnim? pri čemu je nevera-auto sporedan? :)
Stari moj sad si izvaljao toliko gluposti...
Nije me sram što radim za Rimca, ponosan sam.
Da, znam jako dobro u kojoj firmi radim i na koju adresu dolazim svaki dan na posao, kao i nas ostalih cca 800 koji smo na toj istoj adresi (a većina ostalih na drugih 5 lokacija unutar HR)
Robotaksi (Verne) nije projekt samo Rimca, baci malo oko tko su veći suvlasnici. Također za projekt je objavljeno da kasni i jbg, kasni, kao i svaki visokotehnološki projekt. Koliko je Tesla kasnila s Cybertruckom? To ne vidiš jelda?
Da, radim nešto konkretno. Inženjer sam, ne radim na sastavljanju auta, ali sam često prolazio pored linije i gle čuda, auti i ostale komponente se sastavljaju. Slike koje spominješ su promo materijali. Pogledaj malo dublje na YouTube i u razne magazine pa ćeš vidjeti i više (isporučenih) Neveri. Zašto bi točno slikali baš svaku Neveru i prezentirali u javnost?
Greyp je preuzeo Porsche i sad se zove Porsche eBike Performance. Posluju sasvim dobro, hvala na pitanju.
Jesi li isto tako popljuvao i Teslinu prezentaciju humanoidnih robota? U smilu kontrole daljinskim u pozadini. Je li tebi jasno da je to gotovo uvijek tako kad se predstavljaju novi proizvodi i da Verne tu nije nikakva iznimka?
Nevere u USA su povučene iz predstrožnosti, isto najnormalnija stvar koja se događa svima koji nešto rade. Sve je u redu btw.
Ali očito ti koji veze nemaš s firmom, proizvodima, ljudima u firmi, industrijom itd. znaš bolje od 2000+ ljudi koji rade i stvaraju nešto korisno.
Vjeruj meni a ne njemu post bez i jedne cinjenice samo dosta drame i vrijedanja. Tipican marketing ali da pali pali. Netko i to mora raditi
p.s. tesla je uredno popljuvana mnogo puno i cesto na ovome forumu, kao i svi ostali. Jesi slijep? Ah da PR drama ide dalje.
p.p.s. kako to da moderatori osobno vrijedanje u ovim PR postovima ne vide a u ostalima vide? Valjda tako mora biti
p.p.s. kako to da moderatori osobno vrijedanje u ovim PR postovima ne vide a u ostalima vide? Valjda tako mora biti
Reći "pišeš gluposti", "mlatiš praznu slamu" nije osobno , ali napisati "glup si" je osobno.
Toliko o tome, nije tema, ne želim daljnju raspravu o moderiranju...
Nabrijana ekipo,
Tu sad tražite dlake u jajetu, ali ste samo jalni i nikakvi.
vi tu kakite po forumima i nemate pojma o čemu pričate.
pojma nemate o ustroju, o razlozima, kompleksnosti, planovima i bilo čemu drugome. Jadni ste.
Umjesto da budete ponosni vi tako. Sram vas bilo.
Očekivano vrijeđanje od Rimčevih trabanata i apologeta, te ignoriranje činjenica.
Idemo sada malo raščlaniti post.
Dobio sam iskustvo koje nigdje u hrvatskoj ne bih dobio kao hardveraš
Ako misliš samo na autoindustriju, u Hrvatskoj postoji više od 150 tvrtki koje zapošljavaju više od 10.000 ljudi, pa bi trebao uže definirati područje kojim se baviš.
fer sam plaćen, imamo super benefite, imamo zanimljive projekte i trudimo se napraviti brutalne proizvode.
Suprotna iskustva imaju zaposlenici koji svoje osvrte pišu na npr. Joberty, evo samo par:
"Kako bi se ispunili rokovi radnici rade brdo prekovremenih, koji niti su placeni niti se dobije dodatni dani godišnjeg. Sve ovisi do timova naravno.
Uz to postoje pojedinci u menadzment strukturi koji misle da kroz ugnjetavanje prava radnika mogu postići ciljeve koje oni moraju prezentirati kao zadovoljene.
Software Engineer
Full timeTrenutni zaposlenik"
"Prekomjereni rad koji nije nagrađen, bar ne direktno u vidu plaće ili slobodnih dana pod krinkom "ako voliš ovaj posao neće ti biti problem ostat dulje zbog potreba projekta i deadlinea, ne možeš ostaviti kolege na cjedilu", u zadnje vrijeme se naziru znakovi pretvaranja u korporaciju
Intermediate Software Engineer
Full timeTrenutni zaposlenik"
"Problem je da vecina stvari koje se pricaju na van, nisu takve zapravo kad si u firmi. Puno je tu klasicnih HR prica, a nisu rijesene osnovne stvari koje bi svaki zaposlenik trebao imati. Prica se o pet-friendly uredima i jutarnjoj jogi, a ljude se redovito zove da rade vikendom i navecer, neplaceno.
Junior Software Engineer
Full timeBivši zaposlenik
"Startup atmosfera s konstantantnim pritiskom da se stižu svi (nerealni) rokovi rezultira jako lošim work-life balansom i stresom. HR i menadžment se ponekad čine poprilično distancirani od podređenih - uloženi trud i predanost prema poslu obično su nagrađeni samo dodatnim obavezama i odgovornostima, što dovodi do burn-outa kod mnogih kolega.
Software Developer
Full timeBivši zaposlenik
"Firma prihvaća poprilično kratke rokove kako bi dobila projekte te nudi nerealna obećanja koja se kasnije moraju pošto-poto ispoštovati. To često dovodi do prekovremenog rada koji nije plaćen (obično se ostaje sat-dva više svaki dan, a zna se dogoditi i da se zove ljude da dođu vikendom kako bi se stigli rokovi). Zbog tog razloga ono što bi trebala biti kvalitetna rješenja najčešće budu zbrzano napravljen posao na koji se kasnije mora gubiti dodatno vrijeme za popravke.
Software Developer
Full timeBivši zaposlenik
"Puno prekratki rokovi i opcenito neiskustvo svih u timu i tvrtki, od inzenjera, do project managera, team leadova nadalje, sto vodi do lose organizacije.
Junior Software Engineer
Full timeBivši zaposlenik"
"Projekti imaju jako kratak rok što uzrokuje frustracije kod inženjera koji ne stignu dizajnirati proizvod kako bi trebalo. Također je prisutno mnogo prekovremenih sati iako se tu vidi pozitivan pomak.
Hardware Engineer
Full timeTrenutni zaposlenik"
"Kratki rokovi.
Prekovremeni rad je čest i ne plaćen.
Software Engineer
Full timeTrenutni zaposlenik"
Odnosno da opet citiram kolegu "Očekujem izvanredni nadzor Andrije Mikulića zbog grubih kršenja zakona o radu bananarepublike hrvatske, kao i primjerenu kaznu tvrtki i odgovornim osobama, u vidu još par bespovratnih milijardi i nekoliko selfija s Plenkovićem."
Ali radimo skupa da napravimo nešto veliko što će omogućiti budućim generacijama da imaju više izbora, da rade na kul stvarima i da ne odu iz hrvatske ako ih zanima automotive i šire. Možda ne uspije i sve ode u vražju mater, ali bar smo probali napraviti nešto wow...
Jel Rimac senior ostavio nešto budućim generacijama iz npr. Slavonija DI, gdje je bilo zaposleno skoro 3000 ljudi? Ili je tih skoro 3000 ljudi šutirano na cestu, pa bi sad, dok prebiru po kontejnerima trebali pljeskati i klicati "bravo, tako treba, da nas je bar više na cesti, ako ništa, bar se s tim ukradenim novcima pokušava napraviti nešto kul i wow"?
Firma u kojoj radiš počiva na temelju familijarnih malverzacija i našeg novca stoga miruj budi tiho ne grizi ruku koja te hrani.
Nemas ni jedan jedini dokaz za to, samo pusto ''mlaćenje slame'' zadnjih godina, bez ičega konkretnog, pogotovo kad se od radi o Mati Rimcu.
Firme nebi bilo da nije bilo konkretnih investicija izvana.....
Dokaza itekako ima, dovoljno je pročitati javno dostupne financijske izvještaje i zatim primijetiti da je Ivan Rimac, HDZ-ov privatizacijski tajkun, jedan od osnivača Rimac automobila, bivši predsjednik nadzornog odbora Rimac automobili, sinu dao ukradene novce koje je zatim sam sebi vraćao s kamatama. Zbog tih ukradenih novaca je pravomoćno osuđen, ali je kao što je to uobičajeno u Hrvatskoj, prije presude pobjegao u BiH. Tvrtke bez tih novaca Ivana Rimca ne bi bilo.
kao i vjerojatno preko 90% velikih poduzeća i korporacija u RH, a i šire. po čemu je to toliko Rimac drugačiji? Tu kod mene su sad svi odjednom ugledni poduzetnici, ugostitelji i građevinari, a ekipa je do jučer obavljala mafijaške poslove od dilanja do reketarenja. nitko ih ne spominje nigdje.
krajnja poruka je užasna, ali to je nažalost današnji moderni kapitalizam, tko misli drugačije je obična naivčina.
Postoji niz tvrtki koje posluju sasvim legalno. I Rimac i Infobip su rak rana hrvatske IT scene, gurani vezama i vezicama, a zauzimaju centar pozornosti umjesto firmi koje su zbilja zavrijedile biti u centru pozornosti kod nas (nije da ih nema). Zašto se opravdavaju korupcija, krađa i nepotizam? Opravdanja poput "ali svi kradu i muljaju, pa možeš i ti" nisu točna i zbog takvih razmišljanja nam je država tu gdje je. Ili ako namjeravaš (ti ili bilo tko drugi) i dalje opravdavati takve stvari, reci gdje se podvlači crta?
Malo muljanje
Srednje muljanje
Veliko muljanje
Mala krađa
Srednja krađa
Velika krađa
Ubojstvo
Višestruko ubojstvo
Genocid
Što je po vama sasvim OK, tako da učimo nove naraštaje da muljaju, kradu i ubijaju, samo recite gdje se podvlači crta?
Imamo primjer kad su prilikom jurnjave kod Dubrovnika Rimčevi zeloti tvrdili su da je cesta bila zatvorena (u čemu ih je čak i MUP demantirao). U stvarnom svijetu na zatvorenoj cesti nema automobila koji voze u suprotnom smjeru, ali to je samo još jedna odlična ilustracija koliko su kultisti spremni ići daleko da pokriju nepodopštine svog idola. Da je stradala kompletna obitelj iz nekih od automobila iz suprotnog smjera, pretpostavljam da bi neki tvrdili "da je to nažalost danas tako". I onda se također nažalost dogodi Filip Zavadlav, Danijel Bezuk, Branko Koloper i ostali, a Vojko V dobije materijala za drugi dio pjesme Kako To.
Robotaksi (Verne) nije projekt samo Rimca, baci malo oko tko su veći suvlasnici.
Robotaksi je bio isključivo projekt Rimca.
To je projekt za koji je rekao da ga ne "želi raditi". U međuvremenu se predomislio, pa je izjavio: "Za projekt autonomnih taksija nisu znali ni naši zaposlenici, u njega ćemo uložiti milijarde eura. Rasprodali smo prvu seriju Nevere, kupac mi je nudio da odem s njim na Mjesec".
Da opet citiram kolegu "vjerojatno se netko iz Jankomira, iz zatvorenog odjela, dokopao se Matinog broja i trola ga da idu zajedno na Mjesec. Usput je naručio i Neveru, odnosno dvije. Jednu i za doktora."
Greyp je preuzeo Porsche i sad se zove Porsche eBike Performance. Posluju sasvim dobro, hvala na pitanju.
Nije lijepo lagati kad su sve informacije o poslovanju javno dostupne. Greyp, sada Porsche eBike Performance je još jedna u nizu tvrtki koje od osnivanja, u ovom slučaju 2008. posluju isključivo s gubitkom. U prema financijskom izvještaju, u 2023. imaju 8,46 milijuna eura prihoda i 11,25 milijuna eura gubitka.
ne moramo sada o protuzakonitim Greyp tokenima i najavama:
Veliki planovi: Rimčev Greyp 2024. cilja milijardu kuna prihoda, evo kako će to postići
Možemo malo o tome sjeća li se netko požara kojeg je uzrokovao Greyp u Voloskom kraj Opatije?
DORH potvrdio: Požar u garaži vile pored Navisa krenuo od baterije bicikla tvrtke Rimac
Nakon toga se na službenim stranicama tvrtke (linkovi više ne rade), moglo pronaći ovo:
Važna obavijest za vozače Rimčevih bicikala: 'Ne vozite ih! Baterije se mogu samozapaliti'
Mogu se složiti skoro s cijelim postom osim vezano za "kriminalne" privatizacije nekih tvrtki. Gdje je ostatak Jugoplastike- nema ga, propao. Ostao samo dio tvrtke - Auto dijelovi ( jedino su oni tada trebali propasti jer su većinom radili za Zastavu)-pretvoreni u AD plastik . Iz stare firme imaju samo jednu (od 8 lokacija), a oprema je davno otpisana i uništena. U međuvremenu su uložili dramatično više od početne vrijednosti i proširili se na još 5 država s proizvodnjom. Loše se trguje jer cijela aautoindustrija loše stoji (niz: korona, poluvodiči, Ukrajina, elektrifikacija koju EU kupac neće)- dobro još i rade (ne mješati sa proizvođačima automobila jer se na dobavljače ne preljeva povećanje cijena, nego obrnuto - manje automobila, više slobodnih kapaciteta, veća konkurencija na tržištu)
Isto vrijedi za Dukat, Ledo, PIK Vrbovec i Belje, Franck i druge kompanije, koje su imale sumnjivu privatizaciju, no preživjele su, modernizirale proizvodnju, imaju proizvod i tržište, isplaćuju plaće i pune proračun, a vjerojatno ne bi postojale bez ove faze (tada nisu bile intersantne strancima). Znamo puno tvrtki koje nisu kriminalno privatizirane jer radnici/mediji/država/interesne grupe "nisu dali" pa ključ u bravu. Dakle nije crno-bijelo, tj. slijepo provođenje pravde ne vodi uvijek u opći boljitak društva/države.
Što se brodogradnje tiče, meni kao inženjeru je teško je gledati rastakanje struke i gubitak višedecenijskog znanja zbog pohlepe pojedinih grupa i nemoćne države. Imali smo specifične prednosti (iskustvo, znanje, jeftina radna snaga, na relativnom toplom i zatvorenom moru, 4 velika brodogradilišta, speciijalizirana brodogradilišta, brodarski institut, fakulteti) a to nismo znali iskoristiti. Malu brodogradnju ne spominjem jer to ima svaka država koja izlazi na more (i šire).
Ako krenemo detaljnije s privatizacijom trebat će nam posebna tema za to. SFRJ je krenula s državnim vlasništvom i planskoim gospodarstvom, kasnije se uvelo samoupravljačko društvo... Ukratko, nakon raspada bilo je za očekivati da će dobar dio firmi morati mijenjati dosta toga, jer je konkurencija imala bolje i/ili jeftinije proizvode (to je ujedno i trenutni problem USA/EU vs. Kina). Cijenjeni Ivo Bićanić fenomenalno je sažeo proces pretvorbe i privatizacije u Hrvatskoj, objasnio što se trebalo napraviti i usporedio Hrvatsku s zemljama koje su to bolje napravile, poput Slovenije, Češke i Slovačke, te obrazložio zašto i kako su to bolje napravile. Brodogradnju je također detaljno argumentirao i sugerirao što i kako treba napraviti. Bio je užitak slušati ga i čitati.
Rimac je mutna duboka voda pod kracima hdz hobotnice.
Bavim se razvojem elektronike (PCBA). Ima malo firmi u HR koje rade elektroniku na tom nivou, a u automotivu ni jedna koliko ja znam, osim ako rade za nekoga kao agencija.
Ovo s Jobertyja su subjektivni dojmovi, kao što je i moj. Da, nije sve ružićasto, ali je super kako je drugdje. Nekoliko ljudi iz razvoja je otišlo pa se vratilo kroz godinu dana jer su skužili da drugdje nije bolje, uključujući neke koji su otišli van države. Naravno, ljudi odlaze iz raznih razloga i ponekad jednostavno više nije to to za njih. Trudimo se industrijalizirati i mnogim ljudima to više ne paše pa odu. Isto kao što nekima ne paše startup atmosfera. Sve je to trnovit put i potrebne su godine da se stvari namjeste kako spada. Ponekad su krivi ljudi na krivom mjestu, ali i to se popravlja. Sustav je brzo narastao i ima puno stvari za popraviti.
Također mnoge od navedenih stvari su standard u industriji. Kolega koji je došao iz Valea je mjesecima radio po 12 sati dnevno da bi stigli isporučiti - nije bilo ekstra plaćeno. Da se razumijemo, nitko nikad nikoga nije najterao da radi prekovremeno ili preko vikenda, to je sve u konačnici dobrovoljno. To što si ljudi ne znaju postaviti granice je druga stvar. Uostalom ambicioznim pojedincima tako nešto nije ni problem. Pitaj ekipu iz Big Four kako je njima s radnim vremenom, prekovremenima i plaćom...
Ne poznajem Matinog tatu i ne znam što je napravio ili nije napravio niti je to ikako bitno za ovu temu. Mate je fer i korektan čovjek i to je bitno.
Ako ćeš biti takva picajzla onda možeš reći i da je cijela zapadna civilizacija nastala na leđima robova i krađe iz istočnih i južnih zemalja. Bezvezan argument.
Robotaksi - da i? Ljudi promijene planove. Tržište se mijenja, svijet se mijenja. Ne znam čija je ideja, ali svakako nije projekt samo Rimca, pogledaj malo tko je u vlasničkoj strukturi.
To što firma posluje s gubitkom ne znači da ne posluje dobro. Postoji nešto što se zove ulaganje i što se vidi kao gubitak u izvješćima.
Dobro, dogodila se greška, Greyp je izgorio. Koliko je mobitela, automobila i romobila izgorilo? Tisuće. I šta sad? Svaka baterija je rizik i greške se događaju. Očito pojma nemaš koliko je tematika kompleksna i koliko je kompleksan razvoj novih proizvoda, pogotovo onih koji pomiću granice. Da imaš ikakvu ideju o tome ne bi ovdje pisao ovakve stvari. Čak i kad se radi nešto što se napravilo 100 puta (novi Golf npr) zarvoj traje minimum 5 godina i bude tisuće problema, dobar dio prođe i u proizvodnju pa imamo opozive. To je normalno!
Ovo vrijedi samo za Rimca?
https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/prvi-brodar-zabranio-elektrificirane-automobile-na-svojim-linijama-strah-nas-je-pozara-od-baterija-15297275
Bavim se razvojem elektronike (PCBA). Ima malo firmi u HR koje rade elektroniku na tom nivou, a u automotivu ni jedna koliko ja znam, osim ako rade za nekoga kao agencija.
Koliko dugo Tesla razvija svoju elektroniku i softver? Koliko su napredovali u zadnjih 5 godina?
Što predstavlja vlasnička struktura? Zaštitu od gubitaka u poslovanju? Garanciju da će sve uroditi odličnim poslovnim rezultatima? Daj malo detaljnije to objasni jer ne razumijem bih li trebao zatreperiti na neka od imena koja se pojavljuju.
Opet ponavljam pitanje - što je točno Rimac proizveo, a da RH ili EU ima neku opću korist od toga? To što će saudijski šeici imati korist od cijele priče za mene osobno ne predstavlja ništa, kao ni za koga drugoga osim za tebe, tvoje kolege i Rimca. Dakle, molim te razmisli i napiši što će RH ili EU imati kao opću korist, a da ne bude Nevera, Greyp, kineske baterije ili nešto slično.
Očekujem odgovor tipa "razvijamo tehnologiju ili dijelove koji će uskoro biti dostupni u svim vozilima na električni pogon, a koja će po cijeni biti jednaka vozilima s motorom s unutrašnjim izgaranjem".
Ne po cijeni koju mogu platiti samo bogataši ili entuzijasti. Dakle, prepakiravanje proizvoda ili kupovina softvera treće strane i prezentiranje pod vlastitim brandom ne smatram nikakvim uspjehom.
..
Robotaksi - da i? Ljudi promijene planove. Tržište se mijenja, svijet se mijenja. Ne znam čija je ideja, ali svakako nije projekt samo Rimca, pogledaj malo tko je u vlasničkoj strukturi.
..
-opet, mobproj3.. ažuriraj se, već pola godine je to verne. Ako nisi dobio nove brošure-rendere kao zaposlenik, neobično.. no bilo bi za očekivati da kao insider znaš. .. na kraju ćeš govoriti-pisati, nismo ništa znali :)
-btw, znaš li što je kerempuh? -kazalište, recimo satira i sl. .. mjesto igrokaza. Kakve veze to ima? .. pa ima, adresa, vlasništvo, predstava i prodaja magle.
ok, i dalje možda nije jasno, kazalište, jules verne, inspiracija? .. naučna fantastika, pri čemu je pisac prodavao snove-maštu, rimac-maglu, jasnije?
Bavim se razvojem elektronike (PCBA). Ima malo firmi u HR koje rade elektroniku na tom nivou, a u automotivu ni jedna koliko ja znam, osim ako rade za nekoga kao agencija.
Koliko dugo Tesla razvija svoju elektroniku i softver? Koliko su napredovali u zadnjih 5 godina?
Što predstavlja vlasnička struktura? Zaštitu od gubitaka u poslovanju? Garanciju da će sve uroditi odličnim poslovnim rezultatima? Daj malo detaljnije to objasni jer ne razumijem bih li trebao zatreperiti na neka od imena koja se pojavljuju.
Opet ponavljam pitanje - što je točno Rimac proizveo, a da RH ili EU ima neku opću korist od toga? To što će saudijski šeici imati korist od cijele priče za mene osobno ne predstavlja ništa, kao ni za koga drugoga osim za tebe, tvoje kolege i Rimca. Dakle, molim te razmisli i napiši što će RH ili EU imati kao opću korist, a da ne bude Nevera, Greyp, kineske baterije ili nešto slično.
Očekujem odgovor tipa "razvijamo tehnologiju ili dijelove koji će uskoro biti dostupni u svim vozilima na električni pogon, a koja će po cijeni biti jednaka vozilima s motorom s unutrašnjim izgaranjem".
Ne po cijeni koju mogu platiti samo bogataši ili entuzijasti. Dakle, prepakiravanje proizvoda ili kupovina softvera treće strane i prezentiranje pod vlastitim brandom ne smatram nikakvim uspjehom.
Tesla ju razvija već preko 15 godina, možda i preko 20 i imali su više iteracija. Ne znam detalje, ne znam zašto je to bitno uopće. Tesla radi na potpuno drugoj skali s drugim ciljevima. Nama nije cilj raditi masovnu proizvodnju automobila za opće tržište. Za to su potrebne milijarde ulaganja. U kom svemiru mi to možemo pratiti?
Poanta vlasničke strukture je da nije samo Rimac u tome nego da ima više investitora.
Što je Rimac proizveo i proizvodi?
Hmm...
C1 aute - za nešto što je proizvedeno s tim resursima i iskustvom koje je tada postojalo to je čudo
Neveru i platformu za Pininfarinu Battista - uključujući skoro svu elektroniku unutra (infotainment, pogon, bateriju, ECU-ove, OBC...)
HV baterije za Koenigsegg Regera
HV baterije za Aston Marting Valkyrie
Infotainment za Aston Martin Valkyrie
Razne sustave za novi Bugatti Tourbillon
Baterijske pakete za nekoliko velikih OEMova
Pogonski sklop za Ceer
I još svakakave veće, manje i specijalne projekte. Tek smo na početku.
Što hrvatska i EU imaju od toga?
Pa za početak uplaćujemo više poreza u blagajnu nego što dobivamo poticaja, pa onda plaće za oko 2000 ljudi i samim tim sve druge doprinose u državnu blagajnu koji idu iz toga, ugodno mjesto za rad za stotine inženjera i tehničara, stjecanje iskustva svih tih zaposlenika i građenje ljudi, razvoj novih tehnologija, suradnje s fakultetima, sponzoriranje razno raznih natjecanja (Formula Student npr.), građenje visokotehnološkog sektora u hrvatskoj, građenje automobilske insdustrije u hrvatskoj, direktni i indirektni prihodi svih hrvatskih i europskih kooperanata, popularizacija hrvatske kao turističke destinacije...
Cijene diktira tržište, i ako smo sklopili ugovore što tebe sad to toliko dira?
Znaš li ti Thinker, koliko je teško napraviti cjenovno konkurentan proizvod komparativne kvalitete kad se boriš s Boschom, Continentalom, Valeom i drugim velikim ribama? Teško ga je napraviti i ovako i onako, a pogotovo kad si u ligi s njima. Sama činjenica da smo dobili velike projekte od renomiranih OEMova je čudo za sebe i rezultat napornog rada. I opet, umjesto da ste ponosni na izgradnju naše industrije i da se napokon nešto radi vi samo znate pisati ružne stvari po forumima. Pojma nemate koliko je sve to skupa izazovno i s koliko se problema borimo. Da je tako jednostavno bilo bi toga na sve strane. Da smo u USA dobili bi 5x veće investicije samo jer je HR takva kakva je za ulaganja. Sav novac koji smo dobili je sitnica za našu industriju. Novac od EU fondova nije besplatan, moraš uložiti najmanje još toliko svojih novaca da bi dobio sredstva.
Nikad nije bila ideja da se radi nešto što ćemo ti i ja moći kupiti. Ne znam zašto je to uopće pitanje. Ciljamo na luksuznije tržište i viši rang jer je to poslovni plan koji imamo i to se može s resursima koje imamo. Gradimo iskustvo i firmu malo po malo. To je kao da dovodiš u pitanje Patek, Lamborghini, Ferrari, Rolex, Porsche, Cartier i ostale. Imaju svoj đir i svoju publiku. Ne budi ljubomoran. Ljudi rade i zarađuju svoj kruh.
Nisi ti ni ekipa koja tu trola svjesni koliko više košta razvoj nećega za masono tržište i da je to potpuno drugi svijet. Mislite da je sve lagano, a blage veze nemate o biznisu, tržištu i razvoju.
Dosta je hranjenja trolova. Ne zaslužujete da vam bude bolje s takvim stavom i mentalitetom.
..
Robotaksi - da i? Ljudi promijene planove. Tržište se mijenja, svijet se mijenja. Ne znam čija je ideja, ali svakako nije projekt samo Rimca, pogledaj malo tko je u vlasničkoj strukturi.
..
-opet, mobproj3.. ažuriraj se, već pola godine je to verne. Ako nisi dobio nove brošure-rendere kao zaposlenik, neobično.. no bilo bi za očekivati da kao insider znaš. .. na kraju ćeš govoriti-pisati, nismo ništa znali :)
-btw, znaš li što je kerempuh? -kazalište, recimo satira i sl. .. mjesto igrokaza. Kakve veze to ima? .. pa ima, adresa, vlasništvo, predstava i prodaja magle.
ok, i dalje možda nije jasno, kazalište, jules verne, inspiracija? .. naučna fantastika, pri čemu je pisac prodavao snove-maštu, rimac-maglu, jasnije?
O bravo, jako si to dobro složio
Bolje da se maknem od ove rasprave jer ću samo pokupiti karton.
Opet ponavljam pitanje - što je točno Rimac proizveo, a da RH ili EU ima neku opću korist od toga?
Najbolje da tih 2000 visokoobrazovanih ljudi sa jako specifičnim znanjem ode u Njemačku i tamo plaćaju poreze, mirovinsko i zdrastveno. Tu u Hrvatskoj nam visokoplaćeni poslovi ne trebaju. Turizam i plodovi zemlje!
Tesla ju razvija već preko 15 godina, možda i preko 20 i imali su više iteracija. Ne znam detalje, ne znam zašto je to bitno uopće. Tesla radi na potpuno drugoj skali s drugim ciljevima. Nama nije cilj raditi masovnu proizvodnju automobila za opće tržište. Za to su potrebne milijarde ulaganja. U kom svemiru mi to možemo pratiti?
Poanta vlasničke strukture je da nije samo Rimac u tome nego da ima više investitora.
Što je Rimac proizveo i proizvodi?
Hmm...
C1 aute - za nešto što je proizvedeno s tim resursima i iskustvom koje je tada postojalo to je čudo
Neveru i platformu za Pininfarinu Battista - uključujući skoro svu elektroniku unutra (infotainment, pogon, bateriju, ECU-ove, OBC...)
HV baterije za Koenigsegg Regera
HV baterije za Aston Marting Valkyrie
Infotainment za Aston Martin Valkyrie
Razne sustave za novi Bugatti Tourbillon
Baterijske pakete za nekoliko velikih OEMova
Pogonski sklop za Ceer
I još svakakave veće, manje i specijalne projekte. Tek smo na početku.
Što hrvatska i EU imaju od toga?
Pa za početak uplaćujemo više poreza u blagajnu nego što dobivamo poticaja, pa onda plaće za oko 2000 ljudi i samim tim sve druge doprinose u državnu blagajnu koji idu iz toga, ugodno mjesto za rad za stotine inženjera i tehničara, stjecanje iskustva svih tih zaposlenika i građenje ljudi, razvoj novih tehnologija, suradnje s fakultetima, sponzoriranje razno raznih natjecanja (Formula Student npr.), građenje visokotehnološkog sektora u hrvatskoj, građenje automobilske insdustrije u hrvatskoj, direktni i indirektni prihodi svih hrvatskih i europskih kooperanata, popularizacija hrvatske kao turističke destinacije...
Cijene diktira tržište, i ako smo sklopili ugovore što tebe sad to toliko dira?
Znaš li ti Thinker, koliko je teško napraviti cjenovno konkurentan proizvod komparativne kvalitete kad se boriš s Boschom, Continentalom, Valeom i drugim velikim ribama? Teško ga je napraviti i ovako i onako, a pogotovo kad si u ligi s njima. Sama činjenica da smo dobili velike projekte od renomiranih OEMova je čudo za sebe i rezultat napornog rada. I opet, umjesto da ste ponosni na izgradnju naše industrije i da se napokon nešto radi vi samo znate pisati ružne stvari po forumima. Pojma nemate koliko je sve to skupa izazovno i s koliko se problema borimo. Da je tako jednostavno bilo bi toga na sve strane. Da smo u USA dobili bi 5x veće investicije samo jer je HR takva kakva je za ulaganja. Sav novac koji smo dobili je sitnica za našu industriju. Novac od EU fondova nije besplatan, moraš uložiti najmanje još toliko svojih novaca da bi dobio sredstva.
Nikad nije bila ideja da se radi nešto što ćemo ti i ja moći kupiti. Ne znam zašto je to uopće pitanje. Ciljamo na luksuznije tržište i viši rang jer je to poslovni plan koji imamo i to se može s resursima koje imamo. Gradimo iskustvo i firmu malo po malo. To je kao da dovodiš u pitanje Patek, Lamborghini, Ferrari, Rolex, Porsche, Cartier i ostale. Imaju svoj đir i svoju publiku. Ne budi ljubomoran. Ljudi rade i zarađuju svoj kruh.
Nisi ti ni ekipa koja tu trola svjesni koliko više košta razvoj nećega za masono tržište i da je to potpuno drugi svijet. Mislite da je sve lagano, a blage veze nemate o biznisu, tržištu i razvoju.
Dosta je hranjenja trolova. Ne zaslužujete da vam bude bolje s takvim stavom i mentalitetom.
OK, bacimo pogled na Wikipediju: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Autopilot
Znači 11 godina razvoja i plan da do 2023. godine bude 5. nivo autonomne vožnje, pomaknuto na 2026. godinu uz 800 W potrošnje u složenim uvjetima navigacije uz neizvjesnu realizaciju jer još uvijek ima pogrešaka na nivou detektiranja objekata. I sada mi molim te objasni kakva je razlika u navigaciji Tesle u odnosu na autonomnu vožnju robotaxija u Zagrebu.
Znači skupi dijelovi za skupa vozila su krajnji domet koji se Rimac postigao? Zaposleno je 2.000 ljudi? Uplaćujete u državnu blagajnu točno što? Novac koji ste dobili iz te iste državne blagajne? Gdje je silna zarada ako Rimac stalno prikazuje gubitke?
Zašto EU i RH uopće ulažu u ikakvu proizvodnju i razvoj ako već u startu tvrdiš da se cilja na luksuzno tržište i viši rang? Zar stvarno ispada da se novac investira u proizvode za bogataše? Pa zašto onda nije EU uložila direktno u VW, nego oni sada otpuštaju tisuće ljudi?
Ne znam zašto ispadam naivan i očekujem neki boljitak za sve stanovnike EU, a ne samo za par odabaranih iz Monte Carla i pojedince s arapskog poluotoka. I još je smješnije + žalosnije što ti ne vidiš nikakav problem u tome i optužuješ nas da trolamo. Da, mi sigurno ne zaslužujemo da nam bude bolje jer je to očito rezervirano za Rimca.
Najbolje da tih 2000 visokoobrazovanih ljudi sa jako specifičnim znanjem ode u Njemačku i tamo plaćaju poreze, mirovinsko i zdrastveno. Tu u Hrvatskoj nam visokoplaćeni poslovi ne trebaju. Turizam i plodovi zemlje!
Nemam ništa protiv da imaju visoku plaću i da rade specifične poslove u Hrvatskoj, samo mi je malo smiješno da se uloži hrpa milijuna eura u privatne pogone koji ne doprinose nikome i ničemu osim Rimcu i kupcima-bogatašima, vidi moj prethodni odgovor Rimčevom zaposleniku. Stvarno misliš da će cijela priča proći bez da netko Rimca priupita gdje je točno uložen novac i koji su rezultati tog ulaganja? Nekako su se neki rezultati očekivali pri spominjanju ulaganja.
https://www.vecernji.hr/barkod/talijanski-investicijski-fond-ulaze-u-rimca-120-milijuna-eura-1581953
https://www.bug.hr/biznis/porsche-ulaze-u-rimac-automobile-dodatnih-70-milijuna-eura-19159
Trebam li nastaviti niz ili će se netko pitati gdje su razultati svih tih ulaganja?
Nemam ništa protiv da imaju visoku plaću i da rade specifične poslove u Hrvatskoj, samo mi je malo smiješno da se uloži hrpa milijuna eura u privatne pogone koji ne doprinose nikome i ničemu osim Rimcu i kupcima-bogatašima, vidi moj prethodni odgovor Rimčevom zaposleniku. Stvarno misliš da će cijela priča proći bez da netko Rimca priupita gdje je točno uložen novac i koji su rezultati tog ulaganja? Nekako su se neki rezultati očekivali pri spominjanju ulaganja.
https://www.vecernji.hr/barkod/talijanski-investicijski-fond-ulaze-u-rimca-120-milijuna-eura-1581953
https://lidermedia.hr/tvrtke-i-trzista/rimac-grupa-prikupila-500-milijuna-eura-u-novoj-investicijskoj-rundi-novi-ulagaci-softbank-i-goldman-sachs-143117
https://www.index.hr/vijesti/clanak/rimac-dobio-100-milijuna-dolara-od-arapa-za-robotaksije/2536122.aspx
https://www.bug.hr/biznis/porsche-ulaze-u-rimac-automobile-dodatnih-70-milijuna-eura-19159
https://hr.bloombergadria.com/biznis/kompanije/100/investindustrial-ulaze-9075-milijuna-kuna-u-rimac-grupu/news
Trebam li nastaviti niz ili će se netko pitati gdje su razultati svih tih ulaganja?
I gdje je točno tu javni novac? Da znam da i javni novac su dobili, ali to je kikiriki. To što investicijski fondovi ulažu u nešto imaju svoju računicu. To je najgrublji oblik kapitalizma. To što si linkao upravo govori u tezi da oni imaju proizvod koji je potreban tržištu jer investicijski fond neće bacati novce u vjetar, već očekuje 3-4-5-10x natrag povrat uloženoga.
Ako ja odem danas u firmu X i uložim svoj novac, zakaj to tebe boli?
Nekako su se neki rezultati očekivali pri spominjanju ulaganja.
IMHO, Thinker, postavljaš cijelo vrijeme u odnos investiciju i neke proizvode. EU daje novce, EU definira uvijete.
Europska investicijska banka dala BMW-u 200miljuna, dala Rimcu 30miljuna, i jednom i drugom za "... developing ... techologies...".
Nije ni BMW-u, ni Rimcu dao zadatak da radi proizvode. Nego im je dao zadatak da razvijaju.
Ili tvojim riječnikom, "u općem interesu EU" je da se razvijamo (boost technological innovation), to košta, zato EU investira.
Hoće li "razvijanje" rezultirati nekim proizvodima o kojim ti pričaš? Investitoru to za opravdanje te investicije nije relevatno.
I gdje je točno tu javni novac? Da znam da i javni novac su dobili, ali to je kikiriki. To što investicijski fondovi ulažu u nešto imaju svoju računicu. To je najgrublji oblik kapitalizma. To što si linkao upravo govori u tezi da oni imaju proizvod koji je potreban tržištu jer investicijski fond neće bacati novce u vjetar, već očekuje 3-4-5-10x natrag povrat uloženoga.
Ako ja odem danas u firmu X i uložim svoj novac, zakaj to tebe boli?
IMHO, Thinker, postavljaš cijelo vrijeme u odnos investiciju i neke proizvode. EU daje novce, EU definira uvijete.
Europska investicijska banka dala BMW-u 200miljuna, dala Rimcu 30miljuna, i jednom i drugom za "... developing ... techologies...".
Nije ni BMW-u, ni Rimcu dao zadatak da radi proizvode. Nego im je dao zadatak da razvijaju.
Ili tvojim riječnikom, "u općem interesu EU" je da se razvijamo (boost technological innovation), to košta, zato EU investira.
Hoće li "razvijanje" rezultirati nekim proizvodima o kojim ti pričaš? Investitoru to za opravdanje te investicije nije relevatno.
Moram li baš trošiti svoje vrijeme i na prevođenje?
Za ovo barem ne trebate prevoditelja.