Najmanji mm-wave primopredajnik na svijetu s vojno

poruka: 13
|
čitano: 4.663
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Najmanji mm-wave primopredajnik na svijetu s vojno".
16 godina

Ovo mi malo nema smisla.

Ranih 90-tih sam bio radio-amater, vecinom u na CB-u, nesto malo na VHF-u.

CB koliko god bila smece od frekvencije (27Mghz) ima 11m duzinu vala i u odnosu na VHF (ili pogotvo UHF) uvijek je imala/ima  veci doseg (bez repetitora) preko otvorenog prostora. Cak stovise, kada se poklope atmosferski uvjeti (tzv. propagacija) dozvoljava komunikaciju na ekstremnim udaljenositma. Pojednostavljeno receno radio valovi duljih valnih duljina (kao CB npr.)i se mogu odbijati od atmosfere ili cak povrsina (posebice vodenih) i time produlljiti doseg, a ako sam to dobro izracunao 60GHz duljina vala mora biti ispod 1cm.

Moj najdalji razgovor je bio sa Juznoafrickom Republikom ,ako se dobro sjecam, i  covjek je bio iz mjesta Dinwindie (ili tako nesto) na SSB-u (mislim da imam jos uvijek negdje njegovu QSL karticu).

S druge strane, prednost kratkih ili ultrakratkih valova je penetracija.

Pojednostavljeno receno (kada je doseg u pitanju), zelis li komunicirati na kracim udaljenostima, kroz nekoliko slojeve betona, kraci val je bolji.

Zelis vecu udaljenost (otvoreni prostori) duza valna duljina je bolja.

Rekavsi to, cudi me da su naglasili kao primjere upotrebe "Visokozahtjevni scenariji, poput vojnih operacija ili uspostavljanja veza za hitne službe ..." s obzirom da na vec preko 2km (oko puta Pi, neznam o kojoj snazi primopredajnika se radi, ali zasigurno nije velika u tako malom pakiranju) i recimo jednog brda (prepreke)  izmedju sugovornika, veza ce biti neupotrebljiva.

Ovaj moderni marketing me zbunjuje.

We live in a society exquisitely dependent on science and technology, in which hardly anyone knows anything about science and technology.