Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek

poruka: 299
|
čitano: 77.797
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek".
8 godina
neaktivan
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
picajzla0707 kaže...
Old Iggy kaže...

Naravno da se može (s tim da izbaci Norvežane iz cijele priče).

Problem je što se mijenjanje kompleksnih okolina radi dugoročno i planski, za razliku od uvođenja EV-a.

Jedna od stvari je proizvodnja i distribucija. Ona kod nas nije baš dobra i bez EV-a, kamoli s njima.

 u pravu si, no problem je u tome što bi industrija ostala na fosilnim gorivima duže nego treba, jer im je to isplativije i jer im je profit na prvom mjestu

a neke stvari poput ovih ipak stoje iznad kratkoročnog profita i očito je da ih treba 'pogurati'

nije to prvi put da se pruža otpor napretku, samo što ovaj put nije u pitanju samo napredak, nego i opstanak nas kao vrste na planetu 

da li bi to moglo bolje i s boljim planiranjem - svakako da bi, no nije baš da imamo vremena

 Ja se tu slažem i s tobom i sa Iggyem. Ovo sa guranjem se, po meni, krivo radi. Treba poticati nisko ugljične tehnologije, ali ne političkim izborom pobjednika. Svi evropski zakoni o smanjenju emisija su kompletno ignorirani dok nisu postavili granicu od 95 grama preko koji će svaki gram koštati ohoho. I odjednom su svi u ponudu stavili hibride, baterijske automobile, već se istražuju metanol, amonijak, zeleni vodik i svašta nešto. I jedino BMW zna napraviti profitabilan EV, svi ostali ICE majstori gube na EVovima. A to netko potiče ulupavanjem dodatnih 10 tisuća eura.

 

Mislim da su tako trebali i nastaviti. Izbor tehnologije nek napravi inovacija, konkurencija, bitno da ne emitira CO2. Isto i sa generiranjem el. energije.

Ja rekoh
15 godina
offline
Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek

Ako je bitna ekologija zašto onda nabijati carine na jeftina EV vozila iz Kine. Zakaj da si ljudi ne kupe za 11 000 eura EV sa solidnim dometom i na zamjenimao 100% gradska osobna vozila.

Ali nije bitna čistoča zraka u gradovima, nego je i dalje bitan sveti profit, nikad dosta...do uništenja. Čuvanje radnih mjesta? pa to je onda usšporedivo sa našom brodogradnjom u koju smo ulupali milijarde pa je svejedno propala.

Moj PC  
1 1 hvala 0
16 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Feudalac kaže...
 

Izbor tehnologije nek napravi inovacija, konkurencija, bitno da ne emitira CO2. Isto i sa generiranjem el. energije.

Problem je što to nije tako jednostavno jer smo daleko od ozbiljne promjene nafte zelenom energijom, stoljeće se nafta razvijala kao primarni energent i to je dovelo do globalnog razvoja, elektrika je krasna za stacionarnu primjenu, ali mobilnu i nije baš.

forumaš kaže...

Ako je bitna ekologija zašto onda nabijati carine na jeftina EV vozila iz Kine. Zakaj da si ljudi ne kupe za 11 000 eura EV sa solidnim dometom i na zamjenimao 100% gradska osobna vozila.

Ali nije bitna čistoča zraka u gradovima, nego je i dalje bitan sveti profit, nikad dosta...do uništenja. Čuvanje radnih mjesta? pa to je onda usšporedivo sa našom brodogradnjom u koju smo ulupali milijarde pa je svejedno propala.

Ima tu par stvari:

1. Carina služi zaštiti vlastite industrije i potrošača.

2. Kineski EV-ovi prilagođeni EU tržištu su bitno skuplji nego za njihovo tržište (razlike u sigurnosti itd.).

3. Kina diktira i proizvodne modele i nastup na nekim tržištima, na stranu što i dalje diktira (koliko se sjećam) odnos kineske i ostalih valuta. To nije ista "igra".

4. Postprodajna podrška koju uvjetuje EU je daleko od onog što su kineski proizvođači dugoročno u stanju osigurati.

5. Nije isto raditi tvornice EV-ova od nule (kao Kinezi) ili transformirati postojeće proizvodnje.

6. EU zadnje što želi je uništiti svoju proizvodnju vozila (koja generira i prihod i radna mjesta) masovnim uvozom iz Kine. EU je radi Kine ionako na putu dole, ovo bi bio još jedan čavao u lijes ekonomije u Europi (opće, ne samo autoindustrije).

7. EU je puno previše briga za okoliš u odnosu na druge države koje generiraju jako puno zagađenja. Ne može EU toliko smanjiti zagađenje koliko ga povećavaju Kina, Indija i niz drugih ekonomija koje se razvijaju na osnovu foslinih goriva. Eu ne može toliko financirati tranziciju da bi to bilo ekonomski isplativo na duže staze.

4 godine
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Kako je krenulo, nije baš izgledno da će u doglednoj budućnosti naša mreža biti opterećena EVima, ali da se treba planirati za budućnost - treba.
8 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Feudalac kaže...

 Imam neki predosjećaj... Ja mislim da mreža sama za sebe daje dovoljno informacija bez ikakvih dodatnih protokola. Frekvencija i napon, fazni pomak, sve je to već oko nas. Auti koji su ozbiljni potrošači bi mogli pratiti te parametre i kad detektiraju pojačano naprezanje, smanjiti svoju snagu i olakšati mreži...

Ne, te stavke ti ništa ne znače - frekvencija ti varira uvijek +-1% neovisno o opterećenju, naponi isto ništa ne znače (RH inače ima dosta problema s previsokim naponima na VN mreži, primarno zbog predimenzioniranosti, ali to se sve bolje riješava, pogotovo od kad su krenuli s onim zajedničkom softverskom regulacijom za našu i slovensku mrežu), fazni pomak ti isto ništa ne govori jer vidiš samo lokalni.

Sve to samo na izvorištu daje korisne podatke, zato jedino operater i može regulirati sve, i onda bi imalo smisla.

Inače, još jedna stvar koju zaboravljamo, inflacija.

U budućnoati (jer ova dvoznamenkasta inflacija teško da bude stala u narednim godinama), više ne budemo mogli graditi mrežu na dosadašnji način (doslovno za priključna mjesta koja vode do kućanstava se sve dvostruko predimenzionira zato jer imaju nepoznat faktor snage) i onda ovaj sustav kaj sam predložio još više dobiva na važnosti.

A onda je punjenje auta tu savršen buffer, pogotovo kad pogledaš da je u narednih par godina odobreno priključenje skoro 5000 MW solara i vjetra...

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
16 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Gallu kaže...
Kako je krenulo, nije baš izgledno da će u doglednoj budućnosti naša mreža biti opterećena EVima, ali da se treba planirati za budućnost - treba.

zato i kažem da bi trebalo umjesto u subvencije EV-a financirati izgradnju infrastrukture. Time bi se povećala potencijalna baza korisnika umjesto sufinanciralo određeni broj skupih vozila onima koji ionako imaju para za nabavu.

15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...
Kako je krenulo, nije baš izgledno da će u doglednoj budućnosti naša mreža biti opterećena EVima, ali da se treba planirati za budućnost - treba.

zato i kažem da bi trebalo umjesto u subvencije EV-a financirati izgradnju infrastrukture. Time bi se povećala potencijalna baza korisnika umjesto sufinanciralo određeni broj skupih vozila onima koji ionako imaju para za nabavu.

 I prekrsiti tradiciju da se subvencije daju onima kojima ne treba, da se potrose tamo gdje je beskorisno, da se bacaju u vjetar, da se pune dzepovi onima koji i tako imaju previse, da..... 

Nece ici, nece ici zao mi je. 

8 godina
neaktivan
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...

6. EU zadnje što želi je uništiti svoju proizvodnju vozila (koja generira i prihod i radna mjesta) masovnim uvozom iz Kine. EU je radi Kine ionako na putu dole, ovo bi bio još jedan čavao u lijes ekonomije u Europi (opće, ne samo autoindustrije).

7. EU je puno previše briga za okoliš u odnosu na druge države koje generiraju jako puno zagađenja. Ne može EU toliko smanjiti zagađenje koliko ga povećavaju Kina, Indija i niz drugih ekonomija koje se razvijaju na osnovu foslinih goriva. Eu ne može toliko financirati tranziciju da bi to bilo ekonomski isplativo na duže staze.

 EU je krenula s tom pričom da bi razvila nove industrije, a na kraju jedino u proizvodnji vjetrenjača imamo nekakvu solidnu poziciju. Sve ostalo je Kina počela raditi i prije EU na tržištu koje je samo za sebe veće od cijele EU a kamoli Njemačke koja je solirala. 

 

Generalno, ništa nije statično. U svakoj novoj tehnologiji se pojavljuju drugi igrači i tako se novac, moć i utjecaj kreće.

 

Realno, nemamo neke šanse. I ako bi kompetno zabranili uvoz kineskih solarnih panela i električlnih automobila, nećemo imati taj volumen i cijenu tako da smo opet u lošijoj poziciji. Na zapadu ljudi više ne žele biti majstori ili inženjeri već doktori, menadžeri i slično pa nas i to koči, relativno.

Ja rekoh
15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Feudalac kaže...
Old Iggy kaže...

6. EU zadnje što želi je uništiti svoju proizvodnju vozila (koja generira i prihod i radna mjesta) masovnim uvozom iz Kine. EU je radi Kine ionako na putu dole, ovo bi bio još jedan čavao u lijes ekonomije u Europi (opće, ne samo autoindustrije).

7. EU je puno previše briga za okoliš u odnosu na druge države koje generiraju jako puno zagađenja. Ne može EU toliko smanjiti zagađenje koliko ga povećavaju Kina, Indija i niz drugih ekonomija koje se razvijaju na osnovu foslinih goriva. Eu ne može toliko financirati tranziciju da bi to bilo ekonomski isplativo na duže staze.

 EU je krenula s tom pričom da bi razvila nove industrije, a na kraju jedino u proizvodnji vjetrenjača imamo nekakvu solidnu poziciju. Sve ostalo je Kina počela raditi i prije EU na tržištu koje je samo za sebe veće od cijele EU a kamoli Njemačke koja je solirala. 

 

Generalno, ništa nije statično. U svakoj novoj tehnologiji se pojavljuju drugi igrači i tako se novac, moć i utjecaj kreće.

 

Realno, nemamo neke šanse. I ako bi kompetno zabranili uvoz kineskih solarnih panela i električlnih automobila, nećemo imati taj volumen i cijenu tako da smo opet u lošijoj poziciji. Na zapadu ljudi više ne žele biti majstori ili inženjeri već doktori, menadžeri i slično pa nas i to koči, relativno.

 Opcenito je idiotski europi natjecati se u proizvodnji, bar takvoj. Zalosno je sto se moze natjecati u mnogim drugim stvarima ali... 

U industrijskoj proizvodnji jako te koci standard zivota koji radnik ocekuje a poslodavac neda. Matematika tu nije komplicirana.

16 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Feudalac kaže...
Old Iggy kaže...

6. EU zadnje što želi je uništiti svoju proizvodnju vozila (koja generira i prihod i radna mjesta) masovnim uvozom iz Kine. EU je radi Kine ionako na putu dole, ovo bi bio još jedan čavao u lijes ekonomije u Europi (opće, ne samo autoindustrije).

7. EU je puno previše briga za okoliš u odnosu na druge države koje generiraju jako puno zagađenja. Ne može EU toliko smanjiti zagađenje koliko ga povećavaju Kina, Indija i niz drugih ekonomija koje se razvijaju na osnovu foslinih goriva. Eu ne može toliko financirati tranziciju da bi to bilo ekonomski isplativo na duže staze.

 EU je krenula s tom pričom da bi razvila nove industrije, a na kraju jedino u proizvodnji vjetrenjača imamo nekakvu solidnu poziciju. Sve ostalo je Kina počela raditi i prije EU na tržištu koje je samo za sebe veće od cijele EU a kamoli Njemačke koja je solirala. 

 

Generalno, ništa nije statično. U svakoj novoj tehnologiji se pojavljuju drugi igrači i tako se novac, moć i utjecaj kreće.

 

Realno, nemamo neke šanse. I ako bi kompetno zabranili uvoz kineskih solarnih panela i električlnih automobila, nećemo imati taj volumen i cijenu tako da smo opet u lošijoj poziciji. Na zapadu ljudi više ne žele biti majstori ili inženjeri već doktori, menadžeri i slično pa nas i to koči, relativno.

Problem je u tome što uništavamo uvozom vozila premium proizvodnju, a ponajviše ograničenjima koje sami namećemo.

Kina je nastala na micanju "jeftine" proizvodnje, sad kreće i u ozbiljnijem smjeru. Zato to treba ograničiti.

konjRR kaže...

 Opcenito je idiotski europi natjecati se u proizvodnji, bar takvoj. Zalosno je sto se moze natjecati u mnogim drugim stvarima ali... 

U industrijskoj proizvodnji jako te koci standard zivota koji radnik ocekuje a poslodavac neda. Matematika tu nije komplicirana.

Nije uopće problem proizvoditi, ako je proizvod kvalitetan. Tu nastaju problemi jer trebamo stvoriti nešto od nule s jakim kašnjenjem u startu i okovima na nogama.

15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...
Feudalac kaže...
Old Iggy kaže...

6. EU zadnje što želi je uništiti svoju proizvodnju vozila (koja generira i prihod i radna mjesta) masovnim uvozom iz Kine. EU je radi Kine ionako na putu dole, ovo bi bio još jedan čavao u lijes ekonomije u Europi (opće, ne samo autoindustrije).

7. EU je puno previše briga za okoliš u odnosu na druge države koje generiraju jako puno zagađenja. Ne može EU toliko smanjiti zagađenje koliko ga povećavaju Kina, Indija i niz drugih ekonomija koje se razvijaju na osnovu foslinih goriva. Eu ne može toliko financirati tranziciju da bi to bilo ekonomski isplativo na duže staze.

 EU je krenula s tom pričom da bi razvila nove industrije, a na kraju jedino u proizvodnji vjetrenjača imamo nekakvu solidnu poziciju. Sve ostalo je Kina počela raditi i prije EU na tržištu koje je samo za sebe veće od cijele EU a kamoli Njemačke koja je solirala. 

 

Generalno, ništa nije statično. U svakoj novoj tehnologiji se pojavljuju drugi igrači i tako se novac, moć i utjecaj kreće.

 

Realno, nemamo neke šanse. I ako bi kompetno zabranili uvoz kineskih solarnih panela i električlnih automobila, nećemo imati taj volumen i cijenu tako da smo opet u lošijoj poziciji. Na zapadu ljudi više ne žele biti majstori ili inženjeri već doktori, menadžeri i slično pa nas i to koči, relativno.

Problem je u tome što uništavamo uvozom vozila premium proizvodnju, a ponajviše ograničenjima koje sami namećemo.

Kina je nastala na micanju "jeftine" proizvodnje, sad kreće i u ozbiljnijem smjeru. Zato to treba ograničiti.

konjRR kaže...

 Opcenito je idiotski europi natjecati se u proizvodnji, bar takvoj. Zalosno je sto se moze natjecati u mnogim drugim stvarima ali... 

U industrijskoj proizvodnji jako te koci standard zivota koji radnik ocekuje a poslodavac neda. Matematika tu nije komplicirana.

Nije uopće problem proizvoditi, ako je proizvod kvalitetan. Tu nastaju problemi jer trebamo stvoriti nešto od nule s jakim kašnjenjem u startu i okovima na nogama.

 Ne razumijem zasto bi trebali proizvoditi sve u globaliziranom svijetu? Zar nebi bilo pametnije porizvodtiti samo ono sto je "profitabilno"? Ili stvarno mislis da je pametnije se natjecati u tome tko ce dati vise subvencija, deregulirat, dozvoiti zagadenje, itd.? Race to the bottom? Ja radije nebi. A ima mnogo primjera proizvodnje koji pokazuju da nemoramo.

Poruka je uređivana zadnji put uto 12.3.2024 19:28 (konjRR).
16 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
konjRR kaže...
Old Iggy kaže...

Nije uopće problem proizvoditi, ako je proizvod kvalitetan. Tu nastaju problemi jer trebamo stvoriti nešto od nule s jakim kašnjenjem u startu i okovima na nogama.

 Ne razumijem zasto bi trebali proizvoditi sve u globaliziranom svijetu? Zar nebi bilo pametnije porizvodtiti samo ono sto je "profitabilno"? Ili stvarno mislis da je pametnije se natjecati u tome tko ce dati vise subvencija, deregulirat, dozvoiti zagadenje, itd.? Race to the bottom? Ja radije nebi. A ima mnogo primjera proizvodnje koji pokazuju da nemoramo.

Europa praktički nikad nije ni proizvodila sve, a zadnjih desetljeća se fokusirala na profitabilniju industriju.

Problem je što je takve industrije sve manje, a u paraleli se gasi ono što prihoduje na način da sami sebi trpamo metak u čelo.

 

ASML je "fora", ali ne predstavlja ni 20% jednog Mercedesa, kamoli cijele autoindustrije. Na stranu što takvih tehnologija ima jako malo.

15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...
konjRR kaže...
Old Iggy kaže...

Nije uopće problem proizvoditi, ako je proizvod kvalitetan. Tu nastaju problemi jer trebamo stvoriti nešto od nule s jakim kašnjenjem u startu i okovima na nogama.

 Ne razumijem zasto bi trebali proizvoditi sve u globaliziranom svijetu? Zar nebi bilo pametnije porizvodtiti samo ono sto je "profitabilno"? Ili stvarno mislis da je pametnije se natjecati u tome tko ce dati vise subvencija, deregulirat, dozvoiti zagadenje, itd.? Race to the bottom? Ja radije nebi. A ima mnogo primjera proizvodnje koji pokazuju da nemoramo.

Europa praktički nikad nije ni proizvodila sve, a zadnjih desetljeća se fokusirala na profitabilniju industriju.

Problem je što je takve industrije sve manje, a u paraleli se gasi ono što prihoduje na način da sami sebi trpamo metak u čelo.

 

ASML je "fora", ali ne predstavlja ni 20% jednog Mercedesa, kamoli cijele autoindustrije. Na stranu što takvih tehnologija ima jako malo.

 Ponavljam pitanje. Zar stvarno mislis da je pametno na silu podupirati neprofitabilnu industriju kako se to sada radi? Pogotovo kada je u pitanju privatna industrija?

Umjesto da se rastereti gospodarstvo ili uolzi u infrastrukturu itd.?

Ako jedan mercedes nije konkurentan na trzistu mislis da je pametno "uzimati svima" i davati pojedinima? Uz ono opravdanje da cuvas radna mjesta i takve nebuloze? U globalno kapitalistickom svijetu? 

A je, pametno je, za vlasnike. Ja budala gledam sto je pametnije za radnike, tj. narod... Jer drzave najvise uzmu radnicima da bi se dalo kome? 

Iako cisto crno bijelo je glupa rasprava ali eu trenutno bas ima najveci problem sto je sve tako crno bijelo.

 Da bar bude malo sivo bilo bi mozda bolje.

8 godina
neaktivan
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...

Problem je u tome što uništavamo uvozom vozila premium proizvodnju, a ponajviše ograničenjima koje sami namećemo.

Kina je nastala na micanju "jeftine" proizvodnje, sad kreće i u ozbiljnijem smjeru. Zato to treba ograničiti.

 Maknuli su oni proizvodnju u Mađarsku, Češku, gdje god im je bilo jeftinije. E, sad je problem jer više nema dobro plaćenih poslova u Njemačkoj jer je uvijek jeftinije otići u Hrvatsku, Ukrajinu, bilo gdje gdje se može dobiti oslobođenje poreza na koju godinu; jeftinija struja ili par eura jeftiniji radnik. 

 

Hoću reći, Kina je samo jedan od simptoma većeg problema, a to je tretiranje profitne marže kao jedine svrhe postojanja kompanije. Evo specifičnog problema koji se pojavio prošle godine kada je cijena plina i struje otišla u nebo. Bili su spremni promijeniti političku odluku i zadržati nuklearke. Ispostavilo se da su vlasnici istih ostalih bez stručnih ljudi jer im je prije 15 godina dan konačan rok u kojem moraju zatvoriti butigu tako da više nema dovoljno stručnih ljudi. To se događa svakki put kad biznis ode u drugu državu u potrazi za popustima. 

 

Kod autoindustrije, u pitanju su stari okoštali, hiper birokratizirani sustavi koji se ne mogu i ne znaju mijenjati. Američka industrija se nikad nije oporavila od pojave Japanaca. Jednostavno su u pravo vrijeme napravili prave proizvode i tu je bio kraj. I kako su takvi kakvi jesu, opet su promašili promjenu i opet su u problemima. Nitko osim BMW-a nije u stanju napraviti profitabilan EV. Tesla ih ubija na domaćem terenu, za 60% cijene mercedesovog terenca, imaju najprodavaniji model u svijetu i Njemačkoj prošle godine - proizveden skoro u glavnom gradu Njemačke. A Kinezi su na to još 20% jeftiniji uz odličnu kvalitetu (BYD). Inovacija, spremnost na razmišljanje izvan okvira, nepostojanje taloga u vidu outsourcinga i tako redom. Zabranom uvoza samo će riskirati svoj izvoz jer će im suparnik uzvratiti istom mjerom, a onda će umjesto 2,3 milijuna prodanih BMW-a, prodavati 900 tisuća koliko je Evropa spremna kupiti. 

Ja rekoh
11 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Feudalac kaže...

Realno, nemamo neke šanse. I ako bi kompetno zabranili uvoz kineskih solarnih panela i električlnih automobila, nećemo imati taj volumen i cijenu tako da smo opet u lošijoj poziciji. Na zapadu ljudi više ne žele biti majstori ili inženjeri već doktori, menadžeri i slično pa nas i to koči, relativno.

konjRR kaže...

 Opcenito je idiotski europi natjecati se u proizvodnji, bar takvoj. Zalosno je sto se moze natjecati u mnogim drugim stvarima ali... 

U industrijskoj proizvodnji jako te koci standard zivota koji radnik ocekuje a poslodavac neda. Matematika tu nije komplicirana.

 obojica krećete s pretpostavkom da ste pametniji od onih koji donose takve odluke, što može biti točna pretpostavka, ali je malo vjerojatno

to što je kina krenula ranije i razvila se brže, dobrim dijelom i državnom intervencijom, na isti način na koji je i tajvan postao vodeća sila u prouizvodnji čipova, ne znači nužno da se odmah treba predati...

 

neke od zemalja eu poput njemačke ili francuske imaju razvijenu automobilsku industriju, imaju i povjerenja u svoju industriju da se može nositi s izazovima koje donosi tržišno natjecanje, imaju prednost 'domaćeg' terena što ne znači samo povjerenje kupaca u europska vozila, nego i trošak shipinga i neke druge prednosti

da, kratkoročno kina može subvencionirati shiping, dugoročno ne, a osim toga to se lako riješi carinama - kao i na neke druge proizvode radi kojih industrije trećih zemalja otvaraju pogone unutar eu - neplaćanje carine i kresanje troškova shipinga očito je dovoljno da bi se krenulo u investicije na eu, usprkos skupljoj radnoj snazi

 

nekad treba peispitati vlastito mišljenje, nije svatko od nas najpametniji na svijetu (znam, znam... to je nepopularno za reć nekome u zemlji s 3,5 milijuna izbornika, 3,5 milijuna ekonomista, 3,5 milijuna epidemiologa itd. )

 

 

8 godina
neaktivan
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
picajzla0707 kaže...

 obojica krećete s pretpostavkom da ste pametniji od onih koji donose takve odluke, što može biti točna pretpostavka, ali je malo vjerojatno

to što je kina krenula ranije i razvila se brže, dobrim dijelom i državnom intervencijom, na isti način na koji je i tajvan postao vodeća sila u prouizvodnji čipova, ne znači nužno da se odmah treba predati...

 

neke od zemalja eu poput njemačke ili francuske imaju razvijenu automobilsku industriju, imaju i povjerenja u svoju industriju da se može nositi s izazovima koje donosi tržišno natjecanje, imaju prednost 'domaćeg' terena što ne znači samo povjerenje kupaca u europska vozila, nego i trošak shipinga i neke druge prednosti

da, kratkoročno kina može subvencionirati shiping, dugoročno ne, a osim toga to se lako riješi carinama - kao i na neke druge proizvode radi kojih industrije trećih zemalja otvaraju pogone unutar eu - neplaćanje carine i kresanje troškova shipinga očito je dovoljno da bi se krenulo u investicije na eu, usprkos skupljoj radnoj snazi

 

nekad treba peispitati vlastito mišljenje, nije svatko od nas najpametniji na svijetu (znam, znam... to je nepopularno za reć nekome u zemlji s 3,5 milijuna izbornika, 3,5 milijuna ekonomista, 3,5 milijuna epidemiologa itd. )

 Vrlo je vjerojatno da nisam pametniji od direktora Mercedesa, nema sumnje. 

 

Međutim, imaš previše povjerenja u političare a bogme i u kompanije. Povijest je prepuna primjera firmi koje su propale jer se nisu mogle prilagoditi promjenama. Informatičar si, IBM je sjena onog što je nekad bio. Političari danas rade ono što im tvrtke kažu, a njima je najjednostavnije reći - nismo mi nesposobno napraviti ekonomičan EV nego nas je Kina ubila nepravednim subvencijama. Kao da oni ne dobivaju subvencije za svaki klinac, idu uokolo i traže milijardske subvencije za bilo kakav pogončić za sklapanje sranja koje može raditi neškolovani pastir. 

 

Evo primjera odnedavno - diže se velika medijska buka oko "propasti" evropske solarne industrije (misli se na proizvođače panela), a prešućuje da takva industrija zapravo nikad nije ni postojala u Evropi. Ono što se radilo i radi je greška zaokruživanja u odnosu na Kinu. U svakom praktičnom smislu - jednostavno ne postoji. Ali, političari kažu da ih treba zaštiti od nepravedne Kine. To je groteksno koliko je izvučeno iz konteksta.

 

U takvim uvjetima, slobodan sam misliti da nas političari smatraju budalama i glume da kao nešto korisno rade, a u stvarnosti - farbaju muda i prodaju ih pod bubrege.

 

Ja rekoh
11 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Feudalac kaže...

Međutim, imaš previše povjerenja u političare a bogme i u kompanije. Povijest je prepuna primjera firmi koje su propale jer se nisu mogle prilagoditi promjenama. Informatičar si, IBM je sjena onog što je nekad bio....

 to što sam napisao nema nikakve veze s mojim povjerenjem u političare, dapače

 

primjeri firmi koje su propale su primjeri, ne znači da odmah treba odustat radi primjera, a bogme i primjer jedne firme ne znači da isto vrijedi za cijelu industriju - to što je ibm sjena onoga što je nekad bio ne znači automatski da cijela industrija treba odustati, ne kužim uopće što bi takav primjer treba značiti 

 

..i nisam informatičar, nego novinar

8 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...
konjRR kaže...
Old Iggy kaže...

Nije uopće problem proizvoditi, ako je proizvod kvalitetan. Tu nastaju problemi jer trebamo stvoriti nešto od nule s jakim kašnjenjem u startu i okovima na nogama.

 Ne razumijem zasto bi trebali proizvoditi sve u globaliziranom svijetu? Zar nebi bilo pametnije porizvodtiti samo ono sto je "profitabilno"? Ili stvarno mislis da je pametnije se natjecati u tome tko ce dati vise subvencija, deregulirat, dozvoiti zagadenje, itd.? Race to the bottom? Ja radije nebi. A ima mnogo primjera proizvodnje koji pokazuju da nemoramo.

Europa praktički nikad nije ni proizvodila sve, a zadnjih desetljeća se fokusirala na profitabilniju industriju.

Problem je što je takve industrije sve manje, a u paraleli se gasi ono što prihoduje na način da sami sebi trpamo metak u čelo.

 

ASML je "fora", ali ne predstavlja ni 20% jednog Mercedesa, kamoli cijele autoindustrije. Na stranu što takvih tehnologija ima jako malo.

 Taman kad ste spomenuli ASML:

https://www.index.hr/vijesti/clanak/nizozemska-povecala-poreze-tvrtke-razmisljaju-o-preseljenju-u-inozemstvo/2546801.aspx

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
15 godina
offline
Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek

Ako je EU birkratima stavrno stalo do čistog zraka, dozvolit će mi kupovinu kineza za 11 000 eura bez carine. Zdravlje i sppas planeta je valjda ispred svega. Ne želim EU električno ili bilo koje drugo vozilo po ovakvim cijenama, ostajem na svom benzincu dok se ne raspadne, pa opet kupim polovni.

A stvarno bi želio na EV, meni super jer bhi ga punio u svojoj garaži i zaboravio na troškove benzina.

Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
picajzla0707 kaže...
Feudalac kaže...

Realno, nemamo neke šanse. I ako bi kompetno zabranili uvoz kineskih solarnih panela i električlnih automobila, nećemo imati taj volumen i cijenu tako da smo opet u lošijoj poziciji. Na zapadu ljudi više ne žele biti majstori ili inženjeri već doktori, menadžeri i slično pa nas i to koči, relativno.

konjRR kaže...

 Opcenito je idiotski europi natjecati se u proizvodnji, bar takvoj. Zalosno je sto se moze natjecati u mnogim drugim stvarima ali... 

U industrijskoj proizvodnji jako te koci standard zivota koji radnik ocekuje a poslodavac neda. Matematika tu nije komplicirana.

 obojica krećete s pretpostavkom da ste pametniji od onih koji donose takve odluke, što može biti točna pretpostavka, ali je malo vjerojatno

to što je kina krenula ranije i razvila se brže, dobrim dijelom i državnom intervencijom, na isti način na koji je i tajvan postao vodeća sila u prouizvodnji čipova, ne znači nužno da se odmah treba predati...

 

neke od zemalja eu poput njemačke ili francuske imaju razvijenu automobilsku industriju, imaju i povjerenja u svoju industriju da se može nositi s izazovima koje donosi tržišno natjecanje, imaju prednost 'domaćeg' terena što ne znači samo povjerenje kupaca u europska vozila, nego i trošak shipinga i neke druge prednosti

da, kratkoročno kina može subvencionirati shiping, dugoročno ne, a osim toga to se lako riješi carinama - kao i na neke druge proizvode radi kojih industrije trećih zemalja otvaraju pogone unutar eu - neplaćanje carine i kresanje troškova shipinga očito je dovoljno da bi se krenulo u investicije na eu, usprkos skupljoj radnoj snazi

 

nekad treba peispitati vlastito mišljenje, nije svatko od nas najpametniji na svijetu (znam, znam... to je nepopularno za reć nekome u zemlji s 3,5 milijuna izbornika, 3,5 milijuna ekonomista, 3,5 milijuna epidemiologa itd. )

 

 

 Promasio si temu skroz. Ne kazem da sam pametniji od direktora mercedesa niti onoga koji donosi "te" odluke nego tvrdim da nam se interesi i motivi razlikuju. Nije tesko za shvatiti valjda? 

 

Old Iggy kaže...

.......

 Taman kad ste spomenuli ASML:

https://www.index.hr/vijesti/clanak/nizozemska-povecala-poreze-tvrtke-razmisljaju-o-preseljenju-u-inozemstvo/2546801.aspx

 

I eto ga pa nek mi netko kaze jeli bolje dizat poreze i dijeliti subvencije ili rastreretiti? Znam, znam mnogi zele oboje ali ne ide osim ako si ekonomist ili politicar 

Poruka je uređivana zadnji put sri 13.3.2024 9:41 (konjRR).
11 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
konjRR kaže...

 Promasio si temu skroz. Ne kazem da sam pametniji od direktora mercedesa niti onoga koji donosi "te" odluke nego tvrdim da nam se interesi i motivi razlikuju. Nije tesko za shvatiti valjda? 

 aaaaa, ja mislio da pričamo o električnim automobilima, a ti o glazbi i rudama... ispričavam se

16 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
forumaš kaže...

Ako je bitna ekologija zašto onda nabijati carine na jeftina EV vozila iz Kine. Zakaj da si ljudi ne kupe za 11 000 eura EV sa solidnim dometom i na zamjenimao 100% gradska osobna vozila.

Ali nije bitna čistoča zraka u gradovima, nego je i dalje bitan sveti profit, nikad dosta...do uništenja. Čuvanje radnih mjesta? pa to je onda usšporedivo sa našom brodogradnjom u koju smo ulupali milijarde pa je svejedno propala.

 Zato jer kineska vlada subvencionira auto industriju da bi mogli biti jeftiji, znacu umjetno ruse cijenu kojoj EU ne moze konkurirat i zato imaju carine. Da nema carine onda bi kinezi sa drzavnim poticajima unistili EU auto industriju. Nisu kineski auti po defoltu jeftini nego umjetno.

Poruka je uređivana zadnji put sri 13.3.2024 11:00 (NEW_MAN).
15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
NEW_MAN kaže...
forumaš kaže...

Ako je bitna ekologija zašto onda nabijati carine na jeftina EV vozila iz Kine. Zakaj da si ljudi ne kupe za 11 000 eura EV sa solidnim dometom i na zamjenimao 100% gradska osobna vozila.

Ali nije bitna čistoča zraka u gradovima, nego je i dalje bitan sveti profit, nikad dosta...do uništenja. Čuvanje radnih mjesta? pa to je onda usšporedivo sa našom brodogradnjom u koju smo ulupali milijarde pa je svejedno propala.

 Zato jer kineska vlada subvencionira auto industriju da bi mogli biti jeftiji, znacu umjetno ruse cijenu kojoj EU ne moze konkurirat i zato imaju carine. Da nema carine onda bi kinezi sa drzavnim poticajima unistili EU auto industriju. Nisu kineski auti po defoltu jeftini nego umjetno.

 Uništili bi EU auto industriju koju nemam ni namjeru koristiti po ovim cijenama, nebi više išli poticaji od proza poreznih obveznika i spasili bi kvalitetu zraka jer bi svi kupili EV za 11 000 eura, ili koliko ih ima.

win-win-win

Kupio sam kineski TV, kineski mobitel itd. i nisam brino oko EU industrije. Isto mi je i za auto. Ak niš od toga onda zagađujem i dalje sa svojim benzincem.

Poruka je uređivana zadnji put sri 13.3.2024 11:11 (forumaš).
8 godina
offline
Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek

Sad me fakat šokiralo...

Znači, trenutno imamo 5.6 GW elektrana.

Potrošnja je od 1,5 do 3 GW.

A u narednih par godina se dodaje 13 GW novih kapaciteta (samo čekaju dozvole za puštanje u rad)! 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://oie.hr/wp-content/uploads/2021/12/EBRD-Akcijski-Plan.pdf&ved=2ahUKEwiwxoSd4fCEAxUv9AIHHep9DlUQFnoECDUQAQ&usg=AOvVaw2nh2iRqkeK_6Rq-pFjG5Gc

 

Inače stalno pratim stanje po burzama struje, i već ove zime smo imali jako puno dana da je usred klimatološke zime cijena struje bila nula ili negativna.

A kaj će tek biti kad dođe ljeto....

A kod nas će biti 20 GW proizvodnih kapaciteta za 2 GW prosječne potrošnje 

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 13.3.2024 11:19 (fer-de-lance).
 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
fer-de-lance kaže...

Sad me fakat šokiralo...

Znači, trenutno imamo 5.6 GW elektrana.

Potrošnja je od 1,5 do 3 GW.

A u narednih par godina se dodaje 13 GW novih kapaciteta (samo čekaju dozvole za puštanje u rad)! 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://oie.hr/wp-content/uploads/2021/12/EBRD-Akcijski-Plan.pdf&ved=2ahUKEwiwxoSd4fCEAxUv9AIHHep9DlUQFnoECDUQAQ&usg=AOvVaw2nh2iRqkeK_6Rq-pFjG5Gc

 

Inače stalno pratim stanje po burzama struje, i već ove zime smo imali jako puno dana da je usred klimatološke zime cijena struje bila nula ili negativna.

A kaj će tek biti kad dođe ljeto....

A kod nas će biti 20 GW proizvodnih kapaciteta za 2 GW prosječne potrošnje 

 

 Briga proizvodaca za cijenu struje na brzi kada ima garantirani otkup po unaprijed dogovorenoj cijeni 

 

Ah sad ce opet picajzla o jabukama i kruskama.... 

16 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
forumaš kaže...

Ako je EU birkratima stavrno stalo do čistog zraka, dozvolit će mi kupovinu kineza za 11 000 eura bez carine. Zdravlje i sppas planeta je valjda ispred svega. Ne želim EU električno ili bilo koje drugo vozilo po ovakvim cijenama, ostajem na svom benzincu dok se ne raspadne, pa opet kupim polovni.

A stvarno bi želio na EV, meni super jer bhi ga punio u svojoj garaži i zaboravio na troškove benzina.

Pa to je meni megalicimurstvo i fejkeraj o kojem govorim. Ja sam za EV. Daj mi auto 250 km do 300km sve iznad toga je bonus. Hoće li uništiti EU industirju zaboli me ako je EU stalo do zelene tranzicije onda bi ona učinila nešto, subvencionirala EV insdustriju ... 

8 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
konjRR kaže...

 Briga proizvodaca za cijenu struje na brzi kada ima garantirani otkup po unaprijed dogovorenoj cijeni 

 

Ah sad ce opet picajzla o jabukama i kruskama.... 

U ovoj situaciji ih briga, jer kad se pojave viškovi, a regulacija im je samo +-5%, morat će se masovno iskapčati elektrane iz mreže jer nemaš dovoljno trošila.

Pa onda im badava garantirana otkupna cijena kad im elektrana ne može raditi.

 

Fascinantno je to da se uopće dozvoljava izgradnja tolikih elektrana kad tržišta nema.

Vjerovatno zato HERA i kasni dvije godine s dozvolama, jer vide kamo to vodi.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 13.3.2024 12:10 (fer-de-lance).
15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
fer-de-lance kaže...
konjRR kaže...

 Briga proizvodaca za cijenu struje na brzi kada ima garantirani otkup po unaprijed dogovorenoj cijeni 

 

Ah sad ce opet picajzla o jabukama i kruskama.... 

U ovoj situaciji ih briga, jer kad se pojave viškovi, a regulacija im je samo +-5%, morat će se masovno iskapčati elektrane iz mreže jer nemaš dovoljno trošila.

Pa onda im badava garantirana otkupna cijena kad im elektrana ne može raditi.

 

Fascinantno je to da se uopće dozvoljava izgradnja tolikih elektrana kad tržišta nema.

Vjerovatno zato HERA i kasni dvije godine s dozvolama, jer vide kamo to vodi.

 

 Prije bi rekao da kasne sa dozvolama dok se ne dogovori kakava korupcija i kriminal. Zaboravaljas da su odredeni sudski postupci u tijeku pa bi rekao da je to najjaca kocnica.

Znalo se odavno gdje to vodi i da ih je bilo briga nebi bilo takvih ugovora i dozvola ni tada.

 

p.s. a i cini se da se AP boji uopce dotaknuti tu agenciju iz nekog razloga 

Poruka je uređivana zadnji put sri 13.3.2024 12:13 (konjRR).
8 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo

To da, ali i, koliko vidim, glavna kočnica je kaj se ne mogu dogovoriti oko plaćanja troškova ukapčanja, tj. sustav nije pravedan ni prema investitorima, ni HEP-u, a ni prema krajnjim kupcima.

A trebalo bi ga riješiti na razini države, tj. zakonskim okvirom.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
11 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
forumaš kaže...

...koju nemam ni namjeru koristiti po ovim cijenama...

 jedina autoindustrija koja brine o tvojem mišljenju je ona na hreliću 

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice