Kobalt je samo jedna od stavki koje mogu biti problem, trenutno izgleda da bi bakar mogao biti veći.
No, problem nije samo pojedini element, problem je tranzicija na EV koja predstavlja veliki kamen oko vrata Europi, a za što ona nije spremna.
Drug, nije nitko spreman, da samo 15% europljana uzme EV, kaos bi bio s mrezom i energijom, daj razmisli o elektro-energetskoj infrastrukturi na minutu, i kolka ulaganja tamo trebaju da bi se uopce potreba za punjenjem istih mogla "ispostovat"..
Ne govorim za sad, sutra ,preksutra, razmisljam o dugorocnom iliti daljoj buducnosti...
Ma davno je to jasno. Meni su najsmješnija rješenja s "punjačima na uličnim svjetiljkama", brda punjača po zgradama itd.
A energija će doći do punjača milošću Božjom...
što je najsmješnije ja stvarno jesam za EV u određenom dijelu (npr. gradska vozila), samo što je fokus svih na "univerzalnost", iliti klasični B / C / D segment koji u pravilu služe i za međugradsku vožnju / dulja putovanja.
Gradska voznja skroz oke, naprimjer ja imam do firme 3,5km, ljen sam hodat,ili biciklom ili kako god vec, idem autom ili motorom, realno najvise mi se isplati EV(ne putujem na terenski rad, eventualno obic decke na bausteli ili pripomoc, 1-2 tjedno sve u krugu 100km)....Te price za punjace na Rasvjetnim tjelima opet se mogu "zaboravit" jer 2.5 kvadrata 400V dolazi u njih, i imaju trafo na 230v i 1.5 kvadrat dalje, da napomenjem u Njem. je tako, kolnkretno sad primjer njih, znaci neizvedivo je posto su propisali minimalno 4 kvadrata naponski kabel + 1001 sigurnosni mehanizam...
Rekao sam, da mi ispadne negdje polovni/neispravan pristojan EV, posto volim mehaniku koliko i elektrotehniku, kupio bi za okej cijenu,jer bi mi bio isplativ itekako, sam kao i sve do sad bi odradio/servisiro/obnovio, ali do tad ostajem na benzinu