Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek

poruka: 299
|
čitano: 43.501
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek".
9 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...
Hazzard From da Hood kaže...
Old Iggy kaže...

Kobalt je samo jedna od stavki koje mogu biti problem, trenutno izgleda da bi bakar mogao biti veći.

No, problem nije samo pojedini element, problem je tranzicija na EV koja predstavlja veliki kamen oko vrata Europi, a za što ona nije spremna.

 Drug, nije nitko spreman, da samo 15% europljana uzme EV, kaos bi bio s mrezom i energijom, daj razmisli o elektro-energetskoj infrastrukturi na minutu, i kolka ulaganja tamo trebaju da bi se uopce potreba za punjenjem istih mogla "ispostovat"..

Ne govorim za sad, sutra ,preksutra, razmisljam o dugorocnom iliti daljoj buducnosti...

 

Ma davno je to jasno. Meni su najsmješnija rješenja s "punjačima na uličnim svjetiljkama", brda punjača po zgradama itd.

A energija će doći do punjača milošću Božjom...

što je najsmješnije ja stvarno jesam za EV u određenom dijelu (npr. gradska vozila), samo što je fokus svih na "univerzalnost", iliti klasični B / C / D segment koji u pravilu služe i za međugradsku vožnju / dulja putovanja.

 Gradska voznja skroz oke, naprimjer ja imam do firme 3,5km, ljen sam hodat,ili biciklom ili kako god vec, idem autom ili motorom, realno najvise mi se isplati EV(ne putujem na terenski rad, eventualno obic decke na bausteli ili pripomoc, 1-2 tjedno sve u krugu 100km)....Te price za punjace na Rasvjetnim tjelima opet se mogu "zaboravit" jer 2.5 kvadrata 400V dolazi u njih, i imaju trafo na 230v i 1.5 kvadrat dalje, da napomenjem u Njem. je tako, kolnkretno sad primjer njih, znaci neizvedivo je posto su propisali minimalno 4 kvadrata naponski kabel + 1001 sigurnosni mehanizam...

 

Rekao sam, da mi ispadne negdje polovni/neispravan pristojan EV, posto volim mehaniku koliko i elektrotehniku, kupio bi za okej cijenu,jer bi mi bio isplativ itekako, sam kao i sve do sad bi odradio/servisiro/obnovio, ali do tad ostajem na benzinu 

“Computers make excellent and efficient servants, but I have no wish to serve under them.”
14 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Hazzard From da Hood kaže...

 Drug, nije nitko spreman, da samo 15% europljana uzme EV, kaos bi bio s mrezom i energijom, daj razmisli o elektro-energetskoj infrastrukturi na minutu, i kolka ulaganja tamo trebaju da bi se uopce potreba za punjenjem istih mogla "ispostovat"..

Ne govorim za sad, sutra ,preksutra, razmisljam o dugorocnom iliti daljoj buducnosti...

 

 
Zbilja me zanima (ne napadam te). To sto si napisao je tvoje misljenje ili si napravio neki izracun? Znaci STRUJA je doslovno moja struka (Ne bavim sada sa time. Znaci elektrane, visoko energetska postrojenja) i sranja koju ljudi pricaju vezano za struju je "out of this world".

Ljudi uopce nista ne kuze u smislu kapaciteta, potrosnje, proizvodnje, skladistenje i sve ostalo sto ide sa time.

Ovo je istrazivanje koje je napravljeno na tu temu:

https://www.eea.europa.eu/publications/electric-vehicles-and-the-energy


"Increased electricity demand

Additional electricity generation will be required in the European Union to meet the extra energy demand arising from an 80% share of electric vehicles in 2050. The share of Europe's total electricity consumption from electric vehicles will increase from approximately 0.03% in 2014 to around 4-5% by 2030 and 9.5% by 2050."


Znaci ako netko ne zna engleski

Godina: 2050
Flota vozila: 80% EV
Povecanje postrosnje struje do 2050: 9.5%

Na istom gornjem linku ima i po zemljama, i Hrvatska ce morati povecati nekih 15% proizvodnju medjutim i dalje je to realani iznos.

Uglavnom argument tipa "Joj kada bi svi presli na struju sve bi stalno" je toliko sranje i povraca mi se vec od njega.

Ovo je jako siroka tema i treba jako puno stvari uzeti u obzir, medjutim dovoljno je reci da se jako puno struje trosi i na FOSIL industriju koja preraduje naftu, od samih rafinerija, pa do transporta.

Glupo pitanje - sto mislis koliko se energije potrosi svake godine 50-60.000 tisuca cisterni koje voze gorivo u EU? (Ovakvih gluposti ima na stotine, jer ono kao EV "ostecuju" ceste, pa koliko onda ostecuje jedna cisterna koja ima 20 tona + gorivo u sebi?)


14 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Nemon kaže...
Hazzard From da Hood kaže...

 Drug, nije nitko spreman, da samo 15% europljana uzme EV, kaos bi bio s mrezom i energijom, daj razmisli o elektro-energetskoj infrastrukturi na minutu, i kolka ulaganja tamo trebaju da bi se uopce potreba za punjenjem istih mogla "ispostovat"..

Ne govorim za sad, sutra ,preksutra, razmisljam o dugorocnom iliti daljoj buducnosti...

 

 
Zbilja me zanima (ne napadam te). To sto si napisao je tvoje misljenje ili si napravio neki izracun? Znaci STRUJA je doslovno moja struka (Ne bavim sada sa time. Znaci elektrane, visoko energetska postrojenja) i sranja koju ljudi pricaju vezano za struju je "out of this world".

Ljudi uopce nista ne kuze u smislu kapaciteta, potrosnje, proizvodnje, skladistenje i sve ostalo sto ide sa time.

Ovo je istrazivanje koje je napravljeno na tu temu:

https://www.eea.europa.eu/publications/electric-vehicles-and-the-energy


"Increased electricity demand

Additional electricity generation will be required in the European Union to meet the extra energy demand arising from an 80% share of electric vehicles in 2050. The share of Europe's total electricity consumption from electric vehicles will increase from approximately 0.03% in 2014 to around 4-5% by 2030 and 9.5% by 2050."


Znaci ako netko ne zna engleski

Godina: 2050
Flota vozila: 80% EV
Povecanje postrosnje struje do 2050: 9.5%

Na istom gornjem linku ima i po zemljama, i Hrvatska ce morati povecati nekih 15% proizvodnju medjutim i dalje je to realani iznos.

Uglavnom argument tipa "Joj kada bi svi presli na struju sve bi stalno" je toliko sranje i povraca mi se vec od njega.

Ovo je jako siroka tema i treba jako puno stvari uzeti u obzir, medjutim dovoljno je reci da se jako puno struje trosi i na FOSIL industriju koja preraduje naftu, od samih rafinerija, pa do transporta.

Glupo pitanje - sto mislis koliko se energije potrosi svake godine 50-60.000 tisuca cisterni koje voze gorivo u EU? (Ovakvih gluposti ima na stotine, jer ono kao EV "ostecuju" ceste, pa koliko onda ostecuje jedna cisterna koja ima 20 tona + gorivo u sebi?)


 I evo ga opet, whataboutism. Nema dalje. 

Ali istina, ne da sama proizvodnja elektricne energije koju bi EVovi trosili nije problem, nego vjerojanto ce se tu ustedjeti uvodenjem EVova. A jos kada pocnu na struji/punjacima derati pa nece EVovi ni trositi toliko koliko se predvida. Ups pa to su vec poceli  

14 godina
offline
Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek

Brijem da više opterečuju klima uređaji električnu mrežu nego punjenje EV vozila pa nitko ne radi dramu...sve samo mi ne diraj golf dizlo i bemburu sa dva auspuha 😂

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
forumaš kaže...

Brijem da više opterečuju klima uređaji električnu mrežu nego punjenje EV vozila pa nitko ne radi dramu...

Nije ni približno slično, redovi veličina su u igri.

14 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...
forumaš kaže...

Brijem da više opterečuju klima uređaji električnu mrežu nego punjenje EV vozila pa nitko ne radi dramu...

Nije ni približno slično, redovi veličina su u igri.

 Sobzirom da svaki stan ima klimu, svaka kuća po nekoliko jedinica, barem tu po ZG, rekao bih da opterečuju i puno više od sporog noćnog punjenja autombila na kućnu utičnicu.

16 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
forumaš kaže...
Old Iggy kaže...
forumaš kaže...

Brijem da više opterečuju klima uređaji električnu mrežu nego punjenje EV vozila pa nitko ne radi dramu...

Nije ni približno slično, redovi veličina su u igri.

 Sobzirom da svaki stan ima klimu, svaka kuća po nekoliko jedinica, barem tu po ZG, rekao bih da opterečuju i puno više od sporog noćnog punjenja autombila na kućnu utičnicu.

 Ni probližno. U prosjeku cijeli stan guta znatno manje.

Kuće slično, ovisno o veličini.

14 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo

Ok.

7 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo

@Old Iggy

Ako uzmeš peak load, onda da, ali realna situacija je takva da nitko ne bi punio auto 24/7, nego ti prosječno (po trenutnoj kilometraži osobnih auta u svijetu) treba konstantnih 30W po autu da bi ostvario tu kilometražu.

Naravno, ako puniš npr. jednom tjedno 1 sat, treba ti malo više od 4 kW unutar tog jednog sata, ako produljiš punjenje na 2 sata jednom tjedno onda je to 2 kW kroz ta dva sata, ako staviš da puni 4 sata onda je to 1 kW kroz ta 4 sata, itd.

A da dođe do masovne elektrifikacije osobnih vozila, onda bi se to drugačije rješavalo, elektra bi ugradila programibilnu utičnicu u situacijama kad je distribucijski dio nedovoljan, i naizmjence bi se punilo vozila, kaj je zapravo najbolje rješenje, npr. dio vozila puni se danju kad stoje 8+ sati, i to je onda nikakav load, a kome ne odgovara taj po noći, kaj je opet nikakav load sam po sebi.

U osnovi, infrastruktura nije nikakav problem, problem je pristup punjenju, jer kad bi svi u istom trenutku punili ogromnom snagom to ne bi išlo (možeš na "benzinskoj" jer je to sustav koji je zaseban), pa mi nikak nije jasno od kud vam ideja da bi sustav funkcionirao tak da bi svi vukli maksimalnu snagu unutar istih pola sata.

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 6.3.2024 17:32 (fer-de-lance).
16 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
fer-de-lance kaže...
Naravno, ako puniš npr. jednom tjedno 1 sat,
...

U osnovi, infrastruktura nije nikakav problem, problem je pristup punjenju, jer kad bi svi u istom trenutku punili ogromnom snagom to ne bi išlo (možeš na "benzinskoj" jer je to sustav koji je zaseban), pa mi nikak nije jasno od kud vam ideja da bi sustav funkcionirao tak da bi svi vukli maksimalnu snagu unutar istih pola sata.' 

Jednom tjedno jedan sat na 230V/16A?

Tp nije dovoljno da bi držao bateriju na nuli.

 

Infrastruktura jest najveći problem. To zvuči "jednostavno" ali je daleko od toga.

Problem je da bi većina ljudi koristila punjače u slično doba (popodne / večer / noć), kao i to što bi neki termini (npr. četvrtak ljeti prije odlaska na put) bili prestrašni.

U to nadodaj što ogromna većina zgrada nema infrastrukturu za spajanje tolikog broja punjača, kao što ni zakupljene snage nisu baš dovoljne za njih.

Današnji domet je par punjača po objektu. Za neke dovoljno, za neke jako malo.

 

7 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo

Ups, da, zeznuo sam malo računicu, nisam množio sa 7 jer sam dijelio s tjednima 

Da, onda je na 230/16 to dva sata dnevno, mea culpa.

Svejedno, s organiziranim punjenjem nije nerješivi problem ni s postojećom infrastrukturom.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 6.3.2024 17:49 (fer-de-lance).
15 godina
offline
Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek

To je otprilike kao 4 klime od 3.5 kW da rade rade non stop 24h je punjenje jednog auta na regularnoj monofaznoj utučnici.

Poruka je uređivana zadnji put sri 6.3.2024 18:18 (Gajotres).
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek

I to je cc jedno punjenje tjedno...beram moji toliko pune ID.5 a voze se za svoje potrebe. Dok klime rade 24/7 cijelo ljeto.

Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Ali racunaj da klima radi punom snagom samo dok ne rashladi a poslje puno manje dok održava.
 
0 0 hvala 0
7 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo

3.8 kW klima ti pri hlađenju troši najmanje oko 300 W (u Hrvatskoj po ljetu mislim), ali u prosjeku oko 800W (bar je tak bilo dok sam mjerio kod sebe, A+++ klima u SZ Hrvatskoj).

Recimo da ju vrtiš 8 sati dnevno, to ti je 6,4 kWh, a s BEV autom prosječno prođeš oko 30 km s tom istom količinom energije (a to ti je točno prosječna kilometraža koju ljudi u svijetu dnevno rade)... 

 

P.S. i kao što je kolega par postova prije napisao, i da su svi auti na svijetu BEV, i dalje bi trošili samo 5% postojeće snage (električne) u svijetu.

 

Edit: ispravka, moja klima više nije A+++, mijenjali su oznake, ne znam kam onda spada po novome, vjerovatno C ili D.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 6.3.2024 19:49 (fer-de-lance).
16 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
fer-de-lance kaže...

Svejedno, s organiziranim punjenjem nije nerješivi problem ni s postojećom infrastrukturom.

 

Tu diraš u najveći problem, "organizacijom".

To ti je realno neizvedivo.

Gajotres kaže...

To je otprilike kao 4 klime od 3.5 kW da rade rade non stop 24h je punjenje jednog auta na regularnoj monofaznoj utučnici.

 Realno, to je 10 do 15 klima od 3,5 kW u punom radu.

7 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...
fer-de-lance kaže...

Svejedno, s organiziranim punjenjem nije nerješivi problem ni s postojećom infrastrukturom.

 

1) Tu diraš u najveći problem, "organizacijom".

To ti je realno neizvedivo.

Gajotres kaže...

To je otprilike kao 4 klime od 3.5 kW da rade rade non stop 24h je punjenje jednog auta na regularnoj monofaznoj utučnici.

2)  Realno, to je 10 do 15 klima od 3,5 kW u punom radu.

1)ne bih se složio, ali dobro, nek ti bude.

(pogotovo kod EV, koji su sami po sebi računalo na kotačima)

2) varaš se, to bi značilo da jedna troši ispod 300 W, kaj znači da je prostorija dostigla traženu temperaturu pa samo održava.

Realno ti je situacija oko 3:1.

Imaš SEER kowficijent na naljepnici, on tih govori koliki je maksimalni

omjer potrošnje struje i ostvarenog toplinskog rada.

Kod većine klima ti se kreće oko 5 (kod dizalica topline do 9).

Ali, taj SEER je samo pri malom diferencijalu temperature.

Realan prosječni SEER npr. u Dalmaciji po ljetu ti je ispod 3.

Kaj znači da u prosjeku 3.5 kW klima onda troši 1000 W.

To je u ovom tvom slučaju onda prosječno 10-15 kW, a ne 3.5.

 

Ilitiga, zdravoseljački, jedna takva klima u 24h rada bude potrošila isto struje koliko prosječni BEV potroši za napraviti cca. 100 km (prosječnom vozaču 3 dana vožnje).

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 6.3.2024 20:03 (fer-de-lance).
16 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
fer-de-lance kaže...
Old Iggy kaže...
fer-de-lance kaže...

Svejedno, s organiziranim punjenjem nije nerješivi problem ni s postojećom infrastrukturom.

 

1) Tu diraš u najveći problem, "organizacijom".

To ti je realno neizvedivo.

Gajotres kaže...

To je otprilike kao 4 klime od 3.5 kW da rade rade non stop 24h je punjenje jednog auta na regularnoj monofaznoj utučnici.

2)  Realno, to je 10 do 15 klima od 3,5 kW u punom radu.

1)ne bih se složio, ali dobro, nek ti bude.

(pogotovo kod EV, koji su sami po sebi računalo na kotačima)

2) varaš se, to bi značilo da jedna troši ispod 300 W, kaj znači da je prostorija dostigla traženu temperaturu pa samo održava.

Realno ti je situacija oko 3:1.

Imaš SEER kowficijent na naljepnici, on tih govori koliki je maksimalni

omjer potrošnje struje i ostvarenog toplinskog rada.

Kod većine klima ti se kreće oko 5 (kod dizalica topline do 9).

Ali, taj SEER je samo pri malom diferencijalu temperature.

Realan prosječni SEER npr. u Dalmaciji po ljetu ti je ispod 3.

Kaj znači da u prosjeku 3.5 kW klima onda troši 1000 W.

To je u ovom tvom slučaju onda prosječno 10-15 kW, a ne 3.5.

 

 

 

Problem je što klime praktički nikad ne rade punom snagom, vozilo se puni. Zato se nikad kalkulacije ne rade s max snagama potrošača.

Drugo je pitanje - što znači "računalo na kotačima"? Samo će se isparkirati, parkirati, što li? U tri ujutro jedno će zamijeniti drugo?

8 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Nemon kaže... 

Mene uopce ne zanima na kojoj si ti strani, ako netko napise neko sranje, onda je sranje. Ja ne znam nikoga da je dosao u situaciju dam u je TESLA poslao "cigla" tj da je potrosio 100% struje na njemu. Vidio sam neke prisilne eksperimente na youtube + 100% siguran da se to ljudima nekima i desilo, ali nancin na koji ti to pises kao da je to pojava svaki tjedan a mozda i dva puta nekome. 

Link koji si postavio ima smisla kako?

"Nije 500 km, čovjek ti lijepo kaže da bi išlo 450, a u nekim ne znam kojim uvjetima - 500. Potrošnja mu je 155 Wh/km tšto znači da se vukao po cesti, na 130 km/h, on troši preko 200 Wh. Evo ti test malo više auta, svi imaju 450 km dometa u stvarnim uvjetima, a mercedes i puno više."

Opet nesto tu izmisljas i lazes.

Vec sam bio daj ovaj link tu:



Hrpa EV auti - Tesla 3 - long ranger 498 kilometara sa 5% baterije left.

Znaci zasto lazes? Mislim mozemo reci sljedece "Ako se vozi 200KM na sat sigurno neces imati 500KM dometa!" - i to je istina, ali kada se vozis normalno domet od 500KM je i te kako moguc.

"Eto, zato je njihova nula stvarno nula i nemoj ići ispod jer ćeš si napraviti generalno sranje."

Znam ljude koji su vozili do 0% na bateriji i nikakvih problema nije bilo. Ponovno izmisljas i lazes. (Moguce da ovo vrijedi i za neke druge EV automobile, tj da mogu doci do 0% ali i da dalje imaju neku rezervu, medjutim osobno sa time nemam iskustva).

Prestani lagati i izmisljati stalno.

"počeo dizati famu oko Tesle kao super-duper uber auta." - moje misljenje da je TESLA 3 model odlican auto za novce. Pogledaj si gornji test, sa manjom baterijom real life range je skoro 100KM veci od ID.7 - zasto to nije "super-duper"

Hoces da ti pricam o servisima vezano za BMW-je aute ili Mercedes VS Tesla servisi i problemi? Sve ti to mogu pricati iz prakse i prve ruke. 

Valjda ne brijes da je ljudima TESLA prvi auto u zivotu pa da pisu sve iz guzice?

EDIT:

Gledaj ovaj link sa ovog timestamp:



Znaci TESLA je "uber-super" bolja od skoro svih drugih, domet, cijena po kilometrima, tezina, snaga motora etc.

 Daj se skoncentriraj i napiši nešto smisleno, s glavom i repom. Dao sam ti link na test auta do zaustavljanja, od njih 10 jedino je Tesla završio zbrikan, baš kao i u videu koji si sam postavio kao dokaz da može preći 30 km nakon "nule".

 

Time si sve dokazao, Teslu se ne vozi ispod nule, točka. Zapravo niti jedan drugi auto, to je glupost. Ni dizlo se ne vozi do zaustavljanja. I molim te, nemoj skretati temu, moja jedina primjedba na tvoje pisarije je bila da je 5% realna brojka i da nije pametno ići ispod, a pogotovo ne ispod nule. To se radi samo u slučaju nuklearnog napada, invazije zombija i sličnih tričarija.

 

A ono na početku je bila mirovna ponuda, ako ne želiš, mogu te gaziti do besvijesti i uživati u tome na najjače. Pa izvoli. Na tebe je

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...

Problem je što klime praktički nikad ne rade punom snagom, vozilo se puni. Zato se nikad kalkulacije ne rade s max snagama potrošača.

Drugo je pitanje - što znači "računalo na kotačima"? Samo će se isparkirati, parkirati, što li? U tri ujutro jedno će zamijeniti drugo?

 Naravno, kaj se tiče mreže, bitan je prosjek. Uzmimo najgori slučaj, svi počnu puniti u 22 (jeftina tarifa) i pune se dok se ne napune. Dnevni prosjek je 33 km puta 200 Wh (gornja granica, većina današnjih EVova je ispod toga), što znači da trebaju 6,6 kWh. To je sat vremena na tipičnom wall konektoru i svi EV-ovi na svijetu su puni. Kad se uzme da postoje ograničenja u prosječnoj snazi, potrebno je oko 5-6 sati da se ne prekorače limiti POSTOJEĆIH trafostanica i ostale infrastrukture. Može se gledati i s druge strane - prosječna potrošnja struje u EU i kod nas je 3500 kWh na godijnu. Autokmobil koji prosječno radi 12000 km, treba 2400. A automobil se vrlo jednostavno programira da te kilovate vuče kasnije po noći kad je opterećenje mreže minimalno i ljude se lijepo "natjera" na ta vremena odgovarajućom cijenom. 

 

Ako je sve random, prosječna snaga za punjenje jednog EV-a je, kao što je fer-de-lance rekao, 275 W. To je nekakvih 20% povećanje prosječne snage u mreži i to kad bi svi automobili bili EV-ovi što je minimalno 20 godina u budućnosti kada bi sada, ove sekunde, prestali prodavati benzince i dizelaše

Ja rekoh
7 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...

Problem je što klime praktički nikad ne rade punom snagom, vozilo se puni. Zato se nikad kalkulacije ne rade s max snagama potrošača.

Drugo je pitanje - što znači "računalo na kotačima"? Samo će se isparkirati, parkirati, što li? U tri ujutro jedno će zamijeniti drugo?

I to je ono gdje svi griješite.

Nije punjenje samo supercharger.

Ako auto ionak stoji, onda ga je bolje puniti na manjoj snazi, 800 W kaj klima troši je praktički i previše za prosječnog vozača ako puni auto prek noći doma ili dok auto stoji na poslu, a to je i pjno manji stres za bateriju.

Znači, dnevno ti treba isto struje da hladiš kuću klimom od 3.5 kW i da voziš BEV 35 km.

I još imaš prednost da je auto i manji udar na mrežu jer ga možeš nariktat da pomalo puni cijelo vrijeme, dok će klima imati redovite spikeove na 1500 W i više.

 

A ovo računalo na kotačima - doslovno to, doslovno možeš softverski regulirati punjenje svih električnih auta na svijetu, naravno, ako se donese takav standard, ili još jednostavnije, kao što sam i rekao, da elektra ugradi remote kontrolu punjača (najpametnije), i odmah imaju i odličan sustav za balansiranje mreže i odličan sustav za reguliranje tržišne cijene, bez ikakvih problemasve šljaka, čak bi se moglo i ono kaj sam par puta pisao, uvesti dodatne usluge poput popravka faktora snage i još neke stvari, pa bi korisniku čak i platili to (odnosno smanjili.mu račun).

Svi sretni i zadovoljni, samo se treba standardizirati protokol (kakvi se btw već odavno koriste kod javnih punionica, manje više svi navedeni u nekom obujmu).

 

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
16 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
fer-de-lance kaže...
Old Iggy kaže...

Problem je što klime praktički nikad ne rade punom snagom, vozilo se puni. Zato se nikad kalkulacije ne rade s max snagama potrošača.

Drugo je pitanje - što znači "računalo na kotačima"? Samo će se isparkirati, parkirati, što li? U tri ujutro jedno će zamijeniti drugo?

I to je ono gdje svi griješite.

Nije punjenje samo supercharger.

...

A ovo računalo na kotačima - doslovno to, doslovno možeš softverski regulirati punjenje svih električnih auta na svijetu,


 

Kakvi superchargeri i 16A?!?

Kakvo reguliranje punjenja s takvim punjačima?!?

7 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo

Nisi skužio kaj pišem.

Pa poanta kućnog punjenja i je da je puniš sporo i konstantno.

A svaki BEV može regulirati struju punjenja, nije to ništa novo.

Staviš na 800W i nek puni cijelu noć.

I to je za mrežu puno bolje trošilo od klime koja za istu potrošnju ima spikeove kad joj se sprdne.

Pa si zamisli situaciju u srednjoj Dalmaciji kad im se potrefi da velik dio uključenih klima radi u istom trenu blizu nazivne snage pa im izgori rasklopno postrojenje....

A s električnim autom se to nikad ne bi dogodilo jer bi vukao konstantno istu i dogovorenu snagu.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
16 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
fer-de-lance kaže...

Nisi skužio kaj pišem.

Pa poanta kućnog punjenja i je da je puniš sporo i konstantno.

A svaki BEV može regulirati struju punjenja, nije to ništa novo.

Staviš na 800W i nek puni cijelu noć.

I to je za mrežu puno bolje trošilo od klime koja za istu potrošnju ima spikeove kad joj se sprdne.

Pa si zamisli situaciju u srednjoj Dalmaciji kad im se potrefi da velik dio uključenih klima radi u istom trenu blizu nazivne snage pa im izgori rasklopno postrojenje....

A s električnim autom se to nikad ne bi dogodilo jer bi vukao konstantno istu i dogovorenu snagu.

 

Da bi punio sporo i konstantno veću količinu vozila moraš imati brdo punjača.

Da bi imao brdo punjača moraš imati poprilično dobro izvedena parkirna mjesta i instalacije. Punjenje od 800W je žali bože instalacija.

Tu je problem br. 1.

Drugi problem je taj što ti je situacija s takvim punjenjem noću gora od ove s klimama (3,5kW klima ti je max 1,2 kW, inverteri su puno manji s kontinuiranim opterećenjem)

A takvi situaciju s problemima s opterećenjem i iskakanjem TS-a bi odmah imao u npr. većem dijelu Zagreba...

7 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
Old Iggy kaže...

Da bi punio sporo i konstantno veću količinu vozila moraš imati brdo punjača.

Da bi imao brdo punjača moraš imati poprilično dobro izvedena parkirna mjesta i instalacije. Punjenje od 800W je žali bože instalacija.

Tu je problem br. 1.

Drugi problem je taj što ti je situacija s takvim punjenjem noću gora od ove s klimama (3,5kW klima ti je max 1,2 kW, inverteri su puno manji s kontinuiranim opterećenjem)

A takvi situaciju s problemima s opterećenjem i iskakanjem TS-a bi odmah imao u npr. većem dijelu Zagreba...

Zapravo ne trebaš brdo punjača, kad svaki EV već ima svoj (punjač je ugrađen u auto, a ono na kabelu je samo kontrolna kutijica s relejom koja vrši spajanja na mrežu po profilu na koji je nariktana, tj. po snazi koju vuče).

Trebaš samo remote utičnice na koje se oni mogu spojiti i autorizirati, kaj bi se lako standardiziralo.

Protokol za takve utičnice se koristi već puno desetljeća.

Tak da to i nije neki problem, kad se ostatak instalacije izvede, to je samo završni korak.

Zakaj je punjenje od 800W žali bože instalacija?

Pa račvaš glavni dovod na više parkirnih mjesta i svakom dodjeljuš njegov dio.

I nije ti klima 3.5  maksimalno 1.2, nego cca. 1800 (piše ti točni maksimum na naljepnici i u knjižici).

I ne bi imao takvu situaciju jer to ne bi bilo stihijsko ukapčanje nepoznatih potrošača, nego dogovorena zakupljena snaga koju se nilad ne prekorači, koja je upravo suprotno od toga s klkmama.

Prouči kak ti javne punionice rade, isti princip je dovoljan i za punjenje na parkinzima.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 6.3.2024 21:54 (fer-de-lance).
14 godina
offline
Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek

Hrvati i tak  78% žive u kućama....

Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
fer-de-lance kaže...
Old Iggy kaže...

Da bi punio sporo i konstantno veću količinu vozila moraš imati brdo punjača.

Da bi imao brdo punjača moraš imati poprilično dobro izvedena parkirna mjesta i instalacije. Punjenje od 800W je žali bože instalacija.

Tu je problem br. 1.

Drugi problem je taj što ti je situacija s takvim punjenjem noću gora od ove s klimama (3,5kW klima ti je max 1,2 kW, inverteri su puno manji s kontinuiranim opterećenjem)

A takvi situaciju s problemima s opterećenjem i iskakanjem TS-a bi odmah imao u npr. većem dijelu Zagreba...

Zapravo ne trebaš brdo punjača, kad svaki EV već ima svoj (punjač je ugrađen u auto, a ono na kabelu je samo kontrolna kutijica s relejom koja vrši spajanja na mrežu po profilu na koji je nariktana, tj. po snazi koju vuče).

Trebaš samo remote utičnice na koje se oni mogu spojiti i autorizirati, kaj bi se lako standardiziralo.

Protokol za takve utičnice se koristi već puno desetljeća.

Tak da to i nije neki problem, kad se ostatak instalacije izvede, to je samo završni korak.

Zakaj je punjenje od 800W žali bože instalacija?

Pa račvaš glavni dovod na više parkirnih mjesta i svakom dodjeljuš njegov dio.

I nije ti klima 3.5  maksimalno 1.2, nego cca. 1800 (piše ti točni maksimum na naljepnici i u knjižici).

I ne bi imao takvu situaciju jer to ne bi bilo stihijsko ukapčanje nepoznatih potrošača, nego dogovorena zakupljena snaga koju se nilad ne prekorači, koja je upravo suprotno od toga s klkmama.

Prouči kak ti javne punionice rade, isti princip je dovoljan i za punjenje na parkinzima.

 

Svaka završna instalacija mora imati 16A. Ako se koriste u paraleli u isto vrijeme mora imati n x 16A. Sustav praćenja opterećenja košta i ne može se izvesti "račvanjem".

Jako dobro znam kako te punionice rade i gdje su problemi (zato i ne vidim rješenje u ovo što si naveo).

 

7 godina
online
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo

Svaka do mjesta za punjenje bi se u tom slučaju dimenzionirala za maksimalno opterećenje (recimo da je tih 16A u pitanju) račvala se iz glavnog voda kroz zaštitu.

Ništa novo, standardna instalacija.

A praćenje opterećenja je u tom hipotetskom slučaju riješeno komunikacijom s vozilom (koja se već iovak izvodi u relejnoj kutiji onog kabela kojim se vozilo puni), uz protokol koji bi onda komunicirao s elektroenergetskim sustavom (taj protokol već odavno postoji) i regulirao snagu ovisno o potrebama (unutar okvira priključne snage na tom mjestu).

Znači, ne treba neke dodatne superduper sustave praćenja opterećenja jer se to već može izvesti postojećom opremom.

E sad, koliko će vremena trebati EU birokratima da se pozabave tom temom i usvoje takav standard je već drugo pitanje.

Stihijsko spajanje nije rješenje.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 6.3.2024 23:00 (fer-de-lance).
14 godina
offline
Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek

A da pricate o problemi koje treba rijesiti? 

Mislio sam da struju i kako je transportirat uokolo smo vec od tesle savladali? 

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo
konjRR kaže...

A da pricate o problemi koje treba rijesiti? 

Mislio sam da struju i kako je transportirat uokolo smo vec od tesle savladali? 

Problem je trenutno cijena, ja sam radije odabrao hybrida. Po meni je bolja opcija plugin RAW4 ili Prius nego Tesla. Ne znam za Teslu ali za Toyotu ja imam 10g garancije ili 180k km. Čekam iduću godinu ID2 ili ID2 pa će to ženi iči ako bude cijena kako su obečali 25k za ID2 ili 20k za ID1

Poruka je uređivana zadnji put čet 7.3.2024 9:20 (Gajotres).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice