USA❤️
Kalifornijske škole počet će masovno zabranjivati
- poruka: 33
- |
- čitano: 15.946
- |
- moderatori:
vincimus
Mobitel nije toliko neophodan. Što se ne bi moglo reći za struju. Mobitel previše odvlači pažnju. Svim dobnim skupinama, ne samo djeci.
Ovo je tocno dokaz koliko je zalutala prošla generacija a ne ona koja se trenutno nalazi u skoli. Znaci imamo situaciju di predaju profesori koji ni sami ne zele raditi taj posao al nisu bili sposobni za ista drugo pa su zavrsili u skoli gdje ne znaju zainteresirati ucenike za svoje gradivo pa je lakse prisilno ih tjerati da gledaju u njih i slusaju ono sta oni preko one stvari tumace. Takoder odbija se bilo kakva inicijativa koristenja mobitela kao produzene ljudske ruke u svrhu ubrzavanja ucenja jednostavnih stvari, za koje ce ionako koristiti uredaje u buducnosti te ucenja novih vjestina uz pomoc te nove tehnologije. Ali ionako znamo da su skole oduvijek sluzile za zatupljivanje djece pa ovakve inicijative ne cude, a s obzirom da imaju velike konkurente u tome u TikTok-u i slicnim platformama nije ni cudno da ima je jednostavno progurati njihove nazadne prijedloge nazadnim roditeljima koji ni sami ne vide bolje alternative.
Ajde ti meni strikane reci kako bi tebi mobitel bio produžena ruka u svrhu učenja bilo kojeg gradiva? Daj koji primjer.
Šta ti misliš da će oni mob koristiti za ,ne znam, pisanje? Ili za pomoć u matematici možda? Misliš da će ih to opametiti više možda? Mislim da samo lupetaš i nemaš pojma što klinci rade na tim mobitelima za vrijeme nastave. Ispravi me ako sam u krivu.
I za kraj, ti misliš da bi bio pametniji da nisi išao u školu? Daj molim te ne seri. Ne bi ni znao ovo čitati što ti pišem, a kamoli što drugo. I onda još usporediš školu i tik-yebeni-tok. Na čemu si ti bre? Idi uči na bljak-toku šta već tamo učiš.
Kome ne odgovara neka obrazuje svoje dijete od "kuce". Bar je to u Americi moguce. ****ga neki predmeti ce uvijek biti dosadni. Nitko od nas nije volio sve predmete.
S druge strane tu su igrice na mobitelima koje su jednostavno ovisnost. Pogotovo ove na mobitelima koje te svako malo "nagradjuju" i teraju da jos vise igras, a nas mozak voli "nagrade".
I niti jedan nastavnik se ne moze natjecati sa time pa da predaje predmet ne znam kako zanimljivo. Uostalom, cca 8 sati biti bez mobitela u skoli ?!?!?! To jedino paniku mogu dizati oni koji bi trebalo da se obrate jednoj drugoj instituciji. Generacije su odrasle bez mobitela. Ne znam kako su uspjele
Imaš u ruci uređaj koji je "gameboy" + TV + uređaj za dopisivanje i deljenje sadržaja (a nekad su se dodavale ceduljice) + oprema za prepisivanje ("puškica/šalabahter", rešavač zadataka iz matematike, enciklopedija...) + uređaj za snimanje. Pitam se zašto profesori misle da im nije mesto na času.
Drugo, smatram da je fundamentalno pogrešna teza da sve u školi mora biti zabavno. Škola je obrazovna, a ne zabavna ustanova. Super ako nešto jeste, i svakako treba težiti da se gradivo prezentuje na interesantan način, ali, prvo, nisu nam svima, pa ni svoj deci, iste stvari zabavne, i drugo, jednom školarcu je pohađanje nastave i učenje obaveza i i sa te strane je normalno da neće uvek biti zabavno, kao što ni van škole nije sve zabavno, i potrebno je da pojedinac bude sposoban da shvati pojam obaveze.
Štaviše, otkad dete postane svesno sebe, godinama pre polaska u školu, uči se postojanju granica, da ne može uvek da dobije ono što želi istog trenutka, da nekad mora da uradi nešto što ga mrzi (npr da na kraju dana pokupi svoje igračke), da bude strpljivo dok se vozi ili dok roditelji razgovaraju sa prijateljima... ukratko, da nije uvek vreme i mesto za igru, da ne mogu uvek svi oko njega da ga zabavljaju, kao i da ima određenu obavezu.
Dakle, to (bi trebalo da) učimo predškolsku decu, nešto što očekujemo od normalno vaspitanog deteta od 6 godina, a sad se odjednom problematizuje što se deci od 10 ili 16 godina kaže da u učionici ne mogu imati svoje igračke?
Na kraju krajeva, današnjim ljudima, a pre svega deci, je trajanje pažnje u proseku drastično kraće nego što je to bio slučaj pre 20 godina. U tom svetlu je uklanjanje najvećeg izvora iskušenja i distrakcije najrazumnija moguća mera.
Mlađi klinac završava 7. razred. O.Š. u Zg. Mobitele ne smiju korisiti (moraju biti u ormarićima, koga ulove ostaje bez mobitela po koji roditelj treba doći) -dakle ispred Amerike .
No već je prekasno jer je nas roditelje (skupa s nastavnicima) zaskočio mobitel/tablet/mreže i druge novotarije zbog kojih mi stari imamo problema s mlađom populacijom (generaliziram jer svatko od nas je/ima dijete koje je sigurno bolje) zbog informacija koje oni nisu u stanju kritički sagledati:
- koncentracija samo na jednu stvar i to max kratko, pod uvjetom da mu to pruža zadovoljstvo
- poraz ili neuspjeh, trenutno odustajanje, uz potpuno odsustvo samokritike (netko drugi kriv). Izbjeći problem pod svaku cijenu. Neka to netko drugi rješava.
- traženje/očekivanje prava, bez obaveza i to u extremima (bez ikakve informacije ili svađalački)
- nedostatak empatije izvan obitelji i osjećaja za opće dobro
- funkcionalno nepismeni (rukopis, jezik, osnove strukturiranog, uzročno-posljedičnog "matematičkog" razmišljanja)
Kao osoba kojoj računala nisu posao, nego hobi (još od ZX i C64), a prvi mobitel je bio cigla koji je služio za ono što mu je i ime (mobilno telefoniranje) nisam protiv napretka u školstvu (oduševljen sam digitalnim udžbenicima sa dodatnim sadržajem, kvizovima za provjeru znanja i sl.). No smatram da maloljetna ekipa nije u stanju sebi postaviti granice.
Nije problem u mobitelu, ako nije mobitel je laptop, gameboy, televizija, itd...
Problem su ratovi , ubijanja, i slične nepogode...
Ja u školi nisam smio čitati stripove za vrijeme nastave, ali nije to nigdje bilo pismeno eksplicitno zabranjeno. Zabrana je bila bazirana prema kriteriju pristojnog ponašanja.
Čitam linkanu zabranu "...to prohibit the use of cellular phones, pagers, or any electronic signaling device...", ispada da su stripovi za vrijeme matematike dozvoljeni?
Ok, cini mi se da vidim koji problem ovdi nastaje. Ljudi ocito gledaju na mobitel iz perspektive iz koje ga i samo koriste (Izjave to je GameBoy i Tv u jednome). Ono sto sam iznad napisao da bi se program trebao prilagoditi tome da ukljuci mobitele u objasnjavanje gradiva (primjera za nize razrede uz interaktivno ucenje preko mobitela), ali naravno to je dodatni trud za nekoga ko predaje a ne zna ni pisaci storj koristit, a kamoli sta novije jer toga nije bilo u njihovo vrijeme. Znaci umjesto da zahtijevate vise od profesora vi uvodite zabrane za djecu. Zabrane uvijek dovode do samo vecega bunta i rijetko se postizu zeljeni rezultati. Za osobe koje su navele gore primjere salabahtera, to je smijesno da vi idalje smatrate da stvari koje se mogu samo prepisati sa neke web lokacije ili knjige treba uciti napamet i s time se opterecivati. Ako se niste u stanju prilagoditi cinjenici da ce te informacije djetetu biti dostupne i u buducnosti i da ih ne treba znati na pamet (osim ako nece ici na milijunasa ili potjeru), onda mislim da zakidate djecu za korisniji i konkretniji oblik ucenja. Sada mozete nastaviti hejtati...
Ja u školi nisam smio čitati stripove za vrijeme nastave, ali nije to nigdje bilo pismeno eksplicitno zabranjeno. Zabrana je bila bazirana prema kriteriju pristojnog ponašanja.
Čitam linkanu zabranu "...to prohibit the use of cellular phones, pagers, or any electronic signaling device...", ispada da su stripovi za vrijeme matematike dozvoljeni?
A klinci čitaju stripove ... Odi na odijel stripova pa vidi koga ćeš zateći tamo : 40+ generaciju
Ok, cini mi se da vidim koji problem ovdi nastaje. Ljudi ocito gledaju na mobitel iz perspektive iz koje ga i samo koriste (Izjave to je GameBoy i Tv u jednome). Ono sto sam iznad napisao da bi se program trebao prilagoditi tome da ukljuci mobitele u objasnjavanje gradiva (primjera za nize razrede uz interaktivno ucenje preko mobitela), ali naravno to je dodatni trud za nekoga ko predaje a ne zna ni pisaci storj koristit, a kamoli sta novije jer toga nije bilo u njihovo vrijeme. Znaci umjesto da zahtijevate vise od profesora vi uvodite zabrane za djecu. Zabrane uvijek dovode do samo vecega bunta i rijetko se postizu zeljeni rezultati. Za osobe koje su navele gore primjere salabahtera, to je smijesno da vi idalje smatrate da stvari koje se mogu samo prepisati sa neke web lokacije ili knjige treba uciti napamet i s time se opterecivati. Ako se niste u stanju prilagoditi cinjenici da ce te informacije djetetu biti dostupne i u buducnosti i da ih ne treba znati na pamet (osim ako nece ici na milijunasa ili potjeru), onda mislim da zakidate djecu za korisniji i konkretniji oblik ucenja. Sada mozete nastaviti hejtati...
"Hejtati"... Ajde, ajde... Očito pripadaš ovoj mlađoj generaciji (90' pa na dalje). I sam spadam u tu dobnu skupinu, ali ne razmišljam na način kako ti razmišljaš. Ovi rođeni 2000-ih su još gori i nadobudniji. Čitaj - ne podnose zabrane i pravila. Sličan si njima. Imaš neki "film" u glavi da je sve moderno i sofisticirano automatski dobro, a nije. Je li nešto dobro ili ne ovisi o osobi koja se time služi. I samim tim pravila i reda mora biti, svidjelo se to tebi ili (očito) ne.
Ne treba bubati napamet svašta. Jer je to iznimno glupo, istina. Mora se učiti ciljano, ali ako ćeš se pouzdati u to da ćeš uvijek imati mobitel na raspolaganju tj. pristup Internetu da bi nešto vidio i pročitao kada ti zatreba, e tu se itekako varaš. I povrh toga, treba vježbati memoriju, kao i nastojati koristiti što manje (primjerice) kalkulator. Ljudi se lako razlijene. Ne smije se stvarati tzv. gotovane. Shvati i prihvati to. Interesantno je kako zabranu korištenja mobitela u školi doživljavaš kao nekakav napad.
Ok, cini mi se da vidim koji problem ovdi nastaje. ...
Ne, ne vidiš. Kako pišeš, ispada da su mobiteli aktivni učesnici nastavnog procesa, kojima se ne posvećuje dovoljno pažnje na času, pa zato prave disciplinske probleme, ali ako bismo napravili inkluzivniji nastavni plan koji bi njih više angažovao, oni bi prestali praviti probleme.
Recimmo da smislimo najsuperkul i nikad bolju primenu mobilnog telefona u nastavi npr geografije. Šta se dešava kad na taj isti telefon koji prikazuje nastavni sadržaj prosečnom 15-ogodišnjaku stigne poruka? Njegov uređaj je sada zauzet geografijom, te neće otvoriti poruku? Kako da ne. Ili, šta se dešava kad mu istekne attention span od 45s, pa "samo na trenutak" prebaci na TikTok, zatim nađe da mu je peti 30s video koji pogleda baš zabavan, te ga prosledi trojici drugara sa kojima ima grupni chat, od kojih ga bar jedan prokomentariše? Doviđenja, geografijo na mobitelu. A kad dođe test - nisi ograničen samo na par njih oko tebe niti moraš upadljivo izvijati vrat ka njihovim sveskama, ko god je raspoložen ti uslika zadatak i pošalje u sekundi. Ili je i tu rešenje da uključimo mobilne u sam proces izrade testa, i onda se neće koristiti za prepisivanje? Jedino da škola instalira svim učenicima neki software koji bi se moglo upravljati šta je u nekom trenutku moguće raditi na uređaju, srećno s tim da učenici (i roditelji) pristanu na to.
Zabrinjavajuce je koliko ste ograniceni u svojim razmisljanjima i samo u zabranama vidite rijesenja, iskreno mi je zao djece ako ih itko od vas ima jer postavljate teske limite na njihov razvoj, a time ih navodite na dodatni bunt. Sretno vam sa tim odgojnim metodama i sretno ovima sa zabranom mobitela sigurnan sam da ce se ispostaviti kao jako dobra i produktivna ideja i urodit ce boljim rezultatima ucenika koji su i prije imali problema sa koncentracijom (na koju aludira kolega iznad)
Ok, cini mi se da vidim koji problem ovdi nastaje. Ljudi ocito gledaju na mobitel iz perspektive iz koje ga i samo koriste (Izjave to je GameBoy i Tv u jednome). Ono sto sam iznad napisao da bi se program trebao prilagoditi tome da ukljuci mobitele u objasnjavanje gradiva (primjera za nize razrede uz interaktivno ucenje preko mobitela), ali naravno to je dodatni trud za nekoga ko predaje a ne zna ni pisaci storj koristit, a kamoli sta novije jer toga nije bilo u njihovo vrijeme. Znaci umjesto da zahtijevate vise od profesora vi uvodite zabrane za djecu. Zabrane uvijek dovode do samo vecega bunta i rijetko se postizu zeljeni rezultati. Za osobe koje su navele gore primjere salabahtera, to je smijesno da vi idalje smatrate da stvari koje se mogu samo prepisati sa neke web lokacije ili knjige treba uciti napamet i s time se opterecivati. Ako se niste u stanju prilagoditi cinjenici da ce te informacije djetetu biti dostupne i u buducnosti i da ih ne treba znati na pamet (osim ako nece ici na milijunasa ili potjeru), onda mislim da zakidate djecu za korisniji i konkretniji oblik ucenja. Sada mozete nastaviti hejtati...
"Hejtati"... Ajde, ajde... Očito pripadaš ovoj mlađoj generaciji (90' pa na dalje). I sam spadam u tu dobnu skupinu, ali ne razmišljam na način kako ti razmišljaš. Ovi rođeni 2000-ih su još gori i nadobudniji. Čitaj - ne podnose zabrane i pravila. Sličan si njima. Imaš neki "film" u glavi da je sve moderno i sofisticirano automatski dobro, a nije. Je li nešto dobro ili ne ovisi o osobi koja se time služi. I samim tim pravila i reda mora biti, svidjelo se to tebi ili (očito) ne.
Ne treba bubati napamet svašta. Jer je to iznimno glupo, istina. Mora se učiti ciljano, ali ako ćeš se pouzdati u to da ćeš uvijek imati mobitel na raspolaganju tj. pristup Internetu da bi nešto vidio i pročitao kada ti zatreba, e tu se itekako varaš. I povrh toga, treba vježbati memoriju, kao i nastojati koristiti što manje (primjerice) kalkulator. Ljudi se lako razlijene. Ne smije se stvarati tzv. gotovane. Shvati i prihvati to. Interesantno je kako zabranu korištenja mobitela u školi doživljavaš kao nekakav napad.
Sry sta postam dvije za redom, ali moram se osvrnuti na ovo. Prema ovome sta ti navodis znaci da je potrebno potrositi onih 80% od 12g obaveznog skolovanja na bubanje informacija koje ce ti mozda nekad zatrebat kada ne budes imao pristup internetu (sto je naravno sve rijede i rijede slucaj). Mislim da su to onda uzalud bace godine ljudskog zivota i to one godine kada ljudi/djeca najbolje upijaju nova znanja
Naravno da ne, ali istu logiku primijeni i na sebi (ako mozes biti iskren prema samom sebi) - po tebi ne treba uopce nikad nista uciti jer apsolutno svo znanje je ionako dostupno putem mobitela i djeca zapravo uopce ne trebaju zapamtiti niti jednu informaciju, jer ju lako mogu dobiti s tri klika na mobitelu.
Necu staviti linkove jer mi se ne da ali slobodno upisi u trazilicu i citaj do mile volje (= kome uopce treba skola uz mobitel):
Osnovne matematicke operacije
Bernoullijev princip
Teorija relativnosti
Ivo Andrić Na Drini ćuprija
Popis drzava i njihovih glavnih gradova 1914.
Kandisky bijeli kvadrat znacenje
Immanuel Kant Kritika čistog uma
Kako napraviti kruh
Proguglaj sto god zelis, naci ces, od osnova do naprednih tema. Samo treba nauciti citat. Za sve ostalo su se pobrinuli nasi stari, je li tako?
Evo, uskoro i prepoznavanje i sinteza glasa i niti citanje nece biti potrebno.
Abeceda
Hrvatski jezik
Engleski jezik
Arapski brojevi
Rimski brojevi
To ce nasi unuci pretrazivati na svojim mobitelima?
Zabrinjavajuce je koliko ste ograniceni u svojim razmisljanjima i samo u zabranama vidite rijesenja, iskreno mi je zao djece ako ih itko od vas ima jer postavljate teske limite na njihov razvoj, a time ih navodite na dodatni bunt. Sretno vam sa tim odgojnim metodama i sretno ovima sa zabranom mobitela sigurnan sam da ce se ispostaviti kao jako dobra i produktivna ideja i urodit ce boljim rezultatima ucenika koji su i prije imali problema sa koncentracijom (na koju aludira kolega iznad)
Tebi je izgleda glavna nit vodilja komfor. Učio bi i radio ono što se tebi sviđa. Ta ideja je privlačna. I meni se isto itekako sviđala i još uvijek mi se sviđa. Problem je što nije realna. I u takvom načinu razmišljanja se vidi nezrelost. Ti bi samo ugađao i sretno tebi u takvom načinu odgoja djece budeš li ih imao ili ako ih već imaš.
Naravno da ne, ali istu logiku primijeni i na sebi (ako mozes biti iskren prema samom sebi) - po tebi ne treba uopce nikad nista uciti jer apsolutno svo znanje je ionako dostupno putem mobitela i djeca zapravo uopce ne trebaju zapamtiti niti jednu informaciju, jer ju lako mogu dobiti s tri klika na mobitelu.
Necu staviti linkove jer mi se ne da ali slobodno upisi u trazilicu i citaj do mile volje (= kome uopce treba skola uz mobitel):
Osnovne matematicke operacije
Bernoullijev princip
Teorija relativnosti
Ivo Andrić Na Drini ćuprija
Popis drzava i njihovih glavnih gradova 1914.
Kandisky bijeli kvadrat znacenje
Immanuel Kant Kritika čistog uma
Kako napraviti kruh
Proguglaj sto god zelis, naci ces, od osnova do naprednih tema. Samo treba nauciti citat. Za sve ostalo su se pobrinuli nasi stari, je li tako?
Evo, uskoro i prepoznavanje i sinteza glasa i niti citanje nece biti potrebno.
Abeceda
Hrvatski jezik
Engleski jezik
Arapski brojevi
Rimski brojevi
To ce nasi unuci pretrazivati na svojim mobitelima?
Već je bilo nekoliko uličnih TV anketa gdje adolescenti nisu znali pročitati koliko je sati sa sata s kazaljkama. Dakle, ljudi pretpostavljeno najmanje normalne inteligencije.
Sad ću za promenu biti đavolji advokat. Koriste li ljudi (mimo onih u temi "Nosite li sat", koji su entuzijasti za tu stvar) uopšte satove sa kazaljkama? Ima li prosečna osoba to u stanu? Imam ja, ali meni je već 40. Na ruci ne nosim, ljudi koje znam a da nose su uglavnom pomalo zaljubljenici/nose sat kao nakit ili modni detalj. Cenim da prosečna osoba mlađa od 30 sat sa kazaljkama najčešće vidi kao arhitektonski ukras na nekoj starijoj fasadi, što danas i jesu (i neretko ni ne pokazuju tačno vreme).
Gledanje na sat sa kazaljkama je pre 30 godina bilo jedna od osnovnih životnih veština koje je svakom normalnom bilo potrebno da savlada. Danas to ostaje jedan mali deo opšte kulture, no verovatno ne više od toga.
Žalosno što ljudi/djeca uopće ne uče ništa novo, prate samo te neke kratke videosadržaje i sve su gluplji.
Nije da se imam ščime pohvaliti ali svaki dan se šokiram koliko ljudi malo znaju, koliko su nezainteresirani za novo učenje i što me smatraju pametnim radi nekih opće poznatih stvari.
Naravno mobiteli smetaju u nastavi, ali to nije izvorni uzrok, u uzročno posljedičnoj vezi.
Već je bilo nekoliko uličnih TV anketa gdje adolescenti nisu znali pročitati koliko je sati sa sata s kazaljkama. Dakle, ljudi pretpostavljeno najmanje normalne inteligencije.
Kužim što želiš reći i slažem se s idejom iako osobno ne i s primjerom.
Sat s kazaljkama je nastao u vrijeme kada je nastao, iz tehnoloških razloga, ne smatram ga nešto posebno važnim danas.
Gledanje na sat sa kazaljkama je pre 30 godina bilo jedna od osnovnih životnih veština koje je svakom normalnom bilo potrebno da savlada. Danas to ostaje jedan mali deo opšte kulture, no verovatno ne više od toga.
Upravo tako i ja na to gledam.
Osobno mi je bolji primjer onaj finski od prije nekoliko godina, gdje su finci (navodno) odlučili ukinuti učenje rukopisa i samo se uči pisanje na tipkovnici. Ne znam je li to istina ili ne, te ako je istina je li se zadržalo ili ne, ali mi se čini kao loš izbor rezanja.
Problem s mobitelom u školi je prvenstveno distrakcija, ali problem s neučenjem "činjenica koje se lako mogu pronaći na internetu" je što ljudi tako jednostavno ne funkcioniraju. Ne možeš intuitivno znati da nešto neće funkcionirati ako nisi posložio hrpu informacija u glavi. Naravno da ćeš zaboraviti i datume i brojeve i imena i nazive mjesta ali ostati će ti ideje i poruke koje jednostavno nećeš moći primijetiti ako se ne potrudiš posložiti kontekst u kojem ti datumi, brojevi, imena i nazivi mjesta igraju neku ulogu.
Takođe, škola je filter. Osim znanja tu se susrećeš i sa stresom provjere znanja, ispunjavanja rokova, obavezom obavljanja zadataka koje ne želiš ali moraš i sl.
Mislim da je u pitanju Švedska i, ako se ne varam, prošle godine su rešili da barem delimično preokrenu tu odluku jer prvi pokazatelji nisu bili sjajni.
Evo primjera sa satom, gdje ekipa smatra da su kazaljke problem jer je to nepremostivi problem za naučiti (traži vremena i nešto logike pa je to već problem, bespotrebna gnjavaža i sl.). Na HRT je bio dokumentarac o našoj obuci vojnih pilota za instrumentalno letenje, gdje su imali anegdotu gdje je instruktor tražio promjenu smjera na 10h, no reakcije nije bilo jer "student" nije znao gdje je 10h na satu.
Za cca 50 godina trebat će posebni odjel na arheološkom fakultetu za dešifriranje analognih instrumenata.
Mislim da je sat s kazaljkama bitan jer daje stvarni dojam vremena i odnosa sat,minuta,četvrt, dan, podne, i sl. On je utkan u osnove napredne ljudske civilizacije i mjerenja vremena.
Zabrinjavajuce je koliko ste ograniceni u svojim razmisljanjima i samo u zabranama vidite rijesenja, iskreno mi je zao djece ako ih itko od vas ima jer postavljate teske limite na njihov razvoj, a time ih navodite na dodatni bunt. Sretno vam sa tim odgojnim metodama i sretno ovima sa zabranom mobitela sigurnan sam da ce se ispostaviti kao jako dobra i produktivna ideja i urodit ce boljim rezultatima ucenika koji su i prije imali problema sa koncentracijom (na koju aludira kolega iznad)
Tebi je izgleda glavna nit vodilja komfor. Učio bi i radio ono što se tebi sviđa. Ta ideja je privlačna. I meni se isto itekako sviđala i još uvijek mi se sviđa. Problem je što nije realna. I u takvom načinu razmišljanja se vidi nezrelost. Ti bi samo ugađao i sretno tebi u takvom načinu odgoja djece budeš li ih imao ili ako ih već imaš.
Mislim da si me krivo razumio, ne kazem da se treba uciti sto ti se svida nego sto je u realnom svijetu korisno. Usput da odgovorim i kolegi iznad sa spominjanjem matematike i logike. Smartam da bi se djecu trebalo uciti svemu gdje trebaju koristiti mozak za donositi logicne zakljucke, ali isto tako smatram da se treba iskljuciti ucenje stvari poput koje je godine okrunjen neki kralj ili koji je glavni grad te i te drzave. Ako ih zanima super to ce saznati sami i uvijek mogu tu informaciju procitati na internetu. Takoder prisiljavanje na citanje odredenih knjizevnih dijela ima jako los ucinak na dosta djece jer time zamrze sami koncept citanja knjiga, tako da smatram da bi bolji pristup bio potaknuti djecu da citaju ono sto im se svida. Uvijek ce biti onih kojima citanje knjiga nece pasti na pamet, ali takvi ni prisilno nece citati sto skolski program predlaze.
Koliko god učenje godina nekakvih nama realno nevažnih događaja bilo zamorno, ipak te tjera da koristiš mozak. Da pamtiš. Koliko možeš. Matematika je priča za sebe i tu je logika najbitnija.
Čak sam mišljenja da su matematika i povijest u srži našeg svijeta i isplate se zbog toga proučavati. Ali najkorisnija znanja dobijemo tijekom prva 4 razreda OŠ. Čitanje, pisanje i osnovne računske operacije koristimo svakodnevno.
.. utkan u osnove napredne ljudske civilizacije ...
Sistem pokazivanja vremena s kazaljkama je bio tehnološki uvjetovan. Onaj američki AM/PM je kulturološka posljedica toga, isto nije baš elegatno rješenje.
Jahanje konja je puno više utkano u ljudsku civilizaciju, pa rijetko tko još njeguje tu civilizacijsku tekovinu. Bilo - prošlo.
Čak smo i bibliju preveli, prvo na grčki, pa na latinski, pa hrpu drugih jezika... niko ju ne čita na aramejskom. Prilagodimo se novom svijetu.