Električna vozila voze se manje od automobila na n

poruka: 99
|
čitano: 26.514
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Električna vozila voze se manje od automobila na n".
14 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
dankodr kaže...
Da pojasnim neke stvari.
Imam Audi A6 avant 2017.god. - auto je težak 2t, motor 2,0 - 150 ks. Prosječno troši 6,5 L, autocestom vozim 140 - 150 km/h.

Živim na selu, kod Nove Gradiške. najbliža punionica mi je 20 km daleko.

Žena mi je Poljakinja iz Szczecina - krajnji sjever poljske, na baltičkom moru.

Ovog ljeta smo išli tamo - NG -Mariboru - Beč - Prag - Berlin- Szczecin - 1500 km. Treba nam 18 h vožnje.
Ruta za kući - Szczecin - Krakow - Budimpešta -Osijek - NG
Onda na more NG - slavonski Brod - Sarajevo - Podgorica -Saranda / Ksamil (u Albaniji)
U mjesec dana gotovo 7000 km

Redovito smo u ZG

I onda naiđem na tekst
https://autoportal.hr/aktualno/tesla-model-3-i-kvar-beterije-nakon-15-mjeseci-kroz-uber-usluge-u-kratkom-roku-skupila-190-000-km/?fbclid=IwAR1ubwaWy4HgXhcZwJg06E-mmvg_LO5h5jHWF9lu0KV-U20cIwhwQ2z-0oo

Električni automobili su za kratke relacije 2x dnevno.

Da ne spominjem kolika je cijena struje na brzim punjačima - pa to je skuplje nego dizel.

Električni automobili su trenutno poluproizvod

 

Ali tvoj use case je tvoj use case - koliko ljudi radi ovo sto ti radis?

15 mjeseci
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Nemon kaže...
dankodr kaže...
Da pojasnim neke stvari.
Imam Audi A6 avant 2017.god. - auto je težak 2t, motor 2,0 - 150 ks. Prosječno troši 6,5 L, autocestom vozim 140 - 150 km/h.

Živim na selu, kod Nove Gradiške. najbliža punionica mi je 20 km daleko.

Žena mi je Poljakinja iz Szczecina - krajnji sjever poljske, na baltičkom moru.

Ovog ljeta smo išli tamo - NG -Mariboru - Beč - Prag - Berlin- Szczecin - 1500 km. Treba nam 18 h vožnje.
Ruta za kući - Szczecin - Krakow - Budimpešta -Osijek - NG
Onda na more NG - slavonski Brod - Sarajevo - Podgorica -Saranda / Ksamil (u Albaniji)
U mjesec dana gotovo 7000 km

Redovito smo u ZG

I onda naiđem na tekst
https://autoportal.hr/aktualno/tesla-model-3-i-kvar-beterije-nakon-15-mjeseci-kroz-uber-usluge-u-kratkom-roku-skupila-190-000-km/?fbclid=IwAR1ubwaWy4HgXhcZwJg06E-mmvg_LO5h5jHWF9lu0KV-U20cIwhwQ2z-0oo

Električni automobili su za kratke relacije 2x dnevno.

Da ne spominjem kolika je cijena struje na brzim punjačima - pa to je skuplje nego dizel.

Električni automobili su trenutno poluproizvod

 

Ali tvoj use case je tvoj use case - koliko ljudi radi ovo sto ti radis?

 isto kao i kolega koji kaže da živi u zgradi pa onda automatski 99% ljudi živi u zgradama. 

14 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
fer-de-lance kaže...
Nemon kaže...

Isto tako - ljudi koji zele proci 2000KM u sto je kracem roku su u manjini, sorry ali to nije use case koji pokriva vecinu populacije.

Uglavnom, komentari koje citam ovdje su katastrofa kaj se tice znanja iz prve ruke i iskustva.

Prevario bi se...

Jednom sam to isto napisao tu na forumu, pa me popljuvali.

Navodno tu ima jako puno ljudi koji voze Zagreb-Makarska i nazad više puta dnevno (skoro svih 365,25 dana godišnje) i to ful ozbiljno tvrde, tak da im vjerujem.

Tak da se nemoj zaletavat sa zaključcima, ovo ti je automobilistički forum pa je jedno 90%+ forumaša tu iz skupine profi vozača.

Premda, za tih par tisuća kilometara dnevno ih onda i premalo plate (bar se nadam da to službeno voze), a i realno, čudo su od ljudi ak mogu cijelu godinu bez spavanja...

dankodr kaže...

I onda naiđem na tekst
https://autoportal.hr/aktualno/tesla-model-3-i-kvar-beterije-nakon-15-mjeseci-kroz-uber-usluge-u-kratkom-roku-skupila-190-000-km/?fbclid=IwAR1ubwaWy4HgXhcZwJg06E-mmvg_LO5h5jHWF9lu0KV-U20cIwhwQ2z-0oo

Električni automobili su za kratke relacije 2x dnevno.

Da ne spominjem kolika je cijena struje na brzim punjačima - pa to je skuplje nego dizel.

Električni automobili su trenutno poluproizvod

Realno, Tesla je sranje (pogotovo kaj se tiče garancije i servisne podrške).

 

Realno, popušio si najjači oblik clickbaita.

 

Doslovno je mogao bilo tko za bilo kakav auto tak nadrobit za monetizaciju na YT, a ti odma kao argument za svoju stranu.

Električni auti nisu više poluproizvod, nego je cijela autoindustrija u rasulu, i svi preuzeli američki model poslovanja.

Ništa striktno vezano uz BEV.

Ali bitno da svatko ima za argument kaj je neki Joža iz Pripizd*ne Donje lijevo rekao...

Internet je najgora stvar koja se ikad dogodila čovječanstvu.

 

 
Znaci mozes naci online za bilo koji auto da je eksplodirao or whatever. Doslovno. Ono iz tvornice auto izadje pa crkne. Da li to znaci da su svi ti auti smece? ne.

Evo ti (random video) - Tesla od 300.000+ KM 



Da li tebi to izgleda kao Auto koji je prosao 300.000+ km ?

Sto tocno je na njemu "smece" ?

Btw - jako sam upoznat sa realcijom ZAGREB / MAKARSKA - vozis iz Zagreba, stanes u Zadru 15+ minuta, napunis se, sljedeca stanica je Makarska (Tesla 3 - long range).

Gdje je problem? Nema problema. Samo ljudi koji nisu to vozili pojma nemaju, tj misle da je bezveze.






8 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila

Nisi baš skužio moj post, pročitaj ponovno...

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
3 godine
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

Zakaj ne naprave el. autek koji ima ubrzanje od 10s, maks 1500kg jel mora imati 1000kw i 1000hp i 10t i ici 2s/100kmh?

Moj PC  
0 0 hvala 0
4 godine
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Vjerujem da u tu grupu spadaju svi električni automobili B segmenta.
14 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Boris grozni kaže...

Zakaj ne naprave el. autek koji ima ubrzanje od 10s, maks 1500kg jel mora imati 1000kw i 1000hp i 10t i ici 2s/100kmh?

 
TESLA MODEL 3 - zbilja nije teska.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_3

  • 3,862 lb (1,752 kg) (RWD)
  • 4,034 lb (1,830 kg) (LR AWD)
  • 4,048 lb (1,836 kg) (Performance)

    Medjutim, drugi EV auti jesu (ne svi, ali vecinom su tezi od TESLA)



https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_i4

2,125–2,290 kg (4,685–5,049 lb)


Najaci BMW i4 je 450KG tezi od Model 3P 


6 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Veliki Brat kaže...

 sve ispod 20 km ili špeceraja nemate što ulazit u auto, bagro razmažena!

 Nikad nisi išao biciklom na minus 10 u 5 ujutro na posao tako da nemaš pojma o čemu pišeš. Ne samo da si opasnost sam za sebe u takvim uvjetima na biciklu, nego i za druge sudionike u prometu. RH van centra grada Zagreba ima veoma malo razvijene biciklističke infrastrukture. Također, to što radim na poslu, ne radim zato da bih ikakvu korist dao društvu. Radim za sebe, radim za današnju službenu valutu, nije me briga koja će valuta bit sutra, stoga si dajem za pravo vozit makar i staru poluispravnu ragu koja je u razvijenim zemljama odavno na otpadu. U takvim uvjetima, ne 10 kilometara u jednom smjeru, išao bih 1 kilometar autom. Kakvi potomci, kakvo spašavanje planeta. Koliko malo zagađujem ja, a koliko razne vojske, sukobi, nekontrolirana razmnožavanja u azijskim zemljama? 

AMD,........is that baba Su trying to sell us dog sh*t or what?
16 godina
online
Re: Električna vozila voze se manje od automobila

Lol, da, tjesi se...

Svaki dan godisnje ti je kisa na minus 5, kako da ne.

Evo i sad je kisa u Zagrebu, idem bajkom na posao. Vozaci ce voziti lose (kao i uvijek po kisi), ali ne vozim bajk zbog tvojih bezveznih izmisljenih razloga nego zbog sebe. I kad dodjem na posao otrcim 8 katova za 40 sekundi gore. Opet, zbog sebe., nikog drugog.

Plus, ne poznajes me - vozio sam i po minusima, doduse ne na posao, nego sportski. Nisi nikakva veca opasnost od drugih vozila, ne pricaj gluposti. Dapace, puno si manja opasnost od auta, kakp za sebe, tako i za druge.

Gledam te!
8 godina
protjeran
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Veliki Brat kaže...

Lol, da, tjesi se...

Svaki dan godisnje ti je kisa na minus 5, kako da ne.

Evo i sad je kisa u Zagrebu, idem bajkom na posao. Vozaci ce voziti lose (kao i uvijek po kisi), ali ne vozim bajk zbog tvojih bezveznih izmisljenih razloga nego zbog sebe. I kad dodjem na posao otrcim 8 katova za 40 sekundi gore. Opet, zbog sebe., nikog drugog.

Plus, ne poznajes me - vozio sam i po minusima, doduse ne na posao, nego sportski. Nisi nikakva veca opasnost od drugih vozila, ne pricaj gluposti. Dapace, puno si manja opasnost od auta, kakp za sebe, tako i za druge.

 i tu staje svaki smisleni razgovor sa tobom.

inace koja je to fora "morate svi na bicikle" bla bla
sta tebe briga tko ce koristiti kakvo prijevozno sredstvo, ako si ti frik koji vozi biciklu po kisi, koji voli bit zimi mokar, ljeti smrdljiv,  sta to ima sa nama.

16 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Gallu kaže...
 

Iskreno - u Rijeci nisam vidio zgrade sa vlastitim parkingom, a da taj parking nije ograđen. Moja zgrada ima podzemnu garažu i stanari su se vrlo lako složili za izvedbu električne instalacije. Sve je išlo nadžbukno. Kopanja su bila minimalna.

 

 Za velike zgrade da, one često imaju ispod zgrade garaže, ali za manje, pogotovo u manjim uličicama, nema mjesta za podzemnu, ili su zaključili da im je to preskupo raditi pa su parkinzi uz cestu.

Evo baš primjera iz moje ulice sa google street view-a.

*edit* iz nekog razloga mi ne prolazi upload slike... no možeš na google view-u naći hrpe takvih zgrada u ZG.


A da ne govorim kako često na svom parkingu nađem random aute. I da, parkinzi su od stanara, platili smo ih. Nije javni parking, unutar parcele od zgrade su. 

Poruka je uređivana zadnji put pet 10.11.2023 8:14 (Solo761).
16 godina
online
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Tvpronlem kaže...
Veliki Brat kaže...

Lol, da, tjesi se...

Svaki dan godisnje ti je kisa na minus 5, kako da ne.

 i tu staje svaki smisleni razgovor sa tobom.

Ne, ovdje prestaje smisleni razgovor.

Gledam te!
11 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
fer-de-lance kaže...

 A nije ni tvoj izračun baš relevantan, jer nitko ne bude EV punio stalno na brzim punjačima.

Glavna prednost EV-a s te strane i je da se može punit bilo gdje gdje ima struje.

Npr. idealno bi bilo da firme koje imaju svoj parking imaju i punjače, i lijepo tijekom smjene se laganini pune, bez ikakvog forsanja, a za prosječne potrebe je dovoljno i manje od 100 W po autu konstantno tijekom smjene, što je realno ništa.

 

Glavni problem koji vidim na vama, fanaticima EV-a jest idealiziranje situacije i vozila! Kažete: "Idealno bi bilo..." i maštate.

 

Kažete "manje od 100 W po autu tijekom smjene"???? To je definitivno ništa jer: smjena traje 8h što daje 0.8 kWh. Potrošnja EV-a (idealizirana!) iznosi 10 kWh na 100 km. S 0.8 kWh punjenja možete prijeći 8 km (ako ste jako sretni) tj. 4 km do posla i 4 km natrag.

U idealnom svijetu bolje bi napravili da umjesto mreže nezgrapnih i skupih punjača izgradimo nadsvođene biciklističke staze po cijelom gradu jer tako bi ljudi na svoj posao koji je unutar 3-4 km i natrag stizali za 10 minuta bez ikakve potrošnje energije (osim svoje) i pritom se još održavali u kondiciji.

 

Nisam siguran da "nitko ne bude punio na brzim punjačima" jer brojni ljudi neće imati druge mogućnosti, čak i ako ih država nekako natjera na nabavu EV. Meni je već i natjerati ljude na EV "Mission Impossible" jer većina novoregistriranih automobila u HR danas su polovnjaci "iz Njemačke" kupljeni za do 10.000 € - EV toliko star da mu cijena toliko padne vjerojatno će imati doseg manji od 100 km.

 

No u redu, bit će vozača, više od nekoliko, koji će doista moći puniti EV kod kuće. Čak i tada, ljudi koji puno putuju, recimo zbog posla, neće imati izbora nego će morati koristiti brze punjače.

Kad se vozite samo na posao i natrag - to se stigne napuniti preko noći. Ako se priključite na običnu utičnicu, RPH navodno iznosi oko 10 km. Znači ako vam je do posla nekih 10-15 km, napunit će se to u 2-3 sata.

Za veće udaljenosti to, naravno, ne funkcionira. Na običnom punjaču se i Tesla S s cca. 30% do 100% puni oko 16h - to je podatak s novinarskog testa.

 

Ja bih zapravo rekao suprotno od vas - glavno ograničenje EV-a jest da se može puniti samo tamo gdje ima struje! Pa nije baš da utičnica za struju postoji na svakom uglu?!

Znam za projekte da se punjači stave u stupove javne rasvjete. Recimo da se to i dogodi sutra, koliko će to biti praktično?! Svi će parkirati na pločnicima uz rasvjetne stupove da bi punili vozila?

Ili će onih 10-ak rasvjetnih stupova na parkiralištu s 200 parkirnih mjesta biti dovoljno svima?

 

Kod kuće možete puniti EV ako imate kuću, ali ako živite u stambenoj zgradi, onda je to puno teže.

 

Raspitao sam se u svojoj zgradi jer sam razmatrao PHEV, a vidio sam i da su neki stanari već počeli uključivati automobile u utičnice u garažama.

Međutim, oko toga je nastala čitava frka!

Kad sam rekao da bih punio PHEV u svojoj garaži, predstavnik stanara mi je odgovorio: "Postoje predviđena mjesta za to, a ne garaže!"

Nadalje, oni koji već sad pune svoje EV i PHEV u našoj zgradi, čine to na račun svih ostalih stanara jer je struja u tom dijelu zajednička.

 

No predstavnik stanara digao je dreku prije svega jer je to požarna opasnost - vodovi u garažama nisu projektirani za konstantno ozbiljno opterećenje. U Zagrebu su, navodno, već bila 3-4 požara vezana uz EV u podzemnim garažama. Glasine kažu da su zbog toga zaustavljeni projekti za pripremu punjenja u garažama u novogradnjama jer su požarni inspektori zabrinuti zbog sigurnosti.

 

No da se vratim na svoj slučaj. Nakon mjesec dana, dobio sam uputu od nekih 7 koraka što bi trebalo napraviti da u svojoj garaži punim vozilo uz blagoslov predstavnika stanara. Koraci uključuju izradu projekta, odobrenje ODS-a i još par tijela, postavljanje brojila, nove vodove, itd. I to za najobičniji jednofazni 220V priključak!

U mom slučaju to bi koštalo 3-5 tisuća €, kažu mi poznanici - možda pretjeruju.

 

Međutim, koliko ljudi u stambenim zgradama uopće ima garažu?

Većina stambenih zgrada u Zagrebu nema ni dosta parkirališnih mjesta (legalnih) oko zgrade, tako da sam siguran da nikad neće biti dovoljno "kućnih punjača".

 

Maštate da će firme u idealnom slučaju postavljati punjače u svojim garažama?

Većina firmi uopće nema garaže (parkirališna mjesta), a one koje ih imaju (ili unajmljuju) čine to za manji dio zaposlenika. Možete misliti kako će firme koje i imaju neka mjesta, biti spremne uložiti 5 k€ po parkirališnom mjestu ne bi li zaposlenici punili svoja vozila. Naći će se pokoja, naravno, i ona će to rastrubiti radi PR-a po medijima, ali to će biti iznimke.

 

 

Lako je maštati idealne slučajeve u budućnosti. No zašto onda ne ići korak dalje?!

Izmaštajmo lijepo da će za 10 godina netko napraviti pogon na vodik koji će se moći jednostavno i bezopasno puniti. U idealnom slučaju, cilindrom promjera 15 cm i visine 30 cm, s praktičnom i sklopivom ručkom na vrhu.

Zašto se ne bi tako maštalo?

I kad već maštamo, zašto taj cilindar ne bi dao doseg od nekih 5000 km i koštao 50 €?

11 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Gallu kaže...
Još jedna bitna stvar - gustoća energije baterija se povećava 6-7% godišnje što znači da će sigurno prije kraja ovog stoljeća gustoća energije baterija po kg biti veća nego kod benzina.

Imate li kristalnu kuglu da to možete znati?

 

Ono što se događalo dosad nije jamstvo da će se tako događati i u budućnosti (piše kod svih investicijskih fondova :-)).

A usporedba tehnologije baterija s tehnologijom izrade čipova je besmislica.

11 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Ferritin kaže...

Volim kako većina pljuvača EV-ova govori kako moraju stalno puniti na skupim brzim punjačima, stajati 160 puta da prođu svoj dnevni put od 1000km, bacati kablove sa zadnjeg kata zgrade da ga napune, itd. 

 

Pa vama uopće EV nije namijenjen u ovoj fazi. Postoji mnoštvo ljudi sa kućama ili garažama u zgradama koji rade male dnevne migracije od par desetaka kilometara i odu godišnje na 2-3 duža putovanja.

 

Njima se apsolutno isplati imati EV i puniti ga doma po noći za par eura 1-2x tjedno. Za ovih par puta godišnje kada odu na put i plate isto kao da toče dizel, apsolutno im nije bitno dali je kWh na brzim punjačima 20 ili 55 centi zbog enormne uštede cijele godine.

O kakvim vi to uštedama laprdate?!

 

Napisat ću vrlo konkretne brojke, a ne neke izmaštane kao kod vas.

Moja supruga ima mali automobil s benzinskim motorom kojim odlazi na "male migracije" kako vi pišete. Na žalost, taj model (još) nema električnu i benzinsku varijantu pa moram uzeti slavnog Twinga za usporedbu.

Benzinski Twingo košta 15.000 €, a električni 26.390 €.

 

Supruga godišnje odveze 10.000 km i za to potroši 800 € goriva. Znači, treba proći "samo" 14 godina da bi se pokrila razlika u cijeni.

Pritom sam bio velikodušan i rekao da struja "ne košta ništa" što, naravno, nije točno. 1 kWh struje u noćnoj tarifi košta 8,27 centi i ako vozilo troši 10 kWh na 100 km, to iznosi 82,7 €. Dakle, oko 10% cijene benzina ili 15% ako smo realniji u vezi potrošnje. To doista nije puno.

 

Kažete, servis je jeftiniji za električna vozila pa se tu puno uštedi?

Tu radite jednu malu pogrešku - servis benzinskih automobila nije skup zato što se na redovnom servisu nešto strašno puno servisira na njima, nego zato što servisi žele zaraditi. Tako da ako ćemo jednog dana imati samo električna vozila, njihov redovni servis koštat će bar jednako kao što košta servis današnjih benzinskih vozila.

 

No pustimo kristalne kugle, i pogledajmo što Renault kaže.

Prema njima, redovni servis Twinga s benzinskim motorom košta 270 € godišnje (zvuči realno u usporedbi s brojkama moje žene), a servis električnog vozila 160 € godišnje.

 

Dakle, uz onih 800 € uštede goriva tu je još i 110 € uštede na redovnim servisima čime se ukupna ušteda penje na velikih 910 € godišnje, a razdoblje amortizacije razlike u cijeni pada na "samo" 12,5 godina!

Ako ipak od uštede odbijemo onih 80 € struje, dobijemo uštedu od 830 € i skoro pa sitnih 13,7 godina amortizacije.

 

 

Naravno, ako država uskoči i vozaču daruje neki veći iznos subvencije, onda se ova računica može značajno promijeniti.

Koliko sam dosad čitao, u Hrvatskoj ta subvencija zbog ograničenog ukupnog broja "darova" više nalikuje na "Gold Rush", nego na uređeni sustav, a ja nisam sklon lutrijama.

Ne znam je li se što mijenjalo u Hrvatskoj pa ako je situacija sad bitno drugačija, molio bih da me educirate.

 

Čuo sam da je u Norveškoj to puno uređenije, odnosno, da je subvencija konstantna i da je zahvaljujući subvenciji nabavna cijena EV ponekad i niža od cijene konvencionalnog vozila. U takvim uvjetima jasno je da se EV isplati. Međutim, Norveška vlada počela je od ove godine smanjivati te subvencije (za vozila iznad 49.000 € te određene težine) zbog više razloga.

 

 

Bio sam sarkastičan u ovoj objavi pa se ispričavam ako sam negdje pogriješio, bit će to moja sramota.

Molim vas da ispravite pogreške u računici ili da ukažete na neke realnije primjere za usporedbu ako ih ima.

Poruka je uređivana zadnji put sub 11.11.2023 1:39 (SveZauzeto).
11 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
millennial kaže...
dankodr kaže...
Da pojasnim neke stvari.
Imam Audi A6 avant 2017.god. - auto je težak 2t, motor 2,0 - 150 ks. Prosječno troši 6,5 L, autocestom vozim 140 - 150 km/h.

 

 

morati ću kod tebe na poduke vožnje, da mi otkriješ tajnu kako ti taj Audi na autocesti uz 140-150km/h troši prosječno 5-6L, a po gradu 7-8L.

Ne razumijem čemu se čudite?

 

Vozim Insigniu i Talismana, oba dizel, 163 i 150 KS - Insignia ima dosta veći obujam od Talismana (motor u Talismanu je preslab).

 

Insignia na autocesti pri 130 km/h troši 5,8 l, a Talisman 6,1 l - oboje prema putnom računalu. Voziti 145 km/h je ilegalno, ali znajući da otpor zraka raste linearno s brzinom to bi značilo da bi pri brzini 140-150 km/h trošili nekih 6,5-7 l.

 

U gradu Insignia troši 8 l, a Talisman 7,8 l. Ako je velika gužva tj. prosječna brzina 20-25 km/h to se penje na nekih 9 l, a ako je totalni zastoj tj. prosječna brzina 15 km/h (da, biciklom bih prije stigao po suhom vremenu), onda dođe i do 10 l. Ali takve velike gužve su ekstremi.

 

Prosječne potrošnje za te automobile su 7,5 i 7,3 l na 100 km - evidentirano u aplikaciji.


Dakle, kolega u Audiju je možda pretjerao i smanjio potrošnju za litricu (ili jednostavno u NG nema takvih gužvi) što nije strašno i doista ne vidim razloga za valjanje od smijeha?

 

11 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
millennial kaže...

uzmimo Teslu za primjer, u RH imaš superchargere svakih 200km. s njim napuniš od 0 do 80% za dvadesetak minuta, kakva 2h? znači svakih 200km staneš popiti kavu i u 10-15min dopuniš baterije i voziš dalje.

 

zašto ne pričamo o efikasnosti ICE i EV motora?

 

što ćemo pričati za 2-3 godine kad se situacija obrne? kada kapaciteti budu preko 1000km, a punjenje ispod 10min.? treba gledati širu sliku, a ne samo trenutno stanje u RH.

 

 

Ovime želite posredno reći da Tesla u svojim brošurama, u kojima piše da se na njihovim superchargerima njihova vozila od 20% do 80% napune za 30-60 minuta, zapravo laže i da to ide puno brže nego što njihovi promotivni letci tvrde?

 

 

O učinkovitosti jednih i drugih motora ne pričamo jednostavno zato što to nije relevantno za raspravu u kojoj govorimo o praktičnosti ICE i EV.

Jednako tako ne pričamo o razini emisije CO2 jer je ona nepobitno niža kod EV, osim u državama gdje ugljen ima izrazito veliki udio u proizvodnji struje.

I kad smo već kod toga "što ne pričamo", zašto ne pričamo o štetnosti vađenja litija za okoliš?

 

 

A za "fantastični porast kapaciteta i brzine punjenja" već sam drugdje napisao - imate li kristalnu kuglu pa znate da će se to dogoditi?

Ako ćemo govoriti o budućnosti, što je s ograničenim zalihama litija za koje studije tvrde da ga neće biti ni približno dovoljno da se svi ICE automobili zamijene s EV?

Ne treba fantazirati i govoriti o onome što će biti jer to nitko ne zna, nego treba realno govoriti o onome što danas imamo.

 

4 godine
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
A imaš li ti kristalnu kuglu pa znaš da neće biti tako :)
Za sada prati taj porast. Neke kemije baterija u razvoju daju naznaku da će tako i ostati ili da će čak porast biti i veći.
4 godine
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Litija ima sasvim dovoljno za doglednu budućnost, a razvijaju se tehnologije recikliranja kao i baterije koje uopće ne upotrebljavaju litij. Cijena baterija govori u korist tome - u konstantnom je padu.
Najbolje su mi ove padobranske izjave "ajmo govoriti o štetnosti litija za okoliš".
Koje su to štetnosti? Kakve su u usporedbom s naftnom industrijom? Koliko je ekoloških katastrofa povezano sa litijem, a koliko s naftom? I koje su najveće ekološke katastrofe u povijesti čovječanstva i što se to točno desilo kod njih?
8 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
cvaja997 kaže...

 Nikad nisi išao biciklom na minus 10 u 5 ujutro na posao tako da nemaš pojma o čemu pišeš. Ne samo da si opasnost sam za sebe u takvim uvjetima na biciklu, nego i za druge sudionike u prometu. 

Nikad nisi išao na posao na biciklu na minus 15 u 4:33 ujutro, na nizbrdici od 40°, sa zaleđenom cestom i ćelavim gumama, tak da nemaš pojma o čemu pišeš 

BTW, biciklist nikad nije opasnost na cesti (naravno, ak se vozi po pravilima), nego isključivo vozači auta.

Ako mi ne vjeruješ, uzmi bicikl pa se malo prevezi po Sloveniji, sve ti bude jasno.

SveZauzeto kaže...

1) Glavni problem koji vidim na vama, fanaticima EV-a jest idealiziranje situacije i vozila! Kažete: "Idealno bi bilo..." i maštate.

 

2) Kažete "manje od 100 W po autu tijekom smjene"???? To je definitivno ništa jer: smjena traje 8h što daje 0.8 kWh. Potrošnja EV-a (idealizirana!) iznosi 10 kWh na 100 km. S 0.8 kWh punjenja možete prijeći 8 km (ako ste jako sretni) tj. 4 km do posla i 4 km natrag.

3) U idealnom svijetu bolje bi napravili da umjesto mreže nezgrapnih i skupih punjača izgradimo nadsvođene biciklističke staze po cijelom gradu jer tako bi ljudi na svoj posao koji je unutar 3-4 km i natrag stizali za 10 minuta bez ikakve potrošnje energije (osim svoje) i pritom se još održavali u kondiciji.

 

4) Nisam siguran da "nitko ne bude punio na brzim punjačima" jer brojni ljudi neće imati druge mogućnosti, čak i ako ih država nekako natjera na nabavu EV. 5) Meni je već i natjerati ljude na EV "Mission Impossible" jer većina novoregistriranih automobila u HR danas su polovnjaci "iz Njemačke" kupljeni za do 10.000 € -  6) EV toliko star da mu cijena toliko padne vjerojatno će imati doseg manji od 100 km.

 

7) No u redu, bit će vozača, više od nekoliko, koji će doista moći puniti EV kod kuće. Čak i tada, ljudi koji puno putuju, recimo zbog posla, neće imati izbora nego će morati koristiti brze punjače.

8) Kad se vozite samo na posao i natrag - to se stigne napuniti preko noći. Ako se priključite na običnu utičnicu, RPH navodno iznosi oko 10 km. Znači ako vam je do posla nekih 10-15 km, napunit će se to u 2-3 sata.

Za veće udaljenosti to, naravno, ne funkcionira. Na običnom punjaču se i Tesla S s cca. 30% do 100% puni oko 16h - to je podatak s novinarskog testa.

 

9) Ja bih zapravo rekao suprotno od vas - glavno ograničenje EV-a jest da se može puniti samo tamo gdje ima struje! Pa nije baš da utičnica za struju postoji na svakom uglu?!

10) Znam za projekte da se punjači stave u stupove javne rasvjete. Recimo da se to i dogodi sutra, koliko će to biti praktično?! Svi će parkirati na pločnicima uz rasvjetne stupove da bi punili vozila?

Ili će onih 10-ak rasvjetnih stupova na parkiralištu s 200 parkirnih mjesta biti dovoljno svima?

 

11) Kod kuće možete puniti EV ako imate kuću, ali ako živite u stambenoj zgradi, onda je to puno teže.

 

Raspitao sam se u svojoj zgradi jer sam razmatrao PHEV, a vidio sam i da su neki stanari već počeli uključivati automobile u utičnice u garažama.

Međutim, oko toga je nastala čitava frka!

Kad sam rekao da bih punio PHEV u svojoj garaži, predstavnik stanara mi je odgovorio: "Postoje predviđena mjesta za to, a ne garaže!"

Nadalje, oni koji već sad pune svoje EV i PHEV u našoj zgradi, čine to na račun svih ostalih stanara jer je struja u tom dijelu zajednička.

 

12) No predstavnik stanara digao je dreku prije svega jer je to požarna opasnost - vodovi u garažama nisu projektirani za konstantno ozbiljno opterećenje. U Zagrebu su, navodno, već bila 3-4 požara vezana uz EV u podzemnim garažama. Glasine kažu da su zbog toga zaustavljeni projekti za pripremu punjenja u garažama u novogradnjama jer su požarni inspektori zabrinuti zbog sigurnosti.

 

13) No da se vratim na svoj slučaj. Nakon mjesec dana, dobio sam uputu od nekih 7 koraka što bi trebalo napraviti da u svojoj garaži punim vozilo uz blagoslov predstavnika stanara. Koraci uključuju izradu projekta, odobrenje ODS-a i još par tijela, postavljanje brojila, nove vodove, itd. I to za najobičniji jednofazni 220V priključak!

U mom slučaju to bi koštalo 3-5 tisuća €, kažu mi poznanici - možda pretjeruju.

 

14) Međutim, koliko ljudi u stambenim zgradama uopće ima garažu?

Većina stambenih zgrada u Zagrebu nema ni dosta parkirališnih mjesta (legalnih) oko zgrade, tako da sam siguran da nikad neće biti dovoljno "kućnih punjača".

 

15) Maštate da će firme u idealnom slučaju postavljati punjače u svojim garažama?

Većina firmi uopće nema garaže (parkirališna mjesta), a one koje ih imaju (ili unajmljuju) čine to za manji dio zaposlenika. Možete misliti kako će firme koje i imaju neka mjesta, biti spremne uložiti 5 k€ po parkirališnom mjestu ne bi li zaposlenici punili svoja vozila. Naći će se pokoja, naravno, i ona će to rastrubiti radi PR-a po medijima, ali to će biti iznimke.

 

 

16) Lako je maštati idealne slučajeve u budućnosti. No zašto onda ne ići korak dalje?!

Izmaštajmo lijepo da će za 10 godina netko napraviti pogon na vodik koji će se moći jednostavno i bezopasno puniti. U idealnom slučaju, cilindrom promjera 15 cm i visine 30 cm, s praktičnom i sklopivom ručkom na vrhu.

Zašto se ne bi tako maštalo?

I kad već maštamo, zašto taj cilindar ne bi dao doseg od nekih 5000 km i koštao 50 €?

1) nisam EV fanatik, vozim dizel, i narednih 10-20 godina budem vozio ICE sigurno, premda imam doma idealne uvjete za puniti EV.

Jedino ako jednog dana stvarno BYD počne proizvoditi aute u Mađarskoj.

2) to je bilo karikirano. Zapravo nekih cca. 400W po autu. Nebitno, ovak trošimo cca. 613 W samo za svjetla po radniku, pomalo bolesno...

3) to se slažem. I to u svijetu funkcionira, u Hrvatskoj zaboravi - premda, imam dobru startup ideju: napraviti nosače za DIN radio (idealno na kazete) da se može montirat na bicikl, mali akumulator da svira do posla i nazad i da se krunica može namotat oko nosača, i lažne BMW značke s mačjim očima za montirat na felge. Hrvati bi masovno pohrlili biciklirat....

4) to je problem vas teoretičara zavjera: tko koga tjera kak i na kaj? Malo ste zabrijali. Nemre te nitko natjerat na ništa, ni da hoće, jer bi to bilo kontraproduktivno.

5) zapravo ih je više iz zemalja Beneluxa, jer su to puno "sumnjivija" tržišta, idealnija za naše švercere. Druga stvar ovi kaj dogovorno uvoze iz Njemačke, ali to više onda nije hrvatski model.

6) ni jedan EV europske i američke proizvodnje ne vrijedi koliko košta, tak da je to točno. Ali se nekaj dramatično bude moralo mijenjati, jer uopće nisu konkurentni na tržištu, nekak mi se čini da se europski proizvođači auta budu masovno preselili u Kinu i uopće ne budu poslovali u Europi, inače ključ u bravu.

7) to je zapravo manjina, koja se lako pokrije brzim punjačima. Npr. RH ima zapravo specifičnu situaciju da milijuni turista pohrle na more kod nas, dok u stranim državama je distribucija prosječne kilometraže puno ravnomjernija, pa brzi punjači nisu toliko neophodni.

8) to je specifična situacija za EU. Problem je jako loša regulativa EE sustava. Pogledaj si prosječni priključak za kućanstvo u Velikoj Britaniji i SAD-u.

9) ali struju možeš postaviti bilo gdje, dok benzinsku postaju baš i ne.

10) bolje za svako mjesto parking mjesto jednu utičnicu. Ali to EU mora regulirat.

11) to treba regulirati na razini države, ovak da stanari idu na svoju ruku radit nije rješenje.

12) odmah tužite izvođača radova!

Pravilno izvedene instalacije nisu nikad požarna opasnost.

Problem je kaj ima malo previše fušera kod nas.

13) da, isto kao i 11, država mora krenuti u akciju (očekuj iza 2030., i to samo ak se EU vrhuška komplet zamijeni sposobnim ljudima).

14) istina, Zagreb je vjerovatno najgori grad na svijetu kaj se parkinga tiče, totalni divlji zapad...

15) kakvih 5k? To ljudi plaćaju jer su prisiljeni, takvo tržište i zakoni. Firme, s druge strane, takav projekt puno manje plate. Npr. ova jedna firma kraj nas jer prošla ispod 800 eura po priključnom mjestu (6 EV-a), naravno bilo bi dosta više da nisu imali već gotovu pripremu, ali obični ljudi u zgradama isto ne trebaju kopanje bagerom, tak da...

16) vodik zaboravi, meni se još uvijek živi...

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sub 11.11.2023 10:07 (fer-de-lance).
12 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
cvaja997 kaže...
Veliki Brat kaže...

 sve ispod 20 km ili špeceraja nemate što ulazit u auto, bagro razmažena!

 RH van centra grada Zagreba ima veoma malo razvijene biciklističke infrastrukture.

 

Veliki Brat kaže...

Lol, da, tjesi se...

Svaki dan godisnje ti je kisa na minus 5, kako da ne.

Evo i sad je kisa u Zagrebu, idem bajkom na posao.

 Komedija,

Veliki brat svetac poslan da nas sve prosvijetli. Misli ako on moze pedalat po ravnom Zagrebu na posao sa laptopom u torbi mogu svi ostali.

Ja mogu, zato sto zivim u Frankfurtu i radim u ITu, moja tata ne moze, iako sad(ova dva tjedna) radi 1200 metara od posla, on ima opreme koje mora vozat za posao.

Ne radi sa laptopom od 2.2kg i powerbankom.

Moja mama ne moze, iako radi 8km od posla, infrastruktura za bicikle je nula i jedino sto moze je izgubit glavu na drzavnoj cesti.

Bas me zanima kako bi pjevao da radis u Dalmatinskoj zagori I bili svoju mater tjerao da pedala sa brda na brdo, pogotovo u zimsko doba ili u sred ljeta. Naravno, ne ceka je tus i svjeza roba na poslu.

Da su idealni vremenski uvjeti kroz cijelu godinu, limitiran si infrastrukturom i terenom. Pa molim lijepo, dont srat too much i ne zovi sve ostale bagrom koji nemaju privilegije kao ti.

 

Ubi bene, ibi patria.
15 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

Ne leže svima dva kotača...ja sa jako nesiguran, loš i nespretan na bilo kakva dva kotača od djetinjstva. Stalno sam padao sa bicikla i na kraju odustao od takve vožnje nakon skoro uništenih koljena.

 

Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila

U svakom slučaju, bolje je imat izbora. Meni bi tada više odgovaralo spavat sat duže ujutro. Pogotovo u zimi. Imao sam padova na zaleđenoj cesti, bez ikakvih kočenja, usporavanja, naginjanja... Dođeš na led, voziš se uz rub ceste jer nema nikakvih bic staza i najednom si na boku. No dobro, kako kaže stara kineska poslovica, želim da svima svaki dan bude zanimljiv kako je bio meni tih dana. 

AMD,........is that baba Su trying to sell us dog sh*t or what?
16 godina
online
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
forumaš kaže...

Ne leže svima dva kotača...ja sa jako nesiguran, loš i nespretan na bilo kakva dva kotača od djetinjstva. Stalno sam padao sa bicikla i na kraju odustao od takve vožnje nakon skoro uništenih koljena.

Ovo je valjda jedini razuman argument, sve ostalo su izlike. Rekli bi nasi stari, tko zeli, nadje nacin, tko ne zeli, nadje izliku. Isto kao i penjanje liftom na drugi kat zgrade, sto ce to ikome? Ako ne nosis brdo stvari, idi stubama, zdravije ti je i ne trosis nepotrebno energiju. Samo su ljudi lijeni i razmazena derista i onda traze izlike.

Brda su izlika, recimo. Kao i kisa i minus pet i ceste i vozaci i znojenje i novac i prostor za spremanje i laptop i stogod...

Vidis, ovo sa svecem mi se svidja! Nisam na to tako gledao ali ocito je istina.

Gledam te!
8 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

BTW, još uvijek se proizvode tricikli, tak da rješenje uvijek postoji...

Jedino ti je račun kod vulkanizera 50% veći 

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
 
2 0 hvala 0
9 godina
online
Električna vozila voze se manje od automobila na n

EV je fantastična stvar... ali kao drugi auto u kućanstvu.

Moj PC  
3 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Veliki Brat kaže...
forumaš kaže...

Ne leže svima dva kotača...ja sa jako nesiguran, loš i nespretan na bilo kakva dva kotača od djetinjstva. Stalno sam padao sa bicikla i na kraju odustao od takve vožnje nakon skoro uništenih koljena.

Ovo je valjda jedini razuman argument, sve ostalo su izlike. Rekli bi nasi stari, tko zeli, nadje nacin, tko ne zeli, nadje izliku. Isto kao i penjanje liftom na drugi kat zgrade, sto ce to ikome? Ako ne nosis brdo stvari, idi stubama, zdravije ti je i ne trosis nepotrebno energiju. Samo su ljudi lijeni i razmazena derista i onda traze izlike.

Brda su izlika, recimo. Kao i kisa i minus pet i ceste i vozaci i znojenje i novac i prostor za spremanje i laptop i stogod...

Vidis, ovo sa svecem mi se svidja! Nisam na to tako gledao ali ocito je istina.

Brda i temperature nisu izlike nego cinjenice.

Ozbiljno, zivot bi bio patnja, hebena patnja da ja nisam imao auto dok sam doma bio. Nista ne mozes, nema te bicikle koja bi ti ikakvi problem rijesila, jedino sluzi kao rekreativni hobi.

Bez auta si nista, ne mozes otic vani vikendom ili sa prijateljima, ne mozes na posao a i tko bi ti dao posao, imas jednu liniju busova, prijevoznik koji ima fan-page da gledaju gdje se ovaj put bus pokvario. Sami izlazak do ducana je patnja, a full time job bi bio donijet vise od 2 soka i paket wc papira.

 

A i drago mi je sta tebi ne treba auto, stedis novce, pedalas do posla, ispod zgrade mozes u ducanu pokupiti pecivo, pa onda prije posla mozes otic u starbucks po svoj non-plastic honey almond milk flat white mocha. Uzivas i strokas si ego sto zivis zdrav zivot i spavasas environment

No to sto ti imas mogucnosti zivjeti na jedan nacin ne znaci da su svi ostali lijena derista i bagre.

Da imas iti malo obraza i razumijevanja kako dosta tih ljudi koje vrijedas zive bila bi te sramota, no ocigledno nije.

 

 

Ubi bene, ibi patria.
Poruka je uređivana zadnji put ned 12.11.2023 16:37 (Et_Tu_Brute?).
16 godina
online
Re: Električna vozila voze se manje od automobila

Joj, daj ne njajke, po Rijeci sam vozio jednom nogom, s ozlijedjenim koljenom. Obavio servis bicikla, pa uzbrdo, pa nizbrdo i tako dalje u smjeru Krk, Cres, Losinj, Zadar i dolje do Splita.

Inace, postoji jedan izum koji se zove mjenjac brzina i lancanici i zupcanici razlicitih velicina. Ma cudo jedno!

Gledam te!
15 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

I onda dvoje ili troje djece staviš u jutro na bicikil pa voziš do vrtića...

Moj PC  
1 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Veliki Brat kaže...

Joj, daj ne njajke, po Rijeci sam vozio jednom nogom, s ozlijedjenim koljenom. Obavio servis bicikla, pa uzbrdo, pa nizbrdo i tako dalje u smjeru Krk, Cres, Losinj, Zadar i dolje do Splita.

Inace, postoji jedan izum koji se zove mjenjac brzina i lancanici i zupcanici razlicitih velicina. Ma cudo jedno!

Znas li sto bi ti jos dobro bilo? Rijesi se ves masine i susilice, peri na ruke i susi na balkonu/stanu/find a way.

Ljudi koji koriste masinu za pranje za sve ispod 7kg robe su razmazena lijena derista. Em stedis novac, em imas dodatnu solidnu aerobnu vježbu.

 

Ubi bene, ibi patria.
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice