Zasto baterije kad im je struja tako blizu
Zasto baterije kad im je struja tako blizu
Glupost na kvadrat. Dizel lokomotive imaju generatore koji vrlo efikasno proizvode elektricnu energiju i istu koriste za pogon. Elektricne lokomotive preskacu proizvodnju elektricne energije i idu direkt na napon putem najcesce pantografa. Jedna lokomotiva bez problema vuce kompoziciju koja je stotine metara duga. Kad se spoje vise lokomotiva zajedno tada jedna posada upravlja svima. Sve u svemu sadasnji sistem je vrlo efikasan i cost effective.
Cim vidim da se spominju neki podovi odmah znam da je neka glupost u pitanju. Evo mana koje na prvu mogu vidjeti:
- domet (cim se baterije spominju)
- cijena: tko je god vidio kako izgleda vagon za kontejner zna da je to vrlo jednostavan vagon i cjenovno relativno jeftin za izradu. Ovdje svaka komponenta ima motore, baterije i upravljacke sklopove i trebaju 2 poda po kontejneru. Nema sanse da je ROI niti blizu ako se kupi standardni vagon kojih se moze zakaciti na desetke na jednu lokomotivu
- pouzdanost: ako se jedan pod pokvari tada zbog jednog kontejnera staje cijeli zeljeznicki promet na toj dionici dok ne dodje lokomotiva da sve to otegli. Da, i lokomotive se kvare, ali lokomotive ne vuku jedan kontejner vec cijelu kompoziciju. I da ne spominjem kolike su sanse da se neki pod pokvari ako bi oni zamijenili cak i 10% vagona koji se koriste.
- popravak na terenu: ako na klasicnoj kompoziciji nesto podje krivo sto ne iziskiva tesku masineriju i sl. tada posada vlaka to moze popraviti. Ovo je autonomni sustav koji ako stane netko mora doci nekim vozilom na teren i otkloniti kvar. Murphyjev zakon kaze da ce se to dogoditi u nekom tunelu ili kanjonu daleko od ceste pa sretno bilo onome koji mora doci do najblize tocke vozilom i zatim izvrsiti popravak.
Da su ti inzenjeri ista valjali, i dalje bi bili u SpaceX-u, a ne bili bivsi i prodavali maglu okolo.
Pa hebote ledenjak... oce biti posa neki i za ljude jos.?
A neka su srbi oterali rio tinto, heba ih taj litij za baterije.
I onda opet, stavis jedan vagon iza lokomotive koji je citavi baterija i napajas lokomotivu, sve ostalo ostaje isto. Idem neki startup napraviti, solarni panel na vagon s hrpe baterija i utikacem za lokomotivu. Evo, vec j.d.o.o. osnivam, samo sto nisam.
ajd da smo u nečem napredniji od amerikanaca
Obzirom na Rivian i njegovu vrijednost iako nisu jedan automobil proizveli, predviđam vrijednog ovog startupa od barem 500mlrd dolara počevši sa 29. veljače ove godine.