Situacija sljedeća: 31.3.2021. kupljen pisač Epson, rikavela uvlakivač papira, neće povući papir. Kad sam ga kupio trebao je online popuniti obrazac za produljenje garancije na 3 godine, no nikako nisam uspijevao, neka greška na stranici mi nije dozvoljavala, svaki put error, na kraju sam se obratio Epson Europe jer ovi naši nisu znali gdje je problem, vamo tamo nije bilo odgovora i ja iskreno zaboravio na to.
I danas idem direkt prijaviti kvar u Eurotrade koji je ovlašteni servis i uvoznik da bi mi rekli da je redovito jamstvo godinu dana... pogledam na jamstveni kutiji, kad ono stvarno piše 12 mjeseci jamstva. Ok, moja greška, nisam ni čitao, pretpostavio sam da je redovno 2 godine plus onda ovo produljenje na 3, a na kraju ispalo s 1 na 3.
E sad, kako uopće po EU zakonu može proizvod imati samo godinu jamstva, a druga stvar je što je njima bila usrana stranica i što ja nisam mogao napraviti produljenje jamstva zbog njihove greške, poslao sam danas servisu i screenshotove (srećom imam to sačuvano) gdje prijavljujem tu nemogućnost i gdje se žalim i njima i Epson Europe još prije godinu dana, da bi dobio maltene generički odgovor od servisa:
Poštovani,
provjerom smo ustanovili da za Vaš pisač Epson L3151, serijski broj: X7GR128176, nije registrirano produljeno jamstvo (screenshot u prilogu). Isto možete i sami provjeriti na https://warrantycheck.epson.eu
Nažalost nije moguće nikako naknadno registrirati produljeno jamstvo, jer je prošlo više od godinu dana od dana kupnje.
Možemo ponuditi samo vanjamstveni popravak uz naplatu.
Da li bi mogao nekako istjerati ovo pa vašem mišljenju, pogotovo ovo sa samo godinu dana jamstva?
Eurotrade - jamstvo -problem
- poruka: 6
- |
- čitano: 2.280
- |
- moderatori:
vincimus, Lazarus Long
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Zašto ovlašteni/uvoznik, javi se trgovcu gdje si ga kupio, nek se oni bave sa servisom. Ti imaš pravo na zakonsko dvogodišnje jamstvo, ovo je dodatno tj. trgovačko.
Ne pozivas se na jamstvo, vec na materijalnu odgovornost, koja traje 2g. Jamstvo moze bit i 2 dana. Imas temu u zastiti potrosaca
"Dvogodišnje zakonsko jamstvo" - https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_hr.htm
A ovdje pak kaže drugo tj. slično. https://www.ecc-croatia.hr/materijalni-nedostaci-i-garancija
Koja je onda ustvari razlika materijalni nedostatak vs jamstvo? Jedno i drugo spominju kvar. Pričamo o tehničkoj robi, kao iz pitanja, uređaj prestao (ne krivnjom korisnika tj. normalnom uporabom) raditi.
-ne treba miješati dvije 'iste' (slične) pravne stvari.. tj jamstvo nije zakonom propisano, ne mora uopće postojati, može biti dan-godinu-vječno.. u pravilu stvar proizvođača (ili distributera-uvoznika za tržište..).
-svatko može dati svoje jamstvo (ako želi..).
-materijalni nedostatak.. zakonom o zaštiti potrošača u čitavoj eu.. +2 godine, neovisno o jamstvu.
-u ovom slučaju treba iskoristiti upravo tu mogućnost, na teret trgovca (ne proizvođača)..
-osim ako je kupljeno na pravnu osobu (firmu).. jer tad nije pod zaštitom 'portrošača' što je u definiciji mali-kućni-običan (fizička osoba) kupac.