Suton gejminga kakav smo poznavali

poruka: 72
|
čitano: 343.346
|
moderatori: DrNasty, pirat
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
17 godina
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali

Ja sam pc gamer od 1994. (kraj prvog razreda osnovne)

Odigrao sam sve moguće žanrove, gotovo svaku započetu završio do kraja.

 

Problem je u novcu. Novac je zeznuo sport, filmove, igre..... Ljudi i danas imaju ideje, ali se radi ono što donosi novac. Ne žele riskirati.

Zašto i bi kada samo naprave COD 99999 i stave cijenu 60 dolara i prodaje se ko blesavo.

 

Najgore je kad se iz umjetnosti radi biznis.

16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
Korny1603987 kaže...

Ja sam pc gamer od 1994. (kraj prvog razreda osnovne)

Odigrao sam sve moguće žanrove, gotovo svaku započetu završio do kraja.

 

Problem je u novcu. Novac je zeznuo sport, filmove, igre..... Ljudi i danas imaju ideje, ali se radi ono što donosi novac. Ne žele riskirati.

Zašto i bi kada samo naprave COD 99999 i stave cijenu 60 dolara i prodaje se ko blesavo.

 

Najgore je kad se iz umjetnosti radi biznis.

Malo bi se njih bavilo "umjetnosti" da u to nije umješan i "papir".

Nebih rekao da je novac išta zeznuo, samo je ubrzao stvari jer ih gleda za lovom tjera da daju sve od sebe, no ne govorim da novac ništa nije promjenio, baš kao što si ti i rekao, boje se riskirati s novim idejama, a i nemaju zašto kada ostvaruju veliki profit sa provjerenom formulom.

"The harder the battle the sweet of jah victory."
17 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
maliplavi kaže...

Eto,valjda je sad opet aktualna,s obzirom da je ta tema uvijek aktualna...kroz dvije godine svašta se promijeni....

Vidim da se nije ništa puno promijenilo. Jedino se djelomično ostvarilo moje predviđanje: dobili smo MMO u Crytek engineu; verzije 1, ali svakako ide tim putem. :)

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

koliko se meni čini stariji gameri su u velikoj prednosti prema mlađima jer su svjesni da grafika ne čini igru, pa kada se samo sjetim u kolikim sam igrama uživao, pogotovo na konzolama, a koje za današnje pojmove izgledaju preloše

 

mlađi gameri su opsjednuti grafikom i brojem fps-a, pa baš je neki dan bila tema kako neki lik hoće 1000 fps-a jer njegov frend ima samo 900 fps-a, a industrija jako dobro zna iskorištavati takve trendove, da ne kažem komplekse

 

cijene komponenata jesu prevelike, pogotovo za naš standard, ali ne treba se nova grafa uzimati svake godine, već se cijeli komp optimalno složiti i peri-desi 2-3 godine....

 

nađe se i danas dobra igra koja nema iza imena broj 128, npr. Saboteur, samo treba tražiti

 

Moj PC  
4 0 hvala 0
17 godina
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Osobno mi grafika nije bitna... npr radije cu zaigrat COD2 nego COD5 (govorim o MP)... iako je grafika u COD5 n puta naprednija od COD2, radije se sa frendovima pokoljem na COD2... 

Osobno mislim da bi trebalo razvijati igre u drugacijem pravcu, ne forsirati grafiku, vec gameplay... eto za COD npr veci broj perkova, oruzja... npr za Red alert i slicne strategije veci broj rasa, veci broj jedinica. Mislim da bi to prije ponukalo igrace da kupe igricu jer znaju da ce na njoj ostati duze radi vise sadrzaja, nego sto bi ih privukla neka super uber turbo realisticna grafika.

I'm going woo woo
 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Igrivost je uvijek bila najbitnija stvar u bilo kom žanru. Ako igra ima dobru, maštovitu i uvjerljivu priču, dobar UI i zanimljive likove, grafika je manje bitna Namigiva

 

Ja sam počeo igrati još na C64 i ZX Spectrumu. Tadašnja grafika je bila jako rudimentarna i vrlo kockasta, no svejedno je bilo totalno zaraznih igara koje su se pikale tjednima (Wizard of War, Jungle Raid, Commando, Blue Max, Elite itd.) Tada je i mašta igrača nadopunjavala te vizualne nedostatke i igre su imale onu posebnu čar.

 

Zatim je došlo vrijeme Amiga pa se grafička prezentacija uzdigla na novu razinu, no opet je bila najbitnija igrivost (legende poput Wings-a, It Came from the Desert-a, Monkey Island-a i sl. zauvijek će ostati dio gamerske povijesti).

 

Zatim se dogodio procvat gaminga na PC-u, pa su stigli i 3d akceleratori (Voodoo, RivaTNT..), da bi došli do TnL grafulja i sve 'ljepših' igara sa sve lošijom igrivošću Neodlučan

(ne kažem da i danas nema dobrih igara - Dragon Age Origins, CoD, NFS, Monkey Island remake, WoW...)

 

A možda neki od nas jednostavno odrastaju pa ne gledaju igre istim očima kao nekad, koliko se god osječaju gamerima u duši...

Lijep pozdrav ;)
Moj PC  
3 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Slažem se sa onim što je Naxeem napisao, osim:

 

Ogromni skokovi u tehnologiji poput prijelaska s 2D-a na 3D, pa prijelaza na grafičke kartice-akceleratore (3dfx anyone?), pa inovativnih i revolucionarnih atmosfera i priča poput Half-Lifea, Unreala, DeusExa, System Shocka, Civilizacije, Jagged Alliancea.. to se jednostavno neće događati tako često kao prije. Sve ovo danas samo su isfurane replike nekadašnjih hitova... Civ 4,5,6,7... Half Life: Episode 937, Ultrashock, Crysissy 8, Unreal Tournament 837, Starcraft 9, Diablo 5 offline i online (uskoro ide MMO po svemu sudeći) i slično. Zvuči pesimistično, ali je jednostavno tako. Ono čemu se svijet igara okreće je multiplayer. Kreiranje priče i svijeta od strane igrača samih i izbacivanje AI-a na margine važnosti.

 

Možda skokovi i neće biti tako golemi (iako se ni s tim ne bi složio, tako su i na početku 20og stoljeća fizičari mislili da se nema što posebno otkriti u fizici ;) ), ali definitivno se neće igre okretati samo MP-u/zaglupljivanju nastavcima. Mislim da postoji veliki broj gamera sa iskustvom od 10, 15 i više godina koji traže nešto kvalitetnije i u mogućnosti su to platiti, a studiji to vide. Dragon Age: Origins, Batman: Arkham Ayslum, Mass Effect 2, da ne spominjem Braid... a i sigurno bi svatko mogao nabrojati još svojih favorita. Treba uzeti u obzir i da se svakim novim izdanjem apetiti i očekivanja povećavaju. Npr. Prince of Persia (prastara) mi je bila super igra i proveo sam puno vremena uz nju, ali da bi ju sad izabrao prije nego neki od modernijih nastavaka, baš i ne bi :) (ekstreman primjer, ali ne može se negirati da je prvi "normalan" PoP (dakle ne ona prva PoP 3d sramota) unio super inovaciju (fluidno kretanje u svim smjerovima i sulude akrobacije) koju je iskoristio i Assasins Creed i Batman i vjerujem i druge igre koje na znam). Ono što svatko od nas može učiniti za budućnost gameinga (hehe, ovo zvuči komunistički/američki :) ) je kupovanje igara i samim tim supportanjem studija, a to se može gledati kao i određena vrsta glasanja (ako jedna od prijenavedenih igara bude jako dobro prodavana, to se neće ignorirati).

Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali

Multiplayer nije "zaglupljivanje" i nepostojanje (trajno) AI-a nije loše niti ja spominjem velike skokove.

AI kao takav je nemoguć i dugo još neće biti moguć na način na koji bi to bilo smisleno, osim postojećeg klasičnog pathfindinga i stabla odlučivanja.

Kvaliteta se također ne gubi niti mora gubiti multiplayerom, već je cilj da se kvalitetno izvedu MMO igre koje imaju ogroman potencijal, a ne moraju biti farm/grind sustavi kao danas.

Jedan od prethodnika takve vrste MMO-a trebao bi biti Star Wars: TOR.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
naxeem kaže...

Multiplayer nije "zaglupljivanje" i nepostojanje (trajno) AI-a nije loše niti ja spominjem velike skokove.

AI kao takav je nemoguć i dugo još neće biti moguć na način na koji bi to bilo smisleno, osim postojećeg klasičnog pathfindinga i stabla odlučivanja.

Kvaliteta se također ne gubi niti mora gubiti multiplayerom, već je cilj da se kvalitetno izvedu MMO igre koje imaju ogroman potencijal, a ne moraju biti farm/grind sustavi kao danas.

Jedan od prethodnika takve vrste MMO-a trebao bi biti Star Wars: TOR.

 

Krivo sam shvaćen (ili sam krivo objasnio :) ) Mislio sam reći da će i dalje postojati i kvalitetne singleplayer igre, a ne samo MMO-ovi ili zaglupljujući nastavci singleplayera :) Slažem se za SW:TOR.

15 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali

E što bi dali developeri da znaju odgovor na to pitanje,što će se bolje prodavati...

17 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Ja još uvijek igram mafiu i godfathera zbog dobre priče i igrivosti. Grafika mi nije toliko važna. Crysis je prosjećna igra koja se istiće dobrom grafiko ali ne i igirvošću. Nema ono nešto da te zadrži da ju igraš.

www.hip-hopunity.com
Poruka je uređivana zadnji put uto 2.2.2010 23:55 (vedrann).
 
2 3 hvala 0
16 godina
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
naxeem kaže...

Kvaliteta se također ne gubi niti mora gubiti multiplayerom, već je cilj da se kvalitetno izvedu MMO igre koje imaju ogroman potencijal, a ne moraju biti farm/grind sustavi kao danas.

Jedan od prethodnika takve vrste MMO-a trebao bi biti Star Wars: TOR.

Ja jas uvijek cekam i nadam se dobrom MMOFPS naslovu jer bi to bilo ostvarenje mojih gaming snova Osmijeh

 

Vidim da je izasao prvi sramezljivi korak u tom smijeru - MAG, pa cekam malo da izadje vise dojmova i da vidim da li ga isprobati.

Doduse, MAG nije pravi MMO nego jednostavno FPS koji moze igrati do 256 igraca istovremeno, ali je definitivno korak u pravom smijeru.

Osobno mu zelim veliki uspijeh koji bi onda mogao potaknuti druge developere da pokusaju razviti pravi MMOFPS. Najveci izazov je vjerovatno problem velikog broja igraca istovremeno u FPS naslovu, a prvi clanci o MAG-u pisu da je navodno uspio taj problem rijesiti sto bi bilo zaista odlicno.

15 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
Mauro kaže...
naxeem kaže...

Kvaliteta se također ne gubi niti mora gubiti multiplayerom, već je cilj da se kvalitetno izvedu MMO igre koje imaju ogroman potencijal, a ne moraju biti farm/grind sustavi kao danas.

Jedan od prethodnika takve vrste MMO-a trebao bi biti Star Wars: TOR.

Ja jas uvijek cekam i nadam se dobrom MMOFPS naslovu jer bi to bilo ostvarenje mojih gaming snova Osmijeh

 

Vidim da je izasao prvi sramezljivi korak u tom smijeru - MAG, pa cekam malo da izadje vise dojmova i da vidim da li ga isprobati.

Doduse, MAG nije pravi MMO nego jednostavno FPS koji moze igrati do 256 igraca istovremeno, ali je definitivno korak u pravom smijeru.

Osobno mu zelim veliki uspijeh koji bi onda mogao potaknuti druge developere da pokusaju razviti pravi MMOFPS. Najveci izazov je vjerovatno problem velikog broja igraca istovremeno u FPS naslovu, a prvi clanci o MAG-u pisu da je navodno uspio taj problem rijesiti sto bi bilo zaista odlicno.

Jedini je "problem" što je igra za ps3,i čini se ds su ga podijelili da se igra na 8 squad-ova, iliti ekipa, po 32 igrača,pitanje imali laga na njihovim serverima....  ali,kakva li je to makljaža,neznaš tko pije a tko plača...puno su bolji online war-ovi sa ekipom koju poznaš,ali treba puuuuuuuno vježbe oko taktike na raznim mapama i još masu stvari.....

15 godina
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali

JA zelim igrati pucacinu u kojoj mogu unistiti sve zivo!!!

Znaci ono da bude ral time engine...

Rokas strojnicom po zidu otpadaju djelovi i ostaju TRajne Rupe!!!

Mraknes zoljom ode komad zida i takve fore..

 

E ja sam uvjeren da bi takav gameplay Odlicno prodavao igre...

Briga me za rezu, daj i 800x600 al da u jednom fps mogu ama bas sve unistit!!!

I

17 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

mozete me nazvat ludim ali ja nevidim nista zabavno u wowu.

gledam cimera koji igra po 2-3 sata dnevno zadnjih par mjeseci i ne radi nista osum grindanja i raidova. po cemu se to razlikuje od nekog fps. sve se svodi na onaj princip dps, tank, heal i grind grind grind. znam da wow ima j**enu pricu no ona je nastavak starih dobrih rts Warcrafta koje sam  igrao samo da vidim razvitak price. mislim da vecini igraca koji igraju ta backstory uopce nije bitna.

moje misljenje je da je to kak se kaze oldest trick in the book- natrpali su igru achievmentsima, nagradama i specijalnim dodacima koje te samo tjeraju da igras iako ne dobijes skoro pa nista kad dobijes achievement. imate na ebayu ljude koji prodaju rijetke ljubimce  za 700 dolara.

Evo vam clanak o wowu covijeka koji vjerojatno nije gamer Link

nemojte citat s onim komentarima kako on nezna cijenit umjetnost i draz igrica nego samo pogledjte jedan razuman pregled nekoga tko nece nesto lose kupiti ili igrati samo zato jer je to objavio omiljeni mu studio ili proizvođač.

 

Osobno nevolim ove igre koje se prodaju pod zanr RPG-a a sve im se misije svode na ubi 5 demona ili donesi mi 5 demonskih esencija za koje opet moras pobiti 5 demona. mozda i nadebilniji prikaz toga su one misije tipa "ne mogu te pustit u grad koji bi rebao biti dostupan svima  u game svijetu dok mi ne doneses j**enih 5 demonskih esencija". Danas se jako puno studija koristi ovime kao bi produzili igru. najblji primjer je oblivion koji je dosta losiji u odnosu na morowind.  sjecam se onih misija iz SW KOTOR koji mi je mozda najbolji noviji rpg, kad sam pola sata razmisljao kako da nesto prijedjem. u zadnje vrijeme dobri primjeri su dragon age (legendarni story telling i karakterizacija likova) i mass effect no i ME je imao svoji trenutaka loseg produzivanja (pregledavanje planeta s MAKO-om)

 

sto se tice CoD serijala meni je prvi Cod bio nesto legendarno pa opet ovi nastavci su mi sve losiji i losiji.

CoD jedinica mi je imala bolji osjecaj pucanja i opcenito atmosfere (tko se nije osjecao ponosno kad je preso zadnju misiju i kad se zavijorila ona crvena zastava- s ovime ne simpatiziram ruse vec isticem onaj osjecaj kao da si stvarno sudejlovao u WW2). posebno me u CoD4 i kasnijim nastavcima smeta skriptiranost. mislim da u fps-u koju se trudi biti realisticniji ne treba scena u kojoj mozes stati iza zida i poubijati jednu manju drzavu. kao da oni jadni arapi i rusi cekaju u redu(ono uzmu broj ko u banci) i samo naletavaju na metke.

takodjer mislim da je bezobrazno raditi ovo sto je napravio CoD mw2. izbaciti 4 sata sigle playera i to naplatiti 60 dolara. Zanima me koliko se kostat MW3 i koliko ce konzolitisa bit u njemu.

takodjer nista mi u CoD posebno nije napredovalo osim grafike koja je morala napredovati cak i da su retardirani i s mozgom purana. Napretkom tehnologije normalno da su uspijeli stavit vise oruzja neke nove poteze itd. Propali bi da nisu i zato  necu pohvalit neki studio jer je napravio nesto sto se od njega ocekuje (oruzje izgledom blize pravom, realisticnije kopije pravih gradova)

I ja osobno ocekujem za par godina da igram pucacinu u nekom poznatom gradu (new york npr) i da zgrade izgledaju kao prave, da mi je oruzje vjerna kopija M6 ili M7 (ako izadje M7 kao nasljednik m6) ili da se u NFSU vozim u fotorealisticnoj replici najnovijeg  ferrarija.

Ispricavam se na duzem postu ovo sam jednostavno morao podijelit s vama

 

Moj PC  
12 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
R3nchi kaže...

JA zelim igrati pucacinu u kojoj mogu unistiti sve zivo!!!

Znaci ono da bude ral time engine...

Rokas strojnicom po zidu otpadaju djelovi i ostaju TRajne Rupe!!!

Mraknes zoljom ode komad zida i takve fore..

 

E ja sam uvjeren da bi takav gameplay Odlicno prodavao igre...

Briga me za rezu, daj i 800x600 al da u jednom fps mogu ama bas sve unistit!!!

I

Već imaš: Red Faction serijal, a posljednji je Red Faction: Guerilla. Prilično zabavno. Novi Battlefield također.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
17 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali

"Grafika" nije samo fotorealističnost screenshota. U uvjerljivost prikaza spadaju i kvaliteta tekstura, osvjetljenje, ali i fizika, odnosno atmosferski efekti i sl. Dalek je još put do zida. Jako puno prostora još ima za poboljšanja i kvalitetu prikaza slike, a trenutno nismo ni na 50% potrebnog da napredak ne trebamo, tj. da bude uvjerljivo. Najviše nam nedostaje poligona i fizike (gdje spada osvijetljenje).

Eventualno raytracing uz zdravije real-time proračune... pretpostavljam da bismo nešto takvo mogli vidjeti za nekih 10-tak generacija kartica naprijed, tj. real-time raytracing i fiziku blisku prihvatljivoj. I to u najskupljem segmentu.

Ako pogledamo unatrag do 2000. godine, mislim da ćemo do realnih, kompleksnih interakcija i vrlo detaljnih modela ričekati najmanje 10 godina.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
Poruka je uređivana zadnji put pon 8.2.2010 10:26 (naxeem).
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Meni je osobno sto se tice izgleda igre sasvim dostatan izgled Half life 2 ili Cod 4 a njih sad mogu igrati na 6600gt i athlonu 2.0 s 1gb mem.

Zato volim rpg zanr jer izgled uopce nije bitan da te igra uvuce u svoj svijet. Mislim da bi se svaki studio koji razvija rpg igre trebao vise pozabaviti kompleksnoscu likova i unikatnom pricom a ne da u igri koja se hvali epic pricom i 50+ sati igre provedem 30 sati  na misijama tipa ubi 5,  donesi 5, ili odi kod tog i tog pa se vrati preko cijele mape bez da koristis teleport. nadu mi daju recenzije mass effecta 2 (u planu mi je za par dana) koje hvale radnju orijentiranu likovima i njihovim pozadinskim pricama (iako vec vidjeno u SW KOTOR)

@naxeem

slazem se s onim sto si prije spomenuo da vecinu igara danas zavrsavas samo da zavrsis ili popunis achievmente. nema onog kad se uhvatis da i na poslu ili skoli razmisljas kako prijeci odredjeni dio. izuzeci su dragon age i mass effect iako i on ima dosta losih dijelova.

mislim da ce ovakva razlika izmedju starih i novih gejmera biti sve veca i veca jer generacija kojima je prva igra bila crysis ili oblivion vjerojatno nikad nece imat onaj osjecaj kao kad sam igrao prvi half life, monkey island, baldurs gate pa cak i prvi KOTOR. pogledajte samo podijeljene kritike fallout serijala

 

Moj PC  
3 0 hvala 0
15 godina
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali

Gledo sam mislim na youtubu rewiew RF po glesau mi se cini neki debeli samodopadan tip a i komentari su mu takvi..

Al ni tamo se ne moze Unistit bas sve....Kuzis ocu realisticnu igru....

Pucas u zemlju ostaju rupe od metka..

Pucas u auto ode tocak, nemos ga normalno vozit, ako pogodis tank ode auto, staklo da se rasprsne, ma kuzite ko u pravom zivotu...

 

Bolio bi te K za pricu kad bi mogo kad ti je dosadno ili zapnes ici okolko i sve unistavati...

 

To me podsjetilo na onaj sinocnji film idiokracija ja mislim, kad su u buducnosti svi kreteni, i sad likove trazi murija, ovi pobjegnu i mup pocne pucat na njihov auto i unistavat ga, kad okupi se ekipa i pocne navijat, malo dalje zastane lik ciji je auto i pocne takodjer navijat,..Tooooooooooo Unisti gaaaaaaaaaaa!!!:-)

 

Takav je ljudski mentalitet uvjek nas je zanimalo unistavanje neceg..Ne?

16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

I svo cetvero ste u krivu: realnost je dosadna, zato ljudi bjeze u igre.

Igra koja realisticno izgleda bi bila cool kad je vidite prvi puta. Onda bi shvatili da je to tapija i da zelite nesto za sto je zasluzan Art Director, kojeg se placa masne novce da bi osmislio Art-style, koji je vrlo vrlo bitan. Primjerice, art style u WoW-u je koncizan i precizan do zadnjeg detalja, pocevsi od broja boja u teksturi do broja kuteva za okrugle objekte (6). Primjer broj dva,  paleta boja koju koristi TF2. Primjer broj tri, Left 4 Dead art style blog.

 

Sto se tice igre koja se realisticno igra - hahahahahahhaah :-D (ovdje izuzimam manijake tipa Oleg koji briju na Excel sheet-ove wrappane lijepi GUI ;-))

Ako netko misli da ima argument protiv ovog, najtoplije mu preporucam bilo koju ratnu simulaciju koju je napravio Derek Smart (recimo "All Aspect Warfare" se moze kupiti na Steamu), a tu je i Universal Combat (website ima popratnu muziku koju ne znam ugasiti) koji se da besplatno skinuti.

Uzivajte u 'realnosti' :-D

Refuse is our inspiration, terrorism our trade, sabotage and piracy, chaos our mental state / In the age of super-boredom, hype and mediocrity, celebrate relentlessness - menace to society
Poruka je uređivana zadnji put pon 8.2.2010 14:32 (Deus ex machina).
 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
M_dipl. kaže...

Ne znam jesi li ti mene shvatio pravilno. Ja ne govorim o grafici u smislu savršene realističnosti, nego u smislu da će se doseći granica poslije koje će svako poboljšanje biti nazamjetljivo, i onda će se timovi nužno morati okrenuti drugim (mnogo važnijim) aspektima igre, a tu spadaju priča, igrivost (mehanika), fizika (ja to gledam odvojeno od grafike, ne znam, možda griješim) i naravno dizajn (gdje nastupa artistički dio priče).

 

Recimo, po mom mišljenju Bioshock briljira u svim ovim aspektima no neki mu zamjeraju da je grafički prosječan, i sad su na dvojci radili ponajviše na dorađivanju grafike (mjesto priče/atmosfere/čega god); jednog lijepog dana neće biti zamjerki na izgled (u smislu kvalitete) nego samo na one važne stvari: izgled (u smislu umjetničkog smjera), igrivost, priču itd., i tada će se onda igre raditi s ciljem da oduševe i frapiraju tim osobinama (jer će grafika, pošto je dosegla svoj maksimum, postati nevažna). 

 

Retrospektivno vidim da sam se ponovio triput unutar posta, ali neka, da ne bi bilo zabune :)

 

Hm. Da, imas pravo, nisam te shvatio dobro, ali imam odgovor na ovo.

 

Tehnicki odgovor.

Graficki, svijetlost fakeamo vec dovoljno dobro. Danasnji hardware moze progurati najmodernije modele osvijetljenja u realtimeu (global illumination), tako da nam je trenutno jedino 'ogranicenje' rezolucija geometrije, s obzirom da nismo bog zna sto napredovali u broju trokuta. ID Software ce sa "Rageom" (mozda) donijeti voxel geometriju za staticne objekte, a planiraju i za animiranu negdje u buducnosti. To znaci da cemo moci svaki pixel na ekranu osvijetliti tocno onako kako zelimo, i onda vise nema granica - osim u matematickom modelu osvijetljenja koji se primjenjuje.

Raytracing?

. Impresivno za geekove koji znaju sto se tocno odvija iza scene, ali za jednog gamer vulgaris - potpuno beskorisno.

 

 

Osobno misljenje.

Cinjenica je da, s obzirom da je bitan artstyle a ne realnost, ne postoji krajnji cilj. Uvijek ce biti mjesta za improvizaciju, unaprijedjenje. Bitna je atmosfera, a bolja atmosfera se cesto postize na nerealnom prikazu stvarnosti.

Evo jedan dobar primjer: moj hobi projekt je dystopian avantura. Concept artist je pokusavao pogoditi dobar artstyle, i otkrili smo da najbolji feeling daju slike koje imaju lazne sjenke, tj. sjena u penumbri uvijek prolazi kroz spektar zelene boje prije nego ode u ambientnu boju (tamno tamno zelenu).

Corridor concept Corridor concept
Daje feeling realnog, ali nije realno ni priblizno.

 

 

Mislim da je najbolje usporediti industriju igara sa druge dvije industrije zabave koje su do danas vec dosta stabilne - muzicku i filmsku.

Muzicka industrija je odavno iskristalizirala pop i alternativnu scenu, i od toga napravila razne zanrove, postoji gomila izdavackih kuca za svacije ukuse, i vecina ljudi koji nisu "radio-slusatelji" nego aktivno biraju i slusaju muziku, mogu bez problema izfiltrirati smece i pronaci sto ih interesira.

Filmska industrija se zadnjih 10ak godina stabilizira u indie sceni, i mladi redatelji s dobrim vizijama dobijaju novce za svoje projekte (i poneki Uwe koji to iskoristava :-D).

 

Vidim da je isto pocelo i sa industrijom igara, zahvaljujuci ponajprije Steamu - mnogi indie naslovi se mogu ondje naci za skoro nikakve novce, a s modernim trendom raznih SDK-ova koji imaju povoljne modele naplate za indie developere, uskoro ce se postaviti vislji standardi za indie trziste tako da brijem da u najvise 5 godina, vidjat cemo opet igre sa dusom Planescape: Tormenta i izgledom jednog AAA naslova.

 

Takodjer, ne smiju se zaboraviti studiji i ljudi koji uporno furaju svoj film i uspijevaju u tome: Warren Spector (System Shock 2, Deus ex, Epic Mickey), Tim Schafer (Monkey Island, Grim Fandango, Psychonauts, Brutal Legend), David Cage (Omikron, Fahrenheit, Heavy rain), da spomenem samo moje idole od svih njih.

Refuse is our inspiration, terrorism our trade, sabotage and piracy, chaos our mental state / In the age of super-boredom, hype and mediocrity, celebrate relentlessness - menace to society
Poruka je uređivana zadnji put pon 8.2.2010 15:28 (Deus ex machina).
 
0 0 hvala 1
17 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
M_dipl. kaže...

Recimo, po mom mišljenju Bioshock briljira u svim ovim aspektima no neki mu zamjeraju da je grafički prosječan, i sad su na dvojci radili ponajviše na dorađivanju grafike (mjesto priče/atmosfere/čega god); jednog lijepog dana neće biti zamjerki na izgled (u smislu kvalitete) nego samo na one važne stvari: izgled (u smislu umjetničkog smjera), igrivost, priču itd., i tada će se onda igre raditi s ciljem da oduševe i frapiraju tim osobinama (jer će grafika, pošto je dosegla svoj maksimum, postati nevažna). 

 

Retrospektivno vidim da sam se ponovio triput unutar posta, ali neka, da ne bi bilo zabune :)

Ali zaboravljaš da je Bioshock mnogima bio strašno dosadan pred kraj i da je samo sjena pokušaja kopiranja System Shocka 2. Grafika nije ono što treba Bioshocku, nego atmosfera, koja je u broju 1 komična u odnosu na vrhunski System Shock 2.

Deus ex machina kaže...
......

Ne slažem se u potpunosti. Mislim da je grafika bitna, ne toliko zbog fotorealističnosti, koliko interakcije. Naime, igre su dosta ograničavajuće i nelogične. Prava imerzija će biti kada engine igre bude sposoban podržati improvizaciju, a to možemo isključivo kroz približavanje svijeta u igrama onome u stvarnosti.

Taj model posebno će biti dobar u slučaju avantura u kojima razmišljanje i improvizacija tek trebaju naći mjesto i nadomjestitit malo izlizane metode koje se svode na "ono što se u avanturi očekuje".

Interakcija u svim mogućim oblicima moguća je isključivo kroz maksimalno realnu implementaciju fizike, a to je također dio atmosfere, ne ljepote dizajna.

 

Za primjer: avantura u kojoj se šuljaš hodnikom i dođeš na ideju na se skriješ razbijajuči žarulje, da možda oštetiš razvodnu kutiju i sl., ali ne na način da to dizajner mora predvidjeti, već da sam spontano dođeš do te ideje, a da zbog realne implementacije fizike to možeš.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
Poruka je uređivana zadnji put pon 8.2.2010 18:02 (naxeem).
Moj PC  
4 0 hvala 0
17 godina
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Da! Ljudi bježe od realnosti kada u realnom svijetu nemožeš dugo uništavati jer te ili ubiju/uhite odmah, ili malo kasnije pa si gotov sa životom i nema više THE END,ali ljudi prenstveno se neusude uništavat zbog savjesti i straha od nekog višeg bića ili od pravila koji su postavili sami ljudi.

 

Tih ograničenja u igri na compu nema, zaboli te dali si ubio nekakvu curicu od 5 god kada znaš da nije stvarna nitko ti neće sudit možda bi ti frend rekao kako si perverzan i onda bi se samo nasmijao i vi zajedno s njim.

 

Pustiš mozak na pašu i radiš šta god poželiš,ali današnje igre imaju nebrojena ograničenja -> ograničene mape, nemogućnost ulaženja u neke zgrade, nemogućnost razbijanja stvari/vrata/auta (kako gdje), uzimanje stvari u ruke kao recimo tavicu (to sam vidio samo u crysisu i možda FC2), otvaranje friždera itd.

 

To smanjuje dojam igre bar meni, gdje bi bio crysis bez takvih mogućnosti i dobre grafike? Na dnu dna. No opet šta je neki rpg bez dobre priče?

 

Stare igre su imale prednost jer su mogli kreirati neviđenu priču, svijet,likove itd.,a danas teško izumljavaju nešto novo. Pogledaš film i kažeš "spada pod već sve viđeno" i naravno znate odmah kraj filma i dođe vam da ugasite film. Šta vas je održalo kod avatar-a? Mene svijet pandore i efekti te u nekoj mjeri Neytiri

 

Novim klincima(pod time se misli na neke koji tek ulaze u taj svijet) neviđena priča će biti recimo u crysisu,a nama se čini isfuranom. Mi ćemo sve manje podnositi igre, a oni će gutat igre, pa će njima ovo novo izgledat isfurano i tako iz generaciju u generaciju dok se igre poput quake-a, mass effecta, kotor-a, baldur gate-a, dragon age-a,red alert-a, splinter cell-a, god of war-a nezaborave,zamijenit će ih potpuno "nove" igre (bolja grafika/fizika/mogućnosti,ali dizajn igre i priča preuzeta/ukradena od starih igara).

 

Nama te nove neće biti ni do koljena ovim starima budemo ih izrugivali, davali niske ocjene i to zato što smo to već nešto slično igrali dok će klinjo dati ocjenu 10/10.

 

 

Ako svijet bude kao idiokraciji (jučer/prekjučer bio film) onda compu se dobro nepiše zamijenit će ih totalno konzole u segmentu igranja, ali konzole nikad neće nadmašit mogućnosti kompjutera na kojem se i rade igre.

 

MSN - drazen016@net.hr , e-mail novi - drazen018@email.t-com.hr
Moj PC  
1 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

ocito je da kod ljudi jos uvijeK pali sto vise akcije, sarenila i nekA nevidjena grafika/cgi. pa pogledajte samo listu top 250 najboljih filmova i onih koji su najvise zaradili. mislim da je kod filmova prica cak i vaznija nego kod igara.

kod igara ce te izvuc zarazni gameplay (crysis) no ako film ima idiotsku pricu i jos gori scenarij pa da ima i tako lijepu scenografiju da dozivim orgazam ocima necu rec da film iako ima jaaako izlizanu pricu no tako je lijep i awesome pa je dobar.

mislim da su ljudi tako spustili standarde da danas svaki studio (filmski ili igracki nebitno) moze izbacit bilo akvo s**nje samo da je nabijeno akcijom cgi eye candy scenama i pokojom sisom i ljudi ce hrlit u kina i ducane. sjetite se armageddona, novih star warsa (kome se svidja jar jar binks)

tome debelo kumuju i nase tv postaje oje mi za petak navecer najavljuju film BRISAČ kao da je tako dobar film da poslije vise necu moc pogledat niti jedan film jer je arnie s onom super puskom vrhunac kinematografije u slijedecih 3000 godina. isto su napravili s catwoman. iako ljudi nakon farmi i big brothera ni ne ocekuju bolje.

moj zakljucak je da se sustavno godinama snizavaju ocekivanja kvalitete filmova, tv programa i igara tako da stvarno mozete svasta izdat i da to zaradi 150 milijuna (PARANORMAL ACTIVITY!!!!)

vidim da se bioshock provlaci temom. meni je setting fora jer inace volim taj retro art deco style. inace izgled mi je bio preplastican i prica nije losa samo su je malo nepotrebno razvukli. takodjer nije lose smisljeno kako su dosli do tih  super moci no neke moci su iako zabavne (pcele) totalno neprikladne cijeloj igri.

dobro mi je ono nano odijelo u crysisu, mislim da je te nadljudske moci s obzirom na godinu (2020) u igri donekle dobro objasnjene. 

Moj PC  
2 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
wyks kaže...

mislim da su ljudi tako spustili standarde da danas svaki studio (filmski ili igracki nebitno) moze izbacit bilo akvo s**nje samo da je nabijeno akcijom cgi eye candy scenama i pokojom sisom i ljudi ce hrlit u kina i ducane. sjetite se armageddona, novih star warsa (kome se svidja jar jar binks)

tome debelo kumuju i nase tv postaje oje mi za petak navecer najavljuju film BRISAČ kao da je tako dobar film da poslije vise necu moc pogledat niti jedan film jer je arnie s onom super puskom vrhunac kinematografije u slijedecih 3000 godina. isto su napravili s catwoman. iako ljudi nakon farmi i big brothera ni ne ocekuju bolje.

U potpunosti se slažem s tobom... Mada grafika nije toliko bitna u igrama (barem meni) priča mi je od krucijalne važnosti. HL1 sam prošao u 3 dana samo zbog priče i atmosfere. Grafika čak ni u tadašnje vrijeme nije bila toliko nabrijana ali priča i atmosfera (koja nije bila odlična samo zbog grafike nego zbog savršenog soundtraca koji je hl1 ima) su napravili svoje i tisuće igrača su nahrlili na igru i dan danas ćekaju EP3. Sad ću vas pitat da li tu EP3 ćekaju radi grafike? Po meni pozornost trena posvetiti priči i radnji a grafika ne mora biti "pretjerano dobra". Koliko ljudi u Liepoj našoj je moglo vrtit crysis u high detaljima? A o crysisu na ovom forumu si mogao samo ćuti priče o grafici, rezoluciji i detaljima na kojima su igrali pojedini igrači. U sjećanju ipak ostaju igre s izvrsnom pričom i postaju legendarne. Živili

17 godina
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

ma kakve gluposti....

 

nema igara dok ne budemo imali holodeck kao u Star treku...

 

"računalo napravi mi plažu, palme i 2 tete neka se sunčaju pored mene, a kasnije ćemo na Drugi svjetski rat"

 
6 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
naxeem kaže...

Ne slažem se u potpunosti. Mislim da je grafika bitna, ne toliko zbog fotorealističnosti, koliko interakcije. Naime, igre su dosta ograničavajuće i nelogične. Prava imerzija će biti kada engine igre bude sposoban podržati improvizaciju, a to možemo isključivo kroz približavanje svijeta u igrama onome u stvarnosti.

Taj model posebno će biti dobar u slučaju avantura u kojima razmišljanje i improvizacija tek trebaju naći mjesto i nadomjestitit malo izlizane metode koje se svode na "ono što se u avanturi očekuje".

Interakcija u svim mogućim oblicima moguća je isključivo kroz maksimalno realnu implementaciju fizike, a to je također dio atmosfere, ne ljepote dizajna.

 

Za primjer: avantura u kojoj se šuljaš hodnikom i dođeš na ideju na se skriješ razbijajuči žarulje, da možda oštetiš razvodnu kutiju i sl., ali ne na način da to dizajner mora predvidjeti, već da sam spontano dođeš do te ideje, a da zbog realne implementacije fizike to možeš.

Zacudio bis se koliko game designa zapravo pocne s ovom idejom a onda je odbaci - ne zbog toga sto je teska za izrealizirati jer zaista nije, nego zbog toga sto 99% gamera nece improvizirati. Problem danasnjih gamera je da igru uokvire u nesto sto im je poznato, i onda ne ispipavaju pravila van toga.

To je odlicno komentirao Yahtzee u filmicu o Brutal Legendu, u RTS sekvencama u toj igri moguce je summonirati auto i na taj nacin sudjelovati u borbi; Yahtzeejev prijatelj koji inace igra RTSove se toga uopce nije ni sjetio. A bogme nisam ni ja.

U zadnje vrijeme igram Global Agendu, i ljudi unutar igre se zale na grind. Meni to nije jasno - kako se mozes zaliti na grind u igri ciji je core gameplay FPS? Ako je tako, onda je TF2 cisti grind. Problem je u tagiranju - igra je 'mmo' i automatski cim nesto moras ponoviti vise puta (ie. FPS borbe), to je grind.

 

L4D, kao primjer iteracije dizajna, bio je u startu otvoren svijet alla GTA. Odbacili su to jer su shvatili da se igraci jednostavno gube po mapi. Koliko god otvoren svijet zvuci uzbudljivo, _core gameplay_ je ubijanje zombija i rush kroz zombie apokalipsu. To je jedan sasvim drugaciji osjecaj od System Shocka 2, koji ima recimo 'otvoreni' svijet i konstantnu stednju resursa kao primarni gameplay.

 

Kao primjer otvorenosti mozda bi se mogao navesti Deus Ex, no uz kratku analizu se zakljucuje da se njezin core gameplay sastoji od jedne jedine opcije - stealth. Svi ostali izbori koji se nude playeru u pravilu sluze tom jednom iskljucivom cilju. Kasnije se to malo balansira jer se mozes augmentati u tenka, ali jednostavno igra ne radi kao FPS i to se osjeti.

Zarulje kao ideja su dobra, i to postoji jos od Thiefa1 gdje si sa vodenim strijelama mogao ugasiti baklje. Uhvatio sam se za ovaj primjer, znam, ali razumijem sto zelis reci i mislim da danasnje igre vec nude jako velik broj opcija kojih bi se igraci sjetili.

Valve volim uzeti za primjer jer su njihove igre stripped to the core, odnosno, Valve uzme jednu ideju, iterira po njoj dok ne postane zabavna i onda je takvu izda vani - bez nepotrebnih dodataka.

Imajuci u vidu cinjenicu da su njihove igre vrlo 'ogranicene' na takav nacin, ja se apsolutno nikad nisam osjetio 'sputanim' igrajuci L4D2. Sve mi se cini taman onakvo kakvo treba biti.

 

Ideja "One True Engine" zvuci dobro gledajuci kroz oci "zelim sve and a kitchen sink", ali odgovor se se krije u odgovoru na ovo pitanju - da li bi imalo smisla u igru kakva je Thief ugraditi opciju da kupis sebi kucu i opremas je u stilu Simsa?

Refuse is our inspiration, terrorism our trade, sabotage and piracy, chaos our mental state / In the age of super-boredom, hype and mediocrity, celebrate relentlessness - menace to society
Poruka je uređivana zadnji put uto 9.2.2010 9:35 (Deus ex machina).
17 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali

Ne, ne... nisam ja mislio na to da imaš apsolutno otvoreni svijet, jer ti treba radnja, kao i u filmu, ne trebaš Simse.

Ono na što sam mislio je da imaš neke opcije koje su logične, koje mogu pridonijeti gameplayu, kojih se i sjetiš, ali ti engine ne dopušta.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
15 godina
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali

Ne da nisi u pravu nego nisi Debelo u pravu.. I ja pricam o fizikalnoj realnosti a ne grafickoj...

 

Zamisli da se u MW2 naoruzas sa svime i ides se izivljavatii na nekoj kuci/ zgradi...

Pa ja bio se vise tako zahebavo nego igro...

Sjetite se Dukea 3d. Kad su se mogle one plesacice rokat i jos neke stvari koje su dotad bile nevidjene..

PA kolko sam puta znao samo se tako bezveze izivljavat na stavrima..

16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Onda cestitam,

spadas u malobrojnu grupu od 1% svjetske gameplay populacije, koja je na brojnim game testiranjima pokazala suprotno. Vecina ljudi ne ide u igru da bi radila stvari koje nemaju krajnji cilj, vec zato da bi nesto ostvarila, rijesila bilo kakvu vrstu fiktivnog ili realnog 'zadatka', koji se moze rijesiti naucenim pravilima u igri. Nazalost, danas se ta pravila vrlo cesto objasne u pocetku i malo sto se ostavlja gameru na otkrivanje.

 

Sto se tice razbijanja zgrada, to moze biti zabavno ako ima fenomenalan feedback, i recimo serijal LEGO igara ima kao jedan dio core gameplaya razbijanje cega god mozes u levelu. Poanta je da LEGO instantno nudi i nagradu - jer svi blokovi minimalno forsiraju pickup malih novcica koje oni zovu 'lego stud', a postoji i velika sansa da ce razbijanje bloka otkriti nekakav secret.

Dakle, gamer ima inicijativu zasto bi uopce isao razbijati blokove.

 

Sjecam se kad sam, davno, igrao Red Faction. Njihov engine se zove GeoMod i poseban je po tome sto moze deformirati level geometriju u realnom vremenu.

Busenje zidova granatama ili specijaliziranim vozilima je vrlo zabavno. Probusiti rupu u zidu pored vratiju i prolaziti tuda je isto zabavno. Prvih 10 puta.

Onda sam totalno zaboravio na to i 80% igre se uopce nisam ni sjetio da mogu razbiti zidove. Jer nije BILO RAZLOGA. Nije postojao ni jedan jedini razlog zasto bi ja razbio zid.

Sure... mogao sam recimo pucati u strop i onda bi se kamenje odlomilo i palo na glave mojih protivnika... ali to je bilo tako _tesko_ izvesti da bi se radije sakrio i jednostavno pucao u njih. Ionako je metaka bilo napretek.

Razumijes li o cemu govorim? Ljudski mozak je _fenomenalni_ pathfinder, i ljudi su uspjesniji od kompjutera u sahu samo zbog (vecinom) urodjene sposobnosti da ekstremno brzo discardaju 80% losih izbora i onda biraju medju dobrim.

 

Sto se tice mene i mojeg posta, mozda ne znam sto pricam gledajuci iz tvojih ociju, ali me struka uci da gameri u pravilu nemaju pojma sto zele!

Preporucam da proucis ovo, ako si zainteresiran, samo za pocetak: http://en.wikipedia.org/wiki/Game_theory

Kasnije mogu ponuditi neke druge linkove.

Each moment unique, none exactly the same... defied... denied to live and exist like this again... now you will see - you are reborn....
Poruka je uređivana zadnji put pet 12.2.2010 10:42 (Deus ex machina).
 
2 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice