Pozdrav svima, hoću ovdje da napravim temu o akumulatorima vaša iskustva preporuke a i sam proces zamijene
Ja sam čuo od jednog kolege da auto treba biti upaljeno kada se mijenja akumulator, dok drugi kaže da je to netačno pa šta vi mislite ??
Pozdrav svima, hoću ovdje da napravim temu o akumulatorima vaša iskustva preporuke a i sam proces zamijene
Ja sam čuo od jednog kolege da auto treba biti upaljeno kada se mijenja akumulator, dok drugi kaže da je to netačno pa šta vi mislite ??
Tom kolegi bi trebalo baciti akumulator na glavu, čist preventivno da više nikad ništa ne pokuša...
Nije pravilo,ali se u zadnjih par godina sve češće dešava da u prvih godinu dana aku jednostavno otkaže. Zato i kažem da je najbolje za aku da se prvo formatira pa onda stavi u upotrebu
Akumulator ne služi samo kao izvor el ekenrgije on služi i za peglanje napona iz alternatora(kao kondenzator poslje greca).Ako se akumulatoru ukloni tjekom rada kod novijih akumulatora sa elektronikom ista će biti spaljena zbog naponskog udara tjekom iskapćanja akumulatora i zbog toga što će u nju ulaziti neizpeglan napon.Današnju automobilski akumulatori se formiraju u tvornici i nije potrebno nikakvo njihovo formiranje.Preporučljivo je nov akumulator prije ugradnje u auto dopuniti jer se on izprazni tijekom stajanja.Poželjno je ako se cesto voze kratke relacije svaka dva tri mjeseca nabaciti akumulator na punjać jer alternator služi za dopunjavanje akumulatora a ne za njegovo potpuno punjenje.Za najduži vijek se koriste aktivni desulfatori ali to je dugacka prica.
Nije pravilo,ali se u zadnjih par godina sve češće dešava da u prvih godinu dana aku jednostavno otkaže. Zato i kažem da je najbolje za aku da se prvo formatira pa onda stavi u upotrebu
Primjeti i da imaju puno veću maksimalnu struju nego prije, a to ti je sve posljedica puno tanjih olovnih elektroda.
Tako da one uz veću maskimalnu struju zapravo imaju znatno kraće trajanje od onih nastarijim akumulatorima.
Tak da na isti kapacitet akumulatora je bolje uzeti onaj koji ima manju maksimalnu struju, koliko god to zvučalo nelogično.
Bar duže potraje, a ionak svi alnaseri na osobnim vozilima otprilike istu struju vuku, i previše je tu faktora da bi se testni uvjeti uopće ostvarili, uglavnom, sve je to marketing.
A kaj se punjenja tiče, ionak 99% punjača kaj ljudi imaju krivo puni akumulator, ali se šteta ne dogodi zato jer su to premale struje da oštete akumulator.
A alternator će pregrijati svaki akumulator na punom gasu ako nema nekih trošila upaljenih(svjetla,....) jer nema dovoljno finu regulaciju koja bi mu rušila polje kad nema opterećenja, ali to je rijedak slučaj, premda moguć i događa se.
Akumulator ne služi samo kao izvor el ekenrgije on služi i za peglanje napona iz alternatora(kao kondenzator poslje greca).Ako se akumulatoru ukloni tjekom rada kod novijih akumulatora sa elektronikom ista će biti spaljena zbog naponskog udara tjekom iskapćanja akumulatora i zbog toga što će u nju ulaziti neizpeglan napon.Današnju automobilski akumulatori se formiraju u tvornici i nije potrebno nikakvo njihovo formiranje.Preporučljivo je nov akumulator prije ugradnje u auto dopuniti jer se on izprazni tijekom stajanja.Poželjno je ako se cesto voze kratke relacije svaka dva tri mjeseca nabaciti akumulator na punjać jer alternator služi za dopunjavanje akumulatora a ne za njegovo potpuno punjenje.Za najduži vijek se koriste aktivni desulfatori ali to je dugacka prica.
Malo si fulao, alternator ima fiksni referentni napon iz svog regulatora, i napon mu ne varira previše ovisno o trošilu.
Neispeglanost napona tu ne igra ulogu, jer svaki elektronički modul(ECU, radio,....) u autu ima sklop za stabilizaciju napona u sebi, kvarovi se događaju zbog prijelaznih pojava, jer se umetanjem ili vađenjem akumulatora tijekom rada odjednom pojavi induktivo i kapacitivno opterećenje, a induktivnost alternatora to ne voli, pa imaš kratki trenutak preopterećanja.
Za desulfatore se slažem, i po meni bi ih bilo najpametnije stavljat tvornički na kleme akumulatora, da stalno odrađuju, ali onda bi industrija akumulatora imala povećane gubitke....
Malo si fulao, alternator ima fiksni referentni napon iz svog regulatora, i napon mu ne varira previše ovisno o trošilu.
Neispeglanost napona tu ne igra ulogu, jer svaki elektronički modul(ECU, radio,....) u autu ima sklop za stabilizaciju napona u sebi, kvarovi se događaju zbog prijelaznih pojava, jer se umetanjem ili vađenjem akumulatora tijekom rada odjednom pojavi induktivo i kapacitivno opterećenje, a induktivnost alternatora to ne voli, pa imaš kratki trenutak preopterećanja.
Za desulfatore se slažem, i po meni bi ih bilo najpametnije stavljat tvornički na kleme akumulatora, da stalno odrađuju, ali onda bi industrija akumulatora imala povećane gubitke....
Nebi baš rekao da je elektronika toliko otporna.Lijepo objašnjenje.Sulfatizacija ubija akumulatore, a koliko vidim scania,volvo i mercedes su ih poćeli ugrađivati desulfator u svoje kamione.Mada to treba biti normalni dodatak, u kapitalizmu se drugćije razmišlja.Treba poraditi i na alternatorima jer ovi današnji su očajni na niskim okretajima što dodatno opterećuje akumulator jer se iz njega onda treba nadoknaditi energija.Desulfatore koji se priključuju direktno na akumulator ima za kupiti ali su preskupi, a kvalitetnih shema na internetu nema iako to nije neka svemirska tehnologija.Najbolje bi bilo kada bi proizvođaći akumulatora odmah u njih ugrađivali desulfatore,a li to kapitalistima nikad nebi palo napamet.Mada i pored svega toga klasićni olovni akumulator ima oko 4000 paljenja, spiralni imaju više, nakon toga ne pomaže više ništa.Olovni akumulator je star 150 godina i tu se ne mogu napraviti neki revolucionarni pomaci, pa je vrijeme da ih se izbaci kad su već izbacili olovo iz tiskanih ploćica zbog "ekologije" onda je red da izbace i iz auta.
Nije pravilo,ali se u zadnjih par godina sve češće dešava da u prvih godinu dana aku jednostavno otkaže. Zato i kažem da je najbolje za aku da se prvo formatira pa onda stavi u upotrebu
Meni su riknula uzastopno 2 nova Black Horse akumulatora, tako da apsolutno ne treba koristiti te srpske Black Horse. Što je najgore riknula su mi pred polazak na more i ženi na benzinskoj pumpi i bez ikakvih prethodnih manifestacija o istrošenosti i sl. Auto neće da upali, elektronika podivlja, kontakt nemoguć i centralno zaključavanje otkaže.
Ynos, zaboravi naše dućane.
Ebay:
http://m.ebay.com/sch/i.html?_nkw=car+battery+desulfator&isNewKw=1&isRefine=true&mfs=GOCLK&acimp=0&_trksid=p2056088.m2428.l1313.TR0.TRC0.Xcar+battery+desulfator&sqp=car+battery+desulfator
Frend ima ovaj od 15$ i radi mu već godinu dana.
A ovo za tranzijente sam ti napisao tamo u onom postu, uglavnom nije to naponsko peglanje, nego filtriranje, ali nebitno.
Naravno da nije pametno odspajati akumulator dok auti radi.
Premda moderni alternatori imaju internu referencu napona u svom regulatoru.
A s inženjerskog stajališta, ovo je totalno retardirano, da cijeli auto nema AC filtriranje, mislim ipak je to jedna dioda, kondenzator, zavojnica i otpornik....
Meni su riknula uzastopno 2 nova Black Horse akumulatora, tako da apsolutno ne treba koristiti te srpske Black Horse. Što je najgore riknula su mi pred polazak na more i ženi na benzinskoj pumpi i bez ikakvih prethodnih manifestacija o istrošenosti i sl. Auto neće da upali, elektronika podivlja, kontakt nemoguć i centralno zaključavanje otkaže.
Black/white horse je smeće, mislim da je ta tvornica pred zatvaranjem.Na par foruma sam čitao od ljudi koji su u njoj radili da su ploče počeli raditi od sve tanjeg recikliranog olova.A što se tiče iznenadnog otkazivanja akumulatora to je normalna pojava kod ovih novih kalcij - kalcij akumulatora i to je kod svakog proizvođača tako.Dok kod onih stariji akumulatora sa antimonom te pojave nema ali oni zato troše više vode.Ja koristim topla top akumulator i kada mu istekne garancija od 3 godine obavezno ga mjenjam.Jer mi je lakše dati svakih 3 godine 500 kuna nego da me negdje ostavi u nekoj vukojebini pa onda plačati šlepanje i novi akumulator.Živimo u kapitalizmu nema više da stvari traju po 10 i više godina.
Meni su riknula uzastopno 2 nova Black Horse akumulatora, tako da apsolutno ne treba koristiti te srpske Black Horse. Što je najgore riknula su mi pred polazak na more i ženi na benzinskoj pumpi i bez ikakvih prethodnih manifestacija o istrošenosti i sl. Auto neće da upali, elektronika podivlja, kontakt nemoguć i centralno zaključavanje otkaže.
Black/white horse je smeće, mislim da je ta tvornica pred zatvaranjem.Na par foruma sam čitao od ljudi koji su u njoj radili da su ploče počeli raditi od sve tanjeg recikliranog olova.A što se tiče iznenadnog otkazivanja akumulatora to je normalna pojava kod ovih novih kalcij - kalcij akumulatora i to je kod svakog proizvođača tako.Dok kod onih stariji akumulatora sa antimonom te pojave nema ali oni zato troše više vode.Ja koristim topla top akumulator i kada mu istekne garancija od 3 godine obavezno ga mjenjam.Jer mi je lakše dati svakih 3 godine 500 kuna nego da me negdje ostavi u nekoj vukojebini pa onda plačati šlepanje i novi akumulator.Živimo u kapitalizmu nema više da stvari traju po 10 i više godina.
Imam Opela Astru 2003. godište, kupio je polovnu i došla je sa originalnim Opelovim akumulatorom koji se istrošio nakon 2 godine korištenja, sveukupno 10 godina je bio u pogonu i kada je trebao na zamijenu manifestirao je slabosti, verlganje itd.
Nakon dvostruke havarije sa Black Horse akumulatorima, uzeo sam Bosch i odveo električaru da provjeri punjenje i pražnjenje, sad zasada je OK skoro godinu dana.
Najgora stvar je to rikavanje bez ikakvih nuspojava i manifestacija, doslovno ga vozio čitav dan, sutra ujutru nije htio da zavergla.
Kad kupujete akumulator akumulator, morate paziti na snagu AH, koja odgovora prethodnom akumulatoru, zatim i raspored klema, lijevo ili desno, kao i visine samog akumulatora. Nikakvo prethodno dopunjavanje nije potrebno, znači iz trgovine odmah u auto. Kad skidate akumulator, najprije skinite minus- klemu, a kad stavljate novi, najprije stavite plus+ klemu. Kad ste postavili akumulator, ništa ne dirajte dok ne crkne, nikakve tekućine, kiseline ili slično.
Kod paljenja auta preko, akumulatora drugog auta, isto treba poštivati proceduru, najprije spojite plus, na onoga koji je prazan, pa onda na onog koji je pun, zatim minus klemu spojite prvo na napunjeni akumulator, pa onda na prazni, poželjno bi bilo da je drugo auto sa upaljenim motorom, dok verglate.
Kad kupujete akumulator akumulator, morate paziti na snagu AH, koja odgovora prethodnom akumulatoru, zatim i raspored klema, lijevo ili desno, kao i visine samog akumulatora. Nikakvo prethodno dopunjavanje nije potrebno, znači iz trgovine odmah u auto. Kad skidate akumulator, najprije skinite minus- klemu, a kad stavljate novi, najprije stavite plus+ klemu. Kad ste postavili akumulator, ništa ne dirajte dok ne crkne, nikakve tekućine, kiseline ili slično.
Kod paljenja auta preko, akumulatora drugog auta, isto treba poštivati proceduru, najprije spojite plus, na onoga koji je prazan, pa onda na onog koji je pun, zatim minus klemu spojite prvo na napunjeni akumulator, pa onda na prazni, poželjno bi bilo da je drugo auto sa upaljenim motorom, dok verglate.
Ynos, zaboravi naše dućane.
Ebay:
http://m.ebay.com/sch/i.html?_nkw=car+battery+desulfator&isNewKw=1&isRefine=true&mfs=GOCLK&acimp=0&_trksid=p2056088.m2428.l1313.TR0.TRC0.Xcar+battery+desulfator&sqp=car+battery+desulfator
Frend ima ovaj od 15$ i radi mu već godinu dana.
A ovo za tranzijente sam ti napisao tamo u onom postu, uglavnom nije to naponsko peglanje, nego filtriranje, ali nebitno.
Naravno da nije pametno odspajati akumulator dok auti radi.
Premda moderni alternatori imaju internu referencu napona u svom regulatoru.
A s inženjerskog stajališta, ovo je totalno retardirano, da cijeli auto nema AC filtriranje, mislim ipak je to jedna dioda, kondenzator, zavojnica i otpornik....
Pozdrav,
Koji je tvoj savjet onda za pravilno "ozivljavanje" starog akumulatora i odrzavanje novog? Prelistao sam dosta interneta, ali nalazi se puno teorija kako i sto pa vise niti sam ne znam sto da napravim.
Nabavio sam si spori punjac koji puni 24h ( nisam pogledao jakost kakvu isporucuje ), jos se zanimam za desulfator pa mozda piknem taj prvi sa tvog linka. Zanima me samo jos ako nije problem u koracima da mi napises sto da pregledam i napravim prije no sto ga stavim puniti pa desulfirati?
Kod staroga izvadi čepove ak se daju i provjeri stanje.
Lako se dolije destilirana voda i epsomska sol (jeftina kombinacija, a NAVODNO funkcionira).
I toje manje-više to.
A desulfator bi bilo poželjno imati cijelo vrijeme spojen na akumulator, jer inače taj proces ide jako sporo, npr. kad bi desulfirao stari akumulator to bi trajalo par mjeseci.
Najbitnija stvar je kupiti dobar akumulator.
U današnje vrijeme forsiraju puno tanje olovne elektrode u njima, pa puno kraće i požive, pa bi logično bilo da akumulator istog oblika i izvedbe ako ima veću deklariranu maksimalnu struju automatski ima jače elektrode, ali ne možeš znati zato jer promjenom kemijskog sastava elektrolita također se utječe na serijski otpor akumulatora, tak da nikad ne znaš.
Autu koji ima kompjuter nikako skidati akumulator dok je upaljen! Imao sam vartu , bosh i bili su ok.