Možda jedva čekate kupiti neki VR headset i krenuti u virtualno napucavanje, igranje simulacija isl. ali ima i nas kojima je primaran društveni i edukativni aspekt ovih uređaja a igrice sekundarni. Nakon 20 i više godina hardocore gaminga, čovjek ponekad poželi jednostavno malo prošetati virtualnim svijetom, popričati s nekim, zaplesati, bez potrebe za dekapitiranjem i osakaćivanjem (ukratko - ratnik, prepun ožiljaka od dugogodišnjih mlaćenja po raznim serverima, želi malo glumiti priprostog nooba i trolati običan puk u prijateljskom okruženju dok pije sokić).
Takva vrsta sadržaja, isključivo rađena za VR, trenutno ne postoji. Ali Linden Labs, tvorci Second Life virtualnog svijeta (SL u nastavku), prave potpuno novi virtualni svijet, inspiririran SL-om, koji je potpuno prilagođen korištenju sa VR uređajima, a koji će se pojavit tamo tijekom 2016. Iako je SL prošle godine u svoj preglednik dodao podršku za Oculus Rift, ipak kažu da to i ne radi baš najbolje. SL je ukratko, za one koji ne znaju, PC virtualni svijet ("ozbiljan" svijet sa svojom valutom, tržištem nekretnina i dobara - prava platforma) u kojem žitelji sami stvaraju svijet i sadržaj. Nakon inicijalne popularnosti, zbog svoje kompleksnosti, u svijetu danas borave samo iskusni korisnici. Ovako je to sažeo jedan iz Linden Labsa: “Ultimately, the work you had to put in Second Life was, for most people, more than the fun you got out.” Ukratko, SL je kompliciran, spor i dosadan.
Projekt Sansar (Hindi ime za svemir) će imati puno bolju grafiku od SL-a (kažu na razini današnjih AAA naslova), bit će puno jednostavniji za korištenje i nativno prilagođen korištenju sa nekim VR uređajem. Moje mišljenje je da će biti nešto kao Sims, dakle puno jednostavnije, ljepše i puno brže od SL-a ali isto se nadam da će biti i nekih naprednih mogučnosti za veterane i entuzijaste poput dizajniranja i programiranja. Ipak za SL kažu da je najintuitivnije programersko okruženje koje postoji.
Osim projekta Sansar, druga ekipa (koja je opet dio izvornog SL razvojnog tima), pravi jedan drugi virtualni svijet, High Fidelity, sa svojom ekonomijom i alatima za pravljenje sadržaja isl. ali sa jednom bitnom razlikom - avatari će točno oponašati njihove vlasnike, pokrete glave i izražaje lica - u stvarnom vremenu.
U svakom slučaju, čekaju nas lijepa vremena.