Znam da će biti onih koji će reći "Ali i vozač bi ju udario jer nije prelazila pješačkim prijelazom", ali baš zato od tehnologije očekuješ više.
Osobno vjerujem da je algoritam mogao zaključiti da će ta žena prijeći cestu.
Znam da će biti onih koji će reći "Ali i vozač bi ju udario jer nije prelazila pješačkim prijelazom", ali baš zato od tehnologije očekuješ više.
Osobno vjerujem da je algoritam mogao zaključiti da će ta žena prijeći cestu.
Da se bar neke druge stvari maknu s ulica cim netko strada. #oruzje :)
A vozac je surfao na tabletu izgleda...
Vozaču koji je tu kako bi reagirao u slučaju zakazivanja autonomnog vozila je vrijeme reakcije sigurno red veličine veće od vremena reakcije vozača koji aktivno vozi, tako da ne mora nužno značiti da je aktivni vozač ne bi uspio izbjeći.
Međutim, tu se postavlja dodatno pitanje (iako ono baš nije primjenjivo za USA): u većini europskih zemalja, vozač mora položiti tečaj prve pomoći, čime se zapravo povećava vjerojatnost preživljavanja u slučaju nesreće. Međutim, onda kad autonomna vozila budu dovoljno autonomna i testirana da ne trebaju imati vozača koji će reagirati u slučaju zakazivanja sustava, znatno manji broj ljudi će polagati vozački, a time i tečaj prve pomoći.
Vozaču koji je tu kako bi reagirao u slučaju zakazivanja autonomnog vozila je vrijeme reakcije sigurno red veličine veće od vremena reakcije vozača koji aktivno vozi, tako da ne mora nužno značiti da je aktivni vozač ne bi uspio izbjeći.
Međutim, tu se postavlja dodatno pitanje (iako ono baš nije primjenjivo za USA): u većini europskih zemalja, vozač mora položiti tečaj prve pomoći, čime se zapravo povećava vjerojatnost preživljavanja u slučaju nesreće. Međutim, onda kad autonomna vozila budu dovoljno autonomna i testirana da ne trebaju imati vozača koji će reagirati u slučaju zakazivanja sustava, znatno manji broj ljudi će polagati vozački, a time i tečaj prve pomoći.
Negdje sam pročitao da tamo vozači (nekvalificirane osobe) NE SMIJU pružati prvu pomoć unesrećenom i da ih ovaj smije tužiti ako na bilo koji način pogoršaju stanje svojim akcijama.
I kao hitna na bilo koju lokaciju stiže za nekoliko minuta.
Ovo mi zvuči nevjerojatno pa bi molio nekoga više upućenog da ovo opovrgne
Pa i HR ti je bolje pozvati hitnu i ne dirati ništa osim ako baš vidiš da neam drugog izlaza. Upravo zbog toga kaj si napisao.
Pa i HR ti je bolje pozvati hitnu i ne dirati ništa osim ako baš vidiš da neam drugog izlaza. Upravo zbog toga kaj si napisao.
Pa nije kod nas obavezno pružanje prve pomoći, naravno ako je to moguće? Zakonski.
A kod njih sam čuo da je baš obrnuto, da je zabranjeno. To mi malo čudno zvuči.
E a možda je i vozač kriv. Možda je on taj koje je naprvio nesreću
Vozaču koji je tu kako bi reagirao u slučaju zakazivanja autonomnog vozila je vrijeme reakcije sigurno red veličine veće od vremena reakcije vozača koji aktivno vozi, tako da ne mora nužno značiti da je aktivni vozač ne bi uspio izbjeći.
Međutim, tu se postavlja dodatno pitanje (iako ono baš nije primjenjivo za USA): u većini europskih zemalja, vozač mora položiti tečaj prve pomoći, čime se zapravo povećava vjerojatnost preživljavanja u slučaju nesreće. Međutim, onda kad autonomna vozila budu dovoljno autonomna i testirana da ne trebaju imati vozača koji će reagirati u slučaju zakazivanja sustava, znatno manji broj ljudi će polagati vozački, a time i tečaj prve pomoći.
Negdje sam pročitao da tamo vozači (nekvalificirane osobe) NE SMIJU pružati prvu pomoć unesrećenom i da ih ovaj smije tužiti ako na bilo koji način pogoršaju stanje svojim akcijama.
I kao hitna na bilo koju lokaciju stiže za nekoliko minuta.
Ovo mi zvuči nevjerojatno pa bi molio nekoga više upućenog da ovo opovrgne
Neću ti opovrgnuti nego potvrditi. Oni koji su pružali prvu pomoć često su morali plaćati milijunske odštete tako da, iako ne znam kako točno kaže zakon, svi izjave da su bili u stanju šoka i nisu mogli pomoći. Ne stiže samo hitna nego i vatrogasci i policija.
Što se brzine tiče, ako govorimo o gradskim područjima, ako je gužva na cesti nema teoretske šanse da stignu za nekoliko minuta. Van grada, naravno, još sporije.
Automobil nije ubio ništa, ubio je Uber, kriv je managment.
Samo se nadam da ovime neće dobrano unazaditi razvoj i legalizaciju autonomnih vozilica, jer ovo je ozbiljno sranje i presedan iz kojeg će se uvijek moće upirati prstom "autonomni sustavi nisu pouzdani".
kriva je ona jer je bila vani. da je bila na internetu doma ili lepo igrala igrice, bila bi živa danas
Treba pricekati s analizom. Moguce da je osoba izletila, jer je prelazila krizanje van zebre. Da li su neki objekti (parkirani auti, ukrasno bilje, ..) zaklanjali vidno polje. Mozda je autonomni sustav reagirao ali je vozac u panici preuzeo "kontrolu" i zasrao. Cudno mi je da osoba nije vidjela auto jer se ti testni auti krecu poprilicno sporo i predvidivo.
Negdje sam pročitao da tamo vozači (nekvalificirane osobe) NE SMIJU pružati prvu pomoć unesrećenom i da ih ovaj smije tužiti ako na bilo koji način pogoršaju stanje svojim akcijama.
I kao hitna na bilo koju lokaciju stiže za nekoliko minuta.
Ovo mi zvuči nevjerojatno pa bi molio nekoga više upućenog da ovo opovrgne
Sve države unutar SAD-a imaju neki oblik Good Samaritan law-a, a to da li štiti nekvalificirane osobe ili ne se razlikuje od države do države. Međutim, polaganjem tečaja ekvivalentnog onom koji je kod nas obavezan postaješ kvalificiran (tečaj Crvenog Križa).
U SAD-u mislim da ne postoji obveza pružanja pomoći.
U Hrvatskoj nisam 100 % siguran, ali mislim da smo mi kopirali Njemački model (kao i za sve ostalo) po kojem si obvezan pružiti prvu pomoć, ukoliko netko kvalificiraniji ne preuzima pružanje (znači predaje se: nekvalificiran -> kvalificiran -> stručna osoba). Čim postupaš po zakonskoj obvezi, ti ne možeš biti odgovoran ukoliko postupaš racionalno i u skladu sa svojim znanjem (recimo, ako ne uspiješ napipati puls i nepotrebno radiš umjetno oživljavanje, nisi odgovoran, ali ako niti ne provjeriš puls, već odmah kreneš s oživljavanjem, to je iracionalno i opasno). Također, ukoliko pokušaj spašavanja tebe ugrožava, nisi dužan riskirati svoj život (zakon te ne obvezuje da uletiš u zapaljeni auto da bi spasio čovjeka, pa čak ni da pružaš pomoć čovjeku koji krvari bez rukavica ukoliko su one primjerice pukle pri pokušaju navlačenja i nemaš drugih).
To je manje bitno...
Pitanje je zasto je vozilo pregazilo pjesaka, unatoc tome sto je pjesak kriv
Iz istoga razloga kao covjek, radije ubijem babu nego da je izbjegavam tako sto naglo skrenem u drugu traku i ugrozim tudi zivot zbog necije gluposti. Nitko se ne pita da li je baba izletila ispred auta sa nepreglednog mjesta dok je recimo vozio 50kmh sto znaci da nema neke sanse da zakoci.
Nisam bio u takvoj situaciji, nasrecu, ali mislim da bi osobno u takvoj ili slicnoj situaciji refleksno skrenuo da ne zagazim babu
To je manje bitno...
Pitanje je zasto je vozilo pregazilo pjesaka, unatoc tome sto je pjesak kriv
Da. Kriv je uber (koristeći nedovoljno ispeglan soft, preuzimanje rizika-odgovornosti se podrazumjeva, ali i to da imaju pravnike&novac pa su siknope izgledne)..
+ liberalni kapitalizam, tako da je izgledni rezultat čista porezna matematika, porez od biza ili nevažni pjašak (plješakinja, stop nasilju nad žemama..?).
Pa i HR ti je bolje pozvati hitnu i ne dirati ništa osim ako baš vidiš da neam drugog izlaza. Upravo zbog toga kaj si napisao.
Kod njih se izlazak hitne na teren plaća...
Neka samo pokazu video kaj se desilo ostalo je lakolp
vidi se smrskani bicikl, mozda je gurala bicikl pa se volvek zbunil hmmm
U SAD-u mislim da ne postoji obveza pružanja pomoći.
U Hrvatskoj nisam 100 % siguran, ali mislim da smo mi kopirali Njemački model (kao i za sve ostalo) po kojem si obvezan pružiti prvu pomoć, ukoliko netko kvalificiraniji ne preuzima pružanje (znači predaje se: nekvalificiran -> kvalificiran -> stručna osoba). ...
I u Hrvatskoj i u SAD-u postoji obaveza pružanja prve pomoći koja se odnosi na sve medicinske djelatnike, policiju i vatrogasce. Ostali nisu obavezni pružiti prvu pomoć. Vozači nisu obavezni pružiti prvu pomoć niti ih se smatra kvalificiranima samo zato što imaju završen tečaj prve pomoći. Vozači su po zakonu samo dužni ostati na mjestu nesreće, pozvati hitnu pomoć i na zahtjev službene osobe ukoliko je potrebno dovesti ozlijeđenog do najbliže medicinske ustanove. Za te tri stvari ukoliko ih ne učiniš možeš odgovarati. Ne postoji obaveza po kojoj ti nekoga moraš oživljavati ili mu zaustavljati krvarenje niti će te netko kazneno ili prekršajno goniti ako to ne učiniš.
To je manje bitno...
Pitanje je zasto je vozilo pregazilo pjesaka, unatoc tome sto je pjesak kriv
A gle, autonomni ubio jednu osobu. Taj dan su drugi vozači ubili 18 drugih pješaka.
Automobil nije ubio ništa, ubio je Uber, kriv je managment.
Samo se nadam da ovime neće dobrano unazaditi razvoj i legalizaciju autonomnih vozilica, jer ovo je ozbiljno sranje i presedan iz kojeg će se uvijek moće upirati prstom "autonomni sustavi nisu pouzdani".
er ne.
kako mislis nisu pouzdani?
dakle ili je 1 ili 0?
Sto ako je pouzdan 99.95%? jel onda nije okej?
Autonimni automobili su buducnost i da naravno da ce ubijati ljude na cesti. Poanta je da ubijanju MANJE nego sto ubijaju danasnji vozaci.
Nisam bio u takvoj situaciji, nasrecu, ali mislim da bi osobno u takvoj ili slicnoj situaciji refleksno skrenuo da ne zagazim babu
nisam ti u toj zamisljenoj situaciji ali mislim da bi se ti ukocio, pregazio babu i onda refleksno nagazio na papucicu gasa i pokupio drugih 8 ljudi na autobusnom stajalistu.
Jednom prilikom sam isao pokupit frendicu autom, sparkao se, motor radi u leru i frendica izasla iz zgrade, prolazi ispred auta, a ja dodao gasa na trenutak...frendica se jadna prestrasila, i bacila mi se na haubu i slozila neki vapaj izraz lica i ispruzila ruke, pa se pridigla, poslala me u tri picke materine i sjela u auto ljuta....sad mi je zao sto ja nisam programer tih autica...
Autonimni automobili su buducnost i da naravno da ce ubijati ljude na cesti. Poanta je da ubijanju MANJE nego sto ubijaju danasnji vozaci.
Kandidat za najdebilniju izjavu u temi
Pa i HR ti je bolje pozvati hitnu i ne dirati ništa osim ako baš vidiš da neam drugog izlaza. Upravo zbog toga kaj si napisao.
Kod njih se izlazak hitne na teren plaća...
I kod nas se placa :) Ne rade svi ti ljudi besplatno na hitnoj ;)