Kamere, radari i lidari za autonomna vozila rješav

poruka: 2
|
čitano: 2.547
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Kamere, radari i lidari za autonomna vozila rješav".
10 godina
offline
Kamere, radari i lidari za autonomna vozila rješav

U naslovu je tvrdnja koja nije istinita. Kamere, radari i lidari za autonomna vozila ne rješavaju sve specifičnije probleme jer nije uopće problem nešto zabilježiti kamerom, radarom i lidarom, već je problem interpretacije snimljene slike. Oni koji su skenirali tekst radi pretvorbe skeniranog teksta u obradivi tekst znaju za problematiku OCR-a (optical character recognition) gdje je u principu jednostavan zadatak izložen brdu problema pri pretvorbi odskeniranog slovnog ili brojčanog znaka u prepoznatljiv karakter u računalu. Bilo kakav neobičniji font ili raspored teksta napravi zbrku.

Isto tako ostaje problematika prepoznavanja objekata u specifičnim situacijama kojih ima brdo, a gdje čovjek bez problema prepozna situaciju i pravilno odreagira. Sjetimo se slučaja kada je autonomno vozilo udarilo bicikliste, jedan je završio smrtnim slučajem:

https://www.google.hr/search?q=biker+run+over+by+autonomus+vehicle&sca_esv=cc6d6b10f485ae1c&sxsrf=ADLYWIJ5S07z4N_mNOn5FDHnwIhSSOydxw%3A1728638545818&source=hp&ei=Ue4IZ5yRL4f6i-gP-IzY4As&iflsig=AL9hbdgAAAAAZwj8YYnJKnVq3-LXR9Ht5-wtgYXD5SOY&ved=0ahUKEwjc_dyzgIaJAxUH_QIHHXgGFrwQ4dUDCBY&uact=5&oq=biker+run+over+by+autonomus+vehicle&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6IiNiaWtlciBydW4gb3ZlciBieSBhdXRvbm9tdXMgdmVoaWNsZTIHECEYoAEYCkiYXVAAWJBacAJ4AJABAJgBjAGgAbIcqgEFMjUuMTK4AQPIAQD4AQGYAhygAp8WwgIKECMYgAQYJxiKBcICBBAjGCfCAgUQABiABMICCxAuGIAEGNEDGMcBwgIFEC4YgATCAgsQLhiABBjHARivAcICCBAAGIAEGJIDwgIIEAAYgAQYyQPCAhQQLhiABBiSAxjHARjJAxjLARivAcICCBAuGIAEGMsBwgIIEAAYgAQYywHCAg4QLhiABBjHARjLARivAcICEBAuGIAEGMcBGMkDGAoYrwHCAgcQLhiABBgKwgIHEAAYgAQYCsICBhAAGBYYHsICCBAAGBYYHhgPwgIFECEYoAHCAggQABiABBiiBMICBRAhGJ8FwgIEECEYFcICBBAhGAqYAwCSBwUxNS4xM6AH5cMB&sclient=gws-wiz

 

Dakle, još uvijek ostaje brdo problema za riješiti, od cesta bez ikakvih oznaka i prometnih znakova, gdje prednost na križanju ima vozilo s desne strane, pružni prijelazi gdje vozilo prijeđe bez zaustavljanja ili završi na pruzi...

https://www.cbsnews.com/sacramento/news/tesla-train-track-woodland-autopilot-issue/

 

Kako sam i u jednom prijašnjem postu napisao, može vozilo biti naouržano teleobjektivima, kamerama ultravisoke rezolucije, lidarima, radarima i ne znam čime sve ne, i to ne rješava problematiku potpuno autonomne vožnje ako u pozadini ostaje problematika tumačenja snimljene slike.

Poruka je uređivana zadnji put pet 11.10.2024 15:36 (Thinker).
 
2 0 hvala 0
4 mjeseca
offline
Re: Kamere, radari i lidari za autonomna vozila rj
Thinker kaže...

U naslovu je tvrdnja koja nije istinita. Kamere, radari i lidari za autonomna vozila ne rješavaju sve specifičnije probleme jer nije uopće problem nešto zabilježiti kamerom, radarom i lidarom, već je problem interpretacije snimljene slike. Oni koji su skenirali tekst radi pretvorbe skeniranog teksta u obradivi tekst znaju za problematiku OCR-a (optical character recognition) gdje je u principu jednostavan zadatak izložen brdu problema pri pretvorbi odskeniranog slovnog ili brojčanog znaka u prepoznatljiv karakter u računalu. Bilo kakav neobičniji font ili raspored teksta napravi zbrku.

Isto tako ostaje problematika prepoznavanja objekata u specifičnim situacijama kojih ima brdo, a gdje čovjek bez problema prepozna situaciju i pravilno odreagira. Sjetimo se slučaja kada je autonomno vozilo udarilo bicikliste, jedan je završio smrtnim slučajem:

https://www.google.hr/search?q=biker+run+over+by+autonomus+vehicle&sca_esv=cc6d6b10f485ae1c&sxsrf=ADLYWIJ5S07z4N_mNOn5FDHnwIhSSOydxw%3A1728638545818&source=hp&ei=Ue4IZ5yRL4f6i-gP-IzY4As&iflsig=AL9hbdgAAAAAZwj8YYnJKnVq3-LXR9Ht5-wtgYXD5SOY&ved=0ahUKEwjc_dyzgIaJAxUH_QIHHXgGFrwQ4dUDCBY&uact=5&oq=biker+run+over+by+autonomus+vehicle&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6IiNiaWtlciBydW4gb3ZlciBieSBhdXRvbm9tdXMgdmVoaWNsZTIHECEYoAEYCkiYXVAAWJBacAJ4AJABAJgBjAGgAbIcqgEFMjUuMTK4AQPIAQD4AQGYAhygAp8WwgIKECMYgAQYJxiKBcICBBAjGCfCAgUQABiABMICCxAuGIAEGNEDGMcBwgIFEC4YgATCAgsQLhiABBjHARivAcICCBAAGIAEGJIDwgIIEAAYgAQYyQPCAhQQLhiABBiSAxjHARjJAxjLARivAcICCBAuGIAEGMsBwgIIEAAYgAQYywHCAg4QLhiABBjHARjLARivAcICEBAuGIAEGMcBGMkDGAoYrwHCAgcQLhiABBgKwgIHEAAYgAQYCsICBhAAGBYYHsICCBAAGBYYHhgPwgIFECEYoAHCAggQABiABBiiBMICBRAhGJ8FwgIEECEYFcICBBAhGAqYAwCSBwUxNS4xM6AH5cMB&sclient=gws-wiz

 

Dakle, još uvijek ostaje brdo problema za riješiti, od cesta bez ikakvih oznaka i prometnih znakova, gdje prednost na križanju ima vozilo s desne strane, pružni prijelazi gdje vozilo prijeđe bez zaustavljanja ili završi na pruzi...

https://www.cbsnews.com/sacramento/news/tesla-train-track-woodland-autopilot-issue/

 

Kako sam i u jednom prijašnjem postu napisao, može vozilo biti naouržano teleobjektivima, kamerama ultravisoke rezolucije, lidarima, radarima i ne znam čime sve ne, i to ne rješava problematiku potpuno autonomne vožnje ako u pozadini ostaje problematika tumačenja snimljene slike.

 

Sve točno.

 

Dapače, u Tesli su se odlučili riješiti svega i sad za autonomnu vožnju koriste samo kamere (Tesla Vision), totalno ludilo. Kad sam već kod Tesle, FSD je mjesec zamijenio za žuto svjetlo, a to je samo jedan od banalnijih primjera.

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice