Za one koji bi htjeli testirati fizičku igru, ovo je jedna od varijanta
https://www.mastersofgames.com/cat/indoor/labyrinth-hom.htm#EHT-012
meni djeluje predobro, nešto što bi s guštom"vrtio" ali i nešto što bi vjerojatno završilo u zidu nakon nekog vremena
AI prvi puta pobjeđuje ljude u jednoj fizičkoj igr
- poruka: 13
- |
- čitano: 4.449
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
prvi puta????puta?
Bezveze. Guranje AI u nesto sto se moze rijesiti klasicnim algoritmom za daleko manje vremena i resursa.
Čestitke AI-u što je pobijedio prvi puta ljude u jednoj fizičkoj igri.
strah me više otvoriti jogurt...paštetu...da mi ne iskoči AI
Koji bi to algoritam se koristio za precizno i odmjereno pomicanje 2 polugice, i to tek par stupnjeva, kako bi se lopticu u sto krace vrijeme dovelo do cilja, pritom izbjegavajuci sve prepreke?
Koji bi to algoritam se koristio za precizno i odmjereno pomicanje 2 polugice, i to tek par stupnjeva, kako bi se lopticu u sto krace vrijeme dovelo do cilja, pritom izbjegavajuci sve prepreke?
Putanju vec imas doslovno nacrtanu na ploci, prakticki ti ne treba niti planiranje putanje. Jedino sto ti treba je neki kontrolni algoritam da drzi lopticu na liniji, npr. mpc, a mozda bi i obican pid bio dosta.
Koji bi to algoritam se koristio za precizno i odmjereno pomicanje 2 polugice, i to tek par stupnjeva, kako bi se lopticu u sto krace vrijeme dovelo do cilja, pritom izbjegavajuci sve prepreke?
Putanju vec imas doslovno nacrtanu na ploci, prakticki ti ne treba niti planiranje putanje. Jedino sto ti treba je neki kontrolni algoritam da drzi lopticu na liniji, npr. mpc, a mozda bi i obican pid bio dosta.
Volio bih vidjeti natjecanje , algoritmi za kontrolu industrijskih procesa VS A.I. ( na istom hardveru. )
Prvo algoritmi dolaze u goste i tjeraju kuglicu kroz labirint.
onda AI dolazi u goste i kotroliraju se procesi nuklearne termo elektrane.
Bila bi to sjajna prilika da se nauči nešto novo u pozitivnom ozračju.
Koji bi to algoritam se koristio za precizno i odmjereno pomicanje 2 polugice, i to tek par stupnjeva, kako bi se lopticu u sto krace vrijeme dovelo do cilja, pritom izbjegavajuci sve prepreke?
Putanju vec imas doslovno nacrtanu na ploci, prakticki ti ne treba niti planiranje putanje. Jedino sto ti treba je neki kontrolni algoritam da drzi lopticu na liniji, npr. mpc, a mozda bi i obican pid bio dosta.
Možda, no bi li takav algoritam sa above human performansama mogao izraditi za 6 sat?
U srednjem vijeku katapult je pobijedio čovjeka u fizičkoj igri, igri bacanja kamena s ramena.
Usporedba ne drži vodu (evo i zašto, rekli bi neki portali): Za rješavanje Rubikove kocke dovoljni su "obični" algoritmi, a ne AI, čak i ljudi uče rješavati kocku učeći te algoritme napamet. Jednom kad se pogleda stanje kocke i odabere niz poteza koji će dovesti do rješenja, više nikakvo dodatno prilagođavanje nije potrebno. Robot u ovom slučaju samo mora dovoljno brzo izvesti predefinirane poteze na kocki. Kod labirinta, pak, računalni vid u svakom trenutku mora očitavati poziciju kuglice i aktivno reagirati na njezine kretnje. K tome, ne postoji algoritam za vođenje "žive" kuglice kroz labirint, kojim se sustav može programirati. S druge strane, robot za Rubikovu kocku u potpunosti je unaprijed programiran i "zna" sve postojeće algoritme, mora samo odabrati najbrži slijed poteza - a za to mu ne treba AI.
Usporedba ne drži vodu (evo i zašto, rekli bi neki portali): Za rješavanje Rubikove kocke dovoljni su "obični" algoritmi, a ne AI, čak i ljudi uče rješavati kocku učeći te algoritme napamet. Jednom kad se pogleda stanje kocke i odabere niz poteza koji će dovesti do rješenja, više nikakvo dodatno prilagođavanje nije potrebno. Robot u ovom slučaju samo mora dovoljno brzo izvesti predefinirane poteze na kocki. Kod labirinta, pak, računalni vid u svakom trenutku mora očitavati poziciju kuglice i aktivno reagirati na njezine kretnje. K tome, ne postoji algoritam za vođenje "žive" kuglice kroz labirint, kojim se sustav može programirati. S druge strane, robot za Rubikovu kocku u potpunosti je unaprijed programiran i "zna" sve postojeće algoritme, mora samo odabrati najbrži slijed poteza - a za to mu ne treba AI.
U praksi se za šah i rubikovu kocku koriste stabla pretraživanja, a koja zbog strmog rasta broja opcija trebaju rezati broj mogućnosti raznim optimizacijama
Odnosno za Rubikovu se može koristiti i baza podataka (Korfov algoritam) zajedno sa IDDFS (pretraživanje stabla opcija)
Dal je to AI ili ne je diskusija za sebe. Laici danas za ChatGPT govore da nije AI zato jer "ne razmišlja" (iako iz perspektive takvih ni njihov brat ili pas ne razmišljaju jer kako uopće znati razmišlja li netko drugi osim tebe?)
Međutim AI polje postoji već desetljećima i npr. enciklopedija Britannica definira AI kao
Artificial intelligence (AI), the ability of a digital computer or computer-controlled robot to perform tasks commonly associated with intelligent beings.
što je definicija koje se i držala struka koja se bavi AI-em sve do jučer. Dakle AI (odnosno UI po hrvatski) su razne optimizacijske tehnike koje "imitiraju" inteligenciju raznim kompleksnim heuristikama i stablima pretraživanja, uključujući algoritme za igranje šaha, rubikove kocke, Go-a ili nečeg četvrtog, ne nužno povezanog sa deep learningom, dok god posjeduje određenu robusnost na nove primjere i određenu dozu nedeterminizma, makar to nemalo ikakve veze sa deep learningom (kao što i polje AI nije imalo do prije cca 10-15 godina)
Ne zaboravimo da
AI != strojno učenje != duboko učenje
iako će danas laik većinom samo za deep learning reći da je AI