Koja je formula za računanje napetosti niti?
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Koja je formula za računanje napetosti niti?
Ne postoji univerzalna formula
Daj zadatak pa ti možemo pomoći :)
Koja je formula za računanje napetosti niti?
Ne postoji univerzalna formula
Daj zadatak pa ti možemo pomoći :)
na primjer
Dva tijela mase 3 i 5 kg povezana su nerastezljivim užetom. Na tjelo mase 3 kg djelujemo silom 20 N.
Izračunaj napetost užetaako se sustav giba 2 m/s prema lijevo.
Onda još dobiješ sliku na kojoj ti je desni uteg onaj od 5kg, a lijevi od 3kg.
na primjer
Dva tijela mase 3 i 5 kg povezana su nerastezljivim užetom. Na tjelo mase 3 kg djelujemo silom 20 N.
Izračunaj napetost užetaako se sustav giba 2 m/s prema lijevo.
Onda još dobiješ sliku na kojoj ti je desni uteg onaj od 5kg, a lijevi od 3kg.
Prva stvar, moras nacrtati koordinatni sustav. Pretpostavljam da se sustav ne giba lijevo gore ili nesto slicno vec tocno lijevo, znaci dovoljna ti je jedna os jer se sustav giba u jednoj dimenziji (lijevo-desno), dakle dovoljna ti je x-os. Nakon toga smjestis sustav negdje unutar tog koordinatnog sustava, obicno u ishodiste jer je tako najlakse crtati.
Druga stvar, nacrtas dijagram sila. Dakle, sve sile koje djeluju na tijela. Naravno, kao vektore jer su to vektorske velicine - svaka sila djeluje u svom smjeru.
Treca stvar, kad imas sve sile, raspises sve jednadzbe, raspises sile po njihovim komponentama (s obzirom da imamo samo x-os, nemamo y-komponente, tj. y komponenta =0) i rijesis sustav jednadzbi.
oprostite na double postu dugo se nisam koristio forumom
Ostali zadaci:
1.a
V = 250 cL = 2,5 L = 2,5 dm^3 = 2,5*10^-3 m^3
d = 7*10^-3 m
t = 4,1 s
---------------------------------------------
v = ?
v = x/t = V/[(d/2)^2*pi*t] = 15,84 m/s
3.a
y(x,t) = 0,02[m]sin{2pi(10[s^-1]t+3,14[m^-1]x}
----------------------------------------------
f,w,lambda,v,A = ?
w = 62,83 s^-1
f = w/(2pi) = 10 Hz
k = 19,73 m^-1
k = 2pi/lambda -> lambda = 2pi/k = 0,32 m
v = f*lambda = 3,18 m/s
A = 0,02 m
1.b
va = 158,4 km/h = 44 m/s
vb = 236 m/s
------------------------
tab = ?
hab = ?
h0 = ? -> v0 = 0 m/s, hb = 150 m
g = (vb-va)/tab
tab = (vb-va)/g = 19,57 s
hab = 1/2*g*tab^2 = 1879 m
h0 = h0a + hab + hb
t0a = (va-v0)/g = 4,49 s
h0a = 1/2*g*t0a^2 = 98,67 m
h0 = 2128 m
gledam zadatke i pod 3.a nemogu zakljuciti kako si dobio k?
deeeeeeečki, jel mi može netko ovo riješiti nešto od ovog če mi biti u srijedu u ispitu, ništa neznam pa -.- molim vas....
2.A zadatk možeš riješiti na 2 načina
Prvi način ti je opisan ovdje zapravo taj zadatk je malo drugačiji, ali shvatit ćeš
Trebaš dakle rastaviti sile i znati da je razlika u brzinama(početnoj i krajnjoj) zapravo rezultat rezultantne sile(F, koja je razlika Fkomponente grav. sile u smjeru kosine i Ftrenja, odnosno ta sila je jednaka m*a, a akceleracija je razlog te promjene brzine)
Drugi način ti je vjerojatno lakši, prvi način je po meni obavezan za znati (trebat će ti dalje na drugačijim zadacima, odnosno područjima) ali kosina se da riješavati i pomoću zakona očuvanja količine energije
Odnosno tijelo na visini h ima grav. pot. energiju, ali nema kinetičku energiju jer miruje. Ta se grav. pot. energija pretvori u kinetičku energiju i u toplinu(zbog sile trenja)
Dobiješ jednadžbu: Egp=Ek+Q odnosno => mgh=mv^2/2 + [faktor trenja]*[pritisna sila]*dužina kosine
Pritisna sila ti je druga komponenta gravitacijske sile ovdje označena kao Gn
4.A zadatak
Sve što trebaš je znati formulu pV/T=konst.
Dakle ovdje imaš početnu temp. t1 koja se poveča zbog sabijanja čestica unutar valjka na temp. t2 i imaš promjenu u tlaku NA valjak zbog utega koji svojom masom dijeluje na površinu
U sljedećim koracima sve što ima 1 označava početak, a 2 kraj dakle imaš: p1V1/T1=p2V2/T2
Iskreno neda mi se sada to riješavati sve
Evo ukratko neki naputci:
2.B
W=F*s
a sila zaslužna za povećanje brzine ti je 0.75W/s odnosno 0.75F jer ti 25 ode na Ftr
I onda tu silu podijeliš s masom i dobiješ akc
3.B
formula: T=2pi*korijen iz(m*k)
a k ti je Fg/l
Fg je težina utega, a l je 9cm
f=1/T
4.B
Trebaju ti formule za latentnu toplinu i za toplinu Q=mc detla t
razumijem zadatak i kako ga postaviti, nije mi jasno kako doci do h2, ako mozes objasniti zahvaljujem.
deeeeeeečki, jel mi može netko ovo riješiti nešto od ovog če mi biti u srijedu u ispitu, ništa neznam pa -.- molim vas....
2.A zadatk možeš riješiti na 2 načina
Prvi način ti je opisan ovdje zapravo taj zadatk je malo drugačiji, ali shvatit ćeš
Trebaš dakle rastaviti sile i znati da je razlika u brzinama(početnoj i krajnjoj) zapravo rezultat rezultantne sile(F, koja je razlika Fkomponente grav. sile u smjeru kosine i Ftrenja, odnosno ta sila je jednaka m*a, a akceleracija je razlog te promjene brzine)
Drugi način ti je vjerojatno lakši, prvi način je po meni obavezan za znati (trebat će ti dalje na drugačijim zadacima, odnosno područjima) ali kosina se da riješavati i pomoću zakona očuvanja količine energije
Odnosno tijelo na visini h ima grav. pot. energiju, ali nema kinetičku energiju jer miruje. Ta se grav. pot. energija pretvori u kinetičku energiju i u toplinu(zbog sile trenja)
Dobiješ jednadžbu: Egp=Ek+Q odnosno => mgh=mv^2/2 + [faktor trenja]*[pritisna sila]*dužina kosine
Pritisna sila ti je druga komponenta gravitacijske sile ovdje označena kao Gn
4.A zadatak
Sve što trebaš je znati formulu pV/T=konst.
Dakle ovdje imaš početnu temp. t1 koja se poveča zbog sabijanja čestica unutar valjka na temp. t2 i imaš promjenu u tlaku NA valjak zbog utega koji svojom masom dijeluje na površinu
U sljedećim koracima sve što ima 1 označava početak, a 2 kraj dakle imaš: p1V1/T1=p2V2/T2
Iskreno neda mi se sada to riješavati sve
Evo ukratko neki naputci:
2.B
W=F*s
a sila zaslužna za povećanje brzine ti je 0.75W/s odnosno 0.75F jer ti 25 ode na Ftr
I onda tu silu podijeliš s masom i dobiješ akc
3.B
formula: T=2pi*korijen iz(m*k)
a k ti je Fg/l
Fg je težina utega, a l je 9cm
f=1/T
4.B
Trebaju ti formule za latentnu toplinu i za toplinu Q=mc detla t
razumijem zadatak i kako ga postaviti, nije mi jasno kako doci do h2, ako mozes objasniti zahvaljujem.
EDIT: Uspio sam rjesiti 4.A. Sad mi opet nije jasno u 3.B kako odrediti tu masu koju je potrebno dodati
Zašto se kod ovog zadatka kod deBroglieve relacije ne uzima gama?
Shvatio :)
Dodavanje game ne pravi neku razliku
Imamo formulu Ek=mc^2(gama-1)
Ova masa m se mijenja s brzinom?
Ili je to masa koju tijelo ima zapravo kad miruje?
Možda je to sada glpo pitanje ali trenutno sam lud
Skužio sam..
Znači imamo:
Ek=mc^2*gama - mc^2
(odnosno Ek=Eu - Eo)
Gdje je m zapravo masa u mirovanju
Aa kada tijelo dobije neku brzinu ukupna energija mu se povećava jer se zapravo masa povećava za faktor gama u odnosu na m
Pa zapravo imamo:
Ek=Mc^2 - mc^2
Gdje je M>m zbog brzine koju ima
e ljudi molim Vas,trebam vasu pomoc,mozete li mi reci kako da ucim fiziku tj. zadatke,teoriju prodjem i imam osjecaj da sve znam iz teorije, a kad krenem rijesavati zadatke padne mi mrak na oci,zamislim si situaciju zadatka u glavi,ali ne znam rijesiti :( evo npr. u ovom zadatku dobijem max. visinu i vrijeme uspinjanja kod vertikalnog hica prema gore,znam da se zadatak dijeli na 3 gibanja, 2x vertikalni hitac prema gore i slobodan pad,ali ne znam ga rijesiti,svaki savjet bi dobrodosao :(
Samo izjednači vrijeme (znači vrijeme t u kojem tijelo pada do sudara jednako je onome koje se "penje" do sudara)
Samo izjednači vrijeme (znači vrijeme t u kojem tijelo pada do sudara jednako je onome koje se "penje" do sudara)
kako da znam kada da izjednacim formule? pitanje nevezano za ovaj zadatak.hvala.
kako da znam kada da izjednacim formule? pitanje nevezano za ovaj zadatak.hvala.
Ah, nema ti tu pravila, to jednostavno "vidis", a da bi vidio moras razmisljati.
Najbolje ti je rijesavati hrpetinu, hrpetinu zadataka i primjetit ces odredene obrasce da se ponavljaju pa ce ti uci "pod kozu".
Moras razmisljati, ako imas tijelo koji ispustas i tijelo koje bacas uvis istovremeno i ako se sudare, napamet govorim nakon 2 sekunde, to jednostavno znaci da su dvije sekunde prosle i od bacanja prvog tijela uvis i od ispustanja drugog tijela iz zraka. Dakle, zakljucis da su im vremena jednaka.
I skica ti uvijek pomogne!
kako da znam kada da izjednacim formule? pitanje nevezano za ovaj zadatak.hvala.
Ah, nema ti tu pravila, to jednostavno "vidis", a da bi vidio moras razmisljati.
Najbolje ti je rijesavati hrpetinu, hrpetinu zadataka i primjetit ces odredene obrasce da se ponavljaju pa ce ti uci "pod kozu".
Moras razmisljati, ako imas tijelo koji ispustas i tijelo koje bacas uvis istovremeno i ako se sudare, napamet govorim nakon 2 sekunde, to jednostavno znaci da su dvije sekunde prosle i od bacanja prvog tijela uvis i od ispustanja drugog tijela iz zraka. Dakle, zakljucis da su im vremena jednaka.
imate li kakvu literaturu za najbolje ucenje fizike na fakultetu,trenutno koristim kulisica i ne svidja mi se knjiga,a ovo rjesavanje hrpetine istih zadataka s razlicitim brojevima je po meni ucenje napamet,a to mi nije cilj,volio bih znati kako ste vi svi shvatili fiziku tj. kako ste je ucili. ta fizika mi je najveci problem,matematiku rasturam,a fizika me zeza,na maturi sam napisao za 3,ali opet sam se patio s tim pitanjem "kako shvatiti fiziku",i nisam naisao na odgovor.fizika mi je zanimljiv predmet,ali nazivciram se i izgubim motivaciju kad ne znam rijesiti zadatak,a onda opet proucavam teoriju i trazim sto ne znam,kad skuzim da znam,vratim se na zadatak i opet ga ne znam rijesiti.
Meni i nije bilo teško "shvatiti" fiziku(shvaćati je riječ koja može zakomplicirati ovu situaciju ali o tome drugom prilikom) jer sam u školu dolazio samo zbog dva predmeta(matematika i fizika) i sve sam ostalo dosta zanemario
Jednostavno sam dosta vremena proveo razmišljajući o obrađenom gradivu i o nadopunjavanju tog znanja
Iako je to sada malo splasnulo(energiju usmjeravam prema maturi) nadam se da ću to nadoknaditi preko ljeta
imate li kakvu literaturu za najbolje ucenje fizike na fakultetu,trenutno koristim kulisica i ne svidja mi se knjiga,a ovo rjesavanje hrpetine istih zadataka s razlicitim brojevima je po meni ucenje napamet,a to mi nije cilj,volio bih znati kako ste vi svi shvatili fiziku tj. kako ste je ucili. ta fizika mi je najveci problem,matematiku rasturam,a fizika me zeza,na maturi sam napisao za 3,ali opet sam se patio s tim pitanjem "kako shvatiti fiziku",i nisam naisao na odgovor.fizika mi je zanimljiv predmet,ali nazivciram se i izgubim motivaciju kad ne znam rijesiti zadatak,a onda opet proucavam teoriju i trazim sto ne znam,kad skuzim da znam,vratim se na zadatak i opet ga ne znam rijesiti.
FER ili neki drugi faks? Ako si na FER-u, fiziku sam ja skuzio kod Horvata. Sto god o njemu pricali, da bjezi od njega, ovo ono, Horvat je bog fizike i to dokazuje na svakom predavanju.
Ako je u pitanju neki drugi faks, mozes pokusati s njegovom knjigom. Jest da ista ima 500-tinjak stranica, ali definitivno je odlicna literatura tim vise sto kazes da ti matisa dobro ide, a on sve koncepte do u detalje matematicki objasni.
Sto se tice generalnog rjesavajna zadataka, kao sto kaze kolega skica definitivno pomaze. Nekakav algoritmic rjesavanja bi bio ovaj.
imate li kakvu literaturu za najbolje ucenje fizike na fakultetu,trenutno koristim kulisica i ne svidja mi se knjiga,a ovo rjesavanje hrpetine istih zadataka s razlicitim brojevima je po meni ucenje napamet,a to mi nije cilj,volio bih znati kako ste vi svi shvatili fiziku tj. kako ste je ucili. ta fizika mi je najveci problem,matematiku rasturam,a fizika me zeza,na maturi sam napisao za 3,ali opet sam se patio s tim pitanjem "kako shvatiti fiziku",i nisam naisao na odgovor.fizika mi je zanimljiv predmet,ali nazivciram se i izgubim motivaciju kad ne znam rijesiti zadatak,a onda opet proucavam teoriju i trazim sto ne znam,kad skuzim da znam,vratim se na zadatak i opet ga ne znam rijesiti.
FER ili neki drugi faks? Ako si na FER-u, fiziku sam ja skuzio kod Horvata. Sto god o njemu pricali, da bjezi od njega, ovo ono, Horvat je bog fizike i to dokazuje na svakom predavanju.
Ako je u pitanju neki drugi faks, mozes pokusati s njegovom knjigom. Jest da ista ima 500-tinjak stranica, ali definitivno je odlicna literatura tim vise sto kazes da ti matisa dobro ide, a on sve koncepte do u detalje matematicki objasni.
Sto se tice generalnog rjesavajna zadataka, kao sto kaze kolega skica definitivno pomaze. Nekakav algoritmic rjesavanja bi bio ovaj.
prva sam godina racunarstva na etf-u,gaze nas fizikom,a imamo je samo prvu godinu.
prva sam godina racunarstva na etf-u,gaze nas fizikom,a imamo je samo prvu godinu.
Onda probaj nabaviti Horvatovu knjigu.
Fizika 1, mehanika i toplina, Dubravko Horvat.
Ako ne uspijes mogu ti ju poslati u el. obliku.
I nista, slijedis ovaj generalni algoritmic (hint: jako pomaze crtati svaku silu drugom bojom, zvuci smjesno, ali vjeruj mi) i malo po malo trebalo bi to sjesti.
prva sam godina racunarstva na etf-u,gaze nas fizikom,a imamo je samo prvu godinu.
Onda probaj nabaviti Horvatovu knjigu.
Fizika 1, mehanika i toplina, Dubravko Horvat.
Ako ne uspijes mogu ti ju poslati u el. obliku.
I nista, slijedis ovaj generalni algoritmic (hint: jako pomaze crtati svaku silu drugom bojom, zvuci smjesno, ali vjeruj mi) i malo po malo trebalo bi to sjesti.
ok,hvala poslao sam ti poruku u inbox.
Moze pomoc oko ovog zadatka?
Koliko elektrona treba oduzeti izoliranoj metalnoj kugli u vakuumu promjera 0.5m da potencijal poraste za 1V?
:)
Hvala unaprijed!
Koristiš izraz za potencijal, tj. φ = k*Q/r, a k = 1/(4*π*ε_r*ε_0), gdje je ε_0 permitivnost vakuuma
r = 0.5 m
vakuum => ε_r = 1
Δφ = 1 V
N = ?
Ako zapneš, ostruži
Δφ = φ_ 2 - φ_1
Δφ = k*Q_2/r - k*Q_1/r
Δφ = k/r (Q_2-Q_1),
Δφ = 1/(4*π*ε_0*r)*ΔQ, ΔQ=-N*(-e) = N*e, gdje je e elementarni naboj)
N = (4*π*ε_0*r*Δφ)/e
Uvrstiš vrijednosti i dobiješ N ≈ 3.475 * 10^8
moze li mi netko pomoći oko ovoga zadatka jer stvarno neznam kako da ga uradim
Omjer najviše i najniže frekvencije tona koncertnog klavira iznosi oko fviše/fniže ≈ 150. Ako žica koja proizvodi najviši ton ima duljinu 5cm, koliku bi duljinu trebala imati žica koja proizvodi najniži ton kada bi one imale jednaku masu po jedinici duljine i jednaku napetost?
Moze pomoc..
1.Na udaljenosti 10m od izvora zvuka razina intenziteta zvuka iznosi 90 dB. Na kojoj ce udaljenosti od izvora razina intenziteta zvuka biti 0dB? (Siri se na sve strane kao kuglasti val)
2. Srebrna zica dugacka je 80cm i ucvrscena na oba kraja. Izracunaj osnovnu frekvenciju stojnih valova ro napetosti od 200N ako je polumjer presjeka zice 0,2mm a gustoca srebra 10 700kg/m3 . Nacrtaj oblik stojnog vala pri toj osnovnoj frekvenciji.
3. Sismis leti okomito prema zidu pri brzinom 6m/s pri cemu stvara ultrazvuk frekvencije 45kHz . Odredi frekvenciju ultrazvuka koji dolazi na zid i frekvenciju ultrazvuka kojeg cuje sismis, temperatura okoline je 15stup.cel.
4. Dva broda krecu se uz obalu prema
istolu. Brzina prvog broda u odnosu na obalu je 45km/h a brzina drugog 64km/h. Morska struja na tom mjestu ima brzinu od 10km/h prema zapadu. Drugi brod posalje podvodni zvucni signal frekvencije 1200Hz prema prvom brodu. Koju frekvenciju cujes slusatelj na prvom brodu? Brzina zvuka u moru je 1520 m/s.
Znate već koje su oblasti (dinamika,termod.,kretanja i sl.)Zanima me koja literatura bi bila najbolja da nadoknadim ovo?
Imate li neke preporuke?
Navodno je Laborov udžbenik dosta dobar, a što se tiče zadataka, deri po Žutoj i Plavoj.
Moze pomoc za jedan zadatak. Unaprijed hvala.
Kroz dvije bakrene zice prolazi struja I=3A, jedna zica ima dvostruko veci promjer od druge. Odredi omjer brzine elektrona kroz te dvije zice.
.
I=Sven je lakše za pamtiti.