Pozdrav ekipa,
imam jedan problem pa se nadam da će mi netko od vas moći pomoći.
Znači bavim se poslom u kojem svakodnevno šaljem mailove nekim osobama za koje mislim da bi mogle biti zainteresirane za moje usluge, znači šaljem im mail samo jednom i ukoliko ne pokažu nikakav interes više ih ne kontaktiram. Moram napomenuti da kontaktiram ciljane skupine i šaljem mailove jedan po jedan, znači samo onima za koje mislim da bi mogli biti zainteresirani.
Šaljem poruke preko gmaila, sa svoje domene koja je povezana s njima, znači nije besplatan gmail račun. Moja email poruka uglavnom izgleda slično svaki put uz neke male promjene prilagođene svakom potencijalnom kupcu.
Već neko vrijeme radim na ovaj način i nisam imao nikakvih problema, međutim prije par dana sam shvatio da mi potencijalni kupci više ne odgovaraju na moje mailove. Napravio sam test i utvrdio da sve moje poruke završavaju u neželjenoj pošti. Mislio sam da su moje domenu stavili na crnu listu i da sve što se pošalje s nje ide u spam, pa sam registriarao novu domenu i spojio je s gmail računom. Prvih nekoliko mailova je pošta normalno stizala u inbox ali poslije je opet sve išlo u spam.
Sad mene zanima da li netko zna kako rješiti ovaj problem, odnosno što trebam uraditi da bih opet mogao normalno slati mailove, očito nije problem u domeni, možda su moju ip adresu označili kao nepoželjnu pa blokiraju sve što se pošalje s nje. Bio bih jako zahvalan ako bi mi netko pomogao jer mi o ovome ovisi posao koji radim.
Hvala unaprijed.
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Jednostavno - stani slati spam.
Jedan od načina na koji razni mail servisi detektiraju spam su prijave korisnika. Većina korisnika kada vidi neki mail koji nisu očekivali i koji još pritom dolazi iz nepoznatog izvora, taj mail označava kao spam. Google to sve vidi i kada više ljudi prijavi mail, Google, a i razni drugi e-mail servisi, e-mail adresu i domenu stavljaju na crnu listu.
Prvo što zanima ljude je na koji si način došao do njihove e-mail adrese; nitko ne želi da im e-mail adresa završi u nečijim rukama, a još manje da se netko reklamira i šalje im promotivne mailove na njihove e-mail adrese.
Rekao si da ti mailovi uglavnom izgledaju slično, to je još jedan od razloga zašto tvoji mailovi odlaze u spam. Spam mailovi su u većini slučajeva slični ili pak isti. Ako Google primjeti da su mailovi slični ili čak isti i da još dolaze s iste e-mail adrese, Google automatski zaključi da se radi o spamu.
Ako su ti mailovi s prve domene stizali u spam, pa si registrirao novu domenu, s koje su neko vrijeme normalno stizali mailovi i onda opet počeli završavati u spamu, problem je u domeni. Točnije, domena ti je završila na crnoj listi.
Rješenje tvojeg problema je jednostavno - prestani slati spam. E-mail nije namijenjen za reklamiranje vlastitih usluga; ako se želiš reklamirati imaš društvene mreže, Google i još hrpu načina kako možeš pronaći buduće kupce.
-ne spamaj.
-spam filter ne određuješ ti nego druga strana-primatelj i nemaš baš ništa s time hoće li te on klasificirati kao spam. :)
-registriraj firmu, poštuj pravila-zakone (prije svakog slanja moraš dobiti pristanak fizičke osobe, bez tog, nakon prvog maila-pitanja za dozvolu, svaki idući je zakonom kažnjiv spam od proljeća u EU..) .. firmama/pravna osoba, možeš slati, to je dozvoljeno (nije kažnjivo) ali i dalje ne odlučuješ ti o spamu.

-je, jer do tad nema kršenja zakona ili zabrane. Taj dio je sličan/identičan kao npr uznemiravanje telefonom, zabrana prilaska, mora se desiti 'prvi' i nakon tog zabrana brani dalje. Razlika je samo što od proljeća spamer prvo mora tražiti dozvolu ili kazna, dok je do sad bilo tako da on šalje.. a ako primatelj zabrani tek tad je postajalo spam-kažnjivo (kao što svaka npr online stranica mora imati i odjavu s mailngliste.. ako nema-kazna).
-nikad, nigjde, nitko nije kažnjen zbog prvog maila-spama.
-pošto se sad mora slati prvi-upit, to se ne smatra reklamom.. nego upravo to, upitom, traži se dozvola primatelja i (jedina važna promjena) ako ne odgovoriš ti znači da nema dozvolu za slanje.. i kažnjivo je, zakon sad kaže izričito da mora imati dozvolu + da jednako kao što se dozvola/pristanak da, može se u svakom trenutku povući-odjaviti-zabraniti i tek nakon tog postaje kažnjivo. (dok mail sam za sebe nikad ne može postati ilegalan.. nema ilegalnog maila, tk krimen je u slanju neželjenih poruka, ne u poruci kao takvoj) :)
-obrnuto, ako pristaneš-dozvoliš, tad je to željena poruka. Jedina bitna razlika je što mora imati dozvolu-pristanak primatelja i tad prva poruka (upit) ne može biti kažnjiva. Odnosno, ako to pošiljatelj (kao upravo ovaj) preksoči, tad je kažnjivo to što ne poštuje zakon-protokol, tj nije tražio pristanak, ne sama poruka.. (jednako kao što je kažnjivo to ako stranica nema odjavu, jer mora imati, jer tako kaže zakon-protokol i tad je kazna zbog tog, ne zbog reklame, ne miješati osnovu kazne).
-sjeti te se proljeće-ljeto, bezbrojnih mailova s upravo takvom porukom-upitom.. gdje traže dozvolu. To je legalno. Odgovor da/ne ili neodgovor=ne. Tek nakon tog je dozvoljeno ili zabranjeno.
-možemo ovog spamera npr pitati od kud mu adresar? .. ako mu vlasnik adrese nije dao, tad je na nedozvoljen način došao do adrese, tad je onaj tko mu je dao napravio prekršaj. Kad će to netko istražiti-kazniti? To shopinglanci obave nekom nagradnom igrom i sl.. jer inicijalno moraju imati pribavljenu mail adresu na legalan način, tj dobiti je od vlansika. Poznato je da kao 'alternativni' izvor, koriste 'prijatelje'.. npr na prezentaciji posuđa, kad vas traže telefon-mail svojih prijatelja.. -zabranjeno. Svaka osoba za sebe odlučuje, ne netko drugi. Kad će to sankcionirati? Kad će zatražiti dokaz o načinu pribavljanja podatka (telefon-mail..)?
+ sve to se odnosi za osobe-fizičke, dok za firme/pravne to ne vrijedi, njihovi kontakt podaci su javni-dostupni i upit-ponuda se može slati.
U potpunosti se slažem. Upravo zato su firme neposredno prije nego što je GDPR stupio na snagu, slale mailove u kojima su korisnika pitale za dopuštenje za nastavak slanja newslettera i slično. Ako korisnik firmi nije dao svoje dopuštenje, više mu se ne smiju slati mailovi.
Nisi u pravu. Čitava ideja iza dijela o oglašavanju u GDPR-u jest da korisnik koji želi primati obavijesti se sam prijavljuje na iste. Da ne bude zabune, ne pričam o onom mailu "prijavili ste se na naš newsletter, molimo potvrdite, tu se možete odjaviti..." već o slanju na e-mail adresu prikupljenu na bilo koji način ako pri tom nije izričito dana privola. Čak u vodičima koje su izdali ekvivalenti našeg AZOP-a u državama gdje takve agencije rade svoj posao izričito navodi primjere:
- ako se korisnik registrirao na web shop, imaš mu pravo slati mail vezan uz njegove narudžbe, uz promjene uvjete korištenja , te uz samo korisnički račun (primjerice reset lozinke) bez izričite privole
- za slanje bilo kakvih promotivnih ponuda, reklamiranje novih usluga ili mogućnosti trebaš izričitu privolu koja mora biti dana i ne smije biti predselektirana
Ovo što Marko govori je upravo povezano s tim - firme su slale takve mailove PRIJE stupanja na snagu GDPR-a jer poslije ne bi smjele ukoliko nemaju privolu kompatibilnu s GDPR-om. To je doslovno bilo "idemo slati spam dok još možemo".
Međutim, čak i prije samog GDPR-a, iako nije bilo toliko jake zakonske osnove za sankcioniranje takvog oglašavanja, isto je također kršilo uvjete korištenja samog mail servisa. Tu dolazimo do onog dijela o firmama - sve firme koje imalo drže do reputacije svoje domene, prije slanja maila prvo telefonski ponude usluge drugoj firmi i traže dopuštenje za poslati ponudu putem maila jer bi se direktno slanje neželjenog maila moglo prijaviti abuse službi neovisno o GDPR odredbama.
-ok, slažem se.. ili, granica je mutna :)
-zato i postavljam pitanje, adresari.. izvor? Kad će to netko kazniti? Jer to je početak, uvjet, ako ti dam svoj osobni podatak, tel-mail.. ako ga nisam dao, tad je pribavljen protupravno, kažnjivo (po već postojećim zakonima).. no jesmo li vidjeli neki primjer kazne?
- + naš zakon odavno 2003+ ima takve stavke, može.. ali se to ne koristi. Npr prikupljanje podataka, obim-namjena i zaštita+uništavanje nakon što je navedeni razlog prikupljana 'potrošen' (npr nagradna igra).. nitko ne provjerava 'zbirke podataka' i voditelje istih.. a to tako lijepo piše u zakonu :) -čekamo EU/kazne tek tad se nešto pokrene.
+ većina rekalma ima odjavu (mora imati).. no postoji još poneki (tutlek) koji nema.. (ili error 404 i sl.) -sankcije? To je ono što mi 'smeta' u (ne)provođenju zakona 'kod nas'.. ništa.
Micek jesi li čuo za GDPR i privole, jel znaš da se igraš vatrom?