Wildstar MMO

poruka: 1.317
|
čitano: 127.587
|
moderatori: DrNasty, pirat
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
11 godina
neaktivan
offline
Re: Wildstar MMO

Na kojoj si strani exile ili dominion i u kojoj si guildi

 

16 godina
online
Wildstar MMO

Gle, sad, no liferska ili ne, koliko vas je attunano na raid?

Imate world first 1 bossa 20 man raid, ovi gdje sam se prijavljivao su downali 3. i rade na 4. bossu. Jure kroz raid. Ozbiljnije, HC guilde koje su na tom nivou ne traze ljude koji mogu raidat 1-2 dana i to 4-5 sati max i jos u vremenu koje njima pase. Traze se ljudi koji raidaju SVAKI dan (osim tu i tamo iznimka sa JAAAKO dobrim obrazlozenjem) - ako te nema nisi dovoljno HC. Nitko nece ulagat vrijeme da te attuna ako:

-nisi dostupan kad njima to odgovara

-nisi spremna svaki dan na 5-6 sati raida

-nemas full runan gear (puno novca ode na to)

-nemas buffove

-nisi napamet naucio sve taktike i imas sve trazene/potrebne addonove BEZ da ti netko kaze koje moras imat

...

Onak pitao sam jel bas svaki dan treba 6 sati navecer bit spreman raidat, jedini odgovor koji sam dobio je "dude we said we're looking for serious, hc people

 

Ne kazem da je to do igre, dakako da je do ljudi, ali jos nisam nasao ozbilja guild koji je poceo nesto radit, a da su bili drugaciji. Vecina ljudi da bi te vodili u silver/gold dungeon run traze da imas silver/gold achievement za taj dungeon.

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Wildstar MMO

pa to je stvarno pretjerivanje,ali ok ako su hc raid guild sta ocekivat.jedina opcija je traziti casual guild koji nece biti tolko zahtjevni...

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
online
Wildstar MMO

Ne znam sto reci... ja vjerujem da ima casual guildova, ali jos nisam vidio casual gdje je pod normalno radit silver runove, kamo li da je netko attunan za raid.

Hc ocito nebum vidio, toliko vremena nemam. Uostalom imam zivot, djecu i zenu izvan igre, nebum niti svaku vecer visio u igri, a sigurno popodneva. 2-3 noci u tjednu za raid je sasvim OK, ali svi su svjesni da se 20 man nemre tak cistit, a kamo li 40 man, barem ne prvih nekoliko mjeseci.

Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Wildstar MMO
Rhodin kaže...

Ne znam sto reci... ja vjerujem da ima casual guildova, ali jos nisam vidio casual gdje je pod normalno radit silver runove, kamo li da je netko attunan za raid.

Hc ocito nebum vidio, toliko vremena nemam. Uostalom imam zivot, djecu i zenu izvan igre, nebum niti svaku vecer visio u igri, a sigurno popodneva. 2-3 noci u tjednu za raid je sasvim OK, ali svi su svjesni da se 20 man nemre tak cistit, a kamo li 40 man, barem ne prvih nekoliko mjeseci.

Odložiš igru dok se situacija ne promjeni (nerfovi ili te žena izbaci iz kuće).  Stvari će se promjeniti, ne može 300-400 ljudi koji imaju mogućnost biti savršeni raideri održavati njima igru. 

I'm very large!
16 godina
online
Wildstar MMO

Prezabavna je igra trenutno :D

Treba naci nesto izmedju. Imam sad neki kvazi casual guild, radimo na tim dungeonima, doci cemo tamo. Ekipa je OK ako nista drugo i neki ljudi ovo shvacaju ozbiljno. Jedini problem, jucer, subota navecer, 12 ljudi online, prekjucer, petak navecer 13. Trebat cemo jos ljudi :D

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
odjavljen
offline
Wildstar MMO

Vidi, Rhodine, da je razlog zašto ne igram više WoW ovdje još veći problem. {#} U WoW-u je uvijek bilo guildova koji su forsirali beskonačne i svakodnevne raidove, ali i onih koji su dobrom igrom u 2-3 sata tjedno (ili dvaput tako) rješavali sve, što je još nekako bilo i podnošljivo. Mislim da će "hc raidanje" u Wildstaru ostati isključiva privilegija učenika, propalih studenata i samaca bez posla, a s dovoljno love da ne rade. Bezveze. To mi se baš i ne sviđa kao koncept, jer se dobar MMO može napraviti i bez toga.

Sve što napišem moj je osobni stav i ne odražava nužno stav Bug d.o.o.
Poruka je uređivana zadnji put ned 29.6.2014 10:46 (Tonči).
Moj PC  
6 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Wildstar MMO
Tonči kaže...

Vidi, Rhodine, da je razlog zašto ne igram više WoW ovdje još veći problem. {#} U WoW-u je uvijek bilo guildova koji su forsirali beskonačne i svakodnevne raidove, ali i onih koji su dobrom igrom u 2-3 sata tjedno (ili dvaput tako) rješavali sve, što je još nekako bilo i podnošljivo. Mislim da će "hc raidanje" u Wildstaru ostati isključiva privilegija učenika, propalih studenata i samaca bez posla, a s dovoljno love da ne rade. Bezveze. To mi se baš i ne sviđa kao koncept, jer se dobar MMO može napraviti i bez toga.

Koja je zapravo ideja tog hc raidanja? Jel se zarađuje na tome il šta? Jos bi ajde kuzio da su neki hardcore pvp igraci pa se trude biti najbolji i najjaci na serveru. Al provodit 6-7 sati svaki dan na HC raidanje, kaj se dobi sa time, jel gear ide u beskonacnost il sta, dal postoji neki ranking system za raidanje pa onda su rankirani po kolicini i brzini raidanja? Shvacam da ljudi igraju MMO iz zabave i zele odredeni izazov, al igrat 6-7 sati dnevno sigurno nije iz ciste zabave. Nisam nikad igro neki harcore mmo pa fakat neznam u cem je fora u raidanju po citave dane. Jedini razlog koji mogu zamisliti za tolko raidanje je da se uz sve to da zaraditi 2-3k kuna mjesecno bar na igri, onda bi donekle shvatio zasto tolko igranja neceg takvog.

lol [eu]east: cpt z0mbiePL
16 godina
odjavljen
offline
Re: Wildstar MMO

http://arstechnica.com/gaming/2014/06/impressions-wildstar-revels-in-its-old-school-mmorpg-rigidity/

 

To je jedan osvrt...

 

Inače, dok sam bio student imao sam beskonačno mnogo slobodnog vremena i WoW, primjerice, bio je fantastičan. Neprekinuti, homogeni svijet s dobrim loreom, dobrom mehanikom i tisućama igrača. HC se igrao na dnevnoj bazi, raidalo se navečer i bez obaveza da se naći dva tri sata dnevno. To je WoWu bilo dosta za HC raidanje (igrao sam u velikim progress guildovima). Međutim, i u tom slučaju si riskirao ispite, vezu... dosta je tu vremena išlo i ja sam prestao onog trenutka kad je dolazak na neki raid postao obaveza, kad si počeo igrati i dosađivati se, a ne uživati. Meni je WoW počeo propadati kad su počeli gušiti world PvP, dodavati battlegrounde, pa arene i nakon što su uvedeni leteći mountovi i dailyji. Igra je postala posao, a ne gušt. Za MMO, pogotovo ovog tipa (200% rigidnijeg od WoWa) nemam vremena.

Sve što napišem moj je osobni stav i ne odražava nužno stav Bug d.o.o.
16 godina
online
Wildstar MMO

Ma to je mahom ekipa koja je mjesecima igrala betu i sad se dokazuju sa "realm first" achievementima. Ovo je u biti utrka sa vremenom - vec su to jednom odradili i sad se medjusobno dokazuju. Ostali guildovi koji nisu imali closed beta invite privilegije, vec su pratili filmice na twitchu/youtubeu se takodjer pokusavaju progurat i cim prije cistit i bit attunani.

Nije nemoguce, problem je koncept raida. U beti nije nikad nitko napravio progress dalje od 4. bossa u 40 man raidu (ili tako nesto) - Carbine team nije ocistio 40 man raid. To je kao "cool stvar" i oni zele biti "na nivou" - zele da ovo doista bude "HC". Ja samo ne vidim koja je poanta "HC"-a u igri kad nije sve u skillu. Malo slabije radi igra na nekim masinama, bude veliki delay, iako ingame ne pise tako (moras u stvari downloadati neki addon da ti prikaze realan delay". Nikad nisam imao problema sa pingom ko ovdje. Ljudi izvodje bjesne gliste, smanjuju detalje, instaliraju leatri latency fix, razvlace UTP kabel preko cijelog stana, samo da si stabiliziraju ping na nekih 50-60. Ovo rade ljudi iz UK sa 30MBps vezom (optika) - dakle nije samo do "balkanske infrastrukture".

To vec u startu predstavlja problem.

Dalje je tu Carbine koji zele da ovo bude "HC" - oni sami kazu "jednom kad ce 40 man raid biti na farmu, trebat ce 6 sati da ga se ocisti" - dakle kad ga ljudi budu mogli na coravo zavrsavat, morat ce to raditi 2 dana. Do stada ce valjda proci mjeseci.

 

Sto se tice zahtjeva guildova... a to je sad druga stvar. Vecina ima 4-5 dana u tjednu sa 4-5 sati. Neki vise, (skoro/vjerojatno) nitko ozbiljan manje. Da bi se odradio 40 man treba imat 2 20 man teama, to je valjda 25 ljudi u svakom, dakle 10 dungeon grupa koje su attunane na 20 man. Tu lezi glavnina problema.

 

Za casual igrace ne postoji mjesto u ovoj igri, tkogod misli drugacije u zabludi je. To mi postaje sve vise ocito.

Moj PC  
2 0 hvala 1
13 godina
neaktivan
offline
Wildstar MMO

Rhodine ,

 

slažem se s tobom u većini razmišljanja. Ali ne vidim poantu. I sam kažeš da imaš obitelj, radiš... znači nije više kao nekad , isto kao i meni kad sam si dozvolio 8+ sati dnevno wow-a. Sad su tu žena , posao , neki drugi prioriteti. Ali jednostavno ova igra tako funkcionira. Tko želi casual trčkaranje ili poneki dangeon malo pvp nek igra gw2 ili Eso. Ovo je sasvim neka druga priča i ja ne vidim problem u tome. Nemožeš i ovce i novce u isto vrijeme tražit.  Ili mi moramo priznat da smo postali prestari za sve ovo....

 
0 0 hvala 0
16 godina
odjavljen
offline
Re: Wildstar MMO
weco75 kaže...

Rhodine ,

 

slažem se s tobom u većini razmišljanja. Ali ne vidim poantu. I sam kažeš da imaš obitelj, radiš... znači nije više kao nekad , isto kao i meni kad sam si dozvolio 8+ sati dnevno wow-a. Sad su tu žena , posao , neki drugi prioriteti. Ali jednostavno ova igra tako funkcionira. Tko želi casual trčkaranje ili poneki dangeon malo pvp nek igra gw2 ili Eso. Ovo je sasvim neka druga priča i ja ne vidim problem u tome. Nemožeš i ovce i novce u isto vrijeme tražit.  Ili mi moramo priznat da smo postali prestari za sve ovo....

Pogrešno. Dobar MMO se može dizajnirati i može postojati tako da HC igranje ne zahtijeva HC vrijeme, nego HC skill, bila to organizacija ili način igre.

Sve što napišem moj je osobni stav i ne odražava nužno stav Bug d.o.o.
17 godina
offline
Re: Wildstar MMO
Tonči kaže...
weco75 kaže...

Rhodine ,

 

slažem se s tobom u većini razmišljanja. Ali ne vidim poantu. I sam kažeš da imaš obitelj, radiš... znači nije više kao nekad , isto kao i meni kad sam si dozvolio 8+ sati dnevno wow-a. Sad su tu žena , posao , neki drugi prioriteti. Ali jednostavno ova igra tako funkcionira. Tko želi casual trčkaranje ili poneki dangeon malo pvp nek igra gw2 ili Eso. Ovo je sasvim neka druga priča i ja ne vidim problem u tome. Nemožeš i ovce i novce u isto vrijeme tražit.  Ili mi moramo priznat da smo postali prestari za sve ovo....

Pogrešno. Dobar MMO se može dizajnirati i može postojati tako da HC igranje ne zahtijeva HC vrijeme, nego HC skill, bila to organizacija ili način igre.

 

Istina. Evo sjećam se u DAOC-u raida Albiona na Midgard, pripreme su trajale 2 tjedna, na kraju je sudjelovalo oko 400 ljudi, ali smo sve odradili u sat vremena, plus

72 sata obrane nakon toga (ali i to smo odradili u smjenema, neko po sat vremena, neko po 15 sati, kako je kome odgovaralo). To je prava fleksibilnost

It is our duty as men and women to proceed as though the limits of our abilities do not exist - Pierre Teilhard de Chardin
13 godina
neaktivan
offline
Re: Wildstar MMO
Tonči kaže...
weco75 kaže...

Rhodine ,

 

slažem se s tobom u većini razmišljanja. Ali ne vidim poantu. I sam kažeš da imaš obitelj, radiš... znači nije više kao nekad , isto kao i meni kad sam si dozvolio 8+ sati dnevno wow-a. Sad su tu žena , posao , neki drugi prioriteti. Ali jednostavno ova igra tako funkcionira. Tko želi casual trčkaranje ili poneki dangeon malo pvp nek igra gw2 ili Eso. Ovo je sasvim neka druga priča i ja ne vidim problem u tome. Nemožeš i ovce i novce u isto vrijeme tražit.  Ili mi moramo priznat da smo postali prestari za sve ovo....

Pogrešno. Dobar MMO se može dizajnirati i može postojati tako da HC igranje ne zahtijeva HC vrijeme, nego HC skill, bila to organizacija ili način igre.

 Ok Tonči, lijepo razmišljanje. Navedi mi bar 2 naslova koja su takva...

16 godina
online
Wildstar MMO

Pa WoW je bio takav... Rift je bio takav. Aion necu spominjat jer nit sam ga igrao nit je imao contenta, ali isto nije zahtjevao 6-7 sati ciscenja raida "na farmu". Kad si zgeran sa svime i samo odradujes raid da si farmas offspec gear i 3-4 "nova clana" gearas, onako za sport ili ti kad ti je raid "na farmu" trebalo je 2-3 sata onako uvrh glave. Ovdje ce po svemu u toj fazi trebat 6-7 sati i to je slobodna procjena jer jos nitko nikad nije bio u toj fazi, znaci moguce i vise.

Dungeon gold reward se ovdje radi 30-45 minuta (to su uvjeti moze i manje, ali ne puno manje), a teski su. Nemam problema sa tezinom, ali guild koji ce imat sve na farmu i zeli svaki tjedan sve pocistit za atunanje clanova, altova i slicno, treba po trenutnim procjenama 3 dana za to kad je "sve na farm".

 

Ne slazem se uvijek sa Toncijem, a bome ni on samnom, ali ovdje mislim da je u potpunosti u pravu. HC bi trebao imat veze sa skilom, a ne sa vremenom potrebnim da se nesto ucini. Mozda je strahovito losa analogija, ali Rubikovu kocku netko "bez skilla" moze slagati danima, nece ju nikad slozit, dok ju HC ljudi, ili barem ljudi koji znaju algoritam i vjezbaju stalno, slazu u 3-5 sekundi. To je skill. To ne znaci da sama stvar nije genijalno zamisljena, da ne treba skila, da nije dobra, bas naprotiv.

Wildstar dungeoni su jednako teski, zahtjevaju teamspeak (ili neki slican voip client), organizaciju, ne prastaju pogreske. Ne bi bili nista bolji niti "vise HC" da traju duplo.

Moj PC  
3 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Wildstar MMO

Eto da i ja dam svojih 50 lipa.
Igra je poprilicno teska u instancama, greske slabo prolaze. Isto tako malo kojih 5 PUG ljudi istovremeno zna  sto tocno treba na vecini bosseva. Usao sam u stormtalons lair vec x puta i nisam ga ni jednom zavrsio. wow stil je tolko ubio  mentalitet ljudi da automatski nakon jednog vajpa onaj najgori mangup prvi u bijesu izadje. Ima ocitih grupa gdje nakon dva trash packa vidis ima li smisla nastavit il ne al svaki PUG ce vajpat kad tad. Iskreno to mi se svidja i boli me briga dal ce trebat jos 2 tjedna dal zavrsim instancu a nije igra gdje imas dvije tipke i u polusnu spamas i zavrsit ces za 20 min kao u svakoj instanci nakon lich kinga icc patcha.
Isto tako kaj se rajdanja tice. Pa sto ako necu vidjet prvog bossa ili necu imat "epic" gear. Bar ce taj gear imat vrijednost vecu od sharda i covjek koji ga je lootao ce znat za sto je igrao. mozda je nolifer ili kako god vi to zvali. jebiga ima vremena i skupit ce gear. hvala bogu da ja koji mogu igrat 3h mozda dnevno nemam gear ko on. smijao bi mu se. s vremenom ce gear check podici malo granice tolerancije na greske i vise ljudi ce rjesavat to. Ako trazite igru za casual rajdanje wow kroz svaku ekspanziju spusta granice casuala. Jedan od razloga zasicenja wowa meni je gubitak osjecaja nekog dostignuca ako nisam hc rajdao (konkretno world progress a ne gearwise). ono kraftanje legendarya u pugovima je bilo pomalo smjesno i sramotno kolko je lako bilo napravit ak si bio imalo zainteresiran, spreman biti strpljiv i vodit pug .Uostalom ako je 6h rajdanja potrebno da se prodje, i nije puno ak se moze 2x3h ili 3x2h igrat (realno) (progresanje se naravno ne racuna)
Ima dosta social/casual klanova koji ce probat rajdat pa cu se probat prikrpat jednom pa sta bude bude. samo nek ne rade od epic itema "common" dropove.

A vi matorci (ukljucujuci mene) mozete vajnat kolko god zelite da ne mozete rajdat jer imate djecu, zenu, posao, ko vam kriv sto imate zivot :). igra je napravljena sto se tezine tice taman. jos samo da patchaju govna koja ustvari unistavaju igru (da mi fps ne pada ispod 20 mozda bi mogao  komentirat i pvp).

/cheers

Poruka je uređivana zadnji put uto 1.7.2014 4:46 (Fiction).
 
1 0 hvala 0
16 godina
online
Wildstar MMO

Ti nisi shvatio sto znaci 6-7 sati. To ti je kad ti je 40 man raid "na farmu" - ekvivalent tome bi bio da stormtalon na veteran cistis u 10 minuta.

Znaci stormtalon je tezak. Ja ga jos nisam uspio ubit sa proslim guildom. Bas sam prekjucer promijenio guild, pa sam sinoc u skullcano dobio bronze (trebamo oko 3 minute skinut na jucerasnjem vremenu).

Nitko ovdje ne govori da je problem sto se dungeoni nisu ocistili u 1 danu i sto nismo jos u 20 man raidu. Problem je sto su raidovi koncipirani tako da traju predugo. Da su teski i da ti trebaju tjedni da se nauce sve taktike i da se po 3-4 tjedna uci kako ubiti bossa, to bi bilo super. Problem je sto je stvar koncipirana tako, da uz to sto trebaju tjedni da se svi zgeraju i da se nauce taktike svakog bossa, jednom kad su svi zgerani i znaju se taktike svih boseva i svi imaju BiS gear u potpunosti runan, buffani su i koriste sve poznate taktike, trebaju 6-7 sati da ga ociste. Tih 6-7 sati je tocno ekvivalent stormtalona na veteranu u 10-12 minuta. Znaci kad si u fazi da ti stormtalon traje 27-29 minuta i da "taman jedva silver/gold pstizes" taj 40 man raid traje vjerojatno oko 10-12 sati. Znaci 3 dana... sa glupostima tipa kasnjenjem na startu, cekanjem clanova, dodatne organizacije i slicno, vjerojatno i 4 dana, samo za 1 raid. A prije njega zelis taj tjedan ocistit i 20 man (vjerojatno).

 

EDIT: ali da se ne vrtim u krug stalno sa jednim te istim. Na stranu to koliko traje, dungeoni su j*beno zabavni. Nadam se zavrsit 20 man, a sve dalje je super stvar.

Dodatni problem mi je nastao u PvP sceni jer sam ju zanemario neko vrijeme, igrao sam samo pug practise arene, koji su zivi kaos. Imam sad bodove za kupit barem nesto geara, ali nemam sa kime. Nitko me ne uzima u premade jer nemam gear, nemrem dobit gear bez premadea i 1500 ratinga :D

U biti sam u fazi nemres nikog ubit, svi sa bilo kakvim pvp gearom mogu ubit mene (da, tolika je razlika sa samo 1-2 komada PvP geara), a moze se do njega (najboljeg geara) doci kroz BG. Jedina iznimka je BiS weapon koji je epic i za koji trebaju sve 3 grane PvP-a tj. BG, arena i warplot rating.

Poruka je uređivana zadnji put uto 1.7.2014 8:31 (Rhodin).
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
offline
Re: Wildstar MMO
Rhodin kaže...

 

EDIT: ali da se ne vrtim u krug stalno sa jednim te istim. Na stranu to koliko traje, dungeoni su j*beno zabavni. Nadam se zavrsit 20 man, a sve dalje je super stvar.

Dodatni problem mi je nastao u PvP sceni jer sam ju zanemario neko vrijeme, igrao sam samo pug practise arene, koji su zivi kaos. Imam sad bodove za kupit barem nesto geara, ali nemam sa kime. Nitko me ne uzima u premade jer nemam gear, nemrem dobit gear bez premadea i 1500 ratinga :D

U biti sam u fazi nemres nikog ubit, svi sa bilo kakvim pvp gearom mogu ubit mene (da, tolika je razlika sa samo 1-2 komada PvP geara), a moze se do njega (najboljeg geara) doci kroz BG. Jedina iznimka je BiS weapon koji je epic i za koji trebaju sve 3 grane PvP-a tj. BG, arena i warplot rating.

 

To je dobra strana GW2, i igrač sa prosječnim gearom u WvWvW može sredit onoga što ima sve maxano, dok su u pvp instancama svi isti (tj nisu, ovisi

koji gear su odabrali, ali svi imaju sve na raspolaganju). DAOC je isto sve do TOA ekspanzije bio skill > gear i tad je bio najzabavniji

It is our duty as men and women to proceed as though the limits of our abilities do not exist - Pierre Teilhard de Chardin
16 godina
odjavljen
offline
Wildstar MMO

Mislim da nije shvatio srž problema: nije problem ako igra zahtijeva vještinu, znanje ili opremu; tu ja ne vidim problem. Problem nastaje kad se težina igre umjetno podiže produljivanjem rješavanja problema za koji su ispunjeni svi ti uvjeti, dakle kad za raid trebaš tako puno vremena uz opremu, vještinu i znanje.

 

Netko me gore pitao da neka dam primjer MMO-a koji je dobro dizajniran. Pa eto, WoW prvi. Znalo je to trajati 2-3 sata, ali OK je to, dva sata dobre zabave su dva sata dobre zabave. I dobar film danas traje 2-2,5 sati. Provesti jednom, dvaput ili čak triput 2-3 sata u igri i nije neki problem. WoW je u naj-HC vrijeme (dok smo lovili T1, T2... opremu) tražio se attunement za instance i sl. ali nikad se nije tražilo da svaki dan visiš radno vrijeme u igri. Dobar dizajner će dizajnirati sve tako da ne traži nenormalno vrijeme, a istovremeno je izazov.

 

Wildstaru bi to mogao postati problem iz perspektive demografije. Tko može imati toliko vremena? Na taj način lako bi mogli ostati praktički bez starije populacije od tinejdžera, jer stariji uglavnom imaju pametnijeg/važnijeg posla u životu. I nije problem ako igre igraju samo tinejdžeri, ali koliko se sjećam iz WoW-a, dobar dio guildova (progress, HC) je bio demografski smješten u 20-40 starosnu grupu.

Sve što napišem moj je osobni stav i ne odražava nužno stav Bug d.o.o.
Moj PC  
1 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Re: Wildstar MMO
Tonči kaže...

Mislim da nije shvatio srž problema: nije problem ako igra zahtijeva vještinu, znanje ili opremu; tu ja ne vidim problem. Problem nastaje kad se težina igre umjetno podiže produljivanjem rješavanja problema za koji su ispunjeni svi ti uvjeti, dakle kad za raid trebaš tako puno vremena uz opremu, vještinu i znanje.

 

Netko me gore pitao da neka dam primjer MMO-a koji je dobro dizajniran. Pa eto, WoW prvi. Znalo je to trajati 2-3 sata, ali OK je to, dva sata dobre zabave su dva sata dobre zabave. I dobar film danas traje 2-2,5 sati. Provesti jednom, dvaput ili čak triput 2-3 sata u igri i nije neki problem. WoW je u naj-HC vrijeme (dok smo lovili T1, T2... opremu) tražio se attunement za instance i sl. ali nikad se nije tražilo da svaki dan visiš radno vrijeme u igri. Dobar dizajner će dizajnirati sve tako da ne traži nenormalno vrijeme, a istovremeno je izazov.

 

Wildstaru bi to mogao postati problem iz perspektive demografije. Tko može imati toliko vremena? Na taj način lako bi mogli ostati praktički bez starije populacije od tinejdžera, jer stariji uglavnom imaju pametnijeg/važnijeg posla u životu. I nije problem ako igre igraju samo tinejdžeri, ali koliko se sjećam iz WoW-a, dobar dio guildova (progress, HC) je bio demografski smješten u 20-40 starosnu grupu.

 

 

Ok, daješ primjer Wow-a koji je prošlo svršeno vrijeme za većinu gamera. Možda je to wow bio prije 5 i više godina dok ga nisu totalno zaglupili svakakvim idiotarijama. Ne sjećam se baš da si Black Temple ili Ulduar mogao za 2 sata završiti osim ako nisi imao perfektno gearane ljude. Ja sam te pitao da mi navedeš primjer nekog mmo-a koji ne zahtjeva toliko vremena za hc end game...   Samo da ti navedem primjer u Wildstaru - dangeoni. E sad, ti ih možeš završiti za 2 sata , a možeš za 35 minuta ( govorim o normal težini ) . Neznam gdje je to umjetno produljivanje igre . Ako imaš tanka , koji to nije , ali glumi da je , naravno da ćeš wipe-at ko nenormalan i raditi nešto 2 + sata. Ja samo želim reći da je ova igra prepuna contenta , za kojeg ja nažalost nemam vremena kao i većina zaposlenih ljudi, ali čemu kriviti Carbine za to...  Da su stavili da raidovi traju 2 sata, 99 % ljudi bi ih završilo već sada i sralo kako igra nema contenta....

 

Edit : uostalom , većina ljudi već priča da ima je igra preteška, znači samo prvi dangeoni, i već sada traže nerf... Toliko o gaming populaciji danas....

Poruka je uređivana zadnji put uto 1.7.2014 12:12 (weco75).
16 godina
odjavljen
offline
Re: Wildstar MMO
weco75 kaže...

 

 

Ok, daješ primjer Wow-a koji je prošlo svršeno vrijeme za većinu gamera. Možda je to wow bio prije 5 i više godina dok ga nisu totalno zaglupili svakakvim idiotarijama. Ne sjećam se baš da si Black Temple ili Ulduar mogao za 2 sata završiti osim ako nisi imao perfektno gearane ljude. Ja sam te pitao da mi navedeš primjer nekog mmo-a koji ne zahtjeva toliko vremena za hc end game...  

Wildstar, kako kaže R. traži 4-5 sati. Ti me pitaš da ti navedem MMO koji ne zahtijeva toliko vremena za hc end game, a ja ti dam upravo takav primjer i ti me opet pitaš?!

Black Temple i Ulduar pogotovo, radili su se 2-3 sata i ako se i ne bi stiglo u komadu, idući dan bi se odigralo do kraja. To su dva dana. Ovdje guildovi traže cijeli tjedan po x sati.

Ionako je (s ovim se mnogi ne slažu) Wildstar nekakva kopija vanilla WoW-a, ali to pretjerivanje u traženom ulaganju vremena jest za kriviti Carbine; a koga ću drugoga? NCSOFT?

 

Vremensko (nazovimo to enduro) dizanje težine ima smisla samo onda kad želiš da igrači moraju držati koncentraciju i organizaciju neko vrijeme, ali to vrijeme, da ne znam koliko toga trebaš napraviti ne smije biti:

 

Rhodin kaže...

koji mogu raidat 1-2 dana i to 4-5 sati max i jos u vremenu koje njima pase. Traze se ljudi koji raidaju SVAKI dan (osim tu i tamo iznimka sa JAAAKO dobrim obrazlozenjem) - ako te nema nisi dovoljno HC. Nitko nece ulagat vrijeme da te attuna ako

Onak pitao sam jel bas svaki dan treba 6 sati navecer bit spreman raidat, jedini odgovor koji sam dobio je "dude we said we're looking for serious, hc people

 

U tome je poanta. To je loš dizajn. Znam da zvučim kao trol, jer je Wildstar sada jako popularan i igra je sva cool i simpa, ali to promatram iz perspektive nekoga tko itekako puno radi na game dizajnu (znanstveno). Igram igre već 26-27 godina i odigrao sam praktički svaki MMO koji sam uspio nabaviti, dakle iskustva imam u tom kontekstu.

 

Uzmi za primjer Age of Conan. Igra je na tržište stigla kao "wow-killer" (jedan od njih pet najavljenih Warhammer, Aion, Rift...) i zaista se prodala u bijesnim brojevima u startu, a hladni tuš je stigao u obliku nedostatka contenta na 50-60 levelu i praktički nepostojećeg end-gamea (minimalnog). Za ludu Conanu grafika koja je bila fantastična, za ludu im dobra mehanika borbe, solidna priča i super okruženje uz dobar dizajn okoliša, kad su Žderači sadržaja(TM)(R) "uništili" igru u mjesec dana. 

 

E sad. U čemu je razlika između nepostojećeg i nedostupnog sadržaja? U ničemu. Nepostojeći u Conanu je bio nedostupan manjem broju igrača koji su brzo došli do kraja (HC igrači). Nedostupan u Wildstaru je nedostupan većini igrača koji nemaju vremena biti manjina igrača, HC igrači. Dakle, ovdje se radi samo o tome koju ćeš grupu ciljati.

 

Problem koji vidim (drugi se uopće ne moraju složiti, naravno) je u tome da MMO nema smisla ciljati na način na koji to radi Carbine. Istina, nezrelost pristupa Funcoma koji je upropastio dobru priliku - to je bilo vrijeme kad je svatko i njegov brat želio prestati s WoW-om i naći nešto novo - nije ništa bolja, dapače gora je opcija.  Blizzardov pristup možda iritira HC igrače i ljubitelje vanilla pristupa, ali omogućuje ono što je "zlatni gral" MMO dizajna: zadržati casuale (PvP, dungeoni, raidovi) i HC igrače kroz iste, ali HC raidove i sl. Sadržaj nije nedostupan, nego je samo drugačije skaliran za igrače s manje vremena.

 

Tu se vidi zrelost kompanije; Blizzarda koji već 10 godina drži jedan MMO na top ljestvicama i s milijunima pretplatnika i svih ostalih koji u roku od par mjeseci ili propadnu ili prijeđu na F2P iz nužde (ne dizajna). Ne igram WoW, jer mi se ne sviđa kakav je sada, ali to ne znači da objektivno nije mnogo bolje riješen od drugih.

Sve što napišem moj je osobni stav i ne odražava nužno stav Bug d.o.o.
13 godina
offline
Re: Wildstar MMO
weco75 kaže...
Tonči kaže...

Mislim da nije shvatio srž problema: nije problem ako igra zahtijeva vještinu, znanje ili opremu; tu ja ne vidim problem. Problem nastaje kad se težina igre umjetno podiže produljivanjem rješavanja problema za koji su ispunjeni svi ti uvjeti, dakle kad za raid trebaš tako puno vremena uz opremu, vještinu i znanje.

 

Netko me gore pitao da neka dam primjer MMO-a koji je dobro dizajniran. Pa eto, WoW prvi. Znalo je to trajati 2-3 sata, ali OK je to, dva sata dobre zabave su dva sata dobre zabave. I dobar film danas traje 2-2,5 sati. Provesti jednom, dvaput ili čak triput 2-3 sata u igri i nije neki problem. WoW je u naj-HC vrijeme (dok smo lovili T1, T2... opremu) tražio se attunement za instance i sl. ali nikad se nije tražilo da svaki dan visiš radno vrijeme u igri. Dobar dizajner će dizajnirati sve tako da ne traži nenormalno vrijeme, a istovremeno je izazov.

 

Wildstaru bi to mogao postati problem iz perspektive demografije. Tko može imati toliko vremena? Na taj način lako bi mogli ostati praktički bez starije populacije od tinejdžera, jer stariji uglavnom imaju pametnijeg/važnijeg posla u životu. I nije problem ako igre igraju samo tinejdžeri, ali koliko se sjećam iz WoW-a, dobar dio guildova (progress, HC) je bio demografski smješten u 20-40 starosnu grupu.

 

 

Ok, daješ primjer Wow-a koji je prošlo svršeno vrijeme za većinu gamera. Možda je to wow bio prije 5 i više godina dok ga nisu totalno zaglupili svakakvim idiotarijama. Ne sjećam se baš da si Black Temple ili Ulduar mogao za 2 sata završiti osim ako nisi imao perfektno gearane ljude. Ja sam te pitao da mi navedeš primjer nekog mmo-a koji ne zahtjeva toliko vremena za hc end game...   Samo da ti navedem primjer u Wildstaru - dangeoni. E sad, ti ih možeš završiti za 2 sata , a možeš za 35 minuta ( govorim o normal težini ) . Neznam gdje je to umjetno produljivanje igre . Ako imaš tanka , koji to nije , ali glumi da je , naravno da ćeš wipe-at ko nenormalan i raditi nešto 2 + sata. Ja samo želim reći da je ova igra prepuna contenta , za kojeg ja nažalost nemam vremena kao i većina zaposlenih ljudi, ali čemu kriviti Carbine za to...  Da su stavili da raidovi traju 2 sata, 99 % ljudi bi ih završilo već sada i sralo kako igra nema contenta....

 

Edit : uostalom , većina ljudi već priča da ima je igra preteška, znači samo prvi dangeoni, i već sada traže nerf... Toliko o gaming populaciji danas....

Onaj tko kaze da je wow prošlo svršeno vrijeme ili ga nije igrao dovoljno,ili se kompletno zasitio igre,sto je i normalno.Wow je jednostavno morao evoluirati,Normalno,bilo je tu i glupih odluka tipa izjednacavanja 25m i 10m,ali srecom tu gresku ce ispraviti u sljedecoj ekspanziji.A i na primjeru Wildstara vidimo da je ljudima tesko udovoljiti.

 

Mnogi wowu zamjeraju "poglupljivanje" contenta,pogotovo pve ali to u biti nije istina,stvar je u tome sto je vecina sadrzaja samo dostupnija,ali za onog tko hoce izazov,on je i dalje tu.Recimo dungeoni;normal i hc dungeoni jesu faceroll(osobno i meni su prelaki,u cataclysmi je bilo bolje)),ali zato je tu uveden challenge mode,gdje bez ts,ventrilla ili skypa te poznavanje svake mehianike bossa jednostavno neces proci prvog bossa,a kamoli zavrsiti isti.

Ista svar i za raidanje,za casualce tu je lfr koje je poprilicno pojednstavljen i poglupljen,a za ozbiljne raidere tu je hc mod,koje je pravi primjer da se moze napraviti kvalitetan raid za kojeg nije potrebno igrati 7 dana tjedno i tako mjesecima.Recimo,za ciscenje zadnjeg  raida, Siege of Orgrimmar,kvalitenoj i poslozenoj gildi koja raida 3 dana tjedno po 3 sata(sto je danas neki standard) trebalo je cca 4-5 mjeseci,dok su recimo hardcore gilde cistile soo za mjesec dana.

I kada taj soo  jednom ocistis,farm raid ti traje max 3-4 sata,i to cisto zato sto raid ima 14 bossova,pa i ima dosta posla.

 

Istina,ima u wowu stvari koje su nepovratno unistene,kao recimo world pvp ,ali nakon isprobavanja nekoliko mmo(gw2,swtor,rift i wildstar beta) uvijek sam se vracao wowu,jednstavno igra nudi sadrzaj za sve tipove igraca,od teskih casualaca do hardcore ekipe,a meni to definitvno pase,jer vise nisam u mogucnosti raidati 6-7 sati dnevno,a i dalje zelim uzivati u kvalitetnom raidanju koje wow nudi.

 

A posto mi je raidanje prioritet,odlucio sam malo sacekati sa kupnjom wildstara dok se situacija ne iskristalizira,ali sudeci po svemu dosad procitanom mislim da cu se drzati wowa,40m  i cca 7 sati   za farm raid je jednostavno overkill.

13 godina
neaktivan
offline
Re: Wildstar MMO
Rhodin kaže...
Ti nisi shvatio sto znaci 6-7 sati. To ti je kad ti je 40 man raid "na farmu" - ekvivalent tome bi bio da stormtalon na veteran cistis u 10 minuta.
/clap A kak se drugacije moze svatit nego ovako?!?! izracunaj kolko je u wowu trebalo vremena tjedno da se pocisti sav smrdljivi kontent u pocetku sa svim sranjima koje su uveli, a jos je k tome bilo naporno i dosadno(lfr 10, 25 + guild raid). Isto tako prije dok su bili odvojeni heroici. 40 man raid je failan koncept radi velicine grupe i tezine sastavljanja i radi toga vjerojatno je 6-7 sati (ocito nije namjenjen za ljude sa obavezama i to ce određena grupa ljudi zamjerit, ostatak ce ignorirat i igrati sto moze pa mozda ni nebude vise novih 40 man ubuduce). A usporedjivati 40man farm status sa speed runom veteran dungeona je smijesno i mislim da nije mjerilo(speed run dungeona kojeg nisi 3 tjedna opce mogao zavrsit  i farm status neceg o cemu nemamo pojma).   Vecina guildova u kojima sam ja bio su raidali odredjen broj sati tjedno bez obzira dal je raid na farmu ili ne. Tako da ciljas u krive guildove ako ne ispunjujes njihova ocekivanja.

Ugl dosao je patch pa da vidimo dal su popravili mozda koju bitnu sitnicu...
Edit:
Prvi kvest za predat u northern wastesu zbagan (konzola neka), predivno :(
Poruka je uređivana zadnji put uto 1.7.2014 15:11 (Fiction).
16 godina
online
Wildstar MMO

Opet ne kuzite... ovo nije moja procjena. Ovo nije "koliko ce prosjecnom giuildu trebat da cisti 40 man raid" - ovo je sluzbeni stav Carbinea koji zeli da njihov raid za 40 ljudi, jednom kad svih 40 ljudi bude perfektno gerano, kad ce imat sve BIS iteme perfektno runane i znat taktiku za svaki kast, svaku senkundu borbe perfektno, tada i samo tada ce 40 man raid trajati 6-7 sati. Dotle ce biti potrebno puuuno vise, vjerojatno i dvostruko ili cak trostruko vremena. Prebacite to u sate po danu kroz 7 dana u tjednu pa vidite sto rade vremenski i sto njima, u ovom trenutku, po sluzbenim izjavama Carbine teama, znaci "HC".

Ne radi se tu skill, tesko, lako, treba ili ne treba poglupit, radi se o tome da ce malobrojnim guildama na svijetu uopce ikad to biti 6-7 sati, ostalima, koji budu zavrsavali, trebat ce 10ak sati svaki tjedan za 1 raid.

 

A ovdje se itekako moze usporedjivat raid i dungeon jer dungeon nije setnja parkom. Samo ima manje ljudi i krace traje, nije nista lakse i svaka greska je wipe, svaka smrt uklanja gold reward, svaki wipe gotovo znaci da nece (vremenski gledano, u ovoj fazi) biti ni silvera.

 

EDIT: ovo je po meni krivica Carbinea jer tjera guilde traziti ljude koji su spremni na radno vrijeme dnevno provest u igri. Ja sam samo pitao, jos i za vrijeme bete, ko ce tu igru financirat.

Ajde, danas je dosao strain koji obecaje puno vise sadrzaja "casual playerima", ali ja i dalje ne kuzim koji casual playeri ce se zadovoljavat trcanjem kroz adventure i radenjem daily questova na (po novome) 3 mape umjesto na jednoj. Dungeoni su nategnuti, cak i za casualce, a i samo 4 su, a 20 man radi, pogotovo kasnije 40 man raid, nemoguca misija. Em su trahovito teski, dungeon bosovi poput stormtalona su tezi od bilo kojeg... npr. Naxramus bossa, a to je dungeon level. Trash mobovi (ili nativ population) nisu setnja parkom i treba im se svasta interupptat. Interrupt ne zahtjeva 1 vec 2-3 interrupt armora, sto u vecini slucajeva znaci 2-3 skila sa 15-25 sekundi cooldowna svakih 5 sekundi borbe - drugim rijecima SVI moraju biti spremni i imat savrseno dogovorenu rotaciju - na veteran dungeon nivou.

Uz to, znaci nesto sto zahtjeva skill i casualci/pugovi bas nece pohvatat, raid je koncipiran tako da ce jednog dana mozda eventualno jako dobrim i zgeranim guildovima trajat 6-7 sati.

WoW mozda jeste poglupio sadrzaj, ali zato ga casualci trenutno igraju i placaju pretplatu. Radit sve tako da 10-15% ljudi moze uzivat u tome dok 85% i vise ljudi placaju da bi oni igrali.... -> vidimo se 2015. na f2p

Poruka je uređivana zadnji put uto 1.7.2014 16:00 (Rhodin).
Moj PC  
2 0 hvala 0
17 godina
offline
Wildstar MMO

Tu je bila genijalnost DAOC-a u ranim danima...čovjek se trudio da dođe do max levela, a igra je

zapravo tek tad počinjala, i nije mogla dosaditi jer su content stvarali sami igrači. Downhill

i odliv igrača je krenuo tek kad su počeli prisiljavati ljude na dugačke i zbugane PVE raidove

(prvi ML3 raid na mom serveru je trajao 14 sati iako je sudjelovalo skoro 200 ljudi)

It is our duty as men and women to proceed as though the limits of our abilities do not exist - Pierre Teilhard de Chardin
Moj PC  
2 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Re: Wildstar MMO
Rhodin kaže...

Opet ne kuzite... ovo nije moja procjena. Ovo nije "koliko ce prosjecnom giuildu trebat da cisti 40 man raid" - ovo je sluzbeni stav Carbinea koji zeli da njihov raid za 40 ljudi, jednom kad svih 40 ljudi bude perfektno gerano, kad ce imat sve BIS iteme perfektno runane i znat taktiku za svaki kast, svaku senkundu borbe perfektno, tada i samo tada ce 40 man raid trajati 6-7 sati. Dotle ce biti potrebno puuuno vise, vjerojatno i dvostruko ili cak trostruko vremena. Prebacite to u sate po danu kroz 7 dana u tjednu pa vidite sto rade vremenski i sto njima, u ovom trenutku, po sluzbenim izjavama Carbine teama, znaci "HC".

Ne radi se tu skill, tesko, lako, treba ili ne treba poglupit, radi se o tome da ce malobrojnim guildama na svijetu uopce ikad to biti 6-7 sati, ostalima, koji budu zavrsavali, trebat ce 10ak sati svaki tjedan za 1 raid.

 

A ovdje se itekako moze usporedjivat raid i dungeon jer dungeon nije setnja parkom. Samo ima manje ljudi i krace traje, nije nista lakse i svaka greska je wipe, svaka smrt uklanja gold reward, svaki wipe gotovo znaci da nece (vremenski gledano, u ovoj fazi) biti ni silvera.

 

ono, bla na kompletno stivo..  problem  u svmu tome, s kojim se slazem s tobom, je 40 man koncept opcenito(tesko za vodi ako nije bas 40  hc igraca koji imaju vremena). a vajnat mozemo ti i ja i svi ostali sa obavezama da nam je previse ulozit 6 h za farm status iako nije. ulduar je bio isto tolko dug i jos zadnjeg bossa nije vidjela velika vecina cak i u pandariji.
i da.. speed run != farm status

 

Btw crimson badlands mi izgleda ko totalno bevezan i nepotreban faction grind dok recimo northern wastes cak ima i epic loot za max faction rep.

Poruka je uređivana zadnji put uto 1.7.2014 18:26 (Fiction).
16 godina
online
Wildstar MMO

Obje mape imaju svoje zasto - lova. Dodatni razlog za radit obje mape su "WTB ability point" - 47 tjedana farmanja elder pointova da se zmaksaju skill i ability pointovi, ili upola toliko ako imas platine za kupit ability pointove. Meni je u tome smijesno kak vec drugi mjesec imamo duplo daily questova, a nesto mi govori da nece ovdje stat.

Itemi su odlicni za neki pocetni gear, kako si reko, northern ima cak i epic i to odlican! Na zalost malo se tu uplice i random a kolicinom i vrstom rune slotova, ali to su vec sitnice :D

 

Inace, ne znam tko zna, ali veteran dungeoni imaju zabavnu stvar - rng - nije svaki run isti, neke imaju alternativne pathove, a uvijek se na random dodijeljuju optional questovi :D Tako da ovisno o RNG mozete imat manje ili vise (vremenski uglavnom) zahtjevnu instancu :D

Sinoc 2 bronze rewarda.... doduse zahebali smo se sami, imali smo 2 lika koji su DC-ali. Perfect run i tenk DCa na boss figtu :D

 

Ajde, sadrzaj je barem fora!

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
online
Wildstar MMO

Ne volim radit 2 posta zaredom, ali cisto da se ne bi propustilo kroz edit:

 

ispricavams e citateljstvu na maloj dezinformaciji, plavi PvP gear se moze nafarmat BEZ ratinga, dakle moguce je imati full PvP gear relativno OK kvalitete i bez premadea, a ljubicasti u premadeu.

Ovoga sam postao svjestan danas, iskreno ostalo mi je samo zeleni gear da se moze bez ratinga.

 

Nove mape su OK, ali iskreno ne nose nista sto do sada nisamo imali. Najava je svakih mjesec dana ovakav patch dobit, nadam se da to ne znaci da cemo svaki mjesec dobit novu frakciju sa daily questovima i reputation itemima. Iako trenutno djeluje da bi se moglo, buduci da za svaki build na beloved trenutno daju BIS gear. Time bi se omogucilo svima imat BIS gear, hrpu novca, maksat eldar gemove i slcino, a da nije samo "grind" adventura, mobova i crafting materijala.

Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Wildstar MMO

Samo cu reci. Sve se moze kad se hoce. Bio u penziji , roditelj , direktor ogromne firme itd itd itd. 

Steam: http://steamcommunity.com/id/nonidoto Battle.net: Noni#2563
Moj PC  
0 5 hvala 0
13 godina
offline
Wildstar MMO

120kn Wildstar account - sve ingame stvarcice i to je unutra + kuca. Tko zeli PM.

https://www.youtube.com/user/crazypeopleteamcro
Moj PC  
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice