Svaka cast na temi, hvala.
Glazbena teorija
- poruka: 76
- |
- čitano: 101.604
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
Pozdrav svima!
Nov sam po pitanju muzicke teorije, tek sam poceo da je izucavam samostalno, pa mi je s vremena na vrijeme potrebna pomoc.
Krenuo sam od nekih basic tutorijala i sve ide kako treba. Do sada sve sam ukapirao i provjezbao ali sam trenutno zapeo na jednoj vjezbici i potrebna mi je pomoc nekoga ko je voljan da pomogne. Slikao sam vjezbicu i okachio sam je u formi slike/priloga. Dakle interesuje me rjesenje vjezbe i. ako nije prekomplikovano, da mi se objasni zasto je tako kako jeste. :)
Poglavlje, na kraju kojeg se nalazi ova vjezbica, bavi se pauzama i notnim vrijednostima (obradjeni su i time signatures 4/4, 2/4 i 3/4)
Hvala unaprijed!
p.s. samo prva vjezba sa upisivanjem nota me interesuje
Poz, dali netko uci svirat harmoniku ili klavir da malo pricamo?
Kolega, first things first. :D
Pozdrav svima!
Nov sam po pitanju muzicke teorije, tek sam poceo da je izucavam samostalno, pa mi je s vremena na vrijeme potrebna pomoc.
Krenuo sam od nekih basic tutorijala i sve ide kako treba. Do sada sve sam ukapirao i provjezbao ali sam trenutno zapeo na jednoj vjezbici i potrebna mi je pomoc nekoga ko je voljan da pomogne. Slikao sam vjezbicu i okachio sam je u formi slike/priloga. Dakle interesuje me rjesenje vjezbe i. ako nije prekomplikovano, da mi se objasni zasto je tako kako jeste. :)
Poglavlje, na kraju kojeg se nalazi ova vjezbica, bavi se pauzama i notnim vrijednostima (obradjeni su i time signatures 4/4, 2/4 i 3/4)
Hvala unaprijed!
p.s. samo prva vjezba sa upisivanjem nota me interesuje
a) četvrtinka, osminka
b) četvrtinka, polovinka
c) polovinka, osminka, polovinka, cijela nota
d) polovinka, osminka, četvrtinka, četvrtinka
U svakom taktu moraš nadopuniti note s obzirom na mjeru. Ako je mjera npr. 2/4 onda u svakom taktu moraš imati dvije dobe (ako imaš recimo četvrtinku u taktu, fali ti još jedna doba, ako imaš polovinku. ne fali ništa)
Ako treba još nešto, slobodno pitaj.
Hvala puno na brzom odgovoru.
Otprilike mi je jasno... :) Sigurno cu imati jos pitanja a kad ih budem imao znam kome i gdje cu se obratiti. Posto sam sa terminologijom los, citam tutorijale na engleskom pa su mi i termini koje pamtim i koje koristim engleski, mozes li mi pojasniti, zbog neke buduce konverzacije, sta podrazumijevas pod "dob" u recenicama "dvije dobe, jedna doba" i slicno? Dob=Bit?
Hvala puno na brzom odgovoru.
Otprilike mi je jasno... :) Sigurno cu imati jos pitanja a kad ih budem imao znam kome i gdje cu se obratiti. Posto sam sa terminologijom los, citam tutorijale na engleskom pa su mi i termini koje pamtim i koje koristim engleski, mozes li mi pojasniti, zbog neke buduce konverzacije, sta podrazumijevas pod "dob" u recenicama "dvije dobe, jedna doba" i slicno? Dob=Bit?
Da, dobe iliti otkucaji, preporučio bih ti da pokušaš s kucanjem ritma (ako već nisi) da se bolje upoznaš s duljinom pojedinih nota.
Pretpostavljam da si dosad radio samo s četvrtinskim mjerama tako da vjerujem da ti neće predstavljati problem.
Pozdrav svima, evo mene opet. Nadam se da vam necu dosaditi... Nesto kapiram iz prve a nesto ne mogu ni iz pedeset i prve...
Zaglavio sam kod raspoznavanja Major i minor... Prvo sam mislio da se oni raspoznaju po tome da li sadrze W ili H (da Major sadrzi W a minor H) ali vidjevsi tabelu koja je na slici 1 u prilogu uvidio sam da grijesim.
"The type of an interval depends on the number of H's and W's that it contains. An interval can be
"minor" (m), "major" (M) or “perfect” (P);"
Kako ih raspoznati??
Sledece se tice takodje M i m ali kod skala...
"C D E F G A B (C)
The first note of a scale is called the tonic, and gives its name to the scale - so this is a C scale. If the first 3rd of the scale (with respect to the tonic) is a major third (3), the scale will be "major"; if it is a minor third (m3), the scale will correspondingly be "minor". So the scale above is a "C Major scale"."
Jasno mi je zasto se zove C ali mi nije jasno zato je Major... Po cemu je E Major? Detaljnije na slici 2.
I trece...
"Let’s take that C major scale again:
C D E F G A B (C)
Now, on each degree of the scale, we build a triad the way we did in the section on chords (i.e. stacking up 3rds), and we restrict ourselves to notes belonging to the scale (notes belonging to a scale are said to be diatonic to that scale; for example F# is not diatonic to C major, but is diatonic to D major). This gives us the following series of chords, called the harmonisation of the major
scale:
• (C, E, G) = C
• (D, F, A) = Dm
• (E, G, B) = Em
• (F, A, C) = F
• (G, B, D) = G
• (A, C, E) = Am
• (B, D, F) = Bm(b5)
Let’s write them down in sequence:
C Dm Em F G Am Bm(b5)
As you can see, the chords on the 1st, 4th and 5th degree of the scale are major; all the other chords are minor (and the chord on the 7th degree has a flatted 5th)."
Detaljnije na slici 3... Zasto su prva 1, 4 i 5 chords Major a ostali minor? Po kojoj formuli se raspoznaju?
Hvala puno I naravno da me nisi zbunila. Ja se unaprijed izvinjavam ukoliko su mi pitanja previse banalna... Pocinjem da kapiram, uzeo sam I jedan udzbenik "Osnovna teorija muzike" od Tjcevica, nadam se da ce mi biti od pomoci...
Samo me interesuje ovo za intervale... Ako bi imali jos malo vremena i strpljenja da mi pojasnite kada je interval veliki, kada mali, kada povecani a kada smanjeni? Za akorde mi je malo jasnije... Terca ga odredjuje tako da ako je razmak izmedju 1 I 3 dva stepena (W) tj 4 polustepena (H) radi se o duru a ako je razmak stepen ipo (W + H) tj 3 polustepena (H) radi se o molu... Jesam li u pravu?
I DA! Zelim da naucim ali svaki pocetak je tezak... Pogotovo ako, kao u mom slucaju, ne postoji neko predznanje nego se krece od nule. Zato se nadam da cete imati razumijevanja I strpljenja za moja, vjerovatno, banalna pitanja.
Hvala puno... Zelja mi je producirati muziku, zbog toga sam se latio ovoga posla,,, Pokusavam producirati vec neko vrijeme, softver sam savladao, ali nista ne zvuci onako kako zelim upravo zbog nepoznavanja teorije... Imam MIDI klavijaturu na kojoj sam ofrlje nabadao melodije, bez ikakvog reda I pocetnih zakonitosti, zelim to promijeniti. Bojim se samo da ne zadjem u neke presioroke, I za moje potrebe, nepotrebne teme pa da se prestrasim od svega I odustanem... :)
Imam dosta materijala za mozganje. Odoh uciti pa se javljam kad se malo vise "edukujem". Za pocetak, izucicu ovu pomenutu knjigu Tajcevica. Tj. pokusacu da je izucim...
Ako se ne varam, može se bez problema odsvirati naprimjer neki povišeni i sniženi ton koji nije dio te neke ljestvice, samo ih moraš označiti kao takve, a mislim i da se tijekom skladbe mogu mijenjati ljestvice bez problema, samo treba označiti ključ i povisilice/snizilice.
Pozdrav ekipo... Dosao sam do nepravilnih tonskih grupa,i imam jedno pitanje.
Nije mi jasno, ako je definicija da npr triole nastaju ako notnu vrijednost umjesto na dva podijelimo na 3 JEDNAKA dijela kako onda mogu dvije cetvrtine biti jednake sa 3 cetvrtine???
Kao na linku ispod ili u mojoj literaturi...
http://akordi-online.com/Lekcije/Casovi/Nepravilne_tonske_grupe/Nepravilne_tonske_grupe.html
Ocigledno se misli na to da podijeljene vrijednosti budu jednake u smislu trajanja, u ovom slucaju na cetvrtine, ali svejedno... Mislim da objasnjenje nije bas najsretnije... I zar onda zvuk nije drugaciji, kad dobijemo 3 cetvrtine naspram predjasnih 2?
Pozdrav ekipo... Dosao sam do nepravilnih tonskih grupa,i imam jedno pitanje.
Nije mi jasno, ako je definicija da npr triole nastaju ako notnu vrijednost umjesto na dva podijelimo na 3 JEDNAKA dijela kako onda mogu dvije cetvrtine biti jednake sa 3 cetvrtine???
Kao na linku ispod ili u mojoj literaturi...
http://akordi-online.com/Lekcije/Casovi/Nepravilne_tonske_grupe/Nepravilne_tonske_grupe.html
To ne znači da su 2 četvrtinke = 3 četvrtinke već su dvije četvrtinke zapisane na jedan drugi način, a trajanje je isto.
To ti se najbolje vidi u drugom primjeru gdje je klasična triola (primjer gdje je 1 čet = 2 osm = triola) i to ne znači sad da dvije osminke traju jednu dobu a triola jednu i pol, nego oboje traju jednu dobu.
Pa u dvije osminke očito imaš dva tona, a u trioli tri, a isto traju. Ne znam jesi li dosada kucao ritam, ali dvije osminke su ti ta-te (jedna doba), a triola ta-te-ti (isto jedna doba).
Aham. Kapiram... Davno bjese kad sam kucao ritam na casovima muzickog u osnovnoj skoli...
Znate li neki URL (sajt, blog, softver) koji bi mi pomogao da provjezbam kucanje?
E tu ti već ne bih znao pomoći, ja sam u glazbenoj sve učio iz knjiga. Možda @Musicwoman zna neki link, imam osjećaj da je puno iskusnija od mene
Sto se tice prepoznavanja da li je ljestvica dur (major) ili mol (minor), to se moze napraviti na vise nacina. Najdirektniji je iscitati iz partiture. Ako nema naglaska (povisilica/snizilica) onda je C dur/A mol. Zasto ta dva? Zato sto su to relativni tonaliteti, koriste istih 7 tonova, ali tonalni centar im je drugaciji. Drugim rijecima, ton s kojim pocinju u C duru je C, a u A molu je A, a tonovi koji se koriste su isti. Za C dur to su C D E F G A H, a za A mol to su A H C D E F G. Kako onda skuziti koji je tocno tonalitet od ta dva? Pa 99% stvari zavrsava u svom tonalnom centru, dakle ako stvar zavrsi s tonom C, 99% je da je rijec o C duru.
Dalje, ako u partituri imas jednu povisilicu, moze se raditi o G duru/E molu. Opet pogledas gdje se stvar razrijesi (G ili E) i prema tome mozes zakljuciti o kojem je tonalitetu rijec. Analogno tome odredujes i za dvije povisilice, tri, itd. Isto i za snizilice.
Sljedeci nacin na koji mozes vidjeti da li je stvar u duru/molu je slusanje. Slusaj. Ako je stvar vesela, pokretna, 99% da je rijec o duru. Ako je melankolicna, tuzna, vrlo vjerojatno je mol.
Sva ova pitanja zasto su pojedini akordi nekog tonaliteta dur, a neki mol (a neki i dim) savjetujem ti da procitas ovu temu od pocetka. Tu sam dosta toga nadrobio upravo o tome. Trudio sam se sto seljackije to objasniti, ali ako svejedno nesto nije jasno, pitaj.
Sto se programa tice, ja ti savjetujem Musescore. Program je otvorenog koda, besplatan je, a nudi 90% onoga sto nude Sibelius ili Finale (koji kostaju oko 600$ - 3500 kn). K tome, postoji zaista dobra i velika zajednica gdje ljudi medusobno dijele partiture, kako osobne radove, tako i svjetske klasike, zabavnu glazbu i sl. Aktualna stabilna verzija 1.3 je malo musicava, ali da se dosta dobro s njom raditi. No, na putu je verzija 2.0 koja je po svemu sudeci opaka, brdo novih stvari, brdo ispravljenih starih stvari... Trenutno je u beti, sto znaci da bi uskoro mogla doci i puna verzija.