A koliko često se dogodi da "se skuri centrala", kad to već spominješ u svakom postu? Čak i da munja lupi u razvodni ormarić, prije izgore svi uređaji spojeni na linije nego što će pregorjeti centrala.
Pa ne znam, ako mene pitaš i da nestane struje je vrlo mala vjerojatnost u bilo kojem gradu. Btw, desi se da se skuri nešt u centrali, nama je već nekoliko puta riknuo sklop zadužen za naš adsl. Tako vjerojatno može i za "analogni" telefon.
Glupo mi je uopće razmišljanje što ako nestane struje. Veći je problem kuda sa hranom u fridžu ili što ti bojler za grijanje ne radi (ako imaš centralno).
Ono, gluposti. Očito ima realnih problema i situacija u kojima je to problem, al tako je sa svakom tehnologijom, pa i sa analognim telefonom.
No, kao što rekoh, skoro svi imaju bežične telefone, pa je svejedno jer ionako ne rade bez struje.
Onaj koga to smeta, nije ni morao preći na voip.
kod nas, nemogu osigurat normalan internet. gdje će još ubacit i voip
Kod nas to vec postoji (VoIP).
tako je, svim mojim frendovima su prebacili telefone na VoIP, čak i onima koji nemaju ADSL stavili su rutere i spojili telefone preko VoIP-a.
Tako da vjerujem da su svima telefone prebacili na VoIP (bar onima koju su na t-comu), a to znači da smo po tome ispred SAD-a :)
U banani su jedino korisnici ISDN-a (kao što sam ja bio) koji sada mogu taj ISDN telefon bacit u smeće (ISDN je ukinut), a t-com ne daje novi/stari analogni koji radi preko VoIP-a.
Događa se 10-ak puta godišnje. Ne mora čak niti biti nevrijeme...
Događa se 10-ak puta godišnje. Ne mora čak niti biti nevrijeme...
Shvaćam da vam mnogima smeta 'nametanje' nove tehnologije, ali ako je najveća cijena modernizacije to šta nešto 'radi na struju', mislim da je to mala cijena.
Isto tako moderni mobiteli se moraju puniti puno češće nego stari pa ipak to se više nego kompenzira njihovim prednostima. Kad-tad ćete se naviknut na voip i zaboravit na pots i onda će se prigovarat nečem drugom
Kod nas nisam 20 godina zvao zbog problema sa telefonskom linijom, ali od kada su mi maknuli splitter, u zadnjih godinu dana najmanje deset puta. Onda to popravljaju koliko maksimalno mogu i 'srede' u zadnju minutu. Nekada prebace i pokoji sat u odnosu na rok koji mora biti to sredjeno. Da ne pisem koliko puta mi kasno preko noci, odnosno rano ujutro uopce nije upaljena ledica na routeru i imam signal 'zauzete linije'. Sva sreca pa postoji mobitel, inace na ovo se osloniti u slucaju neke neke nesrece, nema sanse...
Zašto su ti maknuli splitter?
Pa normalno da imaš problem kad splitter služi da odvoji signal od telefona od onoga za net.
Svaki poziv i prekida se internet...
Kupi splitter i sredi to.
Bolje briši ovaj post da ti se ljudi ne smiju...
struje itekako nestaje, eto imam kuću i stan u Zagrebu, u stanu se ne sjećam kad je struja nestala (nikad), a u kući (na rubu grada) nestaje svako malo, i to često i na nekoliko sati, čak i pola dana!
I ovo što je Bitanga rekao nema veze sa zdravim razumom, za svakog nestanka te struje bili smo u mogućnosti koristiti fiskni telefon (imamo naravno i bežićni, no jasno je da nam trošak dodatnog, fisknog telefona od kojih 80ak kuna, ne predstavlja nikakav trošak uzevši u obzir da su koristi daleko veće).
Dakle, UPS je itekako bitan, par sto kuna i riješen problem, barem što se backupa i zaštite podataka/uređaja tiče.
U stanu inače koristim VOIP jako dugo, imam besplatne pozive prema svim fiksnim mrežama te mi je to velika ušteda (iako ne koristim često fiksni telefon, no jedno vrijeme sam silom posla morao često zvati fiksne brojeve). Radi bez greške. VOIP koristim i na smartfonu, s time da se tu ponekad treba pomučiti oko toga da se ima vlastiti broj na koji će te ljudi zvati, ako te također žele dobiti, zvavši te primjerice s klasičnog telefona.
Tako da ne vidim čemu filozofiranje, radije pričajmo o činjenicama.
Tako da ne vidim čemu filozofiranje, radije pričajmo o činjenicama.
Činjenica je da ćeš danas dok nestane struje prvo pohitati požaliti se na fejs, a ne zivkati okolo fixnim telefonom ;-)
Druga činjenica je da svi više manje osim par postotaka čudaka imamo mobilne telefone, pa opet nije smak svijeta ako nestane struje.
Da se mene pita, fixni telefon ne bih ni imao, ali moram pošto operater isto naplaćuje imao ga ili nemao, pa eto, imam ga.
Opet kažem, hejtate moderniju tehnologiju na osnovu jednog izuzetka tipa nestanak struje, a ima puno većih problema u tom slučaju od nemogućnosti telefoniranja.
Začas ne budeš mogao ni auto voziti bez struje (dok svi budemo imali električne automobile)... što ćemo onda, plakati za dieselom i benzinom? Nećemo, kome će to predstavljati problem imat će klasični auto, tako i sad, kome ovo predstavlja problem, kupi UPS i problem riješen.
Ima ih za stvarno sitne novce.
Btw, desi se da se skuri nešt u centrali, nama je već nekoliko puta riknuo sklop zadužen za naš adsl. Tako vjerojatno može i za "analogni" telefon.
Glupo mi je uopće razmišljanje što ako nestane struje.
No, kao što rekoh, skoro svi imaju bežične telefone, pa je svejedno jer ionako ne rade bez struje.
Onaj koga to smeta, nije ni morao preći na voip.
a koji je to sklop koji je zadužen za "vaš ADSL"? jesu ti to možda rekli u SZK?
i, misliš li ti doista da u centrali postoji samo jedan uređaj, i kad on ne radi, to je to?
Btw, desi se da se skuri nešt u centrali, nama je već nekoliko puta riknuo sklop zadužen za naš adsl. Tako vjerojatno može i za "analogni" telefon.
Glupo mi je uopće razmišljanje što ako nestane struje.
No, kao što rekoh, skoro svi imaju bežične telefone, pa je svejedno jer ionako ne rade bez struje.
Onaj koga to smeta, nije ni morao preći na voip.
a koji je to sklop koji je zadužen za "vaš ADSL"? jesu ti to možda rekli u SZK?
i, misliš li ti doista da u centrali postoji samo jedan uređaj, i kad on ne radi, to je to?
Kak bi se reklo: "Otišla ti gefufna na cincinatoru"...
Problem je u implementaciji kod vas u Osijeku očito, a ne Voip tehnologiji kao takvoj.
Ne kužim, što sad svi moramo biti na analognoj telefoniji zbog tvoje matere? Možda zvuči bešćutno, al nije se cijeli svijet urotio protiv tebe. ;-)
Zamoli susjeda da ju checkira ako nestane struje.
Osim toga, tko garantira da bi joj analogni telefon spasio život? Što da se centrala zapali baš u tom trenutku jer je grom kresnuo u nju?
Plus, kad je u zadnje vrijeme nestalo struje na 5 sati? Kod mene struje zna nestati na 10ak minuta i to baš dok je neko gadno nevrijeme.
Nije svaki napredak - napredak. VoIP se uvodi samo i isključivo da bi operateri mogli odje..ti dio opreme koju moraju imati i održavati. Korisnik ne dobiva ništa novo, doslovce ništa. Dobivaš lošiju kvalitetu usluge, veću mogućnost prekida i nemogućnost korištenja kad nestane struje. Jednom u životu ćeš trebati za život važan poziv i baš tada neće biti struje. Uživaj u blagodatima VoIP-a.
U stanu inače koristim VOIP jako dugo, imam besplatne pozive prema svim fiksnim mrežama te mi je to velika ušteda (iako ne koristim često fiksni telefon, no jedno vrijeme sam silom posla morao često zvati fiksne brojeve). Radi bez greške. VOIP koristim i na smartfonu, s time da se tu ponekad treba pomučiti oko toga da se ima vlastiti broj na koji će te ljudi zvati, ako te također žele dobiti, zvavši te primjerice s klasičnog telefona.
Tako da ne vidim čemu filozofiranje, radije pričajmo o činjenicama.
Činjenica je da se preko VoIP-a dobiva lošija glasovna usluga. Moraš biti opako gluh da to ne čuješ. VoIP je dobar za firme jer se briše jedna stavka iz održavanja i konfiguracije, sve ide preko jednog kabela. Krajnji korisnik ne dobiva ništa osim ovisnosti o varijabilnosti etherneta. IP/TCP je napravljen da bi se osigurala podatkovna veza između vojne komande i raketnog silosa u slučaju nuklearnog napada i s tim povezanog teškog oštećenja infrastrukture; telefon da bi osigurao razgovor u realnom vremenu. To dvoje se može mergeati koliko god to zvučalo razumno financijašima, ali to nije to. Isto kao što su DVI/HDMI-displayport različiti i ostat će različiti - pokrivaju istu stvar u različite svrhe i zato su različiti. Moraju biti. Hebo vas VoIP. Da vas...
Nije svaki napredak - napredak. VoIP se uvodi samo i isključivo da bi operateri mogli odje..ti dio opreme koju moraju imati i održavati. Korisnik ne dobiva ništa novo, doslovce ništa. Dobivaš lošiju kvalitetu usluge, veću mogućnost prekida i nemogućnost korištenja kad nestane struje. Jednom u životu ćeš trebati za život važan poziv i baš tada neće biti struje. Uživaj u blagodatima VoIP-a.
Malo si pretjerao - analogije više nema. Gotovo. Niti se proizvodi za ovakve svrhe, niti se može realno održavati, niti ima smisla.
Ako je t-comova usluga VOIP-a jednaka usluzi interneta, onda sam sretan što nemam taj voip, pošto mi internet pol mjeseca radi a pol ne -.-..
Nabijem ti ja "bolju i noviju" tehnologiju kad ne radi...
Malo si pretjerao - analogije više nema. Gotovo. Niti se proizvodi za ovakve svrhe, niti se može realno održavati, niti ima smisla.
Trebam li zbog toga biti sretan? Da se razumijemo, nisam protiv napretka. Očito iz činjenice da sudjelujem na ovakvom forumu...
Također, imam ISDN pa već odavno spadam u ove koji mogu telefonirati samo kad imaju struje; to je moj svjesni izbor.
Ono što sam do sada vidio od VoIP-a - može se sakriti pred POTS ili ISDN tehnologijom. Pljujem najglasnije što mogu na svaku demagogiju pa tako i na ovu. VoIP ne donosi ništa novo krajnjem korisniku, točka. Velika kao treći planet. Novo je samo što cijena telefoniranja MOŽE biti niža. Svaki put nauštrb kvalitete. Doslovce svaki put. 80-tih sam iz firme krao impulse lupanjem po slušalici da bih nazvao švicu ili njemačku. jednom kada bih to uspio, razgovarao sam satima. veza nikad nije pukla. Sa svim današnjim kompjutorima, sretan sam ako mi međunarodni poziv traje 20 minuta. Low cost, yeah.
a koji je to sklop koji je zadužen za "vaš ADSL"? jesu ti to možda rekli u SZK?
i, misliš li ti doista da u centrali postoji samo jedan uređaj, i kad on ne radi, to je to?
DSLAM. I zašt se praviš pametan? Nije mi bila namjera razbacivat se nazivima "sklopova", ali, da, znam što je bilo riknulo jer poznam lika koji radi na terenu. I znam zašto... jer ga je munja spržila večer prije.
Svakako, ako DSLAM na koji sam spojen ne radi, onda je to to.
Bolje briši ovaj post da ti se ljudi ne smiju...
Krivo shvaćeno, bio sam uvjeren da nema tel spojen na sam modem...
U VoiP temi
Nije svaki napredak - napredak. VoIP se uvodi samo i isključivo da bi operateri mogli odje..ti dio opreme koju moraju imati i održavati. Korisnik ne dobiva ništa novo, doslovce ništa. Dobivašlošiju kvalitetu usluge, veću mogućnost prekida i nemogućnost korištenja kad nestane struje. Jednom u životu ćeš trebati za život važan poziv i baš tada neće biti struje. Uživaj u blagodatima VoIP-a.
1) VoIP ima mnoge prednosti nad POTS-om, jedna od kojih je digitalni transfer signala koji zahtijeva novu infrastrukturu. jednostavno je logično da se pri prelasku na novu teh nologiju (koja ne nudi ništa manje nego analogna telefonija) ukloni stara infrastruktura.
2) VoIP nudi pouzdaniji i konzistentniji signal, odnosno sve prednosti koje nudi digitalni signal u odnosu na analogni. Nema se šta 'izumiti' na području fiksnog telefona, samo što se sa digitalnim signalom izbjegavaju stari problemi poput nasumičnih šumova u liniji, jednostrane čujnosti i sl. koji se moraju otklanjati ručno jer je najčešće riječ o smetnji na centrali/kablovima.
Kod digitalnog signala, on the other hand, puno je lakše softverski otkriti problem i riješiti ga istim putem.
VoIP je napredak i donosi stabilniju uslugu, ništa više ni manje.
Malo si pretjerao - analogije više nema. Gotovo. Niti se proizvodi za ovakve svrhe, niti se može realno održavati, niti ima smisla.
Trebam li zbog toga biti sretan? Da se razumijemo, nisam protiv napretka. Očito iz činjenice da sudjelujem na ovakvom forumu...
Također, imam ISDN pa već odavno spadam u ove koji mogu telefonirati samo kad imaju struje; to je moj svjesni izbor.
Ono što sam do sada vidio od VoIP-a - može se sakriti pred POTS ili ISDN tehnologijom. Pljujem najglasnije što mogu na svaku demagogiju pa tako i na ovu. VoIP ne donosi ništa novo krajnjem korisniku, točka. Velika kao treći planet. Novo je samo što cijena telefoniranja MOŽE biti niža. Svaki put nauštrb kvalitete. Doslovce svaki put. 80-tih sam iz firme krao impulse lupanjem po slušalici da bih nazvao švicu ili njemačku. jednom kada bih to uspio, razgovarao sam satima. veza nikad nije pukla. Sa svim današnjim kompjutorima, sretan sam ako mi međunarodni poziv traje 20 minuta. Low cost, yeah.
Mislim da gadno brkaš VoIP putem Vibera ili Skypea i ovo.
DSLAM. I zašt se praviš pametan? Nije mi bila namjera razbacivat se nazivima "sklopova", ali, da, znam što je bilo riknulo jer poznam lika koji radi na terenu. I znam zašto... jer ga je munja spržila večer prije.
Svakako, ako DSLAM na koji sam spojen ne radi, onda je to to.
dakle, munja je večer prije lupila u centralu, i na neku foru je sprašila dslam, i to je to što se tvoje konekcije tiče?
i to si onda usporedio sa analognim telefonom koji je spojen na lokalnu petlju?
analogija na mjestu.
DSLAM. I zašt se praviš pametan? Nije mi bila namjera razbacivat se nazivima "sklopova", ali, da, znam što je bilo riknulo jer poznam lika koji radi na terenu. I znam zašto... jer ga je munja spržila večer prije.
Svakako, ako DSLAM na koji sam spojen ne radi, onda je to to.
dakle, munja je večer prije lupila u centralu, i na neku foru je sprašila dslam, i to je to što se tvoje konekcije tiče?
i to si onda usporedio sa analognim telefonom koji je spojen na lokalnu petlju?
analogija na mjestu.
A gdje to još imaš "standardnu" lokalnu petlju?
jesi ikad vidio stare (analogne) centrale nakon udara munje?
DSLAM. I zašt se praviš pametan? Nije mi bila namjera razbacivat se nazivima "sklopova", ali, da, znam što je bilo riknulo jer poznam lika koji radi na terenu. I znam zašto... jer ga je munja spržila večer prije.
Svakako, ako DSLAM na koji sam spojen ne radi, onda je to to.
dakle, munja je večer prije lupila u centralu, i na neku foru je sprašila dslam, i to je to što se tvoje konekcije tiče?
i to si onda usporedio sa analognim telefonom koji je spojen na lokalnu petlju?
analogija na mjestu.
Tako je!
No, to je bio samo primjer. Ima ih na stotine. Cijelo vrijeme pokušavam reći da nijedna tehnologija nije 100% pouzdana, i budala je onaj tko se pouzdaje u analognu telefonsku liniju bez da ima neki backup (ako mu stvarno treba).
Ako ne, who cares ako nećeš moći telefonirati dok nestane struje? Kupi UPS, imaš mobitel, prošeći se ako moraš nekom nešto reći.
Samo prestanite cviliti ;-)
Digitalno beats analogno any day.
1) VoIP ima mnoge prednosti nad POTS-om, jedna od kojih je digitalni transfer signala koji zahtijeva novu infrastrukturu. jednostavno je logično da se pri prelasku na novu teh nologiju (koja ne nudi ništa manje nego analogna telefonija) ukloni stara infrastruktura.
2) VoIP nudi pouzdaniji i konzistentniji signal, odnosno sve prednosti koje nudi digitalni signal u odnosu na analogni. Nema se šta 'izumiti' na području fiksnog telefona, samo što se sa digitalnim signalom izbjegavaju stari problemi poput nasumičnih šumova u liniji, jednostrane čujnosti i sl. koji se moraju otklanjati ručno jer je najčešće riječ o smetnji na centrali/kablovima.
Kod digitalnog signala, on the other hand, puno je lakše softverski otkriti problem i riješiti ga istim putem.
VoIP je napredak i donosi stabilniju uslugu, ništa više ni manje.
Ad 1: digitalni prijenos nije nužno bolji; u slučaju VoIP-a moguća su ispadanja zbog kašnjenja pojedinih paketa; uobičajen je povećani šum, ovisnost o opterećenju linija; neprihvatljivo često pucanje linija...
Ad 2: posve pogrešno - analogija nudi fizički prespojene žice i vrlo stabilnu vezu - korisnik dobiva fizički prespojenu vezu od početne do krajnje točke koja ne ovisi o opterećenju mreže već isključivo o kvaliteti ožičenja. u VoIP sustavu NIJE MOGUĆE zajamčiti vezu jer je ona virtualna i ovisi ne samo o kvaliteti ožičenja već i o opterećenju sustava, operacijskim sustavima na svakom uređaju koji se nalazi od početne do krajnje točke pa tako VoIP sustavi imaju 3-4 puta više ispada u odnosu na CS sustave.
Ista stvar kao i kod televizije; analogna ima slabo iskorištenje spektra ali greške ostaju lokalizirane i gotovo neprimjetne. U DVBT sustavu puno je bolja iskoristivost spektra ali i najmanja greška drastično narušava prijem; evo - kako je počeo padati snijeg TV mi je neupotrebljiv; da je analogija u pitanju ne bih ni primjetio povećani šum... Stvar je u tome što je IP/TCP dizajniran da jamči 100% točnu isporuku podataka pri čemu se žrtvuje brzina//vrijeme retransmisijom dok za razgovor ili video u realnom vremenu točnost nije bitna, ali je vrijeme od ključne važnosti.
Ja se uopće ne obazirem na to nego na prave VoIP sustave. Imam ga u firmi, komuniciram s ljudima iz inozemstva koji su na VoIP sustavima. Ne mogu se usporediti sa onim što nudi dedicirana telefonska usluga. Reci mi da VoIP nudi nešto novo... nećeš? jer ne nudi. Nudi samo uštede operaterima nauštrb kvalitete i pouzdanosti. VoIP - softverski izvedeni QoS nikada neće moći zajamčiti ono što nudi obična fizika - vrijeme prijenosa signala određene frekvencije kroz fizičku liniju ovisi samo o fizikalnim parametrima i o ničemu više; svaki overhead poput kodiranja, pakiranja, i ostalog unosi dodatno kašnjenje, greške i probleme. Bilo je dobro do ISDN-a jer se on još držao osnova - pružanja voice usluge uz neke dodatke koji su sporedni; sada se pokušava preko veze koja nije namijenjena radu u realnom vremenu emulirati prijenos u realnom vremenu. To ti je kao AMD vs NVIDIA - jedni znaju što je frame pacing (micro stuter), drugi su potpuno slijepi. Zato je nVidia lider, a ATI kur..ina. Čudi me Batiniću da ti kao stručnjak za hardver govoriš ovakve stvari...
kod prijatelja u slavoniji prijavi kvar linije a oni samo su prespojili tel na ruter i stvar rješena .
a drugi prijatelj uvede sve tri usluge t coma u kući gdje mu roditelji imaju telefonsku liniju oni su se samo prespojili na postojeću i telefon stavili na ruter
znači roditelji analognu a sinu voip sva sreća da je centrala blizu pa sve to štima..
Zato se za Voip većinom koristi i preporuča UDP, a ne TCP.
Kad si već spomenuo televiziju, zato na digitalnoj televiziji (a pogotovo onoj IP) imaš masu mogućnosti koje sa analognom nemaš. Pa što ako u 1% slučajeva nije savršena, al u 99% slučajeva je puno naprednija.
Odi si slušaj gramofonske ploče.
Ja se uopće ne obazirem na to nego na prave VoIP sustave. Imam ga u firmi, komuniciram s ljudima iz inozemstva koji su na VoIP sustavima. Ne mogu se usporediti sa onim što nudi dedicirana telefonska usluga. Reci mi da VoIP nudi nešto novo... nećeš? jer ne nudi. Nudi samo uštede operaterima nauštrb kvalitete i pouzdanosti. VoIP - softverski izvedeni QoS nikada neće moći zajamčiti ono što nudi obična fizika - vrijeme prijenosa signala određene frekvencije kroz fizičku liniju ovisi samo o fizikalnim parametrima i o ničemu više; svaki overhead poput kodiranja, pakiranja, i ostalog unosi dodatno kašnjenje, greške i probleme. Bilo je dobro do ISDN-a jer se on još držao osnova - pružanja voice usluge uz neke dodatke koji su sporedni; sada se pokušava preko veze koja nije namijenjena radu u realnom vremenu emulirati prijenos u realnom vremenu. To ti je kao AMD vs NVIDIA - jedni znaju što je frame pacing (micro stuter), drugi su potpuno slijepi. Zato je nVidia lider, a ATI kur..ina. Čudi me Batiniću da ti kao stručnjak za hardver govoriš ovakve stvari...
Napišeš toliko gluposti u samo jednom postu i onda njega prozivaš...
Zna li netko koliko uopce bandwidtha trosi VOIP? (kod nas)
Obično se rezervira 1mbit... Tako je bar na H1.
Ad 1: digitalni prijenos nije nužno bolji; u slučaju VoIP-a moguća su ispadanja zbog kašnjenja pojedinih paketa; uobičajen je povećani šum, ovisnost o opterećenju linija; neprihvatljivo često pucanje linija...
Ad 2: posve pogrešno - analogija nudi fizički prespojene žice i vrlo stabilnu vezu - korisnik dobiva fizički prespojenu vezu od početne do krajnje točke koja ne ovisi o opterećenju mreže već isključivo o kvaliteti ožičenja. u VoIP sustavu NIJE MOGUĆE zajamčiti vezu jer je ona virtualna i ovisi ne samo o kvaliteti ožičenja već i o opterećenju sustava, operacijskim sustavima na svakom uređaju koji se nalazi od početne do krajnje točke pa tako VoIP sustavi imaju 3-4 puta više ispada u odnosu na CS sustave.
Ista stvar kao i kod televizije; analogna ima slabo iskorištenje spektra ali greške ostaju lokalizirane i gotovo neprimjetne. U DVBT sustavu puno je bolja iskoristivost spektra ali i najmanja greška drastično narušava prijem; evo - kako je počeo padati snijeg TV mi je neupotrebljiv; da je analogija u pitanju ne bih ni primjetio povećani šum... Stvar je u tome što je IP/TCP dizajniran da jamči 100% točnu isporuku podataka pri čemu se žrtvuje brzina//vrijeme retransmisijom dok za razgovor ili video u realnom vremenu točnost nije bitna, ali je vrijeme od ključne važnosti.
Natrpao si svega i svačega, ne znam uopće otkud bi krenuo...
Digitalija jest nužno bolja od analogije. Prvo, analogija u najvećem dijelu telekom linka uopće više ni ne postoji skoro 30 godina, kvalitativno i kvantitativno omogućuje bitno bolji prijenos podataka, a sam TCP VoIP je samo mali dio priče.
Ja se uopće ne obazirem na to nego na prave VoIP sustave. Imam ga u firmi, komuniciram s ljudima iz inozemstva koji su na VoIP sustavima. Ne mogu se usporediti sa onim što nudi dedicirana telefonska usluga.
Kakav to točno VoIP koristiš?