Tako je, još treba dodati da se na proizvodnju naftnih derivata troše goleme količine struje.
Držite se teme!
Molim - bez spama i vrijeđanja!
Tako je, još treba dodati da se na proizvodnju naftnih derivata troše goleme količine struje.
- naftna ind. i naftni derivati nisu samo benzini.. to je čitava kem.ind, plastika itd od koje je benzin samo jedan od 'nuzprodukata'. Naftni lobi je jak, neće u dogledno vrijeme oslabiti pa se ne treba previše nadati u tom smjeru. Ne treba gledati samo energiju (naftu-struju) nego i sve povezano. Oboje je potrebno.
-inače je el.energija savršena, osim problema skladištenja (baterije). Možda grafen (grafit). Moža nije stvar u bateriji nego u free-obnovljivim mobilnim izvorima kao solarne ćelije i sl. tad bi se utjecaj baterije (autonomija) anulirao.
Dalje, koliko kosta baterija kad ti je "proizvodjac" prodaje najbolje je vidjeti na primjeru Makite. 3Ah 18v 900 kn skoro, dok zamjenska kosta niti 200 kn. Zasto da ti vjerujem da Tesla ne dere na baterijama.
I ne zivi se od prodaje autiju, nego rezervnih, tako da mozemo sanjati da nce udarati po usima sa cijenama.
I recimo da kupim sutra Teslu, gdje da je servisiram? Ako 30% servisa na autu ima veze sa motorom, ostalo je ovjes i ostale stvari. Mazda koja ima skupe servise trazi 450 kn/ amortizer, da cujem koliko je za teslu, dam glavu 10x od toga...
Nitko ne spominje samu izradu baterija i koliko to šteti okolišu tj. koliko je sami materijal za izradu te količine baterija koje bi zamjenile benzinske motore ograničen.
@Silly El. auti su zapravo puno lakši za popravak jer osim motora i baterija tu i nema nešto puno dijelova u vezi pogonskog dijela
Dalje, koliko kosta baterija kad ti je "proizvodjac" prodaje najbolje je vidjeti na primjeru Makite. 3Ah 18v 900 kn skoro, dok zamjenska kosta niti 200 kn. Zasto da ti vjerujem da Tesla ne dere na baterijama.
I ne zivi se od prodaje autiju, nego rezervnih, tako da mozemo sanjati da nce udarati po usima sa cijenama.
I recimo da kupim sutra Teslu, gdje da je servisiram? Ako 30% servisa na autu ima veze sa motorom, ostalo je ovjes i ostale stvari. Mazda koja ima skupe servise trazi 450 kn/ amortizer, da cujem koliko je za teslu, dam glavu 10x od toga...
Viličari imaju olovne baterije, nemoj ni pokušat uspoređivati.
Nemoj ni uspoređivati baterije za alate, ogromna razlika u količinama baterije.
Tesla nije neka firma koja će te oderati na svakom koraku, da je ne bi poslovala. Cijene zamjenskih baterija su objavljene, nitko ne bi kupovao taj auto da baterija košta kao auto. Da tesla plaća baterije koliko ti misliš, auto bi bio duplo skuplji.
I iskreno, ako platiš toliko bateriju 18v 3ah, koja se sastoji od 10 ćelija, si moron. Jedna takva ćelija košta između 3 i 8 dolara.
I da, ezacro je u pravu, na električnom autu se nema šta popravaljti, ako npr crkne jedan dio se samo zamijeni istim, to je ništa posla, ali obično takve komponente crknu odmah, tj u garantnom roku.
Bas bi te volio vidjeti kako servisiras Teslu, stvarno ste naivni ako mislite da su jeftini za odrzavanje. Pa daj se raspitaj cijenu elektronike na francuskim autima, a onda se zapitaj koliko bi slican dio kostao kod Tesle. Vidjet cemo kako vrijeme prolazi, svaki nov auto je dobar, i ne kvari se.
Vilicar je star, tesla je nov auto, zato baterije ne vrijede vise od auta, no nakon 3 godine ce vrijediti.
Makita baterije sam spomenuo u kontekstu postenja proizvodjaca i baterija, i da - moron sam, kupio sam ih 6 komada sve skupa jer valjaju.
Service planovi su im 600 dolara godisnje, zanimljivo je ono sto je pokriveno time..."brake pads and windshield wipers" :)
Cijena baterije za 'Model S' je 30.000$, ali postoji neka druga mogućnost koja košta 12.000$, mislim da se radi o preorderu pa dok krepa onda dobijete. Baterija u 'Model S' bi trebala trajati 10 godina. Informacije su sa Tesla foruma.
Rado bi imal Teslu i nabacil odjeb naftnom lobiju koji nas sve skupa ima za budale, ali stvarnost je takva da se to ne bude desilo jos minimalno desetak godina. Vec me par put neki lik na autoputu opral s Teslom i auto izgleda predobro!
Budeš si ju lako priuštio kad bude povoljnih rabljenih za par godina
Svi govore da su ti auti skuplji i kažu ovako "ako nešto crkna popravak košta više", možda i košta ali kada vidiš da imaš manje djelova za popravljati onda je to druga stvar. Kupite za 100 kn auto na daljinsko upravljanje i otvorite ga, i pogledajte koliko djelova ima unutra. Tesla nema puno više.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/Tesla_Motors_Model_S_base.JPG
Recite mi što ovdije treba popravljati? El motori su kvalitetni, i nije ih lako pokvariti jedino da ih pregrijete, a to je stvarno teško.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/Rotterdam_Ahoy_Europort_2011_(14).JPG
El motori u sebi nemaju previše djelova, naj više ima bakra unutra a kada bi vi mjenjali samo ono što je pregorilo vjerojatno bi promijenili bakrene žice i još neke stvari. To je doslovno kao jedan kalup koji izgleda poput bojlera i unutra su komponente. Vanjski dio motora se može oštetiti samo tokom udarca, a kao što vidite na slici to je debeli metal pa nije lako to uništiti.
Stavite na 3:20 i pogledajte kako el motor ima malo djelova, ovo ispod je magnet i kada kroz bakrene žice pustite struju motor radi, kada podižete napon broj okretaja raste.
Kada imate karoseriju od auta, treba vam baterija, el motor, matična ploča i računalo. To što se tiče podizanja napona je ista stvar kako vi preko računala podižete napon na vašoj grafičkoj kartici ili ventilatoru za hlađenje. Samo što na računalu stisnete gumb za ventilator ili mišem u softveru podignete brzinu. U auti stisnete papućicu gasa koja radi isto kao i gumb koji imate na kučištu računala za ventilator.
Imam 4 i moja struka je mala skola.
Imam 4 i moja struka je mala skola.
I dalje si prilicno zaostao za svoje godine, jer djeca sa 4 godine su svjesna da pojma nemaju, ti si naprotiv uvjeren da nesto znas - a realno nemas veze s vezom.
Kad ce iza tebe biti 10 godina rada sa elektromotorima, reparacije istih, na stotine promjenjenih rotora, glava, cetkica i ilometri namatanja onda mozes reci da nesto znas o el motorima.
Al nije samo to problem, problem je i sto mislis kako npr jedan otto motor je nauka, a zapravo je jos jednostavniji od el motora.
I dalje si prilicno zaostao za svoje godine, jer djeca sa 4 godine su svjesna da pojma nemaju, ti si naprotiv uvjeren da nesto znas - a realno nemas veze s vezom.
Kad ce iza tebe biti 10 godina rada sa elektromotorima, reparacije istih, na stotine promjenjenih rotora, glava, cetkica i ilometri namatanja onda mozes reci da nesto znas o el motorima.
Al nije samo to problem, problem je i sto mislis kako npr jedan otto motor je nauka, a zapravo je jos jednostavniji od el motora.
how yes no
Tesla osim dc/dc konvertera i nekog mozga ima iste dijelove kao el. autić, vjerovao ili ne. Ako smatraš da ne, nabroji koji su to ostali dijelovi. Složio sam par električnih vozila, samo da znaš.
Imam 4 i moja struka je mala skola.
I dalje si prilicno zaostao za svoje godine, jer djeca sa 4 godine su svjesna da pojma nemaju, ti si naprotiv uvjeren da nesto znas - a realno nemas veze s vezom.
Kad ce iza tebe biti 10 godina rada sa elektromotorima, reparacije istih, na stotine promjenjenih rotora, glava, cetkica i ilometri namatanja onda mozes reci da nesto znas o el motorima.
Al nije samo to problem, problem je i sto mislis kako npr jedan otto motor je nauka, a zapravo je jos jednostavniji od el motora.
da, i mene nekadašnjeg polaznika "Tesle" (ne auta nego srednje škole) je malo zbunilo skaliranje igračke, pa si mislim ako je
to tako lako, gdje su kinezi da nam ne prodaju imitacije modela s u konzumu? Osobno sam nekako još uvijek za mehaničko kontroliranje
parametara auta. Nek poblesavi kontrolno računalo, pa nemam ni frikin ručnu na sajlu da pokušam zaustaviti podivljalu mrcinu:)
I dalje si prilicno zaostao za svoje godine, jer djeca sa 4 godine su svjesna da pojma nemaju, ti si naprotiv uvjeren da nesto znas - a realno nemas veze s vezom.
Kad ce iza tebe biti 10 godina rada sa elektromotorima, reparacije istih, na stotine promjenjenih rotora, glava, cetkica i ilometri namatanja onda mozes reci da nesto znas o el motorima.
Al nije samo to problem, problem je i sto mislis kako npr jedan otto motor je nauka, a zapravo je jos jednostavniji od el motora.
how yes no
Tesla osim dc/dc konvertera i nekog mozga ima iste dijelove kao el. autić, vjerovao ili ne. Ako smatraš da ne, nabroji koji su to ostali dijelovi. Složio sam par električnih vozila, samo da znaš.
nitko ne tvrdi da ne rade na istom principu. Ali ajd priznaj jel skaliranje samo tako šljaka? Zašto tramvaji, koji
su jednostavniji od automobila zbog sistema upravljanja, amortizacije (tračnice) i nepostojanja baterija i kontrole njihovog pražnjenja
i hlađenja toliko koštaju? Naši u zagrebu koštaju između milijun i 650 000 i milijun 850 000 EURA po vozilu.
http://www.poslovni.hr/hrvatska/narudzba-70-tramvaja-12-milijuna-eura-skuplja-nego-2002-32545
Eto, i ja sam isao u Teslu, i sa 17 godina sam na cnc masini napravio sam 2taktni otto motor, jedini kupljen bio je bila svjecica. Za to mi je trebalo 20 sati rada. Motor poklonjen za pogon makete glisera, inace bi ga slikao sad.
Toliko o kompliciranosti.
Cijena 1.6 diesel motora od VW je 2300 eura NOV. Hoces cijene koncarevih el motora iste snage sa katalogom ili ce biti dovoljno da ti kazem da je cijena 3:1 na strani diesela? Ako su tako jednostavni, zasto nisu jeftini?
Ja sam prvi koji bi zelio da imamo aute na struju, ali sa danasnjom infrastruktorom (u ZG trenutno ne postoji hala za najam koja ima 350 kW struje) to je nemoguce. A Tesla ce propasti prije nego mislite.
Eto, i ja sam isao u Teslu, i sa 17 godina sam na cnc masini napravio sam 2taktni otto motor, jedini kupljen bio je bila svjecica. Za to mi je trebalo 20 sati rada. Motor poklonjen za pogon makete glisera, inace bi ga slikao sad.
Toliko o kompliciranosti.
Cijena 1.6 diesel motora od VW je 2300 eura NOV. Hoces cijene koncarevih el motora iste snage sa katalogom ili ce biti dovoljno da ti kazem da je cijena 3:1 na strani diesela? Ako su tako jednostavni, zasto nisu jeftini?
Ja sam prvi koji bi zelio da imamo aute na struju, ali sa danasnjom infrastruktorom (u ZG trenutno ne postoji hala za najam koja ima 350 kW struje) to je nemoguce. A Tesla ce propasti prije nego mislite.
Pa i ja sam navinklao elektromotor, dapače i generator, i to i dalje nema veze sa ukupnim vozilom.
Razvoj jednog osobnog automobila košta i milijarde, i to u firmi gdje itekako znaju napraviti
otto motor i ne prave vozilo iz nule nego nadograđuju.
http://www.24sata.hr/auto/od-ideje-pa-do-kupca-razvoj-jednog-auta-stoji-milijarde-kuna-346882
Eto, i ja sam isao u Teslu, i sa 17 godina sam na cnc masini napravio sam 2taktni otto motor, jedini kupljen bio je bila svjecica. Za to mi je trebalo 20 sati rada. Motor poklonjen za pogon makete glisera, inace bi ga slikao sad.
Toliko o kompliciranosti.
Cijena 1.6 diesel motora od VW je 2300 eura NOV. Hoces cijene koncarevih el motora iste snage sa katalogom ili ce biti dovoljno da ti kazem da je cijena 3:1 na strani diesela? Ako su tako jednostavni, zasto nisu jeftini?
Ja sam prvi koji bi zelio da imamo aute na struju, ali sa danasnjom infrastruktorom (u ZG trenutno ne postoji hala za najam koja ima 350 kW struje) to je nemoguce. A Tesla ce propasti prije nego mislite.
Ne laži, taj motor košta bar 60000 kn. U autoklubu su radili maraton test golfa 5 2.0 tdi, crko im je motor i zamjena je koštala 86000 kn. Za razliku od otto motora, električni neće crknuti.
Končar ne radi elektromotore za aute, pa evo ti malo cijena namjenskih motora:
http://kostov-motors.com/tractionmotors/kostovevmotors%28ac-dc%29/seriesdcmotorsforelectricvehicles/
Ovaj K9, najmanji, je dovoljan za auto veličine golfa.
Nemoj molim te uspoređivati industrijske motore.
Overhaul, nemoj uspoređivati motore od 20 kw i motore od 200 kw (ili više, ne znam koliko je u tramvaju), i preplaćene stvari koje se rade u puno manjoj seriji.
Eto, i ja sam isao u Teslu, i sa 17 godina sam na cnc masini napravio sam 2taktni otto motor, jedini kupljen bio je bila svjecica. Za to mi je trebalo 20 sati rada. Motor poklonjen za pogon makete glisera, inace bi ga slikao sad.
Toliko o kompliciranosti.
Cijena 1.6 diesel motora od VW je 2300 eura NOV. Hoces cijene koncarevih el motora iste snage sa katalogom ili ce biti dovoljno da ti kazem da je cijena 3:1 na strani diesela? Ako su tako jednostavni, zasto nisu jeftini?
Ja sam prvi koji bi zelio da imamo aute na struju, ali sa danasnjom infrastruktorom (u ZG trenutno ne postoji hala za najam koja ima 350 kW struje) to je nemoguce. A Tesla ce propasti prije nego mislite.
Iskreno ne vjerujem da propada, rade 20 000 automobila godišnje. To nije puno ali za relativno novu firmu nije loše. Samo trebaju smisliti kako srediti infrastrukturu u gradovima za punjenje, i prodaja bi narasla. Naj veči problem je punjenje u gradu, što s njime ako u gradu ostane bez baterije?
Bilo bi fora kada bi na krob stavili solarne čelije, tako da se tokom dana puni, ali problem je u tome što bi izgledao jako loše onda. A i kada bi se stavila jedan ili dvije ploče ne vjerujem da bi mogle napuniti auti, mogle bi samo malo produžiti trajanje baterija.
Po meni ovo nije loše. http://www.vecernji.hr/media/cache/99/bc/99bcbea774b12dd65b9b6271859814e8.jpg
Samo ne vjerujem da to može napuniti aute kada bi se popunilo cijelo parkiralište. Recimo da neka tvrtka osigura struju za aute i kda bi se stavilo to na parkiralište auti bi se mogli puniti jeftinije, jer bi cijena padala kada bi ovo dalo solarnu energiju.
Ima puno načina za srediti infrastrukturu samo je problem što se ne prodaje dovoljno automobila. Automobili se ne prodaju jer nema infrastrukture, a infrastrukture nema jer nema dovoljno automobila. Netko treba riskirati da bi se nešto pokrenulo, a tesla to radi.
EDIT:
Cijena el motora za aute je manja ond običnih. A i zamjena je lakša. I cijena bi pala kada bi se proizvodilo više. Kada se više proizvodi cijena proizvodnje je niža. Pogledaj aute kojih se napravi jedno 10ak godišenje i aute iste snage kojih se proizvede 50 000godišnje. Kojemu je cijena veča? Pogledajte pagani, vlasnik je sam rekao da ima auti istih preformansi koji se prodaju za 100 000€ a njegov je 1 000 000€+. Košta tako puno jer nije serijska proizvodnja, ručni rad je, i luksuzni materijali su tu.
Btw, imate tour po Rimac tvornici, pa odite malo pogledati kako je lako sastaviti auto, i kako ima 4-5 komponenata samo i ne proizvodi ih se vise jer je tu naftni lobi.
Pa od Rimca modul za upravljanje baterijama kosta kao nov punto...
I nije buducnost u divljim el sportskim autima nego u malim gradskim, jer bitno ih je popularizirati. Inace, struje nema dovoljno ni ovako, bit ce i po tom pitanju problema, jer nisu to male kolicine.
Btw, imate tour po Rimac tvornici, pa odite malo pogledati kako je lako sastaviti auto, i kako ima 4-5 komponenata samo i ne proizvodi ih se vise jer je tu naftni lobi.
Pa od Rimca modul za upravljanje baterijama kosta kao nov punto...
Rimac automobili nisu seriska proizvodnja, i to je ručni rad i koriste se luksuzni materijali. I kao prvo taj auto košta 750 000€ i naravno da modul košta kao i novi punto. A Tesla košta 60 000 dolara jeftinija verzija auta. Pa je modul jeftiniji nego u Rimca.
Iskreno ne vjerujem da propada, rade 20 000 automobila godišnje. To nije puno ali za relativno novu firmu nije loše. Samo trebaju smisliti kako srediti infrastrukturu u gradovima za punjenje, i prodaja bi narasla. Naj veči problem je punjenje u gradu, što s njime ako u gradu ostane bez baterije?
Bilo bi fora kada bi na krob stavili solarne čelije, tako da se tokom dana puni, ali problem je u tome što bi izgledao jako loše onda. A i kada bi se stavila jedan ili dvije ploče ne vjerujem da bi mogle napuniti auti, mogle bi samo malo produžiti trajanje baterija.
Po meni ovo nije loše. http://www.vecernji.hr/media/cache/99/bc/99bcbea774b12dd65b9b6271859814e8.jpg
Samo ne vjerujem da to može napuniti aute kada bi se popunilo cijelo parkiralište. Recimo da neka tvrtka osigura struju za aute i kda bi se stavilo to na parkiralište auti bi se mogli puniti jeftinije, jer bi cijena padala kada bi ovo dalo solarnu energiju.
Ima puno načina za srediti infrastrukturu samo je problem što se ne prodaje dovoljno automobila. Automobili se ne prodaju jer nema infrastrukture, a infrastrukture nema jer nema dovoljno automobila. Netko treba riskirati da bi se nešto pokrenulo, a tesla to radi.
EDIT:
Cijena el motora za aute je manja ond običnih. A i zamjena je lakša. I cijena bi pala kada bi se proizvodilo više. Kada se više proizvodi cijena proizvodnje je niža. Pogledaj aute kojih se napravi jedno 10ak godišenje i aute iste snage kojih se proizvede 50 000godišnje. Kojemu je cijena veča? Pogledajte pagani, vlasnik je sam rekao da ima auti istih preformansi koji se prodaju za 100 000€ a njegov je 1 000 000€+. Košta tako puno jer nije serijska proizvodnja, ručni rad je, i luksuzni materijali su tu.
Ovo je glupost u koju ljudi nažalost vjeruju. Da popuniš cijeli gornji dio tesle panelima, trebalo bi ti 200 h da ga napuniš.
Btw, imate tour po Rimac tvornici, pa odite malo pogledati kako je lako sastaviti auto, i kako ima 4-5 komponenata samo i ne proizvodi ih se vise jer je tu naftni lobi.
Pa od Rimca modul za upravljanje baterijama kosta kao nov punto...
Nemoj uspoređivati Rimca, on je najskuplje što može postojati u svijetu el. autmobila. Evo koliko košta jedan od najskupljih modula za upravljanje baterijom:
Nisam n rekao da možeš napuniti auto tim panelima, nego da bi mogao malo produžiti vijek baterije.
Moglo bi jedino spasiti baterije od prepražnjenja, što se nekim ljudima dogodilo s teslom roadster.
Nešto nije u redu. Gdje je tu korporativna pohlepa?!
Ni meni nije jasno u cemu je kvaka... mozda nema kvake? Cudno...
Kako god bilo, za svaku pohvalu
Jel pogreska u prihevodu s engleskog ili stvarno svi lose citaju. Patenti su na besplatno koristenje. Nitko nije rekao da su se odrekli patentnih prava!! sto sve danas prodje pod vijest. Jednom kad ljudi dorade nesto sto su trolovi patentrali onda ce se sjetit to im i naplatiti. I biznis cvate. Ko da ce Janko iz Male Mlake i Zvonko iz Raspustoveca sad svaki sam za sebe delati aute na baterije.
Naravno. Za trenutne visoke cijene zaslužna je nestabilnost u Iraku i Libiji i (ponajviše) veliko kinesko gomilanje zaliha nafte.
da znas ispravno citati grafikone od iza zrcala znao bi da je cijena visoka zato kaj sverceri pardon spekulanti zele da bude visoka. i fala andjelki sto se lozi na ruski plin dok nama skupu naftu podmazuje. rak i bljak su ionak sam pozornice za malu decu i sve one koji se tak osjecaju, a pravi gunslingeri su logisticari u laundanumu.
Ovisi o snazi, oni koji idu u aute 1000 do 5000 dolara, a one vanjske punionice mogu i po 20000 dolara, ali to su jaki dc izvori struje, za normalne aute i sporo punjenje je dovoljno instalirati ormarić s utičnicom 220 ili 380 V koja ne košta ništa. Ono što košta je omogućiti infrastrukturu za to, tj postaviti trafostanice, možda nove dalekovode i sl. U HR je problem što nam je mreža ionako preslaba.
eto posla za bechtlo da nam popravi potpuno funkcionalnu mrezu za jos jedan kredit kod nashe stare andje. sto ljudi fakat fumaju te fore kak su baterije jako ekoloske? a da se ipak prebacimo na istrijanski lignit, ha?
Tesla nije neka firma koja će te oderati na svakom koraku, da je ne bi poslovala. Cijene zamjenskih baterija su objavljene, nitko ne bi kupovao taj auto da baterija košta kao auto. Da tesla plaća baterije koliko ti misliš, auto bi bio duplo skuplji.
I iskreno, ako platiš toliko bateriju 18v 3ah, koja se sastoji od 10 ćelija, si moron. Jedna takva ćelija košta između 3 i 8 dolara.
Jesi siguran. Nisi cuo za famoznu poplavu koja je otplavila diskove. Tocan uzrok poplave nepoznat. A kise padaju tam svak godine. A tvornice u th na brdima i dosla poplava. Uglavnom tko kaze da se osjetljive i zapaljive baterije nece zapaliti na brodu koji ih doprema putem iz kine. Kazu lako kvarljiva i osjetljiva je to roba, a ni vatrogasci nisu uvjezbani za egoticne pozare.