Microsoft (ne) odustaje od DirectX-a

poruka: 36
|
čitano: 4.658
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Microsoft (ne) odustaje od DirectX-a".
17 godina
neaktivan
offline
Re: Microsoft (ne) odustaje od DirectX-a
Sum_of_all_fears kaže...

Da, to mi je kasnije palo na pamet da koristi DX za DirectInput, Sound i ostalo.

 

Al opet, pobijamo domagojevu izjavu da DX do 9.0 ne valja - nije DX samo render, tu su i ove ostale funkcije.

A gle, to je greska s moje strane, DX je kolekcija API-ja, dok je OGL API za renderiranje 2D i 3D grafike. Ponajprije mislim na D3D kad to dvoje "usporedujem". Kao sto Ranko kaze, nije bezveze OGL bio prevladavajuci do ~2003.

Prvo je 2003. MS napustio OGL board pokazujuci time da vise nemaju interesa za daljnu buducnost OGL-a. Onda su 2005. na SIGGRAPH-u i WinHEC-u na svojim prezentacijama ostavili dojam kao da Vista vise nece nativno podrzavati OGL (iskljucivo preko DX layera -> zbog backward kompatibilnosti, sto rezultira drasticnim padom performansi). Naravno, nastala je panika sto je rezultiralo migracijom velikog broja programera na DX. Kad je Vista konacno izasla, pokazalo se da je to ipak bila laz i da ce OGL ostati nativno podrzan. No, steta je vec bila ucinjena i povjerenje u OGL je bilo masovno potreseno.

Hrpa programera je presla na DX (D3D), a kad imas programere, imas i igre, kad imas igre imas i igrace, a kad imas sve to imas i proizvodace hardvera s kojima tijesno mozes razvijati tehnologiju -> procvat DX-a i danas je DX (D3D) de facto standard.

Srecom, pojavio se Valve, pa bi stvari mogle sjesti na svoje mjesto.

The programmer is fighting against the two most destructive forces in the universe: entropy and human stupidity. --Damian Conway
16 godina
odjavljen
offline
Microsoft (ne) odustaje od DirectX-a

Zadnji Direct3D s kojim sam radio ozbiljno, bio je 8.x još negdje krajem prošlog tisućljeća. Tada sam preferirao OpenGL jer je bio bliži C jeziku, bio mi je draži i ljepši (kao API). Tada sam DirectX smatrao govnom. Nisam puno probao ove nove stvari, osim nešto malo shadera, ali stvar je puno bolja, nego je bila. Što se tiče samog prikaza i mogućnosti, OpenGL danas podržava teselaciju, shader napišeš u stotinjak linija koda, nije to "zastario API".

:)
Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
odjavljen
offline
Re: Microsoft (ne) odustaje od DirectX-a
1domagoj1 kaže...
Sum_of_all_fears kaže...

Da, to mi je kasnije palo na pamet da koristi DX za DirectInput, Sound i ostalo.

 

Al opet, pobijamo domagojevu izjavu da DX do 9.0 ne valja - nije DX samo render, tu su i ove ostale funkcije.

A gle, to je greska s moje strane, DX je kolekcija API-ja, dok je OGL API za renderiranje 2D i 3D grafike. Ponajprije mislim na D3D kad to dvoje "usporedujem". Kao sto Ranko kaze, nije bezveze OGL bio prevladavajuci do ~2003.

Prvo je 2003. MS napustio OGL board pokazujuci time da vise nemaju interesa za daljnu buducnost OGL-a. Onda su 2005. na SIGGRAPH-u i WinHEC-u na svojim prezentacijama ostavili dojam kao da Vista vise nece nativno podrzavati OGL (iskljucivo preko DX layera -> zbog backward kompatibilnosti, sto rezultira drasticnim padom performansi). Naravno, nastala je panika sto je rezultiralo migracijom velikog broja programera na DX. Kad je Vista konacno izasla, pokazalo se da je to ipak bila laz i da ce OGL ostati nativno podrzan. No, steta je vec bila ucinjena i povjerenje u OGL je bilo masovno potreseno.

Hrpa programera je presla na DX (D3D), a kad imas programere, imas i igre, kad imas igre imas i igrace, a kad imas sve to imas i proizvodace hardvera s kojima tijesno mozes razvijati tehnologiju -> procvat DX-a i danas je DX (D3D) de facto standard.

Srecom, pojavio se Valve, pa bi stvari mogle sjesti na svoje mjesto.

Ti si u potpunosti preskočio moj komentar i informaciju da PlayStation 3 ne koristi nikakav DirectX. Dakle, Valve nije napravio apsolutno ništa novo ni revolucionarno u tom pogledu. OpenGL, OpenGL ES, Glide, Direct3D, apsolutno je nebitno u čemu će se pisati renderer. Ne postoje "Direct3D programeri", barem ne profesionalno. Imaš programera koji zna matematiku i koji će naučiti kako se radi i s jednim i drugim. Može imati više ili manje iskustva, ali to je to.

:)
17 godina
neaktivan
offline
Re: Microsoft (ne) odustaje od DirectX-a
Tonči kaže...

Ti si u potpunosti preskočio moj komentar i informaciju da PlayStation 3 ne koristi nikakav DirectX. Dakle, Valve nije napravio apsolutno ništa novo ni revolucionarno u tom pogledu. OpenGL, OpenGL ES, Glide, Direct3D, apsolutno je nebitno u čemu će se pisati renderer. Ne postoje "Direct3D programeri", barem ne profesionalno. Imaš programera koji zna matematiku i koji će naučiti kako se radi i s jednim i drugim. Može imati više ili manje iskustva, ali to je to.

Pa to znam, to sam i ja napisao, da za PS3 postoji OpenGL ES :D.

Ono na sto sam mislio kad sam spomenuo Valve je guranje Linux-a kao gaming platforme, a na *nixu od DX-a nema niti D, jel... Imas samo OpenGL (Glide ne racunamo, jer niti jedna igra izdana poslije '99. za 3D akceleraciju ne koristi Glide - osim za emulaciju da se pokrenu starije igre).

Jedino sto mi nikako u svemu tome ne ide u glavu je taj Valve, dva bivsa MS-ova zaposlenika, a guraju Linux kao igracu platformu. Ah, well, ocito lova...

The programmer is fighting against the two most destructive forces in the universe: entropy and human stupidity. --Damian Conway
Poruka je uređivana zadnji put sub 2.2.2013 16:39 (1domagoj1).
16 godina
odjavljen
offline
Re: Microsoft (ne) odustaje od DirectX-a

OK, ali zašto bi to što su nekoć bili u MS značilo da ne moraju gurati Linux? Osim toga, svi mi radimo za lovu. :)

:)
16 godina
neaktivan
offline
Re: Microsoft (ne) odustaje od DirectX-a
Friday kaže...

Evo prilike za linux {#}

ovako ti budem ja rekao, i ako directx nebi bio popularan bio bi popularan i opengl. Razlog zasto je directx na windowsu popularan jer je on glavni na windowsu, a opengl je prebačen na centralni procesor,

Ako vam treba dokaz, a to je evo naprimjer igra Serios sam koji je tada tražio opengl da bi radio. Izmenadio sam se da igra je radila puno bolje na opengl nego na directx.

Sada je to teško ostvarivo kao što sam spomenuo opengl nema pristup glavnom procesoru. 

 

 

 

početnici ili napredni posjetite wiki.open.hr ili www.linuxzasve.com i naučit čete više o linuxu
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice