Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

poruka: 102
|
čitano: 14.460
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats".
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Nuclear_Phoenix kaže...

Sad sam pogledao van, nisam 100% siguran ali čini mi se da su reg oznake poprilično jedinstvene.

 

Sustav će skinuti lovu sa one kartice (ili salda) koja je povezana sa tom reg oznakom. Ako pročita ZG-1234-A, potražit će koja je kartica vezana za tu tablicu i skinut će lovu. Ne vidim nikakav problem. Ako ti kod uplate/povezivanja daš krivu reg oznaku, to je isključivo tvoj problem ili u ovom primjeru gore, problem tvog frenda koji je upisao krivu reg oznaku. Što se tiče prodaje vozila i sličnih radnji, valjda je onda na tebi (prodavaču) da se pobrineš da odeš na neki portal nakon prodaje i deaktiviraš tu tablicu? Zašto uopće prodaješ vozilo skupa sa tablicom, možeš si samo problem napraviti.

 

 

 

Ma daj? Stvarno? Nisi valjda morao van ići gledati? :)

 

Naravno da su jedinstvene, no nisi shvatio što sam htio reći. 
Ja se registriram u novi ENC sustav i glup sam i ukucam krivu registraciju za svoj treći auto kojeg vozi netko od obitelji. Jebiga, dogodi se.

Ti ideš registrirati svoj auto u novi ENC sustav, i ne možeš jer je netko (glupi ja) već ukucao tu registraciju... što onda? To me zanima kako će biti riješeno. Programer sam, pa znam da će sigurno nekako biti riješeno, ali eto baš zbog toga me i zanima.

 

A prodavanje auta skupa s registracijom nije nikakav bauk, kad su ljudi iz istog grada bez problema se kod prodaje ostavi i registracija. A to da li ćeš se ti sjetiti i kada to maknuti sa ENCa ovisi od čovjeka do čovjeka. A ako ne makneš drugi čovjek se ne može voziti jer je vezano na tvoj account, a ti možda imaš nula eura na računu.

 

Priča s frendom i mađarskom vinjetom je nevezana s našim sustavom, samo je primjer kako se lako može upisati tuđa registracija u sustav.

 

Ponavljam, zanima me čisto iz neke radoznalosti jer se ništa o tome ne piše, a ja po prirodi volim znati kako stvari funkcioniraju da ih bolje razumijem. S vremenom će biti objašnjeno kad sustav dođe u produkciju.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 20:35 (Bitanga).
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Nuclear_Phoenix kaže...

Jasno, traži u bazi "korisnika" AC, ali i dalje te muči činjenica da mogu postojati 2 jako slične tablice u bazi (neovisno jel "državna" ili samo korisnici AC) - najčešće ANPR promaši O-0, I-1, S-5, D-O, D-U, F-P i slične kombinacije jer ovaj font koji je na HR tablicama je neviđeno smeće - njemačke su recimo odlične za ANPR, ima još takvih EU tablica koje su dizajnirane za strojno čitanje. Kad se mijenjao dizajn tablica prije x godina, moglo se to riješiti ali neee... Kombinacija tablica + kategorija + broja diže pouzdanost ali i tu i dalje ima mogućnosti pogreške - pogotovo danas kad su svi auti crni, bijeli, sivi ili crveni. Iskustvo je pokazalo da ako želiš 100% očitanje, trebaju ti 3 kamere.

 

Osim toga, ako očitanje kompletno promaši, tad ti je sigurno potrebna intervencija operatera da pogleda što se točno desilo - moguće da je tablica oštećena, izgubila je reflektivni sloj pa je u mraku "nevidljiva", možda je prljava ili x drugih razloga - u svakom slučaju, jedna kamera ne može dati 100%, pogotovo ne u freeflow prometu. Mogao bi dobiti 99.5-7% u stop/go prometu (rampe), sa kontroliranim uvjetima osvjetljenja ali to i dalje nije 100% i daleko je to od čitanja pri 20-40-60 km/h, po kiši, mraku i ostalim nedaćama...

 

Novi sustav naplate će koristiti kamere ili ENC, tako je projektirano i prodano. U članku ne piše ali radi se o SkyToll i TollNet tvrtkama.

 
Da, ovo za font je istina, ako se ne varam O i 0 potpuno jednako izgledaju. Kod normalnih registracija ih je nemoguće fulati jer su brojke i slova u različitim grupama, ali bit će u problemu oni koji imaju custom preseratorske tablice da zavaraju kamere :) Naravno ako pričamo samo za HR registracije, postoji i hrpa drugih država čije se moraju podržati.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 20:47 (Bitanga).
10 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Bitanga kaže...

Ma daj? Stvarno? Nisi valjda morao van ići gledati? :)

Morao sam, ja sam isto programer, ne pričamo mi napamet, moramo se uvjeriti.

Bitanga kaže...

Ja se registriram u novi ENC sustav i glup sam i ukucam krivu registraciju za svoj treći auto kojeg vozi netko od obitelji. Jebiga, dogodi se.

Ti ideš registrirati svoj auto u novi ENC sustav, i ne možeš jer je netko (glupi ja) već ukucao tu registraciju... što onda? To me zanima kako će biti riješeno. Programer sam, pa znam da će sigurno nekako biti riješeno, ali eto baš zbog toga me i zanima.

Pa ako to ne primjetiš u nekoliko koraka dok se unosi (vjerojatno će tražiti prometnu na uvid a na onim "registracijskim" trakama prije AC će pisati pročitana reg na displayu), to je isključivo tvoj problem. Šalteruša/kiosk/štogod vjeruje tebi na riječ, ako ti želiš povezati tu reg oznaku sa svojom karticom ili uplatiti 100€, tvoja odluka... Isto možeš ukucati evo sada krivi broj ENCa i uplatiti novce nekome, ništa te neće spriječiti.

 

Moja je pretpostavka da će se tražiti prometna na uvid (moguće radi kategorije, N1 vs M...) a na ovim trakama će sigurno biti fotoćelije koje "mjere" kategoriju vozila. Više me zanimaju motori, valjda će na portalima slagati kamere u oba smjera trake, da lovi prednju i zadnju tablicu - em rješavaju motore, em rješavaju sigurnost očitavanja.

Bitanga kaže...

A prodavanje auta skupa s registracijom nije nikakav bauk, kad su ljudi iz istog grada bez problema se kod prodaje ostavi i registracija. A to da li ćeš se ti sjetiti i kada to maknuti sa ENCa ovisi od čovjeka do čovjeka. A ako ne makneš drugi čovjek se ne može voziti jer je vezano na tvoj account, a ti možda imaš nula eura na računu.

Znam da se to radi, prodao sam 10ak auta do sada, više puta sam predao reg oznaku ali isto kako nakon dan-dva odeš na tehnički i provjeriš da li je ovaj prepisao auto na sebe, tako valjda i pogledaš što plaćaš i za koga i valjda ćeš se sjetiti odjaviti reg oznaku sa svog "računa" da se netko ne vozi na tvoje euriće... Opet, kompletno tvoj problem, ne od sustava. 

Bitanga kaže...

Da, ovo za font je istina, ako se ne varam O i 0 potpuno jednako izgledaju. Kod normalnih registracija ih je nemoguće fulati jer su brojke i slova u različitim grupama, ali bit će u problemu oni koji imaju custom preseratorske tablice da zavaraju kamere :) Naravno ako pričamo samo za HR registracije, postoji i hrpa drugih država čije se moraju podržati.

Jako puno država isto tako dozvoljava custom tablice, to je vječni problem i igra mačke i miša autora ANPR sustava protiv novih shema tablica... Slovenci su recimo u toku 2008 promijenili format. Mi smo u jednom trenu dodali 4+2 tablice, prije su bile 3+1. Imaš i problem čiste zamjene slova (O-U, D-O...) pa ti niti "raspored" ne pomaže. Austrijske tablice sa onim odvratnim grbovima pokrajina isto zna svakako glupavo pročitati, jedan grb vrlo često na jednom tipu ANPR enginea završi kao slovo W. Ne možeš regexom provjeravati da li je tablica validna :)

 

Također, postoji problem diplomatskih tablica koje imaju razne trikove, u više navrata smo naletjeli na primjerke koji su kompletno crni (nema refleksije) ili bijeli (potpuna refleksija, i pozadina i tekst) pod IR rasvjetom...

Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 21:08 (Nuclear_Phoenix).
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Nuclear_Phoenix kaže...
Bitanga kaže...

Ja se registriram u novi ENC sustav i glup sam i ukucam krivu registraciju za svoj treći auto kojeg vozi netko od obitelji. Jebiga, dogodi se.

Ti ideš registrirati svoj auto u novi ENC sustav, i ne možeš jer je netko (glupi ja) već ukucao tu registraciju... što onda? To me zanima kako će biti riješeno. Programer sam, pa znam da će sigurno nekako biti riješeno, ali eto baš zbog toga me i zanima.

Pa ako to ne primjetiš u nekoliko koraka dok se unosi (vjerojatno će tražiti prometnu na uvid a na onim "registracijskim" trakama prije AC će pisati pročitana reg na displayu), to je isključivo tvoj problem. Šalteruša/kiosk/štogod vjeruje tebi na riječ, ako ti želiš povezati tu reg oznaku sa svojom karticom ili uplatiti 100€, tvoja odluka... Isto možeš ukucati evo sada krivi broj ENCa i uplatiti novce nekome, ništa te neće spriječiti.

 

 

Opet ponavljam, može ispasti da nije samo moj problem. Zbog moje pogreške netko drugi može ni kriv ni dužan potencijalno imati problem da neće moći svoju registraciju vezati na svoj account. Pa će morati rješavati stvari sa korisničkom službom, ali nije niti to neka drama.

 

Vjerujem da će to dobro riješiti. Trenutno ne znamo kako će biti riješeno.

 

Za ENC je poprilično dobro napravljeno kako je sad. Teško možeš nešto krivo napraviti jer preko portala ili mobilne aplikacije radiš topup računa preko koda ili kartice, barem što se tiče prepaida. Preko SMSa možeš zeznuti jer se unosi i broj ENCa, ali to ne planiram koristiti.

 

Evo baš gledam, piše poruka kad se ide za nadoplatu da se radi prilagodbe na novi sustav treba unijeti bar jedna registracija. Unio sam sad registraciju za svoj ENC i kod unosa registracije se samo može provjeriti da je registracija postojeća i to je to, nigdje (trenutno) ne provjerava je li stvarno moja (jer nije, nego je službeni auto).

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 21:48 (Bitanga).
15 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
ante_etna kaže...
Bitanga kaže...
ante_etna kaže...

 Ne bi trebao biti problem ako si i uplatio za taj isti registarski broj.

 

Što se tiče HACa je ok.

Što se tiče policije nije, ako negdje naletiš. :-)

 

Valjda mu je poanta bila da ne plati on nego netko drugi, inače zašto bi riskirao sa krivotvorenjem tablice :-)

Znam da se šali, al svejedno je zanimljivo :-)

 

A kako bi uplatio za registarski broj, nije to vinjeta, naplaćuje se na izlazu s računa na koji je vezana ta registracija. 

A i to me baš zanima kako će funkcionirati. Kako će se vezati registracija s HAC accountom. Što kad prodaš auto skupa s registracijom pa on treba dodati na svoj account?

 Jasno. Ne znam kako ćeš provjeravati strancima vlasništvo. To je slično kao sa HEP-om kada naplate priključak i struju, a nebitno je li objekt legaliziran i ostalo, ili porez na prodaju nekretnine koja uopće nije tvoja. Možda je shema ako si uplatio cifru na broj auta ŽNJ-123-BMK i takav se pojavi na cesti, rampa ide gore i peri, ako je nešto sporno, za to je zadužen drugi OUR.

 

biti ce zanimljivo ovo... racunaj da ce stranci vjerovatno prijaviti tablicu usp sustav... ode do splita... nas covjek uslika tablicu, isprinta i ode u zg na njegov racun 🫣🤣🤣🤣, vjerojatnost da ce ga policija zaustaviti na autoputu dok vozi po ogranicenju je ravna skoro nuli...  cim izađe stane i skine tablicu 🫣

15 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats


MINISTARSTVO PROMETA, trebalo bi koristi GPT Chat, JER OVAKO POMAŽE TURISTIMA A ODMAŽE HRVATSKIM GRAĐANIMA I GOSPODARSTVU
Prozivam Vladu i ministra Olega Butkovića da prestanu sa uništavanjem hrvatskih građana i gospodarstva bezobrazno skupim troškom vožnje autocestama.
Zaključak sa GPT Chat je da je postojeća naplata po km dobra „Za povremene/umjerene korisnike autocesta“ KAO ŠTO SU TURISTI a za stalne korisnike građani i gospodarstvo je „pobjednik“ u trošku.
U grafikonu usporedba troška po kilometraži i % pređene te kilometraže na autocestama.
Tekstualna analiza GPT Chat, skraćeno:
Konkretan primjer usporedbe
Ako prosječni vozač u Hrvatskoj vozi 12.346 km/god, s 20 % autoceste → plaća ≈€197/god (Hrvatski model naplate).
Taj isti vozač u Austriji ili Švicarskoj za istu godinu plaća firmu vinjetu: Austrija €103,80 ili Švicarska ≈€43 — dakle jeftinije od hrvatskog modela u kojem plaćate po kilometru (ako je udio autoceste oko 20 %).
Za intenzivnog korisnika (20.000 km, 50 % autocesta → 10.000 km autocestom): u Hrvatskoj ≈€800/god. U vinjetnim državama ista osoba i dalje plaća samo jednu fiksnu vinjetu (npr. Austria €103.80, Switzerland ≈€43, Slovenia €117.50) — dakle u slučaju velikih kilometraža vinjetne zemlje su znatno povoljnije.
Usporedba s financijskom moći / standardom građana
Da bi se cijenu „realno“ usporedilo treba je gledati kao relativni teret — npr. kao % od BDP per capita (PPP) ili prosječne plaće. Evo nekoliko referentnih vrijednosti (PPP / približno, izvori: World Bank / TradingEconomics / Eurostat):
Švicarska — vrlo visok PPP per capita (~82.000 USD 2024). Trošak vinjete CHF40 (~€43) je zanemariv% od BDP-a po glavi.
Austrija — visoki PPP per capita (~71.600 USD 2024). Godišnja vinjeta ~€104 → vrlo nizak relativni teret.
Češka, Slovačka, Mađarska — srednji PPP per capita (Czech ~48k–48k USD PPP; Mađarska i Slovačka niže). Apsolutno su vinjete blaže nego u Hrvatskom modelu za velike kilometraže, ali relativno (u odnosu na kupovnu moć) uteg može biti osjetniji u zemljama s nižim PPP.
Hrvatska — PPP per capita (prema dostupnim nizovima) oko ~42k USD (2024) — dakle je među niže/umjereno rangiranim u odnosu na Švicarsku/Austriju; ako hrvatski vozač ili gospodarstvo pređe puno km, relativno opterećenje (€/god) može iznositi značajniji udio u kućnom/prihodu u odnosu na Austriju/Švicarsku gdje su vinjete niže u apsolutnom i relativnom smislu
Zaključak (u pogledu pristupačnosti uzimajući u obzir standard/PPP):
Za povremene/umjerene korisnike autocesta (npr. prosječan građanin ~12k km/god, 20 % autoceste), model naplate u Hrvatskoj (~€197/god prema procjeni) je konkurentan ili više nego neke zemlje (ovisno o zemlji): primjerice skuplji je od austrijske ili švicarske vinjete, ali jeftiniji od mađarske godišnje vinjete (~€149) u apsolutnom iznosu u ovom scenariju.
Za velike kilometraže (gospodarstva, dostava, leasing vozila i sl.) model vinjete i fiksne naknade u AK vozilima pobjednik je po trošku: u većini vinjetnih zemalja plaćate fiksnu godišnju sumu (npr. CH/AT/SI) koja je znatno niža od hrvatskog modela kad se prelazi >~1.500–2.000 km autocestom mjesečno (→ godišnje >18–24k km). To znači da su Slovenija, Austrija, Švicarska i slične vinjetne države povoljnije za intenzivne kilometražne poslove

 
0 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
bus kaže...

biti ce zanimljivo ovo... racunaj da ce stranci vjerovatno prijaviti tablicu usp sustav... ode do splita... nas covjek uslika tablicu, isprinta i ode u zg na njegov racun 🫣🤣🤣🤣, vjerojatnost da ce ga policija zaustaviti na autoputu dok vozi po ogranicenju je ravna skoro nuli...  cim izađe stane i skine tablicu 🫣

I onda stranac skuži, prijavi HACu, HAC odvrti snimke, stornira trošak a mudraca koji je nalijepio tablicu pošalje MUPu na obradu. Čak su i veće šanse da ga sustav označi kao sumnjivog sa takvom tablicom jer jedva ispravnu i čistu pročita kako treba, baš će komad papira proći iz prve, pogotovo po noći.

 

Kao da smo prvi i jedini sa ovakvim sustavom na svijetu...

15 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Bitanga kaže...

Opet ponavljam, može ispasti da nije samo moj problem. Zbog moje pogreške netko drugi može ni kriv ni dužan potencijalno imati problem da neće moći svoju registraciju vezati na svoj account. Pa će morati rješavati stvari sa korisničkom službom, ali nije niti to neka drama.

 

Vjerujem da će to dobro riješiti. Trenutno ne znamo kako će biti riješeno.

 

Za ENC je poprilično dobro napravljeno kako je sad. Teško možeš nešto krivo napraviti jer preko portala ili mobilne aplikacije radiš topup računa preko koda ili kartice, barem što se tiče prepaida. Preko SMSa možeš zeznuti jer se unosi i broj ENCa, ali to ne planiram koristiti.

 

Evo baš gledam, piše poruka kad se ide za nadoplatu da se radi prilagodbe na novi sustav treba unijeti bar jedna registracija. Unio sam sad registraciju za svoj ENC i kod unosa registracije se samo može provjeriti da je registracija postojeća i to je to, nigdje (trenutno) ne provjerava je li stvarno moja (jer nije, nego je službeni auto).

Po meni to trebalo biti tako da se račun u HAC-u veže uz vlasnika vozila. Tipa kao parking u Zagrebu, ako hoćeš povlaštenu kartu imaš račun na svoje ime, i onda upišeš registarske oznake i sustav sam provjeri gdje ti imaš boraviše odnosno prebivalište i jesi li vlasnik vozila i onda ti da autorizaciju za povlaštenu kartu. Po mome iskustvu, čak i subotom, trebalo je ravno 40 minuta nakon prijenosa vlasništva u stanici za tehnički pregled da im sustav povuče novog vlasnika. 

 

U tvom slučaju sustav tebi neće dati da vežeš tuđu registraciju uz svoj račun jer će vidjeti da nisi vlasnik i onda ti odbiti zahtjev. 

17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
captain_soap_McTawish kaže...

Po meni to trebalo biti tako da se račun u HAC-u veže uz vlasnika vozila. Tipa kao parking u Zagrebu, ako hoćeš povlaštenu kartu imaš račun na svoje ime, i onda upišeš registarske oznake i sustav sam provjeri gdje ti imaš boraviše odnosno prebivalište i jesi li vlasnik vozila i onda ti da autorizaciju za povlaštenu kartu. Po mome iskustvu, čak i subotom, trebalo je ravno 40 minuta nakon prijenosa vlasništva u stanici za tehnički pregled da im sustav povuče novog vlasnika. 

 

U tvom slučaju sustav tebi neće dati da vežeš tuđu registraciju uz svoj račun jer će vidjeti da nisi vlasnik i onda ti odbiti zahtjev. 

 

Ali ovo nije ništa povlašteno. Ovo bi trebalo biti kao plaćanje parkinga u gradu za bilo koji auto.

Zakompliciralo bi se za službene aute koje ljudi voze i privatno, aute na leasing i sl, pa bi morao slati punomoć od firme i sl. Vjerojatno i za strance.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put pet 19.9.2025 9:03 (Bitanga).
5 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
bus kaže...


MINISTARSTVO PROMETA, trebalo bi koristi GPT Chat, JER OVAKO POMAŽE TURISTIMA A ODMAŽE HRVATSKIM GRAĐANIMA I GOSPODARSTVU
Prozivam Vladu i ministra Olega Butkovića da prestanu sa uništavanjem hrvatskih građana i gospodarstva bezobrazno skupim troškom vožnje autocestama.
Zaključak sa GPT Chat je da je postojeća naplata po km dobra „Za povremene/umjerene korisnike autocesta“ KAO ŠTO SU TURISTI a za stalne korisnike građani i gospodarstvo je „pobjednik“ u trošku.
U grafikonu usporedba troška po kilometraži i % pređene te kilometraže na autocestama.
Tekstualna analiza GPT Chat, skraćeno:
Konkretan primjer usporedbe
Ako prosječni vozač u Hrvatskoj vozi 12.346 km/god, s 20 % autoceste → plaća ≈€197/god (Hrvatski model naplate).
Taj isti vozač u Austriji ili Švicarskoj za istu godinu plaća firmu vinjetu: Austrija €103,80 ili Švicarska ≈€43 — dakle jeftinije od hrvatskog modela u kojem plaćate po kilometru (ako je udio autoceste oko 20 %).
Za intenzivnog korisnika (20.000 km, 50 % autocesta → 10.000 km autocestom): u Hrvatskoj ≈€800/god. U vinjetnim državama ista osoba i dalje plaća samo jednu fiksnu vinjetu (npr. Austria €103.80, Switzerland ≈€43, Slovenia €117.50) — dakle u slučaju velikih kilometraža vinjetne zemlje su znatno povoljnije.
Usporedba s financijskom moći / standardom građana
Da bi se cijenu „realno“ usporedilo treba je gledati kao relativni teret — npr. kao % od BDP per capita (PPP) ili prosječne plaće. Evo nekoliko referentnih vrijednosti (PPP / približno, izvori: World Bank / TradingEconomics / Eurostat):
Švicarska — vrlo visok PPP per capita (~82.000 USD 2024). Trošak vinjete CHF40 (~€43) je zanemariv% od BDP-a po glavi.
Austrija — visoki PPP per capita (~71.600 USD 2024). Godišnja vinjeta ~€104 → vrlo nizak relativni teret.
Češka, Slovačka, Mađarska — srednji PPP per capita (Czech ~48k–48k USD PPP; Mađarska i Slovačka niže). Apsolutno su vinjete blaže nego u Hrvatskom modelu za velike kilometraže, ali relativno (u odnosu na kupovnu moć) uteg može biti osjetniji u zemljama s nižim PPP.
Hrvatska — PPP per capita (prema dostupnim nizovima) oko ~42k USD (2024) — dakle je među niže/umjereno rangiranim u odnosu na Švicarsku/Austriju; ako hrvatski vozač ili gospodarstvo pređe puno km, relativno opterećenje (€/god) može iznositi značajniji udio u kućnom/prihodu u odnosu na Austriju/Švicarsku gdje su vinjete niže u apsolutnom i relativnom smislu
Zaključak (u pogledu pristupačnosti uzimajući u obzir standard/PPP):
Za povremene/umjerene korisnike autocesta (npr. prosječan građanin ~12k km/god, 20 % autoceste), model naplate u Hrvatskoj (~€197/god prema procjeni) je konkurentan ili više nego neke zemlje (ovisno o zemlji): primjerice skuplji je od austrijske ili švicarske vinjete, ali jeftiniji od mađarske godišnje vinjete (~€149) u apsolutnom iznosu u ovom scenariju.
Za velike kilometraže (gospodarstva, dostava, leasing vozila i sl.) model vinjete i fiksne naknade u AK vozilima pobjednik je po trošku: u većini vinjetnih zemalja plaćate fiksnu godišnju sumu (npr. CH/AT/SI) koja je znatno niža od hrvatskog modela kad se prelazi >~1.500–2.000 km autocestom mjesečno (→ godišnje >18–24k km). To znači da su Slovenija, Austrija, Švicarska i slične vinjetne države povoljnije za intenzivne kilometražne poslove

 

Jesi uracunao tunele? 

Švicarska - Ima dva koja se placaju dodatno

Austrija - 6 i vise tunela se placaju dodatno

Slovenija - Karavanke

8 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

Al vidim da svi zaboravljate da je i konkretno država u Europi koji imaju poprpuno besplatne AC (Njemačka, Nizozemska, Belgija, Velika Britanija, cjela Skandinavija, Baltik, Španjolska (jedan dio), Poljska... u biti AC naplačuje jako malo država ako tako pogledaš, pored nas, to rade, Francuzi, Talijani, Švicarci, Mađari, Čehi i bivše Jugo države.

 

I sa obzirom na našu poziciju mi bi mogli konkretno više zarađivat na tranzitnim vinjetama i sa time pojeftinit domačem narodu vožnju po AC (koja baš iz tog razloga nebi trebala bit skupa, max 150 ojra), prebacit promet sa starih lokalnih cesta, ali koga briga za domaću stoku ako treba punit vlastite đepove...

Poruka je uređivana zadnji put pet 19.9.2025 11:32 (nikonja).
Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr

-točno.. može biti 'besplatno'.. tj ne zaboraviti, uvjek se plaća, na neki način.. cijena goriva itd.

-problem.. različite države, oblik-površina-lokacija.. npr slovenija, .. zašto to njoj ne odgovara? jer prođeš bez tankanja.. tad ona ne zaradi ništa, ni 'sendvič'.. otočne države su otoci, belgija-njemačka su dovoljno velike da ne možeš bez tankanja itd..

 

-kako god se postavi sustav naplate, nije jedan odgovor za sve.. pa je loše uzimati takve primjere, jer su naprosto pogrešni-loši, uk-irelandija, slo, .. i već godinu+ imamo nižu cijenu goriva od ostatka eu, odnosno što da plaćamo umjesto 1,5 na 2€ litru? koliko bi tad plaćali i što?

 

-problem cesta, javnih usluga.. je 'zamagljenost' tko-što, vlasnik-biznis.. vs javno dobro, kad profit nije kriterij nego servis građanima.

-npr zašto ja plaćam boravišnu taxu na moru? za komunalce.. plaća li netko s obale kad dođe na kontinent? ..

-zašto država dozvoljava vozilima većih frimi DA registracije po hr, zg.. vozilima koja DA nisu nikad vidjela..? porezna ušteda ili prevara, no legitimna.. tj isti razlog zašto to te firme rade zna-vidi i država, no ne čini ništa da to ispravi-onemogući... tj kad bi svi građani i male firme mogle isto.. tek tad bi država nešto napravila, jer bi tad osjetila na džepu.. ovako ide niz dlaku tih par većih.. i nikom ništa.

 

-kako plaćamo npr kino-ulaznicu? .. želiš gledati neki film? platiš kartu.. postoji li logičniji-pošteniji kriterij?

-što ako plaćaš nekim porezom, neovisno kako ga nazoveš, npr kroz cijenu goriva, dok kinokarta može biti kroz cijenu kruha ili sladoleda.. i da je kino-free, jer plaćaš kruh.. a pekara će postotkom prihoda namiriti kino.. ima smisla? .. naravno, kino i ceste nisu ista stvar, no što s parkingom, komunalijama.. npr smeće.. pa plaćam boravišnu kad sam na moru, mada plaćam račune kad nisam na moru.. plaćam dva puta.. što? to da netko drugi-treći ima free?

-npr javni prijevoz kao zet.. može bez karata-naplate.. trošak grada, .. time bi pojeftinilo za taj trošak sustava, samih aparata, karata.. sve ostalo je isto, tj svejedno plaćaš li kartu ili ti grad uzme porezno.. plaćaš... no tad kad je besplatno može koristiti bilo tko, npr stranac-filipinac.. i što tako na lokalnom primjeru grada možemo zaključiti za ceste.. pa to da bi građani-lokalno plaćali porezno dok bi ostali, stranic-turisti koristili besplatno.. istina može se naplatiti na drugi način, npr cijenom goriva, boravišnim taxama, ulaznicama za kino, .. pa opet, zašto ako bi to bilo bolje, ne uzmemo strancu-turistu na ulazu u državu recimo 1000€ taxe i dajemo mu usputno besplatne sendviće, sokiće, kino i zet, parking... porez vs konkretna naplata konkretno onog što netko koristi.. dva suprotna modela, kao komunizam-kapitalizam.. i oba imaju smisla, no ne za sve a pogotovo ne kad jedan plaća, drugi zarađuje dok je treći upao u priču slavenske trilogije.. :)

 

-problem izbora modela, što bi bilo 'bolje'..

-svaki primjer je loš, za sebe.. neki izuzetak itd. dok je svaka država, kao hr-kifla, različita, infrastruktura, raspored stanovništva (time i količine svih prometa, novca..), sezonalnost, .. što god izaberemo za 'većinu' od recimo 80% ostaje problem da 20% neće odgovarati.. no u takvom omjeru bi i to imali smisla.. što kad u to ubacimo više grupa-nijansi-klasa.. tj osobna vozila, prosječan vozač-vozilo vs onaj tko je profesionalan i živi od vožnje svakodnevno.. post malo iznad korektno-točno navodi brokje kao 12.000km godišnji prosjek, no ipak selektivno, jedan podatak iz 'sarme'-statistike koji ne kaže ništa.. jer taj prosječni vozač nije ni do koljena onom tko vozi svaki dan po 1000km.. statistika koja tad u tim rasponima ima pogrešne temelje.. može biti slučajno-previd-neznanje ili namjerno.. itd. jer naprosto te dvije kategorije nemaju iste ni slične potrebe.. vozač busa svaki dan prođe tunel karavanke..(ako vozi tom rutom) ostali možda jednom u životu.. koliko je to razlika u naplati tunelarine i za koga.. itd.

 

-što s npr otocima, trajektom.. i npr naplata po vozilu i-ili po broju osoba? .. što da se cestarine počnu naplaćivati po broju osoba u vozilu? ima li smisla? odnosno jel nositelj-glavni id-index vozilo ili osoba?

-što ako se cestarine naplaćuju po masi, tonaži.. ili po količini co2.. ili mix-formula svega tog? .. pa opet, zašto ne po cijeni litre goriva? osim što tad slovenija puši, osim ako su svugdje iste cijene, tj jedna država, jedan porez .. a to nismo, nismo čak ni unutar države isti, pa imamo DA rege ili boravišne taxe.. kao što neki plaćaju a neki ne, bilo što.. sporedno kao rtv pristojbu :) ..

 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
8 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
ihush kaže...

-točno.. može biti 'besplatno'.. tj ne zaboraviti, uvjek se plaća, na neki način.. cijena goriva itd.

-problem.. različite države, oblik-površina-lokacija.. npr slovenija, .. zašto to njoj ne odgovara? jer prođeš bez tankanja.. tad ona ne zaradi ništa, ni 'sendvič'.. otočne države su otoci, belgija-njemačka su dovoljno velike da ne možeš bez tankanja itd..

 

-kako god se postavi sustav naplate, nije jedan odgovor za sve.. pa je loše uzimati takve primjere, jer su naprosto pogrešni-loši, uk-irelandija, slo, .. i već godinu+ imamo nižu cijenu goriva od ostatka eu, odnosno što da plaćamo umjesto 1,5 na 2€ litru? koliko bi tad plaćali i što?

 

-problem cesta, javnih usluga.. je 'zamagljenost' tko-što, vlasnik-biznis.. vs javno dobro, kad profit nije kriterij nego servis građanima.

-npr zašto ja plaćam boravišnu taxu na moru? za komunalce.. plaća li netko s obale kad dođe na kontinent? ..

-zašto država dozvoljava vozilima većih frimi DA registracije po hr, zg.. vozilima koja DA nisu nikad vidjela..? porezna ušteda ili prevara, no legitimna.. tj isti razlog zašto to te firme rade zna-vidi i država, no ne čini ništa da to ispravi-onemogući... tj kad bi svi građani i male firme mogle isto.. tek tad bi država nešto napravila, jer bi tad osjetila na džepu.. ovako ide niz dlaku tih par većih.. i nikom ništa.

 

-kako plaćamo npr kino-ulaznicu? .. želiš gledati neki film? platiš kartu.. postoji li logičniji-pošteniji kriterij?

-što ako plaćaš nekim porezom, neovisno kako ga nazoveš, npr kroz cijenu goriva, dok kinokarta može biti kroz cijenu kruha ili sladoleda.. i da je kino-free, jer plaćaš kruh.. a pekara će postotkom prihoda namiriti kino.. ima smisla? .. naravno, kino i ceste nisu ista stvar, no što s parkingom, komunalijama.. npr smeće.. pa plaćam boravišnu kad sam na moru, mada plaćam račune kad nisam na moru.. plaćam dva puta.. što? to da netko drugi-treći ima free?

-npr javni prijevoz kao zet.. može bez karata-naplate.. trošak grada, .. time bi pojeftinilo za taj trošak sustava, samih aparata, karata.. sve ostalo je isto, tj svejedno plaćaš li kartu ili ti grad uzme porezno.. plaćaš... no tad kad je besplatno može koristiti bilo tko, npr stranac-filipinac.. i što tako na lokalnom primjeru grada možemo zaključiti za ceste.. pa to da bi građani-lokalno plaćali porezno dok bi ostali, stranic-turisti koristili besplatno.. istina može se naplatiti na drugi način, npr cijenom goriva, boravišnim taxama, ulaznicama za kino, .. pa opet, zašto ako bi to bilo bolje, ne uzmemo strancu-turistu na ulazu u državu recimo 1000€ taxe i dajemo mu usputno besplatne sendviće, sokiće, kino i zet, parking... porez vs konkretna naplata konkretno onog što netko koristi.. dva suprotna modela, kao komunizam-kapitalizam.. i oba imaju smisla, no ne za sve a pogotovo ne kad jedan plaća, drugi zarađuje dok je treći upao u priču slavenske trilogije.. :)

 

-problem izbora modela, što bi bilo 'bolje'..

-svaki primjer je loš, za sebe.. neki izuzetak itd. dok je svaka država, kao hr-kifla, različita, infrastruktura, raspored stanovništva (time i količine svih prometa, novca..), sezonalnost, .. što god izaberemo za 'većinu' od recimo 80% ostaje problem da 20% neće odgovarati.. no u takvom omjeru bi i to imali smisla.. što kad u to ubacimo više grupa-nijansi-klasa.. tj osobna vozila, prosječan vozač-vozilo vs onaj tko je profesionalan i živi od vožnje svakodnevno.. post malo iznad korektno-točno navodi brokje kao 12.000km godišnji prosjek, no ipak selektivno, jedan podatak iz 'sarme'-statistike koji ne kaže ništa.. jer taj prosječni vozač nije ni do koljena onom tko vozi svaki dan po 1000km.. statistika koja tad u tim rasponima ima pogrešne temelje.. može biti slučajno-previd-neznanje ili namjerno.. itd. jer naprosto te dvije kategorije nemaju iste ni slične potrebe.. vozač busa svaki dan prođe tunel karavanke..(ako vozi tom rutom) ostali možda jednom u životu.. koliko je to razlika u naplati tunelarine i za koga.. itd.

 

-što s npr otocima, trajektom.. i npr naplata po vozilu i-ili po broju osoba? .. što da se cestarine počnu naplaćivati po broju osoba u vozilu? ima li smisla? odnosno jel nositelj-glavni id-index vozilo ili osoba?

-što ako se cestarine naplaćuju po masi, tonaži.. ili po količini co2.. ili mix-formula svega tog? .. pa opet, zašto ne po cijeni litre goriva? osim što tad slovenija puši, osim ako su svugdje iste cijene, tj jedna država, jedan porez .. a to nismo, nismo čak ni unutar države isti, pa imamo DA rege ili boravišne taxe.. kao što neki plaćaju a neki ne, bilo što.. sporedno kao rtv pristojbu :) ..

 

 Ajmo ovako, da napraviš anketu vinjeta vs stari enc vs novi enc šta misliš šta bi dobilo najviše glasova? Na kraju se narod pita za sve jer su te glavonje tamo jer smo ih MI postavili tamo!

Samo za ovakve stvari nikad neće bit referenduma, referendum se radi za gluposti!

9 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
nikonja kaže...
ihush kaže...

-točno.. može biti 'besplatno'.. tj ne zaboraviti, uvjek se plaća, na neki način.. cijena goriva itd.

-problem.. različite države, oblik-površina-lokacija.. npr slovenija, .. zašto to njoj ne odgovara? jer prođeš bez tankanja.. tad ona ne zaradi ništa, ni 'sendvič'.. otočne države su otoci, belgija-njemačka su dovoljno velike da ne možeš bez tankanja itd..

 

-kako god se postavi sustav naplate, nije jedan odgovor za sve.. pa je loše uzimati takve primjere, jer su naprosto pogrešni-loši, uk-irelandija, slo, .. i već godinu+ imamo nižu cijenu goriva od ostatka eu, odnosno što da plaćamo umjesto 1,5 na 2€ litru? koliko bi tad plaćali i što?

 

-problem cesta, javnih usluga.. je 'zamagljenost' tko-što, vlasnik-biznis.. vs javno dobro, kad profit nije kriterij nego servis građanima.

-npr zašto ja plaćam boravišnu taxu na moru? za komunalce.. plaća li netko s obale kad dođe na kontinent? ..

-zašto država dozvoljava vozilima većih frimi DA registracije po hr, zg.. vozilima koja DA nisu nikad vidjela..? porezna ušteda ili prevara, no legitimna.. tj isti razlog zašto to te firme rade zna-vidi i država, no ne čini ništa da to ispravi-onemogući... tj kad bi svi građani i male firme mogle isto.. tek tad bi država nešto napravila, jer bi tad osjetila na džepu.. ovako ide niz dlaku tih par većih.. i nikom ništa.

 

-kako plaćamo npr kino-ulaznicu? .. želiš gledati neki film? platiš kartu.. postoji li logičniji-pošteniji kriterij?

-što ako plaćaš nekim porezom, neovisno kako ga nazoveš, npr kroz cijenu goriva, dok kinokarta može biti kroz cijenu kruha ili sladoleda.. i da je kino-free, jer plaćaš kruh.. a pekara će postotkom prihoda namiriti kino.. ima smisla? .. naravno, kino i ceste nisu ista stvar, no što s parkingom, komunalijama.. npr smeće.. pa plaćam boravišnu kad sam na moru, mada plaćam račune kad nisam na moru.. plaćam dva puta.. što? to da netko drugi-treći ima free?

-npr javni prijevoz kao zet.. može bez karata-naplate.. trošak grada, .. time bi pojeftinilo za taj trošak sustava, samih aparata, karata.. sve ostalo je isto, tj svejedno plaćaš li kartu ili ti grad uzme porezno.. plaćaš... no tad kad je besplatno može koristiti bilo tko, npr stranac-filipinac.. i što tako na lokalnom primjeru grada možemo zaključiti za ceste.. pa to da bi građani-lokalno plaćali porezno dok bi ostali, stranic-turisti koristili besplatno.. istina može se naplatiti na drugi način, npr cijenom goriva, boravišnim taxama, ulaznicama za kino, .. pa opet, zašto ako bi to bilo bolje, ne uzmemo strancu-turistu na ulazu u državu recimo 1000€ taxe i dajemo mu usputno besplatne sendviće, sokiće, kino i zet, parking... porez vs konkretna naplata konkretno onog što netko koristi.. dva suprotna modela, kao komunizam-kapitalizam.. i oba imaju smisla, no ne za sve a pogotovo ne kad jedan plaća, drugi zarađuje dok je treći upao u priču slavenske trilogije.. :)

 

-problem izbora modela, što bi bilo 'bolje'..

-svaki primjer je loš, za sebe.. neki izuzetak itd. dok je svaka država, kao hr-kifla, različita, infrastruktura, raspored stanovništva (time i količine svih prometa, novca..), sezonalnost, .. što god izaberemo za 'većinu' od recimo 80% ostaje problem da 20% neće odgovarati.. no u takvom omjeru bi i to imali smisla.. što kad u to ubacimo više grupa-nijansi-klasa.. tj osobna vozila, prosječan vozač-vozilo vs onaj tko je profesionalan i živi od vožnje svakodnevno.. post malo iznad korektno-točno navodi brokje kao 12.000km godišnji prosjek, no ipak selektivno, jedan podatak iz 'sarme'-statistike koji ne kaže ništa.. jer taj prosječni vozač nije ni do koljena onom tko vozi svaki dan po 1000km.. statistika koja tad u tim rasponima ima pogrešne temelje.. može biti slučajno-previd-neznanje ili namjerno.. itd. jer naprosto te dvije kategorije nemaju iste ni slične potrebe.. vozač busa svaki dan prođe tunel karavanke..(ako vozi tom rutom) ostali možda jednom u životu.. koliko je to razlika u naplati tunelarine i za koga.. itd.

 

-što s npr otocima, trajektom.. i npr naplata po vozilu i-ili po broju osoba? .. što da se cestarine počnu naplaćivati po broju osoba u vozilu? ima li smisla? odnosno jel nositelj-glavni id-index vozilo ili osoba?

-što ako se cestarine naplaćuju po masi, tonaži.. ili po količini co2.. ili mix-formula svega tog? .. pa opet, zašto ne po cijeni litre goriva? osim što tad slovenija puši, osim ako su svugdje iste cijene, tj jedna država, jedan porez .. a to nismo, nismo čak ni unutar države isti, pa imamo DA rege ili boravišne taxe.. kao što neki plaćaju a neki ne, bilo što.. sporedno kao rtv pristojbu :) ..

 

 Ajmo ovako, da napraviš anketu vinjeta vs stari enc vs novi enc šta misliš šta bi dobilo najviše glasova? Na kraju se narod pita za sve jer su te glavonje tamo jer smo ih MI postavili tamo!

Samo za ovakve stvari nikad neće bit referenduma, referendum se radi za gluposti!

 što misliš kako bi prošao referendum da li je pdv 25 ili 0%? da hac ima računicu veće zarada vinjetama, sutra bi uveli vinjete. ali nema, a na pitanje tko bi pokrivao gubitak uvođenja vinjeta, laički će se odgovoriti: proračun.

iliti u prijevodu, zato jer se malo ljudi žele vinjetama skoro đabe vozikat autocestom, puno ljudi bi trebalo pokrivati gubitak. logično.

17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
bruno1026 kaže...

 što misliš kako bi prošao referendum da li je pdv 25 ili 0%? da hac ima računicu veće zarada vinjetama, sutra bi uveli vinjete. ali nema, a na pitanje tko bi pokrivao gubitak uvođenja vinjeta, laički će se odgovoriti: proračun.

iliti u prijevodu, zato jer se malo ljudi žele vinjetama skoro đabe vozikat autocestom, puno ljudi bi trebalo pokrivati gubitak. logično.

 

Baš. Ili da se narod pita jel bi plaćali komunalnu naknadu ili ne bi, koliko bi glasova bilo za plaćanje :-)

Ili bilo šta da se narod pita.

 

Nemojmo zaboraviti, HAC je u 100% vlasništvu Republike Hrvatske.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put pet 19.9.2025 15:10 (Bitanga).
16 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr

-referendum.. što bi bio rezultat i kako ga možemo tumačiti..

 

-npr referendum mora biti jednostavno pitanje s da-ne odgovorom.. pa bi pitanje glasilo, želite li besplatne autoceste, da-ne.. ok?

-što bi bilo koja osoba zaokružila? .. osim vlasnika ceste, 99% da.

 

-treba li nam tad takav referendum? što bi riješio? .. a najgori dio pitanja, jel većina kvalificirano pametnija za pametno riješenje? .. u tom je odgovor oko 99% ne.

-naprosto u svakoj struci-branši bi netko morao biti stučnjak, pošten, kao odvjetnik, liječnik, građevinac.. i neovisno o osobnim interesima i sl. donjeti prijedlog-odluku-zakon... tj tko će to raditi ako ne npr liječnik za zdravlje.. saborski zastupnik koji je samo ručica-žeton? koji ne mora imati znanje, integritet, ništa.. čemu? jednako tako za eu birokraciju, pa se i miki čudi jučerašnjim glasanjima dok hvali bosanca.. :)

 

-mogu li kvalitetno ljudi, masa, prosječni građani, koji uključuju i liječnike, pravnike, zidare, čobane.. znati sve potrebno, moći kvalitetno suditi o bilo kojem referendumskom pitanju kao cestarine? -odgovor je ipak ne.. statistički, ne. .. i to kad mislimo samo na poštene-dobre-dobroćudne.. ne one druge, s interesom ili naprosot zle-glupe.. pri čemu svi imaju jednak glas, demokracija.

-odnosno zato i delegiramo političare, srtuke, zato nismo manufaktura nego industrijsko društvo s podjelom posla.. uz problem 'pretpostavke' da će svaka osoba u svojoj struci raditi dobro-pametno-pošteno i da će prijedlog biti 'ok' za sve.. pa kad dođe na stol kao prijedlog, većina digne ručice i prihvati mada možda ne zna ništa o temi ili čitati, kao ja-čoban.. no eto, lijepo izgleda prezentacija ili je moj politički blok pa solidarno dignem ručicu-žeton što već.. :) i čak me ne mući savijest, jer čak vjerujem da je prijedlog ok.. ima li bolji?

 

-neke stvari naprosto nisu demokratične.. pitanja-odgovori.. dok se za države, gradove, eu.. i građane-prosjeke sve to smelje u sarmu i pokrije statističkim excelicama u malo zelenijem tonu ..

 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Bitanga kaže...
bruno1026 kaže...

 što misliš kako bi prošao referendum da li je pdv 25 ili 0%? da hac ima računicu veće zarada vinjetama, sutra bi uveli vinjete. ali nema, a na pitanje tko bi pokrivao gubitak uvođenja vinjeta, laički će se odgovoriti: proračun.

iliti u prijevodu, zato jer se malo ljudi žele vinjetama skoro đabe vozikat autocestom, puno ljudi bi trebalo pokrivati gubitak. logično.

 

Baš. Ili da se narod pita jel bi plaćali komunalnu naknadu ili ne bi, koliko bi glasova bilo za plaćanje :-)

Ili bilo šta da se narod pita.

 

Nemojmo zaboraviti, HAC je u 100% vlasništvu Republike Hrvatske.

Važno je što se pita i koga se pita... Na argument da narod bira najpopulističkije mjere bez obzira na dugoročni ishod možeš preformulirati pitanje pa reći: Da se uhljebe iz HEP-a pita žele li racionalizirati rashode, otpustiti višak radne snage i osloboditi mjesta u proračunu za prelazak na vinjete vidio bi jasne rezultate. Lakše je naravno reći da je narod pohlepan jer ne želi plaćati preskupe kilometre. Istina je vjerojatno negdje između; sigurno se cijena može sniziti na način da se optimizira rad i funkcija poduzeća HAC-a, ali isto tako nije realno očekivati da ćemo se voziti za džabe bez obzira na napretke tehnologije.

16 godina
online
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

+ koliko se po nekim izjavama može 'isčitati'.. razne dionice imaju razne koncesije-vlasnike-interese.. i cijene... ugovori, država-netko.. na recimo 25god.. pa nije baš jednostavno usporediti cijene kilometra, kao ni stvarnu složenost troška izgradnje neke dionice.

 

+nisu ni uhljebi problem.. realno svi članovi društva negdje nešto moraju raditi, sjediti, beskorisno.. no moraju i primati plaću, bez tog se sustav uruši, tj 90% stanovništva nakon industrijske revolucije bi bilo višak, gladno, .. za društvo, uređeno, socijalno, .. brinemo o starima-nemoćnima, djeci, bolesni, .. uključivo i uhljebe, jer su ista stvar, dio društva.. jedino što nas znaju ljutitii kad na šalteru čekamo pečat pa bez kuverte na idući šalter po drugi papir itd.. ... uhljebi, druga-treća ruka pituranja tunela.. sve to je dio društva, kao i kriminal-šverc, tj imamo vatrogasce zbog požara, potrebe, .. da nema požara što bi bili ljudi koji su trenutno vatrogasci? što bi bili učitelji koji nemaju dovoljno djece u razredu.. nezaposleni? uhljebi? što je vatrogasac kad nema požara, što je liječnik kad nema bolesti? a što kad zatreba?

 

+ javni servisi građana, službe-institucije.. ne trebaju biti na ekonomsko-profitnoj osnovi, nego na korist društva, potrebe građana, promet kao ključni dio, jer sve ostalo ovisi o prometu-prijevozu roba-usluga.. tj osoba koja nikad nije vozila auto i dalje ovisi o cestama, jer jede kruh-meso, jer hitnom mora do bolnice.. svima treba cesta, vodovod, društvo-država... svi to solidarno plaćamo-snosimo i tad ne smije biti na osnovi pofita-biza, jer tad se nabija cijena, kao za monopol.. javne službe moraju biti u službi javnosti, građana, ne vlasnika-profita... tad stvar funkcionira, pa švica ima besplatan javni prijevoz, ne zato jer su škrti, nego efikasni, pametni.. i zato imaju.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 19.9.2025 16:20 (ihush).
 
2 0 hvala 0
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Bitanga kaže...

 

Nekako mi je to logično. Kako bi mogao jedan ENC imati istovremeno u 3 auta?

 

Mene više zanima kako će to "bez zaustavljanja" funkcionirati u stvarnosti s ENCom, jedva lovi 2m od rampe kad staneš.

S kamerom je druga priča.

 Samo sam citirao članak.

 No meni ENC hvata uredno, doduše pod rampom, ali  bitno je da je namješten na poziciji tj na staklu, ne mahati ko muhomlatilicom, to stoji i u uputama, nisam se jednom svađao s ljudima da ga montiraju, dok sam radio na AC.
 Kako će raditi novi, najvjerojatnije kao vani, u Austriji npr. kod buseva, ideš i čuješ pip i nastavljaš dalje, zato mislim da će ipak morati kupiti se novi ENC umjeto ovog sadašnjeg.

17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Casperius kaže...

 Samo sam citirao članak.

 No meni ENC hvata uredno, doduše pod rampom, ali  bitno je da je namješten na poziciji tj na staklu, ne mahati ko muhomlatilicom, to stoji i u uputama, nisam se jednom svađao s ljudima da ga montiraju, dok sam radio na AC.
 Kako će raditi novi, najvjerojatnije kao vani, u Austriji npr. kod buseva, ideš i čuješ pip i nastavljaš dalje, zato mislim da će ipak morati kupiti se novi ENC umjeto ovog sadašnjeg.

 

Pisalo je da će raditi i sa starim, pošto već sad postoji Fast ENC koji valjda radi ok. Vidjet ćemo.

 

Ali da, na rampi je logično da očitava samo pred rampom u kratkom području jer inače bi očitavao i od auta iza. Vjerojatno nije do ENC uređaja u autu, nego je onaj vanjski tako podešen. Na rampi nije bitno jel montiran ili nije (osim možda kod nekih auta - kod mene na Octaviji prolazi bez problema kroz šajbu dok držim u ruci, a imam i ono grijanje šajbe pa je prepuna žičica), ali za ovaj novi sustav će vjerojatno biti bitno.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
9 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
makopos kaže...

Kod štandova je problem to što oni ne žele baratati gotovinom jer moraju imati blagajnu što na malo prostoru je komplicirano i podložno krađi, drugi problem je to što na velikim eventima sa gotovinom stvaraš veliku gužvu i to je još jedan važan razlog zašto se gotovina izbjegava na štandovima. Stvar je logike a ne nečeg drugog. Na eventima želiš što brže okrenut novce a ne da imaš dugačak red i ljudi ti odustanu od kupovine.

To će postati (ako već i nije) standard u cijeloj EU. Još prije 10 godina u Dublinu su restorani i kafići već imali jasne natpise na ulazu: "NE primamo gotovinu, samo kartice" (CARDS ONLY).

 

 

 Da, ali tu ne računamo naše balkanske krkanske gazde koji baš ne mare za radnike, pa ako mu želiš odvojiti napojnicu digitalno, pitanje je koliko će od toga vidjeti sam radnik, a koliko gazda.

7 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Nema boljeg modela od ovog sa tagovima i kamerama i računom u aplikaciji, ne možemo mi vinjete uvest nikad, nismo mi slovenija i austrija kod nas uđeš u baranji na auto put i do dubrovnika, nema te vinjete koja bi se mogla naplatit i bit isplativa, najbolje je po km tako ima i norveška
Moj PC  
1 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
dejo74 kaže...
Nema boljeg modela od ovog sa tagovima i kamerama i računom u aplikaciji, ne možemo mi vinjete uvest nikad, nismo mi slovenija i austrija kod nas uđeš u baranji na auto put i do dubrovnika, nema te vinjete koja bi se mogla naplatit i bit isplativa, najbolje je po km tako ima i norveška

Nema boljeg modela ako je cilj cim vise naplatiti.

A sto je sa sigurnosti u prometu?

 

Uvodjenjem vinjete bi se omogucilo za vise ljudi da se voze autocestom koja je sigurnija od lokalnih cesta, i samim time bi se povecala sigurnost u prometu.

 

No, ocito, kod nas je samo bitno koliko se zaradi, zato i ide ovaj sustav.

17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Nick7 kaže...
dejo74 kaže...
Nema boljeg modela od ovog sa tagovima i kamerama i računom u aplikaciji, ne možemo mi vinjete uvest nikad, nismo mi slovenija i austrija kod nas uđeš u baranji na auto put i do dubrovnika, nema te vinjete koja bi se mogla naplatit i bit isplativa, najbolje je po km tako ima i norveška

Nema boljeg modela ako je cilj cim vise naplatiti.

A sto je sa sigurnosti u prometu?

 

Uvodjenjem vinjete bi se omogucilo za vise ljudi da se voze autocestom koja je sigurnija od lokalnih cesta, i samim time bi se povecala sigurnost u prometu.

 

No, ocito, kod nas je samo bitno koliko se zaradi, zato i ide ovaj sustav.

Jep, teško je i nije intuitivno staviti takve stvari "pod račun" ali se može i to. I ozbiljne države rade analize i strategije upravo zbog uštede. Jer nije bogat onaj koji puno ima nego koji malo i pametno troši. Pa ako ubereš XY milijuna od naplate autocesta, ali s druge strane imaš 10% više umrlih u prometu jer se ljudi zbog visokih cijena više voze manje sigurnim lokalnim cestama, jel si stvarno u plusu? Upravo zato svaki euro uložen u obrazovanje, zdravstvo, promet i ostale javne naizgled neprofitabilne usluge donosi puno više bogatstva nego da ubireš maksimalni profit od tih usluga. 

Poruka je uređivana zadnji put pon 22.9.2025 12:05 (Bichanich).
7 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Sve je to lijepo, ali od čega će se održavat autoceste od lijepih želja?
Od baranje do dubrovnika ima 915km, mala smo mi zemlja da to možemo financirat vinjetama
Moj PC  
2 0 hvala 0
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
dejo74 kaže...
Sve je to lijepo, ali od čega će se održavat autoceste od lijepih želja?
Od baranje do dubrovnika ima 915km, mala smo mi zemlja da to možemo financirat vinjetama

 

Lako što smo mala država, veći je problem što imamo relativno mali BDP po glavi stanovnika da bi mogli financirati sve i svašta.

Pa da nema EU fondova pola cesta i bilo čega drugoga ne bi ni bilo obnovljeno. Nitko ništa ni ne radi ako ne dobije novce iz EU za neki projekt.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
14 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr

Tako je, mala, i bez EU poklona (koji se skupo plate kasnije) realno relativno siromašna država, a s druge strane visoko korumpirana. That is it, sve problemi naši. 

itomic009
13 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
dejo74 kaže...
Sve je to lijepo, ali od čega će se održavat autoceste od lijepih želja?
Od baranje do dubrovnika ima 915km, mala smo mi zemlja da to možemo financirat vinjetama

Medjutim... uvodjenjem vinjeta se drasticno smanjuje HAC aparat, s cime se smanjuju troskovi, sto moze pokrivate odrzavanje.

 

Nadalje, mi jos uvijek placamo dio HAC-u kroz cijenu goriva. Realno - mi dva puta placamo autoceste, cak i oni koji se ne voze njima.

 

U konacnici, problem je neefikasnost sustava koji samo s vremenom bubri, kao drzavna uprava.

17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Nick7 kaže...

Medjutim... uvodjenjem vinjeta se drasticno smanjuje HAC aparat, s cime se smanjuju troskovi, sto moze pokrivate odrzavanje.

 

Nadalje, mi jos uvijek placamo dio HAC-u kroz cijenu goriva. Realno - mi dva puta placamo autoceste, cak i oni koji se ne voze njima.

 

U konacnici, problem je neefikasnost sustava koji samo s vremenom bubri, kao drzavna uprava.

 

Mislim da je to naivno za očekivati. Možda za 30 godina dok odu svi u penziju. No u većini zemalja javni sektor uživa visoku zaštitu i ti ljudi neće biti otpušteni nikad, nego će im izmisliti druga radna mjesta. Masovni otkazi su vrlo rijetki.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put pon 22.9.2025 14:52 (Bitanga).
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Bitanga kaže...
Nick7 kaže...

Medjutim... uvodjenjem vinjeta se drasticno smanjuje HAC aparat, s cime se smanjuju troskovi, sto moze pokrivate odrzavanje.

 

Nadalje, mi jos uvijek placamo dio HAC-u kroz cijenu goriva. Realno - mi dva puta placamo autoceste, cak i oni koji se ne voze njima.

 

U konacnici, problem je neefikasnost sustava koji samo s vremenom bubri, kao drzavna uprava.

 

Mislim da je to naivno za očekivati. Možda za 30 godina dok odu svi u penziju. No u većini zemalja javni sektor uživa visoku zaštitu i ti ljudi neće biti otpušteni nikad, nego će im izmisliti druga radna mjesta. Masovni otkazi su vrlo rijetki.

I dalje... Dosad si imao xy broj radnika koji su privređivali vrijednost kroz održavanje sustava i financirali su se iz cestarina (sustava). I kroz godinu dvije kad u potpunosti zaživi novi sustav država ima xy slobodnih radnika. Ako ih ne želi otpuštati i dalje imaš xy slobodnih radno sposobnih ljudi - dakle imaš osnovicu za novo privređivanje novca. Zaposli ih negdje drugdje da privređuju neku novu vrijednost. 

 

Kao da kočijaše iz 1920-te čekaš do 1960-te i držiš zaposlene u stajama jer čekaš da odu u mirovinu. Ne, ako im ne želiš dati otkaz zaposli ih negdje drugdje. 

Poruka je uređivana zadnji put pon 22.9.2025 15:03 (Bichanich).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice