Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

poruka: 102
|
čitano: 14.460
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats".
17 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

Vinjete?

I thought that I heard you laughing I thought that I heard you sing I think I thought I saw you try But that was just a dream That was just a dream
Moj PC  
5 3 hvala 0
16 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

Od 01.01.2037 ukida se plačanje gotovinom, te se ista povlači iz uporabe.

Digitalni Euro postaje glavni način plačanja roba i usluga.

 

Eto, jedan naslov koji čemo komentirat u daljoj budučnosti.

 
0 4 hvala 0
9 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
nijedne autoceste neće izabrat opciju plaćanja autoceste, vinjete ili po prijeđenom kilometru tako da zarade manje, tako niti slovenske, austrijske, pa niti hrvatske.

čisto me zanima, oni koji su za vinjete, koliko bi godišnja vinjeta u rh trebala koštati?
Poruka je uređivana zadnji put sri 17.9.2025 15:43 (bruno1026).
 
6 6 hvala 0
16 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

-istovremeno.. novac, valuta, zakonsko sredstvo plaćanja.. traži se konkretno-jasno zakon koji će naložiti upravo suprotno, tj obvezu da gotovina mora biti sredstvo plaćanja, ne samo ditigalno plaćanje, jer je novac-valuta .. nivo ustava i ljudskih prava, temelja pravnih država itd.

 

-npr zg-advent i štandovi, koji ne prihvaćaju gotovinu.. -kažnjivo zakonom.

-kad postoji izuzetak, nazovimo ga lex-cestarina, mora postojati dobar razlog, obrazloženje, viši interes-sila.. koja je u slučaju cestarine recimo protočnost, čepovi-zastoji, sigurnost po toj osnovi jer će logično biti manje čepova, nesreća.. no to je samo pretpostavka, ne činjenica, može i ne mora biti, jer jednako je viša brzina jedan od krivaca a većom protočnošću dobijemo i višu brzinu.. tj uvođenje trećeg traka zg-ka će se povećati protočnost tog dijela-čepa, no time će se povećati i prosječne brzine vozila na toj dionici i .. činjenice? anticipirati? možda-nagađati? .. moguće je svašta pa i dobiti jackpot, no argumenti su što?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
4 4 hvala 0
15 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
bruno1026 kaže...
nijedne autoceste neće izabrat opciju plaćanja autoceste, vinjete ili po prijeđenom kilometru tako da zarade manje, tako niti slovenske, austrijske, pa niti hrvatske.

čisto me zanima, oni koji su za vinjete, koliko bi godišnja vinjeta u rh trebala koštati?

 

Može kao u Austriji, Sloveniji... ali neće jer je to već dogovoreno,  pod izgovorom da će ovkao bit pravednije, država će zaradit manje, jbga..

17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
ihush kaže...

-istovremeno.. novac, valuta, zakonsko sredstvo plaćanja.. traži se konkretno-jasno zakon koji će naložiti upravo suprotno, tj obvezu da gotovina mora biti sredstvo plaćanja, ne samo ditigalno plaćanje, jer je novac-valuta .. nivo ustava i ljudskih prava, temelja pravnih država itd.

 

-npr zg-advent i štandovi, koji ne prihvaćaju gotovinu.. -kažnjivo zakonom.

 

 

Kod štandova je problem to što oni ne žele baratati gotovinom jer moraju imati blagajnu što na malo prostoru je komplicirano i podložno krađi, drugi problem je to što na velikim eventima sa gotovinom stvaraš veliku gužvu i to je još jedan važan razlog zašto se gotovina izbjegava na štandovima. Stvar je logike a ne nečeg drugog. Na eventima želiš što brže okrenut novce a ne da imaš dugačak red i ljudi ti odustanu od kupovine.

To će postati (ako već i nije) standard u cijeloj EU. Još prije 10 godina u Dublinu su restorani i kafići već imali jasne natpise na ulazu: "NE primamo gotovinu, samo kartice" (CARDS ONLY).

 

 

16 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Opet idiotski clanak u kojem ne piše ništa. Autor je kopirao vijest, objavio je i pomislio "dosta za danas" 😂
Evo što se dogodi kad netko potroši 5 min (sjedeći na zahodu) da bi našao zaista korisne informacije koje nekome mogu pomoći:

Cestarine će se naplaćivati na dva načina: putem novog ili postojećeg ENC uređaja ili automatskim prepoznavanjem registarske oznake (uz prethodnu registraciju u sustav).

Gotovina se više neće koristiti prilikom prolaska autocestom, no ENC uređaj ili račun vezan uz registarsku oznaku moći će se nadoplatiti gotovinom na prodajnim mjestima.

Sustav koristi mikrovalnu DSRC tehnologiju na 5,8 GHz, poznatu iz ENC sustava, ali će biti omogućen i modernizirani ili europski kompatibilni ENC/OBU uređaj (EETS standard).

- Laka vozila (osobni automobili) mogu odabrati ENC ili sustav automatskog prepoznavanja registarskih oznaka (ALPR/ANPR kamerama).
- Za teža vozila iznad 3,5 tona ENC uređaj bit će obavezan

Ovakva kombinacija omogućava slobodan protok i automatiziranu naplatu svim korisnicima autocesta — bez zaustavljanja i čekanja.

Turisti i ostali koji nisu prethodno registrirani u sustav moći će platiti cestarinu na posebnim prometnim trakama na ulazima na autocestu ili na prodajnim mjestima partnera.
Strani vozači i turisti moći će plaćati i putem europskih elektroničkih uređaja za naplatu cestarine (EETS/OBU), gdje je moguće koristiti isti uređaj za više država.

Ako vozilo nije registrirano, kamera automatski prepoznaje tablicu, a korisniku se u roku od nekoliko dana može omogućiti retroaktivno plaćanje putem online platforme, mailom ili na kiosku.
Ako ni tada ne plati, obavezna je zakonska kazna od 120 eura, a moguće je i naknadno slanje računa ili pokretanje prisilne naplate, uključujući prekograničnu razmjenu podataka za strance
 
23 0 hvala 10
16 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
makopos kaže...
..NE primamo gotovinu, samo kartice" (CARDS ONLY).

 

 

 -zašto misliš da mi trebaš objašnjavati razloge za štandove-keš-kartično plaćanje? .. jesam li u nekoj rečenici za-protiv bilo kojeg načina, keš-kartica ili nešto od tog ne znam? -varaš se.. :)

-no ovo je nezakonito, po postojećim zakonima, svih država .. odnosno, možda za irelandiju nije, možda je.. ne zanima me, zanima me eu i štandovi lokalno kao i enc.. odnosno možda neko eu riješenje cestarina na nivou eu, osim problema da bi to stvorilo neriješiv problem .. poučak o pomaku sata i sl. :)

 

-dok postoje zakoni, valuta-novac, dok je taj novac zakonsko sredstvo plaćanja, mora biti prihvaćen, ne može biti odbijen od trgovine, odnosno tad konkretna trgovina mora imati dobar razlog, jači.. izuzetak.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
8 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

Prednost vinjete:

1. Skoro svi je kupe čak i oni koji se prije nisu toliko vozili na AC jer se jednostavno isplati.

2. Večina prometa se prebaci na AC i rasterete se lokalne ceste, što znači manje popravljanja lokalnih cesta

3. Jednostavno do boli

4. Tranzitni vozači kupe sedmičnu čak ako su tu samo par sati

5. Ne trebaš 2500 uhljeba u HAC-u

6. Ne trebaš nikakve kontrolore jer kamere pročitaju tablicu i šalju kaznu ako nemaš vinjetu.

7. Moš je sa gotovinom kupit bilo gdje (za ove opsjednute sa gotovinom iz nekog razloga)

 

Prednost ove ideje:

1. Punjenje đepa debila koji je ovo izabra

 

 

Moj PC  
23 3 hvala 1
8 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
ihush kaže...
makopos kaže...
..NE primamo gotovinu, samo kartice" (CARDS ONLY).

 

 

 -zašto misliš da mi trebaš objašnjavati razloge za štandove-keš-kartično plaćanje? .. jesam li u nekoj rečenici za-protiv bilo kojeg načina, keš-kartica ili nešto od tog ne znam? -varaš se.. :)

-no ovo je nezakonito, po postojećim zakonima, svih država .. odnosno, možda za irelandiju nije, možda je.. ne zanima me, zanima me eu i štandovi lokalno kao i enc.. odnosno možda neko eu riješenje cestarina na nivou eu, osim problema da bi to stvorilo neriješiv problem .. poučak o pomaku sata i sl. :)

 

-dok postoje zakoni, valuta-novac, dok je taj novac zakonsko sredstvo plaćanja, mora biti prihvaćen, ne može biti odbijen od trgovine, odnosno tad konkretna trgovina mora imati dobar razlog, jači.. izuzetak.

Di piše da se nemože platit gotovinom???

Ljepo piše da nadoplatu računa možeš obavit na HAC-u i benzinskim pumpama sa GOTOVINOM! Ljepo neš stajat na rampi i ko debil 5 minuta tražit gotovinu dok je iza tebe 234 auta, nego to napraviš prije i onda samo voziš!

17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
bruno1026 kaže...
nijedne autoceste neće izabrat opciju plaćanja autoceste, vinjete ili po prijeđenom kilometru tako da zarade manje, tako niti slovenske, austrijske, pa niti hrvatske.

čisto me zanima, oni koji su za vinjete, koliko bi godišnja vinjeta u rh trebala koštati?

Naravno da si neće izbijati pare iz ruku, ali s druge strane i dugoročno gledano nije li ovim uvođenjem automatske naplate skinut ogroman trošak održavanja postojećih naplatnih kućica kao i plaća za radnike koji su vršili naplatu? Kad uzmeš u obzir sve te naplatne postaje, broj kućica, 3 smjene za radnike, održavanje itd... Možda neko pojeftinjenje usluge?

 

S druge strane cestarina u Hrvatskoj je neproporcionalno prevelika. Sada za jednu dionicu Zagreb - Šibenik se u Sloveniji voziš mjesec dana, u Austriji 2 mjeseca... 

Isto tako kao razlog visokih cijena se navodila otplata kredita kojima su građene te autoceste, ima li netko info kad će se to napokon otplatiti?

16 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr

-gdje? u postu.. :)

 

ok.. ostatak teme, kao cijena cestarine (post iznad).. i greška, uspoređivati jednokrano plaćanje vs mjesečno-godišnje.. nije isto, ni parking, ništa.. paušal.

-obrnuto, slo je kritizirana zbog zanemarivo malog dijela autocesta i naplate za tranzit.. pa oni moraju smanjiti, tj ujednačiti.. kao i ponuditi recimo dnevne karte, dok su tjedne čista krađa.. no svi rade što mogu, svatko naplati neku svoju 'mostarinu' i gleda svoje dupe-interes.. kapitalitam.

 

-i ono drugo, srž.. što je društvo, država, javni interes.. jel to profit-biz ili suprotno, bez zarade ali javna usluga-dobro, kao škola-vodovod-policija.. javni prijevoz, toplinarstvo itd..

-javne usluge, gradske, .. trebaju biti neprofitne, ne kapitalizam, ne interes-zarada biza nego korist društva.. jer opet to sve na kraju priče plaćaju građani-ljudi.. javni prijevoz, smeće.. kao i turističke dnevne karte-preze..

 

-teorija.. odbaciti profit-kriterij.. primarno potreba-korisnost društvu.. ono što privatni biz-kapital ne želi, kao zet linije koje mu nisu zanimljive, kao koncesije telekomu koji želi veliki grad ali ne ostatak gdje je par korisnika i time nikakva zarada... tu uskače država-društvo-grad, javni interes.. npr plinara-toplana-vodovod-smeće-komunalije.. parking. .. to treba biti u funkciji građana, servis, ne zarada-profit, jer to opet plaćamo mi..

-nabijanje bilo koje cijene npr vodi, struji.. nije dobro, loše je.. tj u tome interes ima onaj tko naplaćuje, on zarađuje više, dok svi ostali imaju veći trošak, skuplje.. a to skuplje tad opet plaćamo svi, jer ako je srtuja-voda skuplja, skuplja je i za školu, zet, za sve.. ono što već plaćamo.. tj može to biti npr javna kuhinja za sirotinju ili školska kuhinja ili bolnička.. ako nabijemo cijenu kruha-luka-juhe.. kao cijenu kave u dubrovniku, tad ćemo sami sebi naplaćivati više, skuplje... tj tad je samo pitanje tko se gdje u lancu nalazi, kapitalizam vs socijalno osjetljivo i pametno-racionalno društvo, koje ne gleda pojedini parcijalni interes nego interes društva.. tad može biti bolje, teoretski.. dok je u praksi teško do nikako.. kao i teorija o savršenom društvu itd. kapitalizam je jači, socijalizam je bolji.. zapadne uređene države, kraljevine, onih 12-članica.. to imaju uređeno, dobra socijala mada su kapitalizam pa i kraljevstva-formalno.. ni slično usa liberealnom kapitalizmu, tj upravo suprotno na primjeru poreza je npr švedska.. pa što više zarađuješ, progresivno plaćaš višu stopu poreza, ne samo linearni postotak nego ... to je ono pravo-dobro društvo.. no to društvo ne nabija cijenu vode-smeća-stana ili cestarine, tj da to tako rade bili bi usa, npr austrija kao zgodan bliži primjer, stambena politika, gradske službe kao vodovod-toplana-promet.. itd.. jel austrija dobra za primjer-uzor? što rade? .. moramo li izmišljati toplu vodu?

 

edit: ili hac-uhljebi? .. par tisuća radnih mjesta, plaće... gledajući kao kapitalist-zaradu, svaki trošak želja prema nuli, dok cijena-zarada do beskonačnog.. ok?

-ostali koji plaćaju uslugu, cestarinu.. žele obrnuto, besplatno ako može ili što jeftinije.. ok? razumljivo? .. + svaki takav trošak poskupljuje sve, inflatorno-kumulativno i opet na kraju priče-lanca plaćamo sve.. pri čemu je tad sporedno radi li netko u pekari, željezari, općini, ne radi.. plaćamo svi, barem dio, poreze itd. plaća društvo, trošak društva, kao kad ekipa ide na cugu-rundu i platimo.. nije važno konkretno tko, frendovski.. plaća onaj tko ima.

-to je primjenjivo za škole-zdravstvo, vs usa.. prosječan francuz i amer imaju godišnje slične plaće bruto-neto.. razlika je u poreznoj politici.. pa francuzu država uzme porezno no da mu socijalno-zdravstvo-školstvo itd.. sindikalna prava, radno vrijeme, godišnji.. amer dobije keš i ako želi plati porez.. ako ne plati uhvati ga irs pa naplati.. no nema školstvo, zravstvo.. ima ako plaća, ima onaj tko ima novca, puno.. ne zajedničko, društveno.. problem života u usa je u tome, pri čemu je ok za milijardere.. za ostale je eu bolja, npr austrija-belgija.. bilo koja.. bolje uređeno društvo.

 

-pa sad o radnim mjestima.. i potrebnim-nepotrebnim.. npr 'baba-sera'.. i radno mjesto, portir, nogometaš, političar, komunalni redar koji naplaćuje parking, smetlar, policajac, mesar, tesar.. tko je potreban, tko je višak? u čemu je stvar dobrog društva, krda, koje brine za stare-djecu, nemoćne.. ili svatko za sebe?

-umjestnost, npr slikarstvo.. treba li umjetnik imati prihod-zaradu-novac? treba li penzić dobiti penziju? babasera? što radi osim što sjedi i mrko gleda? .. portir na ulazu u neku firmu?

-uhljebi? .. da, nepotrebna radna mjesta, no istovremeno su i potrebna.. tj danas industrijsko doba, 5% proizvodi potrebno za ostale.. ostali su višak, .. no i taj višak od nečeg mora živjeti, neki izvor prihoda-novca kao dobrog sredstva preraspodjele društvenog proizvoda na nivou društva.. pa sportaš-nogometaš-glazbenik.. ne radi ništa korisnog, no kao cvrčak, zabavlja mrava, tad je potreban, koristan.. neka ga.. neka i hacovih radnih mjesta, jer i ti ljudi nešto moraju raditi, osim konobariti, konjušariti, kurvati se.. tj ako nema drugog posla tad ostaje kriminal-piraterija, od st.sedmog znano zanimanje, kao i ono starije :) .. odnosno, bolje je turistima prodavati pogled na zidine i plitvice koje im naplati hac-uhljeb, babasera, lokalni pjevač s bendom tamburica i ćevapima, na gradele.. tj nešto im svaki od tih viškova naplati, kao što općina naplati boravišnu-turističku taxu.. kao što se naplati parking mjesto, .. tj ako niste znali, parking može biti free, ne treba ni kontrolor, karta, sustav koji ima trošak, može jednostavno biti parking.. bez troška-naplate.. pa ipak ovako je 'bolje' tj postoji neki red, netko nešto radi, dobije za to plaću.. mada je zapravo čitava djelatnost višak.. no potrebno je i takvo izmišljeno radno mjesto, jer se ljudi negdje moraju zaposliti i dobijati plaću osim helikopterskog novca ili zajamčenog prihoda kojeg eu ima.. jer bez tog osoba ne može živjeti, mora biti kriminal-nešto.. mora biti nogometaš ili uhljeb, mora nositi neki komad papira po općini između ureda i kopirke.. ne zato jer je to koristan posao nego jer je radno mjesto i prima plaću.. jer tom plaćom ta osoba uzdržava obitelj, djecu, plaća režije, kupi sladoled, tad sve funkcionira.. bez tog što imamo? uhljeb manje? i? .. plati se mora, il kurvu il doktora.. bolje ono prvo :) ..

-to sve iz rakursa pojedine osobe nije tako vidljivo, tek s pozicije društva-cjeline.. tad je nevažno jesu li okladom pero-stipe međusobno razmjenili 100€ iz džepa, tj za društvo je nevažno ima li tih 100€ u džepu prvi ili drugi, .. dok za opkladu mogu pojesti govno, samo nek se para vrti, biznis! ... :) tj u tom vicu, tko ga zna, svaki je zaradio po 100€, mada je stanje ostalo isto.. a taj vic otkriva srž-razliku što je pojedinac a što je društvo..

 

-ceste, promet.. nije stvar pojedinca, to je stvar društva.

 

***

🧠 Pojedinac vs. društvo

  • Vic s opkladom: Genijalna ilustracija — novac se vrti, ali društvena vrijednost ostaje ista. Bitno je tko ima, ne koliko ima.

  • Ceste i promet: Nisu stvar osobne koristi, nego kolektivne infrastrukture. Ako cesta postoji, koristi je i onaj tko nikad ne vozi — jer mu kruh dolazi kamionom.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 17.9.2025 17:17 (ihush).
10 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

Najgore mi je što će ENC uređaj biti vezan za registarsku oznaku... nema više jedan ENC na kućanstvo... banda... a moraš nadoplatiti svakih 2-3 mjeseca (potrošio - ne potrošio)

Moj PC  
0 1 hvala 0
17 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
bruno1026 kaže...
nijedne autoceste neće izabrat opciju plaćanja autoceste, vinjete ili po prijeđenom kilometru tako da zarade manje, tako niti slovenske, austrijske, pa niti hrvatske.

čisto me zanima, oni koji su za vinjete, koliko bi godišnja vinjeta u rh trebala koštati?

Samobor -> Beč -> Samobor = 740 km  Oko 12€ HR autocesta do Macelja i nazad. 16€ tjedan dana Slo vinjeta, mislim oko 10€ Austriska vinjeta. Mogao sam umjesto preko Macelja iči skroz kroz Slo, cesta je top samo mlađa kčer ima problema s mučninom. 26€ 740 km

Samobor -> Slavonski Brod -> Samobor = 240 km = 20€ ako idem SB izlaz zapad, izlat istok je 21,4€. 20€ za 240 km

 

Pametnom dosta :D :D :D :D :D  

 

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 17.9.2025 18:04 (Gajotres).
13 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
U nacrtu prijedloga Zakona o naplati cestarine nije određeno da svako lako vozilo, ako se korisnik odluči za model uključenja ENC, mora imati svoj uređaj ENC. Projektom sustava predviđeno je da se jedan uređaj ENC može prijaviti uz tri različite registarske oznake lakih vozila. To će biti uređeno pravilnikom o tehničkoj funkcionalnosti sustava i općim uvjetima poslovanja upravitelja autoceste, poručuju iz Ministarstva.

Dodaju da će registarske oznake prijavljene uz uređaj ENC biti moguće mijenjati, no tijekom vožnje autocestom uređaj mora biti u vozilu. Dakle u praksi će ga u određenom trenutku koristiti samo jedan automobil.

Pročitaj više na 01Portal.hr: https://01portal.hr/ministarstvo-otkrilo-detalje-novog-sustava-naplate-cestarine-jedan-enc-uredaj-moci-ce-se-koristiti-na-tri-vozila/
15 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
miki_the_pirat kaže...

Najgore mi je što će ENC uređaj biti vezan za registarsku oznaku... nema više jedan ENC na kućanstvo... banda... a moraš nadoplatiti svakih 2-3 mjeseca (potrošio - ne potrošio)

 Onda vezes broj tablice sa karticom implatis kad prođes..

 

zasto kamioni moraju imati ENC a ne ocitavanje tablice i naplata, pouzdaniji je ili nesto drugo?

10 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
F10EXX kaže...
U nacrtu prijedloga Zakona o naplati cestarine nije određeno da svako lako vozilo, ako se korisnik odluči za model uključenja ENC, mora imati svoj uređaj ENC. Projektom sustava predviđeno je da se jedan uređaj ENC može prijaviti uz tri različite registarske oznake lakih vozila. To će biti uređeno pravilnikom o tehničkoj funkcionalnosti sustava i općim uvjetima poslovanja upravitelja autoceste, poručuju iz Ministarstva.

Dodaju da će registarske oznake prijavljene uz uređaj ENC biti moguće mijenjati, no tijekom vožnje autocestom uređaj mora biti u vozilu. Dakle u praksi će ga u određenom trenutku koristiti samo jedan automobil.

Pročitaj više na 01Portal.hr: https://01portal.hr/ministarstvo-otkrilo-detalje-novog-sustava-naplate-cestarine-jedan-enc-uredaj-moci-ce-se-koristiti-na-tri-vozila/

 

bus kaže...
miki_the_pirat kaže...

Najgore mi je što će ENC uređaj biti vezan za registarsku oznaku... nema više jedan ENC na kućanstvo... banda... a moraš nadoplatiti svakih 2-3 mjeseca (potrošio - ne potrošio)

 Onda vezes broj tablice sa karticom implatis kad prođes..

 

zasto kamioni moraju imati ENC a ne ocitavanje tablice i naplata, pouzdaniji je ili nesto drugo?

F10EXX onda su to mijenjali jer prvotno je bilo jedno vozilo jedan enc... čak sam slušao na radiju lika iz HAC-a kako to pojašnjava

bus nisam siguran da će biti iste pogodnosti (popusti) na ENC pakete i jednokratne prolaze s karticom... npr. ja trenutno imam 50% na Učku i 30% na Istarski Y i 10% na sve ostalo... vjerojatno će biti neki paketi (nisam istraživao)

5 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
U Irskoj recimo možeš ENC uređaj prenositi i nema roka trajanja, a ukoliko ga nemaš ili ga ne uspije očitati onda slika reg tablice.
Ukoliko s njima napraviš ugovor i trajni nalog na banci možeš se vozati i ne razmišljati o ničemu, a ista cijena kao i ENC.
Naravno Irska nije tranzitna zemlja kao Hrvatska i malo se turista/stranaca vozi po autocestama.
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
miki_the_pirat kaže...

F10EXX onda su to mijenjali jer prvotno je bilo jedno vozilo jedan enc... čak sam slušao na radiju lika iz HAC-a kako to pojašnjava

bus nisam siguran da će biti iste pogodnosti (popusti) na ENC pakete i jednokratne prolaze s karticom... npr. ja trenutno imam 50% na Učku i 30% na Istarski Y i 10% na sve ostalo... vjerojatno će biti neki paketi (nisam istraživao)

 

Da i ja sam pročitao ovaj tjedan da će do 3 tablice moći biti prijavljene na 1 ENC uređaj, ali će ga samo 1 moći koristiti istovremeno, navodno svi koji imamo enc ćemo morati kupiti novi (osim ako se nisu predomislili, tako je bilo inicijalno rečeno), a i motori će morati pod obavezno imati ENC.

15 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Znači nema više sa službenim vozilom ici privatno na autocestu
Sve što znam o životu naučio me Đelo Hadžiselimović
Moj PC  
0 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
A ča ako isprintam krive tablice i zalipim na prave...pitam za babu
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Casperius kaže...

Da i ja sam pročitao ovaj tjedan da će do 3 tablice moći biti prijavljene na 1 ENC uređaj, ali će ga samo 1 moći koristiti istovremeno, navodno svi koji imamo enc ćemo morati kupiti novi (osim ako se nisu predomislili, tako je bilo inicijalno rečeno), a i motori će morati pod obavezno imati ENC.

 

Nekako mi je to logično. Kako bi mogao jedan ENC imati istovremeno u 3 auta?

 

Mene više zanima kako će to "bez zaustavljanja" funkcionirati u stvarnosti s ENCom, jedva lovi 2m od rampe kad staneš.

S kamerom je druga priča.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
HCMAA kaže...
A ča ako isprintam krive tablice i zalipim na prave...pitam za babu

 

Probaj pa javi. To je kazneno djelo. Kazna za krivotvorenje isprava je visoka novčana kazna, moguće zatvor, pa čak i oduzimanje vozila.

Ne vjerujem da se isplati na duge staze :-)

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
14 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Bitanga kaže...
HCMAA kaže...
A ča ako isprintam krive tablice i zalipim na prave...pitam za babu

 

Probaj pa javi. To je kazneno djelo. Kazna za krivotvorenje isprava je visoka novčana kazna, moguće zatvor, pa čak i oduzimanje vozila.

Ne vjerujem da se isplati na duge staze :-)

 Ne bi trebao biti problem ako si i uplatio za taj isti registarski broj.

17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
ante_etna kaže...

 Ne bi trebao biti problem ako si i uplatio za taj isti registarski broj.

 

Što se tiče HACa je ok.

Što se tiče policije nije, ako negdje naletiš. :-)

 

Valjda mu je poanta bila da ne plati on nego netko drugi, inače zašto bi riskirao sa krivotvorenjem tablice :-)

Znam da se šali, al svejedno je zanimljivo :-)

 

A kako bi uplatio za registarski broj, nije to vinjeta, naplaćuje se na izlazu s računa na koji je vezana ta registracija. 

A i to me baš zanima kako će funkcionirati. Kako će se vezati registracija s HAC accountom. Što kad prodaš auto skupa s registracijom pa on treba dodati na svoj account?

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put sri 17.9.2025 22:51 (Bitanga).
14 godina
online
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
Bitanga kaže...
ante_etna kaže...

 Ne bi trebao biti problem ako si i uplatio za taj isti registarski broj.

 

Što se tiče HACa je ok.

Što se tiče policije nije, ako negdje naletiš. :-)

 

Valjda mu je poanta bila da ne plati on nego netko drugi, inače zašto bi riskirao sa krivotvorenjem tablice :-)

Znam da se šali, al svejedno je zanimljivo :-)

 

A kako bi uplatio za registarski broj, nije to vinjeta, naplaćuje se na izlazu s računa na koji je vezana ta registracija. 

A i to me baš zanima kako će funkcionirati. Kako će se vezati registracija s HAC accountom. Što kad prodaš auto skupa s registracijom pa on treba dodati na svoj account?

 Jasno. Ne znam kako ćeš provjeravati strancima vlasništvo. To je slično kao sa HEP-om kada naplate priključak i struju, a nebitno je li objekt legaliziran i ostalo, ili porez na prodaju nekretnine koja uopće nije tvoja. Možda je shema ako si uplatio cifru na broj auta ŽNJ-123-BMK i takav se pojavi na cesti, rampa ide gore i peri, ako je nešto sporno, za to je zadužen drugi OUR.

Poruka je uređivana zadnji put sri 17.9.2025 23:03 (ante_etna).
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr
ante_etna kaže...

 Jasno. Ne znam kako ćeš provjeravati strancima vlasništvo. To je slično kao sa HEP-om kada naplate priključak i struju, a nebitno je li objekt legaliziran i ostalo, ili porez na prodaju nekretnine koja uopće nije tvoja. Možda je shema ako si uplatio cifru na broj auta ŽNJ-123-BMK i takav se pojavi na cesti, rampa ide gore i peri, ako je nešto sporno, za to je zadužen drugi OUR.

 

Da, ako će bilo tko moći upisati bilo koju registraciju i ako ona u sustavu ne bude jedinstvena onda će biti problema jer kako će sustav znati kome da skine lovu.

A ako neće, kako će se raditi promjena (deaktivacija registracije na accountu starog vlasnika i aktivacija na accountu novog vlasnika). Ili ako neka šuša krivo upiše pa blokira nekog drugog. Vidjet ćemo.

 

Frend je jednom kupovao vinjetu za Mađarsku pa je upisao krivi broj registracije svog auta :-) Morao je kupiti još jednu jer mu je trebala drugi dan, a bila je nedjelja. Ne znam jel su mu vratili pare za onu prvu.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
16 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

-ako se želi dobar sustav, može se.. ako se želi kemijanje, nešto treće, kao i razlike potreba-želja, prosječnog vozača koji jednom godišnje kao turist putuje, profesionalnca-šlepera koji svaki dan ili neki između.. tad svaki ima drugačije želje-potrebe ili pitanje isplativosti.. pa do tog da i sam uređaj može biti skup-jeftin, đabe, razno.. npr sim kartica u mobitelu i imei broj koji se već koristi za sve kao id, banking itd.. dok baza-sustav mora u startu biti pravilno dimenzionirana s relacijom manytomany.. kako bi sve to bilo moguće, ne da se sutra mora mijenjati ili da je nešto banalnog nemoguće 'jer je takav sustav'.. može se svašta, samo je pitanje kad se nešto radi, tko postavi kakve uvjete, želje.. cilj.

 

-irelandija je loša usporedba, otočna država .. dok smo mi u srcu eu, kontinent-tranzit.. pa nije baš isto, ni slično..

-problem stranih-raznih reg.oznaka.. nije problem ako se pravilno u startu postavi.. je ako se to 'previdi' mada bi za bilo koji sustav-plan svaki scenarij morao imati i osnovna pitanja-odgovore if-then.. itd.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put čet 18.9.2025 0:08 (ihush).
 
0 0 hvala 0
7 godina
offline
Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hrvats

Ovakva polovicna rjesenja su uzas.

Eto mi sad kao pametniji od svicaraca, nijemaca, slovenaca, austrijanaca itd... jer smo kao nasli bolji nacin nacin naplate cestarina. Mos´mislit.

Vinjete su jedino smisleno rjesenje i sve ostalo je mazanje ociju i pljacka kako bi uhljebi imali posao zbog kojeg duguju svoj glas HDZ-u. Sramota i jadno do bola.

 
3 0 hvala 0
17 godina
offline
Re: Uvođenjem novog sustava naplate cestarine u Hr

Austrijski ASFINAG (austrijske autoceste)
Weitere wichtige Zahlen für 2024:
Gesamte Mauteinnahmen: Über 2,5 Milliarden Euro.
Einnahmen aus Vignetten: +6,1 % auf 609 Millionen Euro.
Einnahmen aus Streckenmaut (LKW): -1,4 % auf knapp 1,66 Milliarden Euro.
Neto dobit 734 Millionen Euro.
Pajdo mi radi u ASFINAGu u IT i imaju jaci IT nego sav hrvatski privatni i drzavni sektor kad se stavi na hrpu!
Ok Austrijanaca ima skoro tri puta vise nego nas i pola EU koji idu na more moraju kroz Austriju i Sloveniju pa oni omaste brk na vinjetama, ali moze se i isplativo je.
Nejveci problem je korupcija u RH i cinjenica da je HAC mehanizam za uljebljavanje stranackog kadra koji kosta milijune i milijune. Jos jedan problem je izdavanje koncesija za razlicite dionice autoputa pa je malo teze podijeliti lovu, ali to se isto moze rijesiti.
Na kraju dana Austrijske autoceste imaju ugibalista kakva mi ne budemo imali nikad pa ni onda, imaju bolje ceste koje se redovno ali redovno odrzavaju. Autocesta iz Varazdina za Zg je kriminalno losa i to vec dva desetljeca! Opcenito je autoput u RH smece i ako se vozis po desnoj traci ko da si na safariju, ono dobijes morsku bolest kak je cesta losa.

Godinama sam radil u Zg i vozil se dnevno iz Varazdina. Ako uzmemo cijene autoputa koje su ovaj tren izrazene na HAC website ispada 1800€ godisnje za na posao u Zg i natrag u Vz. Zivim u Austriji i imam AT i SLO godisnje vinjete na dva auta i placam 440€. AT godisnja vinjeta je 103€ i SLO je 117€. Znaci sa dva auta se mogu navazat po dvije drzave istovremeno za cetvrtinu cijene ili s jednim autom za osminu ili ako ne kupim SLO vinjetu onda me AT vinjeta kosta 1700€ manje nego koliko kosta odlazak iz VZ u Zg na posao, a prosjecna placa u AT iznosi 2.522 Euro vs 1.444 eura u HR. Nemrem belivit koliko netko mora biti glup da je protiv vinjete.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice