Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisnički

poruka: 45
|
čitano: 13.795
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisnički ".
2 godine
online
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
Bitanga kaže...

 

Imaš pravo, potpuno ista stvar... not.

 A u čemu se točno razlikuje? Potpuno adekvatna analogija, imo.

16 godina
offline
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
notloB kaže...
Bitanga kaže...

 

Imaš pravo, potpuno ista stvar... not.

 A u čemu se točno razlikuje? Potpuno adekvatna analogija, imo.

 

Zato što je to alat koji je fizički artikl, kvalitetan alat je i skup, a i ima vijek trajanja... skupi alat ne posuđuješ olako.

A samim time što je fizički mora netko doći po njega, vratiti ga. Netko kome onda treba češće će reći "ah, well, pa kupit ću si svoj da imam".

Što ga više koristiš prije će se strgati i kupit ćeš novi. I servisirat ćeš ga češće što im je dodatna zarada.

Može ti zatrebati za drugi posao pa ga nećeš imati ako je kod nekog drugog.

Za kratke posudbe je ok, za izbušit par rupa.

Sam plaćaš sve dodatne stvari potrebne da koristiš taj alat.

Ali budi siguran da proizvođač nekako može ograničiti njegovu upotrebu to bi i napravio. Pa i garancije za poslovne korisnike su kraće nego za privatne osobe.

 

Igre se ne mogu strgati i potrošiti, i uglavnom kad odigraš nakon mjesec dana ti većinom više nikad ne treba.

Digitalnu igru bi nekome mogao prebaciti u sekundi bez ikakve logistike.

Mogao bi mijenjati vlasnike unedogled, kao što se radi i sa disk verzijama igara, ali opet kažem, za fizički artikl treba malo veći effort. Neka ograničenja bi morala postojati, pa bi se opet netko bunio di su moja prava.

A store pruža uslugu downloada kad god ti poželiš, updejtove, ostale usluge cloud savea i sl., a 67 ljudi možda nikad ništa nije ni platilo.

Onda će uvesti "vođenje računa" kao banke pa bude opet kuku lele.

 

Do sad nisam vidio još niti jednu stvar koju su EU mastermindovi donijeli da na kraju krajnji korisnik nije debelo platio, što novcem, što izgubljenim živcima.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put sri 29.5.2024 18:09 (Bitanga).
2 godine
online
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
Bitanga kaže...
notloB kaže...
Bitanga kaže...

 

Imaš pravo, potpuno ista stvar... not.

 A u čemu se točno razlikuje? Potpuno adekvatna analogija, imo.

 

Zato što je to alat koji je fizički artikl, kvalitetan alat je i skup, a i ima vijek trajanja... skupi alat ne posuđuješ olako.

A samim time što je fizički mora netko doći po njega, vratiti ga. Netko kome onda treba češće će reći "ah, well, pa kupit ću si svoj da imam".

Što ga više koristiš prije će se strgati i kupit ćeš novi. I servisirat ćeš ga češće što im je dodatna zarada.

Može ti zatrebati za drugi posao pa ga nećeš imati ako je kod nekog drugog.

Za kratke posudbe je ok, za izbušit par rupa.

Sam plaćaš sve dodatne stvari potrebne da koristiš taj alat.

 

Igre se ne mogu strgati i potrošiti, i uglavnom kad odigraš nakon mjesec dana ti većinom više nikad ne treba.

Digitalnu igru bi nekome mogao prebaciti u sekundi bez ikakve logistike.

Mogao bi mijenjati vlasnike unedogled, kao što se radi i sa disk verzijama igara, ali opet kažem, za fizički artikl treba malo veći effort. Neka ograničenja bi morala postojati, pa bi se opet netko bunio di su moja prava.

A store pruža uslugu downloada kad god ti poželiš, updejtove, ostale usluge cloud savea i sl., a 67 ljudi možda nikad ništa nije ni platilo.

Onda će uvesti "vođenje računa" kao banke pa bude opet kuku lele.

 

Do sad nisam vidio još niti jednu stvar koju su EU mastermindovi donijeli da na kraju krajnji korisnik nije debelo platio, što novcem, što izgubljenim živcima.

 Postoje mmo igre, mrežne pucačine, diablo 2, igre koje su prastare i odigravam ih pedeseti put u životu.., ne treba za posuditi alat veći effort, sjedim doma i otvorim vrata prijatelju te on sam uzme alat....

Analogije su analogije, da su ista stvar ne bi bile analogije... ova je u svojoj srži, onoj zbog čega je upisana potpuno pogođena i spot on.

Poruka je uređivana zadnji put sri 29.5.2024 18:13 (notloB).
16 godina
offline
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
notloB kaže...

 

 

Za kratke posudbe je ok, za izbušit par rupa.

Sam plaćaš sve dodatne stvari potrebne da koristiš taj alat.

 

Igre se ne mogu strgati i potrošiti, i uglavnom kad odigraš nakon mjesec dana ti većinom više nikad ne treba.

Digitalnu igru bi nekome mogao prebaciti u sekundi bez ikakve logistike.

Mogao bi mijenjati vlasnike unedogled, kao što se radi i sa disk verzijama igara, ali opet kažem, za fizički artikl treba malo veći effort. Neka ograničenja bi morala postojati, pa bi se opet netko bunio di su moja prava.

A store pruža uslugu downloada kad god ti poželiš, updejtove, ostale usluge cloud savea i sl., a 67 ljudi možda nikad ništa nije ni platilo.

Onda će uvesti "vođenje računa" kao banke pa bude opet kuku lele.

 

Do sad nisam vidio još niti jednu stvar koju su EU mastermindovi donijeli da na kraju krajnji korisnik nije debelo platio, što novcem, što izgubljenim živcima.

 Postoje, mmo igre, mrežne pucačine, diablo 2, igre koje su prastare i odigravam ih pedeseti put u životu.., ne treba za posuditi alat veći effort, sjedim doma i otvorim vrata prijatelju te on sam uzme alat....

Analogije su analogije, da su ista stvar ne bi bile analogije... ova je u svojoj srži, onoj zbog čega je upisana potpuno pogođena i spot on.

 
Tvoj prijatelj mora doći po alat, nakon 3. put će ga biti sram već. Pa će ti zaboraviti vratiti i onda će tebi biti neugodno podsjećati ga na to. Pa će ti umjesto doma donijeti bušilicu u grad na kavu, a ti ćeš ju voziti doma na biciklu (been there done that). Pa još ako ti ga strga bit će još veći bed... da, kompleksnije je trejdati fizičke stvari od digitalnih. Fizički artikl možeš podijeliti sa ograničenim brojem ljudi u blizini inače se ne isplati... a digitalni bi mogao s bilo kime.

Pa naravno, ne mogu se sve igre izjednačiti. Zato i postoje terms of service za svaku igru i nisu isti. U nekima je izričito napisano da se account ne smije dijeliti s drugima i to je neko pravilo isto kao što u kazalištu ugasiš mobitel, a ne vičeš”ko će meni zabraniti da telefoniram”. I zato steam ne dozvoljava prenošenje vlasništva, ali ima family sharing.

 

Kažem, treba razlikovati nasljeđivanje igara od prijenosa vlasništva bilo kome. Ako igraš mmo onda to nećeš niti dijeliti okolo, a većinom su i besplatni. One igre koje nešto vrijede za imati u kolekciji sigurno nisu prastari mmo-ovi i pucačine. A i takve igre se danas kupe za nikakve novce ako ih baš netko jako želi.

 

Analogija je u neku ruku ok, ali u neku ruku i nije i ne slažem se s njom. Tebi se čini zgodna jer ti ide na ruku sa tvojim stavom da bi se igre morale moći dijeliti s drugima. O softveru sad ni ne pričamo, iako za neke softvere je to i davno bilo moguće. Sa softverom radiš neki posao, zarađuješ neke novce kao i s alatom, ne koristiš ga samo 10 dana ”da odigraš”. A i danas postoji hrpa besplatnog softvera koji su dobri, a postoji i hrpa plaćenog koji su ipak nešto bolji i vrijede te pare. I koristit ćeš ih dulje vremena, zato si ih i kupio. Većina igara se kupi samo da se odigra radi kratkotrajne zabave.


Pa ljudi su toliko škrti da neće kupiti digitalnu knjigu za 2-3€ nego skinu piratsku. I sad mi tu pričamo o nekakvom prijenosu vlasništva.

 

No, nemojte se čuditi ako to uvedu da igre odjednom poskupe za duplo i više.

 

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put sri 29.5.2024 18:56 (Bitanga).
2 godine
online
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
Bitanga kaže...
notloB kaže...

 

 

Za kratke posudbe je ok, za izbušit par rupa.

Sam plaćaš sve dodatne stvari potrebne da koristiš taj alat.

 

Igre se ne mogu strgati i potrošiti, i uglavnom kad odigraš nakon mjesec dana ti većinom više nikad ne treba.

Digitalnu igru bi nekome mogao prebaciti u sekundi bez ikakve logistike.

Mogao bi mijenjati vlasnike unedogled, kao što se radi i sa disk verzijama igara, ali opet kažem, za fizički artikl treba malo veći effort. Neka ograničenja bi morala postojati, pa bi se opet netko bunio di su moja prava.

A store pruža uslugu downloada kad god ti poželiš, updejtove, ostale usluge cloud savea i sl., a 67 ljudi možda nikad ništa nije ni platilo.

Onda će uvesti "vođenje računa" kao banke pa bude opet kuku lele.

 

Do sad nisam vidio još niti jednu stvar koju su EU mastermindovi donijeli da na kraju krajnji korisnik nije debelo platio, što novcem, što izgubljenim živcima.

 Postoje, mmo igre, mrežne pucačine, diablo 2, igre koje su prastare i odigravam ih pedeseti put u životu.., ne treba za posuditi alat veći effort, sjedim doma i otvorim vrata prijatelju te on sam uzme alat....

Analogije su analogije, da su ista stvar ne bi bile analogije... ova je u svojoj srži, onoj zbog čega je upisana potpuno pogođena i spot on.

 
Tvoj prijatelj mora doći po alat, nakon 3. put će ga biti sram već. Pa će ti zaboraviti vratiti i onda će tebi biti neugodno podsjećati ga na to. Pa će ti umjesto doma donijeti bušilicu u grad na kavu, a ti ćeš ju voziti doma na biciklu (been there done that). Pa još ako ti ga strga bit će još veći bed... da, kompleksnije je trejdati fizičke stvari od digitalnih. Fizički artikl možeš podijeliti sa ograničenim brojem ljudi u blizini inače se ne isplati... a digitalni bi mogao s bilo kime.

Pa naravno, ne mogu se sve igre izjednačiti. Zato i postoje terms of service za svaku igru i nisu isti. U nekima je izričito napisano da se account ne smije dijeliti s drugima i to je neko pravilo isto kao što u kazalištu ugasiš mobitel, a ne vičeš”ko će meni zabraniti da telefoniram”. I zato steam ne dozvoljava prenošenje vlasništva, ali ima family sharing.

 

Kažem, treba razlikovati nasljeđivanje igara od prijenosa vlasništva bilo kome. Ako igraš mmo onda to nećeš niti dijeliti okolo, a većinom su i besplatni. One igre koje nešto vrijede za imati u kolekciji sigurno nisu prastari mmo-ovi i pucačine. A i takve igre se danas kupe za nikakve novce ako ih baš netko jako želi.

 

Analogija je u neku ruku ok, ali u neku ruku i nije i ne slažem se s njom. Tebi se čini zgodna jer ti ide na ruku sa tvojim stavom da bi se igre morale moći dijeliti s drugima. O softveru sad ni ne pričamo, iako za neke softvere je to i davno bilo moguće. Sa softverom radiš neki posao, zarađuješ neke novce kao i s alatom, ne koristiš ga samo 10 dana ”da odigraš”. A i danas postoji hrpa besplatnog softvera koji su dobri, a postoji i hrpa plaćenog koji su ipak nešto bolji i vrijede te pare. I koristit ćeš ih dulje vremena, zato si ih i kupio. Većina igara se kupi samo da se odigra radi kratkotrajne zabave.


Pa ljudi su toliko škrti da neće kupiti digitalnu knjigu za 2-3€ nego skinu piratsku. I sad mi tu pričamo o nekakvom prijenosu vlasništva.

 

No, nemojte se čuditi ako to uvedu da igre odjednom poskupe za duplo i više.

 

Zamisli mora doći... jednostavnije mu je otići u trgovinu i kupiti jer mu treba ...  o čemu pričamo?

 

Pravilo o nekorištenju mobitela u kazalištu nema blage veze sa zabranom o djeljenju ili preprodaji vlasništva a nitko mi neće uzeti hilticu ukoliko je stara, ne znam što se na njoj gleda, s tupim istrošenim vrhom. Ne znam... ne postoji stvari u mojem vlasništvu koju ne mogu preprodati ili posuditi, od knjiga, nosača audio/video zapisa, intelektualnog vlasništva itd, ne mogu preprodati jedino vlastite isprave o položenim ispitima, školama, tečajevima... Uopće ne znam zašto uopće predlažeš da ne mogu posuditi ili naslijediti pišljivu, običnu igru, nije da posuđujem ili prodajem šest godina medicinskog fakulteta ili ilegalne supstance... uopće mi nisi jasan, svi bi željeli zakone o neposuđivanju /nepreprodaji / nenasljeđivanju, to nikome od providera ne odgovara, valve nije ništa posebno i tim više ga treba odhebati.

Poruka je uređivana zadnji put sri 29.5.2024 19:54 (notloB).
16 godina
offline
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
Bitanga kaže...
Analogija je u neku ruku ok, ali u neku ruku i nije i ne slažem se s njom. Tebi se čini zgodna jer ti ide na ruku sa tvojim stavom da bi se igre morale moći dijeliti s drugima.

 Zašto ja svoj primjerak igre ne bi smio podjeliti sa nekime?

 

Kako i *zašto* će me *itko* nadgledati kome ja dajem svoj BluRay ili Gramofonsku ploču?

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
Poruka je uređivana zadnji put sri 29.5.2024 20:42 (wyks).
16 godina
offline
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
notloB kaže...

 

Zamisli mora doći... jednostavnije mu je otići u trgovinu i kupiti jer mu treba ...  o čemu pričamo?

 

Pravilo o nekorištenju mobitela u kazalištu nema blage veze sa zabranom o djeljenju ili preprodaji vlasništva a nitko mi neće uzeti hilticu ukoliko je stara, ne znam što se na njoj gleda, s tupim istrošenim vrhom. Ne znam... ne postoji stvari u mojem vlasništvu koju ne mogu preprodati ili posuditi, od knjiga, nosača audio/video zapisa, intelektualnog vlasništva itd, ne mogu preprodati jedino vlastite isprave o položenim ispitima, školama, tečajevima... Uopće ne znam zašto uopće predlažeš da ne mogu posuditi ili naslijediti pišljivu, običnu igru, nije da posuđujem ili prodajem šest godina medicinskog fakulteta ili ilegalne supstance... uopće mi nisi jasan, svi bi željeli zakone o neposuđivanju /nepreprodaji / nenasljeđivanju, to nikome od providera ne odgovara, valve nije ništa posebno i tim više ga treba odhebati.

 

Mislim da sam bio dovoljno jasan što se tiče alata. Fokusirao si se na pogrešno umjesto na big picture.

A pravila postoje i ako ih ne želiš poštivati usluga ti može biti uskraćena. 

 

wyks kaže...
Bitanga kaže...
Analogija je u neku ruku ok, ali u neku ruku i nije i ne slažem se s njom. Tebi se čini zgodna jer ti ide na ruku sa tvojim stavom da bi se igre morale moći dijeliti s drugima.

 Zašto ja svoj primjerak igre ne bi smio podjeliti sa nekime?

 

Kako i *zašto* će me *itko* nadgledati kome ja dajem svoj BluRay ili Gramofonsku ploču?

 

Možeš ga podijeliti, ja dijelim igre sa djecom i jednim frendom. Možeš i account prodati, dati nekome i ništa se neće dogoditi ako to ne oglašavaš na sva zvona.

I većina PS igrača dijeli igre s frendovima i kupuje accounte.

Pričamo samo o službenom prijenosu vlasništva, koje trenutno nije uključeno u terms of service po kojem si kupio te igre. Ako ti se ne sviđa nisi trebao kupiti. 

 

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put sri 29.5.2024 20:55 (Bitanga).
7 godina
offline
Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisnički

Čitam ovu raspravu i upravo mi je palo na pamet gdje možda leži pravi problem a to su pravni termini. Nisam njihov korisnik ali kod Valvea se najvjerojatnije radi o, kako ono zakon kaže, zavaravanju kupca i lošoj poslovnoj praksi.
Valve trgovina ispod svake igre stavlja dugme "Buy" koje pravno gledano znači kupnju i prijenos vlasništva na kupca a po mom mišljenju, Valve se zapravo bavi iznajmljivanjem ili posudbom igara, engl. "Rent" ili "Lend" - jer svojim uvjetima korištenja ne priznaje vlasništvo već daje "pravo na korištenje". A pravo na korištenje je zapravo iznajmljivanje ili posudba.

Evo, razmislite na trenutak, kada nešto iznajmljujete ili posuđujete, npr. stan, auto u rent-a-caru, knjige u knjižnicama, prije se moglo posuđivati i filmove u videotekama ili audio CD-e u knjižnicama čak i igre na nekim mjestima ako se dobro sjećam, vi to morate naravno platiti. I vi time dobivate upravo "pravo na korištenje" stana, auta, knjige... ALI ne i pravo vlasništva - jer vlasništvo nad svim gore navedenim primjerima i dalje pripada onome tko vam je tu stvar iznajmio ili posudio pod određenim uvjetima. I to je po meni upravo ono što Valve radi - daje vam pravo korištenja na određeno vrijeme, bilo to na mjesec, dva, pola godine, godinu... ili bez vremenskog roka ali uz određene uvjete (npr. kad igra postane neisplativa, trošak održavanja servera postane veći od prihoda, oni propadnu ili se prodaju...).

Dakle, po meni najjednostavnije rješenje problema je prisiliti Valve da promijeni dugme "Buy" u dugme "Rent" ili "Lend" i tada će sve ovo što navodite da sada piše u uvjetima korištenja imati smisla i postati pravno jasno. Kada korisnik stisne dugme "Rent" i plati igru odmah će znati da plaćanjem nije postao vlasnik i da nema pravo raspolagati i raditi sa igrom što hoće. To je možda posao za naše europarlamentarce ili komisiju. Oni bi dotad trebali prisiliti Valve da dok ispod igre stoji dugme "Buy" moraju ispoštovati sve što pravno sa sobom nosi kupnja - prijenos vlasništva i neograničeno pravo raspolaganja kupljenom igrom kako nam se prohtije.

Dok se to ne dogodi evo možda prilike da netko pokrene tužbu protiv Valvea i dobije je. Samo treba dokazati da ga je Valve doveo u zabludu kad mu je ponudio opciju da "kupi" igru a onda mu uskratio sva prava koja kupac po zakonu o zaštiti potrošača ima jer mu je zapravo igru - iznajmio ili "ponudio na korištenje".

Moj PC  
6 0 hvala 2
16 godina
online
Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisnički

Bitanga, fiksiran si na fizičko i nefizičko i mašiš kompletan koncept. Uzmi za primer knjigu. Kupim, pročitam, pozajmim tebi, wyksu, notloBu... Sve ok, zar ne? Recimo da sam knjigu kupio u online formi. Posuđivanje je uređeno DRM-om i knjiga se nikada ne može čitati na dva uređaja istovremeno. U redu, ili odjednom imamo problem, zato što stvar nije fizička? EDIT: Praksa je već dala odgovor na ovo pitanje: postoje komercijalne online biblioteke i funkcionišu upravo po tom principu - biblioteka poseduje određeni broj licenci za neko delo i toliki broj korisnika ga može istovremeno pozajmljivati. I po čemu je igra suštinski različita od elektronske bilo tekstualne ili audioknjige?

 

Na kraju, ovde se čak ni ne priča o pozajmljivanju, nego o prenosu vlasništva i nasleđivanju. Pogledaj korporativne vesti bilo kog dana i videćeš da se intelektualno vlasništvo i licence kupuju, prodaju, nasleđuju... Pa ni veliki Microsoft to ne uspeva da utera, nego uporno tvrdi da se OEM licence ne smeju preprodavati, a sud to generalno ne podržava i one se naveliko prenose i preprodaju. I sad ti nama objašnjavaš da je, eto, igra posebna kategorija, da tu nikakav prenos vlasništva nad licencom nema smisla itd. Da ne pominjem udaljenije teme i Intel koji tvrdi da su npr x86 licence neprenosive u bilo kom slučaju, pa opet ne uspeva to da utera, nego je VIA, kad se Cyrix upokojio i VIA kupila ostatke, stekla time i x86 licencu koju je godinama koristila (i dalje koristi?). Generalno, licence se kupuju i licence se preprodaju i tu nema ničeg inherentno nemogućeg ni logički besmislenog.

 

Napomena: prvi koji su tvrdili da bi za digitalna dobra trebalo da se primenjuju isti kriterijumi kao za fizička su držaoci autorskih prava ("Kada piratizujete softver, to je kao da ste ušli u prodavnicu i izneli nešto!", i čuveno "Ne bi ste downloadali auto, zar ne?!"), ali za njih znamo da su kolektivno mučka, licemerna đubrad, tako da hajde da to ne bude argument. Ali da, prodavci softvera bi da stvar bude posve ista kad njima odgovara i potpuno različita, takođe kad njima to odgovara. I neki to izgleda gutaju.

WP/WM fanovi, prestanite više lagat ovaj napaćeni narod, nemate to pravo!
Poruka je uređivana zadnji put sri 29.5.2024 22:26 (Ivan(4)).
Moj PC  
5 0 hvala 0
2 godine
online
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
Bitanga kaže...
notloB kaže...

 

Zamisli mora doći... jednostavnije mu je otići u trgovinu i kupiti jer mu treba ...  o čemu pričamo?

 

Pravilo o nekorištenju mobitela u kazalištu nema blage veze sa zabranom o djeljenju ili preprodaji vlasništva a nitko mi neće uzeti hilticu ukoliko je stara, ne znam što se na njoj gleda, s tupim istrošenim vrhom. Ne znam... ne postoji stvari u mojem vlasništvu koju ne mogu preprodati ili posuditi, od knjiga, nosača audio/video zapisa, intelektualnog vlasništva itd, ne mogu preprodati jedino vlastite isprave o položenim ispitima, školama, tečajevima... Uopće ne znam zašto uopće predlažeš da ne mogu posuditi ili naslijediti pišljivu, običnu igru, nije da posuđujem ili prodajem šest godina medicinskog fakulteta ili ilegalne supstance... uopće mi nisi jasan, svi bi željeli zakone o neposuđivanju /nepreprodaji / nenasljeđivanju, to nikome od providera ne odgovara, valve nije ništa posebno i tim više ga treba odhebati.

 

Mislim da sam bio dovoljno jasan što se tiče alata. Fokusirao si se na pogrešno umjesto na big picture.

A pravila postoje i ako ih ne želiš poštivati usluga ti može biti uskraćena. 

 

wyks kaže...
Bitanga kaže...
Analogija je u neku ruku ok, ali u neku ruku i nije i ne slažem se s njom. Tebi se čini zgodna jer ti ide na ruku sa tvojim stavom da bi se igre morale moći dijeliti s drugima.

 Zašto ja svoj primjerak igre ne bi smio podjeliti sa nekime?

 

Kako i *zašto* će me *itko* nadgledati kome ja dajem svoj BluRay ili Gramofonsku ploču?

 

Možeš ga podijeliti, ja dijelim igre sa djecom i jednim frendom. Možeš i account prodati, dati nekome i ništa se neće dogoditi ako to ne oglašavaš na sva zvona.

I većina PS igrača dijeli igre s frendovima i kupuje accounte.

Pričamo samo o službenom prijenosu vlasništva, koje trenutno nije uključeno u terms of service po kojem si kupio te igre. Ako ti se ne sviđa nisi trebao kupiti. 

 

 Opet nerazumijevanje, uskraćivanje usluge ukoliko je koristi netko drugi jer sam pravo na korištenje posudio ili prodao nekom drugom je kretenizam i potpuno je isto kao što je isto kad posudim, prodam ili naslijedim hilticu, jer hiltica može biti stara, polomljena, ispravna, nova, teško ili lako posudljiva, zasrana ili optočena dijamantima itd. itd., potpuno isto i to je ono što je jasno. Sam čin posudbe, prodaje ili nasljeđivanja ima iste konsekvence na sve upletene strane.

Poruka je uređivana zadnji put sri 29.5.2024 21:56 (notloB).
16 godina
offline
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
zigrit kaže...

Čitam ovu raspravu i upravo mi je palo na pamet gdje možda leži pravi problem a to su pravni termini. Nisam njihov korisnik ali kod Valvea se najvjerojatnije radi o, kako ono zakon kaže, zavaravanju kupca i lošoj poslovnoj praksi.
Valve trgovina ispod svake igre stavlja dugme "Buy" koje pravno gledano znači kupnju i prijenos vlasništva na kupca a po mom mišljenju, Valve se zapravo bavi iznajmljivanjem ili posudbom igara, engl. "Rent" ili "Lend" - jer svojim uvjetima korištenja ne priznaje vlasništvo već daje "pravo na korištenje". A pravo na korištenje je zapravo iznajmljivanje ili posudba.

Evo, razmislite na trenutak, kada nešto iznajmljujete ili posuđujete, npr. stan, auto u rent-a-caru, knjige u knjižnicama, prije se moglo posuđivati i filmove u videotekama ili audio CD-e u knjižnicama čak i igre na nekim mjestima ako se dobro sjećam, vi to morate naravno platiti. I vi time dobivate upravo "pravo na korištenje" stana, auta, knjige... ALI ne i pravo vlasništva - jer vlasništvo nad svim gore navedenim primjerima i dalje pripada onome tko vam je tu stvar iznajmio ili posudio pod određenim uvjetima. I to je po meni upravo ono što Valve radi - daje vam pravo korištenja na određeno vrijeme, bilo to na mjesec, dva, pola godine, godinu... ili bez vremenskog roka ali uz određene uvjete (npr. kad igra postane neisplativa, trošak održavanja servera postane veći od prihoda, oni propadnu ili se prodaju...).

Dakle, po meni najjednostavnije rješenje problema je prisiliti Valve da promijeni dugme "Buy" u dugme "Rent" ili "Lend" i tada će sve ovo što navodite da sada piše u uvjetima korištenja imati smisla i postati pravno jasno. Kada korisnik stisne dugme "Rent" i plati igru odmah će znati da plaćanjem nije postao vlasnik i da nema pravo raspolagati i raditi sa igrom što hoće. To je možda posao za naše europarlamentarce ili komisiju. Oni bi dotad trebali prisiliti Valve da dok ispod igre stoji dugme "Buy" moraju ispoštovati sve što pravno sa sobom nosi kupnja - prijenos vlasništva i neograničeno pravo raspolaganja kupljenom igrom kako nam se prohtije.

Dok se to ne dogodi evo možda prilike da netko pokrene tužbu protiv Valvea i dobije je. Samo treba dokazati da ga je Valve doveo u zabludu kad mu je ponudio opciju da "kupi" igru a onda mu uskratio sva prava koja kupac po zakonu o zaštiti potrošača ima jer mu je zapravo igru - iznajmio ili "ponudio na korištenje".

 

Ustvari nigdje ne piše Buy...

Piše "Add to cart" i "Continue to payment" i na kraju "Purchase" prije čega je link na Steam Subscriber Agreement s kojim se moraš složiti tako da ga chekiraš. A u njemu piše između ostalog:

 

Valve hereby grants, and you accept, a non-exclusive license and right, to use the Content and Services for your personal, non-commercial use (except where commercial use is expressly allowed herein or in the applicable Subscription Terms). This license ends upon termination of (a) this Agreement or (b) a Subscription that includes the license. The Content and Services are licensed, not sold. 

...

You are entitled to use the Content and Services for your own personal use, but you are not entitled to: (i) sell, grant a security interest in or transfer reproductions of the Content and Services to other parties in any way, nor to rent, lease or license the Content and Services to others without the prior written consent of Valve

...

However, Subscriptions are not transferable, and even if your access to a Subscription for a particular game or application is terminated, the original activation key will not be able to be registered to any other account, even if the Subscription was obtained in a retail store. 

...

Valve may restrict or cancel your Account or any particular Subscription(s) at any time in the event that (a) Valve ceases providing such Subscriptions to similarly situated Subscribers generally, or (b) you breach any terms of this Agreement (including any Subscription Terms or Rules of Use).

 

 

Zato su subscriptioni čist ok. Jeftiniji su, i odmah znaš da nisi vlasnik ničega.

 

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put sri 29.5.2024 22:38 (Bitanga).
16 godina
offline
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
Ivan(4) kaže...

Bitanga, fiksiran si na fizičko i nefizičko i mašiš kompletan koncept. Uzmi za primer knjigu. Kupim, pročitam, pozajmim tebi, wyksu, notloBu... Sve ok, zar ne? Recimo da sam knjigu kupio u online formi. Posuđivanje je uređeno DRM-om i knjiga se nikada ne može čitati na dva uređaja istovremeno. U redu, ili odjednom imamo problem, zato što stvar nije fizička? Ili je igra suštinski različita zato što?

 

Na kraju, ovde se čak ni ne priča o pozajmljivanju, nego o prenosu vlasništva i nasleđivanju. Pogledaj korporativne vesti bilo kog dana i videćeš da se intelektualno vlasništvo i licence kupuju, prodaju, nasleđuju... Pa ni veliki Microsoft to ne uspeva da utera, nego uporno tvrdi da se OEM licence ne smeju preprodavati, a sud to generalno ne podržava i one se naveliko prenose i preprodaju. I sad ti nama objašnjavaš da je, eto, igra posebna kategorija, da tu nikakav prenos vlasništva nad licencom nema smisla itd. Da ne pominjem udaljenije teme i Intel koji tvrdi da su npr x86 licence neprenosive u bilo kom slučaju, pa opet ne uspeva to da utera, nego je VIA, kad se Cyrix upokojio i VIA kupila ostatke, stekla time i x86 licencu koju je godinama koristila (i dalje koristi?). Generalno, licence se kupuju i licence se preprodaju i tu nema ničeg inherentno nemogućeg ni logički besmislenog.

 

Napomena: prvi koji su tvrdili da bi za digitalna dobra trebalo da se primenjuju isti kriterijumi kao za fizička su držaoci autorskih prava ("Kada piratizujete softver, to je kao da ste ušli u prodavnicu i izneli nešto!", i čuveno "Ne bi ste downloadali auto, zar ne?!"), ali za njih znamo da su kolektivno mučka, licemerna đubrad, tako da hajde da to ne bude argument. Ali da, prodavci softvera bi da stvar bude posve ista kad njima odgovara i potpuno različita, takođe kad njima to odgovara. I neki to izgleda gutaju.

 

A dobro znamo što ljudi misle o DRM-u u igrama, always online pristupom i sl. :-)

 

Pa nisam se ja fiksirao na fizičko, to su drugi spomenuli kao analogiju.

 

Licence se kupuju i preprodaju ako postoji ugovor kojim je to potkrijepljeno. Trenutno sa online content providerima nemamo takve ugovore i mogućnosti. Znači sami smo si krivi što kupujemo.

 

Posuđivanje je oblik privremenog prijenosa vlasništva i prava na korištenje, jel.

Naravno da nećeš licencu za windowse posuđivati svojih 10 prijatelja, windows licence se kupuju na dulji period. Možeš tražiti prijenos licence kad ti rikne staro računalo. No kažem, igra se uglavnom odigra za par dana i više ti ne treba. Ponavljam - uglavnom!

Nisam rekao da taj prijenos nema smisla, samo razumijem da su mogućnosti abusea ogromne za razliku od drugih kategorija ako neće biti uređeno dodatnim uvjetima. Sigurno neće biti kao da posudiš alat na par dana prijateljima kao što su neki povukli paralelu.

 

A da ne pričamo i o kompleksnosti svega toga dugoročno. Pa ne možeš ni ti ni sud natjerati da Steam postoji i za 100 godina. Mogu preksutra bankrotirati. I banke su bankrotirale i velike financijske kuće pa su ljudi gubili novce, a kamoli pišljive igre.

 

Ako jednog dana to dođe na stol, dapače, nitko sretniji od mene.

No ja bih radije da mogu seliti igru na druge platforme nego drugim ljudima.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
Poruka je uređivana zadnji put sri 29.5.2024 22:40 (Bitanga).
2 godine
online
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
Bitanga kaže...
No kažem, igra se uglavnom odigra za par dana i više ti ne treba. Ponavljam - uglavnom!

Nisam rekao da taj prijenos nema smisla, samo razumijem da su mogućnosti abusea ogromne za razliku od drugih kategorija ako neće biti uređeno dodatnim uvjetima. Sigurno neće biti kao da posudiš alat na par dana prijateljima kao što su neki povukli paralelu.

Hiltica mi uglavnom treba na par dana i više mi ne treba, pa ću je posuditi, ukoliko se mislim baviti poslom gdje ću hilticom zarađivati onda ću je kupiti i koristiti što je rjeđe, velikoj većini treba povremeno. kmeeek igrao je građevinski simulator posuđenom hilticom i nije platio ni hilti niti igru. kmeeeee

Poruka je uređivana zadnji put sri 29.5.2024 23:25 (notloB).
16 godina
offline
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
notloB kaže...
Bitanga kaže...
No kažem, igra se uglavnom odigra za par dana i više ti ne treba. Ponavljam - uglavnom!

Nisam rekao da taj prijenos nema smisla, samo razumijem da su mogućnosti abusea ogromne za razliku od drugih kategorija ako neće biti uređeno dodatnim uvjetima. Sigurno neće biti kao da posudiš alat na par dana prijateljima kao što su neki povukli paralelu.

Hiltica mi uglavnom treba na par dana i više mi ne treba, pa ću je posuditi, ukoliko se mislim baviti poslom gdje ću hilticom zarađivati onda ću je kupiti i koristiti što je rjeđe, velikoj većini treba povremeno. kmeeek igrao je građevinski simulator posuđenom hilticom i nije platio ni hilti niti igru. kmeeeee

 

Pa posudi ako imaš od koga, nitko ti ne brani. Ne ponašaj se ko derište.

PSN: DrskaBitanga, Xbox: MalaBitanga, Steam: Bitanga, Battle.net: Bitanga#2872, Uplay: DrskaBitanga, Origin: DrskaBitanga, Nintendo Switch Friend Code: SW-7419-2699-7478
2 godine
online
Re: Što nakon smrti igrača? Valve tvrdi da korisni
Bitanga kaže...
notloB kaže...
Bitanga kaže...
No kažem, igra se uglavnom odigra za par dana i više ti ne treba. Ponavljam - uglavnom!

Nisam rekao da taj prijenos nema smisla, samo razumijem da su mogućnosti abusea ogromne za razliku od drugih kategorija ako neće biti uređeno dodatnim uvjetima. Sigurno neće biti kao da posudiš alat na par dana prijateljima kao što su neki povukli paralelu.

Hiltica mi uglavnom treba na par dana i više mi ne treba, pa ću je posuditi, ukoliko se mislim baviti poslom gdje ću hilticom zarađivati onda ću je kupiti i koristiti što je rjeđe, velikoj većini treba povremeno. kmeeek igrao je građevinski simulator posuđenom hilticom i nije platio ni hilti niti igru. kmeeeee

 

Pa posudi ako imaš od koga, nitko ti ne brani. Ne ponašaj se ko derište.

 Derišta su tvrdoglava a ti nikako da prihvatiš potpuno zdravu analogiju...

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice