Po ovoj racunici da uzima 10$ po gumi i da sam vulkanizer uzme jos 10$ sebi ispada da bi izmjena guma kostala 80$. Nisam upucen u cijene izmjene guma u USA (meni ovo zvuci jako skupo), ali mislim da bi covjek i dalje to jeftinije obavljao.
Robotski vulkanizer uskoro bi mogao postati stvarn
- poruka: 11
- |
- čitano: 3.719
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Računaj da je u tu cijenu uključena kompletna oprema, pa od onoga što vulkanizer ostavi sebi ne treba ostavljati za amortizaciju opreme, to je ok ako robot odrađuje sav posao i jedan vulkanizer može posluživati barem 4 - 5 robota paralelno.
Međutim, onaj tko misli da vulkanizer radi isto što i robot u tvornici, taj nema dodira s praksom.
Robot u tvornici:
- montira predefiniranu veličinu gume na predefiniranu felgu (ok, ima nekoliko setova veličina, ali zato ima i nekoliko paralelnih linija)
- montira novu gumu na novu felgu
- balansira uz unaprijed poznate točke za korištenje utega
- zašarafi novu felgu novim šarafima na novu glavčinu
- koristi predefiniranu veličinu ključa i predefiniran broj vijaka
- sve skupa prolazi kroz zasebnu kontrolu kvalitete
Vulkanizer:
- skida zapečene šarafe
- koristi nekoliko različitih ključeva, uključujući i posebne šarafe i adaptore protiv krađe
- pregleda šarafe/matice - da li je navoj zdrav, da li je konus pohaban (ako je pohaban konus, vijak će popustiti bez obzira koliko jako je stegnut) itd, i to za različite tipove vijaka/matica
- ako se mijenjaju ljetni/zimski setovi kotača, stare očisti i zaštiti, te po potrebi mijenja vijke ako su različite flege (aluminij/čelik)
- očisti glavčinu kotača
- najčešće pregleda i pločice, manžetne i ostalo što može brzinski vidjeti kad je kotač skinut, te upozori ako će ih uskoro trebati mijenjati
- skine staru gumu
- pregleda felgu ima li oštećenja i da li ista ugrožavaju sigurnost i mogu li se popraviti
- očisti felgu od rđe/oksida jer će u protivnom puštati
- ako stavlja korištenu gumu (promjena zimske/ljetne na istoj felgi, što nije preporučivo, ali ljudi rade), pregleda gumu koju stavlja da nije previše propala od stajanja, da nema oštećenja ili defekta
- ako stavlja novu gumu, pregleda da nema tvorničkih defekata
- balansira i zna gdje za pojedinu feglu mora staviti uteg i kakav
- prekontrolira sve skupa
- montira natrag
Ako neke od ovih koraka vuklanizer mora raditi i dalje ručno, onda ovaj robot baš i ne predstavlja neko preveliko ubrzanje - u osnovi radi ono što u radionicama rade pripravnici.
Kod nas je izmjena oko 150-200kn. Slobodno je u Americi duplo s obzirom da su tamo sve uslužne djelatnosti duplo skuplje.
Po ovoj racunici da uzima 10$ po gumi i da sam vulkanizer uzme jos 10$ sebi ispada da bi izmjena guma kostala 80$. Nisam upucen u cijene izmjene guma u USA (meni ovo zvuci jako skupo), ali mislim da bi covjek i dalje to jeftinije obavljao.
Kod nas je izmjena oko 150-200kn. Slobodno je u Americi duplo s obzirom da su tamo sve uslužne djelatnosti duplo skuplje.
treba računati i satnicu vulkanizera ×6 koju vlasnik radionice uštedi, jer u najmu robota je satnica, a možeš uštedjeti na šest radnika vulkanizera obzirom da je stroj šest puta brži
još jedno zanimanje odlazi u povijest poput nekadašnjih potkivača
Niti jednom vulkanizeru ne treba 1hr da promijeni 4 gume. Ja nikad nisam čekao više od pola sata.
Jedini problem koji čujem je zdravlje (naravno) i da to više nitko neće raditi.
Niti jednom vulkanizeru ne treba 1hr da promijeni 4 gume. Ja nikad nisam čekao više od pola sata.
Jedini problem koji čujem je zdravlje (naravno) i da to više nitko neće raditi.
hm, obzirom da je prosječna plaća u americi blizu 30 dolara, dolazimo vrlo blizu tome da najam stroj košta jednako kao ljudska radna snaga - a još dodatno računicu poboljšava i ušteda na amortizaciji
ako uzmeš obzir da dobar dio vulkanizera ima mali prostor i ograničen je mogućim brojem radnika na tom prostoru, brzina stroja također ulazi u računicu
ovo možda ima smisla po tvornicama no u radioni je q od ofce. kaj ak treba samo pokrpat gumu ili nove samo na pogonske kotače (jer gamad trgovačko-marketinška potpuno nepotrebno - ima tu strojara koji kuže - trpa na aute sve veće i skuplje gume i to još proglašavaju "dodatnom opremom". jebote, pa ni mi ne kupujemo cipele 5 brojeva veće da nam budu udobnije pri hodanju)? da ne govorim o tome da se z vulaknizerom možeš usput i porazgovarat o politici, vremenu, komadima u prolazu, "anegdotama iz prakse" i tak. kad se gume mijenjaju, osim brda love ima se i vremena za čekanje. nigdi ne gori (osim povremeno na jakuševcu).
...da ne govorim o tome da se z vulaknizerom možeš usput i porazgovarat o politici, vremenu, komadima u prolazu, "anegdotama iz prakse" i tak. kad se gume mijenjaju, osim brda love ima se i vremena za čekanje. nigdi ne gori (osim povremeno na jakuševcu).
vulkanizer ili gazda, koji samo nadgleda rad robota, imat će daleko više vremena za laprdanje od onog koji mora delati
također nije svima do laprdanja s vulkanizerom, mnogima je mijenjanje guma za 10 minuta privlačnije od gubljenja vremena i bauljanja po zmazanoj radioni dok vulkanizer obavlja svoj posao, počesto uzaludno pokušavajući uspostaviti neki bezvezni razgovor, jer je i vulkanizeru pun kurac znatiželjnika kojima je dosadno i koji ga ometaju do radi
ako uzmeš obzir da dobar dio vulkanizera ima mali prostor i ograničen je mogućim brojem radnika na tom prostoru, brzina stroja također ulazi u računicu
Nisam baš siguran da ovo traži manje prostora. Na dvije (možda i više) dizalice možeš imati jednu balansirku i jednu montirku koje mogu biti smještene kako prostor zapovijeda u odnosu na dizalice. Jedan skida kotače, drugi skida gume, treći čisti felge, četvrti balansira... Tu dobro ugrana ekipa ima jako mali downtime.
S druge strane, robot treba imati montirku i balansirku u dosegu robotske ruke ili je opet ljudska intervencija potrebna. Također, pitanje je kako je riješen doseg druge strane vozila i koliko to prostora oduzima. Moguće da se koristi i konfiguracija da je po jedan robot s obe strane, s tim da onda jedan robot poslužuje dvije dizalice (osim onih krajnjih) što opet diktira layout radionice.
Izmjena 1 gume je 50kn u hr.
Vješt vulkanizer treba 20min za 4 demontaže/montaže i balansiranje, a cijena je $20-30 po kotaču.