Eto prilike da se poveća broj električnih auta u RH kad se naši iseljenici počnu vraćati kao umirovljenici za 20-ak godina.
Kako bi lijepo odjeknula vijest u svijet da se i Lijepa naša korumpirana priključi tom naprednom svijetu.
Eto prilike da se poveća broj električnih auta u RH kad se naši iseljenici počnu vraćati kao umirovljenici za 20-ak godina.
Kako bi lijepo odjeknula vijest u svijet da se i Lijepa naša korumpirana priključi tom naprednom svijetu.
Neka budu dosljedni pa nek zabrane sve što se kreće a da koristi fosilna goriva
lako obecavati nesto sto ce se (ili nece) dogoditi za deset godina...
Neka budu dosljedni pa nek zabrane sve što se kreće a da koristi fosilna goriva
Ti bi nas vratio u srednji vijek.
Prvo neka zabrane klima uredjaje jer im s njihovom klimom definitivno ne trebaju.
"Sva vozila koja voze isključivo na fosilna goriva do 2030."
Proizvodjaci ce jednostavno ubacit mali elektromotor u sve aute kao sto vec i danas mnogi rade sa mild hibridima i prodaja ide dalje.
Prvo neka zabrane klima uredjaje jer im s njihovom klimom definitivno ne trebaju.
Ne trebaju im niti zmigavci :)
- ''darivanje'' (uz benefit bez PDVa..)
- ''darivanje'' (uz benefit bez PDVa..)
U paketu sa Apple TV+?
-misliš zbog onih 13 milijardi... ništa od tog, trumpek ima akciju legalizacije, tko prijavi i plati porez u usa, ne mora vani + ne mora objašnjavati gap u prošlim godinama.. win-win za trumpa jer vraća biz u usa dok taj biz ne plaća kaznu (za korištenje rupa u zakonu, što je ekšli zakonito).
-pa kad to kaže makarončić.. dobije čvrgu od trumpa i zaprijeti carinama.. eto, šort storry, radije će googe dati trumpu par milijardi nego eu 13, biz as južual.
Osim smanjenja korporativnih poreza, Irska nije sposobna za puno toga, pogotovo kaj se tice infrastrukture i javnog prijevoza
Osim smanjenja korporativnih poreza, Irska nije sposobna za puno toga, pogotovo kaj se tice infrastrukture i javnog prijevoza
Kako rece jedan njihov poduzetnik, bez multinacionalki Irska bi bila poput Albanije - ali bez lijepog vremena :)
Osim smanjenja korporativnih poreza, Irska nije sposobna za puno toga, pogotovo kaj se tice infrastrukture i javnog prijevoza
Kako rece jedan njihov poduzetnik, bez multinacionalki Irska bi bila poput Albanije - ali bez lijepog vremena :)
Istina, iako Irska vlada u par godina napravi ono sto hrvatska nije uspijela jos od austro-ugarske (javni prijevoz je i dalje u zescem rasulu, ali prije 10-tak godina bio je u jos puno gorem stanju. Koliko je Hr podigla razinu javnog prijevoza?).
Da im internacionalne kompanije odu ca ili najave nesto tako, mislim da bi se oni brzo prilagodili i nasli novi nacin da privuku novce, ljude i poslove nazad.
A sto se tice eletricnih auta, mislim da se punionice mogu izbrojati na prste jedne ruke, puno infrastrukture se tu jos mora napraviti.
Ali ako ce netko to izgurati u sljedecih 10 godina, onda ce to biti Irska. Dovoljno su mali, flexibilni i puni para, ako se malcice posloze i dogovore, mogu oni to.
Osim smanjenja korporativnih poreza, Irska nije sposobna za puno toga, pogotovo kaj se tice infrastrukture i javnog prijevoza
Kako rece jedan njihov poduzetnik, bez multinacionalki Irska bi bila poput Albanije - ali bez lijepog vremena :)
Istina, iako Irska vlada u par godina napravi ono sto hrvatska nije uspijela jos od austro-ugarske (javni prijevoz je i dalje u zescem rasulu, ali prije 10-tak godina bio je u jos puno gorem stanju. Koliko je Hr podigla razinu javnog prijevoza?).
Da im internacionalne kompanije odu ca ili najave nesto tako, mislim da bi se oni brzo prilagodili i nasli novi nacin da privuku novce, ljude i poslove nazad.
A sto se tice eletricnih auta, mislim da se punionice mogu izbrojati na prste jedne ruke, puno infrastrukture se tu jos mora napraviti.
Ali ako ce netko to izgurati u sljedecih 10 godina, onda ce to biti Irska. Dovoljno su mali, flexibilni i puni para, ako se malcice posloze i dogovore, mogu oni to.
Vece firme imaju besplatne punjace (VMware, DellEMC u Corku), ali kad krenes autocestom Cork - Dublin, good luck. Nema niti benzinskih nego moras u selo sici i traziti ih.
Sto se tice sljedecih 10 godina - nadam se da si u pravu jer smo kupili kucu ovdje. No bojim se da zbog porezne politike koju EU gura, a da ne kazem efekta Brexit-a, buducnost nece biti bas blistava ovdje.
Vec sad su cijene kuca nesto pale unazad godine dana (naravno prije toga su rasle po nenormalno visokim stopama).
Dok se Eu brine kako smanjiti količinu co2 u Kini i Indiji se natječu tko će više ispustiti.
prema friday-u, higijenu su već uspješno suzbili. sad će i "fosile" a slijedi što? pivo? tučnjave? pedofilija u crkvama?
Dok se Eu brine kako smanjiti količinu co2 u Kini i Indiji se natječu tko će više ispustiti.
Pa idi ziviti tamo i uzivaj u dimu.
Pa idi ziviti tamo i uzivaj u dimu.
Lol, govorim samo da bi se prvo trebali pobrinuti da ostale države smanje emisije, jer globalno ovo sve ne znači skoro ništa ako se Kina, Indija, Usa ne srede.
Da, a struja dolazi odakle? Iz utičnice?
Da, a struja dolazi odakle? Iz utičnice?
Razlika je između SUI motora i hidroelektrane, nuklearne elektrane ili termoelektrane. Ne samo sto su parne turbine mnogo učinkovitije od SUI motora nego i što se može dim i co2 iz npr. termoelektrane uskladištiti ili očistiti. Primjeri su spalionice smeća usred grada. Ali svakako se cilja na povečanje nuklearnih elektrana, hidroelektrana i dobivanje struje iz obnovljivih izvora energije.
Da, a struja dolazi odakle? Iz utičnice?
a mlijeko se dobiva iz tetrapaka. začudo, čokoladno mlijeko daju tamne krave.
Ako ces o gubicima distribucije el. energije i sl. onda mozemo isto pricati i o fosilnim gorivima. Ne pojavi se benzin na pumpi iznenada :D Koliko se energije utrosi na crpljenje nafte, prijevoz, rafiniranje i distribuciju?
Ali meni je to nebitno, ne podrzavam el. automobile iskljucivo zbog klimatskih ili energetskih razloga vec zbog kvalitete zraka. Puno puta sam bio u Parizu i javni prijevoz je bio besplatan za sve zbog zagadenosti zraka. Kad se potrefe atmosferske prilike i milijuni automobila na cesti kvaliteta zraka je katastrofalna. Tako da i kad ne bi bilo ostalih benefita, sama cinjenica da su manje bucni i ne zagaduju zrak meni osobno je dovoljno da ih zagovaram.
Iako podrzavam el. automobile, osobno mislim da bi cijenom i drzavnom stimulacijom, te razvojem infrastrukture trebalo potaknuti ljude na prelazak a ne zabranama.
Radni strojevi i dalje ce biti na diesel - nemoguce je imati bager na struju,
osim ako ce cijelo vrijeme biti ustekan na dalekovod.
Tako da ce mozda Irska biti nova USA - svi ce voziti kamionete,
F-150 of Forda i udri.
Vece firme imaju besplatne punjace (VMware, DellEMC u Corku), ali kad krenes autocestom Cork - Dublin, good luck. Nema niti benzinskih nego moras u selo sici i traziti ih.
Sto se tice sljedecih 10 godina - nadam se da si u pravu jer smo kupili kucu ovdje. No bojim se da zbog porezne politike koju EU gura, a da ne kazem efekta Brexit-a, buducnost nece biti bas blistava ovdje.
Vec sad su cijene kuca nesto pale unazad godine dana (naravno prije toga su rasle po nenormalno visokim stopama).
Super je ako si mozes napuniti u firmi, iako to samo vece firme imaju (moje nemaju, gdje radim/sam radio) ...
Kad sam isao jednom Dublin-Cork, prijatelj sa Nissam Leafom me zamolio da se vozi samnom jer njegov Leaf nema toliki domet, niti ima punjaca uz tu (glavnu) autocestu:)
Vidio vijest neki dan da je prosle godine najvise prodano diesel auta. Toliko o elektrifikaciji:)
Drago mi je cut da su pocele padati cijene kuca, mozda sada konacno i uspijem ubost nesto!
Ako ces o gubicima distribucije el. energije i sl. onda mozemo isto pricati i o fosilnim gorivima. Ne pojavi se benzin na pumpi iznenada :D Koliko se energije utrosi na crpljenje nafte, prijevoz, rafiniranje i distribuciju?
Ali meni je to nebitno, ne podrzavam el. automobile iskljucivo zbog klimatskih ili energetskih razloga vec zbog kvalitete zraka. Puno puta sam bio u Parizu i javni prijevoz je bio besplatan za sve zbog zagadenosti zraka. Kad se potrefe atmosferske prilike i milijuni automobila na cesti kvaliteta zraka je katastrofalna. Tako da i kad ne bi bilo ostalih benefita, sama cinjenica da su manje bucni i ne zagaduju zrak meni osobno je dovoljno da ih zagovaram.
Iako podrzavam el. automobile, osobno mislim da bi cijenom i drzavnom stimulacijom, te razvojem infrastrukture trebalo potaknuti ljude na prelazak a ne zabranama.
O gubicima distribucije energenta A ili B je bespredmetno razgovarati jer su uključeni u krajnju cijenu, a znamo kakvo je tu stanje.
U Parizu autom ionako ne možeš nikamo stić, promet im je u raspadnom stanju.
Stimulacije su već sad pretjerane, infrastruktura je u skladu s potrebama (brojem takvih vozila). Ono što jest problem je tehnologija baterija, a ona diktira i cijenu i upotrebljivost.
Radni strojevi i dalje ce biti na diesel - nemoguce je imati bager na struju,
osim ako ce cijelo vrijeme biti ustekan na dalekovod.
zašto bi bilo nemoguće? Bager troši 15l/h, utovarivač 20. To je 50-70kWh. Imaš rack/punjač s baterijama (spojen na dalekovod ) i mijenjaš ih svakih sat-dva-tri. Možda nije baš praktično, ali nije nemoguće.
O da, radnici jedva cekaju da mijenjaju baterije svakih 2-3h.
A za to ce imati diesel vozilo, da ih mogu mijenjati kad ostanu bez baterija.
No sta je sa strojevima koji rade u uvjetima gdje nema struje i dalekovoda?
Znam! Imat ce diesel agregatore da pune baterije!
Temperatura isto tako utjece na kapacitet baterija - od sad zimi ralice ciste do 40km,
a ostatak na ruke lopatama.
Poslije potresa i lavina, kad nema struje - lijepo ce radovi biti odgodjeni, dok se ne popravi elektricna infrastruktura.
A infrastruktura ce se popraviti, kad strojevi dobiju pristup elektricnoj energiji. I tako u krug.