Bit će sad zanimljivo vidjeti kako će se razvijati situacija sa SSD-ovima, koji su poskupjeli za 10-ak posto. Ako trgovac nema isti proizvod za reklamaciju, kupac traži pare natrag pa onda s njima ne može kupiti ekvivalentni proizvod, nego mora doplatiti. Hoće li neki trgovac izaći kupcima u susred pa im ponuditi ekvivalentni proizvod za reklamaciju i bez nadoplate? Sumnjam, ali ostaje za vidjeti...
..
-već se dešavalo.. (ram/hdd..) tad nisu ni nudili izbor nego novac po računu.. :) zgodno?
Mislim da je ova tema otisla u krivom, ali zanimljivom smjeru. Bilo bi zanimljivo kada bi sve zavrsilo na sudu i da o svemu odlucuju oni koje je zakon predvidio kao strucnjake za to podrucje...
Naravno nikome se ne ide na sud i ne razvlaci zbog 'relativnog' iznosa, ali bas bi volio vidjeti eventualnu presudu. Objektivno bi bilo da dobijes nesto slicnih performansi sto si i platio.
Ne bi se cudio da to uskoro postane praksa.... Kako je sve u svijetu krenulo...
U zakonu se ne spominju slične performanse. To može biti stvar dogovora kupca i trgovca. Tako da su tu stvari jasne - trgovac koji bi prisilio kupca na to bi izgubio na sudu. Ali nije zabranjeno da se kupac i trgovac dogovore. A korisnost dogovora može ići na jednu ili drugu stranu - nekad će trgovac izaći kupcu u susret kako bi ga zadržao i povećao svoj ugled. Nekad će kupac prihvatiti ponudu trgovca koja možda njemu ne ide u korist jer procijeni da je ponuda ipak OK, ili mu se možda više ne da gubiti vrijeme ili živce. Ljudi se mogu dogovoriti. Ako ne uspiju - tu je sud.
-nema se trgovac što dogovarati oko garancije.. to je stvar proizvođača. Nema konkretne komponente (isti brand-marka-model.. ili popravak), tad se vraća isznos s računa. (točka) i trgovac baš ništa ne može drugačije, pa ni ponuditi, jer npr drugi brand nema veze s tom garancijom. Trgovac je tad samo posrednik, nikako neće biti oštećen.. ovisi kakav ugovor ima s distributerom-proizvođačem ali to je njegova poslovna stvar. Ne miješati s reklamacijom mimo/bez garancije, kad trgovca teretimo za ispravnost robe. Tad on može ponuditi bilo što, vešmašinu.. no to je opet ponuda, dok je jedino bitno iznos s računa. Karikirano, može li ponuditi ništa ili jednu kunu, ako je svaka ponuda 'legitimna'? Iznos s računa je jedini zakonom predviđen ekvivalent svih roba i usluga, tj novac. U suprotnom, kupac može inzistirati da mu se npr spomenuta vešmašina isporuči s paketićem jagoda s fuji planine ... ako je stvar dogovora. Može se sve, pa i dogovoriti, ali garancija s tim nema neke veze.
+ nova garancija u slučaju zamijene. Ako je novac, tad kupac može kupiti željeno i opet ima novu garanciju. Trgovac je tad profitirao dva puta.. kupac nikako odnosno zadovoljan je izborom branda, trgovine i izborom. U suprotnim slučajevima je prevaren (ne samo osjećaj)..
npr kao kad su vraćali umanjeno za PDV.. uzmi ili ostavi, i što tad? Ili što ako ospore garanciju? Sudski dokazivati? Vještačiti a isti trgovac je uvoznik-distributer i ovlašteni servis?...