Onda smo se mozda krivo razumjeli jer ono "moraju" implicira neke druge stavke. Sve 5. Po meni je zakljucak da je hgspot ovdje na kraju bio korektan, a microline nekorektan jer na kraju, tu razliku cijene ce oni pokupit. Oni neznaju tko reklamira proizvod i ovo im je vjerojatno stanardna metoda da nude "po preformansama" sto je protivno zakonu i ne bi smjelo prolazit.
Reklamacija u HG Spotu
- poruka: 321
- |
- čitano: 58.871
- |
- moderatori:
vincimus, Lazarus Long
Po kojem zakonu je protivno da ti ponude "po performansama"? http://potrosac.mingo.hr/hr/potrosac/clanak.php?id=12488
Ne mogu te prisiliti da ti prihvatiš "po performansama", ali nije protuzakonito da ti oni to ponude, niti je protuzakonito da ti prihvatiš. Štoviše, to je korektno i s jedne i s druge strane.
-nije protivno ponuditi.. kupac bira. Karikirano, može tražiti i spomenute mandarine.
-u pravilu (nepisanom) zbog porasta performansi novijih generacija HWa i nezainteresiranosti industrije da to drži na lageru, ne isplati se.. nude novo-jače, istog cjenovnog razreda. Ponuda je stvar izbora, hoćeš nećeš. Nasuprot tome, cifra s računa je jedino što je konkretno, zakon.
Pošto je par godina unazad i zakon, nova garancija, tad je kupcu, bez natezanja, logičnije tražiti iznos, ako želi kupi novi proizvod.. kupac bira. Trgovac u tom slučaju smao nudi (ne znači da je u pravu, l.. a mbaksa govori i o pravdi) :) Često se upravo zbog toga, dobije jača komponenta + neki poklon.. samo zato da kupac pristane, jer nitko iz tog lanca ne voli povrat novca ali je to jedina konkretna stavka iz kupoprodajnog odnosa. (drugo riješenje bi bilo, da proizvođač kroz distributrere MORA osigurati zamjenu x-godina, kao i rezervne dijelove, servis.. to je veći trošak nego davanje nove-jače komponente, primarno zato jer je cijena proizvodnje stare komponente jednaka ili viša od nove (bolno vidljivo na CPU, RAM..) + lager= trošak. Zato, svi daju jače, nadaju se da će kupac pristati i svi happy, jer realno i kupac želi komonentu u suprotnom nema upotrebljivo računalo. Nešto sasvim drugo je cijena i izbor kojeg tad kupac ima. Može tražiti novac, kupit (kad je već VGA u pitanju) nešto nižu današnju klasu ali će po evolucijskoj logici takva biti adekvatna zamijena po performansama.. i ostane mu nešto u džepu + nova garancija bez ikakvog natezanja.
Jel to pravedno? Usporediti s npr kreditima-švicarcem :) to je ceh kojeg industrija mora platiti za zadovoljnog kupca i poštivanje zakona (standarda EU), kome se to ne isplati, ne mora poslovati. Zakoni nisu po pravednosti, nego po pravu, možda i suhoparni.. ali nema boljeg riješenja tj ovaj primjer je zapravo izuzetak .. i recimo da ipak većina komponenti nadživi garantni rok, tad ceh plaća kupac. To je zakon, to je pravedno (mada mbaksa pomisli da nije.. zaboravlja da se proizvod ne bi trebao kvariti unutar garnatnog roka ili je garantni rok navlakuša po sistemu APP... nastranu što je ovaj konkretan slučaj izuzetak-izuzetka :)) pa je kupac 'ratni profiter' .. hepi-na-kvadrat mada nije ni račun imao i prošao je bolje nego da je igrao loto..). Upravo zbog zaštite potrošača je EU standarizirala pravila i sve svalila na trgovca, pa i ono 2god .. (nevezano s jamstvom proizvođača), dok trgovac treba imati odgovarajući ugovor s distributerom-proizvođačem i svi su tad namireni. Usporediti s npr osiguranjem (kuća, auto, ..) .. to je usporedivo s garancijom. Ako se štetni događaj desi ili ne desi. Jednaka svrha kao garancija, zaštita kupca. Žalosno da se o tome moraju raspredati teme i natezati s trgovcima na pultu koji blage veze nemaju ni sa čime ili još gore, kad to rade svjesno (a može drugačije, čak je i to primjer, pronađen račun..). Dakle, pohvale trgovcu, čestitke 'kupcu' (na sreći). Što je tu loše? Netko je oštećen? Nešto ukradeno?... prečesto su trgovci ona siva zona.. koja dva puta naplati od kupca (i kad je nešto pokriveno garancijom.. kao servis-kvar.. itd. pa do tog da ako ovaj 'kupac' ne dobije zamjenu-novac, postoji mogućnost da to trgovac dobije od distributera..). Ovo je najpravedniji/najpošeniji mogući ishod po trenutnim zakonima i konkretnoj situaciji koja se desila. Kao primjer može služiti (tema) svim ostalim sličnim pitanjeima i odgovorima... i happy :) end.
Po kojem zakonu je protivno da ti ponude "po performansama"? http://potrosac.mingo.hr/hr/potrosac/clanak.php?id=12488
Ne mogu te prisiliti da ti prihvatiš "po performansama", ali nije protuzakonito da ti oni to ponude, niti je protuzakonito da ti prihvatiš. Štoviše, to je korektno i s jedne i s druge strane.
-nije protivno ponuditi.. kupac bira. Karikirano, može tražiti i spomenute mandarine.
Da se citiram od prije
Moze ti trgovac ponudit i da sve zaboravite kao da se nista nije dogodilo. Moze ti ponudit i kilo mandarina, nitko njega nigdje ne prijeci da ti ponudi bilosta.
Znam da nije protivno ponudit, nisam na to uopce ciljao ako pogledate cijeli kontekst recenice, a to je da idu APP metodom, i onda jos strase korisnika itd itd.
Znaci uzmes da je sve bilo po PS-u, puno korektnije je da se ponudi nesto u CJENOVNOM rangu, pa ako korisnik pristane svi sretni i reklamacija rjesena u par dana, nego da se ponudi nesto po "performansama" pa da se tjera korisnika da tjera pravdu jer se osjeca prevareno i uzima novce, trgovina dobija los glas, proces reklamacije se produljuje. A sve moze ic brze samo da se od starta postave ispravno. To je bila poanta.
prečesto su trgovci ona siva zona.. koja dva puta naplati od kupca (i kad je nešto pokriveno garancijom.. kao servis-kvar.. itd. pa do tog da ako ovaj 'kupac' ne dobije zamjenu-novac, postoji mogućnost da to trgovac dobije od distributera..).
Potpisujem. Zato cesto i sam reagiram burno kad se "zale" kako im je tesko :P U biti me ovdje najvise stav microlinea naljutio, al da je sve kako treba, ne bi bilo dobro :P
Mi smo svakako s tim garancijama za grafičke u dobrom položaju jer već kod većine proizvođača traju 3 godine.
Trebamo biti sretni kad nam ponude bržu novu karticu (garancija opet teče 3 godine od dana uručenja) a ne cjepidlačiti i tražiti novac.
Kao da je njima problem vratiti karticu u microline (npr) a ovi ju odluče popravljati.
Poprave je a ona za 4 mj opet rikne i tako stalno do isteka garancije.
Mogu i oni nama ućerati ako se zainate, zato pazite.
Treba biti čovjek, a ne zato što ti fali 2500 kn za 4K TV tražiti lovu a igre ti se više ne igraju.
To nije fer.
Ne razumijem tvoj stav. Po kojoj logici se ti možeš osjećati prevareno ako ti trgovac ponudi robu koja je po performansama/karakteristikama ekvivalentna reklamiranoj? Druga je stvar kad bi ti nudio robu koja je lošija od kupljene ili koja nema neku osobinu koju je imala tvoja roba, a tebi ta osobina treba.
Ti bi se osjećao prevareno jer ti trgovac ne omogućava da profitiraš na reklamaciji? Mislim, lijepo od njega ako ti to omogući, ali zbog čega bi se ti osjećao prevarenim ako ti on to ne omogući?
Ako ti on ponudi ekvivalentnu robu, on tebe nije oštetio - ti ćeš i dalje imati u osnovi isto ono što si i platio (samo ganc novo, s novom garancijom). Ako ti ponudi nešto za istu cijenu (a da su cijene u međuvremenu pale!), trgovac bi ti time omogućio da profitiraš - da ti dobiješ nešto što nisi platio.
Mi smo svakako s tim garancijama za grafičke u dobrom položaju jer već kod većine proizvođača traju 3 godine.
Trebamo biti sretni kad nam ponude bržu novu karticu (garancija opet teče 3 godine od dana uručenja) a ne cjepidlačiti i tražiti novac.
Kao da je njima problem vratiti karticu u microline (npr) a ovi ju odluče popravljati.
Poprave je a ona za 4 mj opet rikne i tako stalno do isteka garancije.
Mogu i oni nama ućerati ako se zainate, zato pazite.
Popraviti istu? Teško sa grafičkim karticama. Da im proizvođač i popravlja bile bi drugi primjerak - refurbished. A one su problematične u HR. Prvo - ide nova garancija ispočetka, drugo - koliko sam vidio refurbished znaju biti oštečene jer s njima rukuju kao krumpirima. I onda ti budi pametan pa predaj savršenu karticu i preuzmi ogrebanu...
Mi smo svakako s tim garancijama za grafičke u dobrom položaju jer već kod većine proizvođača traju 3 godine.
Trebamo biti sretni kad nam ponude bržu novu karticu (garancija opet teče 3 godine od dana uručenja) a ne cjepidlačiti i tražiti novac.
Kao da je njima problem vratiti karticu u microline (npr) a ovi ju odluče popravljati.
Poprave je a ona za 4 mj opet rikne i tako stalno do isteka garancije.
Mogu i oni nama ućerati ako se zainate, zato pazite.
Ti ne razumijes bas proces reklamacije i garancije, a ovo za popravljanje necu komentirat. Lol. "Trebamo bit sretni" nas je i dovelo gdje jesmo.
Ne razumijem tvoj stav. Po kojoj logici se ti možeš osjećati prevareno ako ti trgovac ponudi robu koja je po performansama/karakteristikama ekvivalentna reklamiranoj? Druga je stvar kad bi ti nudio robu koja je lošija od kupljene ili koja nema neku osobinu koju je imala tvoja roba, a tebi ta osobina treba.
Rofl. Sto to tocno ne razumijes? Mislim da tebi nije jasan moj stav jer ti nije jasan proces garancije i cemu garancija kao sredstvo marketinga sluzi. Evo da ti objasnim onda kad ti nije jasan moj stav jer se osjecam prevareno jer sam dobio "bolje performanse".
Proizvodjac (osim ostalih troskova), kad izdaje proizvod ima svoje statistike koliko mu proizvoda na 1000 odlapi. Na osnovu toga, stvaraju nekakvu predodzbu koliko mogu staviti cijenu proizvoda i garanciju. Garancija je nista drugo nego MARKETINSKI TRIK. On je tebi itekako u cijenu proizvoda zaracunao tu garanciju koju ti je prodao. Nije on tebi dao garanciju jer je on dobar korporacijski birokrat koji brine za malog covjeka a ne za bottomline svoje firme. On itekako zna koju tezinu garancija igra, i ako ce on radi garancije prodat 1000 proizvoda vise od konkurenta, a radi toga ce mozda 3 dobit natrag, to se njemu itekako isplatilo. Sad kad smo to apsolvirali, prestanite razmisljat o garanciji kao nekom bogomdanu proizvodu da se zastiti kupac. Samim time, ta garancija je sve samo ne terat za njega. Zaboli njih uvo za to jer je to itekako vec uracunato u marze. Samim time, ti kad nesto reklamiras u garanciji, to na kraju kad stigne do proizvodjaca on to refundira sto se dogodi s tim novcem? Ti si taj proizvod kupio po 1000 jedinica novca, proizvodjac vrati 800 jedinica novca (uzmimo da je 200 marza svih nakon proizvodjaca). Tebi trgovac s druge strane ponudi "po performansama" nesto sto sad kosta 500 jedinica novca (u ovo je ukljucena marza, znaci stvarna vrijednost 300). Dogodio se visak novca od 700 jedinica (200 marza iz prvog procesa koja je vec razdjeljena + 200 marza za novi proizvod + 300 jedinica viska od originalnog povrata proizvodjaca od 800 ). Znaci, trgovina, dobavljac i svi ostali u procesu su profitirali pri prvoj prodaji artikla (na svojim marzama), i sad pri zamjeni, OPET PROFITIRAJU.
Da, uopce se nemam zasto osjetit prevareno, nop. Ako tebi to ne izgleda kao prevara, meni je itekako prevarantski.
S druge strane, ja kad sam uzeo taj proizvod radi godine dana dulje garancije sam racunao na sigurnost koju ta komponenta nosi sa sobom te da necu bez racunala bit 15+ dana u roku od 3 godine ili cak i vise (jer dulja garancija ostavlja dojam da je ta komponenta sigurnija) jer ce komponenta crknit i smatram, da ako je crkla cak i zasluzujem da budem kompenziran za tako nesto. Sklopio sam ugovor s njima da u garancijskom periodu proizvod ce radit besprijekorno. To se nije dogodilo, stranka koja je "prekrsila" ugovor snosi posljedice. S druge strane, ako komponenta crkne nakon 3 godine, oni su ispostovali svoj ugovor a ja sam platio premiju pri pocetnoj cijeni sto sam imao 3 godine besprijekornog sluzenja.
Nastranu sto sam sam proces reklamacije pojednostavnio da ne ulazimo dalje u "pa oni su placeni da to rade" "to dugo traje" "ko zna kad ce proizvodjac vratit" "nece proizvodjac vratit novce nego ce se prebit dug" blabla, jer je nebitno i spada u opis posla onog koji to radi i mene kao kupca uopce ne zanima.
Ja da profitiram? Malo si pomjesao loncice tko gdje profitira. Gore sam ti opisao. I nije meni trgovac nista omogucio lol. Trgovca je na to natjerao zakon, da nije, omogucio bi mi finu figu u djepu i izbacio me nogom u guzicu iz trgovine.
Ti uopce ne kuzis na koji nacin funkcionira trgovina, sto je garancija i cemu sluzi. Kakvo profitiranje? Kako imam sto sam platio? Jel imam isti proizvod? Nemam. E onda NEMAM ONO STO SAM PLATIO. Ne samo da ne razumijes vec si jako uskogrudan u svom shvacanju kupovine pa valjda sudis samo po svojim nekim mjerilima. Ja sam mozda uzeo neku graficku, disk, stogod zato jer eto, ima svijetlo plave ledice na sebi. Mozda sam uzeo jer eto, elvis presley je na samrti volio samsung pa odsad samo njihove proizvode kupujem jer sam fan elvisa. Mozda sam uzeo neki disk jer je sirine 2.49564 milimetara i to taman odgovara mojem OKP-u. Uglavnom, iskarikirao sam, ali ja za svoje novce uzimam tocno ono sto ja hocu iz razloga iz kojih ja to hocu i ne moram se objasnjavat nikome zasto sam tocno to kupio. Iz tog razloga i postoji stavka u zakonu "tocno isti ili povrat novca" a ne "slicnih performansi" jer to ne znaci nista. Tako da da, ako ne dobijem isti, ja sam OSTECEN i NEMAM ono sto sam platio.
Toliko teksta, a da svejedno nisi objasnio zbog čega bi se korisnik trebao osjećati prevareno ako mu trgovac ponudi proizvod ekvivalentnih karakteristika.
U osnovi kažeš da, ako će netko profitirati na reklamaciji, to moraš biti ti, a ne trgovac. Pritom ignoriraš činjenicu da, ako trgovac profitira na reklamaciji, da on tebe time nije oštetio, nego jednostavno nije omogućio tebi da ti na tome profitiraš.
Shvati da nitko ovdje kaže da ti nemašpravo profitirati na reklamaciji - zakon ti daje to pravo. Kažem samo da se nemaš opravdanja osjećati prevarenim ako ti trgovac sam ne omogući da upravo ti profitiraš na tome ili ne podijeli profit s tobom.
Što se tiče tvog karikiranja - pa osvrnuo sam se na to u svojoj prethodnoj poruci: "Druga je stvar kad bi ti nudio robu koja je lošija od kupljene ili koja nema neku osobinu koju je imala tvoja roba, a tebi ta osobina treba."
sandokan111
Da, a ti nisi u benefitu kad ti kartica rikne nakon dvije i pol godine a gazio si ju, clockao, dizao napone preko mjere i sad bi ti novac npr 3000 kn koliko si ju platio ?!
Ma nemoj.
Što je tebi, ne funkcionira trgovina tako, osim u tvom imaginarnom svijetu i u Hrvatskoj.
Ti si dobro rekao da je uračunata u cijenu kartice i garancija.
Da, ali zbog balkanskih lopova što brljaju s inf. opremom kad hoće i kako hoće.
Zbog takvih ljudi meni je kartica skuplja u startu 500kn.
-zanemari formulaciju 'osjećati se prevareno'.. postoji ganrancija. Trgovac s time ništa ne gubi, on je samo posrednik koji će svoje kroškove pokriti od distributera-proizvođača.
Komponente se u 90% slučajeva ne popravljaju, zamjenjuju se. Pošto su zaseban artikl kupac (i zakon-sama garancija) predviđa isti-ispravan artikal, ništa drugo ni knjigovodstveno ne smije biti, kao i storno.. jasnije? Prljavu igru igra proizvođač, koji bi u suprotnom morao imati lager komponenti x-godina (kao što to imaju brand računala npr hp i možeš po konkretnoj specifikaciji naručiti komponentu, nevezano s garancijom, moraju je imati od posljednje prodaje računala .. 5-ili-7 godina nisam siguran, naravno takva komponenta je 2x skuplja nego u trgovini). Proizvođač jednostavno proizvodi dalje-nove (jače/jeftinije) komponente i računa s time da će tako zamijeniti pokvarenu, uz pristanak kupca.
-kupac može pristati, tad je priči kraj .. a to nije dobra volja trgvoca, kao što se često on prikazuje (dobrotovor?, zapravo posrednik).
-jamstvo je također dio biznisa, imagea-reklame, cijene.. pa i npr produljenje-dokup jamstva (upravo identično kao da si kupio kasko osiguranje i sl..). Ako se kvar ne desi, tad je kupac nešto nepotrebno platio (ili netko vjeruje da je i to đabe?).. :)
-već par godina, nova komponenta=novo jamstvo.
-ako kupac ne pristane, tad ide povrat punog iznosa s računa. (točka). Tad opet kupi (možda i ponuđenu) komponentu i ima jamstvo.
- ne miješati jamstvo/garanciju (proizvođača) s odgovonrošću trgovca (2god) i kad npr jamstva nema. Jamstvo je stvar proizvođača i na kraju njegov trošak poslovanja, uračunato-naplaćeno-zarađeno. Nitko ne gubi, nit se to treba gledati nekim etičkim kriterijima (mbaksa! govorimo o zakonima, pravilima igre, novcu.. ne o etici ili 'fer' pristajanju kupca na nešto, tj ako to uvedeš imaš kaos).
-opet primjer (zato jer vjerojatno svi znaju) za asusove prijenosnike i dobijanja na poklon još jednog u slučaju kvara unutar prve godine.. to kao dio jamstva daje proizvođač.. to je reklama, to ima cijenu, upravo tog poklonjenog notebooka .. ili ćeš i tad reći, nije fer uzeti drugi? LOL :) uozbilji se. Pa i u posljednjoj sekundi isteka jamstvenog roka, jednako pravo kao i u prvoj sekundi. Loto, statistika.. i biz. Nema tu fer ili morlane implikacije pristajanja jer je ponuđeno jače.. pa što, možeš mi ponuditi mandarine, ako me ne zanimaju, ponudi kavu.. ponudi miša? .. tko bira? Što trgovac gubi? Obrnuto, i proizvođač i trgovac koji ne kompliciraju dobijaju na reputacijji, brandu, vrijednosti (jer to je sve novac). Tako će sad (ovih dana, jer su blagdani) svi veliki biznisi biti mecene, maloj dječici, bolesnima.. a to je reklama. .. hm, nemoralno je tad primiti poklon-donaciju? LOL, nemoral je možda u tom prikrivenom reklamiranju (postoji anonimna donacija.. ali nije upotrebljiva za biznis..).
Što trgovac gubi u ovoj konkretnoj priči, kad je kvar pokriven garancijom?
Ili se sad mijenjaju pravila, jer je trgovac bio fer i pronašao traženi račun (što zapravo mora, ali može otkantati kupca koji račun nema, jednostavno ne tražiti.. mada ga mora imati, to je zakonska obveza). Trgovac je bio fer (nije komplicirao) i dalje je kupac najnormalniji kupac komponente, sa svim pravima koja mu jamstvom pripadaju ... ili zbog toga tumačimo 50% prava? Ne ide to tak.. :) obrnuto, kupac može počastiti trgovca pićem u znak zahvalnosti ili (ono što je stvar biznisa, razlog upravo postojanja garancije), ostati vjeran kupac-potrošač, te trgovine, branda. Svi happy i sve je moralno-etički OK, jer upravo tako je i zamišljeno.
odvojeno u konkretnom slučaju.. kopac nije 'pravi' kupac.. nego eto, imao sreće.. no to sa garancijom i pravilima igre nema veze. Pravilo vrijedi jednako za sve (pa i u ovom slučaju, za njega). Ima pravo, dobit će ponudu i izabrati, ponuđenu komponentu ili novac. Što će odabrati nek ostane njegova intimna tajna... :) ma ne.. sve nas zanima kraj.. (uh, kak je napeto.. ko farma&život na selu)..
Mene sam zanima kakav ugovor hrcak ima sa hg spotom ili kakvu obvezu po zakonu hgspot ima prema njemu buduci da nema nikakvu potvrdu da je vlasnik/kupac graficke, po meni ak ide raskid onaj decko sto je kupio graficku ce dobit povrat novca na diners karticu. Bilo je na drugom forumu prije godinu dana slican slucaj di je decko kupio graficku preko njuskala uz otkupninu i nakon par dana poslao tu graficku na servis, kad je servis odobrio zamjenu za jacu ulece taj lik u servis cije je ime bilo na racunu i preuzima novu graficku a ovom vraca novce nakon par dana. Decko sto je bio kupio tu karticu i poslo na servis prijavljuje inspekciji i dobija odjeb uz obrazlozenje da ne kupuje vise prek njuskala jedino sta moze napravit prijavit drugoj inspekciji jel je graficka bila kupljena na firmu . Tak bi se i ovdje moglo dogodit ak onaj koji je kupio karticu cita ovo da ode u hgspot i preuzme novu graficku il pare da mu sjednu na karticu. Da na racunu nema ime i prezime osobe koja je kupila karticu i da nije placena dinersom neg u gotovini onda bi po meni hrcak 100% dobio novce koji pisu na racunu a ovak moze popusit. Inace microline je smece od servisa 3 puta sam placo dostavu dok mi nisu zamjenili zvucnike iako su mogli odma a ne tvrdit da su zvucnici ispravni kad nisu. Na zamjenu su pristali kad sam po savjetu tu sa foruma im napisao ak se budu pravili da kvar ne postoji da cu osobno doc u servis pa da se vidi jel zvucnici zuje il ne dok su ugaseni.
-zanemari formulaciju 'osjećati se prevareno'..
Krivoj osobi se obraćaš. Kolega kaže da se osjeća prevareno ako mu trgovac ponudi ekvivalentnu robu. Ja sam reagirao na to.
-zanemari formulaciju 'osjećati se prevareno'..
Krivoj osobi se obraćaš. Kolega kaže da se osjeća prevareno ako mu trgovac ponudi ekvivalentnu robu. Ja sam reagirao na to.
- ono što ti filmski lik (sandokan) ponavlja.. kupac bira neovisno što trgovac ponudi. Jedina konkretna stvar je cifra na računu. Pod garancijom, jedino ista komponenta (podrazumijeva se isti brand, artikal) je čista situacija ili novac. Zbog zamjene ko i ponuđene novije druge komponente, moguća je samo od istog proizvođača.. inače bi trgovac jednako mogao ponuditi bilo koju robu kao TV.. zbog garancije i kompenzacije ne može (ograničen izbor-ponuda).. naravno, trgovac može 'smuljati' (bilo koju robu, ali tad je problem poreznih davanja, procedure..) i ponuditi bilo što. Kupac može pristati .. ili novac.
Kad se kupac osječa prevareno? Kad trgovac da takvu ponudu .. bez izbora. Ne bira trgovac, može samo birati što će sve ponuditi ali novčani iznos MORA isplatiti. Kužiš. Upravo se trgovac može osjećati 'nezadovoljan-prevaren' ako kupac inzistira na novcu (a on mu je pomogao..), no to je pravo kupca i nastalo je kvarom koji je pokriven garancijom koja je priznata.
šbb-kbb.. da je garancija odbijena? Tko bi tad bio oštećen? Znaš koliko trgovaca upravo to radi, neovisno ima li kupac pravo na garanciju? APP. Trgovac je dovoljno jak, ne treba njega štititi pa ni moralno :)
Pročitaj ponovno njegovu kilometarsku poruku. On se osjeća prevarenim zato jer trgovac profitira na reklamaciji, a ne on.
A ja sam pokušavao objasniti da to nema smisla (da se on ima opravdanja osjećati prevarenim zbog toga). Znači situacija je bila da je kupljena GTX 760, a da je trgovac kao zamjenu ponudio GTX 1050 Ti. Ne znam kakav je odnos tih kartica - za ilustraciju primjera pretpostavit ću da su ekvivalentne - znači da imaju iste performanse i iste karakteristike (iste izlazne portove i sl.).
Imamo dva hipotetska slučaja:
1) trgovac ima GTX 760.
2) trgovac nema GTX 760 i nudi u zamjenu GTX 1050 Ti.
Kupac je kupac osjetljiv na "prevare".
U slučaju 1) jednostavno će uzeti GTX 760 i gotovo - nikome ništa. Neće tražiti povrat love, neće vrištati da ga trgovac pokušava prevariti - jednostavno će uzeti karticu.
U slučaju 2) će vrištati prevara, zato jer sada 1050 Ti košta nekoliko stotina kuna manje nego je koštala njegova grafička kartica kad ju je kupio, iako su ekvivalentne po performansama i karakteristikama.
Ako uzme 1050 Ti, za njega nema praktične razlike u odnosu na prvi slučaj - dobio je iste performanse i karakteristike koje je i platio, samo piše drugo ime na grafičkoj kartici. No sad njega tišti što nova 1050 Ti košta manje nego je on svoju platio.
Dakle, on u slučaju 2) smatra da je prevaren doslovce zbog toga što mu trgovac nije omogućio da profitira na reklamaciji. A neće se osjećati prevarenim u slučaju 1), iako je za njega situacija praktički identična, samo eto imao je tu nesreću da se negdje na skladištu našao još jedan komad njegovog modela grafičke kartice.
Evo kolege da javim ishod situacije, citao sam jucer Vase poruke i bojao sam se da ne ostanem ili bez graficke ili bez novaca, danas se cuo sa Hg spotom i rekli su mi da nemoram preuzeti graficku koju nudi uvoznik nego prihvatiti povrat novaca. Ja ih pitam dobro dali mogu tu svotu iskoristiti kod Vas u ducanu, rekli su da ako ja bas hocu, ako ne vratit ce mi novce, pitao ih: ali ja sam drugi vlasnik, kupio sam je prek njuskala i da drugo ime stoji na originalnom racunu, rekli su da razumiju situaciju, da posto sam ja predao graficku i posto se samnom cuju u vezi popravka graficke da sam ja ajmo reci "vlasnik" i da dok uvoznik odobri da ce me pozvati u poslovnicu, ispunit cu neki obrazac za povrat sredstava i da ce mi za par dana sjesti novac na racun. Jos jedanput hvala svima na pomoci, malo smo zaspamali temu zbog mene ali sta je tu je.
-dobili smo i happyend priče.. tako da je ovo 'fakultativno'. :)
-u primjeru koji navodiš 760-1050, postoji problem.. npr VGA priključak. Ostai problemi mogu biti verzija pciex slota, napajanje.. (u navedenom primjeru ne bi bio problem).. čisto kao razliku ili razlog odabira. Tad je moguće ponuditi i adapter-konverter.. itd. Ali, čemu tad komplicirati, kad već imamo odgovor koji smatram izuzetno korektnim (skoro zapanjen, uspoređujući 'našu praksu'..). PRvo su bez kemijanja riješili problem računa, zatim najnormalnije ponudili novac, bez kemijanja. Stvarno se to ne sretne često.. a to bi trebao biti 'standardni odgovor' svih trgovaca u ovakvom slučaju.
Bravo hgšrot :) ..
-dobili smo i happyend priče.. tako da je ovo 'fakultativno'. :)
Super je prošao. Da je bolje prošao, ne bi valjalo.
A sve o čemu sam pisao u ovoj temi je bilo fakultativno.
-u primjeru koji navodiš 760-1050, postoji problem.. npr VGA priključak. Ostai problemi mogu biti verzija pciex slota, napajanje.. (u navedenom primjeru ne bi bio problem).. čisto kao razliku ili razlog odabira.
Pa je*emu sveca... "Druga je stvar kad bi ti nudio robu koja je lošija od kupljene ili koja nema neku osobinu koju je imala tvoja roba, a tebi ta osobina treba."
Pa je*emu sveca... "Druga je stvar kad bi ti nudio robu koja je lošija od kupljene ili koja nema neku osobinu koju je imala tvoja roba, a tebi ta osobina treba."
- kad malo razmisliš... vidjet ćeš da su sve osnovne komponente generacijski povezane, cpu-socket (pin više manje?), ram ddr-x? .. kao i vga s izbacivanjem analognih od serije 10xx. Tako da, uz evoluciju u mogućnostima, postoji i ona fizička kompatibilnost koja često povlači ostale zamjene.
- kupac bi uvijek dobio zamijenjenu komponentu (identičnu, s lagera) da je to u interesu proizvođača, proizvođaču je višestruko jeftinije povrat novca ili ponuda novo-jače. U konkretnom primjeru je hgspot, velika trgovina (koja je često i uvoznik-distributer, servis..) koja za razliku od manjih trgovaca ne kemija s prihodima (promet, knjige..) i upravo zato cijeli proces nije bio problematičan. Bez računa, posjednik komponente je ostvario garancijska prava, ideal zaštite potrošača za primjer. Što s onima koji su stvarno kupili, imaju račun pa opet u identičnom slučaju dobiju džon u dupe (da ne navodimo trgovce kojima je to praksa).. kako njima pomoći da bi se u priču vratio termin pošteno-fer? Upravo ovaj primjer treba istaknuti, dati mu titulu stikija :)
-ni jedan trgovac ne može dati zadovoljavajući odgovr ukoliko je drugačiji od ovog hgspotovskog. Može to i BUG malo natuknuti.. (a i neku pinku za reklamu možda uzeti..) :))
kao i btw, unutar teme, kako stišati drekavce koji tvrde suprotno? Jednako u ostalim temama, što s postovima koji tvrde suprotno, moderirati? u ovakvim temama bi to bilo opravdano brisati ili nekako označiti kao neutemeljeno, dezinformacije i sl. (ako se svađe-uvrede mogu brisati, nema razloga da ovo ostane, jer bezbroj korisnika naiđe i pročita jednake nebuloze, demantij ne pomaže kad je nešto 'na internetu')..
Toliko teksta, a da svejedno nisi objasnio zbog čega bi se korisnik trebao osjećati prevareno ako mu trgovac ponudi proizvod ekvivalentnih karakteristika.
Toliko teksta, nisi ga ni procitao jer bi vidio da sam sve objasnio. Da si citao ne bi ovo pisao. Evo citirat cu sam sebe od gore gdje sam objasnio sto i dalje govoris da nisam posto ti je prevelika kolicina teksta predstavljala problem da citas ocito.
Da, uopce se nemam zasto osjetit prevareno, nop. Ako tebi to ne izgleda kao prevara, meni je itekako prevarantski.
S druge strane, ja kad sam uzeo taj proizvod radi godine dana dulje garancije sam racunao na sigurnost koju ta komponenta nosi sa sobom te da necu bez racunala bit 15+ dana u roku od 3 godine ili cak i vise (jer dulja garancija ostavlja dojam da je ta komponenta sigurnija) jer ce komponenta crknit i smatram, da ako je crkla cak i zasluzujem da budem kompenziran za tako nesto. Sklopio sam ugovor s njima da u garancijskom periodu proizvod ce radit besprijekorno. To se nije dogodilo, stranka koja je "prekrsila" ugovor snosi posljedice. S druge strane, ako komponenta crkne nakon 3 godine, oni su ispostovali svoj ugovor a ja sam platio premiju pri pocetnoj cijeni sto sam imao 3 godine besprijekornog sluzenja.
Ako ti i dalje nije jasno, ja ti bolje objasnit ne mogu. Jos sam ti podebljao bitnije djelove.
Ili jeli, tebi je ok da ja i ti nesto dogovorimo, ja se obvezem na nesto i zato trazim da mi ti platis, kad dodje na naplatu ovo za sto sam se obvezao kazem "cuj rista, friska figa za tu moju obvezu, evo ti nesto drugo". Nadalje.
Ti i dalje pretpostavljas da ti znas zasto je netko kupio neki proizvod.
U osnovi kažeš da, ako će netko profitirati na reklamaciji, to moraš biti ti, a ne trgovac. Pritom ignoriraš činjenicu da, ako trgovac profitira na reklamaciji, da on tebe time nije oštetio, nego jednostavno nije omogućio tebi da ti na tome profitiraš.
Ne, evo opet se citiram
Opet isti pasus
Opet isto
Opsjednut si nekim profitom a odbijas procitat napisano. Em ti nemozes pretpostavit zasto netko kupuje bas taj proizvod, em "slicne performanse" ne znace nista. Ti nicim ne profitiras jer si nesto platio 1000kn prije 2god i sad si dobio tih 1000kn natrag jer je oteplo u garancijskom roku. Shvati da je ta garancija naplacena pri prodaji usluge/komponente te je svojevrstan ugovor kojeg se jedna od stranaka nije drzala.
Da, a ti nisi u benefitu kad ti kartica rikne nakon dvije i pol godine a gazio si ju, clockao, dizao napone preko mjere i sad bi ti novac npr 3000 kn koliko si ju platio ?!
Ma nemoj.
Što je tebi, ne funkcionira trgovina tako, osim u tvom imaginarnom svijetu i u Hrvatskoj.
Ti si dobro rekao da je uračunata u cijenu kartice i garancija.
Da, ali zbog balkanskih lopova što brljaju s inf. opremom kad hoće i kako hoće.
Zbog takvih ljudi meni je kartica skuplja u startu 500kn.
Mda. Ovi tamo u samsungu, intelu, nvidii svi imaju hrvatsku kao crno mjesto na mapi "omfg, moramo pazit na te zle hrvate, oni su glavni iskoristavaci garancija i prevara". Ne uopce te velike kompanije nemaju cijele odjele koji prate koliko se povrata vrsi po kojim trzistima i da li je to u skladu s njihovim internim mjerenjima RMA komponenti. Evo svi su zabranili izvoz u hrvatsku jer zli hrvati s 4 miliona stanovnika, od cega je valjda 400k platezno mocno ugrozavaju njihovu bilancu.
Malo si zabrijao, a ti zakoni koje je hrvatska uvela su vecinom preuzeti iz vecih drzava, tako da ne vrijede samo u mom imaginarnom svijetu i Hrvatskoj.
Nije da nisam nekoliko puta naglasio "Druga je stvar kad bi ti nudio robu koja je lošija od kupljene ili koja nema neku osobinu koju je imala tvoja roba, a tebi ta osobina treba."
Ako taj drugi proizvod koji ti trgovac nudi tebi nije ekvivalentan kupljenom, onda se ono što sam napisao ni ne odnosi na tvoj konkretni slučaj, zar ne?
Ali ako proizvodi jesu ekvivalentni, onda se tvoja kritika svodi na to da se osjećaš oštećeno što ti trgovac nije sam ponudio rješenje kojim bi ti profitirao na reklamaciji (znači dobio bolji proizvod od onog kojeg si kupio). Razložio sam ti tu situaciju u ovoj poruci.
I ponovno - nitko nigdje ti ne osporava zakonsko pravo na povrat novca, niti itko kaže da trgovac ne bi bio u krivu kad bi ti odbio vratiti novac. Sporno je to što bi se osjećao prevarenim ako bi ti trgovac ponudio ekvivalentni proizvod. Ja sam te tako shvatio - ako nije tako, onda objasni kako je.
Dakle, ako bi ti trgovac ponudio doista ekvivalentni proizvod (po performansama, mogućnostima, kvaliteti), bi li se osjećao prevarenim samo zato što je taj proizvod koji ti je ponudio nešto jeftiniji nego što si ti platio svoj proizvod?
Daj mi objasni tocno kako je to kupac profitirao? Sto je to "bolji proizvod" ? Bolji po performansama u odnosu na oni koji sam imao, al nema neke druge stvari koje sam htio ne znaci da je bolji. Znaci samo da je napredniji. Gdje je taj profit? Procitao sam taj post al u njemu se
a) i dalje ne vidi gdje si ti profitirao?
b) i dalje uporno pretpostavljas da znas zasto je netko za svoje novce kupio odredjeni proizvod.
c) ne postoje 2 ista proizvoda ako nije bas taj. Mogu bit "ekvivalentni po performansama" al opet pretpostavljas da je to jedino sto je kupcu bitno. Da je tako, svaki proizvod bi isto izgledao i razlikovali bi se samo po performansama. Kako nije, ocito i te neke druge stvari utjecu na prodaju/izbor kupca.
Objasni mi profit ako sam nesto platio 1000kn prije 2 godine, sklopio odredjen ugovor da ce mi uredjaj besprijekorno radit 3 godine, uredjaj se pokvario, moram se za*ebavat s reklamacijom, bit bez proizvoda xx dana, da bi na kraju dobio 1000kn koje sam platio. Gdje sam ja to profitirao? Ti uporno odbijas prihvatit da se prodavac prodajuci garanciju na nesto obvezao i da mora snosit posljedice.
Tvojim tumacenjem, kao sto sam valjda 10 puta vec napisao, ako "ja ne profitiram" pa se osjecam prevarenim jer "trgovina profitira" (ustanovili smo da profit postoji?) sve je ok, iako se trgovina->dobavljac->proizvodjac OBVEZAO da ce taj uredjaj toliko i toliko radit bez greske? Koja svrha onda ikakve obveze kad eto, kad ti ne odgovara (a recimo u ovom slucaju ne odgovara trgovini) mozes fino rec, nop, ne svidja mi se vise taj dogovor, proslo je 2 godine, sad cemo malo drugacije.
Ili mozda mislis da je profit onih 1000kn jer ja danas za 1000kn mogu kupit nesto bolje "po performansama" nego prije 2g? Jel tako i u banci kad uzmes kredit na 10g , pa ti odrede anuitete koji su uvijek isti, ti na svoju ruku nakon 2g vise ne placas ratu 1000kn, nego manje jer "sad se vise moze kupit za tih 1000kn" ? Jel to neka logika? Jer ja i dalje ne razumijem kako sam ja profitirao ako sam platio nesto 1000kn tad i sad dobijem natrag tih 1000kn jer jedna od stranki mora postivat ugovor.
Sto se tice konkretnog slucaja, naveo sam s kojim djelom se ne slazem, a to je samo stoga sto kupac koji je reklamirao proizvod nije za isti toliko i platio, te je on u biti "profitirao".
Koliko god puta naglasio da govorim o situaciji kad se ponudi ekvivalentan proizvod, ti i dalje uporno govoriš o neekvivalentnom proizvodu (kojem nešto fali). Ja drumom, ti šumom. Koja je poanta toga?
U onom postu ti je prikazana situacija kad trgovac ima identičnu karticu za reklamaciju, i kad je nema.
Kad trgovac ima identičnu karticu, nećeš od njega tražiti povrat novca kako bi mogao kupiti novi, brži model iste cijene, zar ne? Niti će ti trgovac to omogućiti. I to ti je sasvim OK, nećeš se nikome žaliti niti ćeš javno vikati da te trgovac pokušava prevariti. A tebi se kartica pokvarila i on ti ne vraća lovu kako bi si ti mogao kupiti novu, bržu karticu.
A kad trgovac nema identičnu karticu, ali ima sličnu, jednakih ili boljih karakteristika, samo što je sad niže cijene jer je tehnologija napredovala, onda panika, zlo i naopako, trgovac prevarant. Gdje bi ti profitirao u drugom slučaju? Vrijeme na reklamaciju bi izgubio u oba slučaja. Profitirao bi u odnosu na prvi slučaj, jer bi za 1000 kuna sada imao bolji/brži proizvod, kojeg bi pred godinu-dvije platio recimo 1300 kuna.
još jedna riječ koju treba izbaciti iz ove korespondencije.. profit. :) nevažno/sporedno.
važnije pitanje, vidimo sad na primjeru (pohvalnog) hgspota.. što u identičnim slučajevima i drugačijim odgovorima trgovaca, kad kupac ima jednako pravo (garanciju) pa je ipak ne ostvari, a može.. čak i kad ima račun itd.. (i potvrdu djedmraza da je baš on osobno kupio komponentu i nije nikako prfitirao njenom uporabom, nije je čak ni koristio.. nego samo držao na polici.. i čuvao). Što kad trgovac jednostavno odkanta kupca, riječima, ne priznamo garanciju? Tko je tad profitirao? (koja riječ...) :) ili, kad je npr bug kao it-pc časopis to zagrebao nekim pitanjem, testom? Što kad se igraju zrende šaljući ih u servis, distributeru i u 'pm' ?? :))
.. jer, još je često u uporabi 'starinska metoda', galama i tko jači.. ponekad to pokušavaju kupci, ponekad trgovci. Ponekad i forumaši :) a pravila su vrlo jednostavna pa i zakoni oko tog.
Koliko god puta naglasio da govorim o situaciji kad se ponudi ekvivalentan proizvod, ti i dalje uporno govoriš o neekvivalentnom proizvodu (kojem nešto fali). Ja drumom, ti šumom. Koja je poanta toga?
Ja mozda jesam sumom, al ti nisi drumom vec nekim puteljkom koji nigdje ne vodi. Daj mi primjer jednog "ekvivalentnog" proizvoda onda. Ako uzmemo da ti neznas zasto tko kupuje kojo proizvod, ekvivalentan proizvod NE POSTOJI (jer neznas po cemu moraju bit ekvivalentni) osim taj isti. Evo ti mi nadji neka 2 proizvoda koja su ekvivalentna, bilokoja, a da nisu jedan te isti.
Pa normalno da je prevarant. Opet tumacis tko je zasto uzeo neki proizvod jer je po tebi to posteno jer "ima jednake ili bolje karaketristike". Vrtimo se u krug. Ili prihvacas da mojih 1000kn vrijedi isto kao i tvojih te da ja mogu za svoje novce kupit tocno ono sto se meni svidja iz kojeg god ja to razloga htio, ili to ne prihvacas. Ako prihvacas, onda prihvati da ne razumijes i neznas zasto netko neki proizvod kupi, a ne uporno pises o "jednakim ili boljim karakteristikama". A ako pak ne prihvacas, onda nemamo dalje uopce sto pricat.
Lol. Sorry ali, ekonomija ti ne ide. Ja ga nisam kupio pred godinu/dvije kad je kostao 1300, vec sad kad kosta 500. Kako sam ja to profitirao ako sam nesto platio 1000 jedinica, i na kraju sam ostao na proizvodu od 500 jedinica? Gdje je taj moj profit. S druge strane, ja sam ti jasno opisao gdje je profit trgovca/dobavljaca/svih ostalih i uporno ignoriras tu cinjenicu i ni na jedno pitanje konkretno nisi odgovorio. Oni jedini u takvom nacinu poslovanja imaju profit, dok s povratom novaca ti nemas profit, imas samo ono sto si imao i prije 2 godine, onih 1000 jedinica koje si dao. 0% profita. Moze se eventualno rec da si "besplatno" koristio proizvod 2 godine, ali to smo vec apsolvirali jer je to bio dio ugovora izmedju tebe i proizvodjaca gdje on garantira da ce proizvod besprijekorno radit 3 godine i to je njegova "kazna". Al nikakvog profita ti tu nisi vidio. 1000 jedinica tad, 1000 jedinica sad. To sto je nesto prije 3g kostalo koliko je kostalo je potpuno nebitno jer ga nisi tada kupio. Imam ti ja kuci jedno racunalo koje sam svojevremeno platio 5000kn, sad vrijedi 200, al eto, ti ga valjda cijenis po 5000kn jer je ono tada toliko kostalo pa si mi ga mogo otkupit za te novce?
Stvarno ne razumijem o kakvom profitu za kupca ti i dalje pricas. Imao 1000, dobio 1000. Razlika 0kn.
još jedna riječ koju treba izbaciti iz ove korespondencije.. profit. :) nevažno/sporedno.
Zasto izbacit ako profit postoji od strane trgovaca/distributera? Opisao sam gore. On iz nekog razloga brije da mene kao kupca smeta sto ja nisam ostvario profit nego trgovine, a upravo je obratno. Mene smeta kad oni na meni 2 puta ostvaruju profit i prebacuju trosak trgovanja i rizik trgovine na MENE, umjesto da ako su se vec uhvatili tog posla, snose sami taj rizik i trosak. I to je ona glavna i osnovna razlika nasih trgovaca, i stranih trgovaca, jer nasima je ovako nesto uglavnom kineski jezik. Ja nikakav profit nisam ostvario ako sam nesto prije 2g platio 1000kn, i sad dobijem natrag tih 1000kn. Svima su puna usta "pa gdje bi mi bili kad bi to radili" "svi bi propali da se to tako radi" i svakakve takve gluparije, al kad se zarada dijeli, onda nema nikog nigdje vec samo "cuj rista, ja sam preuzeo rizik, stavio svoje pare za otvaranje trgovine, ja kupim vrhnje". E ne bu islo tako.
Napisao sam da bi profitirao kad bi u sklopu reklamacije dobio proizvod boljih performansi/karakteristika, za razliku od toga da ti trgovac da identični model. Razlika su performanse/karakteristike proizvoda - tu bi profitirao. Što tu nije jasno, i što je tu pogrešno?
ili, kad je npr bug kao it-pc časopis to zagrebao nekim pitanjem, testom? Što kad se igraju zrende šaljući ih u servis, distributeru i u 'pm' ?? :))
takva tema zahtijeva malo istraživanja, možda i nekoliko undercover reklamiranja kod nekoliko većih trgovina, prepiske s nadležnim službama, istraživanje, možda i ponešto neugodnosti ili uvrijeđenih sponzora
za to bi trebalo malo ozbiljnog novinarstva, očito prezahtjevnog za bug
bez ljutnje, ali ono što uglavnom možemo čitati na bugu su c/p vijestice i kamilica kakvu inače, primjerice u modnom dijelu novinarstva, isporučuje glorija
-profit.. :) a jeste uporni.
Ovak, svi su već ostvarili profit (ili propali). Garanciju daje proizvođač, kao i zamijenu u slučaju kvara (ne može ni trgovac nuditi, nije njegov proizvod-garancija, garancija se ne može kompenzirati drugim proizvodom-brandom i sl.). Trgovac samo kao posrednik, nudi kupcu IZBOR ili novac. (zapravo ne može čak ni nuditi izbor, tj izbor kao noviji proizvod može dati samo proizvođač, trgovac to ne može nuditi napamet odnosno samo je posrednik)
Upravo zbog profita, tj maximiziranja, proizvođač nema lager za zamjenu. Jeftinije mu je računati na postotak škarta i vratiti novac, time maximizira profit.
Trgovac samo kao posrednik, ima svoj ugovor (koji nas se ne tiče, jednako ima s bankom itd.) i ako on zbog ostvarivanja garancijskih prava kupca imam neki dodatni trošak, to ide na teret (pogađate) proizvođača, odnosno ovisi kakav ugovor s njim (kroz distributera) ima. Često je to ista firma (uvoz-distribucija, servis, trgovina.. pa čak i kao ''brand'' proizvodnja, nećemo detaljnije da oni proizvode samo logo). Trgovac ima i odgovornost prema svakoj robi neovisno o garanciji. Time ga se prisiljava da osigura kvalitetu umjesto škarta. No to nije garancija. Pod garancijom, nitko nije oštećen, tj to je na uračunati trošak proizvođača koji je takvom formulom povećao profit. :)
-trgovačka odgovornost za ispravnost robe.. je slična, ali nije ovaj slučaj. Tad je legitimno da on ponudi kompenzaciju, ali na kraju, bira kupac, ukoliko kvar nije otklonjen novac je jedina stvar koja je pravno mjerljiva za povrat. Opet možete brbljati da je npr banka uzela proviziju.. sve to bi trebalo ići na trošak trgovca (zakonski odgovornog za promet robom), ni kune na štetu kupca .. a recimo dostavu znaju zaračunati itd. Zakon, jedini iznos je onaj s računa, sve ostalo je cjenkanje (bez osnove) i stvar izbora kupca.
Kada bi kupac bio uvijek u pravu Zakon o zaštiti potrošača imao bi samo jedan članak.
A kupci se nerijetko ponašaju kao da je tako
.
Već vidim hrčka kako opet po njuškalu traži grafulju kojoj je istek garancije blizu, a ima papire, i nada se da će i ova krepucnuti...
Šala mala, drago mi je da je sve prošlo dobro.
(A možda je ovdje riječ o guerilla marketingu HG spota da se dokaže kao pouzdan trgovac koji poštuje garancije. Inače, što se mog iskustva tiče, HG Spot je u zadnje vrijeme skroz ok.)