Seminar od grafickim karticama

poruka: 9
|
čitano: 2.615
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
13 godina
neaktivan
offline
Seminar od grafickim karticama

Cudna tema, da, znam... Ja trebam napraviti seminar od 5-10 stranica o grafickim karticama. Kuzim se u njih (relativno), tako da bih samo neke smjernice o pod-temama. S cim da pocnem, kako da krenem? To moram prezentirati u roku od 5-10 minuta...
Ja sam mislio krenuti opcenito o grafickim karticama, pa povijest grafickih kartica, pa osobine, modele i proizvodjace, buducnost grafickih kartica te svakodnevno koristenje grafickih kartica...

Sto vi kazete, jel dobra "skripta" ili nije?

[img]http://ch-slike.com/images/2013/09/09/buyYn.png[/img]
 
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Seminar od grafickim karticama

Nije čudna tema, ali bih se ja više fokusirao na ono što grafička kartica doista radi  (dakle rasterizacija poligona, te razlike nekada i danas) nego na nekakvo overclockanje i brandove.

 

Početci grafike MGA, CGA, EGA, VGA, SVGA...

Dubina boja, rezolucije, osvježavanje ekrana. Principi rada 2D grafike (pikseli, framebuffer, DAC, CRT).

 

Softversko renderiranje

 

Prvi 3D akceleratori (Rendition Verite, 3Dfx Voodoo, Matrox Mistique, S3 Virge, ATI Rage, Nvidia NV1)

 

Standardizacija 3D grafike kroz API-je (directx, opengl, glide), "moderniji" akceleratori (voodoo2, riva tnt, rage 128...)

 

Dodavanje nestandardnih značajki je tada bio glavni način privlačenja pozornosti (environment map bump mapping, dual head, SLI, antialiasing, S3TC)

 

Pojava hardverskog T&L-a (prvi GeForce, nastanak termina GPU).

 

Polagani prelazak sa fiksnog cjevovoda na programibilni (pixel i vertex shaderi -> directx 8, GeForce 3, Radeon 8000)

 

Grafičke kartice danas: programibilne, podržavaju ubrzavanje izračuna koji nemaju veze sa grafikom (OpenCL, CUDA)...

What Andy giveth, Bill taketh away.
Poruka je uređivana zadnji put ned 10.11.2013 17:11 (rustweaver).
13 godina
neaktivan
offline
Re: Seminar od grafickim karticama
rustweaver kaže...

Nije čudna tema, ali bih se ja više fokusirao na ono što grafička kartica doista radi  (dakle rasterizacija poligona, te razlike nekada i danas) nego na nekakvo overclockanje i brandove.

 

Početci grafike MGA, CGA, EGA, VGA, SVGA...

Dubina boja, rezolucije, osvježavanje ekrana. Principi rada 2D grafike (pikseli, framebuffer, DAC, CRT).

 

Softversko renderiranje

 

Prvi 3D akceleratori (Rendition Verite, 3Dfx Voodoo, Matrox Mistique, S3 Virge, ATI Rage, Nvidia NV1)

 

Standardizacija 3D grafike kroz API-je (directx, opengl, glide), "moderniji" akceleratori (voodoo2, riva tnt, rage 128...)

 

Dodavanje nestandardnih značajki je tada bio glavni način privlačenja pozornosti (environment map bump mapping, dual head, SLI, antialiasing, S3TC)

 

Pojava hardverskog T&L-a (prvi GeForce, nastanak termina GPU).

 

Polagani prelazak sa fiksnog cjevovoda na programibilni (pixel i vertex shaderi -> directx 8, GeForce 3, Radeon 8000)

 

Grafičke kartice danas: programibilne, podržavaju ubrzavanje izračuna koji nemaju veze sa grafikom (OpenCL, CUDA)...

Mhm, to je nekakva kronoloska prezentacija?

Kako bih ja to mogao pojednostaviti? Moram to predstaviti ostatku razreda koji zna upaliti komp... I samo upaliti komp...

Znaci seminar mora biti "retard-proof"... Imas par ideja?

[img]http://ch-slike.com/images/2013/09/09/buyYn.png[/img]
15 godina
neaktivan
offline
Re: Seminar od grafickim karticama

Pa gledaj, nemoj nabacivati pojmove nego objasni tako da svi shvate. Problem je samo ako ti ne razumiješ što neke od tih stvari znače.

 

Npr kako bi objasnio što to antialiasing radi? To je algoritam koji zaglađuje rubove poligona kako se pikseli ne bi primijetili. Fino i staviš sliku sa i bez antialiasinga (zumiranu na neki detalj gdje se jako dobro vidi razlika) i budala bi onda shvatila što se događa.

 

Što je 3D akcelerator? Što to on točno ubrzava? Da bi to objasnio prvo se moraš dotaknuti kako se 3d grafika crta bez akceleratora i onda možeš objasniti zašto je brže sa akceleratorom.

 

itd itd...

 

Ako znaju samo upaliti komp to vjerojatno znači da ih ni ne zanima što je grafička kartica, takvima je i objašnjenje da je to nešto na što spojiš monitor sasvim dovoljno. :D

What Andy giveth, Bill taketh away.
13 godina
neaktivan
offline
Re: Seminar od grafickim karticama
rustweaver kaže...

Pa gledaj, nemoj nabacivati pojmove nego objasni tako da svi shvate. Problem je samo ako ti ne razumiješ što neke od tih stvari znače.

 

Npr kako bi objasnio što to antialiasing radi? To je algoritam koji zaglađuje rubove poligona kako se pikseli ne bi primijetili. Fino i staviš sliku sa i bez antialiasinga (zumiranu na neki detalj gdje se jako dobro vidi razlika) i budala bi onda shvatila što se događa.

 

Što je 3D akcelerator? Što to on točno ubrzava? Da bi to objasnio prvo se moraš dotaknuti kako se 3d grafika crta bez akceleratora i onda možeš objasniti zašto je brže sa akceleratorom.

 

itd itd...

 

Ako znaju samo upaliti komp to vjerojatno znači da ih ni ne zanima što je grafička kartica, takvima je i objašnjenje da je to nešto na što spojiš monitor sasvim dovoljno. :D

Eh da... Pa onda imamo problem...

Kuzim antialiasing, ali ne kuzim ovo ostalo... :/

Imam tjedan dana za to, i trebam to ukomponirat u 5-10 stranica...

Pa ja ti idem za smjer tehnicara za racunalstvo, tako da ja to moram njima prezentirati htjeli oni to ili ne... Samo bih ja to htio napraviti zanimljivo, a ne kao sto si ti rekao da je to samo nabacivanje cinjenica...

[img]http://ch-slike.com/images/2013/09/09/buyYn.png[/img]
15 godina
neaktivan
offline
Re: Seminar od grafickim karticama

Pogledaj na netu. Pogotovo wikipedija ima sve što sam spomenio pa i više od toga.

 

Ono što baš ne možeš probaviti samo prevedi sa wiki i spomeni u kratkim crtama, ono što dobro razumiješ razvuci malo više. Ma snaći ćeš se već. To je najobičniji seminar, ne moraš komplicirati.

What Andy giveth, Bill taketh away.
13 godina
neaktivan
offline
Re: Seminar od grafickim karticama
rustweaver kaže...

Pogledaj na netu. Pogotovo wikipedija ima sve što sam spomenio pa i više od toga.

 

Ono što baš ne možeš probaviti samo prevedi sa wiki i spomeni u kratkim crtama, ono što dobro razumiješ razvuci malo više. Ma snaći ćeš se već. To je najobičniji seminar, ne moraš komplicirati.

Ok, hvala puno... {#}{#}

[img]http://ch-slike.com/images/2013/09/09/buyYn.png[/img]
14 godina
offline
Re: Seminar od grafickim karticama

Vikipediju ne smiješ koristit za seminare {#}

 

Ako ti je razred toliko tumpav, onda lijepo ti njima prvo objasni što je grafička kartica i zašto je nastala, čemu služi i koje su razlike među različitim modelima. Pojasni VRAM, shadere, usporedi Nvidia i AMD grafe, ubaci i nešto stručnije pojmove što ti je kolega nabrojao i u prezentaciji pokaži lijepo neki klip na jutubu (tipa nešto od nVidie, physx demonstration ili tak nešto).

 

Riješen problem

Blago budalama.
13 godina
neaktivan
offline
Re: Seminar od grafickim karticama
buljo781 kaže...

Vikipediju ne smiješ koristit za seminare {#}

 

Ako ti je razred toliko tumpav, onda lijepo ti njima prvo objasni što je grafička kartica i zašto je nastala, čemu služi i koje su razlike među različitim modelima. Pojasni VRAM, shadere, usporedi Nvidia i AMD grafe, ubaci i nešto stručnije pojmove što ti je kolega nabrojao i u prezentaciji pokaži lijepo neki klip na jutubu (tipa nešto od nVidie, physx demonstration ili tak nešto).

 

Riješen problem

Pffff, 'ebe mi se, ko da ce profesorica znat... {#}

Pa to sam i mislio... Pa da, izmiksat cu tvoje i od rustweavera... {#}

Hvala obojici na savjetima!

[img]http://ch-slike.com/images/2013/09/09/buyYn.png[/img]
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice