Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno

poruka: 38
|
čitano: 4.455
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno".
9 godina
offline
Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno

Zanimljiva matematika se da izvući iz ovog:

 

5150kwh (kako navode cca 25000km) po prosječnoj cijeni u EU od 0.3 EUR / kwh = cca 1500 EUR

 

25000km podijeljeno sa više nego realnih 7l / 100km za ICE auto = 735l, pomnoženo sa 1.3 EUR za litru = 956 EUR

 

Zaključak - ICE automobil je po kilometru više nego trećinu isplativiji, a vrloooo vjerojatno i zeleniji uzevši u obzir izvore električne energije i daleko prljaviju proizvodnju potrebnih metala za EV.

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/8/84/Electricity_prices_for_household_consumers%2C_first_half_2025_.png

 

 

 
1 6 hvala 0
17 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
xebeche kaže...

Zanimljiva matematika se da izvući iz ovog:

 

5150kwh (kako navode cca 25000km) po prosječnoj cijeni u EU od 0.3 EUR / kwh = cca 1500 EUR

 

25000km podijeljeno sa više nego realnih 7l / 100km za ICE auto = 735l, pomnoženo sa 1.3 EUR za litru = 956 EUR

 

Zaključak - ICE automobil je po kilometru više nego trećinu isplativiji, a vrloooo vjerojatno i zeleniji uzevši u obzir izvore električne energije i daleko prljaviju proizvodnju potrebnih metala za EV.

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/8/84/Electricity_prices_for_household_consumers%2C_first_half_2025_.png

 

 

 Ne ide ti baš matematika ?

 

Ako vozilo triši 7l/100 km to je onda 1750L , što je po tvojoj cijeni goriva 2275 € !

Poruka je uređivana zadnji put sri 5.11.2025 10:23 (Pixel).
6 tjedana
offline
Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno

Na sve načine će pokušati isforsirati strujiće, zar je moguće da su toliko očajni. 

Moj PC  
3 3 hvala 0
15 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
Pixel kaže...
xebeche kaže...

Zanimljiva matematika se da izvući iz ovog:

 

5150kwh (kako navode cca 25000km) po prosječnoj cijeni u EU od 0.3 EUR / kwh = cca 1500 EUR

 

25000km podijeljeno sa više nego realnih 7l / 100km za ICE auto = 735l, pomnoženo sa 1.3 EUR za litru = 956 EUR

 

Zaključak - ICE automobil je po kilometru više nego trećinu isplativiji, a vrloooo vjerojatno i zeleniji uzevši u obzir izvore električne energije i daleko prljaviju proizvodnju potrebnih metala za EV.

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/8/84/Electricity_prices_for_household_consumers%2C_first_half_2025_.png

 

 

 Ne ide ti baš matematika ?

 

Ako vozilo triši 7l/100 km to je onda 1750L , što je po tvojoj cijeni goriva 2275 € !

Također, ova cijena struje ne uzima u obzir mogućnost punjenja na jeftinijim (noćnim) tarifama kada se realno dogada 90% punjenja kada si vlasik EV-a kada su bitno jeftinije cijene.

 

Uz to, cijena od 1.3€ po litri goriva nije relana, nego je prosjek oko 1.62€ za benzin na EU razini. Što je zapravo 2835 EUR.

 

Ljudi će napraviti sve moguće vratolomije da kažu da EV nema smisla :)

5 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
Pixel kaže...
xebeche kaže...

Zanimljiva matematika se da izvući iz ovog:

 

5150kwh (kako navode cca 25000km) po prosječnoj cijeni u EU od 0.3 EUR / kwh = cca 1500 EUR

 

25000km podijeljeno sa više nego realnih 7l / 100km za ICE auto = 735l, pomnoženo sa 1.3 EUR za litru = 956 EUR

 

Zaključak - ICE automobil je po kilometru više nego trećinu isplativiji, a vrloooo vjerojatno i zeleniji uzevši u obzir izvore električne energije i daleko prljaviju proizvodnju potrebnih metala za EV.

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/8/84/Electricity_prices_for_household_consumers%2C_first_half_2025_.png

 

 

 Ne ide ti baš matematika ?

 

Ako vozilo triši 7l/100 km to je onda 1750L , što je po tvojoj cijeni goriva 2275 € !

 

Najglasniji su oni koji ne znaju 2 + 2 :D


Al’ isto zanimljivo — 0.30 cijena za Švedsku što se tiče struje, a cijena goriva uzeta od nas.


Prava cijena litre goriva u Švedskoj je 1.47 € za benzin i 1.60 € za dizel, što u konačnici znači:

1750 L benzina = 2572.5 €
1750 L dizela = 2800 €


A uz to, porez na dizelske je ogroman tamo.

 

4 godine
offline
Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno

Zato je Volvo Cars ( Unatoč tome što je u kineskom vlasništvu, Volvo Cars zadržava svoje sjedište, razvoj proizvoda, marketing i administrativne funkcije u Göteborgu u Švedskoj.) otpustila 3000 ljudi u svibnju.

Neće im pomoći ni jednogodišnje besplatno punjenje.

 

Moraju se poptuno odreći brenda, pa im možda vlasnici firme Kinezi pomognu. Zakopamo marku Volvo i dobijemo još jedan Geely xyz model.

 

合気道 五段 Me, myself and I
Poruka je uređivana zadnji put sri 5.11.2025 10:52 (Zaporožac).
Moj PC  
1 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
Pixel kaže...
xebeche kaže...

Zanimljiva matematika se da izvući iz ovog:

 

5150kwh (kako navode cca 25000km) po prosječnoj cijeni u EU od 0.3 EUR / kwh = cca 1500 EUR

 

25000km podijeljeno sa više nego realnih 7l / 100km za ICE auto = 735l, pomnoženo sa 1.3 EUR za litru = 956 EUR

 

Zaključak - ICE automobil je po kilometru više nego trećinu isplativiji, a vrloooo vjerojatno i zeleniji uzevši u obzir izvore električne energije i daleko prljaviju proizvodnju potrebnih metala za EV.

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/8/84/Electricity_prices_for_household_consumers%2C_first_half_2025_.png

 

 

 Ne ide ti baš matematika ?

 

Ako vozilo triši 7l/100 km to je onda 1750L , što je po tvojoj cijeni goriva 2275 € !

 Imaš pravo, nisam cijelu decimalu prepisao, pogrešan izračun, ispričavam se! Iako i dalje je na primjer u Njemačkoj osnovni model EX90 vs XC90 skuplji od 5k EUR na dalje. A nije baš zanemarivo ni što je auto u startu 750kg teži. 

9 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
slitinabakra kaže...
Pixel kaže...
xebeche kaže...

Zanimljiva matematika se da izvući iz ovog:

 

5150kwh (kako navode cca 25000km) po prosječnoj cijeni u EU od 0.3 EUR / kwh = cca 1500 EUR

 

25000km podijeljeno sa više nego realnih 7l / 100km za ICE auto = 735l, pomnoženo sa 1.3 EUR za litru = 956 EUR

 

Zaključak - ICE automobil je po kilometru više nego trećinu isplativiji, a vrloooo vjerojatno i zeleniji uzevši u obzir izvore električne energije i daleko prljaviju proizvodnju potrebnih metala za EV.

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/8/84/Electricity_prices_for_household_consumers%2C_first_half_2025_.png

 

 

 Ne ide ti baš matematika ?

 

Ako vozilo triši 7l/100 km to je onda 1750L , što je po tvojoj cijeni goriva 2275 € !

 

Najglasniji su oni koji ne znaju 2 + 2 :D


Al’ isto zanimljivo — 0.30 cijena za Švedsku što se tiče struje, a cijena goriva uzeta od nas.


Prava cijena litre goriva u Švedskoj je 1.47 € za benzin i 1.60 € za dizel, što u konačnici znači:

1750 L benzina = 2572.5 €
1750 L dizela = 2800 €


A uz to, porez na dizelske je ogroman tamo.

 

 Tako je, ne znam očito. Sad bi te molio da podijeliš koji EV voziš i svoja dobra iskustva s njim. Osobito gdje puniš, po kojoj cijeni itd.

5 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
xebeche kaže...
slitinabakra kaže...
Pixel kaže...
xebeche kaže...

Zanimljiva matematika se da izvući iz ovog:

 

5150kwh (kako navode cca 25000km) po prosječnoj cijeni u EU od 0.3 EUR / kwh = cca 1500 EUR

 

25000km podijeljeno sa više nego realnih 7l / 100km za ICE auto = 735l, pomnoženo sa 1.3 EUR za litru = 956 EUR

 

Zaključak - ICE automobil je po kilometru više nego trećinu isplativiji, a vrloooo vjerojatno i zeleniji uzevši u obzir izvore električne energije i daleko prljaviju proizvodnju potrebnih metala za EV.

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/8/84/Electricity_prices_for_household_consumers%2C_first_half_2025_.png

 

 

 Ne ide ti baš matematika ?

 

Ako vozilo triši 7l/100 km to je onda 1750L , što je po tvojoj cijeni goriva 2275 € !

 

Najglasniji su oni koji ne znaju 2 + 2 :D


Al’ isto zanimljivo — 0.30 cijena za Švedsku što se tiče struje, a cijena goriva uzeta od nas.


Prava cijena litre goriva u Švedskoj je 1.47 € za benzin i 1.60 € za dizel, što u konačnici znači:

1750 L benzina = 2572.5 €
1750 L dizela = 2800 €


A uz to, porez na dizelske je ogroman tamo.

 

 Tako je, ne znam očito. Sad bi te molio da podijeliš koji EV voziš i svoja dobra iskustva s njim. Osobito gdje puniš, po kojoj cijeni itd.

 
Vozim čađu Audi A5 3.0TDI, al mozda dode koji EV posto vec imam solare doma. 

17 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
xebeche kaže...
Pixel kaže...
xebeche kaže...

Zanimljiva matematika se da izvući iz ovog:

 

5150kwh (kako navode cca 25000km) po prosječnoj cijeni u EU od 0.3 EUR / kwh = cca 1500 EUR

 

25000km podijeljeno sa više nego realnih 7l / 100km za ICE auto = 735l, pomnoženo sa 1.3 EUR za litru = 956 EUR

 

Zaključak - ICE automobil je po kilometru više nego trećinu isplativiji, a vrloooo vjerojatno i zeleniji uzevši u obzir izvore električne energije i daleko prljaviju proizvodnju potrebnih metala za EV.

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/8/84/Electricity_prices_for_household_consumers%2C_first_half_2025_.png

 

 

 Ne ide ti baš matematika ?

 

Ako vozilo triši 7l/100 km to je onda 1750L , što je po tvojoj cijeni goriva 2275 € !

 Imaš pravo, nisam cijelu decimalu prepisao, pogrešan izračun, ispričavam se! Iako i dalje je na primjer u Njemačkoj osnovni model EX90 vs XC90 skuplji od 5k EUR na dalje. A nije baš zanemarivo ni što je auto u startu 750kg teži. 

 

 Težina nema bitan utjecaj na ev jer se regenerativnim koočenjem dobar dio vrati nazad.  Na EV obično dobiš i poticaj pa ispadne jeftiniji. Treba vidjet i razine opreme, pa onda usporedit cijenu.
Članak nije za Njemačku pa nema smisla upsoređivati jer se ovo odnosi na Švedsku.

A ako kupuješ negdje drugdje onda nemaš tu pogodnost pa su ti opcija i svi drugi EV.
Ja punim trenutno kad nema sunca puno po noćnoj tarifi jer dnevnu proizvodnju elektrane koristim za potrošaće u skupljoj tarifi, to je koliko, manje od 0.15€/kwh, uz napomenu da imam još hrpu preplate od ljeta, ljeti punim za 0€/kwh jer elektrana daje sasvim dovoljno.
Znači  EV  može biti itekako dobra opcija ako možeš punit doma. Ako ne, onda treba razmisliti o svim benefitima i nedostatcima 

Poruka je uređivana zadnji put sri 5.11.2025 14:25 (Pixel).
9 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
Pixel kaže...
xebeche kaže...
Pixel kaže...
xebeche kaže...

Zanimljiva matematika se da izvući iz ovog:

 

5150kwh (kako navode cca 25000km) po prosječnoj cijeni u EU od 0.3 EUR / kwh = cca 1500 EUR

 

25000km podijeljeno sa više nego realnih 7l / 100km za ICE auto = 735l, pomnoženo sa 1.3 EUR za litru = 956 EUR

 

Zaključak - ICE automobil je po kilometru više nego trećinu isplativiji, a vrloooo vjerojatno i zeleniji uzevši u obzir izvore električne energije i daleko prljaviju proizvodnju potrebnih metala za EV.

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/8/84/Electricity_prices_for_household_consumers%2C_first_half_2025_.png

 

 

 Ne ide ti baš matematika ?

 

Ako vozilo triši 7l/100 km to je onda 1750L , što je po tvojoj cijeni goriva 2275 € !

 Imaš pravo, nisam cijelu decimalu prepisao, pogrešan izračun, ispričavam se! Iako i dalje je na primjer u Njemačkoj osnovni model EX90 vs XC90 skuplji od 5k EUR na dalje. A nije baš zanemarivo ni što je auto u startu 750kg teži. 

 Težina nema bitan utjecaj na ev jer egenerativnim koočenjem dobar dio dobiš nazad.  Na EV obično dobiš i poticaj pa ispadne jeftiniji. Treba vidjet i razine opreme, pa onda usporedit cijenu.
Čćanak nije za Njemačku pa nema smisla upsoređivati jer se ovo odnosi na Švedsku.

A ako kupuješ negdje drugdje onda nemaš tu pogodnost pa su ti opcija i svi drugi EV.
Ja punim trenutno kad nema sunca puno po noćnoj tarifi jer dnavnu proizvodlnju elektrane koristim za potrođaže u skupljoj tarifi, to je koliko, manje od 0.15€/kwh, uz napomenu da imam još hrpu preplate od ljeta, ljeti punim za 0€/kwh jer elektrana daje sasvim dovoljno.
Znači  EV  može biti itekako dobra opcija ako možeš punit doma. Ako ne, onda treba razmisliti o svim benefitima i nedostatcima 

E to je druga priča, osobito po gradu, pogotovo tko ima solare, svakako ima smisla. Da je tehnologija baterija bolja (čišća za proizvest, jeftinija, sigurnija, lakša baterija) imalo bi / imat će smisla svakako. Meni ide na živce kažnjavanje porezima vlasnika ICE vozila, dok većina ljudi niti može punit doma, niti imaju solare, cijela priča ispada političko silovanje sa ukupno upitnim benefitima. Ako je jedan proizvod očito bolji od drugog, neće uopće biti dileme, niti potrebno XY mjera da bi se ljude nagovorilo da ga kupe. S druge strane Kinezi, njih 1.3 milijarde, koji su najveći dobitnici i proizvođači komponenti i vozila u cijeloj EV igri, još uvijek 60% svoje struje dobivaju iz - ugljena. Europa uništava cijelu svoju industrijsku bazu zbog "zelenih" agendi, dok ostatak svijeta radi samo ono što im je u interesu.

5 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
xebeche kaže...
Pixel kaže...
xebeche kaže...
Pixel kaže...
xebeche kaže...

Zanimljiva matematika se da izvući iz ovog:

 

5150kwh (kako navode cca 25000km) po prosječnoj cijeni u EU od 0.3 EUR / kwh = cca 1500 EUR

 

25000km podijeljeno sa više nego realnih 7l / 100km za ICE auto = 735l, pomnoženo sa 1.3 EUR za litru = 956 EUR

 

Zaključak - ICE automobil je po kilometru više nego trećinu isplativiji, a vrloooo vjerojatno i zeleniji uzevši u obzir izvore električne energije i daleko prljaviju proizvodnju potrebnih metala za EV.

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/8/84/Electricity_prices_for_household_consumers%2C_first_half_2025_.png

 

 

 Ne ide ti baš matematika ?

 

Ako vozilo triši 7l/100 km to je onda 1750L , što je po tvojoj cijeni goriva 2275 € !

 Imaš pravo, nisam cijelu decimalu prepisao, pogrešan izračun, ispričavam se! Iako i dalje je na primjer u Njemačkoj osnovni model EX90 vs XC90 skuplji od 5k EUR na dalje. A nije baš zanemarivo ni što je auto u startu 750kg teži. 

 Težina nema bitan utjecaj na ev jer egenerativnim koočenjem dobar dio dobiš nazad.  Na EV obično dobiš i poticaj pa ispadne jeftiniji. Treba vidjet i razine opreme, pa onda usporedit cijenu.
Čćanak nije za Njemačku pa nema smisla upsoređivati jer se ovo odnosi na Švedsku.

A ako kupuješ negdje drugdje onda nemaš tu pogodnost pa su ti opcija i svi drugi EV.
Ja punim trenutno kad nema sunca puno po noćnoj tarifi jer dnavnu proizvodlnju elektrane koristim za potrođaže u skupljoj tarifi, to je koliko, manje od 0.15€/kwh, uz napomenu da imam još hrpu preplate od ljeta, ljeti punim za 0€/kwh jer elektrana daje sasvim dovoljno.
Znači  EV  može biti itekako dobra opcija ako možeš punit doma. Ako ne, onda treba razmisliti o svim benefitima i nedostatcima 

E to je druga priča, osobito po gradu, pogotovo tko ima solare, svakako ima smisla. Da je tehnologija baterija bolja (čišća za proizvest, jeftinija, sigurnija, lakša baterija) imalo bi / imat će smisla svakako. Meni ide na živce kažnjavanje porezima vlasnika ICE vozila, dok većina ljudi niti može punit doma, niti imaju solare, cijela priča ispada političko silovanje sa ukupno upitnim benefitima. Ako je jedan proizvod očito bolji od drugog, neće uopće biti dileme, niti potrebno XY mjera da bi se ljude nagovorilo da ga kupe. S druge strane Kinezi, njih 1.3 milijarde, koji su najveći dobitnici i proizvođači komponenti i vozila u cijeloj EV igri, još uvijek 60% svoje struje dobivaju iz - ugljena. Europa uništava cijelu svoju industrijsku bazu zbog "zelenih" agendi, dok ostatak svijeta radi samo ono što im je u interesu.

 

Na koji način se kažnjavaju vlasnici ICE vozila? Koji su to porezi koji i prije nisu postojali?

17 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl

duplić, pa obrisan

Poruka je uređivana zadnji put sri 5.11.2025 14:24 (Pixel).
17 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
xebeche kaže...
Pixel kaže...
xebeche kaže...
Pixel kaže...
xebeche kaže...

Zanimljiva matematika se da izvući iz ovog:

 

5150kwh (kako navode cca 25000km) po prosječnoj cijeni u EU od 0.3 EUR / kwh = cca 1500 EUR

 

25000km podijeljeno sa više nego realnih 7l / 100km za ICE auto = 735l, pomnoženo sa 1.3 EUR za litru = 956 EUR

 

Zaključak - ICE automobil je po kilometru više nego trećinu isplativiji, a vrloooo vjerojatno i zeleniji uzevši u obzir izvore električne energije i daleko prljaviju proizvodnju potrebnih metala za EV.

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/8/84/Electricity_prices_for_household_consumers%2C_first_half_2025_.png

 

 

 Ne ide ti baš matematika ?

 

Ako vozilo triši 7l/100 km to je onda 1750L , što je po tvojoj cijeni goriva 2275 € !

 Imaš pravo, nisam cijelu decimalu prepisao, pogrešan izračun, ispričavam se! Iako i dalje je na primjer u Njemačkoj osnovni model EX90 vs XC90 skuplji od 5k EUR na dalje. A nije baš zanemarivo ni što je auto u startu 750kg teži. 

 Težina nema bitan utjecaj na ev jer egenerativnim koočenjem dobar dio dobiš nazad.  Na EV obično dobiš i poticaj pa ispadne jeftiniji. Treba vidjet i razine opreme, pa onda usporedit cijenu.
Čćanak nije za Njemačku pa nema smisla upsoređivati jer se ovo odnosi na Švedsku.

A ako kupuješ negdje drugdje onda nemaš tu pogodnost pa su ti opcija i svi drugi EV.
Ja punim trenutno kad nema sunca puno po noćnoj tarifi jer dnavnu proizvodlnju elektrane koristim za potrođaže u skupljoj tarifi, to je koliko, manje od 0.15€/kwh, uz napomenu da imam još hrpu preplate od ljeta, ljeti punim za 0€/kwh jer elektrana daje sasvim dovoljno.
Znači  EV  može biti itekako dobra opcija ako možeš punit doma. Ako ne, onda treba razmisliti o svim benefitima i nedostatcima 

E to je druga priča, osobito po gradu, pogotovo tko ima solare, svakako ima smisla. Da je tehnologija baterija bolja (čišća za proizvest, jeftinija, sigurnija, lakša baterija) imalo bi / imat će smisla svakako. Meni ide na živce kažnjavanje porezima vlasnika ICE vozila, dok većina ljudi niti može punit doma, niti imaju solare, cijela priča ispada političko silovanje sa ukupno upitnim benefitima. Ako je jedan proizvod očito bolji od drugog, neće uopće biti dileme, niti potrebno XY mjera da bi se ljude nagovorilo da ga kupe. S druge strane Kinezi, njih 1.3 milijarde, koji su najveći dobitnici i proizvođači komponenti i vozila u cijeloj EV igri, još uvijek 60% svoje struje dobivaju iz - ugljena. Europa uništava cijelu svoju industrijsku bazu zbog "zelenih" agendi, dok ostatak svijeta radi samo ono što im je u interesu.

 Trenutno smo u tranziciji i naravno je je još daleko od savršenog, ali ICE je gotov, prošlost, samo je pitanje vremena.
EV je tehnološki bolje, čišće rješenje za gradove koji su ionako prezagađeni.  Baterije (barem lfp) su već sad potpuno sigurne.  Mnogi imaju optpor radi otpora jer je eto popularno se opirati promjeni, dok tek dio njih ima neki zaista opravdani razlog. 

Čim se popravi infrastruktura punjača bude daleko bolje.  
Jedan problem koji vidim je i cijena punjenja na punjačima, za sad je jednostavno previsoka, nadam se da će se širenjem konkurencije i tu stvari popraviti, pogotovo kad bude viškova struje.

A s druge strane kad gledaš da je održavanje eva skoro nepostojeće za razliku od ice, komfor vožnje neusporediv u korist ev, pa zimi kad uđeš u topal odleđen auto, nema buke motora, smrada ispuha, ima puno prednosti
Svaki put kad se ovako značajno događa smjena tehnologije bude otpora, a kasnije ko da ničeg nije bilo, ljudi se naviknu.

Kina struju iz ugljena koristi za  nabujalu industriju i razvoj i to im je privremeno rješenje, isto tako jako ulažu u zelenu energiju.  
Eu jako kasni s razvojem jer su ignorirali promjene , to i da se odustane od ev i nastavi s ice apsolutno ništa ne mijenja , samo si produljuju patnju i zaostaju još više,  Kina će nastaviti s EV koji će biti sve bolji i bolji i poregaziti ih. 

17 godina
online
Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno

Uvijek ista priča s novim tehnologijama.


Sjećam se događaja kojima sam svjedočio:

  • Prelazak s disketa na CD
  • Prelazak s gramofonskih ploča na CD
  • Prelazak s analognih fotoaparata na digitalne
  • Prelazak s telefona na mobitele
  • Uvođenje interneta
  • Prelazak s CRT na LCD televizore i monitore

 

Potpuno isto kmećanje svaki put:

  • Meni je ovo sada puno bolje od tih gluposti.
  • Nikad ja to neću kupiti.
  • Preskupo je to za normalne ljude.
  • To samo budala može kupiti.
  • Nije to ta kvaliteta i nikad neće biti.
  • Možda je dobro za entuzijaste, ali za obične ljude je potpuni promašaj.
  • Bilo nam je dobro i bez toga.
  • Još jedan pokušaj podvale zbog zarade.
  • Žele nas kontrolirati.
  • ...

 

Poruka je uređivana zadnji put čet 6.11.2025 0:33 (DexCro).
 
6 1 hvala 5
7 godina
offline
Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno

Sve je to lijepo i sve je to ok no...

kako smo se tu vec malo dotaknuli ICE i EV-a i isplativosti...

Pitanje je sto sa EV nakon 7-10 godina. Tko zeli kupiti polovni el. auto i koliko se moze dobiti za takav auto love.

Baterija znacajno oslabi u tom periodu (sto god oni govorili da ne, da samo 10% itd... kako da ne) dok ICE ne izgubi nista, manje vise je identican i sa 5k i sa 500k km sto se performansi tice.

EV su itekako skuplji od ICE (na stranu poticaju.... na trazenu i pozeljnu robu se cijena nabija a na ono sto ne ide se daju popusti, poticaju akcije), sa vremenom gube snagu baterije i kao polovnog ga se jako tesko rijesiti a da ga se ne skoro na poklon :/

 
3 0 hvala 0
16 godina
offline
Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno

Po meni problem je prodaja polovnog EV auta nakon 8-10 godina, kada baterija nema garu i postaje lagano rikavela. Tada zamjena baterije zna koštati i više o samog polovnog auta. Što je suludo i ne vidim ijednu normalu osobu koja bi išla kupiti polovni EV auto stariji od 8-10 godina kada više nema garu na bateriju, a baterija do tada nije promjenjena. Ili kupiti polovni EV star 5 godina sa npr. 250.000 km gdje opet znaš da je baterija u banani. 

Kupovina ili prodaja starijeg ili sa puno pređenih km polovnog EV auta je totalni fail.

Nadalje po meni, ako auto nema barem 700 km dometa sa jednim punjenjem nema smisla, osim ako ti auto služi isključivo kao gradski.

Moj PC  
0 1 hvala 0
5 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
MasterOfDisaster kaže...

Po meni problem je prodaja polovnog EV auta nakon 8-10 godina, kada baterija nema garu i postaje lagano rikavela. Tada zamjena baterije zna koštati i više o samog polovnog auta. Što je suludo i ne vidim ijednu normalu osobu koja bi išla kupiti polovni EV auto stariji od 8-10 godina kada više nema garu na bateriju, a baterija do tada nije promjenjena. Ili kupiti polovni EV star 5 godina sa npr. 250.000 km gdje opet znaš da je baterija u banani. 

Kupovina ili prodaja starijeg ili sa puno pređenih km polovnog EV auta je totalni fail.

Nadalje po meni, ako auto nema barem 700 km dometa sa jednim punjenjem nema smisla, osim ako ti auto služi isključivo kao gradski.

 

EVi i imaju najviše smisla kao gradski automobili, kao drugi auto za kraće relacije. Ako ga kao takvog kupuješ, boli te briga koliko prelazi jer je sve dovoljno. Kupiš fino mali gradski EV, a ne kamion koji ima doseg 2km i voiš ga dok se ne raspadne...

6 tjedana
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
DexCro kaže...

Uvijek ista priča s novim tehnologijama.


Sjećam se događaja kojima sam svjedočio:

  • Prelazak s disketa na CD
  • Prelazak s gramofonskih ploča na CD
  • Prelazak s analognih fotoaparata na digitalne
  • Prelazak s telefona na mobitele
  • Uvođenje interneta
  • Prelazak s CRT na LCD televizore i monitore

 

Potpuno isto kmećanje svaki put:

  • Meni je ovo sada puno bolje od tih gluposti.
  • Nikad ja to neću kupiti.
  • Preskupo je to za normalne ljude.
  • To samo budala može kupiti.
  • Nije to ta kvaliteta i nikad neće biti.
  • Možda je dobro za entuzijaste, ali za obične ljude je potpuni promašaj.
  • Bilo nam je dobro i bez toga.
  • Još jedan pokušaj podvale zbog zarade.
  • Žele nas kontrolirati.
  • ...

 

 
Čekam od pojave Leafa od prije 15 godina, da taj floop od autiju zaživi. Sve nekako sad će samo što nije.

Poruka je uređivana zadnji put čet 6.11.2025 14:49 (Hrža).
11 godina
online
Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno

ja upravo prodao svoj prvi EV, u njegovoj 5-toj godini, bez ikakvih problema....

 
0 0 hvala 1
12 godina
offline
Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno

EV kod nas je trenutno opcija kao drugi auto i to samo ako imate gdje puniti "kod kuce" jer javne punionice su za sad preskupe (tipa 8-12x skuplje nego punjenje kuci po jeftinoj tarifi struje iza 22h).
HEP punionica na autoputu 70 centi po kwh , dok punionica u ZG kod IKEAe je 60 centi sto je i dalje u usporedbi sa 5 centi punjenje kuci po nocnoj tarifi ogromna razlika.

--- Lewis --- www.ram-studio.hr --- Skype: lewis3d ---
Poruka je uređivana zadnji put čet 6.11.2025 15:09 (Lewis).
Moj PC  
0 1 hvala 0
8 godina
offline
Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno

Ova debilna rasprava nema kraja nikako iako svaka ovca zna da čak ako bi svu struju, doslovno svu struju, proizvodili iz ugljena/nafte još uvijek bi količina iskorištene nafte/ugljena bila za 40% manja nego da su sva auta na fosilna goriva, i to zbog toga jer je efikasnost EV motora veća (ICE oko 20-25%, EV 85-90%). Isto kao što je sve oko vas drugo na struju, nema nikakvog logičnog razloga da prijevozna sredstva nisu. Nitko nebi bio sretniji od mene da nemoram slušat akrapovičeve auspuhe na svakom drugom debilu u bmw-u, golfu i sličnim autima.... koja će to bit divota jednog dana kad se budeš šetao u gradu bez smoga i zvukova tisuće auta.....

 

Jedini razlog zašto ga ja nemam jer zato što živim u zgradi i što nemam volje čamit na punionici svaki drugi dan po sat-dva i to je po meni jedini minus EV. Jednog dana kad im se cijena smiri, punjenje bude trajalo 10min zaboravit ću fosilca u roku 2 sekunde!

Moj PC  
4 0 hvala 2
17 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
rampart kaže...

Sve je to lijepo i sve je to ok no...

kako smo se tu vec malo dotaknuli ICE i EV-a i isplativosti...

Pitanje je sto sa EV nakon 7-10 godina. Tko zeli kupiti polovni el. auto i koliko se moze dobiti za takav auto love.

Baterija znacajno oslabi u tom periodu (sto god oni govorili da ne, da samo 10% itd... kako da ne) dok ICE ne izgubi nista, manje vise je identican i sa 5k i sa 500k km sto se performansi tice.

EV su itekako skuplji od ICE (na stranu poticaju.... na trazenu i pozeljnu robu se cijena nabija a na ono sto ne ide se daju popusti, poticaju akcije), sa vremenom gube snagu baterije i kao polovnog ga se jako tesko rijesiti a da ga se ne skoro na poklon :/

 ICE mjenjaš nakon 10g jer krežu problermi s održavanjem  motora i svega popratnog. Osim ako baš be želiš novi auto, zašto bi ga mijenjao ako je sve ok s autom ?
LFP baterija je deklarirana na do 5000 ciklusa, to je 3-5 milijuna km, misliš da to nije dosta za auto.  ICE se hvali kad prebaci 400-500 tkm kako je izdržljiv i tad se već smatra starudijom koju nitko neće.  

Cijene EV-a padaju. U nekoj srednjio i višoj klasi nisu više skuplji od ICE, čak su neki jeftiniji. Usko ro će tako biti  i u najjeftinijoj klasi. Već sad imaš kradske ev za 20-tak t € bez poticaja s dobrom opremom. Kakav ICe možeš kupit za tu lovu ?

Ti samo misliš da ICE ne izgubi ništa vremeno, pada mu sigurno i snaga, raste lagano potrošnja, raste potrošnja ulja, da ne kažem koliko stvari moraš promjeniti kod održavanja jer ima hrpui potrošnih dijelova da bi donekle zadržao slične performanse.  kod ev toga nema.

Pratim i druge forume i rabljeni EV se čak dosta dobro prodaju

11 godina
online
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
nikonja kaže...

Ova debilna rasprava nema kraja nikako iako svaka ovca zna da čak ako bi svu struju, doslovno svu struju, proizvodili iz ugljena/nafte još uvijek bi količina iskorištene nafte/ugljena bila za 40% manja nego da su sva auta na fosilna goriva, i to zbog toga jer je efikasnost EV motora veća (ICE oko 20-25%, EV 85-90%). Isto kao što je sve oko vas drugo na struju, nema nikakvog logičnog razloga da prijevozna sredstva nisu. Nitko nebi bio sretniji od mene da nemoram slušat akrapovičeve auspuhe na svakom drugom debilu u bmw-u, golfu i sličnim autima.... koja će to bit divota jednog dana kad se budeš šetao u gradu bez smoga i zvukova tisuće auta.....

 

Jedini razlog zašto ga ja nemam jer zato što živim u zgradi i što nemam volje čamit na punionici svaki drugi dan po sat-dva i to je po meni jedini minus EV. Jednog dana kad im se cijena smiri, punjenje bude trajalo 10min zaboravit ću fosilca u roku 2 sekunde!

 ja sam čak čitao jedno istraživanje, gdje piše da otprilike za proizvodnju goriva potrebnog za prelezak 100km (10l) je potrebno 15kW struje - a EV 100km prođe sa cca 15kW struje... ;)

17 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
Lewis kaže...

EV kod nas je trenutno opcija kao drugi auto i to samo ako imate gdje puniti "kod kuce" jer javne punionice su za sad preskupe (tipa 8-12x skuplje nego punjenje kuci po jeftinoj tarifi struje iza 22h).
HEP punionica na autoputu 70 centi po kwh , dok punionica u ZG kod IKEAe je 60 centi sto je i dalje u usporedbi sa 5 centi punjenje kuci po nocnoj tarifi ogromna razlika.

 kako ti doma puniš za 5 centi ?
Cijena noćne tarife je oko 0.13-0.15 centi ukupno sa svim davanjima 

11 godina
online
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
Pixel kaže...
Lewis kaže...

EV kod nas je trenutno opcija kao drugi auto i to samo ako imate gdje puniti "kod kuce" jer javne punionice su za sad preskupe (tipa 8-12x skuplje nego punjenje kuci po jeftinoj tarifi struje iza 22h).
HEP punionica na autoputu 70 centi po kwh , dok punionica u ZG kod IKEAe je 60 centi sto je i dalje u usporedbi sa 5 centi punjenje kuci po nocnoj tarifi ogromna razlika.

 kako ti doma puniš za 5 centi ?
Cijena noćne tarife je oko 0.13-0.15 centi ukupno sa svim davanjima 

 ja sam računao prije cca godinu dana, bilo je 0,08€ (uz subvenciju) - noćna tarifa.

sad sam pogledao zadnji račun, prosječna cijena kilovata, sa svim uključenim mi je 0,146€ (zbrojena i dnevna i nocna, puno više koristim dnevnu, noćna je za punjenje auta samo i to je zanemarivo u ukupnom računu struje).

od kud tebi da je nocna tarifa 13-15 centi?

Poruka je uređivana zadnji put čet 6.11.2025 16:06 (Dan1234567890).
17 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
Mene samo zanima što će biti sa svim istrošenim baterijama od strujića. Sigurno će se to ekološki sve zbrinuti, ne zagađuje to okoliš previše. /s
Dvije su stvari beskonačne - svemir i ljudska glupost. Za svemir nisam siguran - Einstein
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno

Vozim privatno benzin i diesel,sluzbeno vozilo mi je od ove godine EV

ima EV svoje prednosti

 

Mercedes EQB 250

 

Izuzetno lagan za voziti,samo gas,kocenje nakon pustanja pedale gasa se moze namjestati po zelji,kod mene na ICE feel

Grijanje radi odmah,doduse i kod novijih ICE ima elektricni grijac

 

Ubrzanje linearno,tiho,i poprilicno dobro

 

Mane:

 

-put od 600km me kosta 80-100 eura vise nego diesel,jer su cijene na javnim punionicama na DE autocestama bezobrazno visoke

 

-punjaci cesto nisu u funkciji,sto zbog softvera,sto zbog servera za naplatu,cesto razbijen displej,problem kojeg software ne vidi i ne javlja gresku,vidjao sam i odrezane i ukradene kabele 

 

-brzina punjenja od 100kwh u praksi je 80,ali cim jos do+u dva EV pored pada na 26-27

 

-domet na putnom racunalu auta je bajka za malu djecu,200km i moram traziti punjac,zbog gore opisanih problema ne cekam zadnji "vlak"

 

-javne punionice u gradu su  danas vremenski ogranicene na dva sata,pa ako nemas srece zbog opterecenja mreze napunio si za 10km i platio to lijepo

 

-moras imati 28583 aplikacija,kartica,racuna jer svatko tamo radi sto hoce i postavlja uvjete koje hoce

 

-skriveni troskovi tipa 1,50 eur pausalno za koristenje punjaca+ povuceni kilovati

 

-domet zimi,ha ha ha,ICE na rezervi napravi vise 

 

-EV zbog svog momenta i mase jede gume za dorucak,koriste posebne "EV" gume koje imaju isto tako i posebnu cijenu,pogonski kotaci prakticki svake godine 700 eura za dvije gume,minimalno

 

-trosenje vlastitog vremena da bi se bavio s tim EV cirkusom vrlo brzo dodje do grla

 

Specificne mane za MB EQ necu,nije bitno 

 

kad izadje leasing ili uzimam diesel ili mjenjam firmu 

 

Svemirski mega car
Moj PC  
4 0 hvala 1
7 godina
offline
Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje besplatno

Vrlo zanimljivo kolega 👍

da da, mi koji nemamo dovoljno iskustva sa E vozilima ne znamo za sve te sitne musice koje itekako nerviraju i u biti su bas kriticne.

Ovo sto si ti naveo kao mane me vec sad udaljilo jos 5 godina od kupnje EV.

Pa samo kabel da mi netko mazne ili ne znam kaj poludio bih.

O pouzdanosti punionica da ne pricam. Na benzinskoj i da si u najvecoj vukojebini svijeta ako nadjes benzinsku, znas da ces natociti i voziti dalje a ovo da, hoce li raditi punionica, jel sve ispravno, je li guzva... pa i te cijene isto...

Ovo za gume takodjer... nisam ni o tome razmisljao ali da... ugl skupi se tu dodatnih troskova puno vise nego li je osnovna racunica koju ljudi uzimaju u obzir.

Najjeftinija cijena struje i manje odrzavanja nego na ice i vozis se za 1 eur 100km... realna cijena je daleko veca... komoditet i vrijeme koje oduzima npr.. sto cemo s time... da stalno moram razmisljat, pogotovo zimi, o punjenju, cekati, itd...

Perspektivu imaju ali da to sve bude top, proci ce jos puno vremena..... 

Za ev kao drugi auto, mali gradski koji se puni doma preko noci.. to itekako ima smisla da... ali ozbiljan auto za normalno putovanje i nabijanje kilometara niti u ludilu...

Ne znam, bih li volio dozivjeti put ZG-Hamburg recimo sa EV... sa dizelom treba ca 11-12h a odvalis skoro sa jednim tankom ako je malo veci auto, po zimi... Pitam se koliko bi to trajalo sa EV... 

da ne pricam evo po njemackoj, ekipa se vozi 100km/h na autocesti jer na 130 ili 150 cica bateriju kao lud... jebes to... psihicki bi me ubilo voziti 10h 100-110 dok se normalan svijet vozi 150... ne radi se o tome da brze stignem nego onaj psihicki dio gdje sa 100kmh se osjecas kao puz i da nikada neces stici.. i smetas ljudima na autocesti realno...

 
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Volvo u Švedskoj uz nove "strujiće" daje bespl
matkoGSi kaže...

Vozim privatno benzin i diesel,sluzbeno vozilo mi je od ove godine EV

ima EV svoje prednosti

 

Mercedes EQB 250

 

Izuzetno lagan za voziti,samo gas,kocenje nakon pustanja pedale gasa se moze namjestati po zelji,kod mene na ICE feel

Grijanje radi odmah,doduse i kod novijih ICE ima elektricni grijac

 

Ubrzanje linearno,tiho,i poprilicno dobro

 

Mane:

 

-put od 600km me kosta 80-100 eura vise nego diesel,jer su cijene na javnim punionicama na DE autocestama bezobrazno visoke

 

-punjaci cesto nisu u funkciji,sto zbog softvera,sto zbog servera za naplatu,cesto razbijen displej,problem kojeg software ne vidi i ne javlja gresku,vidjao sam i odrezane i ukradene kabele 

 

-brzina punjenja od 100kwh u praksi je 80,ali cim jos do+u dva EV pored pada na 26-27

 

-domet na putnom racunalu auta je bajka za malu djecu,200km i moram traziti punjac,zbog gore opisanih problema ne cekam zadnji "vlak"

 

-javne punionice u gradu su  danas vremenski ogranicene na dva sata,pa ako nemas srece zbog opterecenja mreze napunio si za 10km i platio to lijepo

 

-moras imati 28583 aplikacija,kartica,racuna jer svatko tamo radi sto hoce i postavlja uvjete koje hoce

 

-skriveni troskovi tipa 1,50 eur pausalno za koristenje punjaca+ povuceni kilovati

 

-domet zimi,ha ha ha,ICE na rezervi napravi vise 

 

-EV zbog svog momenta i mase jede gume za dorucak,koriste posebne "EV" gume koje imaju isto tako i posebnu cijenu,pogonski kotaci prakticki svake godine 700 eura za dvije gume,minimalno

 

-trosenje vlastitog vremena da bi se bavio s tim EV cirkusom vrlo brzo dodje do grla

 

Specificne mane za MB EQ necu,nije bitno 

 

kad izadje leasing ili uzimam diesel ili mjenjam firmu 

 

 Eto to je to. Svima puna usta WLTP-a, a ono realnost je da je u biti oko 2/3 WLTP-a realan domet u idealnim uvjetima. Dođe zima, ode domet u 3pm.
Pa punjači, pa struju u ovo vrijeme, u ono vrijeme, pa ovo pa ono, ispada da moraš napraviti doktorsku dizertaciju od istraživanja "kako proputovati 1000km u EV-u".

Svi koji danas imaju EV su u biti beta testeri za tehnologije koje dolaze, a mišljenja sam da su baterijske tehnologije slijepa ulica što se automobila tiče. Od infrastrukture (koja nikad neće moći podržati toliki broj vozila) do samih baterija.

 

Zato ja ostajem na stabilnoj verziji ICE-a, dokle god ide. Koliko ću ja ispustiti CO2 za to vrijeme, Musk ispusti jednim putovanjem sa svojim privatnim avionom, dok nam istovremeno prodaje "zeleni spas".

Nadglednik dina
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice