Električna vozila voze se manje od automobila na n

poruka: 100
|
čitano: 24.818
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Električna vozila voze se manje od automobila na n".
14 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

Ma zamisli samo, ako vozis manje kilometara, veca je sansa da ces kupit auto koji moze manje kilometara napravit. Mind blown.

 
21 0 hvala 2
10 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

Podosta glupasta studija, rekao bih!?

 

"Dizel vozila prijeđu više kilometara od benzinskih" - možda je to tako zato što svi trube da se dizel pogon isplati ako se prelazi više kilometara pa onda dizel vozila kupuju ljudi koji više voze?!

 

Za EV, osim onog što je kolega iznad rekao, studija nije ni pokušala, a vjerojatno ni ne može, odrediti jesu li vlasnici električnih vozila kad su prije svojih EV vozili konvencionalna vozila prelazili veće udaljenosti?

Jer ako ste prije s benzincem godišnje odvozili 15.000 km, a sad s električnim (iz očitih razloga) odvozite 11.000 km i pritom niste koristili neka druga vozila, onda ne samo da su emisije manje za ono što ste odvozili, nego su manje i za ono što niste odvozili. Da ne spominjem da je i opterećenje cesta manje pa su onda i druga konvencionalna vozila potrošila manje goriva, manje ih treba održavati, itd.

 

Međutim, kolega koji sa ženom živi u Kaliforniji, još pred par godina prvo je kupio jedno EV a za par godina potom i drugo tako da uopće nema automobil s unutarnjim izgaranjem.

Iskreno kaže da ga muči doseg, ali on mu je dostatan za lokalne vožnje. Kad želi otići na neki dalji izlet, recimo Yosemite, onda unajmi benzinca.

Iako se ne čini tako, i to je određena ušteda CO2 - lokalne vožnje troše više goriva što znači i više CO2, a na otvorenoj cesti (ako ne divljate) ipak se troši manje.

 

Drugo pitanje je koliko je ugljena i drugih organskih izvora korišteno u proizvodnji struje tako da ZEV zapravo nema doista 0.

 
3 2 hvala 0
16 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

Studija... Kao da ovo nije logicno obzirom da je autonomija u real lifeu na pola od deklarirane, pogotovo u ove hladnije dane kada moras ugrijat kabinski prostor...

Bezvezno forsiranje elektricnih auta ciji baterijski otpad dolazi na naplatu. (revolucionarni procesi za reciklazu baterija tek su na horizontu i daleko od uporabe)

 

 

Truth in engineering.
 
14 2 hvala 1
8 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

 

Snimke EV-a u SAD-u za vrijeme visih minusa, kada ih nisu mogli ni puniti, rekle su sve.

Glumis hipstera, potrosis vise novca za rjsenje koje nema domet, nije zeleno (sto god muljali o tome), i ne funkcionira u ne-idealnim uvjetima.

 

Necu ici u dio u kojem zele naplatiti software'sko omogucavanje ubrzanja koje je mehanicki moguce i sl poteze. 

 

Thx, iPhone vec imam. I na njemu vidim usporenje performansi nakon godinu i po. Sad mi to treba i s autom?

 
22 2 hvala 2
15 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

Možda su manje praktični :)

K
Moj PC  
5 0 hvala 2
12 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Blaženi dizelaši.
Namjera mi je nakon trenutnog nabaviti nekakvog od 300tinjak konja.
Navodno bi sljedeće godine trebala izaći nekakva električna Toyota sa dometom od 1200km. Svejedno mi je to nezanimljivo. Previše je tu mentalne gimnastike što mi čini cijelu ideju odbojnom.
vicious
Moj PC  
2 1 hvala 1
15 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Imam dizela, 150 ks 2.0.....i za 8 mjeseci ove godine sam prešao 31000 km

Koliko bi vremena proveo na punjačima da vozim auto na struju?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣


Godišnje pređem 40 - 50 000 km
 
9 0 hvala 4
12 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

Sa moje tačke gledišta je neko nepovjerenje u električne automobile recimo da krenem na dalji put negdje u zapadnu Evropu i ono pitanje je gdje ima punjača, da li će mi automobil stati i ostati bez struje, koliko trebam čekati da se baterija napuni, pregršt pitanja u koje nisam siguran.

 

Moj PC  
3 0 hvala 1
12 godina
protjeran
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
dankodr kaže...
Imam dizela, 150 ks 2.0.....i za 8 mjeseci ove godine sam prešao 31000 km

Koliko bi vremena proveo na punjačima da vozim auto na struju?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣


Godišnje pređem 40 - 50 000 km

 

Ekvivalent tome je npr. ID4 52kWh model koji je "up to 275 miles" (dakle do 440 km). Kazu da ako punis na 220 treba 7.5h. Uzmimo da zivis u stambenoj zgradi pa ne mozes bacat kabele po stablima i parkovima da dosegnes svoj auto, kazu da je "fast charging from 0 to 80% in JUST 38 minutes". Ovo "just" je valjda neka sprdnja/samotjesenje onih koji pisu ovakve gluposti?

 

Uglavnom, od 440 km dosega 80% je 350. Tvojih 31000 km je 88.6 punjenja, zaokruzimo na 88. Dakle, 88 puta bi na "fast chargeru" proveo 38 minuta, tj. 55.73h, tj. cijela 2.3 dana bi proveo "ispijajuci kavicu na omiljenoj benzinskoj". 2.3 DANA u 8 mjeseci bi proveo u tom ogromnom gustu koji s dizelasem nemas, jer se benzin/dizel spremnik od 55-60 litara natanka za minutu-dvije max (kazu da je flow 50l/m standard za one koji se koriste kod osobnih auta, al je po drzavama ogranicen i do 50%).

 

Kako ti dizelas prolazi barem 700-1000 km po punjenju, uzmimo manji broj: 700. 44x si isao na pumpu i tu si potrosio u prosjeku 2 minute za punjenje. Dakle 88 minuta vs 2.3 dana (!!).

 

Ali eto, mogao si spasavat kornjace, patkice, sume i tkoznastosve ne dok si cekao i ispijao svoju preskupu kavicu na omiljenoj punionici.

11 mjeseci
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
dankodr kaže...
Imam dizela, 150 ks 2.0.....i za 8 mjeseci ove godine sam prešao 31000 km

Koliko bi vremena proveo na punjačima da vozim auto na struju?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣


Godišnje pređem 40 - 50 000 km

za 50kkm će ti trebati od 4h i 54min. do 15h i 45min. ovisno o proizvođaču i tehnologiji punjenja ili zamjene baterija.

nije nešto strašno, po punjenju od 4min. i 40sek. do 15min., ne uspiješ ni kavu popiti u miru.

računao sam max. kapacitet minus 20% za svaki slučaj.

 

Artem kaže...

Sa moje tačke gledišta je neko nepovjerenje u električne automobile recimo da krenem na dalji put negdje u zapadnu Evropu i ono pitanje je gdje ima punjača, da li će mi automobil stati i ostati bez struje, koliko trebam čekati da se baterija napuni, pregršt pitanja u koje nisam siguran.

 

to je normalno za prijelazni period, svakim danom ima sve više i više punjača. kad kreneš na put pogledaš gdje su ti punjači. danas većina poznatih pumpi poput Shella ima i ev punjače.

 

punjenje na zadnjim generacijama punjača i swap stanica traje od 4min. i 40sek. do 15min.

11 mjeseci
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
jacob33 kaže...
dankodr kaže...
Imam dizela, 150 ks 2.0.....i za 8 mjeseci ove godine sam prešao 31000 km

Koliko bi vremena proveo na punjačima da vozim auto na struju?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣


Godišnje pređem 40 - 50 000 km

 

Ekvivalent tome je npr. ID4 52kWh model koji je "up to 275 miles" (dakle do 440 km). Kazu da ako punis na 220 treba 7.5h. Uzmimo da zivis u stambenoj zgradi pa ne mozes bacat kabele po stablima i parkovima da dosegnes svoj auto, kazu da je "fast charging from 0 to 80% in JUST 38 minutes". Ovo "just" je valjda neka sprdnja/samotjesenje onih koji pisu ovakve gluposti?

 

Uglavnom, od 440 km dosega 80% je 350. Tvojih 31000 km je 88.6 punjenja, zaokruzimo na 88. Dakle, 88 puta bi na "fast chargeru" proveo 38 minuta, tj. 55.73h, tj. cijela 2.3 dana bi proveo "ispijajuci kavicu na omiljenoj benzinskoj". 2.3 DANA u 8 mjeseci bi proveo u tom ogromnom gustu koji s dizelasem nemas, jer se benzin/dizel spremnik od 55-60 litara natanka za minutu-dvije max (kazu da je flow 50l/m standard za one koji se koriste kod osobnih auta, al je po drzavama ogranicen i do 50%).

 

Kako ti dizelas prolazi barem 700-1000 km po punjenju, uzmimo manji broj: 700. 44x si isao na pumpu i tu si potrosio u prosjeku 2 minute za punjenje. Dakle 88 minuta vs 2.3 dana (!!).

 

Ali eto, mogao si spasavat kornjace, patkice, sume i tkoznastosve ne dok si cekao i ispijao svoju preskupu kavicu na omiljenoj punionici.

zašto je ID4 ekvivalent njegovom autu? imaš EV-a koji se "pune" za par minuta i imaju domet do 1000km. teško će u ID4 prelaziti 50kkm godišnje, nije to auto za tako nešto.

12 godina
protjeran
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
millennial kaže...

zašto je ID4 ekvivalent njegovom autu? imaš EV-a koji se "pune" za par minuta i imaju domet do 1000km. teško će u ID4 prelaziti 50kkm godišnje, nije to auto za tako nešto.

 

A zasto nije? Kod nas ljudi s Golfom, Mazdom 3, itd. prelaze 30-40k km godisnje, ne voze svi A8, BMW 7, Mercedes E/S ili nesto slicno pa da onda usporedjujemo aute od 100.000 EUR s elektro-ekvivalentima?

 

Mislim da bi nam dankodr trebao reci koji auto vozi, ali dizel, 150 ks, 2.0, mislim da je to u rangu Passata ili neceg max. Ovi ostali bi imali jace motore, vise konja.

 

Zasto ti cjepidlacis i ciljas na aute koji se "pune za par minuta i imaju domet 1000 km" koje nitko u HR ne vozi? Molim te naziv tog auta da ga lociram i pogledam to cudo, jer gledam "jadnike" u mom gradu s Teslama koji se ne pune u par minuta pa nakon toga odu do Dubrovnika i nazad?

14 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

Logično.

Vozio sam prošle godine dizela cca 1550 km za nekih 15h20min vožnje, ukupno sa tankanjem (3x)  i pauzama za kafu nekih 17-18h. Koliko bi taj put trajao da sam išao sa električnim autom, sigurno nekih 24-36h (u zavisnosti od brzine punjača i hoću li morati čekati na red)  uz otprilike isto ili veće vrijeme vožnje. Razlika u emisijama štetnih gasova je upitna s obzirom da elek auto zagađuje dok stoji (dok se puni) a ne dok se vozi, i gasovi nisu razasuti po cijelom putu vožnje kao kod dizela/benzinca već su odvedeni negdje drugo. Teoretski sa dizeolm možeš preći 2000+ km po danu, čak i ako tankaš 4x nećeš izgubit više od 30min na tome, kakvo je stanje sa el autom, minimalno 4 punjenja uz recimo prosječno punjenje od 2h to je 8h izgubljeno na čekanje. u vremenu kada je vrijeme novac isplatnije je voziti dizela/benzinca na duge staze, el auto za po gradu i loko vožnju može, sva putovanja preko 50% dometa, ako ne planiraš prespavat, se ne isplati sa el autom.

LOL
Moj PC  
6 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
jacob33 kaže...

Zasto ti cjepidlacis i ciljas na aute koji se "pune za par minuta i imaju domet 1000 km" koje nitko u HR ne vozi? Molim te naziv tog auta da ga lociram i pogledam to cudo, jer gledam "jadnike" u mom gradu s Teslama koji se ne pune u par minuta pa nakon toga odu do Dubrovnika i nazad?

Da, istina, za sad je samo Mercedes EQXX s garantirano tolikim dosegom, a još nije u serijskoj proizvodnji.
Realno, za sad EV u Hrvatskoj nema smisla, štoviše, nigdje u svijetu osim u SAD-u,  a i tam samo Tesla (bar dok sad ostali proizvođači ne prijeđu na njihov standard pa budu svi mogli puniti na Tesla punionicama).
Kod nas tek možda od 2025., ali i onda bolje ne kupovati EV još par godina, jer onda tek bude počela dolaziti konkurencija EQXX-u.

To kažem zbog ovoga: https://lidermedia.hr/zeleno-i-digitalno/nova-eu-regulativa-od-sljedeceg-proljeca-stize-jos-vise-punjaca-za-elektricna-vozila-153533 (zamisli da Prpića nema u tom članku, taj se svakam gura).
A to znači da budu tek 2025.shvatili da im ovo ne funkcionira, pa budu krenuli s ograničavanjem cijene na brzim punjačima.

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 8.11.2023 13:24 (fer-de-lance).
10 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
millennial kaže...
za 50kkm će ti trebati od 4h i 54min. do 15h i 45min. ovisno o proizvođaču i tehnologiji punjenja ili zamjene baterija.

nije nešto strašno, po punjenju od 4min. i 40sek. do 15min., ne uspiješ ni kavu popiti u miru.

računao sam max. kapacitet minus 20% za svaki slučaj.

 

punjenje na zadnjim generacijama punjača i swap stanica traje od 4min. i 40sek. do 15min.

Gospodine, vi ste fanatik za EV!

Ovo što ste napisali meni je usporedivo s tim da se netko požali na zamjene sezonskih guma jer mora dugo čekati kod vulkanizera, a onda neki mu fanatik odgovori "u pit stopu ti gume promijene za 10 sekundi!". Zanimljivo i točno, ali potpuno odvojeno od stvarnosti i irelevantno.

 

 

Naime, gdje to punjenje EV od 0 do 80 posto traje 5 minuta??? (Inače, ispod 10% nitko ne ide jer ne želi riskirati da mora zvati šlep službu, a iznad 80% punjenje znatno usporava i nije zdravo za akumulatore.)

 

Prema mojim informacijama punjenje od 10 do 80 posto traje oko 45 minuta, a za najnovije visokonaponske punjače traje 15 minuta. Dakle, uzmemo realnih 70% dosega, recimo da je to 350 km (i čini mi se da sam bio velikodušan). Punjenje za taj doseg traje od 15 minuta (ako uspijete naći takav punjač i, još više, ako uopće imate automobil koji to može podnijeti) pa do 45 minuta.

Dakle za 50 tisuća kilometara to je recimo 140 punjenja po 15 minuta (gotovo nemoguće postići) što daje ukupno 35 sati, odnosno po 45 minuta (realno) što daje 105 sati!

Recimo, službeni podaci Tesle govore da na njihovim Superchargerima punjenje od 20% (!) to 80% traje 30-60 minuta (ovisno o modelu tj. kapacitetu akumulatora). Dakle, nisam izgubljen u prostoru i vremenu poput nekih drugih ovdje.

 

Na istoj udaljenosti, vlasnik dizel vozila punio je spremnik 80-ak puta i za to potrošio 5 minuta po punjenju tj. ukupno 7 sati.

 

Neću ni propitkivati koliko je skraćen životni vijek akumulatora EV-a uz konstantno vrlo brzo punjenje...

 

Nadalje, swap stanice????? Gdje toga ima?

Korištenje swap stanice podrazumijeva da akumulatore (baterije) unajmljujem (lease) jer ne bi mi padalo na pamet mijenjati akumulator ako automobil 95% vremena koristim za vožnju po gradu, jednom odem na službeni put, u swap stanici dobijem neki akumulator pri kraju životnog vijeka i onda se nakon puta mučim s njim po gradu ili moram platiti zamjenu (koja je 30% ili više vrijednosti novog vozila).

Dakle, još jednom - gdje swap stanice postoje i po kojoj cijeni se akumulator onda unajmljuje?

 

12 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
millennial kaže...
Artem kaže...

Sa moje tačke gledišta je neko nepovjerenje u električne automobile recimo da krenem na dalji put negdje u zapadnu Evropu i ono pitanje je gdje ima punjača, da li će mi automobil stati i ostati bez struje, koliko trebam čekati da se baterija napuni, pregršt pitanja u koje nisam siguran.

 

to je normalno za prijelazni period, svakim danom ima sve više i više punjača. kad kreneš na put pogledaš gdje su ti punjači. danas većina poznatih pumpi poput Shella ima i ev punjače.

 

punjenje na zadnjim generacijama punjača i swap stanica traje od 4min. i 40sek. do 15min.

 To jeste u teoriji ali recimo koliko te pumpe imaju punjača, da li je to jedan pa je neko tu ostavio da puni dok on ode na račuak jedan sahatak a ti čekaš i žuri ti se negdje, mislim treba će dugo vremena da se pokažu pouzdani u praksi.

 

Električna vozila su oke ali ne mogu se oslonuti na bateriju koja ih napaja, kada bude neki bežični prenos el. energije odna ću razmišljati o takvim vozilima ozbiljno.

16 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
jacob33 kaže...
Zasto ti cjepidlacis i ciljas na aute koji se "pune za par minuta i imaju domet 1000 km" koje nitko u HR ne vozi?

LOL, a koji use case je tip koji u 8 mjeseci prevali 31k kilometara? Za njega nije el. auto i tjt. Ostalih 80% koji dnevno prevale 10 km bi jako profitirali od el. auta. Iako bi i njih trebalo natjerati na bicikl, sve ispod 20 km ili špeceraja nemate što ulazit u auto, bagro razmažena!

Gledam te!
Poruka je uređivana zadnji put sri 8.11.2023 14:07 (Veliki Brat).
8 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
SveZauzeto kaže...

Gospodine, vi ste fanatik za EV!

Ovo što ste napisali meni je usporedivo s tim da se netko požali na zamjene sezonskih guma jer mora dugo čekati kod vulkanizera, a onda neki mu fanatik odgovori "u pit stopu ti gume promijene za 10 sekundi!". Zanimljivo i točno, ali potpuno odvojeno od stvarnosti i irelevantno.

 

 

Naime, gdje to punjenje EV od 0 do 80 posto traje 5 minuta??? (Inače, ispod 10% nitko ne ide jer ne želi riskirati da mora zvati šlep službu, a iznad 80% punjenje znatno usporava i nije zdravo za akumulatore.)

 

Prema mojim informacijama punjenje od 10 do 80 posto traje oko 45 minuta, a za najnovije visokonaponske punjače traje 15 minuta. Dakle, uzmemo realnih 70% dosega, recimo da je to 350 km (i čini mi se da sam bio velikodušan). Punjenje za taj doseg traje od 15 minuta (ako uspijete naći takav punjač i, još više, ako uopće imate automobil koji to može podnijeti) pa do 45 minuta.

Dakle za 50 tisuća kilometara to je recimo 140 punjenja po 15 minuta (gotovo nemoguće postići) što daje ukupno 35 sati, odnosno po 45 minuta (realno) što daje 105 sati!

Recimo, službeni podaci Tesle govore da na njihovim Superchargerima punjenje od 20% (!) to 80% traje 30-60 minuta (ovisno o modelu tj. kapacitetu akumulatora). Dakle, nisam izgubljen u prostoru i vremenu poput nekih drugih ovdje.

 

Na istoj udaljenosti, vlasnik dizel vozila punio je spremnik 80-ak puta i za to potrošio 5 minuta po punjenju tj. ukupno 7 sati.

 

Neću ni propitkivati koliko je skraćen životni vijek akumulatora EV-a uz konstantno vrlo brzo punjenje...

 

Nadalje, swap stanice????? Gdje toga ima?

Korištenje swap stanice podrazumijeva da akumulatore (baterije) unajmljujem (lease) jer ne bi mi padalo na pamet mijenjati akumulator ako automobil 95% vremena koristim za vožnju po gradu, jednom odem na službeni put, u swap stanici dobijem neki akumulator pri kraju životnog vijeka i onda se nakon puta mučim s njim po gradu ili moram platiti zamjenu (koja je 30% ili više vrijednosti novog vozila).

Dakle, još jednom - gdje swap stanice postoje i po kojoj cijeni se akumulator onda unajmljuje?

 

 A nije ni tvoj izračun baš relevantan, jer nitko ne bude EV punio stalno na brzim punjačima.

Glavna prednost EV-a s te strane i je da se može punit bilo gdje gdje ima struje.

Npr. idealno bi bilo da firme koje imaju svoj parking imaju i punjače, i lijepo tijekom smjene se laganini pune, bez ikakvog forsanja, a za prosječne potrebe je dovoljno i manje od 100 W po autu konstantno tijekom smjene, što je realno ništa.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 8.11.2023 14:25 (fer-de-lance).
11 mjeseci
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
jacob33 kaže...
millennial kaže...

zašto je ID4 ekvivalent njegovom autu? imaš EV-a koji se "pune" za par minuta i imaju domet do 1000km. teško će u ID4 prelaziti 50kkm godišnje, nije to auto za tako nešto.

 

A zasto nije? Kod nas ljudi s Golfom, Mazdom 3, itd. prelaze 30-40k km godisnje, ne voze svi A8, BMW 7, Mercedes E/S ili nesto slicno pa da onda usporedjujemo aute od 100.000 EUR s elektro-ekvivalentima?

 

Mislim da bi nam dankodr trebao reci koji auto vozi, ali dizel, 150 ks, 2.0, mislim da je to u rangu Passata ili neceg max. Ovi ostali bi imali jace motore, vise konja.

 

Zasto ti cjepidlacis i ciljas na aute koji se "pune za par minuta i imaju domet 1000 km" koje nitko u HR ne vozi? Molim te naziv tog auta da ga lociram i pogledam to cudo, jer gledam "jadnike" u mom gradu s Teslama koji se ne pune u par minuta pa nakon toga odu do Dubrovnika i nazad?

 zato što je besmisleno. nemamo nikakve kriterije za usporedbu. možda vozi Porshea od 150k eura, a možda Passata starog 10 godina od 3k eura. i na kraju krajeva totalno je nebitno jer prikazuje trenutnu usporedbu različitih tehnologija od kojih se jedna mijenja i napreduje iz dana u dan, a druga samo čeka kad će biti zamijenjena. Fer je dobro napisao, u ovom trenu je u RH još uvijek prerano za EV, ali to će se jako brzo promijeniti.

 

ja sam spomenuo što je već sada dostupno kako bi shvatili brzinu kojom ta tehnologija napreduje, pogledaj EV prije 10 godina, prije 5 godina i danas, pa onda zamisli kako će izgledati za 5 godina. normalno je da će u naprednijim zemljama prije preuzeti primat nego u vukojebinama, ali doći će i ostali na red. isto kao i sa internetom, mobitelima itd.

 

1000km, 150kWh solid state baterija

https://www.nio.com/et7

 

a biti će toga sve više i više. spominjati prve generacije EV-a koje su neki kupili nema smisla, to je bila njihova želja i odluka. možda imaju višak eura, možda su ljubitelji novih tehnologija, a možda se "furaju" na zeleno. koga briga.

 

memo_nn kaže...

Logično.

Vozio sam prošle godine dizela cca 1550 km za nekih 15h20min vožnje, ukupno sa tankanjem (3x)  i pauzama za kafu nekih 17-18h. Koliko bi taj put trajao da sam išao sa električnim autom, sigurno nekih 24-36h (u zavisnosti od brzine punjača i hoću li morati čekati na red)  uz otprilike isto ili veće vrijeme vožnje. Razlika u emisijama štetnih gasova je upitna s obzirom da elek auto zagađuje dok stoji (dok se puni) a ne dok se vozi, i gasovi nisu razasuti po cijelom putu vožnje kao kod dizela/benzinca već su odvedeni negdje drugo. Teoretski sa dizeolm možeš preći 2000+ km po danu, čak i ako tankaš 4x nećeš izgubit više od 30min na tome, kakvo je stanje sa el autom, minimalno 4 punjenja uz recimo prosječno punjenje od 2h to je 8h izgubljeno na čekanje. u vremenu kada je vrijeme novac isplatnije je voziti dizela/benzinca na duge staze, el auto za po gradu i loko vožnju može, sva putovanja preko 50% dometa, ako ne planiraš prespavat, se ne isplati sa el autom.

puno toga tu ovisi o raznim faktorima, a ti si naravno uzeo one koji idu u prilog dizelašima. isto tako ja mogu sve obrnuti i prikazati drugačije. koja je poanta? dizel i ICE su prošlost, EV i druge tehnologije su budućnost. sad tu nešto drobimo jer dolazi do prijelomne točke, nakon nje će EV samo napredovati, a ICE ostati tamo gdje je i sad.

 

uzmimo Teslu za primjer, u RH imaš superchargere svakih 200km. s njim napuniš od 0 do 80% za dvadesetak minuta, kakva 2h? znači svakih 200km staneš popiti kavu i u 10-15min dopuniš baterije i voziš dalje.

 

zašto ne pričamo o efikasnosti ICE i EV motora?

 

https://www.motortrend.com/news/evs-more-efficient-than-internal-combustion-engines/

Out of the 8.9 million barrels of gasoline consumed daily in the U.S. on average, only 1.8 million gallons, or approximately 20 percent, actually propel an internal combustion vehicle forward. The other 80 percent is wasted on heat and parasitic auxiliary components that draw away energy.

 

i da odmah riješimo pitanje izvora energije...

"Even if the grid were entirely fueled by coal, 31% less energy would be needed to charge EVs than to fuel gasoline cars. If EVs were charged by natural gas, the total energy demand for highway transportation would fall by nearly half. Add in hydropower or other renewables, and the result gets even better, saving up to three-fourths of the energy currently used by gasoline-powered vehicles,"

 

fer-de-lance kaže...
jacob33 kaže...

Zasto ti cjepidlacis i ciljas na aute koji se "pune za par minuta i imaju domet 1000 km" koje nitko u HR ne vozi? Molim te naziv tog auta da ga lociram i pogledam to cudo, jer gledam "jadnike" u mom gradu s Teslama koji se ne pune u par minuta pa nakon toga odu do Dubrovnika i nazad?

Da, istina, za sad je samo Mercedes EQXX s garantirano tolikim dosegom, a još nije u serijskoj proizvodnji.
Realno, za sad EV u Hrvatskoj nema smisla, štoviše, nigdje u svijetu osim u SAD-u,  a i tam samo Tesla (bar dok sad ostali proizvođači ne prijeđu na njihov standard pa budu svi mogli puniti na Tesla punionicama).
Kod nas tek možda od 2025., ali i onda bolje ne kupovati EV još par godina, jer onda tek bude počela dolaziti konkurencija EQXX-u.

To kažem zbog ovoga: https://lidermedia.hr/zeleno-i-digitalno/nova-eu-regulativa-od-sljedeceg-proljeca-stize-jos-vise-punjaca-za-elektricna-vozila-153533 (zamisli da Prpića nema u tom članku, taj se svakam gura).
A to znači da budu tek 2025.shvatili da im ovo ne funkcionira, pa budu krenuli s ograničavanjem cijene na brzim punjačima.

 generalno se slažem, samo dvije sitne dopune. uz SAD i Kina je iznimno dobro prilagođena EV-u, brzina izgradnje potrebne infrastrukture je fascinantna. vezano za 1000km doseg, gore sam stavio link, taj je već koliko znam u serijskoj proizvodnji.

 

i ova karta puno govori, sreća da nismo još istočnije 

 

link

 

SveZauzeto kaže...
millennial kaže...
za 50kkm će ti trebati od 4h i 54min. do 15h i 45min. ovisno o proizvođaču i tehnologiji punjenja ili zamjene baterija.

nije nešto strašno, po punjenju od 4min. i 40sek. do 15min., ne uspiješ ni kavu popiti u miru.

računao sam max. kapacitet minus 20% za svaki slučaj.

 

punjenje na zadnjim generacijama punjača i swap stanica traje od 4min. i 40sek. do 15min.

Gospodine, vi ste fanatik za EV!

Ovo što ste napisali meni je usporedivo s tim da se netko požali na zamjene sezonskih guma jer mora dugo čekati kod vulkanizera, a onda neki mu fanatik odgovori "u pit stopu ti gume promijene za 10 sekundi!". Zanimljivo i točno, ali potpuno odvojeno od stvarnosti i irelevantno.

 

 

Naime, gdje to punjenje EV od 0 do 80 posto traje 5 minuta??? (Inače, ispod 10% nitko ne ide jer ne želi riskirati da mora zvati šlep službu, a iznad 80% punjenje znatno usporava i nije zdravo za akumulatore.)

 

Prema mojim informacijama punjenje od 10 do 80 posto traje oko 45 minuta, a za najnovije visokonaponske punjače traje 15 minuta. Dakle, uzmemo realnih 70% dosega, recimo da je to 350 km (i čini mi se da sam bio velikodušan). Punjenje za taj doseg traje od 15 minuta (ako uspijete naći takav punjač i, još više, ako uopće imate automobil koji to može podnijeti) pa do 45 minuta.

Dakle za 50 tisuća kilometara to je recimo 140 punjenja po 15 minuta (gotovo nemoguće postići) što daje ukupno 35 sati, odnosno po 45 minuta (realno) što daje 105 sati!

Recimo, službeni podaci Tesle govore da na njihovim Superchargerima punjenje od 20% (!) to 80% traje 30-60 minuta (ovisno o modelu tj. kapacitetu akumulatora). Dakle, nisam izgubljen u prostoru i vremenu poput nekih drugih ovdje.

 

Na istoj udaljenosti, vlasnik dizel vozila punio je spremnik 80-ak puta i za to potrošio 5 minuta po punjenju tj. ukupno 7 sati.

 

Neću ni propitkivati koliko je skraćen životni vijek akumulatora EV-a uz konstantno vrlo brzo punjenje...

 

Nadalje, swap stanice????? Gdje toga ima?

Korištenje swap stanice podrazumijeva da akumulatore (baterije) unajmljujem (lease) jer ne bi mi padalo na pamet mijenjati akumulator ako automobil 95% vremena koristim za vožnju po gradu, jednom odem na službeni put, u swap stanici dobijem neki akumulator pri kraju životnog vijeka i onda se nakon puta mučim s njim po gradu ili moram platiti zamjenu (koja je 30% ili više vrijednosti novog vozila).

Dakle, još jednom - gdje swap stanice postoje i po kojoj cijeni se akumulator onda unajmljuje?

 

niti najmanje, samo pokušavam dodati balans u raspravu, pa kad netko ide u jednu krajnost ja udarim kontru i odem u drugu, na kraju se ako bude sreće nađemo u sredini.

što ćemo pričati za 2-3 godine kad se situacija obrne? kada kapaciteti budu preko 1000km, a punjenje ispod 10min.? treba gledati širu sliku, a ne samo trenutno stanje u RH.

 

za ostalo sam već gore sve napisao, pa da se ne ponavljam.

 

swap stanice stižu, već ih ima po Skandinaviji, sad se grade po Njemačkoj, pa stići ćemo i mi na red. naravno da se baterije u tom slučaju rentaju, a ni nema straha da će se dobiti baterije koje su na kraju jer je sve potpuno automatizirano, pa i zamjene dotrajalih baterija.

 

cijene za najam se mogu vidjeti tamo gdje su trenutno dostupne.

 

Artem kaže...
millennial kaže...
Artem kaže...

Sa moje tačke gledišta je neko nepovjerenje u električne automobile recimo da krenem na dalji put negdje u zapadnu Evropu i ono pitanje je gdje ima punjača, da li će mi automobil stati i ostati bez struje, koliko trebam čekati da se baterija napuni, pregršt pitanja u koje nisam siguran.

 

to je normalno za prijelazni period, svakim danom ima sve više i više punjača. kad kreneš na put pogledaš gdje su ti punjači. danas većina poznatih pumpi poput Shella ima i ev punjače.

 

punjenje na zadnjim generacijama punjača i swap stanica traje od 4min. i 40sek. do 15min.

 To jeste u teoriji ali recimo koliko te pumpe imaju punjača, da li je to jedan pa je neko tu ostavio da puni dok on ode na račuak jedan sahatak a ti čekaš i žuri ti se negdje, mislim treba će dugo vremena da se pokažu pouzdani u praksi.

 

Električna vozila su oke ali ne mogu se oslonuti na bateriju koja ih napaja, kada bude neki bežični prenos el. energije odna ću razmišljati o takvim vozilima ozbiljno.

 ajmo ovako. što misliš kojih će punjača svakim danom biti sve više? dizel i benzin ili električnih? pogledaj teslinu kartu, stavio sam gore link.

Poruka je uređivana zadnji put sri 8.11.2023 15:01 (millennial).
11 mjeseci
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
fer-de-lance kaže...
SveZauzeto kaže...

Gospodine, vi ste fanatik za EV!

Ovo što ste napisali meni je usporedivo s tim da se netko požali na zamjene sezonskih guma jer mora dugo čekati kod vulkanizera, a onda neki mu fanatik odgovori "u pit stopu ti gume promijene za 10 sekundi!". Zanimljivo i točno, ali potpuno odvojeno od stvarnosti i irelevantno.

 

 

Naime, gdje to punjenje EV od 0 do 80 posto traje 5 minuta??? (Inače, ispod 10% nitko ne ide jer ne želi riskirati da mora zvati šlep službu, a iznad 80% punjenje znatno usporava i nije zdravo za akumulatore.)

 

Prema mojim informacijama punjenje od 10 do 80 posto traje oko 45 minuta, a za najnovije visokonaponske punjače traje 15 minuta. Dakle, uzmemo realnih 70% dosega, recimo da je to 350 km (i čini mi se da sam bio velikodušan). Punjenje za taj doseg traje od 15 minuta (ako uspijete naći takav punjač i, još više, ako uopće imate automobil koji to može podnijeti) pa do 45 minuta.

Dakle za 50 tisuća kilometara to je recimo 140 punjenja po 15 minuta (gotovo nemoguće postići) što daje ukupno 35 sati, odnosno po 45 minuta (realno) što daje 105 sati!

Recimo, službeni podaci Tesle govore da na njihovim Superchargerima punjenje od 20% (!) to 80% traje 30-60 minuta (ovisno o modelu tj. kapacitetu akumulatora). Dakle, nisam izgubljen u prostoru i vremenu poput nekih drugih ovdje.

 

Na istoj udaljenosti, vlasnik dizel vozila punio je spremnik 80-ak puta i za to potrošio 5 minuta po punjenju tj. ukupno 7 sati.

 

Neću ni propitkivati koliko je skraćen životni vijek akumulatora EV-a uz konstantno vrlo brzo punjenje...

 

Nadalje, swap stanice????? Gdje toga ima?

Korištenje swap stanice podrazumijeva da akumulatore (baterije) unajmljujem (lease) jer ne bi mi padalo na pamet mijenjati akumulator ako automobil 95% vremena koristim za vožnju po gradu, jednom odem na službeni put, u swap stanici dobijem neki akumulator pri kraju životnog vijeka i onda se nakon puta mučim s njim po gradu ili moram platiti zamjenu (koja je 30% ili više vrijednosti novog vozila).

Dakle, još jednom - gdje swap stanice postoje i po kojoj cijeni se akumulator onda unajmljuje?

 

 A nije ni tvoj izračun baš relevantan, jer nitko ne bude EV punio stalno na brzim punjačima.

Glavna prednost EV-a s te strane i je da se može punit bilo gdje gdje ima struje.

Npr. idealno bi bilo da firme koje imaju svoj parking imaju i punjače, i lijepo tijekom smjene se laganini pune, bez ikakvog forsanja, a za prosječne potrebe je dovoljno i manje od 100 W po autu konstantno tijekom smjene, što je realno ništa.

 

eto napokon netko tko zna koristiti sive stanice i sposoban je sagledati širu sliku. pa zar je drugima to toliko teško? čemu ta vječna ograničenost kad su u pitanju nove tehnologije?

 

dođeš na posao, uštekaš autić da se puni dok ti odradiš smjenu. a dizel? što on radi? u budućnosti će i mnoge firme imati svoje solarne elektrane, mi već imamo, pa lijepo koristiš obnovljive izvore. dajte se maknite malo u budućnost, blisku.

 

za one koji puno putuju će postojati, a već ih ima, modeli koji imaju veći domet, pa će se na 2kkm puniti dva do tri puta, ništa strašno. ionako ne voziš 2000km u komadu, staneš pojesti ručak i zakačiš auto na punjač. ne treba se ni uvijek puniti od 10% do 100%, dopunjava se po prilici.

16 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
millennial kaže...

swap stanice stižu, već ih ima po Skandinaviji, sad se grade po Njemačkoj, pa stići ćemo i mi na red. naravno da se baterije u tom slučaju rentaju, a ni nema straha da će se dobiti baterije koje su na kraju jer je sve potpuno automatizirano, pa i zamjene dotrajalih baterija.

...

 ajmo ovako. što misliš kojih će punjača svakim danom biti sve više? dizel i benzin ili električnih? pogledaj teslinu kartu, stavio sam gore link.

Swap stanice služe jako rijetkim vozilima, nije upotrebljivo generalno.

Benzinske se stavljaju po potrebi, a financiraju naftne kompanije, za razliku od el. punjača.

 

Problem je u komplentno drugačijim pristupima regeneraciji energije - i u prvoj i u drugoj rečenici.

14 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

Volim kako većina pljuvača EV-ova govori kako moraju stalno puniti na skupim brzim punjačima, stajati 160 puta da prođu svoj dnevni put od 1000km, bacati kablove sa zadnjeg kata zgrade da ga napune, itd. 

 

Pa vama uopće EV nije namijenjen u ovoj fazi. Postoji mnoštvo ljudi sa kućama ili garažama u zgradama koji rade male dnevne migracije od par desetaka kilometara i odu godišnje na 2-3 duža putovanja.

 

Njima se apsolutno isplati imati EV i puniti ga doma po noći za par eura 1-2x tjedno. Za ovih par puta godišnje kada odu na put i plate isto kao da toče dizel, apsolutno im nije bitno dali je kWh na brzim punjačima 20 ili 55 centi zbog enormne uštede cijele godine.

Poruka je uređivana zadnji put sri 8.11.2023 15:24 (Ferritin).
Moj PC  
8 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
"Da, istina, za sad je samo Mercedes EQXX s garantirano tolikim dosegom, a još nije u serijskoj proizvodnji." , rekli su da će i lvl5 RoboTaxi vozit ZGom 2024 😊
6 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

Moj romobil se puni 3 sata :/

NULL!=NULL
 
4 0 hvala 0
4 godine
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila

Električni auti su puno bolji od ICE kao dnevni commuteri i za kratke dnevne udaljenosti. U gradskoj vožnji ICE automobili troše i po par puta više od deklarirane potrošnje. Električni su u slučajevima kreni-stani-kreni vrlo efikasni. Ima i malenih, laganih i relativno jeftinih električnih automobila. Nije sve Tesla.

Poruka je uređivana zadnji put čet 9.11.2023 10:34 (Gallu).
 
6 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila

Kupovina auta i usteda nemaju kaj traziti u istoj recenici a jos manje ako pricamo o elektricnim automobilima.

Svaki auto je rupa bez dna i nuzno zlo ako se morate voziti s autom na posel.

Svi koji laprdaju o ustedama benzina i slicnim bedastocama ocito nemaju auto ili imaju neki drlog od auta za koji placaju sto kuna osiguranje. Jedan najjeftiniji elektricni auto kosta recimo 20k € i full kasko osiguranje je vece nego mjesecna potrosnja. Znaci kupit auto "srednje klase" na struju je odma onak 50k. Taj auto za osigurat je x2 mjesecna potrosnja goriva i onda pricat o ustedi na gorivu opce nema smisla raspravljat.

Secer na kraju je kaj taj mocan elektricni auto na kojem sparas ne mozes prodat kao rabljeni auto jer nitko nije dovoljno glup da ga kupi. Svaki ICE auto mozes prodat za pet godina za solidne novce, za 10 godina isto dobis neku kintu, a elektricni vozis na otpad za elektricne uredaje. Na kraju krajeva je EndGame auto industrije od auta napraviti elektricne uredaje da ih mijenjamo ko mobitele, jedini je problem kaj su preskupi i to debelo preskupi.

 

Prije pet godina si za za 50k mogel kupiti garsonjeru a sad ovi idioti oce 50k za golf klasu auta na baterije! Kak da ne.

Poruka je uređivana zadnji put sri 8.11.2023 17:58 (NEW_MAN).
15 godina
offline
Električna vozila voze se manje od automobila na n

Imam u obitelji VW ID.5 prek pola godine i do sad se punio na punjaču dva puta kad se išlo na more, jednom tamo, drugi puta nazad. Auto se puni doma, uštekaš ga na večer i u jutro je pun.

Tak da ne kužim kakva to zima ili ne znam kaj može poremetiti kućno punjenje u vlastitoj garaži.

Moj PC  
5 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
forumaš kaže...

Imam u obitelji VW ID.5 prek pola godine i do sad se punio na punjaču dva puta kad se išlo na more, jednom tamo, drugi puta nazad. Auto se puni doma, uštekaš ga na večer i u jutro je pun.

Tak da ne kužim kakva to zima ili ne znam kaj može poremetiti kućno punjenje u vlastitoj garaži.

 90% ljudi zivi u zgradi i 100% ih ne moze puniti doma. To je najveci problem u cijeloj prici.

4 godine
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila
Od svih zemalja Europske unije, u Hrvatskoj najviše građana živi u obiteljskim kućama, 71,7%. Slijedi Slovenija sa 66,8% ljudi koji žive u kućama, Mađarska 64,7%), Rumunjska (60,8%) i Danska (59,2%).
15 godina
offline
Re: Električna vozila voze se manje od automobila

Dom i dizajn - U Hrvatskoj 78 posto ljudi stanuje u kućama, ali neki još uvijek nemaju toalet, tuš ili kadu (jutarnji.hr)

U EU u kućama živi 53 posto stanovništva, a u Hrvatskoj 78 posto. Ipak, najviše ljudi vlasnika kuća imaju Irci - čak 92 posto. Stanova, pak, najviše ima u Španjolskoj: 66 posto.

 

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice