Državna matura 2015

poruka: 2.293
|
čitano: 448.142
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
14 godina
offline
Re: Državna matura 2015
chutac kaže...

Jel bi mogao tko riješiti ova dva zadatka ili mi objasniti kako ih riješiti?

Hvala :)

Udaljenost središte - površina mjeseca je R, udaljenost površina - lokacija predmeta kojeg promatramo je 2R, znači ukupno 3R.

Spojiš one dvije jednadžbe za grav. dakle mg = G*m1*m2 / R^2 i umjesto R^2 ti imaš (R+2R)^2. g je obrnuto proporcionalan R dakle ako se R poveča za 9 g se smanji za 9 i točan odg. je A

Ako me nisi razumio evo ga na 36:50 http://www.mojamatura.net/component/content/article/1848-webinar-fizika-na-dm-20112012

Možeš i cijeli video pogledat, korisno je

http://25.media.tumblr.com/tumblr_makcziBKrN1ryi1myo1_500.gif
15 godina
neaktivan
offline
Re: Državna matura 2015
captain_soap_McTawish kaže...
chutac kaže...

Jel bi mogao tko riješiti ova dva zadatka ili mi objasniti kako ih riješiti?

Hvala :)

 Kada sila dijeluje na tijelo na nekome putu, ona obavlja rad. Taj rad se računa kao površina ispod F,s grafa. Pa ti sada iz grafa izračunaš rad koji je obavila sila W = 25J. Taj rad se pretvara u kinetičku energiju tijela i onda tijelo na kraju ima kinetičku energiju Ek = W = 25J.

 

Zuja007 kaže...

1. g=GM/r2

 

Ako je na udaljenosti od 2R od polumjera znaci da je na ukupnoj udaljenosti 3R, kvadriramo i dobijemo  da je g = 9x manja. 

 

2.

 

Kolega odgovorio. :)

 

foobar333 kaže...
chutac kaže...

Jel bi mogao tko riješiti ova dva zadatka ili mi objasniti kako ih riješiti?

Hvala :)

 za ovaj prvi bi ja rekao a)

jer je radijus pod kvadratom tj kvadratno se sila smanjuje s povecanjem radijusa, a ocito je da je radijus u ovom slucaju upravo jednak 3 radijusa mjeseca, tj udaljenost je jednaka 3 radijusa pa kad se kvadrira dobijes 9

 E hvala, skužio sam!
Nisam dovoljno razmišljao. Ja sam gledao da je udaljenost 2R, ali ako je od površine onda je 3R. Moram bolje čitati!

A pokušavao sam preko rada, ali sam zaboravio da je cos(0) jednak jedinici pa se W=Fscos(0) pretvara u W=Fs, kao što si rekao.

 

Dakle, pomnije čitati i više razmišljati.

 

 

Hvala dečki! :D

Ne predaj se nikada osim kad moraš - Grunf
Poruka je uređivana zadnji put sri 10.6.2015 22:41 (chutac).
10 godina
neaktivan
offline
Državna matura 2015

Eo ako može vaše razmišljanje na ovo:

1. Zadatak

Jednostavno nemam ideju, jel to može preko neke formule iz knjižice, za koju ja ne znam,ili kak?
Zadatak

Pogledah kod halape, ima ta neka formula za protok.. ali me i dalje zanima kako se izvede, ili šta već..
Rješenje D.

2. Zadatak

Jel dobro ako razmišljam ovako, ako je "plin" dobio toplinu, tada ga je ta toplina prisilila na neki rad koji je obavio. Dakle vanjske sile obavljaju toplinom rad preko plina. I sad iz toga zaključujemo da je rad negativan, toplinu je "dobio" plin pa je pozitivan predznak, i promjena unutarnje energije prema prvom zakonu termodinamike bila bi.. 5 -3 = 2... I naravno ako je + znači da se energija povećala, da je bio - , onda bi značilo da se smanjila.

Ili je bolje ovako razmišljati: Plin ima toplinu 0, promjeni mu se energija jer mu dovedemo toplinu na 5, i onda je još obavio rad na račun svoje energije tj. topline i potrošio 3 topline, i koliko mu je ostalo? 2 topline, i sad još samo treba skuzit da je imao 0 na početku naravno da mu se onda povećala sveukupno na 2.

Jel išta od ovog ispravno. eo zadatka:


Zadatak 2

Rješenje: C

3. Zadatak


Hm, jel dobor zaključiti da je u provm zakonu termodinamike promjena unutarnje energije u ovom kružnom procesu jednostavno nula? I onda svaki proces gledati zasebno, kad bi se šta mjenjalo kroz ova tri procesa, ili bi trebalo samo zaključiti kad je rad negativan kao smanjuje mu se obujam ili tako nešto.. hm

Ovdje bi rad trebao biti uvijek pozitivan, no što točno trebam dobiti da bi znao da predaje toplinu " okolini " ..



zadatak 3

Rješenje C.


Ovo su zadaci sa jesenskog roka, vam se čine teži nego na ljetnom? (mislim ovo su ja mislim laki zadaci, ali eto zbune me..)

Hvala unaprijed kome će se dat raspravljat i ispravljat me..

Komediruzecki®™
Poruka je uređivana zadnji put čet 11.6.2015 8:27 (Komediruzecki).
15 godina
offline
Re: Državna matura 2015
Komediruzecki kaže...

Eo ako može vaše razmišljanje na ovo:

1. Zadatak

Jednostavno nemam ideju, jel to može preko neke formule iz knjižice, za koju ja ne znam,ili kak?
Zadatak

Rješenje D.

 Pa to možeđ dobiti preko formule q = S v, gdje je q tok tj. veličina koja nam govori koji volumen prođe cijevi u jedinici vremena. On je ovdje 120l/5s. v je brzina, a S je presjek cijevi tamo gdje tražimo brzinu vode. Pretvoriš sve u standardne jedinice i uvrstiš, te dobiješ v=10m/s.

 

Da bi dobio onu gore formulu, pretpostavio da imamo negdje cijev presjeka S, i da tuda prođe voda volumena V, za vrijeme t. Možeš zamisliti da za vrijeme kroz cijev prođe volumen V= l * S, gdje je l duljina koju voda presjeka pređe za t. I onda vrijedi q = l * S/t = S * l/s = S * v. I naravno za istu cijev vrijedi očuvanje toka, tj. q1= q1, S1v1 = S2v2.

Komediruzecki kaže...

2. Zadatak

Jel dobro ako razmišljam ovako, ako je "plin" dobio toplinu, tada ga je ta toplina prisilila na neki rad koji je obavio. Dakle vanjske sile obavljaju toplinom rad preko plina. I sad iz toga zaključujemo da je rad negativan, toplinu je "dobio" plin pa je pozitivan predznak, i promjena unutarnje energije prema prvom zakonu termodinamike bila bi.. 5 -3 = 2... I naravno ako je + znači da se energija povećala, da je bio - , onda bi značilo da se smanjila.

Ili je bolje ovako razmišljati: Plin ima toplinu 0, promjeni mu se energija jer mu dovedemo toplinu na 5, i onda je još obavio rad na račun svoje energije tj. topline i potrošio 3 topline, i koliko mu je ostalo? 2 topline, i sad još samo treba skuzit da je imao 0 na početku naravno da mu se onda povećala sveukupno na 2.

Jel išta od ovog ispravno. eo zadatka:

Plin ne može imati toplinu nula tj ne može uopće imati toplinu, on ima neku unutarnju energiju koja nije nula, toplina je samo naziv za energiju koja se u termodinamici prenosi sa jednog sustava na drugi. U termodinamici nikakve vanjske sile ne mogu obavljati rad toplinom, vanjski sustav može predavati plinu toplinu, ili obavljati mehanički rad nad plinom. No ne može obavljati mehanički rad tako da predaje toplinu. Tu trebaš koristiti 1. zakon termodinamike koji kaže da se dovedena toplina troši na obavljanje rada i promjenu unutrašnje energije Q = W + dU. Q je pozitivna ako se plinu dovodi, a negativna ako plin predaje toplinu okolini. Rad (misli se na mehanički rad) je pozitivan ako ga plin obavlja (npr plin se širi), a negativan ako se nad plinom obavlja. U ovom slučaju plinu se dovodi toplina Q=5 Mj (pozitivna jer se dovodi plinu), i on obavlja rad W= 3MJ (pozitivan jer ga plin obavlja) i dobijemo dU = Q - W = 2 MJ

Komediruzecki kaže...

3. Zadatak


Hm, jel dobor zaključiti da je u provm zakonu termodinamike promjena unutarnje energije u ovom kružnom procesu jednostavno nula? I onda svaki proces gledati zasebno, kad bi se šta mjenjalo kroz ova tri procesa, ili bi trebalo samo zaključiti kad je rad negativan kao smanjuje mu se obujam ili tako nešto.. hm

Ovdje bi rad trebao biti uvijek pozitivan, no što točno trebam dobiti da bi znao da predaje toplinu " okolini " ..


zadatak 3

Rješenje C.

 U svakom kružnom procesu je promjena untrašnje energije nula jednostavno iz razloga iz razloga što plin uvijek završi u istome stanju (dakle ista točka na pV grafu pa mora imati i istu temperaturu i istu unutrašnju energiju). Trebaš uzeti relaciju iz prvog zakona termodinamike Q = W + dU.

 

U prvome procesu, imamo izhorni proces, dakle volumen je konstanta. To znači da plin ne obavlja, niti se nad njim obavlja ikakav rad. Q = dU. Promjena unutrašnje energije je očito pozitivna jer, energija ovisi umnošku pV (pV = nRT, n i R su konstante za plin), a V je ostao isti, a p porastao, onda je i unutrašnja energija porasla, pa je dU pozitivan i Q pozitivan.

 

U drugome  procesu, imamo izobarni proces. Očito je da plin obavlja rad, i to pozitivan rad, jer je W = p dV, a dV je pozitivan. I očito je da unutarnja energija raste, jer unutarnja energija ovisi o T, a te ovisi o umnošku pV (pV = n R T, n i R su konstante za plin). Buduci da je na kraju p ostao isti, V porastao, onda je temperatura porasla pa je promjena unutarnje energije pozitivan. Iz relacije za 1. zakon termodinamke dobijemo i da je toplina pozitivna pa je predana plinu.

 

U trećemu procesu, obavlja se rad koji je površina ispod grafa i on je negativan (strelica je u suprotnome smjeru, što znači da je promjena dV u svakom trenutnku negativna i rad je negativan) tj. nad plinom se obavlja rad. Promjena unutrašnje energije je negativna, jer su se očito i p i V smanjili. Pa iz relacije za prvi zakon termodinamike dobijemi i da je toplina negativna, tj. plin predaje toplinu okolini.

 

 

10 godina
neaktivan
offline
Re: Državna matura 2015
captain_soap_McTawish kaže...
Komediruzecki kaže...

 1. Dobro, nisam znao tu formulu, sad sam ju upamtio, i kužim kako se dobije.
 Hvala.

2. E ja se tu zeznem, jer sam naučio pisati prvi zakon dinamike kako piše u knjižici, i onda su svi predznaci kontra, i ne možeš dobiti ovu tvoju formulu. Od sada ću razmišljati kako postaviti formulu a ne prepisati iz knjižice, znači, samo razmišljam što se događa sa toplinom i radom i promjenom energije, pa to i zapišem, dakle, toplina je dovedena radu (dakle pozitivna) i ona se koristi za promjenu energije, to i zapišem, i onda je dalje jasno.. I na kraju jel opet gledam predznak da vidim jel se smanjila energija ili povećala.

3.  Sve te zakone znam, ali opet nisam uzeo da je prvi zakon dinamike u tom obliku nego u onom iz knjižice.. i opet dobio sve krivo..

Što se samih procesa tiče to mi je jasno, kako se mijenja to sve, ali sad mi je još jasnije, svaki dio posebno, naravno da je promjena unutarnje energije nula, i uspoređujem..

E sad moje pitanje je kako najtočnije odrediti kako će izgledati prvi zakon termodinamike, samo se pitam ? koja pitanja, što se točno dogodilo skiciram itd.. Ili mogu ipak napisati jednadžbu kao što je u knjižici formula i onda ramzišljati o predznacima? ili je to krivo..

NIšta hvala puno, sry što gnjavim

Komediruzecki®™
Poruka je uređivana zadnji put čet 11.6.2015 9:00 (Komediruzecki).
15 godina
offline
Re: Državna matura 2015
Komediruzecki kaže...
đ

 1. Dobro, nisam znao tu formulu, sad sam ju upamtio, i kužim kako se dobije.
 Hvala.

2. E ja se tu zeznem, jer sam naučio pisati prvi zakon dinamike kako piše u knjižici, i onda su svi predznaci kontra, i ne možeš dobiti ovu tvoju formulu. Od sada ću razmišljati kako postaviti formulu a ne prepisati iz knjižice, znači, samo razmišljam što se događa sa toplinom i radom i promjenom energije, pa to i zapišem, dakle, toplina je dovedena radu (dakle pozitivna) i ona se koristi za promjenu energije, to i zapišem, i onda je dalje jasno.. I na kraju jel opet gledam predznak da vidim jel se smanjila energija ili povećala.

3.  Sve te zakone znam, ali opet nisam uzeo da je prvi zakon dinamike u tom obliku nego u onom iz knjižice.. i opet dobio sve krivo..

Što se samih procesa tiče to mi je jasno, kako se mijenja to sve, ali sad mi je još jasnije, svaki dio posebno, naravno da je promjena unutarnje energije nula, i uspoređujem..

E sad moje pitanje je kako najtočnije odrediti kako će izgledati prvi zakon termodinamike, samo se pitam ? koja pitanja, što se točno dogodilo skiciram itd.. Ili mogu ipak napisati jednadžbu kao što je u knjižici formula i onda ramzišljati o predznacima? ili je to krivo..

NIšta hvala puno, sry što gnjavim

 Meni je osobno ta formula u knjižici totalno nerazumljiva jer su stavili +- ispred W i ne znam što su mislili s time. Istina je da se prvi zakon termodinamike može pisati pisati na više načina. Npr. možeš pisati Q = W + dU, pa to kažemo da se primljena toplina troši na rad i promjenu unutarnje energije. Drugi način je du = Q + W, pa tu kažemo da je promjena unutarnje energije rezultat dovedena toplina, i rada obavljenom nad plinom. Ovdje je predznak za rad obrnut od prvog načina. Ja tu njihovu formulu za 1. zakon termodinamike intepretiram kao da su oni toj formuli htjeli pokriti oba ta načina, jer ne vidim zašto bi onda stavljali +- ispred rada.  Inače drugi način se puno rjeđe koristi (wikipedia kaže da je to IUPAC (organizacija za kemiju) oznaka ), dok se prvi koristi u svim udžbenicima fizike koje sam vidio. Savjetovao bih ti da naučiš prvi zakon termodinamike s razumijevanjem, i onda sam napišeš formulu. Ja to pamtim na način da kažem da se toplina koja se dovede plinu (Q) troši na promjenu unutrašnje energije (dU) i obavljanje rade (dakle plin troši na obavljanje rada W). To onda zapišeš kao Q = W + dU. Ove veličine koje su spomenute u rečenici su pozitivne(dovedena topina, i rad koji obavlja plin).

10 godina
neaktivan
offline
Re: Državna matura 2015
captain_soap_McTawish kaže...
Komediruzecki kaže...

 Pa da, i ja sam u uđbenicima vidio, i prije i pisao da je na prvom mjestu toplina, i  onda mi oni tu stave da je prvo prmojena unutarnje energije, i te + i - kod rada. i više ne znam što da mislim..

Može, dns sve učim napamet, tako da znam teoriju super.. Još me i dalje bune one sile, npr znam sve ono za pravilo desne ruke, ampereova, lorentzova sila, pa za vodič i to... Kako se giba čestica u homogenom magnetskom polju i to..

Jedino što me buni, je to kako ja uopće kad mi dodje zadatak iskoristim, ne kužim baš kako bi trebao postavit ruku da mi ispadne u smjeru struj/polja/čestice koja se giba, i onda se sav spetljam, a ako i uspijem skuzit kako postavit ruku, onda ne kužim kako sad odredit tu silu , i u kojem ona uopće smjeru djeluje.. (prema smjeru ekrana itd.. mislim da moram se vratit u vrtić i ponoviti osnovne ortogonalne projekcije, ravnina u 3 dimenzije itd)

Ona nekda se pojavi i "lenzovo pravilO" što me još više zbuni..


Kako ssi ti predočuješ to sa desnim rukama..?
Huh, ti pišeš isto sad fiziku prvi put, ili ne pišeš?


Hvala još jednom na detaljnim pojašnjenjima :D

Komediruzecki®™
Poruka je uređivana zadnji put čet 11.6.2015 9:34 (Komediruzecki).
12 godina
online
Državna matura 2015

Taj zadatak je i mene zeznio ali nije ga bilo teško shvatiti( naspram drugih).

Jednostavno oduzimanje jer kad je toplina dodavana(5) plinu, on je u isto vrijeme nju i trošio pa tako ostaje 2 nakon što je on potrošio 3, dio gdje sam se ja zeznio je da sam stavio odgovor pod B gdje piše da mu se energija smanjila za 2, a nije jer koliko god malo topline je ondobio to je opet više nego što je imao.

Zatim sam pogledao u bilježnicu iz 3. razreda gdje piše da kada je U>0 energija se povećava, a kada je U<0 smanjuje se i time ću se vodit na maturi.

Inače isto piše i za Q ali nemam sada bilježnicu tu pa ne mogu reći točno.

 

Ali imam jedno glupo pitanje u vezi 26. zadatka:

 

http://prntscr.com/7fnp7o

 

Trebao bi biti jednostavan W=F*s*cosalfa, ali oni, u rješenjima, uvrste 30 stupnjeva umjesto 60 i dobiju 130J a ne 75J i tko tu koga sada je*e ako jasno piše 60???

 

Inače koliko očekujete( znam da ste vi svi tu bas zagrijani),ja sam sretan sa svime iznad 30% jer realno više neću imat.

 

Sretno svima, nadam se da će te postić zadovoljavajući uspjeh.

16 godina
neaktivan
offline
Državna matura 2015

Sreto na informatici danas ljudi! :)

SpyGi je mato.
14 godina
neaktivan
offline
Re: Državna matura 2015
gelon kaže...

Taj zadatak je i mene zeznio ali nije ga bilo teško shvatiti( naspram drugih).

Jednostavno oduzimanje jer kad je toplina dodavana(5) plinu, on je u isto vrijeme nju i trošio pa tako ostaje 2 nakon što je on potrošio 3, dio gdje sam se ja zeznio je da sam stavio odgovor pod B gdje piše da mu se energija smanjila za 2, a nije jer koliko god malo topline je ondobio to je opet više nego što je imao.

Zatim sam pogledao u bilježnicu iz 3. razreda gdje piše da kada je U>0 energija se povećava, a kada je U<0 smanjuje se i time ću se vodit na maturi.

Inače isto piše i za Q ali nemam sada bilježnicu tu pa ne mogu reći točno.

 

Ali imam jedno glupo pitanje u vezi 26. zadatka:

 

http://prntscr.com/7fnp7o

 

Trebao bi biti jednostavan W=F*s*cosalfa, ali oni, u rješenjima, uvrste 30 stupnjeva umjesto 60 i dobiju 130J a ne 75J i tko tu koga sada je*e ako jasno piše 60???

 

Inače koliko očekujete( znam da ste vi svi tu bas zagrijani),ja sam sretan sa svime iznad 30% jer realno više neću imat.

 

Sretno svima, nadam se da će te postić zadovoljavajući uspjeh.

 haha taj sam i ja zadatak sjebao i vidio kasnije zasto je tako naime dali su ti krivi kut... ako tijelo guras po vodoravnoj povrsini onda kut pod kojim ti guras tijelo zatvara se s tom vodoravnom ravninom a ovdje se taj kut zatvara s okomitom ravninom jer je paralelan putu po kojem se giba u ovom slučaju to je zid, namjerno su ti dali zapravo krivi kut :P 180 - 90 - 60 = 30 :D

10 godina
neaktivan
offline
Re: Državna matura 2015
gelon kaže...

Taj zadatak je i mene zeznio ali nije ga bilo teško shvatiti( naspram drugih).

Jednostavno oduzimanje jer kad je toplina dodavana(5) plinu, on je u isto vrijeme nju i trošio pa tako ostaje 2 nakon što je on potrošio 3, dio gdje sam se ja zeznio je da sam stavio odgovor pod B gdje piše da mu se energija smanjila za 2, a nije jer koliko god malo topline je ondobio to je opet više nego što je imao.

Zatim sam pogledao u bilježnicu iz 3. razreda gdje piše da kada je U>0 energija se povećava, a kada je U<0 smanjuje se i time ću se vodit na maturi.

Inače isto piše i za Q ali nemam sada bilježnicu tu pa ne mogu reći točno.

 

Ali imam jedno glupo pitanje u vezi 26. zadatka:

 

http://prntscr.com/7fnp7o

 

Trebao bi biti jednostavan W=F*s*cosalfa, ali oni, u rješenjima, uvrste 30 stupnjeva umjesto 60 i dobiju 130J a ne 75J i tko tu koga sada je*e ako jasno piše 60???

 

Inače koliko očekujete( znam da ste vi svi tu bas zagrijani),ja sam sretan sa svime iznad 30% jer realno više neću imat.

 

Sretno svima, nadam se da će te postić zadovoljavajući uspjeh.

 Haha, ja sam isto dobio 75, i onda sam mmislio da sam nešto krivo uvrstio, mislim da bi bio prelak zadatak da se samo ubaci u formulu, mislim da se tu nešto još pretvaralo, moraš napraviti dijagram sila, i vidjeti šta još ulazi u priču, pa je valjda kut pola od 60 neam pojma..

U prvom zakoni ttermodinamike, toplina, promjena unutarnje energije i rad može biti svaka od pojedinih veličina i pozitivna + i negativna -, ovisno o tome :

Povećavanje unutarnje energije , promjena u energije je pozitivna

Smanjenje unutarnje energije, promjena u energije je negativna

Primanje toplin , poztiivno
Davanje toplin , odlazi u okolinu negativno

Rad je pozitivan ako on obavlja rad,
Rad je negativan ako se na njemu obavlja rad (vanjske sile vrše rad nad plinom):


I da uvijek treba napomenuti da je toplina energija u prijelazu, a unutarnja energija, energija tijela.

Toplina uvijek prelazi s toplijeg na hladnije tijelo.

Komediruzecki&amp;#174;™
Poruka je uređivana zadnji put čet 11.6.2015 11:08 (Komediruzecki).
10 godina
neaktivan
offline
Re: Državna matura 2015
Mrdensson kaže...
gelon kaže...

Taj zadatak je i mene zeznio ali nije ga bilo teško shvatiti( naspram drugih).

Jednostavno oduzimanje jer kad je toplina dodavana(5) plinu, on je u isto vrijeme nju i trošio pa tako ostaje 2 nakon što je on potrošio 3, dio gdje sam se ja zeznio je da sam stavio odgovor pod B gdje piše da mu se energija smanjila za 2, a nije jer koliko god malo topline je ondobio to je opet više nego što je imao.

Zatim sam pogledao u bilježnicu iz 3. razreda gdje piše da kada je U>0 energija se povećava, a kada je U<0 smanjuje se i time ću se vodit na maturi.

Inače isto piše i za Q ali nemam sada bilježnicu tu pa ne mogu reći točno.

 

Ali imam jedno glupo pitanje u vezi 26. zadatka:

 

http://prntscr.com/7fnp7o

 

Trebao bi biti jednostavan W=F*s*cosalfa, ali oni, u rješenjima, uvrste 30 stupnjeva umjesto 60 i dobiju 130J a ne 75J i tko tu koga sada je*e ako jasno piše 60???

 

Inače koliko očekujete( znam da ste vi svi tu bas zagrijani),ja sam sretan sa svime iznad 30% jer realno više neću imat.

 

Sretno svima, nadam se da će te postić zadovoljavajući uspjeh.

 haha taj sam i ja zadatak sjebao i vidio kasnije zasto je tako naime dali su ti krivi kut... ako tijelo guras po vodoravnoj povrsini onda kut pod kojim ti guras tijelo zatvara se s tom vodoravnom ravninom a ovdje se taj kut zatvara s okomitom ravninom jer je paralelan putu po kojem se giba u ovom slučaju to je zid, namjerno su ti dali zapravo krivi kut :P 180 - 90 - 60 = 30 :D

 Jakoooo pazite na cake, svaki zadaatak koji nosi 4 boda.. a i nekad oni sa 2, imaju par caka, na kojih treba baš pazit, jer krivo zakljjučiš, i ne vraćaš se i ne propitkuješ rješenje. Uvijek provjerite rješenje i mjerne jedinice.

Npr, na grafu znaju zadat cm umjesto m, ili neku veću veličinu tipa kilo, mega.. i onda treba pretvarat..

Sretno na informatici haha, ako dobijem 2 sup :D

Komediruzecki&amp;#174;™
15 godina
offline
Državna matura 2015

Ne, nisu dali krivi kut

Sila F1 obavlja rad

i dobije se dobro

 

W=sin60°*F*s

You have to be odd to be number one
15 godina
offline
Re: Državna matura 2015
gelon kaže...

Ali imam jedno glupo pitanje u vezi 26. zadatka:

 

http://prntscr.com/7fnp7o

 

Trebao bi biti jednostavan W=F*s*cosalfa, ali oni, u rješenjima, uvrste 30 stupnjeva umjesto 60 i dobiju 130J a ne 75J i tko tu koga sada je*e ako jasno piše 60???

 Kut nije 60, već 30 jer je 90-60 = 30. Kod rada gledamo samo onaj dio sile koji djeluje u smjeru gibanja tijela, tj u smjeru puta. Zato se rad definira kao F * S * cos alpha, gdje alpha kut između smjera gibanja i djelovanja sile. U ovom slučaju, tijelo se giba uz vertikalni zid, no zadan je kut sile u odnosu na horizontalni zid. Pa je kut u odnosu na vertikalni zid 90-60 = 30.

15 godina
offline
Re: Državna matura 2015
captain_soap_McTawish kaže...
gelon kaže...

Ali imam jedno glupo pitanje u vezi 26. zadatka:

 

http://prntscr.com/7fnp7o

 

Trebao bi biti jednostavan W=F*s*cosalfa, ali oni, u rješenjima, uvrste 30 stupnjeva umjesto 60 i dobiju 130J a ne 75J i tko tu koga sada je*e ako jasno piše 60???

 Kut nije 60, već 30 jer je 90-60 = 30. Kod rada gledamo samo onaj dio sile koji djeluje u smjeru gibanja tijela, tj u smjeru puta. Zato se rad definira kao F * S * cos alpha, gdje alpha kut između smjera gibanja i djelovanja sile. U ovom slučaju, tijelo se giba uz vertikalni zid, no zadan je kut sile u odnosu na horizontalni zid. Pa je kut u odnosu na vertikalni zid 90-60 = 30.

 ALI to je rezultanta vodoravne komponente sile F, a ovdje se traži vertikalna jer ona obavlja rad

 

uostalom sin60°=cos30°

You have to be odd to be number one
Poruka je uređivana zadnji put čet 11.6.2015 11:19 (Top Bugovac).
12 godina
online
Re: Državna matura 2015
Mrdensson kaže...

 haha taj sam i ja zadatak sjebao i vidio kasnije zasto je tako naime dali su ti krivi kut... ako tijelo guras po vodoravnoj povrsini onda kut pod kojim ti guras tijelo zatvara se s tom vodoravnom ravninom a ovdje se taj kut zatvara s okomitom ravninom jer je paralelan putu po kojem se giba u ovom slučaju to je zid, namjerno su ti dali zapravo krivi kut :P 180 - 90 - 60 = 30 :D

 A je*ote nisu mogli jedan zadatak stavit da samo trebaš uvrstit i gotovo jer nije ni to lako kad prvi put vidiš neke formule .

Ok sad razumijem da se treba uvrstit onaj gornji kut, puno hvala.

 

EDIT: Pa šta sad nevalja? ako treba uzeti kut koji zatvara djelovanje sile i zid po kojem se tijelo miče onda je to 30 jer onaj skroz dolje desno je 90, a ovaj što su oni zadali je 60, pošto svi zajedno moraju biti 180 logično je da onaj gornji iznosi 30.

Poruka je uređivana zadnji put čet 11.6.2015 11:23 (gelon).
10 godina
neaktivan
offline
Re: Državna matura 2015
gelon kaže...
Mrdensson kaže...

 haha taj sam i ja zadatak sjebao i vidio kasnije zasto je tako naime dali su ti krivi kut... ako tijelo guras po vodoravnoj povrsini onda kut pod kojim ti guras tijelo zatvara se s tom vodoravnom ravninom a ovdje se taj kut zatvara s okomitom ravninom jer je paralelan putu po kojem se giba u ovom slučaju to je zid, namjerno su ti dali zapravo krivi kut :P 180 - 90 - 60 = 30 :D

 A je*ote nisu mogli jedan zadatak stavit da samo trebaš uvrstit i gotovo jer nije ni to lako kad prvi put vidiš neke formule .

Ok sad razumijem da se treba uvrstit onaj gornji kut, puno hvala.

 

EDIT: Pa šta sad nevalja? ako treba uzeti kut koji zatvara djelovanje sile i zid po kojem se tijelo miče onda je to 30 jer onaj skroz dolje desno je 90, a ovaj što su oni zadali je 60, pošto svi zajedno moraju biti 180 logično je da onaj gornji iznosi 30.

 Ma sve valja, pa čuj ima zadataka u kojima nemoraš ni uvrstit,nego samo razmisliti u prvom djelu ispita, ovaj drugi je kao teži, ne može sve biti dano, iako i toga ima samo u "težim" lekcijama :D
Zato jer ti zadaci nejdu po težini, odnosno ovisi kako znaš, ali nije pravilo da je prvi najlakši a zadnji najteži, više ide prema bodovima. Iako svakom je njegov najteži ako ga ne zna :D

Komediruzecki&amp;#174;™
15 godina
offline
Re: Državna matura 2015
Top Bugovac kaže...

 ALI to je rezultanta vodoravne komponente sile F, a ovdje se traži vertikalna jer ona obavlja rad

 

uostalom sin60°=cos30°

 Pa možeš tako promatrati, no što je netočno u mome postupku? Moja definicija rada je točna, F*s*cos alpha, gdje je alpha kuta između smjera gibanja gibanja i smjera sile, i to vrijedi kakav god bio smjer gibanja, vertikalan, horizontalan, pod nekim kutom itd. Ovdje smjer gibanja u vertikalnome smjeru, a kut sile u odnosu na vertikalni smjer je 30*.

15 godina
offline
Državna matura 2015

Ma sve valja (Y)
samo sam im htio reći da nije zadan krivi kut nego da oni krivi kut gledaju kao onaj koji ide u formulu

Puno je lakše rastaviti sile pa vidjeti nego pamtiti formulu

You have to be odd to be number one
15 godina
offline
Re: Državna matura 2015
Top Bugovac kaže...

Ma sve valja (Y)
samo sam im htio reći da nije zadan krivi kut nego da oni krivi kut gledaju kao onaj koji ide u formulu

Puno je lakše rastaviti sile pa vidjeti nego pamtiti formulu

 Slažem se, tako i ja radim samo sam htio objasniti da bude kozistentno sa forumulom budući da je koriste.

15 godina
offline
Re: Državna matura 2015
Komediruzecki kaže...

Može, dns sve učim napamet, tako da znam teoriju super.. Još me i dalje bune one sile, npr znam sve ono za pravilo desne ruke, ampereova, lorentzova sila, pa za vodič i to... Kako se giba čestica u homogenom magnetskom polju i to..

 Pojasnit ću to malo kasnije, trenutno nemam vremena.

Komediruzecki kaže...
Kako ssi ti predočuješ to sa desnim rukama..?

Huh, ti pišeš isto sad fiziku prvi put, ili ne pišeš?

 Ne pišem, pisao sam prošle godine, sad imam fiziku na faksu.

10 godina
neaktivan
offline
Re: Državna matura 2015
captain_soap_McTawish kaže...
Komediruzecki kaže...

Može, dns sve učim napamet, tako da znam teoriju super.. Još me i dalje bune one sile, npr znam sve ono za pravilo desne ruke, ampereova, lorentzova sila, pa za vodič i to... Kako se giba čestica u homogenom magnetskom polju i to..

 Pojasnit ću to malo kasnije, trenutno nemam vremena.

Komediruzecki kaže...
Kako ssi ti predočuješ to sa desnim rukama..?

Huh, ti pišeš isto sad fiziku prvi put, ili ne pišeš?

 Ne pišem, pisao sam prošle godine, sad imam fiziku na faksu.

 Nema problema, aha super, zanima me ako netko zna, zašto je u formuli za harmonijski val u jednoj knjižici (starijijoj) koju imam doma - u zagradi, a u ovim novijima su stavili plus, kako to interpretirati? kada uzeti koji predznak?

Komediruzecki&amp;#174;™
15 godina
neaktivan
offline
Državna matura 2015

Kugla mase 0,2 kg udari u mirnu kuglu mase 0,5 kg brzinom 4 m/s.
Koliko iznosi ukupna količina gibanja tih dviju kugli nakon sudara?

 

m1v1+m2v2=(m1+m2)v

Zar nije ta formula? Kad uvrstim dobijem krivo.

Ne predaj se nikada osim kad moraš - Grunf
14 godina
offline
Re: Državna matura 2015
chutac kaže...

Kugla mase 0,2 kg udari u mirnu kuglu mase 0,5 kg brzinom 4 m/s.
Koliko iznosi ukupna količina gibanja tih dviju kugli nakon sudara?

 

m1v1+m2v2=(m1+m2)v

Zar nije ta formula? Kad uvrstim dobijem krivo.

Nigdje ne piše da je neelastično gibanje kasnije..

Zakon očuvanja količine gibanja m1v1 + m2v2, v2 je 0, rješenje je samo m1v1, 0.2 * 4 

http://25.media.tumblr.com/tumblr_makcziBKrN1ryi1myo1_500.gif
16 godina
offline
Re: Državna matura 2015
chutac kaže...

Kugla mase 0,2 kg udari u mirnu kuglu mase 0,5 kg brzinom 4 m/s.
Koliko iznosi ukupna količina gibanja tih dviju kugli nakon sudara?

 

m1v1+m2v2=(m1+m2)v

Zar nije ta formula? Kad uvrstim dobijem krivo.

m1v1+m2v2=-(m1v1')+m2v2'

 

Ovaj minus je bitan, jer se odbiju u suprotnom smjeru.

 

Koliko nas ima za informatiku? Ja sam prijavio, ali mi u biti i ne treba, tako da sam učio možda 20ak min. Bit će zanimljivo, s obzirom da sam je imao samo 1. razred :D

While some see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.---R.I.P S.J.|||Minecraft: njofra|BF3: nj0fra
10 godina
neaktivan
offline
Re: Državna matura 2015
power_user kaže...
chutac kaže...

Kugla mase 0,2 kg udari u mirnu kuglu mase 0,5 kg brzinom 4 m/s.
Koliko iznosi ukupna količina gibanja tih dviju kugli nakon sudara?

 

m1v1+m2v2=(m1+m2)v

Zar nije ta formula? Kad uvrstim dobijem krivo.

m1v1+m2v2=-(m1v1')+m2v2'

 

Ovaj minus je bitan, jer se odbiju u suprotnom smjeru.

 

Koliko nas ima za informatiku? Ja sam prijavio, ali mi u biti i ne treba, tako da sam učio možda 20ak min. Bit će zanimljivo, s obzirom da sam je imao samo 1. razred :D

 Ja znam teoriju računalka i to, programiranje možeš skužit iz knjižice koju dobiješ, a one zadatke prebaicvanje brojeva sustavi i to treba znati, to znam nešto, valjda će bit za proalz, isto nisam puno učio, ali jesam nekih  par sati, i imam knjigu pa ću sad putem do škole haha..

Isto smo imali nešto malo info i to ništa, ali sam inače u svemu tome, samo nisam krenuo još sa ozbiljnimi programerskim vještinama :D

Komediruzecki&amp;#174;™
16 godina
neaktivan
offline
Re: Državna matura 2015
chutac kaže...

Kugla mase 0,2 kg udari u mirnu kuglu mase 0,5 kg brzinom 4 m/s.
Koliko iznosi ukupna količina gibanja tih dviju kugli nakon sudara?

 

m1v1+m2v2=(m1+m2)v

Zar nije ta formula? Kad uvrstim dobijem krivo.

Tipičan zadatak sa mature.

Moraš čitati zadatak. Pita te koliko iznosi ukupna količina gibanja tih dviju kugli nakon sudara.

Pošto samo kugla od 0.2kg ima količinu gibanja na početku, to je i nakon sudara ukupna količina gibanja obiju kugli (nije bitno, tj ne pita te koliko je količina gibanja jedne, tj druge nakon)

Dakle m1*v1+m2*v2=(m1+m2)*v'

Imaš m1 i v1, imaš m2, ali nemaš v2 (m2 je nepotreban podatak, tu je da te zbuni), a traži te se vrijednost cijelog ovog izraza: (m1+m2)*v', što je ukupna količina gibanja obiju kugli nakon sudara

16 godina
offline
Re: Državna matura 2015
Komediruzecki kaže...

 Ja znam teoriju računalka i to, programiranje možeš skužit iz knjižice koju dobiješ, a one zadatke prebaicvanje brojeva sustavi i to treba znati, to znam nešto, valjda će bit za proalz, isto nisam puno učio, ali jesam nekih  par sati, i imam knjigu pa ću sad putem do škole haha..

Isto smo imali nešto malo info i to ništa, ali sam inače u svemu tome, samo nisam krenuo još sa ozbiljnimi programerskim vještinama :D

Ma znam i ja, samo ne riješavam često takve zadatke, pa se jako lako zbunim. Bio sam i na natjecanjima, OK sam prolazio, nije baš da prvi put vidim.

While some see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.---R.I.P S.J.|||Minecraft: njofra|BF3: nj0fra
15 godina
neaktivan
offline
Državna matura 2015

Dojitza, ti si zapravo napravio isto što i ja i to nije točno.
Kico je točno rekao.

 

Poweruser, ne kužim šta sa tom jednadžbom. Imam dvije nepoznanice, v1' i v2'.

 

 

Kico, kako glasi jednadžba? v=m1v1+m2v2?

Ne predaj se nikada osim kad moraš - Grunf
12 godina
online
Državna matura 2015

Jel se može taj zadatak riješit preko formule za kinetičku energ. ako se traži kinetička energija nakon sudara, jer ovo količina gibanja može biti i brzina i kinetička.

Ako ide preko kinetičke onda ista kao i kinetička energ. 1. kugle pošto 2. miruje.

Meni je to malo sumnjivo jer kako nešto može imati istu energiju nakon što se sudarilo s nečim ali ako se ide preko formule ispadne tako.

 

Objašnjenje:

1. kugla=0.2*16/2=1.6J

2.kugla=0.5*0/2=0J

 

 

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice