Zašto mi windows 7 ne prepoznaje svih 4 gb rama već samo 3,2!?
Kako to popraviti?
Hvala!
Zašto mi windows 7 ne prepoznaje svih 4 gb rama već samo 3,2!?
Kako to popraviti?
Hvala!
Nikako, samo ako instaliraš 64-bitni windows7.
Zašto mi windows 7 ne prepoznaje svih 4 gb rama već samo 3,2!?
Kako to popraviti?
Hvala!
Tako što ćeš instalirati Windows 7 64 bit.
http://www.bug.hr/forum/search/topic/?txt=32+vs+64+bit&ss=t&sa=&t=&f=&sort=act
32 bitna verzija Win-a ne očitava više od 3,25GB ram-a. Da ti očita svih 4 moraš imati win 64bit.
Zašto je to tak!?
zar nema neki crack il sl.
Zašto je to tak!?
zar nema neki crack il sl.
Ne nikako to ne možeš promijeniti osim da uzmeš Win 64bit
Zašto je to tak!?
zar nema neki crack il sl.
Zato što je 2^32 = 4 294 967 296, a to kada se pretvori u GB bude oko 3.5GB
zato sto je tako.. stavi si 64- bitnu pa ce ti prepoznavati 4 gb
psmtr
32 bitna verzija Win-a ne očitava više od 3,25GB ram-a. Da ti očita svih 4 moraš imati win 64bit.
Nije 3.25 nego je 3.5gb barem meni tako oćita
meni je 3327 Mb
32-bitni OS-evi vide do 4GB memorije. Fora je da u tu kvotu ulazi sva memorija sistema, dakle lokalna memorija i registri na bilo kom kontroleru, memorija na grafičkoj kartici itd.
Dakle, ako neko stavi 4GB samo RAM-a, kada se na to doda ta sva ostala memorija, probija se limit i deo memorije ne može da se adresira. Pošto je neophodno koristiti memoriju na dodatnim uređajima da bi oni funkcionisali, na kraju u adresni prostor ne stane svih 4GB RAM-a. Koliko će stati, zavisi od konkretnog hardwarea na nekom sistemu. Zanimljivo da Mati OS vidi 3,5GB iako ima grafičku od 1GB, izgleda da se MS potrudio da što više ublaži efekte ovog ograničenja, no ono sigurno neće biti uklonjeno i, bez obzira na količinu fizički prisutne memorije, 32-bitni Windows će uvek videti manje od 4GB RAM-a.
Ne razumem fobiju od 64-bitnih OS-eva, ista licenca za Vistu i 7 važi za obe verzije, 32-bitni software radi normalno (doduše, 16-bitni prestaje da radi, osim eventualno kroz DOSBox, ako je to problem), a 64-bitne aplikacije (npr Photoshop) znaju biti osetno brže od svojih 32-bitnih verzija.
U 'normalnim' uvijetima 32bitni windowsi će prepoznati samo 2.8-3.5 GB RAMa.
To ovisi o MBO-chipsetu i verziji windowsa.
Da bi mogli korsititi 4GB, MBO mora podržavati više (podrazumijeva se 8GB). Nakon tog je važno kakav BIOS i CPU. (Zato se Ivan(4), post izad, čudi nekim kominacijama.. točno navodi jedan dio, nedostaje mu upravo remapiranje koje obavlja bios, tj diže adrese kontrolera iznad 6GB)
Ako je taj uvijet ispunjen tek onda je važno koja verzija windowsa 32-64bita ili server, jer sve verzije imaju drugaćije od MSa 'zaključane' mogućnosti. To se može vidjeti po razlici između sedmice 64bit Home, Pro.. ili server verzije.
Dodatno, 32bitne server verzije bez problema koriste više RAMa.
-tema za 7-64 i 4GB, gdje se vidi da 64 bitna sedmica nemože koristiti 4GB, zbog MBO.
evo par slika, s količinama.
-i tweak za 4GB...
- no ipak je većina glasnija, pa će 'znalci' i dalje tvrditi nešto svoje...
Ali, nije 32 bita ograničenje, nego hardware i odluka MSa.
Zašto je to tak!?
zar nema neki crack il sl.
Zato što je 2^32 = 4 294 967 296, a to kada se pretvori u GB bude oko 3.5GB
posve krivo, sto si mogao i sam skuziti da si brojke upisao u kalkulator. iznos od 4.294.967.296 bajtova (ili rijecima 4 milijarde 294 milijuna 967 tisuca 296 bajtova) kada se podijeli sa 1.048.576 bajtova (sto odgovara 2^20 bajtova odnosno jednom megabajtu), dobije se tocno velicina 4.096 MB, sto odgovara iznosu od 4 GB (1024 MB je 1 GB). dakle, nije to do pretvaranja jedinica vec je stvar u alokaciji memorije i rutinama sto se koriste pri tome, sto su drugi istaknuli.
cinjenica jest da ako bi se alokacijski prostor ispunio samo adresama RAM memorije, postojala bi mogucnost da racunalo uopce ne bi radilo. naime, CPU je jedna iznimno glupa stvar. on ne zna nista osim sadrzaja svojih registara. u te registre se osim RAMa upisuju i interrupt tablice, BIOS rutine, BIOS rutine graficke i ostalih komponenti koje imaju vlastiti firmware, kontrolni flagovi, razni counteri i druge gluposti. za sve to treba adresnog prostora, odnosno trebaju postojati lokacije u memoriji na kojima se te rutine nalaze (ili gdje se barem nalaze pointeri koji pokazuju na konkretnu komponentu). CPU registri pokazuju na te memorijske lokacije a onda oni pokazuju na pojedinu komponentu. zato 32bitni Windowsi ne mogu vidjeti cijeli memorijski prostor.
pokazuju na pojedinu komponentu. zato 32bitni Windowsi ne mogu vidjeti cijeli memorijski prostor.
-mogu. sve ostalo je OK.
CPU i ALU nemoraju biti jednake dužine. itd.
Za primjer, pitanje: Windows XP starter može korisititi 0.5GB, Vista-starter 1GB, Seven-starter 2GB
(sve to su 32bitni OSevi....) Razlikuje ih jedino MSova odluka da to bude tako.
pokazuju na pojedinu komponentu. zato 32bitni Windowsi ne mogu vidjeti cijeli memorijski prostor.
-mogu. sve ostalo je OK.
CPU i ALU nemoraju biti jednake dužine. itd.
Za primjer, pitanje: Windows XP starter može korisititi 0.5GB, Vista-starter 1GB, Seven-starter 2GB
(sve to su 32bitni OSevi....) Razlikuje ih jedino MSova odluka da to bude tako.
kakve veze CPU i ALU imaju s ovim? ja pricam o registrima, koji su kod 32 bitnih procesora, tadaaam, 32 bitni. hoce li ih CPU interno dijeliti na vise 16 bitnih (jer neki to mogu, to, recimo, radi AMD64 tehnologija - jednostavno se 64 bitni registri podijele na 2 32 bitna kad god se koriste 32 bitne instrukcije) nije bitno u ovoj diskusiji. CPU je Central Processing Unit, ALU je Arithmetical Logical Unit, to su sastavni dijelovi procesora. ono sto mene zanima jest kako se ponasaju interni registri procesora, od eax, ebx do svih ostalih, u momentu kada se alocira memorija, odnosno kada se alociraju BIOS komponenti i sve ostale stvari koje se trebaju postaviti (flagovi, interrupt vektorska tablica etc.). sad bi netko mogao reci "E pa na POST ekranu racunalo ispravno vidi svih 4 GB RAMa" - da, to je istina, ali racunalo pri POSTu ne alocira memoriju, vec pokrece BIOS rutine za provjeru kolicine memorije.
u ovim slucajevima koje si ti naveo, sto se tice windowsa, da - tu je interno preko OSa odredjeno koliko ce RAMa biti dostupno Windowsima. ali takodjer, mi ne govorimo o posebnim uvjetima, vec o generalnim uvjetima sto netko moze a sto ne - dakle, ako nema ogranicenja.
pokazuju na pojedinu komponentu. zato 32bitni Windowsi ne mogu vidjeti cijeli memorijski prostor.
-mogu. sve ostalo je OK.
CPU i ALU nemoraju biti jednake dužine. itd.
Za primjer, pitanje: Windows XP starter može korisititi 0.5GB, Vista-starter 1GB, Seven-starter 2GB
(sve to su 32bitni OSevi....) Razlikuje ih jedino MSova odluka da to bude tako.
kakve veze CPU i ALU imaju s ovim? ja pricam o registrima, koji su kod 32 bitnih procesora, tadaaam, 32 bitni. hoce li ih CPU interno dijeliti na vise 16 bitnih (jer neki to mogu, to, recimo, radi AMD64 tehnologija - jednostavno se 64 bitni registri podijele na 2 32 bitna kad god se koriste 32 bitne instrukcije) nije bitno u ovoj diskusiji. CPU je Central Processing Unit, ALU je Arithmetical Logical Unit, to su sastavni dijelovi procesora. ono sto mene zanima jest kako se ponasaju interni registri procesora, od eax, ebx do svih ostalih, u momentu kada se alocira memorija, odnosno kada se alociraju BIOS komponenti i sve ostale stvari koje se trebaju postaviti (flagovi, interrupt vektorska tablica etc.). sad bi netko mogao reci "E pa na POST ekranu racunalo ispravno vidi svih 4 GB RAMa" - da, to je istina, ali racunalo pri POSTu ne alocira memoriju, vec pokrece BIOS rutine za provjeru kolicine memorije.
u ovim slucajevima koje si ti naveo, sto se tice windowsa, da - tu je interno preko OSa odredjeno koliko ce RAMa biti dostupno Windowsima. ali takodjer, mi ne govorimo o posebnim uvjetima, vec o generalnim uvjetima sto netko moze a sto ne - dakle, ako nema ogranicenja.
pristup RAMu i HDDu je preko externih .. koji su širi, 36, 48 bitni... Dok ti gledaš samo interno baratanje.
To je interno ograničenje po aplikaciji na 2GB (1.7 može do 3GB) bez obzira na OS, ako je app 32bitna.
Ali teme uopće ne govore o aplikacijama nego isključivo o OSu i prepoznavanju-korištenju.
Baci pogled na slike par postovova prije. Posebno na tweak-4GB. Jer konstantno se govori o Windowsima, 32-64 bita i 4GB RAMa. Ja konstantno tvrdim nešto drugo, bezuspješno.
Zapravo tvoje tvrdnje su (večinom) točne, repliciram samo jer je interesantnije... (usporedi ostale postove na temu)
pokazuju na pojedinu komponentu. zato 32bitni Windowsi ne mogu vidjeti cijeli memorijski prostor.
-mogu. sve ostalo je OK.
CPU i ALU nemoraju biti jednake dužine. itd.
Za primjer, pitanje: Windows XP starter može korisititi 0.5GB, Vista-starter 1GB, Seven-starter 2GB
(sve to su 32bitni OSevi....) Razlikuje ih jedino MSova odluka da to bude tako.
kakve veze CPU i ALU imaju s ovim? ja pricam o registrima, koji su kod 32 bitnih procesora, tadaaam, 32 bitni. hoce li ih CPU interno dijeliti na vise 16 bitnih (jer neki to mogu, to, recimo, radi AMD64 tehnologija - jednostavno se 64 bitni registri podijele na 2 32 bitna kad god se koriste 32 bitne instrukcije) nije bitno u ovoj diskusiji. CPU je Central Processing Unit, ALU je Arithmetical Logical Unit, to su sastavni dijelovi procesora. ono sto mene zanima jest kako se ponasaju interni registri procesora, od eax, ebx do svih ostalih, u momentu kada se alocira memorija, odnosno kada se alociraju BIOS komponenti i sve ostale stvari koje se trebaju postaviti (flagovi, interrupt vektorska tablica etc.). sad bi netko mogao reci "E pa na POST ekranu racunalo ispravno vidi svih 4 GB RAMa" - da, to je istina, ali racunalo pri POSTu ne alocira memoriju, vec pokrece BIOS rutine za provjeru kolicine memorije.
u ovim slucajevima koje si ti naveo, sto se tice windowsa, da - tu je interno preko OSa odredjeno koliko ce RAMa biti dostupno Windowsima. ali takodjer, mi ne govorimo o posebnim uvjetima, vec o generalnim uvjetima sto netko moze a sto ne - dakle, ako nema ogranicenja.
pristup RAMu i HDDu je preko externih .. koji su širi, 36, 48 bitni... Dok ti gledaš samo interno baratanje.
To je interno ograničenje po aplikaciji na 2GB (1.7 može do 3GB) bez obzira na OS, ako je app 32bitna.
Ali teme uopće ne govore o aplikacijama nego isključivo o OSu i prepoznavanju-korištenju.
Baci pogled na slike par postovova prije. Posebno na tweak-4GB. Jer konstantno se govori o Windowsima, 32-64 bita i 4GB RAMa. Ja konstantno tvrdim nešto drugo, bezuspješno.
Zapravo tvoje tvrdnje su (večinom) točne, repliciram samo jer je interesantnije... (usporedi ostale postove na temu)
dobro, ako pricamo o PAE, onda definitivno imamo 36-bitno adresiranje, no PAE vrijedi samo kod P4 procesora (jer Core mikroarhitektura vec interno barata sa 64 bitnim adresnim prostorom). ali ja govorim o generalnim 32-bitnim procesorima. koliko ja znam, PAE je iznimka - Athlon XP procesori (i sve izvedenice) svi barataju sa 32-bitnim adresama. ako cemo navoditi, primjerice, 6502 procesor (koji se i na Wikipediji spominje), on je prema van imao 16-bitnu sabirnicu, ali iz prakticnog razloga: 2^8 bajtova iznosi 256 bajtova, a to je i tada bilo jako premalo (u usporedbi s tim 2^16 bajtova iznosi 64 kB a to je 256 puta vise od 256 bajtova).
ne razumijem interna ogranicenja po aplikaciji - cak stovise, ne razumijem zasto bi to itko htio raditi (osim MS-a sa njihovim operativnim sustavima koje si naveo). da li ima smisla da ja sad napravim program kojeg cu ograniciti da moze iskoristiti do 1.5 GB RAMa iako on na raspolaganju ima dvostruko vise?
sto ti tvrdis? (btw. mislim da su skoro pa sve tocne, ipak mi je to struka :-) ali naravno, necu odbit ako mi netko veli da nisam u necemu u pravu ;-))
Nisu svi registi 32-bitni, ne znam odakle ti to!?
Nisu svi registi 32-bitni, ne znam odakle ti to!?
nisu? koji nisu? evo, da i ja nesto naucim :-)
dobro, ako pricamo o PAE, onda definitivno imamo 36-bitno adresiranje, no PAE vrijedi samo kod P4 procesora (jer Core mikroarhitektura vec interno barata sa 64 bitnim adresnim prostorom). ali ja govorim o generalnim 32-bitnim procesorima. koliko ja znam, PAE je iznimka - Athlon XP procesori (i sve izvedenice) svi barataju sa 32-bitnim adresama. ako cemo navoditi, primjerice, 6502 procesor (koji se i na Wikipediji spominje), on je prema van imao 16-bitnu sabirnicu, ali iz prakticnog razloga: 2^8 bajtova iznosi 256 bajtova, a to je i tada bilo jako premalo (u usporedbi s tim 2^16 bajtova iznosi 64 kB a to je 256 puta vise od 256 bajtova).
ne razumijem interna ogranicenja po aplikaciji - cak stovise, ne razumijem zasto bi to itko htio raditi (osim MS-a sa njihovim operativnim sustavima koje si naveo). da li ima smisla da ja sad napravim program kojeg cu ograniciti da moze iskoristiti do 1.5 GB RAMa iako on na raspolaganju ima dvostruko vise?
sto ti tvrdis? (btw. mislim da su skoro pa sve tocne, ipak mi je to struka :-) ali naravno, necu odbit ako mi netko veli da nisam u necemu u pravu ;-))
Procesori od prvih Pentiuma podržavaju PAE (i ne, nije iznimka). Od 2003 svi (Intel-AMD) CPUisu 64bitni.
Kad smo kod primjera 286-16bitni CPU je imao ALU-20bitni, tj mogao je adresirati 1MB umjesto 16b=64k. Navedeni 6502/6510-Commodore je 8bitni CPU, 64k=16bita.
To je samo nabrajanje kako niti jedan od ovih primjera ne pokazije povezanost CPU-bit i adresni prostor.
Suprotan primjer 64bitni CPU ima 48/52 bitno ograničenje za adresiranje, što realno nije ograničavajuće (bar za sad).
Ovo sve tipkam jer se na svim temama u vezi 32-bit i 4GB samo kao kriterij uzima 32bitni OS kao ograničenje, što nije točno.
Naveo sam linkove i suprotne primjere... ali bez rezultata.
Ograničenja su zbog nasljeđa, kompatibilnosti... pošto se dio adresa od 3-4GB koristi za pristup hardwareu, dio ispod 3GB je rezerviran za OS i aplikacije, od toga je za aplikacije bilo rezervirano 2GB. Nije to ograničenje koje bira programer, nego mu ga nameće OS i kompatibilnost (i MSovi alati). Upravo taj dio (iznad 3GB) adresnog prostora se razlikuje između MBO-chipseta i mogućnost iskorištavanja ili remapiranja. Zato neki korisnici imaju (min) 2.8, (prosjek) 3.2, (max) 3.5GB iskoristivog RAMa na 32bitnom OSu, ali na 64bitnom je također samo 3.4GB s i945 chipsetom... no to nitko ne komentira.
Tvrdim, da nije 32bitni OS uzrok ograničenja na 3.x GB-RAMa, nego hardvare i verzija OSa. Čak u konkretnom primjeru i 64bitni OS daje jednaku (sličnu) količinu iskoristivog RAMa.
Za novu sedmicu, postoji tweak koji 32bitnom OSu dozvoljava iskorištavanje 4GB, dok server verzije uopće nemaju takvih ograničenja.
Kad se pogleda HDD onda je još vidljivije ograničenje od 32bita, koje uopće nije problem, naprotiv trenutno je (bez EFIja) 2TB ograničenje, ali je lako rješivo. Ima jedno konkretno ograničenje 32bita a to je broj fileova po particiji, ne veličina.
Ovo sve pišem samo zbog razgovora, razmjena ideja, informacija.. nikako zbog svađanja ili pokušaja promjene tuđeg mišljenja.
Pogotovo nekog iz struke... (blagi sarkazam), btw. ja sam apsolutno nestručan. Recimo, pčelar kojem je hobi ikebana, ovdje sam zalutao za zimskog vremena (jer pčele nemogu na pašu). Tako da je ovo moje tipkanje apsolutno bez osnova, ili nekog stručnog znanja. Sasvim suprotno od večine na forumu...
Nisu svi registi 32-bitni, ne znam odakle ti to!?
nisu? koji nisu? evo, da i ja nesto naucim :-)
Registi opće namjene ne moraju biti 32-bitni.
Zašto mi se od 2GB RAM-a koja imam koristi 1,35GB?
Umm.
CPU (Central Processing Unit) iliti žargonski procesor. A ALU je njegov sastavni dio.
Ostalo sve pet.
Zašto mi se od 2GB RAM-a koja imam koristi 1,35GB?
Imaš 31-bitni OS.
LoL, šalim se, nemam pojma zašto, na takvo što nisam naletio. Moguće da nešto sa BIOS-om nije uredu.
Zašto mi se od 2GB RAM-a koja imam koristi 1,35GB?
Pa 650 ti pojede win7, ostalo je za tvoju upotrebu.
stvarno mi to ne bi palo na pamet
Svejedno bi mu trebalo prikazivati i tih 650 MB. Znači ako imaš 2GB fizičke memorije to bi ti trebao i prikazati. Osim ako je nešto messed up u BIOS-u ili možda registrima.
Pokušaj sa Everestom, on će ti diagnosticirati koliko je RAM-a dostupno.
-moguće, ali je vjerojatniji odgovor onaj gore.. tj. da je sistem (sasvim logično na win7) zauzeo jedan dio, ostataj je ''na raspolaganju za korištenje'' tj. slobodno.. što korisnici mogu protumačiti kao ukupno-dostupno, a to nije isto.
btw. treba izbjegavati linkove na komercijalni software ako postoji free verzija (jer tako izbjegavamo guranje u piratizaciju..), pogotovo što u ovom slučaju uopće nema potrebe za tim tj., sam sistem, bios itd. prikazuju količinu memorije. (tko ima takvu potrebu, naravno nek' ga koristi)
-Kao utils za tu namjenu je praktičniji CPU-Z... (.exe verziju netreba instalirati).
Skažem se.
Ali dao sam link na trial verziju Everesta. Pogleda šta ga zanima i izbriše.