Ne znam čemu omalovažavanje.
Nedavno sam krenula ovo da učim i ne mogu odmah sve uklopim u jednu cjelinu kao da programiram par godina.
Ako mi nećeš pomoć, molim te nemoj mi ni odmagat.
Ne znam čemu omalovažavanje.
Nedavno sam krenula ovo da učim i ne mogu odmah sve uklopim u jednu cjelinu kao da programiram par godina.
Ako mi nećeš pomoć, molim te nemoj mi ni odmagat.
Kao što sam već napisala, program radi, njemu ne treba ništa dodavat što se tiče tog razvrstavanja. Samo ispis zeza.
Ako ga stavim izvan petlje, ispiše se svakako, a ako stavim u petlju, za svaki broj posebno izlazi ispis.
Smorih se oko ovog cijeli dan, zapela da riješim, a neće pa neće. hahaha
Please help peopleee :D
Znači da program ne radi kako bi trebao. Mislim da bi bilo bolje razvrstavati brojeve u 2 niza pa ih onda ispisivati ukoliko postoje ili ispisati da ne postoje.
Ako ne želiš to, možeš dodati u ovaj if u for-u novi if.
Hvala puno na pomoći.
Ne znam čemu omalovažavanje.
Nedavno sam krenula ovo da učim i ne mogu odmah sve uklopim u jednu cjelinu kao da programiram par godina.
Ako mi nećeš pomoć, molim te nemoj mi ni odmagat.
Čim ne znaš kako riješiti ovakvo nešto što zahtjeva tek malu izmjenu koda pomoću if-else izraza odmah mi je jasno da niti ostatak ne može biti tvoj, a pogotovo jer je ostatak kompleksniji, a ti ga kao napisala. Negdje si našla polu-rješenje na netu pa sada improviziraš. Sve je to OK, no bar onda reci istinu jer tek tada ti se može pomoći kada se zna što ti zaista kužiš ili ne.
Ja cu pomoci u stilu Arendelle: ne kaze se "There is no even numbers", vec "There *are* no even numbers". :)
Ne znam čemu omalovažavanje.
Nedavno sam krenula ovo da učim i ne mogu odmah sve uklopim u jednu cjelinu kao da programiram par godina.
Ako mi nećeš pomoć, molim te nemoj mi ni odmagat.
Čim ne znaš kako riješiti ovakvo nešto što zahtjeva tek malu izmjenu koda pomoću if-else izraza odmah mi je jasno da niti ostatak ne može biti tvoj, a pogotovo jer je ostatak kompleksniji, a ti ga kao napisala. Negdje si našla polu-rješenje na netu pa sada improviziraš. Sve je to OK, no bar onda reci istinu jer tek tada ti se može pomoći kada se zna što ti zaista kužiš ili ne.
Očito misli da je takvih ovdje koji su spremni pomoći bar 10 ili 20, pa da može birati kako hoće i još uz to pružiti jezičinu. Ne kuži da je takvih ovdje niti 5, pa može zaboraviti na daljnju pomoć.
Pozdrav, kako bi napravili program koji provjerava da li se dvije kružnice sijeku?
Nadam se da me nećete otpilit, smatram da je ovo realno pitanje za temu?
Zdravo, frende!
Nitko te neće otpiliti, nego nije baš lijepo kada neki forumaši ultimativno zahtjevaju rješavanje svojih zadataka, bez imalo ili sa vrlo malo osobnog truda da nešto sami poduzmu.
Ovdje, dobri ljudi pomažu drugima iz čistog altruizma, odnosno iz dobre volje. Iako, svi oni imaju svoje privatne živote, obaveze, itd.
Pa, nije baš pedagoški kada netko npr. dođe sa 0 dana na forumu, te želi samo riješenja, kao da mu netko mora pomoći...
Ovako, za tvoj problem. Matematika kaže da se kružnice sijeku(odnosno dodiruju u dvije točke), ako je aposlutna vrijednost udaljenosti između dva centra kružnice manja od zbroj radijusa jedne i druge kružnice. Iliti, |S1S2|<r1+r2.
Žišku?
Pretpostavimo da imaš poznate koordinate točka od centara jedne(x1, y1) i druge kružnice(x2,y2), te radijuse jedne i druge. Prvo izračunaš udaljenost između dva centra kružnice, tj (temp = pow((x2-x1),2)+pow((y2-y1),2);), te onda na sve to, još korijen ( sqrt(pom);).
Onda, samo provjeriš da li je ta netom opisana udaljenost manja od zbroja radijusa jedne i druge kružnice.
Žišku?
To je to!
Pokuša sam ja sam, samo nisam napisa kako...
Hvala na jednostavnom rješenju, neznam kako mi nije palo napamet. Ja sam krenia računat sa jednadžbama kružnica (tako bi se još moglo saznat i u kojima se točkama sijeku), ali teško je to jednostavno napravit u C++.
Hvala još jednom!
Zdravo, frende!
Ovako, za tvoj problem. Matematika kaže da se kružnice sijeku(odnosno dodiruju u dvije točke), ako je aposlutna vrijednost udaljenosti između dva centra kružnice manja od zbroj radijusa jedne i druge kružnice. Iliti, |S1S2|<r1+r2.
Žišku?
Pretpostavimo da imaš poznate koordinate točka od centara jedne(x1, y1) i druge kružnice(x2,y2), te radijuse jedne i druge. Prvo izračunaš udaljenost između dva centra kružnice, tj (temp = pow((x2-x1),2)+pow((y2-y1),2);), te onda na sve to, još korijen ( sqrt(pom);).
Onda, samo provjeriš da li je ta netom opisana udaljenost manja od zbroja radijusa jedne i druge kružnice.
Žišku?
To je to!
Ovo riješenje nije potpuno, nedostaje još jedno ograničenje.
Npr. imaš kružnicu sa centru (0, 0) sa radiusom 1 i kružnicu sa centrom u (0, 1) sa radiusom 5. Udaljenost među centrima je 1, zbroj radiusa 6, a kružnice se ne sijeku.
P.S. umjesto sqrt(a) < b možeš pisati a < b^2 (Ovo vrijedi samo ako su a i b nenegativni brojevi)
Da, znači nedostaje uvjet za slučaj kad se jedna kružnica nalazi unutar druge?
Da, znači nedostaje uvjet za slučaj kad se jedna kružnica nalazi unutar druge?
Tako je. Problem možeš riješiti korišćenjem dodatnih "if-ova", a možeš dodati još jedno ograničenje u već postojeći "if". Ako ne uspiješ javi.
Evo nešto za presjek kružnica.
Ovo je izvod iz moje klase za kružnicu u C# (sorry nije C++). Nije nešto za primjer savršenog koda ali funkcionira :-)
Funkcija za presjek vraća Point array sa točkama presjeka.
public class Kruznica
{
private PointF mCentar;
private double mR;
public Kruznica(PointF Centar, double Radijus)
{
mCentar = new PointF((float)(Centar.X), (float)(Centar.Y));
mR = Radijus;
}
public PointF Centar
{
get
{
return mCentar;
}
set
{
mCentar = value;
}
}
public double Radijus
{
get
{
return mR;
}
set
{
mR = value;
}
}
public PointF[] Intersection(Kruznica Kruznica2)
{
// vraca tocke presjeka dvije kruznice
PointF[] TockePresjeka = new PointF[0];
// utvrdi udaljenost centara
double dx = Kruznica2.Centar.X - mCentar.X;
double dy = Kruznica2.Centar.Y - mCentar.Y;
double d = Math.Sqrt((dy * dy) + (dx * dx));
// provjeri moze li biti presjeka
if (d > (mR + Kruznica2.Radijus))
{
// kruznice se ne sjeku
return TockePresjeka;
}
else if (d < Math.Abs(mR - Kruznica2.Radijus))
{
// kruznice su jedna unutar druge
return TockePresjeka;
}
else if (d<0.001 && (Math.Abs(mR-Kruznica2.Radijus)<0.001))
{
return TockePresjeka; // nema presjeka jer su kruznice iste velicine i radijusa
}
else
{
// kruznice se sjeku u 1 ili 2 tocke
// izracunaj udaljenost izmedju p0 i p2
// tj. duljinu izmedju centra 1 kruznice i tocke gdje se sjeku
// spojna linija centara i okomica koja prolazi kroz tocke presjeka
double a = ((mR * mR) - (Kruznica2.Radijus * Kruznica2.Radijus) + (d * d)) / (2 * d);
// tocka 2 je:
PointF P2 = new PointF((float)(mCentar.X + (dx * a / d)), (float)(mCentar.Y + (dy * a / d)));
// udaljenost izmedju p2 i bilo kojeg od presjeka je:
double h = Math.Sqrt((mR * mR) - (a * a));
// sada odredi pomake tocaka presjeka od p2
double rx = -dy * (h / d);
double ry = dx * (h / d);
// tocke presjeka su:
PointF Presjek1 = new PointF((float)(P2.X + rx), (float)(P2.Y + ry));
PointF Presjek2 = new PointF((float)(P2.X - rx), (float)(P2.Y - ry));
TockePresjeka = new PointF[1];
// dodaj prvu tocku
TockePresjeka[0] = new PointF((float)(Presjek1.X), (float)(Presjek1.Y));
// i drugu ako nije ista
// ako su tocke jednake onda je samo jedan presjek / inace su 2
if (Presjek1.X != Presjek2.X | Presjek1.Y != Presjek2.Y)
{
Array.Resize(ref TockePresjeka, 2);
TockePresjeka[1] = new PointF((float)(Presjek2.X), (float)(Presjek2.Y));
}
return TockePresjeka;
}
}
}
Evo nešto za presjek kružnica.
Ovo je izvod iz moje klase za kružnicu u C# (sorry nije C++). Nije nešto za primjer savršenog koda ali funkcionira :-)
Funkcija za presjek vraća Point array sa točkama presjeka.
Ništa nemogu to sad gledat, pre ogromno je, još i neznam C#.
Evo šta sam ja napravia:
bool sijekulise (const kruz& prva, const kruz& druga)
{
double udaljenost = pow(prva.p-druga.p, 2) + pow(prva.q-druga.q, 2) ; // izracuna se kvadrat udaljenosti središta
if ( ( pow(prva.r - druga.r, 2) <= udaljenost) && (udaljenost <= pow(prva.r + druga.r, 2) ) ) // gleda se jeli ta udaljenost veca od zbroja radijusa
return true;
else
return false;
}
Dakle ono šta je PzKpfw reka samo još jedan uvjet: kvadrat udaljenosti središta mora bit veća od kvadrata razlike radijusa. Valjda je to za slučaj kad se jedna kružnica nalazi unutar druge, neman pojma kako ali radi. Profesor pomoga.
Onaj moj uvjet je kada se nalaze jedna kružnica izvan druge, al kako je već navedeno mora se uvesti ograničenje za slučaj kada se upravo jedna kružnica nalazi unutar druge, a ne dodiruju se.
Al', to i mene zanima?
Mislim da bi za ovakve stvari informatičke firme trebale zapošljavat matematičare pa nek oni nama lipo naprave formulu a mi isprogramiramo .
A jel ovo jedna malo teža funkcija? Mislim kad budeš programer koliko stvarno bude ovako teških funkcija? Tako da znam šta me čeka. Ili ovo zapravo nije teško za jednog pravog programera pa ću se u tom slučaju morat više trudit.
Mislim da bi za ovakve stvari informatičke firme trebale zapošljavat matematičare pa nek oni nama lipo naprave formulu a mi isprogramiramo .
A jel ovo jedna malo teža funkcija? Mislim kad budeš programer koliko stvarno bude ovako teških funkcija? Tako da znam šta me čeka. Ili ovo zapravo nije teško za jednog pravog programera pa ću se u tom slučaju morat više trudit.
Racunarska znanost ti je u globalu bazirana na matematici. Hoces grafiku, ne gine ti linearna algebra. Hoces nekakav fizikalni engine (za igru recimo), ne gine ti diferencijalni racun. Hoces neuronske mreze (umjetna inteligencija), ne gine ti nesto malo teorije grafove (jer su NM u principu usmjereni grafovi) i nesto malo lin. algebre. I tako, ima toga.
Sto se tice ove funkcije, nije ovo bas nesto tesko. Tesko ti je vjerojatno zato sto nisi to gradivo jos obradio u skoli ili ga nisi dobro obradio. No, da se nauciti. Sve (meni osobno) zabavnije stvari zahtjevaju neku razinu matematike, nekad vise, nekad manje. Svatko zna prepisati neki algoritam ili formulu u kod, nije to neka mudrost, obicno se takvi zovu "code monkey-ima". Ono zabavno je doci do tog (pametnog?) algoritma, implementirati ga, uglavnom je laksi dio posla.
Ili jednostavno nades nesto sto nema previse nekakve matematike (ne znam, web development, POS sustavi?) i radi to (ako ti je zanimljivo).
Koliko se sjećam matematike kružnica sa središtem u nekoj točki S(p, q) ima svoju jednadžbu: (x - p)^2 + (y - q)^2 = r^2. Nakon što su poznate jednadžbe obje kružnice njihovim rješavanjem se dođe do točaka sjecišta (ukoliko one postoje).
Primjerice, recimo da imamo dvije kružnice s središtima u S1(0,0) i r=1 i S2(1,0) i r=1. Raspisivanjem dobijemo sustav od dvije jednadžbe s dvije nepoznanice:
x^2 + y^2 = 1
x^2 - 2x +1 + y^ = 1
Ma nije ovo gore komplicirano, a i C# je vrlo sličan C++.
Imaš deklaraciju varijabli, konstruktor, properties i samu fukciju koja vraća presjeke (ako ih ima), a ako nema point array je prazan...
Evo nešto za presjek kružnica.
Ovo je izvod iz moje klase za kružnicu u C# (sorry nije C++). Nije nešto za primjer savršenog koda ali funkcionira :-)
Funkcija za presjek vraća Point array sa točkama presjeka.
Ništa nemogu to sad gledat, pre ogromno je, još i neznam C#.
Evo šta sam ja napravia:
bool sijekulise (const kruz& prva, const kruz& druga)
{
double udaljenost = pow(prva.p-druga.p, 2) + pow(prva.q-druga.q, 2) ; // izracuna se kvadrat udaljenosti središta
if ( ( pow(prva.r - druga.r, 2) <= udaljenost) && (udaljenost <= pow(prva.r + druga.r, 2) ) ) // gleda se jeli ta udaljenost veca od zbroja radijusa
return true;
else
return false;
}
Dakle ono šta je PzKpfw reka samo još jedan uvjet: udaljenost središta mora bit veća od kvadrata razlike radijusa. Valjda je to za slučaj kad se jedna kružnica nalazi unutar druge, neman pojma kako ali radi. Profesor pomoga.
Jesi li siguran da udaljenost mora biti veća od kvadrata razlike? Ja mislim da treba biti udaljenost mora biti veća od absolutne vrijednosti razlike radijusa.
Inace kad imas nesto ovako:
if (izraz) {
return true;
} else {
return false;
}
To možeš napisatio kao
return izraz;
Evo nešto za presjek kružnica.
Ovo je izvod iz moje klase za kružnicu u C# (sorry nije C++). Nije nešto za primjer savršenog koda ali funkcionira :-)
Funkcija za presjek vraća Point array sa točkama presjeka.
Ništa nemogu to sad gledat, pre ogromno je, još i neznam C#.
Evo šta sam ja napravia:
bool sijekulise (const kruz& prva, const kruz& druga)
{
double udaljenost = pow(prva.p-druga.p, 2) + pow(prva.q-druga.q, 2) ; // izracuna se kvadrat udaljenosti središta
if ( ( pow(prva.r - druga.r, 2) <= udaljenost) && (udaljenost <= pow(prva.r + druga.r, 2) ) ) // gleda se jeli ta udaljenost veca od zbroja radijusa
return true;
else
return false;
}
Dakle ono šta je PzKpfw reka samo još jedan uvjet: udaljenost središta mora bit veća od kvadrata razlike radijusa. Valjda je to za slučaj kad se jedna kružnica nalazi unutar druge, neman pojma kako ali radi. Profesor pomoga.
Ako je za dvije kružnice apsolutna vrijednost razlike radiusa prve i druge kružnice veća od udaljenosti središta prve i druge kružnice, tada se jedna nalazi u drugoj.
Dokaz:
Ako pođemo od temeljnog slučaja gdje su središte i radius dviju kružnica isti dobijamo za udaljenost = 0 i radius = x
udaljenost = x - x
Te dvije kružnice se poklapaju
Za svaki različiti radius prve i druge kružnice x1 i x2 jedna se nalazi u drugoj, odnosno
udaljenot < abs(x1 - x2)
Inače profa je koristio kvadrat udaljenosti i kvadrirao razliku i zbroj radiusa, izbjegao sqrt i abs, mogao je uz to i pow, ali kako god, zna čovjek. Ove pojmove ne smiješ brkati, razlika radiusa, zbroj radiusa i udaljenost su veličine koje se uspoređuju, a profa ti je samo bio praktičan, zašto bi radio korak više kod izračuna udaljenosti i računao kvadratni korijen kad tu kvadriranu vrijednost može usporediti sa kvadratom razlike ili zbroja radiusa.
Evo šta sam ja napravia:
bool sijekulise (const kruz& prva, const kruz& druga)
{
double udaljenost = pow(prva.p-druga.p, 2) + pow(prva.q-druga.q, 2) ; // izracuna se kvadrat udaljenosti središta
if ( ( pow(prva.r - druga.r, 2) <= udaljenost) && (udaljenost <= pow(prva.r + druga.r, 2) ) ) // gleda se jeli ta udaljenost veca od zbroja radijusa
return true;
else
return false;
}
Dakle ono šta je PzKpfw reka samo još jedan uvjet: udaljenost središta mora bit veća od kvadrata razlike radijusa. Valjda je to za slučaj kad se jedna kružnica nalazi unutar druge, neman pojma kako ali radi. Profesor pomoga.
Jesi li siguran da udaljenost mora biti veća od kvadrata razlike? Ja mislim da treba biti udaljenost mora biti veća od absolutne vrijednosti razlike radijusa.
Kvadrat udaljenosti mora bit veći od kvadrata razlike radijusa, krivo samo napisa, kako kolega dole kaže.
Ako je za dvije kružnice apsolutna vrijednost razlike radiusa prve i druge kružnice veća od udaljenosti središta prve i druge kružnice, tada se jedna nalazi u drugoj
Eto skužia sam da ću morat znat malo više matematike nego šta sam mislia.
Evo šta sam ja napravia:
bool sijekulise (const kruz& prva, const kruz& druga)
{
double udaljenost = pow(prva.p-druga.p, 2) + pow(prva.q-druga.q, 2) ; // izracuna se kvadrat udaljenosti središta
if ( ( pow(prva.r - druga.r, 2) <= udaljenost) && (udaljenost <= pow(prva.r + druga.r, 2) ) ) // gleda se jeli ta udaljenost veca od zbroja radijusa
return true;
else
return false;
}
Dakle ono šta je PzKpfw reka samo još jedan uvjet: udaljenost središta mora bit veća od kvadrata razlike radijusa. Valjda je to za slučaj kad se jedna kružnica nalazi unutar druge, neman pojma kako ali radi. Profesor pomoga.
Jesi li siguran da udaljenost mora biti veća od kvadrata razlike? Ja mislim da treba biti udaljenost mora biti veća od absolutne vrijednosti razlike radijusa.
Kvadrat udaljenost i mora bit veći od kvadrata razlike radijusa, krivo samo napisa, kako kolega dole kaže.
Ako je za dvije kružnice apsolutna vrijednost razlike radiusa prve i druge kružnice veća od udaljenosti središta prve i druge kružnice, tada se jedna nalazi u drugoj
Eto skužia sam da ću morat znat malo više matematike nego šta sam mislia.
Na ispovid kod Toni Miluna. Ima dosta njegovih video predavanja na netiu. Po meni, najpoznatiji splićo u državi
Evo nešto za presjek kružnica.
Ovo je izvod iz moje klase za kružnicu u C# (sorry nije C++). Nije nešto za primjer savršenog koda ali funkcionira :-)
Funkcija za presjek vraća Point array sa točkama presjeka.
else if (d<0.001 && (Math.Abs(mR-Kruznica2.Radijus)<0.001))
{
return TockePresjeka; // nema presjeka jer su kruznice iste velicine i radijusa
}
Ako su kruznice iste, presjek bi matematicki bio sve tocke kruznice. :P
I komentar ti je pogresan: velicina se odnosi na radijus, valjda centar i radijus.
Instalirao sam DEV-C++ i poceo pistai jedan program. Sve je delovalo normalno dok nisam ga preveo i pokrenuo. Onda je se pojavio prazan prozor. Ne znam u cemu je problem, da li do mog racunara ili je nesto sasvim drugo u pitanju. Nov sam u ovom i nadam se da me necete pogresno shvatiti. Veliki pozdrav i hvala unapred!
Evo nešto za presjek kružnica.
Ovo je izvod iz moje klase za kružnicu u C# (sorry nije C++). Nije nešto za primjer savršenog koda ali funkcionira :-)
Funkcija za presjek vraća Point array sa točkama presjeka.
else if (d<0.001 && (Math.Abs(mR-Kruznica2.Radijus)<0.001))
{
return TockePresjeka; // nema presjeka jer su kruznice iste velicine i radijusa
}
Ako su kruznice iste, presjek bi matematicki bio sve tocke kruznice. :P
I komentar ti je pogresan: velicina se odnosi na radijus, valjda centar i radijus.
U pravu si. Ali ovo je bilo namjenjeno za praktičnu primjenu a ne teoriju. (ajd strpaj SVE točke u array :-))
U komentaru bi trebalo pisati istog centra i radijusa jer uspoređujem udaljenost centara i razliku radijusa i to u toleranciji 0.001.
Evo nešto za presjek kružnica.
Ovo je izvod iz moje klase za kružnicu u C# (sorry nije C++). Nije nešto za primjer savršenog koda ali funkcionira :-)
Funkcija za presjek vraća Point array sa točkama presjeka.
else if (d<0.001 && (Math.Abs(mR-Kruznica2.Radijus)<0.001))
{
return TockePresjeka; // nema presjeka jer su kruznice iste velicine i radijusa
}
Ako su kruznice iste, presjek bi matematicki bio sve tocke kruznice. :P
I komentar ti je pogresan: velicina se odnosi na radijus, valjda centar i radijus.
U pravu si. Ali ovo je bilo namjenjeno za praktičnu primjenu a ne teoriju. (ajd strpaj SVE točke u array :-))
U komentaru bi trebalo pisati istog centra i radijusa jer uspoređujem udaljenost centara i razliku radijusa i to u toleranciji 0.001.
Možeš slučajeve preklapanja kružnica i kružnice u kružnici staviti u jedan uvjet.
Ako imamo udaljenost između središta dviju kružnica d i dva radiusa r1 i r2
if (d==0 || d < abs(r1-r2))
Ili odmah ići na pozitivne slučajeve, kao u primjeru ispod tvog, dakle obrnuti uspoređivanje veće od i manje od za zbroj i razliku radiusa.
Instalirao sam DEV-C++ i poceo pistai jedan program. Sve je delovalo normalno dok nisam ga preveo i pokrenuo. Onda je se pojavio prazan prozor. Ne znam u cemu je problem, da li do mog racunara ili je nesto sasvim drugo u pitanju. Nov sam u ovom i nadam se da me necete pogresno shvatiti. Veliki pozdrav i hvala unapred!
Pa jel znaš ti šta te naredbe uopće znače? Zašto si napisa to system("PAUSE") ??
System("PAUSE") nije preporucljiv, ali ne znam zasto cudjenje, i ja sam ga koji put davno koristio, a i u online primjerima se cesto vidi. Pauzira program da bi mogao vidit sto je napisano.
Ne koristim dev c++ pa ne znam zasto ovo ne radi, jedna stvar koju bih pokusao je stavit cout.flush() prije system("pause"), mozda je program pauziran prije nego je ispisano na ekran.
Mada ja za pauziranje console programa obicno lupim breakpoint na kraju, ili _getch() ako bas treba programski, to bi i prije preporucio...
System("PAUSE") nije preporucljiv, ali ne znam zasto cudjenje, i ja sam ga koji put davno koristio, a i u online primjerima se cesto vidi. Pauzira program da bi mogao vidit sto je napisano.
Ne koristim dev c++ pa ne znam zasto ovo ne radi, jedna stvar koju bih pokusao je stavit cout.flush() prije system("pause"), mozda je program pauziran prije nego je ispisano na ekran.
Mada ja za pauziranje console programa obicno lupim breakpoint na kraju, ili _getch() ako bas treba programski, to bi i prije preporucio...
Moze probati i tako, ali mislim da je bolje da promijeni IDE i da uzme nesto novijeg datuma, kao sto je Code::Blocks.
Jedna prednost je sto kod C::B-a ne treba kemijati sa system("pause"), getchom i sl. vec se sam IDE pobrine da konzola ostane vidljiva nakon izvrsavanja programa, a ne da se odmah gasi kao kod DevC++-a i slicnih starijih IDE-a.