Kako napraviti igru

poruka: 578
|
čitano: 267.304
|
moderatori: Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
17 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
To je posve pogrešno. Eno, Aion koristi Cry engine i daj objasni mi gdje su igre iste? Koriste tastaturu? Isti shader za dim?

Razvoj vlastitog enginea nema nikakvog smisla ako se ne namjeravaš boriti s CryTekom i prodavati ga kao tehnologiju.
Ne razvija kreativnost, nego je guši trošeći dragocjeno vrijeme.

Ako ne ideš preuzeti titulu najnaprednijeg enginea na tržištu ili prodavati engine kao ravnopravan konkurenciji, onda bacaš novac.
Hrvatska je oligarhijska partitokracija s primjesama patokracije.
17 godina
offline
Kako napraviti igru

Osjećaj da si sam napravio cijelu igru, to je ono što dobivaš.

The candle flame gutters. Its little pool of light trembles. Darkness gathers. The demons begin to stir.
 
3 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
To dobiješ i konzumacijom LSD-a, samo što se od osjećaja ne plaćaju računi i plaće, a za početnika je engine pretežak projekt.
Izrada engina kao hobi, ne vodi ka igri i moraš birati: igra ili engine. Oboje ne ide.
Hrvatska je oligarhijska partitokracija s primjesama patokracije.
17 godina
offline
Kako napraviti igru

Ne govorim o profesionalnoj izradi, naravno da se onda uzima što je više moguće gotovog. Govorim o hobi-izradi.

The candle flame gutters. Its little pool of light trembles. Darkness gathers. The demons begin to stir.
 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
Pogledaj moju posljednju rečenicu. :)
Hrvatska je oligarhijska partitokracija s primjesama patokracije.
17 godina
offline
Kako napraviti igru

Ako sam dobro shvatio, ne može se raditi i igra i engine? Ali zašto ne? Poznajem jednog lika koji radi oboje, kao hobi :)

 

Teže je.. ali nije nemoguće. Ne treba biti novi id Tech, bitno da sredi input i iscrta par poligona :D

The candle flame gutters. Its little pool of light trembles. Darkness gathers. The demons begin to stir.
 
1 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
Engine nije renderer, a renderer nij 'par poligona'.
Hrvatska je oligarhijska partitokracija s primjesama patokracije.
17 godina
offline
RE: Kako napraviti igru
Deus ex machina kaže...

@Hummer

Da danas se tako rade igre. Nabrijana grafika i bez imalo duše. I to če prije proći nego neka igra sa super pričom i većim mogućnostima što možeš raditi u njoj, samo zato što ova ima zastarjelu grafiku.

 

Znas koju igru najradije usporedim sa novopecenim naj-smecem?

Neki ljudi ce me streljat sada: Mirror's Edge. Napisat cu razloge pa vi procjenite sami.......

 

Da Mirror's Edge bi bio primjer novim igrama, ali ljudi če prije kupiti njega nego Morrowind npr. samo zato što ME ima ljepšu grafiku.

Puno ljudi mi ne vjeruje kada im kažem da je Morrowind puno kvalitetniji od Obliviona. Samo zato što Oblivion = ljepša grafika, lakše kontrole i bolje sučelje.

 

EDIT: da ne spominjem Fallout 3 koji se može sakriti iza Fallouta 1 i 2.

 

Sometime the best defense is to attack!
Poruka je uređivana zadnji put uto 21.7.2009 17:47 (Hummer).
16 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
itf4n kaže...

Ako sam dobro shvatio, ne može se raditi i igra i engine? Ali zašto ne? Poznajem jednog lika koji radi oboje, kao hobi :)

 

Teže je.. ali nije nemoguće. Ne treba biti novi id Tech, bitno da sredi input i iscrta par poligona :D

 

Tocno si to rekao,

'teze' je.... problem je u tome da to 'teze' granici sa 'nemoguce' jer ja ne poznajem _nikoga_ tko bi imao toliko motivacije i discipline da sve to rijesi sam.

Zlocesta recenica incoming: taj lik koji radi oboje, ako je to onaj lik koji radi sve 'hardcore', sve u C-u i ne koristi GLUT - nemoj me nasmijavati :-D To su pricice za malu djecu koji si, koliko te pratim na forumu, vec odavno odavno prerastao znanjem i iskustvom.

 

 

A sto se tice tog feelinga da si sam napravio cijelu igru,

reci mi, da li bi imao isti taj feeling ako bi jednostavno uzeo nacrte tudjeg tech-a i sam ga implementirao?

Da li se i dalje osjecas jednako dobro kad dodas phong per pixel shader i blinn specular light, iako znas da si u shader jednostavno samo prepisao formulu iz wikipedije i da je nisi sam izmislio?

Ako bi htio clip mapping (a.k.a. mega texturing), da li bis i dalje imao feeling da si ga sam napravio, iako je ta tehnologija objasnjena vec u 80ima i sve sto trebas je slijediti tehnicki nacrt koji ce ti objasniti sto tocno trebas implementirati?

Ako hoces stencil shadowing, da li se osjecas lose jer koristis Carmackov reverse i nisi sam dosao na tu ideju?

Ako ti slucajno pukne da hoces voxel modele, i ides koristiti RLE voxele ili neku custom implementaciju SVO techa - ces se osjecati lose jer RLE voxeli postoje od 90ih, a obican octree od... sta ja znam, 20ih?

 

 

Evo ti spisak generalnih librarya koji ja koristim:

- xml parser - jdom

- low level sound library - open al

- render engine - opengl

- scenegraph wrapper - jmonkey engine

- low level input handler - jmonkey engine

- gui toolkit - gbui

- scripting engine - Mozzila Rhino (javascript)

- debug scenegraph monitor - JME SceneMonitor

- skin animacije - MD5/JME importer

 

Efekti:

- stencil shadowing - postojeci render pass rucno modificiran da radi sa per pixel phong lighting shaderom

- perpixel shading - tweakani shaderi iz milijun resursa po netu + rucno dodan albedo

- bloom - postojeci render pass, tweakan da radi sa depth bufferom

 

A ono sto sam samostalno napravio ili je u procesu izrade:

- event input handler prilagodjen inputu kakav igra treba imati

- event sound manager, za generalnu upotrebu i samostalni open source projekte

- streamed resource loader prilagodjen igri

- binary xml compiler

- cijelokupni data model za igru + odgovarajuci serijalizatori koji loadaju/unloadaju resurse i odrzavaju potreban LOD

a) staticki objekti

b) interaktivni objekti (skriptani)

c) NPC-evi

- AI (line of sight, pathfinding i jednostavan tree decision maker) koji je skoro cijeli moguce reusati

- resource generator - generator playgrounda koji ce mi spasiti countless sate grindanja sektora - ostaje mi samo finetuning

- unified light and shadowing - Doom3 lighting model

- normal mapping

- Drag&Drop u GUI library

 

 

Ono sto sam discardao:

- custom shadowmap generator

- sunflow2jmonkey raytrace renderer, radiosity shadowmap generator

- custom konzola

- custom GUI toolkit

- custom lighting model

 

 

To je sve od popularnih termina, a tome dodaj jos bezbrojne sate tweakanja i debugiranja shadera, debugiranja inputa, failova sa inicijalizacijom audio devicea, retardiranih grafickih kartica koje ne podrzavaju neke nacine blendanja, crtanja GUI-a....

Vjeruj da od silnog posla u niti jednom trenutku se ne osjecam kao da 'kradem' nesto od drugih, nego sam sretan i presretan sto ima ljudi koji rade librarye, da ja ne moram.

Ej, 'samo' GUI library... nesto na sto vecina ljudi odmahne rukom - ode ti NAJMANJE 5-6 mjeseci posla....

Primjeti da su stvari koje su discardane vecinom 'custom' - to je zato jer su tudje implementacije deset puta bolje, jer ljudi koji ih rade se koncentriraju na TECH, umjesto na IGRU.

 

Datum kad sam imao dovoljno koda za uploadati ga na sourceforge (ie. poceci pocetaka) : 2006-10-16

"Fans are clinging complaining dipshits who will never ever be happy for any concession you make. The sooner you shut up their shrilled tremolous voices, the happier are you going to be for it.&q
Poruka je uređivana zadnji put sri 22.7.2009 11:38 (Deus ex machina).
16 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
cigo kaže...

Mda, kupia je sve to.. lik vec radi tako da ima para.. i misli to izdat kad zavrsi a nemoze bez orginala :D

Torque engine nije preskup.. za indie kosta negdi 200dolara ako se nevaram.. model neznan kolko je platia al nije preko 100 dolara ja mislin.

Usput tu su i dobri stari torrenti...

17 godina
offline
RE: Kako napraviti igru
Deus ex machina kaže...
itf4n kaže...

Ako sam dobro shvatio, ne može se raditi i igra i engine? Ali zašto ne? Poznajem jednog lika koji radi oboje, kao hobi :)

 

Teže je.. ali nije nemoguće. Ne treba biti novi id Tech, bitno da sredi input i iscrta par poligona :D

 

Tocno si to rekao,

'teze' je.... problem je u tome da to 'teze' granici sa 'nemoguce' jer ja ne poznajem _nikoga_ tko bi imao toliko motivacije i discipline da sve to rijesi sam.

Zlocesta recenica incoming: taj lik koji radi oboje, ako je to onaj lik koji radi sve 'hardcore', sve u C-u i ne koristi GLUT - nemoj me nasmijavati :-D To su pricice za malu djecu koji si, koliko te pratim na forumu, vec odavno odavno prerastao znanjem i iskustvom.

 

Engine je DX + C++ :)

 

Što se tiće igre koju planira razmišljao je o C#u iako neznam što je ostalo od toga. Vjerojatno C++.

 

Slažem se s time što ti i Naxeem govorite, ali govorim o ponešto drugačijoj situaciji gdje je cilj natjerati engine i igru da rade, a ne napraviti nešto što bi se prodavalo. Nije bitno koliko će to lame izgledati, ili što će kod biti u neredu i neiskoristiv. Možda se i ne radi o kodu koji bi se danas nazvao punokrvnim engineom, i definitivno nije u rangu sa poznatijim uradcima. Sasvim je ok ako je grafički slabije od prvog Dooma. Čak i to je teško za jednu osobu... ali zasad mu ide.

The candle flame gutters. Its little pool of light trembles. Darkness gathers. The demons begin to stir.
16 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
itf4n kaže...
Deus ex machina kaže...
itf4n kaže...

Ako sam dobro shvatio, ne može se raditi i igra i engine? Ali zašto ne? Poznajem jednog lika koji radi oboje, kao hobi :)

 

Teže je.. ali nije nemoguće. Ne treba biti novi id Tech, bitno da sredi input i iscrta par poligona :D

 

Tocno si to rekao,

'teze' je.... problem je u tome da to 'teze' granici sa 'nemoguce' jer ja ne poznajem _nikoga_ tko bi imao toliko motivacije i discipline da sve to rijesi sam.

Zlocesta recenica incoming: taj lik koji radi oboje, ako je to onaj lik koji radi sve 'hardcore', sve u C-u i ne koristi GLUT - nemoj me nasmijavati :-D To su pricice za malu djecu koji si, koliko te pratim na forumu, vec odavno odavno prerastao znanjem i iskustvom.

 

Engine je DX + C++ :)

 

Što se tiće igre koju planira razmišljao je o C#u iako neznam što je ostalo od toga. Vjerojatno C++.

 

Slažem se s time što ti i Naxeem govorite, ali govorim o ponešto drugačijoj situaciji gdje je cilj natjerati engine i igru da rade, a ne napraviti nešto što bi se prodavalo. Nije bitno koliko će to lame izgledati, ili što će kod biti u neredu i neiskoristiv. Možda se i ne radi o kodu koji bi se danas nazvao punokrvnim engineom, i definitivno nije u rangu sa poznatijim uradcima. Sasvim je ok ako je grafički slabije od prvog Dooma. Čak i to je teško za jednu osobu... ali zasad mu ide.

 

Hm, onda mislim da je samo rijec o terminologiji: takve hobi projekte ja zovem experimentima, i smatram da im je cilj shvatiti kako dijelovi aplikacije (igre) funkcioniraju skupa, ne napraviti igru - tocno kako si ti rekao. Naravno da je to fenomenalan nacin da se covjek nauci, ali onda se valjda slazemo u cinjenici da produkt koji proizadje samo podsjeca na igru i vise izgleda kao prototype necega, i da cilj u tom slucaju nije napraviti zabavan produkt nego proof-of-concept aplikaciju.

Svaki put kad o toj temi progovorim na forumu, ja se fokusiram samo na ljude koji zaista imaju ideju koju zele realizirati u igru, a ne razumiju koji su im alati potrebni.

Ako netko zeli uciti tehnologije kojima se igra radi, onda normalno da alati sluze samo kao reference i ideje, a bez kodiranja nema nikakvog napretka.

"Fans are clinging complaining dipshits who will never ever be happy for any concession you make. The sooner you shut up their shrilled tremolous voices, the happier are you going to be for it.&q
Poruka je uređivana zadnji put sri 22.7.2009 14:03 (Deus ex machina).
17 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru

Ali to nema smisla. Ja sam sa nepunih 17 godina počeo pisati svoj engine. Tada, iskreno, nije baš bilo resursa online, osim NeHe tutoriala, DX je bio popularan u verziji 7 i nazirala se V8... (7 = smeće), SDL je bio jako popularan... I kao odličnom programeru tada, koji je znao (više se ne sjećam puno asma) asm i c... trebalo mi je više od godine i pol dana da dođem do FPS 3D enginea s .3p bumpom, stencilima, dinamickim osvijetljenjem, realnom (priblizno) newt. fizikom i sl.

To je ogroman posao! Samo window manager jer proces... od mapiranja img resursa, do pozicioniranja, handlera, itd. Izrada cjelokupnog enginea je proces za 3 semestra fakultetskog programa, a da ne govorim o poslu za sve ostalo; provjeri, imaš nekoliko fakulteta za game dev.

 

Jednom me kolega s faksa upitao: 'ajmo napravit' OS od nule! Od boot loadera, kernela, drivera... - rekao sam da nema teorije da kernel ikada dovrši, a kamoli da to ima smisla. - Došao je (sam) do početka izrade kernela i skužio da je besmisleno, ali ne zato što on to ne može (sposoban je, član mense i sl.), nego jer je to OGROMAN posao koji ne nosi ništa korisno.

 

A mogao je uzeti engine, napraviti dobru igru, osnovati studio i raditi za novac, a ne u prazno. - Edukacija DA, ali kompletna izrada enginea bez cilja za ozbiljno milijunsko tržište - NE.

 

Hrvatska je oligarhijska partitokracija s primjesama patokracije.
15 godina
neaktivan
offline
Kako napraviti igru

meni se neče instalirati program dark GDK NOV 08 šta da napravim odgovorite plizzzz

 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
fps_gamer kaže...

ja sam napravio igru u c++ pomocu graphic prozora...

ako ste ikad gledali kunolovac (sta sumnjam, ja gledam da se smijem kako ljudi neznaju) dobio sam inspiraciju od neke igre gdje se trebaju pogoditi na kojoj strani je smile i to 8-9 puta...

radi na principu slucajnih brojeva... pa nije tako laka... ali ipak je igra... radim jos dvije ali neznam dalje...

na rapishareu nisam regan pa nista od igre zasad...

Mozes je staviti na google docs

15 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
unknown kaže...
pa gledaj ti sam ne možeš napraviti igru kao splinter cell ili sl. ali nešto slično kao tetris bi mogao
i da bi se znao s tim svim programima služit napravio bi igru (sam) za oko cca 15god.
to je vrlo težak i mukotrpan posao ja sam to jednom pokušao i u jednom sam danu samo napravio zid kada sam shvatio da sam na j####i zid potrošio cijeli dan tako sam puknuo kučište da mi se neko vrijeme nije mogao upalit.
samo upamti jedno.nemožeš to radiiti sam!

 to care gori si od mene

16 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
ivan00 kaže...
unknown kaže...
pa gledaj ti sam ne možeš napraviti igru kao splinter cell ili sl. ali nešto slično kao tetris bi mogao
i da bi se znao s tim svim programima služit napravio bi igru (sam) za oko cca 15god.
to je vrlo težak i mukotrpan posao ja sam to jednom pokušao i u jednom sam danu samo napravio zid kada sam shvatio da sam na j####i zid potrošio cijeli dan tako sam puknuo kučište da mi se neko vrijeme nije mogao upalit.
samo upamti jedno.nemožeš to radiiti sam!

 to care gori si od mene

lol^2 Smijeh

Možeš radit sam, samo treba vremena i volje.

http://mkmgames.wordpress.com/
16 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
MaracKoMarac kaže...
ivan00 kaže...
unknown kaže...
pa gledaj ti sam ne možeš napraviti igru kao splinter cell ili sl. ali nešto slično kao tetris bi mogao
i da bi se znao s tim svim programima služit napravio bi igru (sam) za oko cca 15god.
to je vrlo težak i mukotrpan posao ja sam to jednom pokušao i u jednom sam danu samo napravio zid kada sam shvatio da sam na j####i zid potrošio cijeli dan tako sam puknuo kučište da mi se neko vrijeme nije mogao upalit.
samo upamti jedno.nemožeš to radiiti sam!

 to care gori si od mene

lol^2 Smijeh

Možeš radit sam, samo treba vremena i volje.

 

Jadan Samo se okrece u grobu od ovoliko spominjanja.

A da stvar bude najgora, u komunikaciji u struci je najcesce spominjana rijec....

"Sta bis mogao samo..." ARGH!!! *zvuk eksplodirane glave*

"Fans are clinging complaining dipshits who will never ever be happy for any concession you make. The sooner you shut up their shrilled tremolous voices, the happier are you going to be for it.&q
17 godina
neaktivan
offline
Kako napraviti igru

mda...

www.dice3d.com - Online portfolio
Poruka je uređivana zadnji put uto 29.9.2009 6:17 (horizon).
 
2 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Kako napraviti igru

Koji programski jezik koristi CryEngine 2.

Chatanje Na Sonyjev Način.
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
Game_Fan kaže...

Koji programski jezik koristi CryEngine 2.

LUA

Sve što napišem ili sam napisao isključivo je moje osobno mišljenje, koje se ne može niti smije uzimati kao činjenica niti tvrdnja. Sve što napišem može biti neistina i pogrešna tvrdnja.
17 godina
offline
Kako napraviti igru

Di je nestao dio o 0. pravilu (<3)? Ili sam ja zamijenio temu? :(

 

edit: pronađoh, http://www.bug.hr/forum/topic/pc-igre/sta-se-desava-igrama/33276.aspx?page=3&jumpto=539303&sort=asc&view=flat :D

The candle flame gutters. Its little pool of light trembles. Darkness gathers. The demons begin to stir.
Poruka je uređivana zadnji put čet 1.10.2009 19:27 (itf4n).
 
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Kako napraviti igru

Jel pretezak Programski Jezik LUA,vidim na par tutoriala da nije bas zamrseno.

Chatanje Na Sonyjev Način.
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
offline
RE: Kako napraviti igru
Game_Fan kaže...

Jel pretezak Programski Jezik LUA,vidim na par tutoriala da nije bas zamrseno.

Ne postoji "jel", programski jezik se piše malim početnim slovom, nakon zareza se ostavlja razmak.

 

Nije pretjerano težak, ali se ne koristi u standalone svrhe, nego kao skriptni jezik... vjerojatno nije ono što želiš.

The candle flame gutters. Its little pool of light trembles. Darkness gathers. The demons begin to stir.
15 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
itf4n kaže...
Game_Fan kaže...

Jel pretezak Programski Jezik LUA,vidim na par tutoriala da nije bas zamrseno.

Ne postoji "jel", programski jezik se piše malim početnim slovom, nakon zareza se ostavlja razmak.

 

Nije pretjerano težak, ali se ne koristi u standalone svrhe, nego kao skriptni jezik... vjerojatno nije ono što želiš.

Sramim se

 

Edit: Itf4n,predobre su ti one tvoje igre,jel mislis praviti koju 3D igru.Bilo bi super da Calliball bude u 3D-uSmijeh.

Chatanje Na Sonyjev Način.
Poruka je uređivana zadnji put čet 1.10.2009 17:44 (Game_Fan).
17 godina
neaktivan
offline
RE: Kako napraviti igru
Game_Fan kaže...

Jel pretezak Programski Jezik LUA,vidim na par tutoriala da nije bas zamrseno.

With our new Flow Graph visual programming interface, many tasks that formerly had to be done by a C++ programmer, or written in a hard-to-learn custom scripting language, can now be done by any technically competent designer using our point and click visual editing interface. Of course, some AI behaviors are still better left to scripting, so we continue to support the industry standard Lua scripting language.

 

Dakle, ako ćeš koristiti CE2, imaš Lua jezik, ali i gotove click alate. Lua nije težak jezik i sigurno je lakši od C++a npr.

Sve što napišem ili sam napisao isključivo je moje osobno mišljenje, koje se ne može niti smije uzimati kao činjenica niti tvrdnja. Sve što napišem može biti neistina i pogrešna tvrdnja.
16 godina
offline
Kako napraviti igru
skinio sam directx SDK , VS C++ 2008 . e sad šta mi još treba
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
protjeran
offline
RE: Kako napraviti igru

Otvori dokumentaciju od DirectX-a, ako ti ništa nije jasno, moja preporuka je knjiga "Introduction to 3D game programming with DirectX" od Frank D. Luna, Ako te zanima 3D matematika koja se odvija u pozadini onda "3D Math Primer for Graphics and Game Development", Dunn i Parberry. Obje možeš pronaći na internetu skupa s sourcom.

To ti je sve skupa oko 1000 stranica i najmanje 3 mjeseca proučavanja, ako imaš puno slobodnog vremena.

A ako ti je dokumentacij jasna i znaš raditi u VS i C++-u tada imaš sve potrebno.

Programko http://programko.bloger.hr
16 godina
offline
Kako napraviti igru
vidio sam na youtube-u da treba dark gdk .
1.jel mi on stvarno treba ?
2.i da li je to game maker ili imam potpunu kontrolu nad programom (igrom)?
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
offline
RE: Kako napraviti igru
loky4i4 kaže...
vidio sam na youtube-u da treba dark gdk .
1.jel mi on stvarno treba ?
2.i da li je to game maker ili imam potpunu kontrolu nad programom (igrom)?

1. Ne, i preporučam da ga ne koristiš nego prvo naučiš osnove s DXom.

 

2. Nije game maker, nego engine. Često korišten kôd trpa u pamtljive i kudikamo za korištenje intuitivnije funkcije/klase. Osim ukoliko te ograničava neka njegova funkcija - imaš potpunu kontrolu.

The candle flame gutters. Its little pool of light trembles. Darkness gathers. The demons begin to stir.
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice